Bieszczady - przewodnik

Data: 2009-08-31 11:08:27
Autor:
Bieszczady - przewodnik
czesc,

wybieram sie w Bieszczady na 2 tyg, będę stacjonował w pensjonacie w okolicy
miejscowości Przyslup między Cisną a Wetliną. Planuję stamtąd codziennie robić
wypady na wędrówkę po okolicy. Jaki przewodnik polecacie zakupić?

Data: 2009-08-31 13:13:22
Autor: Kombajn Bizon
Bieszczady - przewodnik
Miękka klucha   napisał tak:

[...]

rewasza --
W tablicę kluczyk raz i dwa
I spalin kłąb i silnik gra...

Data: 2009-08-31 14:04:35
Autor: mike
Bieszczady - przewodnik
Tylko Rewasz!

pzdr
Mike

Data: 2009-08-31 15:54:13
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
Bieszczady - przewodnik
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał Kombajn Bizon na pl.rec.gory do nas:

Miękka klucha   napisał tak:
> [...]
> okolicy miejscowości Przyslup między Cisną a Wetliną. Planuję stamtąd
> codziennie robić wypady na wędrówkę po okolicy. Jaki przewodnik polecacie
rewasza

Dodam, że w handlu są dostępne także poprzednie wydania,
więc warto popatrzeć na datę wydania.

pozdrawiam
Wiki

--
wiktor [wiki] matlakiewicz //^\\___  And when I vest my flashing sword
                          8o ^ /   And my hand takes hold in judgement

Data: 2009-08-31 16:44:12
Autor: Maciek
Bieszczady - przewodnik
A ja zapytam przy okazji - czy jest obecnie dostępny przyzwoity przewodnik (uprzedzając żarciki - chodzi o książkę!) obejmujący zachodnią część tzw. Beskidu Makowskiego, tj obszar między doliną Skawy (Maków - Sucha - Skawce - Wadowice) a - mniej więcej - linią Kalwaria Zebrzydowska - Lanckorona - Harbutowice. "Beskid Myślenicki" tam nie sięga, "Beskid Mały" - tym bardziej...
Dodam że nie chodzi mi o przekrojowe przewodniki typu Beskidy - Śląski, Żywiecki, Mały i Wyspowy w postaci jednego chudego tomiku.

Maciek

Data: 2009-08-31 16:49:29
Autor: Basia Z.
Bieszczady - przewodnik

Użytkownik "Maciek" :

[...]

O ile wiem - to nie.
Są plany ze strony "Rewasza" i Darka Dyląga rozszerzenia przewodnika "Beskid Myślenicki" - ale kiedy ? - nie wiem.

B.

Data: 2009-08-31 17:31:32
Autor: Maciek
Bieszczady - przewodnik

Użytkownik "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7go3f$153c$1news2.ipartners.pl...

Użytkownik "Maciek" :

[...]

Dzięki za info! :)

Maciek

Data: 2009-09-01 22:31:04
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
Bieszczady - przewodnik
On 31 Sie, 16:44, "Maciek" <elmac1WYT...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Mam tylko jeden ale nie wiem czy jest przyzwoity "Wokół Kalwarii
Zebrzydowskiej o Lanckorony Przewodnik monograficzny" Juliana Zinkowa
Wydawnictwo oo Bernardynów Calvarianum ISBN 83-87395-41-2 Kiedyś
dostałam na jakiejś konferencji o eko muzeach bezpłatny przewodnik ale
nie mogę go znaleźć. Na pewno wydało go bezdroża, a projekt nazywał
się o ile nie mylę spotkań "Gospodarka Społeczna na Bursztynowym
Szlaku"  Wydano kilka takich przewodników, naprawdę dobrych, można je
było ściągnąć przez stronę www.greenways.pl

Data: 2009-09-02 07:35:29
Autor: Basia Z.
Bieszczady - przewodnik

Użytkownik <lucynapsciuk@gmail.com> :

Mam tylko jeden ale nie wiem czy jest przyzwoity "Wokół Kalwarii
Zebrzydowskiej o Lanckorony Przewodnik monograficzny" Juliana Zinkowa
Wydawnictwo oo Bernardynów Calvarianum ISBN 83-87395-41-2

Też go mam, jest to dość ciekawa monografia, ale nie przewodnik górski.
Poza tym nie obejmuje całego obszaru a jaki pytał Maciek - np. Koskowej Góry i tego co jest na południe od niej a tylko najbliższe okolice Kalwarii i Lanckorony.

B.

Data: 2009-09-02 15:36:03
Autor: Maciek
Bieszczady - przewodnik

Użytkownik "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7l0cl$1oh$1news2.ipartners.pl...

[...]

W sumie opisywane okolice byłyby najważniejsze. Jednak, o ile "wychowałem się" na przewodnikach Zinkowa po Jurze to już... hmm...  dzieło "Myślenice i okolice" bardzo mi się nie podobało...

Maciek

Data: 2009-09-02 09:25:13
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
Bieszczady - przewodnik
On 2 Wrz, 15:36, "Maciek" <elmac1WYT...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

się" na przewodnikach Zinkowa po Jurze to już... hmm...  dzieło "Myślenice i

W Lanckoronie działa stowarzyszenie działające w ramach Greenway, ma
stronę internetową, nie pamiętam nazwy,  gdzieś zagubiłam książki, a
na dodatek Kolega nie pamięta ich nazwy. Wiem, że mają przewodniki i
je rozdają.

Data: 2009-09-02 21:05:08
Autor: Maciek
Bieszczady - przewodnik

Użytkownik <lucynapsciuk@gmail.com> napisał w wiadomości news:bd90182a-fcbb-4267-af45-c0bcbe5c60d8e11g2000yqo.googlegroups.com...

[...]

Dzięki. Spróbuję dotrzeć.

Maciek

Data: 2009-09-01 06:53:34
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
Bieszczady - przewodnik
[...]

Rewasz bezprzecznie jest bardzo dobry, godny olecenia jest też
przewodnik Bosza. Dla osób zainteresowanych przyrodą polecam
przepięknie wydany przewodnik Szarka i Sitka "Dzikie Bieszczady" i
przewodniki po ścieżkach dydaktycznych BdPN. Te ostanir kosztują
grosze np. po Berehach Górnych 1.30 zł. W Twoim przypadku warto
zaopatrzeć się w dobrą mapę. Polecam "Bieszczady dla wytrawnego
turysty" Ruthunusa lub "Bieszczady" Compassa.

Data: 2009-09-01 18:27:28
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
Bieszczady - przewodnik
 napisał lucynapsciuk@gmail.com na pl.rec.gory do nas:

> [...]
przewodnik Bosza. Dla osób zainteresowanych przyrodą polecam
przepięknie wydany przewodnik Szarka i Sitka "Dzikie Bieszczady"

Przewodnik 'Dzikie Bieszczady' bardzo ładny i przydatny jest, chociaż warto zanaczyć, że tras jako takich tam nie ma (w przeciwieństwie do Rewasza). Są za to zdjęcia roślin, zwierząt, tropy, panoramy...
No i ma wersję 'kołonotatnikową' - ze stronami na sprężynce.

przewodniki po ścieżkach dydaktycznych BdPN.

BTW w punkcie kasowym BPNu na Przełęczy Wyżniańskiej napotkaliśmy
(oprócz gniazdującej tam pliszki siwej) przecudnej urody album
'Bieszczady z nieba' Ruthenusa - za 7o złotych (okładkowo 85).

pozdrawiam
Wiki

Data: 2009-09-01 13:00:35
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
Bieszczady - przewodnik

BTW w punkcie kasowym BPNu na Przełęczy Wyżniańskiej napotkaliśmy
(oprócz gniazdującej tam pliszki siwej) przecudnej urody album
'Bieszczady z nieba' Ruthenusa - za 7o złotych (okładkowo 85).

Jest po prostu cudny. Ruthenus słynie z tego, że wydają bardzo piekne
książki ale tu przeszli samych siebie. Zespół artystów pracował nad
tym albumem. Po pierwsze fantastyczne zdjęcia, po drugie bardzo dobry
i dopieszczony projekt Ariusza Nawrockiego, a po trzecie świetny wstęp
Andrzeja Potockiego. No z rodział "Opis geologiczny wybranych zdjęć"
bardzo, bardzo interesujący i nowatorski.
www.ruthenus.pl

Data: 2009-09-04 00:33:39
Autor: Roger from Cracow
Bieszczady - przewodnik

[...]

Jakich tam artystow, dwoch przecietnych fotografow, polatali i wydali
album ;)

Roger

Data: 2009-09-01 08:53:18
Autor: Andy
Bieszczady - przewodnik

Użytkownik <baranina123.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7gavb$2m4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Najlepiej kup białego z dobrymi butami, dobrze żeby nie miał wady wymowy i był ogolony. Jak wybierzesz dobrze zbudowanego, to będziesz mógł go objuczyć plecakami :))

Nie mogłem sobie darować żarciku :)

Pozdrawiam
Andrzej

Bieszczady - przewodnik