Bielan: To nie prezydent wydał rozkaz. Klich: Bielan kłamie.

Data: 2010-04-25 14:45:47
Autor: karwanjestkretynem
Bielan: To nie prezydent wydał rozkaz. Klich: Bielan kłamie.
Spór o tzw. "incydent gruziński" rozgorzał na nowo. Adam Bielan powiedział dziś w Radiu Zet, że to nie Lech Kaczyński 2008 roku kazał pilotom lądować w Tbilisi, a on sam nie widział nawet, by prezydent podczas lotu opuszczał swoją salonkę. Jego zdaniem bezpośredni rozkaz wydał minister Klich, z którym prezydent rozmawiał podczas lotu przez telefon. Bogdan Klich: Bielan kłamie. Rozmowa była, ale odmówiłem wykonania polecenia prezydenta. Bo polecenia wydaje mi premier - powiedział Radiu Zet.

W sprawie "incydentu gruzińskiego" jest kampania dezinformacji - mówił dziś w Radiu Zet Adam Bielan - Nie widziałem sytuacji, żeby prezydent opuszczał salonik i szedł do kokpitu. To jest sytuacja niewyobrażalna - opowiadał polityk PiS, który w czasie podróży prezydenta Kaczyńskiego do Gruzji był na pokładzie samolotu.

W czasie lotu do Gruzji prezydent Kaczyński miał wejść do kokpitu pilotów i wydać polecenie, by lądowali w Tbilisi. Pilot odmówił, ponieważ warunki były złe, a lądowanie w Gruzji, gdzie toczyły się działania wojenne, było niebezpieczne. Czytaj, co ustaliła prokuratura w tej sprawie

Bielan: To nie prezydent kazał lądować

Bielan stwierdził, że to Naczelne Dowództwo Sił Powietrznych wydało pisemny rozkaz lądowania w Tbilisi na polecenie ministra Klicha, z którym prezydent miał rozmawiać przez telefon. Bielan twierdzi, że był obecny w czasie tej rozmowy.

Monika Olejnik pytała: Grzegorz Pietruczuk (dowódca samolotu, pilot - red.) skłamał w prokuraturze (mówiąc m.in., że prezydent pojawił się w kokpicie i kazał lądować)?

Bielan: Tego nie wiem. Nie widziałem akt tego śledztwa - powiedział. I powtórzył, że prezydent z Klichem rozmawiał dwukrotnie. Klich miał oddzwonić i powiedzieć, że pilot wyląduje w Tbilisi.

Rafał Grupiński starał się łagodzić sytuację w programie "Siódmy dzień tygodnia": W tej sprawie będą różne relacje. Nie emocjonujmy się tym wydarzeniem, są dwa odrębne śledztwa. Wcale nie musi nastąpić analogia - mówił.

Klich: Rozmowa była, ale nie było rozkazu

Bogdan Klich, z którym rozmawiało Radio Zet, zaprzecza słowom Bielana: - To czyste kłamstwo . Prezydent zadzwonił do mnie i polecił mi zmianę trasy lotu samolotu, tak żeby mógł dolecieć do Tbilisi. Wysłuchałem tego, co pan prezydent miał mi do powiedzenia i odmówiłem wykonania tego polecenia, ponieważ polecenia wydawać mi może tylko pan premier, który jest moim zwierzchnikiem. Na tym rozmowa się skończyła - relacjonuje Klich - Następnego dnia spotkałem się z kpt. Pietruczukiem, który był w kryzysie psychicznym po tym, co przeżył i zagwarantowałem mu bezpieczeństwo. Powiedziałem mu, że włos z głowy mu nie spadnie i nagrodziłem go za przestrzeganie przepisów i stosowania się do procedur. Bielan skłamał w sposób oczywisty - powiedział minister obrony narodowej.

 http://wyborcza.pl/1,75248,7810727,Bielan__To_nie_prezydent_wydal_rozkaz__Klich__Bielan.htmlPrzemysław Warzywny-- " To są przesłanki, dla których nie możemy lecieć do Tbilisi". I wtedyzaczęła się sprawa, "że będzie taka rozpierducha na skalę międzynarodową",jak wróci pan prezydent, jeżeli nie wydam takiego polecenia."

Data: 2010-04-25 14:53:51
Autor: cyc
Bielan: To nie prezydent wydał rozkaz. Klich: Bielan kłamie.

Pojsc w zaparte i na dodatek sklamac dla wybielenia wlasnych win to wsrod sPiS-kowcow normalne .

cyc

Data: 2010-04-25 15:22:50
Autor: rAzor
Bielan: To nie prezydent wydał rozkaz. Klich: Bielan kłamie.
Użytkownik... he he - cyc raczył napisać:
Pojsc w zaparte i na dodatek sklamac dla wybielenia wlasnych win to wsrod
sPiS-kowcow normalne .

cyc

:-) Już zenek oj-lalia dowodził, że to byli kosmici w uszankach.

Data: 2010-04-25 15:21:23
Autor: rAzor
Bielan: To nie prezydent wydał rozkaz. Klich: Bielan kłamie.
Użytkownik... he he - karwanjestkretynem znany jako Jacek "Kurwa": Kawecki raczył napisać:

No to się zdecyduj, śmieciu.

Data: 2010-04-25 17:22:43
Autor: Anatol
Bielan: To nie prezydent wydał rozkaz. Klich: Bielan kłamie.
http://fakty.interia.pl/polska/news/pilot-ktory-nie-sluchal-prezydenta-nie-poniesie-kary,1222396?fs=s

"...Po wylądowaniu w Azerbejdżanie prezydent zapowiadał, że "po powrocie do kraju wprowadzimy porządek w tej sprawie", a podczas lotu powiedział o dowódcy załogi, że "oficer powinien być mniej lękliwy"."

"...prokuratura prowadziła postępowanie sprawdzające w zakresie odmowy wykonania polecenia dotyczącego prowadzenia statku powietrznego czyli o czyn z art. 343 par.2. Czyn ten jest zagrożony karą od 3 miesięcy do 5 lat. Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa złożył poseł PiS Karol Karski."

Interpelacja posła Gosiewskiego :

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4D0917D9

"...Planowo samolot miał lądować w Azerbejdżanie w Ganji, ale prezydent RP podjął decyzję o locie do Tbilisi. Pilot odmówił zmiany kierunku lotu."

Anatol

Data: 2010-04-25 16:36:03
Autor: the_foe
W dniu 2010-04-25 14:45, karwanjestkretynem pisze:
[...]

aaaa... wali sie grunt pod nogami spin doktorow.... przeciez sam pilot zeznal ze prezydent na niego OSOBISCIE naskoczyl.

--
the_foe

Data: 2010-04-25 18:18:47
Autor: karwanjestkretynem

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:hr1k0f$kna$2news.dialog.net.pl...
[...]

Kłamstwo jajogłowego jest proste do udowodnienia. Był program w tv, w którym Kaczyński mówi, że kapitan, to zbyt niski oficer, żeby mu odmówic. Teraz należy oczekiwac pozwu do sądu przeciwko Bielanowi.

Data: 2010-04-25 19:16:09
Autor: karwanjestkretynem
Bielan: To nie prezydent wydał rozkaz. Klich: Bielan kłamie.

Użytkownik "karwanjestkretynem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał

Kłamstwo jajogłowego jest proste do udowodnienia. Był program w tv, w którym Kaczyński mówi, że kapitan, to zbyt niski oficer, żeby mu odmówic. Teraz należy oczekiwac pozwu do sądu przeciwko Bielanowi.

Jeszcze dodał, że "pilot powinien byc mniej lękliwy".

Data: 2010-04-25 18:48:30
Autor: awe
[...]

zaraz po wyladowaniu , czy tez juz w kraju po powrocie? rozumiem ze z palacu prezydenckiego pojechal na lotnisko, wsiadl do samolotu, zaprosil pilota i wszedl do niego do kokpitu? troche wiecej intelygencji
awe

Data: 2010-04-25 19:03:47
Autor: Anatol
Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hr1rcl$ng2$1news.onet.pl...

[...]

Co najmniej bezpośrednio przed startem Z Symferopola :

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/08690964

"...Przed startem z Symferopola, około godz. 15.30 czasu warszawskiego, dowódca 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego odebrał telefon od pana Macieja Łopińskiego szefa Gabinetu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, który przekazał polecenie prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej dotyczące zmiany planowanej trasy dalszego lotu i realizacji lotu do Tbilisi. W tej sprawie z dowódcą pułku rozmawiał również osobiście prezydent Rzeczypospolitej Polskiej.

   Dowódca pułku przyjął polecenie prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej do realizacji, zwracając równocześnie uwagę na bardzo duże zagrożenie bezpieczeństwa lotu oraz brak wymaganych zgód dyplomatycznych zezwalających na jego wykonanie. Następnie polecił przygotować i wysłać wystąpienie o dodatkowe zgody dyplomatyczne. Odbyła się także rozmowa kpt. pil. Grzegorza Pietruczuka z osobami towarzyszącymi prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej, jak i z nim osobiście. "

W swojej  interpelacji Gosiewski zasugerował że zachowanie kapitana było przypadkiem "...niesubordynacji, tchórzostwa i odmawiania wykonywania rozkazów" :

Data: 2010-04-26 08:42:45
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-04-25 18:48,  *awe* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...] troche wiecej intelygencji
awe

Klich wydaje rozkaz lądowania, pilot nie wykonuje, za co w nagrodę dostaje medal po powrocie od... Klicha.

--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-04-26 08:35:21
Autor: cirrus
[...]

Eee, wg Bielanołgarza to Klich.

--
stevep

Data: 2010-04-26 08:58:40
Autor: Andrzej Adam Filip
Bielan: "To nie prezydent wydał rozkaz." Klich: "Bielan kłamie." Klich prosi o proces za zniesławienie?
the_foe <the_foe@wupe.pl> pisze:
[...]

Jak ktoś wyskakuje publicznie ze słówkiem kłamie zamiast zwrotu "mija się z prawdą" to IMHO krzywdę sobie samemu robi jak nie jest
*PRECYZYJNY*. Dla mnie Klich nie wygląda na "nie proszącego się" o
proces za zniesławienie słówkiem "kłamie".

A *pisemny* rozkaz (przefaksowany) był od prezydenta? :-)
Prezydent przefaksował rozkaz z saloniku do kabiny pilotów? :-)
Prezydent nie wydał rozkazu, prezydent sprawił że pisemny rozkaz
nadszedł faksem od "umundurowanego przełożonego" (generała lotnictwa).
"Generał od lotnictwa" przefaksował pilotom *rozkaz*, czyżby zrobił to
*bez* zupełnie żadnych konsultacji z ministrem wojny Klichem? Godna podziwu samodzielność ;-)

P.S. A rozkaz był nie żeby zmienić lotnisko docelowe w Azerbejdżanie w
trakcie lotu, tylko żeby dopiero z tego lotniska polecieć do Tbilisi
(wersja za GW).

W marcu jak w garncu.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-04-26 00:31:28
Autor: zbig
Bielan: "To nie prezydent wydał rozkaz." Klich: "Bielan kłamie." Klich prosi o proces za zniesławienie?
On 26 Kwi, 08:58, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:
ote.org)

Co do bielana, to nie zapomnę jak kiedys pare lat temu w audycji u
Olejnik, uczestniczący w audycji Rokita zjebał jak psa Bielana, w
swoim najlepszym stylu  - precyzyjnie, logicznie i metodycznie.
Wykazał ponad wszelką wątpliwość , że Bielen jest absolutnie cynicznym
kłamcą, potem tak go właśnie okreśił a Bielan zaskoczony logicznością
wywodu nawet nie był w stanie wybąkac kilku słów w swojej obronie.

Data: 2010-04-26 11:23:33
Autor: cytryna
[...]

To był mój piękny sen, rzecze zbig, później jednak nastąpiło przebudzenie z ręką w nocniku,a tam po brzegi szamba. I śmiał się ze mnie diabeł Rokita zwany przez bliskich Ickiem Gewichtem. Ale przywykłem już do wychodzenia przed szereg
w czapce błazna z cyrku Donia.

Data: 2010-04-26 02:35:46
Autor: zbig
On 26 Kwi, 11:23, "cytryna" <cytry...@poczta.onet.eu> wrote:

[...]
Zetka chyba prowadzi archiwum tych rozmów, więc twoje wypociny
świadczą tylko parciu donikąd, choćby w klamstwie.

Data: 2010-04-26 14:22:25
Autor: cirrus
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:np5t7e4mt1+A4Q@kimberly.huge.strangled.net...
the_foe <the_foe@wupe.pl> pisze:
[...]