Bielsko-Biała > Świnoujście

Data: 2010-07-30 09:41:45
Autor: Robert_J
Bielsko-Biała > Świnoujście
-czy jest jakaś lepsza opcja

Tak, przez Włochy ;-))). Żart oczywiście ;-)

-czy nadkładając te 150-200 km rzeczywiście zyskam na komforcie/czasie

Nie nadkładasz 150-200, a jedynie ok. 80 km. Na czasie, komforcie, a przede wszystkim bezpieczeństwie zyskujesz bezapelacyjnie, na dodatek nie łamiąc przepisów :-). Weź jeszcze pod uwagę że jedziesz do Świnoujścia, więc możesz pojechać bezpośrednio od strony Ahlbecku, od strony niemieckiej. Wtedy w ogóle nie wjeżdżasz do Polski w Kołbaskowie, a potem unikasz promu, na którym możesz stracić kupę czasu, zwłaszcza teraz, latem :-)

-czy niemiecka policja trzepie polskie auta na wjeździe "dla zasady" (media
coś takiego klepały z pół roku temu)

Przez wszystkie moje przejazdy tą drogą widziałem może ze dwa razy policję :-). I nigdy nie haltowali... Do tego masz doskonałe, czyste parkingi, gdzie możesz odpocząć i coś przetrącić ;-)

-czy płacę coś po niemieckiej stronie za przejazd autostradą ?

Nic nie płacisz.
Reasumując: ja ze Szczecina na południe raczej nigdy nie pojadę polskimi drogami, bo to loteria :-). I Tobie radzę to samo, a czy skorzystasz to już Twoja sprawa.
Pozdr.

Bielsko-Biała > Świnoujście