Bieszczady za tydzien

Data: 2010-03-23 12:52:16
Autor: Przesmiewca
Bieszczady za tydzien
Witam.

Za tydzien wybieram sie w Bieszczady. Jakie obecnie panuja tam warunki
jesli chodzi o szlaki? jest to o tyle istorna informacja dla mnie, ze
determinuje w pewnym stopniu nasz nocleg (myslimy o Wetlinie).
Czy szlaki po Poloninach, na Tarnice itp. sa w calosci w sniegu
i czy bedzie to trudny szlak dla kobiety, ktory nigdy nie chodzila
zima po sniegu w gorach?

Data: 2010-03-23 14:18:19
Autor: Jar
Bieszczady za tydzien
[...]

Tu masz aktualne warunki na P. Wetlińskiej, czyli jakies 1222m n.p.m. [k. Chatki Puchatka]:
http://pogoda.onet.pl/2263,gopr_stacja.html

Pokrywa śnieżna -płaty.
 ALE: w innych miejscach śniegu może byc wiecej, na pewno sporo leży w lasach na północnych stokach. Caryńska i okolice Tarnicy to nieco wyżej, inna wystawa itp.
Na odkrytym będa to płaty śniegu czy raczej spore pola śnieżne. W lasach zależnie od wystawy  i wysokości śnieg pewnie po kostki, ale na północnych stokach może to być lokalnie i pół metra mokrego śniegu w niektórych miejscach. Poza tym trzeba się liczyć z tym, że śnieg może jeszcze w górach padać, jesli się ochłodzi ponownie za tydzień. To i w maju w Bieszczadch raz na ileś lat trafia się opad śniegu.
 Domyślam sie,że jedziesz w okolicach Wielkanocy. Warunki moga być różne, od pieknej słonecznej pogody po wichurę i zadymkę. Na wszelki wypadek planuj znacznie dłuższe czasy przejścia tras, dlatego,że nawet niewielka ilość sniegu [po kostki] powoduje spory spadek tempa i zwiększa wysiłek. Po drugie, w warunkach ograniczonej widoczności [mgła,zadymka] najtrudniejsze orientacyjnie są własnie odkryte tereny, jak połoniny -o ile zalega na nich śnieg. Po prostu znikają punkty orientacyjne, nie widac ścieżek itp. Nie wiem, jakie masz doświadczenie w orientacji wg. mapy/kompasu itp. W razie trudnych warunków może być przydatne.
 Generalnie pora jest dobra, powinno być łatwiej niż zimą, ale pod warunkiem uwzględnienia tego co wyżej. Plany na miejscu dostosuj przede wszystkim do pogody i kieruj się zdrowym rozsądkiem.  A propos: Parę lat temu właśnie wielkanocną porą mijałem schodząc z Tarnicy na przełęcz grupkę turystów. Stanąłem niżej, by zrobić im miejsce [podejście po stromym płacie śniegu]. Miałem zatem niezły prospekt na ich obuwie: pani na sporym obcasie, pan w dziurkowanych mokasynkach. Nie mogłem sie powstrzymać od uwag, w wyniku czego dowiedziałem sie,że oni zamierzaja jeszcze tego dnia dojść do Mucznego,a pora była taka,że raczej nie mieli się jak wyrobić przed zmrokiem. Musiało być ciekawie pod koniec wycieczki...
Pozdrawiam
-J.

Data: 2010-03-23 19:53:44
Autor: Wojo
Bieszczady za tydzien
Za tydzien wybieram sie w Bieszczady.

Nie wiem co dokładnie rozumiesz przez za tydzień ale 2 kwietnia wypada Wielki Piątek, wtedy jest wielki spęd na Tarnicę, weź to pod uwagę, nieprzyjemnie się idzie w takim dużym skupisku ludzi. Na Połoninach/Rawkach w tym czasie powinno być bezproblemowo. Bodajże rok temu na trasie na Smerek potkałem tylko 2 osoby.

Wojo

Data: 2010-03-24 09:08:42
Autor: Przesmiewca
Bieszczady za tydzien
Dziekuje wszystkim za uwagi i porady.
Wojo - piszac za tydzien mam dokladnie na mysli za 7 dni :)
Nie wiem, czego nie rozumiesz.
A ten sped pod Tarnica w Wielki Piatek to tylko w ten dzien?
Z czego to wynika?

Data: 2010-03-24 09:17:00
Autor: Zbynek Ltd.
Bieszczady za tydzien
Przesmiewca napisał(a) :
Dziekuje wszystkim za uwagi i porady.
Wojo - piszac za tydzien mam dokladnie na mysli za 7 dni :)
Nie wiem, czego nie rozumiesz.

Ja też nie rozumiem tego, że ludzie pisząc o 7 dniach często mają na
myśli 5 dni, 10 dni :-)

A ten sped pod Tarnica w Wielki Piatek to tylko w ten dzien?
Z czego to wynika?

Z religii chrześcijańskiej.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-03-24 09:33:07
Autor: Przesmiewca
Bieszczady za tydzien
"Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ja też nie rozumiem tego, że ludzie pisząc o 7 dniach często mają na
myśli 5 dni, 10 dni :-)

A to ciekawostka.

A ten sped pod Tarnica w Wielki Piatek to tylko w ten dzien?
Z czego to wynika?

Z religii chrześcijańskiej.

W religii chrzescijanskiej nie ma nic o spedach pod Tarnica.

Data: 2010-03-24 09:28:14
Autor: Wojo
Bieszczady za tydzien
Wojo - piszac za tydzien mam dokladnie na mysli za 7 dni :)
No to Cię nie dotyczy.

A ten sped pod Tarnica w Wielki Piatek to tylko w ten dzien?
Z czego to wynika?
Tak, tylko w Wielki Piątek - Droga Krzyżowa na Tarnicę. Tak wyglądało to rok temu: http://www.twojebieszczady.pl/IMGallery/galeria.php?kategoria=45&album=109&start=0

Pozdrawiam
Wojo

Data: 2010-03-24 09:36:53
Autor: Przesmiewca
Bieszczady za tydzien
Wojo <wbijok@[usunto]wp.pl> napisał(a):

[...]

Czy okres przedswiateczny (a konkretnie mam na mysli wielki tydzien)
w Bieszczadach to okres najazdu wiekszej ilosci turystow?
Zawsze jezdzilem w pazdzierniku i nigdy nie musialem rezerowac wczesniej
noclegow - zastanawiam sie, czy robiac tak samo teraz nie popelniam bledu.

Data: 2010-03-24 11:42:23
Autor: Wojo
Bieszczady za tydzien
Czy okres przedswiateczny (a konkretnie mam na mysli wielki tydzien)
w Bieszczadach to okres najazdu wiekszej ilosci turystow?

raczej nie, rok temu na Wielkanoc było pusto (Smerek). Na ostatnie święta Bożonarodzeniowe na Szczepana też pustawo.

Pozdrawiam
Wojo

Data: 2010-03-24 18:17:26
Autor: Jar
Bieszczady za tydzien
> [...]

raczej nie, rok temu na Wielkanoc było pusto (Smerek). Na ostatnie święta Bożonarodzeniowe na Szczepana też pustawo.

Potwierdzam, ludzi raczej mało. Tym nie mnije w najbardziej uczesczanych okolicach, jak np. właśnie Tarnica, ruch turystyczny istnieje. Nie sądze natomiast, aby był tłok na kwaterach.
Pozdrawiam
-J.

Data: 2010-03-25 10:45:19
Autor: Przesmiewca
Bieszczady za tydzien
"Jar" <jarwpawWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):

> [...]

Potwierdzam, ludzi raczej mało. Tym nie mnije w najbardziej uczesczanych okolicach, jak np. właśnie Tarnica, ruch turystyczny istnieje. Nie sądze natomiast, aby był tłok na kwaterach.

Potwierdzam nie ma ruchu. Niemniej zaklepalismy sobie nocleg telefonicznie
(bez problwmow najmniejszych)

Bieszczady za tydzien