Biegi a prędkość jazdy.

Data: 2010-05-02 12:09:45
Autor: M1SLQ
Biegi a prędkość jazdy.
Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.

Jedni skrytykują, ja pochwalę z uwagi na małe wysilenie silnika, trwałość, przyzwoite spalanie i niski koszt wymiany rozrządu. Do toczenia się po mieście jest w sam raz.

Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
prędkości.

Po jakimś czasie zaczniesz to wyczuwać intuicyjnie, z grubsza chodzi o zapewnienie wystarczającej zdolności do jazdy - w zależności od warunków na drodze ta poprzeczka będzie wyżej lub niżej. Raczej unikaj jazdy poniżej 2k obrotów.

Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
z jego wskazań

Pełni on funkcję bardziej informacyjną niż nakazową, na miejsce parkingowe czasem spokojnie możesz się wtoczyć na półsprzęgle bez dotykania gazu przy 1k obrotów, ale wyprzedzanie w trasie raczej rozpoczniesz gdy wskazówka obrotomierza będzie przynajmniej na połowie skali.

Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
najważniejszy.

Zatem wpisujesz "ecodriving" w google i oddajesz się lekturze.

Pozdrawiam!

Biegi a prędkość jazdy.