Bieszczady - kilka pytań

Data: 2009-06-03 22:11:02
Autor: Tomek
Bieszczady - kilka pytań
Witam,
Wybieram się latem w Bieszczady, a ponieważ ostatnim razem byłem tam dawno, a Internet nie daje odpowiedzi na wszystkie wątpliwości, prosze o pomoc i odpowiedź na kilka pytań.

- W którym miejscu znajduje się baza namiotowa na Przełęczy Żebrak? Mapy są rozbieżne w tym względzie, jedna pokazują że jest to na samej przełęczy, druga że ok. 3 kilometrów poniżej, a na mapie Compassu zaznaczone są dwie bazy. Która wersja jest prawdziwa?

- Jak najlepiej dostać się z Łopienki na Łopiennik? Tutaj też mapy są rozbieżne, czy jest jakaś bardziej wydeptana ścieżka prowadzaca na grzbiet? Czy ktoś mógłby opisać dokładniej którędy nalezy się kierować?
Interesuje mnię też kierunek odwrotny, czyli jak najlepiej zejśc z Łopiennika do Łopienki? - Czy ścieżka wzdłuż rzeki Wetliny z Kalnicy, przez Jaworzec do Buku-Spisówki jest atrakcyna i warta polecenia na lekki i płaski spacer?

- Czy w Ustrzykach Górnych są jakieś możliwości dołaczenia się, lub znalezienia chętnych do wspólnego transportu na parking do Bukowca (tego w Worku Bieszczadzkim)?  Czy jest jakieś zwyczajowe miejsce, tablica ogłoszeń, itp. gdzie chętni moga się umówić? Jaki jest stan drogi? Czy w ogóle da się tamtędy przejechać? Chodzi o wycieczkę do źródeł Sanu.

- Jak długo jedzie autobus/bus z Ustrzyk Górnych do Zagórza?

- Czy ktoś może polecić sprawdzone kwatery przyjazne turystom plecakowym-
jednodniowym (bez wygód) w Cisnej, Smereku, Kalnicy.

pozdrawiam

Tomek

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
 "Jeśli nauczysz się cieszyć oczekiwaniem, nie będziesz musiał czekać na radość."  - Kaz Tanahashi, mistrz kaligrafii

Data: 2009-06-03 22:53:57
Autor: Depesz
Bieszczady - kilka pytań

-- -- - Original Message -- -- - From: "Tomek" <juan_rodrigezWYTNIJTO@poczta.onet.pl>
[...]

W Ustrzykach Gornych (podobnie zreszta jak w innych miejscowosciach) kursuja
kierowcy busami, zabierajac po 7-9 osob i dowozac je we wskazane miejsce.
Busy maja swoj postoj przy przystanku autobusowym w centralnym punkcie
Ustrzyk. Kierowcy sa mili i mozna sie z nimi dogadac nawet co do jazdy
powrotnej.
Busy jadac do jakiejs miejscowosci zabieraja tez turystow po drodze.

Data: 2009-06-03 22:55:31
Autor: Tomek D
Bieszczady - kilka pytań

[...]

poniżej przełęczy, w kierunku na Baligród, ale czy aż 3 km? Rzekłbym że cca 1,5.

- Jak najlepiej dostać się z Łopienki na Łopiennik? Tutaj też mapy są
rozbieżne, czy jest jakaś bardziej wydeptana ścieżka prowadzaca na grzbiet?

dojście z bazy zawsze było wydeptane, ale nie na sam grzbiet

- Czy ścieżka wzdłuż rzeki Wetliny z Kalnicy, przez Jaworzec do Buku-Spisówki
jest atrakcyna i warta polecenia na lekki i płaski spacer?

IMHO tak

- Jak długo jedzie autobus/bus z Ustrzyk Górnych do Zagórza?

cca 2 godziny

pzdr.
Tomek D

--
Mój adres: http://cerbermail.com/?z2zDEcPbJl
http://got.tutor.waw.pl http://przewodnicki.blog.onet.pl/

Data: 2009-06-03 23:04:54
Autor: Waldek Węgrzyn
Bieszczady - kilka pytań

Użytkownik "Tomek" <juan_rodrigezWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6069.00000390.4a26d8d6newsgate.onet.pl...

[...]

Jest baza w Rabe (Rabem?), jakies 2km poniżej przełęczy (prowadzi do niej żółty szlak z Chryszczatej, który odbija od czerwonego jakieś 1,5km przed przełęczą, spałem w zeszłym roku. Natomiast o bazie na samej przełęczy nie słyszałem, ani nie ma jej na mojej mapie. Niemniej nie byłem na samym Żebraku, więc ktoś mądrzejszy może się wypowie.

[...]

Jest czerwony szlak bazowy z Łopiennika. Miałem okazję iść nim w raczej dżdżysto-błotnistych warunkach w dół i szczerze mówiąc w górę może być dość problematyczny (stromo i ślisko).

Waldek Węgrzyn

Data: 2009-06-03 23:21:18
Autor: dziobak
Bieszczady - kilka pytań

Użytkownik "Tomek" napisał

[...]

Aż wziąłem do ręki mape Compassu!

Rzeczywiście jest tak jak mówisz.
Na Żebraku się zmieścisz w dwóch miejscach: albo przy wiacie na zarośnietym , zaniedbanym przez nadleśnictwo polu namiotowym - to pare kroków na północ od przełęczy.
Lub mniej legalnie parę kroków na południe od siodła.
Bazy namiotowej oczywiście na Przełeczy Żebrak nie ma.

Nie wiem czy chcesz super ortodoksyjnie iść czerwonym szlakiem , ale tak od strony Chryszczatej jak i Wołosania są wyznakowane nasze, bazowe skróty do Studenckiej Bazy Namiotowej "Rabe", jakies 2300 - 2700 m na północ od przełęczy.

Kilku złotych bym nie żałował , zwłaszcza ,ze jak będziesz w sierpniu to masz poważne szanse jak będziesz grzeczny  ("dzieńdobry" i nie mówić "proszę Pana" do każdego kto wygląda jakby łapał dinozaury osobiscie) załapać na gratisowa michę od mojego szwagra. :)

[...]

Na takiej samej (ale całkiem innej) Studenckiej Bazie Namiotowej "Łopienka" dowiesz sie wszyystkiego , wystarczy spytać.

- Czy ścieżka wzdłuż rzeki Wetliny z Kalnicy, przez Jaworzec do Buku-Spisówki
jest atrakcyna i warta polecenia na lekki i płaski spacer?

Ścieżka?? Droga raczej! Samochody jeżdżą. Jako wariant dojścia do szlaków do zniesienia, zreszta czy w Bieszczadach jest gdzieś brzydko??

- Czy w Ustrzykach Górnych ...

Ja to bym raczej Zakopane omijał szerokim łukiem, chyba ,że chcesz widzieć bardzo duzo ludzi na raz

Czy jest jakieś zwyczajowe miejsce, tablica ogłoszeń, itp.

Nie!

Jaki jest stan drogi? Czy w ogóle da się tamtędy
przejechać? Chodzi o wycieczkę do źródeł Sanu.

Jest droga , to sie jedzie :).

- Jak długo jedzie autobus/bus z Ustrzyk Górnych do Zagórza?

Do dwóch godzin; po co ci to wszystko ? Taki precyzyjny plan pobytu masz??? ;)

- Czy ktoś może polecić sprawdzone kwatery przyjazne turystom plecakowym-
jednodniowym (bez wygód) w Cisnej, Smereku, Kalnicy.

Weź namiot , rozbij na Piotrowej Polanie w Starym Siole, bedziesz miał spokój i wszędzie blisko.

pozdrawiam i sorry za subiektywizm

Pieszy

Data: 2009-06-05 14:17:32
Autor: Tomek
Bieszczady - kilka pytań
Dzięki za wszystkie odpowiedzi,
poniżej jeszcze kilka dopytek :-)

[...]

Pierwsza połowa sierpnia, może być?  :-)

> - Czy w Ustrzykach Górnych ...

Ja to bym raczej Zakopane omijał szerokim łukiem, chyba, że chcesz widzieć bardzo duzo ludzi na raz

Jest aż tak źle???
Jak byłem kilka lat temu to raczej było znośnie, nawet miejscowi narzekali że
mało ludzi. Co więc wybrać w zamian, na bazę wypadową? (Muczne, Wołosate?) Nie zabieram namiotu ale jakaś kwatera typu łóżko+prysznic wystarczy.
> - Jak długo jedzie autobus/bus z Ustrzyk Górnych do Zagórza?

Do dwóch godzin; po co ci to wszystko ? Taki precyzyjny plan pobytu masz??? ;)

Chcę wiedzieć o której muszę najpóźniej wyjechać, żeby załapać się na pociąg w
Zagórzu.

A planowanie, studiowanie map, przewodników itp. to taka dodatkowa frajda i
wcale nie oznacza że trzeba się potem precyzyjnie wszystkiego trzymać :-)
pozdrawiam i sorry za subiektywizm

pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :-)

Tomek

Data: 2009-06-05 14:30:26
Autor: JKK
Bieszczady - kilka pytań
Użytkownik "Tomek" <juan_rodrigezWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6069.00000519.4a290cdcnewsgate.onet.pl...
Co więc wybrać w zamian, na bazę wypadową? (Muczne,

Popatrz na mapę i policz ile to szlaków wychodzi z Mucznego.

Pzdr

JKK

Data: 2009-06-04 05:55:04
Autor: Piotr Szechyński
Bieszczady - kilka pytań

Użytkownik "Tomek" <juan_rodrigezWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6069.00000390.4a26d8d6newsgate.onet.pl...

Witam,

a na mapie Compassu zaznaczone są dwie bazy.

Baza jest jak już napisano poniżej, czyli tam gdzie zawsze była. Na p.Żebrak w zeszłym sezonie miała ruszyć testowo druga baza - skończyło się na planach, być może będą jeszcze kontynuowane. Wiaty na p.Żebrak już nie ma - została rozebrana w związku własnie z przygotowywaniem terenu pod ową nową baze.

--
Piotr Szechyński
www.twojebieszczady.pl

Data: 2009-06-04 09:19:25
Autor: dziobak
Bieszczady - kilka pytań

Użytkownik "Piotr Szechyński" napisał

w zeszłym sezonie miała ruszyć testowo druga baza - skończyło się na planach, być może będą jeszcze kontynuowane.

A czyj to koncept tak zacny ?

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2009-06-04 10:11:22
Autor: Piotr Szechyński
Bieszczady - kilka pytań

Użytkownik "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl> napisał w wiadomości news:4a27757e$1news.home.net.pl...

A czyj to koncept tak zacny ?

E tam, zacny nie zacny - owszem w kontekście konkurencji dla Rabego może i niebyt zacny. Ogólnie natomiast może i nie taki zły, ostatecznie pewnie wiele osób idąc szlakiem wolałoby miec baze na szlaku, niż iść na Rabe i potem wracać.

Pomysł jest Kija, pare słów z zeszłego sezonu:
http://www.twojebieszczady.pl/aktualnosci/bnzebrak.php
Aktualnie widze że Kijowi entuzjazm minął i raczej wątpię żeby coś z tego było a gadałem z nim pare razy w tym roku na ten temat, ostatnio ze 3 tygodnie temu.
Na dzień dzisiejszy wszystko zarasta (w zeszłym roku było odkrzaczone), zawalił się nawet sławetny kibelek.

--
Piotr Szechyński
www.twojebieszczady.pl

Data: 2009-06-04 14:19:01
Autor: Mirosław Przychodzeń
Bieszczady - kilka pytań
"Piotr Szechyński" napisał

A czyj to koncept tak zacny ?

E tam, zacny nie zacny - owszem w kontekście konkurencji dla Rabego może
niebyt zacny. Ogólnie natomiast może i nie taki zły, ostatecznie pewnie
wiele osób idąc szlakiem wolałoby mieć baze na szlaku, niż iść na Rabe i
potem wracać.

Przecież zejścia i dojścia z czerwonego są wyznakowane; tacy ortodoksi czy pietra maja zejść ze znakowanego szlaku??

Mam nadzieje ,że mu zapał minie. Szkoda dobijać RABE. które i tak już ledwo zipie.
Kija znam o tyle,że jak raz wpadłem coś obgadać i zameldowałem ,ze były bazowy to aż pobraliśmy, bo Kiju w naszej wiacie ma konioprzystanek.
A swoją drogą wyrwie z tego tyle ,że mu się inwestowanie i dojazdy po kasowanie ludków nie zwrócą :>>

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2009-06-05 14:17:35
Autor: bav
Bieszczady - kilka pytań
Tomek <juan_rodrigezWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
Witam,
Wybieram się latem w Bieszczady, a ponieważ ostatnim razem byłem tam dawno,
Internet nie daje odpowiedzi na wszystkie wątpliwości, prosze o pomoc i odpowiedź na kilka pytań.

 - Ad. bazy na Przeł. Żebrak &#8211; Gosztyła ustawia namioty u siebie (koło Latarni Wagabundy). Za turystami plecakowymi-jednodniowymi nie przepada, mówi, że &#8222;blokują mu miejsca&#8221;. Ale pewnie jedna osoba zawsze się załapie. Osobiście wolę Rabe :) z dobrym sprzętem dostępne cały rok, czasami z miłą niespodzianką

 - Z Łopienki na Łopiennik da radę szlakiem bazowym (mapa i kompas też pomogą). Okolice Łopienki raczej mokre i błotniste, nawet przy dobrej pogodzie

 - ścieżka wzdłuż Wetliny to droga jezdna, ławeczki, pełna cywilizacja. Odkryta, w upał pali słońce. Z atrakcji dla koneserów &#8211; Sine Wiry.

 - zwyczajowym miejscem do łapania okazji do Bukowca mogę określić Tarnawę Niżną k. hoteliku BPN albo Stuposiany gdzie od obwodnicy odchodzi droga (stan kiepski, tzw. zanikający asfalt + dziury, ale tutejsi kierowcy mają wprawę). W Ustrzykach chyba lepiej montować ekipę już w schroniskach niż dopiero na przyst.

 - W Cisnej poza połową sierpnia (Bieszczadzkie Anioły) sporo kwater i pól namiotowych, zwykle też działało sezonowo schr. typu PTSM w szkole, w kier. Majdanu, za cmentarzem (kanadyjki i materace w klasach, dwupalnikowa kuchenka na korytarzu i prysznice z ciepłą wodą). W kier. Jabłonek (w Jabłonkach PTSM wart polecenia) w lewo Bacówka Pod Honem: pokoje/łóżka lub poddasze/materace.
W Kalnicy schr. PTSM, w głębi  Bacówka Jaworzec: najtaniej w &#8222;małej bacówce&#8221; pokoje/łóżka lub poddasze/materace.
Trafiają się też np. kartki &#8222;noclegi na sianie&#8221; ;)
Piotrową Polanę w Starym Siole też polecam :) standard do wyboru, a szef bezkonkurencyjny. Do niedawna fajnym miejscem była Koliba na Przysłupie Caryńskim, ale nie wiem, czy już jest nowa i jak tam teraz wygląda - czy ktoś ma aktualne wieści? Napiszcie. Ja sprawdzę dopiero w sierpniu

--

Bieszczady - kilka pytań