Data: 2010-05-02 12:00:26 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
Kierowca pisze:
Witam! Witaj.
A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-) Całkiem sensowny silnik do statecznej jazdy w mieście. Nie jest przeznaczony do ścigania się i bardzo dynamicznej jazdy. 0-50 km/h przyspieszy przyzwoicie, w mieście więcej nie wolno ;-), a i na podwyższeniu prędkości do 90 km/h poradzi sobie. Jeździłem kiedyś słabszą, wypożyczoną fabią 1.1. Do miasta się nadaje, właśnie do spokojnej jazdy. W trasie, Wawa-Wilno-Wawa brakowało mocy do wyprzedzania. No ale przynajmniej paliwo dziwnie wolno się kończyło ;-) Oczywiście dużo bardziej podobała mi się jada Sonatą 2.0 z rasowanym silnikiem 150 km czy nawet zwykłym rodzinnym Focusem 1.8 115 km. Nawet espero 1,6 90km dało się popędzić, no ale obroty wyższe musiały być. Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej Tak jak pisali przedpiścy, biegi zmieniaj tak w okolicach 3 - 3,5 tys obrotów. A najlepiej posłuchaj silnika, zaobserwuj kiedy samochód "chce" abyś zmienił bieg na wyższy. Zapewne zauważysz, że powyżej 2 tys obrotów samochód lepiej przyspiesza, koło 3 tys przyspieszanie najlepiej mu idzie, a powyżej 4 tys przyspieszanie staje się mniej efektywne. Może zerknij tez w instrukcję, tam się czasem da znaleźć proponowane przez producenta zakresy obrotów. Oczywiście zakresy obrotów które podałem są moimi przypuszczeniami akich bym się spodziewał po takim silniku. Ale pewność można uzyskać po własnoręcznym prowadzeniu takiego autka. Może poproś jakiegoś znajomego doświadczonego kierowcę o wspólną jazdę? Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym No to masz dobre autko do spokojnej jazdy, głównie w mieście. Poza miastem też się da, ale do wyprzedzenia np. ciężarówki jadącej 70/90 warto by było mieć nieco większy silnik. Ale, że nie masz, liczy się technika i wcześniejsze nabranie prędkości :-)
Jako zwolennik spokojnej jazdy, nie musisz brać pod uwagę "rajdowców" w 130 konnych samochodach rodziców ;-)
Mam nadzieję, ze trochę pomogłem Seco |
|
Data: 2010-05-02 10:06:54 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
On Sun, 02 May 2010 12:00:26 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki
<pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> wrote: Poza miastem też się da, ale do wyprzedzenia np. ciężarówki jadącej 70/90 warto by było mieć nieco większy silnik. Ale, że nie masz, liczy się technika i wcześniejsze nabranie prędkości :-) To była doskonała rada, jakieś dziesięć-piętnaście lat temu. Teraz trzeba jeszcze poczekać parę lat na takie nasycenie dróg samochodami, ciągłymi liniami i wysepkami, żeby w ogóle przestało się opłacać wyprzedzać. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-02 12:14:49 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
W dniu 2010-05-02 12:06, Robert Rędziak pisze:
On Sun, 02 May 2010 12:00:26 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie, że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś więcej niż te 70KM. Teraz trzeba jeszcze poczekać parę lat na takie nasycenie dróg Postęp proszę kolegi - przy okazji przybędzie trochę dróg tych wielopasmowych, więc nie ma na co narzekać. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-05-03 23:45:54 | |
Autor: jacek2v | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
On 3 Maj, 21:11, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote: Grejon pisze: To chyba jak masz duży moment, czyli kilkaset koni benzyny lub diesla?:) Albo lubisz zabawę w "kto ustąpi pierwszy" :) Pzdr. |
|
Data: 2010-05-04 09:04:02 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
jacek2v pisze:
No i nie można wyprzedzać na zasadzie doczepienia się, zrównania Wczoraj takich asów zauważyłem sporo. I co dziwne - przodowali w tym kierowcy wszelkich "tedejów" - głównie Paski B5 i Seaty Ibiza/Leon. Na tablicach z trzyliterowym przedrostkiem. Czyżby ślepa wiara w niesłychany "tdi power"? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-05-06 00:04:23 | |
Autor: jacek2v | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
On 4 Maj, 09:04, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote: jacek2v pisze: Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :) Pzdr. |
|
Data: 2010-05-06 06:32:42 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"jacek2v" <jacek2v@gmail.com> wrote in message news:f34157aa-6f43-483b-a860-2d5bbf3b03d8o14g2000yqb.googlegroups.com...
On 4 Maj, 09:04, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp> Benzyną też można lekutko wyprzedzać na 5 biegu. |
|
Data: 2010-05-06 13:44:35 | |
Autor: J.F. | |
Biegi a prędkoć jazdy. | |
On Thu, 6 May 2010 06:32:42 -0500, Pszemol wrote:
Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi szacunek. J. |
|
Data: 2010-05-06 07:01:57 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędko?ć jazdy. | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:qra5u55ci1dbia8nrpbjilpgoiuq657gn64ax.com...
On Thu, 6 May 2010 06:32:42 -0500, Pszemol wrote: Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli. |
|
Data: 2010-05-06 16:26:25 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Biegi a prędko?ć jazdy. | |
Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:qra5u55ci1dbia8nrpbjilpgoiuq657gn64ax.com... Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w traktorku ogrodowym. :P No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-05-06 10:18:03 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędko?ć jazdy. | |
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:hrujlc$44o$1news.dialog.net.pl...
Pszemol pisze: E tam, biadolisz... widziałem niemieckie Audi A6 z silnikiem 4,2litra... To jest jak najbardziej europejskie autko. BMW 535 też europejskie... Myślę że bez najmniejszych problemów będzie wyprzedzać na 5-tce :-) |
|
Data: 2010-05-06 18:10:26 | |
Autor: J.F. | |
Biegi a prędko?ć jazdy. | |
On Thu, 6 May 2010 10:18:03 -0500, Pszemol wrote:
Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budziJa tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy Ale 3-ce zrobi to lepiej. A zobacz np na http://vtech.pl/audi-a6-20-tdi-170-km-z-dpf-208-km 4200 rpm i 180KM, 3000rpm i az 160KM. Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w traktorku ogrodowym. :P Bo to modele na rynek amerykanski. Na europe sa 20TDI i BMW 518 :-) J. |
|
Data: 2010-05-22 17:25:56 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"jacek2v" <jacek2v@gmail.com> wrote in message news:8290a1cc-2e8c-4400-8deb-88418952f949p17g2000vbe.googlegroups.com...
On 15 Maj, 16:26, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Pomieszałeś wątki - nie mówiłem o jeździe na 5 biegu autem z 286 km tylko o autach "normalnych" w Polsce z silnikami poniżej 2000 cc. Nie ma w takiej jeździe po mieście nic z egoizmu ani niebezpieczeństwa. |
|
Data: 2010-05-06 13:43:06 | |
Autor: kamil | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"jacek2v" <jacek2v@gmail.com> wrote in message news:f34157aa-6f43-483b-a860-2d5bbf3b03d8o14g2000yqb.googlegroups.com... On 4 Maj, 09:04, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp> Jednym slowem silnik idealny dla ludzi majacych problemy z obsluga skrzyni biegow. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-05-02 12:10:40 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
W dniu 2010-05-02 12:00, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
(...) A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-) Przykro mi - jesteś kolejny :) Całkiem sensowny silnik do statecznej jazdy w mieście. Nie tylko w mieście - zachowuje się to zupełnie poprawnie również na trasach, a w szczególności na autostradach. Nie jest przeznaczony do ścigania się i bardzo dynamicznej jazdy. No ba - od tego są inne wersje/samochody. 0-50 km/h przyspieszy przyzwoicie, w mieście więcej nie wolno ;-), Dokładnie - przewietrzony tak w mieście, jak i w Europie na dłuższych trasach. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-05-03 07:21:02 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"Kierowca" <auto@maniak.pl> wrote in message news:4bdd7a30$0$17087$65785112news.neostrada.pl...
Doświadczeni kierowcy mają często złe nawyki. Ponadto zmiana Ja to w pełni rozumiem i znam człowieka starszej daty ktory "wychował się" na maluchu i przesiadł się na coś lepszego i strasznie auto kaleczy... Nigdy 5 biegu w mieście nie używa, większość krótkich tras robi na dwójce, czasem trójce bo mu się wydaje że wyższy bieg to za szybko auto jeździ... Dlatego wyobraziłem sobie że Ty tak jeździsz i zaproponowałem Ci abyś wykupił sobie jedną godzinę lekcyjną jazdy z instruktorem. Nie kosztuje to dużo a pomoże Ci wiele. Minie godzina lekcyjna to sam zdecydujesz czy już wszystko wiesz czy więcej chcesz wiedzieć. |
|
Data: 2010-05-03 23:51:12 | |
Autor: jacek2v | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
On 3 Maj, 14:21, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Kierowca" <a...@maniak.pl> wrote in message Ja też nie używam 5 biegu w mieście, bo tam nie wolno jeździć ponad 80 - przeważnie :) U mnie na 4 biegu przy 80 jest ciut powyżej 2k obrotów :) - może ten człowiek też ma samochód o podobnej charakterystyce? Pzdr. |
|
Data: 2010-05-04 07:26:22 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"jacek2v" <jacek2v@gmail.com> wrote in message news:1a8d172a-a873-4fd4-8341-2c7e601ee86ba34g2000yqn.googlegroups.com...
Ja to w pełni rozumiem i znam człowieka starszej daty ktory Nie wiem dlaczego te ciut powyżej 2k obrotów Cię powstrzymuje? Jak na 5 tym biegu będziesz miał 1700 lub 1800 to będzie OK dla toczenia się po równym, a jak będziesz chciał przyspieszyć to redukcja. |
|
Data: 2010-05-06 00:10:55 | |
Autor: jacek2v | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
On 4 Maj, 14:26, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"jacek2v" <jace...@gmail.com> wrote in message Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000, spada moment i robi się niebezpiecznie bo nie można przyśpieszyć, a szybkie hamowanie grozi zgaszeniem silnika i nie można zrobić hamuj-gaz :). Redukcja trwa dłuuuuugoooo za długo w sytuacji krytycznej :) Poza tym staję się zawalidrogą, a wyznaję zasadę, że nie tylko ja na drodze i nie najważniejszy mój portfel :) Pzdr. |
|
Data: 2010-05-06 06:37:33 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"jacek2v" <jacek2v@gmail.com> wrote in message news:c96e3c02-c323-4d4d-b2f5-d0264d96704fs29g2000yqd.googlegroups.com...
On 4 Maj, 14:26, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Sorry, ale nie wierzę że w Twoim aucie różnica pomiędzy 4 i 5 biegiem to 50% przełożenia... Zwykle różnica pomiędzy tymi biegami jest nieznaczna i przełączenie z 4 @ 1500rpm na 5 daje np. 1400-1450 rpm a nie 1000 rpm. Sprawdź to lepiej jeszcze raz w swoim aucie, bo na pewno nie jest ono wyjątkowe. spada Wiesz, jak Ty chcesz jechać na trasie na czwórce to sobie jedź - nikt Ci nie broni... Ja Ci tylko mówię że to nie jest uzasadnione - wszyscy jadą na najwyższym biegu gdy auto osiągnie te 50-60km/h i już przestało przyspieszać. Piątka w zupełności wtedy wystarcza wszystkim. |
|
Data: 2010-05-20 02:03:17 | |
Autor: jacek2v | |
Biegi a prędko?ć jazdy. | |
On 18 Maj, 21:13, Tomek Kańka <t...@tomkan.eu.org> wrote:
jacek2v <jace...@gmail.com> napisał(a)> zakładamy, że silnik pracuje 2000obr/min i samochód jedzie 100km/h @Tomek Kańka, @arek.pp No tak i wyszedł mi 1000cm metr :) - wiedziałem, że tak będzie - a nie piłem :P Pzdr. Jacek |
|
Data: 2010-05-21 08:39:46 | |
Autor: MarcinJM | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
jacek2v pisze:
ponieważ wtedy zawory nie zawsze się obracają i przez to szybciej się Sie nie robia co? Nie obracaja sie? Zawory? A po co mialyby to robic? -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-05-22 10:40:50 | |
Autor: jacek2v | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
On 21 Maj, 08:39, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
jacek2v pisze: HGW :) |
|
Data: 2010-05-22 22:16:15 | |
Autor: Karolek | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
MarcinJM pisze:
jacek2v pisze: Tak, zawory sie obracaja. Chodzi tu glownie o zawory wydechowe i nagar jaki sie gromadzi na zaworze i gniezdzie. Jak zawor sie obraca to nagar nie osiada na styku zaworu z gniazdem, inaczej niz gdyby zawor zawsze stykal sie z gniazdem w tym samym miejscu. -- Karolek |
|
Data: 2010-05-25 10:52:37 | |
Autor: MarcinJM | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
Karolek pisze:
MarcinJM pisze: Mhm, a co je napedza, ze sie obracaja? Modlitwa? Obracaja sie szklanki popychaczy, poniewaz krzywka walka nie jest dokladnie osiowo do osi szklanki. Natomiast sam zawor sie nie obraca. A jak sobie wyobrazasz obracanie zaworu bez szklanek, za to z dzwigienkami, ktorych ruch jest jedynie gora/dol? -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-05-25 17:12:36 | |
Autor: Karolek | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
MarcinJM pisze:
Wlasnie to co opisales je obraca. Obraca sie i popychacz i zawor. A jak sobie wyobrazasz obracanie zaworu bez szklanek, za to z dzwigienkami, ktorych ruch jest jedynie gora/dol? Poszukaj hasla ROTOCAP. Wszystko Ci sie wyjasni, skoro mi nie wierzysz ;> -- Karolek |
|
Data: 2010-05-25 19:19:24 | |
Autor: MarcinJM | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
Karolek pisze:
MarcinJM pisze: Zapomniales o sprezynie? Gdzie ona jest lozyskowana, zeby zapewnic obrot zaworu?
Szczerze mowiac nie widzialem w zadnym rozbieranym silniku tego rozwiazania. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-05-25 19:22:06 | |
Autor: MarcinJM | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
MarcinJM pisze:
Szczerze mowiac nie widzialem w zadnym rozbieranym silniku tego rozwiazania. .... chociaz moglem nie zwrocic uwagi na ten detal. Na razie odszczekuje, az rozbiore jeszcze z kilka silnikow zeby sie upewnic :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-05-25 20:56:05 | |
Autor: Karolek | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
MarcinJM pisze:
MarcinJM pisze: Mercedes to stosowal. Dawno temu. -- Karolek |
|
Data: 2010-05-25 21:12:01 | |
Autor: Karolek | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
MarcinJM pisze:
Wlasnie to co opisales je obraca. Sprezyna nie musi byc lozyskowana, bo ona sie nie obraca. Zawor obraca sie o niewielki kat i widac robi to na zamkach zabezpieczajacych sprezyne. Poszukaj hasla ROTOCAP. Pewnie dlatego, ze tego sie juz nie stosuje (chyba). -- Karolek |
|
Data: 2010-05-26 05:45:47 | |
Autor: MarcinJM | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
Karolek pisze:
MarcinJM pisze: Nie da rady: sprawdzalem wczoraj. Mam kilka glowic roznych z zaworami, nie da sie przekrecic zaworu. Poszukaj hasla ROTOCAP. Wlasnie gdzies widzialem taki podziurkowany talerzyk skladajacy sie z kilku czesci, tylko nie moge skojarzyc w jakim silniku. Wtedy mnie to w ogole nie zastanowilo. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-05-26 07:22:32 | |
Autor: Karolek | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
MarcinJM pisze:
Nie da rady: sprawdzalem wczoraj. Mam kilka glowic roznych z zaworami, nie da sie przekrecic zaworu. Wiesz, nigdy sie nie zaglebialem w to tak dokladnie. Ale znalazlem cos takiego http://www.astra.auto.pl/content/view/312/40/1/1/ Patrz drugie zdjecie i opis. Pewnie dlatego, ze tego sie juz nie stosuje (chyba). Moze mercedes? -- Karolek |
|
Data: 2010-05-22 17:27:08 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędko?ć jazdy. | |
"arek.pp" <arek.pp@op.pl> wrote in message news:0d47cfbd-32fc-4b65-a44b-0d9d3e646a9du7g2000vbq.googlegroups.com...
On 15 Maj, 20:03, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Masz rację - chodziło o przełożenie samej skrzyni. |
|
Data: 2010-05-22 17:33:14 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"jacek2v" <jacek2v@gmail.com> wrote in message news:7b1783b4-c97c-40dc-8642-832ccef3a8b9a16g2000vbr.googlegroups.com...
2. Wracając do tematu: niestety ze strony subaru zniknął wykres z Te rekomendacje z całą pewnością dotyczą jednostajnego PRZYSPIESZANIA. My mówiliśmy o spokojnym toczeniu się z ustaloną już prędkością... Do następnego czerwonego światła. A do tego wystarczy najwyższy bieg. Maksymalne prędkości (wg producenta): Nie wiem jak Ty patrzysz... i na co patrzysz. Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)4.Ciekawe - zapodaj. Zapomniałem... :-) Może następnym razem? Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków Gdzie tu jest egoizm??? Jaka jest dla Ciebie różnica czy te 50km/h robię na 4 czy 5 biegu??? Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie6.Nie wiem jakie masz auto, ale w takich "popularnych" przyśpieszenie A kto mówi o wyprzedzaniu na piątym biegu????? Mówimy o przełączeniu na 5tkę jak już osiągniesz prędkość 50km/h i dalej już toczysz się z tą prędkością. Każde szybkie wciśnięcie hamulca powoduje zgaszenie silnika - nie ma Nie rozumiem dlaczego miałbyś naciskać hamulec bez wysprzęglenia. Masz jakieś kłopoty z obsługą ręcznej skrzyni biegów to kup sobie automat. Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemówJak już pisałem nie wiem czy dotyczy to nowych silników. Kiedyś mowa Mechanicy to nie naukowcy, własnych badań nie prowadzą... Powtarzają to czego się nauczyli w szkole 30 lat temu albo co zasłyszeli od innych. |
|
Data: 2010-05-26 00:04:32 | |
Autor: jacek2v | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
On 23 Maj, 00:33, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"jacek2v" <jace...@gmail.com> wrote in message Nie wydaje mi się - nie mam pod ręką manuala. Jak będzie inaczej dam znać :) Już ja widzę jednostajnie przyśpieszanie w samochodzie :) - mhh może jakieś tempomaty tak mają? :) > Maksymalne prędkości (wg producenta):Proste z prędkością 50km/h można jechać nawet na biegu 2 :), ale na pewno nie na biegu 5 - 4 bieg też nie zalecany. Może :) Pisałeś o przyśpieszaniu na 5 biegu. Przykład: dojeżdżasz do skrzyżowania masz zielone, wiesz że się kończy, przyśpieszasz, inni za tobą się wnerwiają bo TY spokojnie przecisz na zielonym, a oni z powodu TWOJEGO EGOIZMU (oszczędzania paliwa?) nie zdążą (do pracy, dna randkę itp.) i po heblach muszą dawać.
Dla mnie żadna, dla tych co jadą za Tobą duża - opisałem wyżej jeden z przykład. BTW: Cały czas odnoszę się do sytuacji na drogach w Polsce :) A kto mówi o wyprzedzaniu na piątym biegu?????Ty. Nie rozumiem dlaczego miałbyś naciskać hamulec bez wysprzęglenia.Bez urazy, może za krótko żyjesz, albo za mało jeździsz - dlatego nie rozumiesz. > Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, żeTo prawda :) Ale ten mechanik był uczony :) Pzdr. |
|
Data: 2010-06-06 08:02:08 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"jacek2v" <jacek2v@gmail.com> wrote in message news:7e12937a-b308-457b-be2d-0da895933ad9v18g2000vbc.googlegroups.com...
On 23 Maj, 00:33, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Jak przyspieszasz auto to potrzebujesz dużo więcej mocy z silnika niż do toczenia się z jednakową prędkością - wtedy wystarczy 5-tka. > Maksymalne prędkości (wg producenta):Proste z prędkością 50km/h można jechać nawet na biegu 2 :), ale na Skąd wnioskujesz że nie można na 5? >> Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)Może :) Nie, nie pisałem o PRZYSPIESZANIU. Pisałem o toczeniu się na 5 biegu. Przed przyspieszaniem robisz redukcję. Przykład: dojeżdżasz do No to jest ten limit 50km/h czy go nie ma? Jaka jest dla Ciebie różnica czy te 50km/h robię na 4 czy 5 biegu??? Mylisz dwa tematy. Przyspieszanie, wyprzedzanie - to inna brożka. A kto mówi o wyprzedzaniu na piątym biegu?????Ty. Gdzie?? Pokaż mi cytat! Nie rozumiem dlaczego miałbyś naciskać hamulec bez wysprzęglenia.Bez urazy, może za krótko żyjesz, albo za mało jeździsz - dlatego nie Bez urazy, ale to Ty masz jakieś problemy, nie ja... > Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, żeTo prawda :) Ale ten mechanik był uczony :) Acha... to już wszystko wiemy. |
|
Data: 2010-05-03 07:23:02 | |
Autor: Pszemol | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
"J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote in message news:hrjuqm$1rl$1speranza.aioe.org...
Zgadza się - swego czasu jednocześnie jeździłem autem, I jak tego dokonałeś cudu? Miałeś jedną nogę w jednym aucie a drugą w drugim aby *jednocześnie* jechać dwoma? :-) |
|
Data: 2010-05-02 12:11:03 | |
Autor: Kierowca | |
Biegi a prędkość jazdy. | |
A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-) Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej Tak jak pisali przedpiścy, biegi zmieniaj tak w okolicach 3 - 3,5 Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym No to masz dobre autko do spokojnej jazdy, głównie w mieście. W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające Jako zwolennik spokojnej jazdy, nie musisz brać pod uwagę "rajdowców" Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem. Mam nadzieję, ze trochę pomogłem Bardzo Ci dziękuję. Pomogłeś. Pozdrawiam |