"Biegam bo lubię" vs "ścieżki rowerowe"

Data: 2015-05-04 15:45:32
Autor: zbrochaty
"Biegam bo lubię" vs "ścieżki rowerowe"
wściekle ryknąłem :
"Ścieżka rowerowa, z drogi !" Na leśnej, asfaltowej, wyraźnie oznaczonej wielkimi wymalowanymi rowerami na powierzchni biegła całą szerokością grupa ponad 10 biegaczy. W popłochu rozbiegli się po krzaczorach. Stało się to w zakręcie a biegacze biegli w tym samym kierunku, więc totalne zaskoczenie. Szybka reakcja grupy sprawiła że nie doszło do poważnego wypadku. A tuż obok jest cała sieć traktów leśnych.
Pojedyncze przypadki obdzwonie  dzwonkiem rowerowym i jakoś toleruję.

Czy my Polacy mamy już we krwi taką przekorną cechę łamania wszelkich zasad, zakazów, ograniczeń objawiającą się już nawet grupowo/stadnie?

Rodacy, ryczmy na siebie! a możliwe że przetrwamy.

Powodem, dla którego jest dużo pieszych na ścieżkach jest brak na nich rowerzystów. Jak piesi widzą, ze co chwila przejeżdża rower to nie wchodzą.
Podobnie w zapadłej wiosce, gdzie szosą przejeżdża samochód co dwie godziny można spotkać dzieci grające w piłkę czy badmingtona.
Natura nie znosi próżni

Data: 2015-05-05 06:51:01
Autor: Mateusz
W dniu 2015-05-05 o 00:45, zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

Tak, kolega jak najbardziej ma rację, ale...
Co powiedzieć na taką sytuację:
U mnie na osiedlu jest droga rowerowa
i w każdą niedzielę, przed kościołem
jest zawalona samochodami, obok jest chodnik,
który też zajmują. Nie ma znaku zakazu zatrzymywania,
więc mogą stać na chodniku ale zachowując 1,5 m wolnej
przestrzeni a to niemożliwe więc stoją na DDR.
Jasne, że w niedzielę, mało osób jeździ tamtędy rowerem,
ale jednak jeździ, a wszak nie chodzi o częstotliwość
jazdy a stosowanie się do zasad,
W nocy też jest mały ruch na ulicach w mieście,
ale to nie oznacza, że można jeździć 100 km/h...

M.

Data: 2015-05-05 07:46:08
Autor: bans
"Biegam bo lubię" vs "ścieżki rowerowe"
W dniu 2015-05-05 o 00:45, zbrochaty@gmail.com pisze:

Powodem, dla którego jest dużo pieszych na ścieżkach jest brak na nich rowerzystów.

Tu masz rację - tyle że to ciągle pieszym nie daje prawa do łażenia po drodze (na marginesie - drodze, nie ścieżce) rowerowej.

badmingtona.

A tu mi oczy wypadły.
Choć nic nie pobije mojej wychowawczyni z podstawówki, która napisała w jakimś kwestionariuszu "babington" :))) Bardzo mnie to bawiło, gdy miałem 10 lat, teraz już nie bawi...

--
bans

Data: 2015-05-05 09:19:55
Autor: marek
On 05.05.2015 07:46, bans wrote:
Tu masz rację - tyle że to ciągle pieszym nie daje prawa do łażenia po
drodze (na marginesie - drodze, nie ścieżce) rowerowej.

A co w takim razie zrobić z rowerzystami nagminnie jeżdżącymi po chodnikach?

Data: 2015-05-05 09:41:19
Autor: bans
W dniu 2015-05-05 o 09:19, marek pisze:

A co w takim razie zrobić z rowerzystami nagminnie jeżdżącymi po
chodnikach?

To samo co z pieszymi na drogach rowerowych.
Dlaczego obrażasz mnie sugerując, że broniłbym rowerzystów na chodnikach?

--
bans

Data: 2015-05-05 09:44:27
Autor: Nuel
On 05.05.2015 07:46, bans wrote:
[...]

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie straz i policja "robi z takimi porządek", traktujac ich mandatami.

Pozdrówka
Nuel

Data: 2015-05-05 10:21:40
Autor: johnkelly
On 05.05.2015 07:46, bans wrote:
[...]

A mnie zawsze fascynowało, jakim to sposobem inny układ plam na kawałku blachy powoduje, że ci rowerzyści już nie stanowią zagrożenia dla pieszych. Osobiście wolałbym, by łapali tych od nie dość czerwonego, tudzież tych, co to tylko na chwilkę. Zwłaszcza, że mają więcej czasu:
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/cudowne-otrzezwienie-polskich-rowerzystow,539331.html

Nuel

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
........ johnkelly(at)wp.pl ........ kontakt(at)maciejrozalski.eu .......
................... blog GOwOM: maciejrozalski.vot.pl ...................

Data: 2015-05-05 23:06:05
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu wtorek, 5 maja 2015 09:19:57 UTC+2 użytkownik marek napisał:

A co w takim razie zrobić z rowerzystami nagminnie jeżdżącymi po chodnikach?

Dlatego niektórzy kierowcy rozjeżdżają rowerzystów jadących ulicą zamiast DDRem albo otrąbiają lub obrzucają epitetami. Ten sam przypadek.

--
Piotr

Data: 2015-05-05 13:42:22
Autor: zbrochaty
"Biegam bo lubię" vs "ścieżki rowerowe"
> badmingtona.

A tu mi oczy wypadły.

z powodu nadmiarowej literki "g" ?
Eh ta dzisiejsza slabowita mlodziez...  :)

"kometka" - bardziej po polskiemu - moze byc?

Data: 2015-05-06 05:56:17
Autor: __Maciek
Tue, 5 May 2015 13:42:22 -0700 (PDT) zbrochaty@gmail.com napisał:

> badmingtona.
A tu mi oczy wypadły.

z powodu nadmiarowej literki "g" ?
Eh ta dzisiejsza slabowita mlodziez...  :)

"kometka" - bardziej po polskiemu - moze byc?

- Hełmy, sztuk dwa... hełmy się piszę przez samo h...
- A lubelski?
- Pisz "kaski"

:-)

https://www.youtube.com/watch?v=svD-uTH5VZ8&t=56m0s