Bielsko-Biała > Świnoujście

Data: 2010-07-30 15:03:23
Autor: Endriu
Bielsko-Biała > Świnoujście
Z góry dzięki za rady.

Właśnie dzisiaj wróciłem z Swinoujścia "Polską" trasą Katowice- Świnoujście.
Jechałem tam i z powrotem dwukrotnie i za każdym razem nie udało mi się zejść poniżej 9 godzin jazdy (razem z przeprawą promową).

Jeżeli chodzi o trasę  do Świnoujścia wybrałem A4 - S3. Podwójny pech w drodze do Świnoujścia i z  powrotem polegał na  tym, iż mój GPS źle obrał przelotkę między A4 i 3 i miest wjechać na 3 bezpośrednio na zjeździe koło Legnicy, to GPS wybrał jakoś dziwnie drogę nr 297  jak jechałem w kierunku Świnoujścia, a z powrotem wybrał drogę nr 328. Jedna i druga się do niczego nie nadaje. 297 dziurawa jak ser szwajcarski z niesamowitymi koleinami, a 328 to znowu chyba gdzieś około 80 km wyobraźcie sobie ..... kostki brukowej (podziwiam - pewnie jakąś przedowjenną niemiecką ekipę która to układała - trzeba mieć niebiańską cierpliwość aby ułożyć 80 km kostki) po której nie pojedziesz wiecej jak 50 km/h. Tą 297 jakoś przemęczyłem (w pewnym momencie o mało sobie wahacza z tłumikiem nie urwwałem na koleinie, które towarzyszą kierowcom przez całą tą drogę - na Boga nie jedźcie tamtędy), ale z 328 ""kostkową" po 20 km dałem sobie spokój i zwróciłem z powrotem na 3.

Jeżeli więc będziesz jechał polskimi parejami, uważaj na GPS aby z A4 wbić się bezpośrednio w drogę nr 3 koło Legnicy.

Jeżeli chodzi o 3 to w nocy idzie jescze jakoś nią jechać 100 km/h, ale w dzień nie pojedziesz więcej (średnio) jak 70-80 km/h - mało miejść do wyprzedzania, wiele ciężarówek, jak jedną wyprzedzisz to za kilometr 100 następnych - i tak w kółko. Policz sobie średnio 400 km od Świnoujścia do Legnicy przez średnią prędkość 70 km na godzinę wychodzi około 6 godzin jazdy (300 km odcinek autostrady pokonałem w około 2,5 godziny - wyruszyłem o 2:00 w nocy).

Wydaje mi się, że w dzień  może być  ciężko przejechać Legnicę, ale to mogą być takie przypuszczenia.

Co do przeprawy po stronie Polskiej w Świnoujściu (bo po Niemieckiej jest normalny most jak w krajach cywilizowanych) jeden jest w centrum Świnoujścia - ale tylko dla mieszkańców miasta i tam cię nie wpuszczą, a drugi jest na Karsiborze dla ludzi "przyjezdnych". Jeżeli chcesz wjechać na wyspę na Karsiborską przeprawę promową warto wjechać od ul. Ludzi Morza/Mostowa (najpierw do prawobrzeżnego centrum a później w/w skrótem przy nabrzeżu) a nie pchać się bezpośrednio z drogi nr 93 bo tworzy się tam 2-3 godzinna kolejka. Można w ten sposób ją trochę "ominąć".

Jeżeli chcesz wyjechać ze Świnoujścia promem to już kolejki w żaden sposób nie omimiesz (co najmniej godzinny postój).
Pracownik w/w promu powiedział mi, że "tutejsi" ze Świnoujścia do Szczecina nie jeżdżą promem, tylko Niemcami. Podobnież odległości są podobne. Z tym że trzeba mieć Euro przy sobie na wszelki wypadek (ewentualne mandaty) bo ci auto zarekwirują jak nie będziesz miał czym zapłacić na autsotradzie.

Ogólnie jak bym tam miał jechać drugi raz jechałbym Niemcami. (Uzbroić się tylko w dobrego GPS-sa z mapami Europy no i w Euro) no i po Polskiej stronie zatankować na full.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-30 15:08:48
Autor: Endriu
Bielsko-Biała > Świnoujście
ale z 328  "kostkową" po 20 km dałem sobie spokój i zwróciłem z powrotem na 3.

Dojechałem 328 do "Przemkowa" i powiedziałem "pas" i w lewo na 12 do 3-ki.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-08-01 15:24:46
Autor: Endriu
Bielsko-Biała > Świnoujście
Dojechałem 328 do "Przemkowa" i powiedziałem "pas" i w lewo na 12 do 3-ki.

A tu ciekawą stronę znalazłem:

http://www.dojazd.org/mapaeuropy.html

Trasa "Niemiecka" :

Legnica  - Świnoujście przez Ahlbeck = 542 km  - gdyby się udało jechać ze średnią 120 można by się było zmieścić w 4,5 godziny.... ("komputer" wyliczył 6h 6min) + 2,6 godz na autostradę - dało by radę w 7 godzin z Katowic dojechać .....

Trasa "Poska"

Legnica  - Świnoujście przez Gorzów Wielkopolski =  397  - 5 godz. 59 min. I to by się mniej więcej zgadzało z tym co osiągnęliśmy jadąc w dzień średnią 70 km/h.

P.S. Dla trasy Katowice - Świnoujście "komputer" z tej strony rówież wybrał przelotkę przez feralną 297. Strzeżcie się tej drogi bo jest to koszmar, a z powrotem "kostkowej" 328 !!!!.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-30 16:41:34
Autor: radekp@konto.pl

[...]