Biegówki

Data: 2010-02-15 22:38:44
Autor: Grzegorz Krukowski
Biegówki
Jako iż siedzę w Norwegii to w końcu dałem się przekonać do biegówek,
tym bardziej, że w pół godziny od domu mam różnego rodzaju ,,traski''
od wzgórków do płaskiego jak stół jeziora. Na dodatek wcale nie jest
łatwo się na nich wywrócić co dla osoby która nigdy nie miała nart na
nogach jest całkiem przyjemną cechą. Gdzie w necie znajdę jakiś
poradnik/informacje o tym jak dobrze nauczyć się kroku klasycznego, na
co przy nim zwracać uwagę (oprócz tego, że jest on podobny do
wyjątkowo zamaszystego chodzenia na ugiętych noach ;))
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-02-16 00:22:36
Autor: blackone
Biegówki
On 15 Feb, 22:38, Grzegorz Krukowski <registered.u...@op.pl> wrote:
[...]

Jak sie nauczyc klasyka?
Ucz sie tak, jak ucza w Norwegii: chodz na biegowkach - po prostu
zwyczajnie chod, nie probowac biegac na poczatku (to jest blad, ktory
popelniaja czesto poczatkujacy).
Powoli sie przemieszczaj na plaskim, prawie plaskim terenie w tempie
ktore Ci odpowiada, a krok klasyczny sam przyjdzie i to szybko:-)
Oprocz tego tak jak tu ktos polecil: poczytaj www.biegowki.pl

I jeszcze jedno: nie wiem czy juz kupiles narty, ale jesli nie to nie
kupuj w ciemno - biegowki MUSZA byc dobrane prawidlowo do wagi i
umijetnosci. W przeciwnym wypadku mozesz sie szybko zniechecisz - za
sztywne narty nie beda trzymac na podejsciach, za miekkie nie beda
mialy poslizgu.

Co do wywracania sie, eeeekkhhmmmm... na biegowkach podczas zjazdu o
glebe znacznie latwiej  niz na zjazdowkach i znacznie trudniej nimi
sterowac podczas zjazdu.

pozdrowcia z Vestlandet
Gosia

Data: 2010-02-16 10:35:09
Autor: Grzegorz Krukowski
Biegówki
On Tue, 16 Feb 2010 00:22:36 -0800 (PST), blackone
<blackone@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

To właśnie robię od trzech tygodni ;) Czyli robię, jak widzę
mniej-więcej dobrze.

[...]

Poszedłem ze znajomym Norwegiem, co to struś pędziwiatr jest i z nim
narty dobrałem (jakieś siakieś Madhusy Ultraturingi - dla mnie mają
wadę że są bez łuski)

Co do wywracania sie, eeeekkhhmmmm... na biegowkach podczas zjazdu o
glebe znacznie latwiej  niz na zjazdowkach i znacznie trudniej nimi
sterowac podczas zjazdu.

Eeee, no jadąc w torze nie jest źle, tylko DKN jak tym się zatrzymać?!
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-02-16 02:52:07
Autor: blackone
Biegówki
On 16 Feb, 10:35, Grzegorz Krukowski <registered.u...@op.pl> wrote:

Poszedłem ze znajomym Norwegiem, co to struś pędziwiatr jest i z nim
narty dobrałem (jakieś siakieś Madhusy Ultraturingi - dla mnie mają
wadę że są bez łuski)

To ze sa bez luski to jest zaleta;-)
....zakladajac ze Ci sie bedzie chcialo poswiecic 5 minut na
przygotowanie nart przed jazda....
Jaki dobrac smar ?
Prosze bardzo:
http://www.swixschool.com/web_tysk/wizard2.html?langInput=lang2&menuInput=subM2
wpisujesz temperature powietrza, rodzaj sniegu i dostajesz info jaki
smar masz wybrac ;-)

Wlaczasz plug:-)))

pozdrawiam
Gosia

Data: 2010-02-16 15:23:29
Autor: Grzegorz Krukowski
Biegówki
On Tue, 16 Feb 2010 02:52:07 -0800 (PST), blackone
[...]

No nie wiem, czy to zaleta ;) z nartami dostałem małe stadko wosków,
skrobaczek itp. ustrojstwa akurat (niespodzianka ;)) Swixa tak wię tę
stronę również znam, ale dzięki.

> [...]
>sterowac podczas zjazdu.

Eeee, no jadąc w torze nie jest źle, tylko DKN jak tym się zatrzymać?!

Albo stosuje się którąś z metod opisanych w wielkopomnym dziele pt.
,,Ogólna teoria hamowania na nartach biegowych'' ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-02-16 10:42:35
Autor: bratPit[pr]
Biegówki

[...]

no jak, jak? się normalnie na bok przewracasz ;-)
brat

Data: 2010-02-16 09:06:39
Autor: Menios
Biegówki

Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomości news:q9fjn553lvkqtr94u1gm8u5jev8hsr2rbn4ax.com...
[...]

Hej :-)
Zapytaj na forum na stronie www.biegowki.pl
Pozdr

Data: 2010-02-16 22:04:53
Autor: AL
Biegówki
Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

a wtrace moze jakies pytania.
Na rynku jest obecnie pare standardow wiazan: NNN, NIS, SDS, SNS, SNS PROFIL, NN55/75,..

Nie spotkalem do tej pory jakies tabeli, ktora by klasyfikowala rodzaj wiazan od np. stylu biegania (klasyczny, dowolny) badz typowy turystyczny czyli np.backcountry (narty szer po 6cm).

Majac buty systemu SNS PROFIL, czy sa jakies przeciwskazania by uzyc je rowniez do typowych nart backcountry  (kupuje same deski i wiazania pod posiadane buty).
A moze sa jakies przeciwskazania, i lepiej do backcountry wybrac np. system NNN.
Ma ktos jakies doswiadczenia, czy sa jakies plusy/minusy poszczegolnych systemow odnosnie rodzajow nart biegowych?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-02-17 08:07:28
Autor: bans
Biegówki
W dniu 2010-02-16 22:04, AL pisze:

Ma ktos jakies doswiadczenia, czy sa jakies plusy/minusy poszczegolnych
systemow odnosnie rodzajow nart biegowych?

Ja się nie znam, ale wiem tylko jedno - jeśli SNS X-Adventure to nie Access, tylko Raid. Co prawda z Access można się wypiąć bez schylania, ale fatalnie się zapychają śniegiem, co w przypadku wiązań do backcountry jest olbrzymią wadą :/

--
bans

Data: 2010-02-17 15:40:46
Autor: nuroslaw
Biegówki

a wtrace moze jakies pytania.
Na rynku jest obecnie pare standardow wiazan: NNN, NIS, SDS, SNS, SNS PROFIL, NN55/75,..

n55 to już historia

Nie spotkalem do tej pory jakies tabeli, ktora by klasyfikowala rodzaj wiazan od np. stylu biegania (klasyczny, dowolny) badz typowy turystyczny czyli np.backcountry (narty szer po 6cm).

a może to ?
http://www.outdoor.org.pl/content/view/240/95/#S_SLAD

Majac buty systemu SNS PROFIL, czy sa jakies przeciwskazania by uzyc je rowniez do typowych nart backcountry  (kupuje same deski i wiazania pod posiadane buty).
tzn. ? jeśli narta dużo cięższa od biegówek, to i wskazane mocniejsze wiązanie.

pozdr. o.N.

Data: 2010-02-18 05:22:07
Autor: Tomasz Konik
Biegówki
Na rynku jest obecnie pare standardow wiazan: NNN, NIS, SDS, SNS, SNS PROFIL, NN55/75,..

Na rynku jest obecnie sześć standardów:
SNS Pilot
SNS Profil
NNN (NIS to NNN z możliwością regulacji/wymiany)
SNS BC
NNN BC
NN75 (jako rekreacyjne entry, albo wzmocnione BC)

Nie spotkalem do tej pory jakies tabeli, ktora by klasyfikowala rodzaj wiazan od np. stylu biegania (klasyczny, dowolny) badz typowy turystyczny czyli np.backcountry (narty szer po 6cm).

SNS/NNN scate - z twardszym flexorem do dowolnego
SNS/NNN classic - z miększym do klasyka
SNS/NNN BC - flexor twardszy niż do dowolnego Tabel nie ma, ale są wskazania i opisy

[...]

Są delikatniejsze od BC i w trudnych warunkach będą krócej żyły. Ale nadają
się (zwłaszcza jeśli but Ci pasuje)
Najbardziej zaawansowanymi BC są NNN Magnum - manualne, o szerokiej płycie 68
mm dającej stabilność na zjazdach i w trudnym śniegu. Na jeszcze trudniejsze
warunki/więcej zjazdów - NN75 BC albo lekkie modele kablowe NN75 (wchodzą już
plastikowe buty tele).
Pzdr;-)
Konik

--