Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB

Data: 2010-01-03 19:08:51
Autor: mea
Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB
Witam!

Czasami muszę korzystać z Internetu na laptopie łącząc go
z komórką Nokia E51 przy pomocy kabla USB lub przez
Bluetooth.
Transfer jest płatny (łącznie liczba MB wysłanych i odebranych).
50MB  w miesiącu mam darmowe w ramach abonamentu,
powyżej tej wielkości muszę za transfer dodatkowo płacić.

Czy istnieje program pokazujący na komórce na bieżąco liczbę
przesłanych MB od momentu połączenia z Internetem?
Liczby pokazywane w Menu -> Rejestr -> Pakiety danych
są aktualizowane dopiero po rozłączeniu z Internetem

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-01-03 19:20:06
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 19:08, mea pisze:
[...]

Mnie by raczej interesowało, ile operator faktycznie zlicza, a nie ile ty faktycznie wykorzystujesz. Wbrew pozorom te wartości mogą się bardzo różnić:(
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2010-01-03 19:28:45
Autor: mea
[...]

A jak można na bieżąco śledzić ilość MB zliczanych przez operatora?
Na komórce lub laptopie.

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-01-03 19:40:18
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 19:28, mea pisze:
A jak można na bieżąco śledzić ilość MB zliczanych przez operatora?
Na komórce lub laptopie.

Właśnie o to chodzi, że nie można;) Nie ma wglądu w komputer po stronie operatora. Takie liczenie po swoje stronie może mieć jedynie charakter orientacyjny, nigdy dokładny.

Data: 2010-01-03 19:51:17
Autor: mea
[...]

Lepsze to niż nic. Po jakimś czasie można oszacować jak się ma jedno do drugiego.
Znasz program, który pokazuje te dane po stronie użytkownika?

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-01-03 19:54:34
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-03 19:51, mea pisze:
Lepsze to niż nic. Po jakimś czasie można oszacować jak się ma jedno do
drugiego.
Znasz program, który pokazuje te dane po stronie użytkownika?

no właśnie nie:( Na modemie HSDPA klikniesz w ikonkę połączenia i tam masz ile pakietów jest wysłanych, a ile odebranych. Nie wiem jak masz to połączenie zrealizowane, ale podejrzewam, że telefon zgłasza Ci się systemie jako jakaś karta sieciowa. kliknij więc w te migające monitorki na komputerze i wyskoczy?

Data: 2010-01-03 20:13:18
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.01.2010 Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> napisał/a:
[...]

Na iboa w era możesz sprawdzić, ale faktycznie po sesji gprs, na
bieżąco da się tylko szacunkowo. No i im więcej się pobiera w obrębie 1 sesji
tym niejszy wpływ ma zaokrąglenie operatora. Przy 10-20MB zaokraglenie do
10kB nie ma już praktycznie zaczenia.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2010-01-03 21:27:07
Autor: mea
Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB
Suma wysłanych i odebranych MB, które pokazuje
moja komórka w Menu -> Rejestr -> Pakiety danych
zgadza się z tym co podaje Orange w zestawieniu
moich połączeń. Mogę je podglądać na ich stronie.
Niestety, komórka podaje te dane dopiero po rozłączeniu.
Może ktoś wie o jakimś programie na komórkę Nokia E51,
który pokazywałby te wielkości na bieżąco?

Gdyby wiadomo było wg jakiej zasady operator dopisuje
ilości KB do faktycznych, to problem rozwiązałby na
przykład program NetMeter chodzący na laptopie i
pokazujący dane faktyczne na bieżąco.

Pozdrawim
mea

Data: 2010-01-04 19:24:08
Autor: Feromon

Użytkownik "mea" <mea@fikcja.com.pl> napisał w wiadomości news:hhqnpj$dd6$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

W laptopie np. DU Meter...
Albo inne lepsze, bo darmowe.
Ale przesyłane, a nie zliczane przez operatora.

Feromon

Data: 2010-01-04 11:50:50
Autor: mm8
Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB

czesc,

sciagnij download monitor, powinien pokazywac

m.

Data: 2010-01-05 16:19:07
Autor: sendilkelm
mea pisze:

Czy istnieje program pokazujący na komórce na bieżąco liczbę
przesłanych MB od momentu połączenia z Internetem?
Liczby pokazywane w Menu -> Rejestr -> Pakiety danych
są aktualizowane dopiero po rozłączeniu z Internetem
Na kompie to jest realizowane systemowo...
Nie zwijasz (nie zamykasz) ikonki połączenia sieciowego na PC (czy też modemu - nie pamiętam, bo dawno tego nie robiłem) po uruchomieniu połączenia i na bieżąco widać, jak się przelewają bity...

--
sendilkelm

Data: 2010-01-05 17:45:06
Autor: mea
Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB
Bardzo dziękuję za wszystkie rady.
Jestem już w stanie odczytywać na bieżąco
na PC ilości MB odebranych i wysłanych .
Problem jednak w tym, że to nie daje mi żadnej,
nawet przybliżonej informacji o tym ile MB
jest zaliczanych jako prztransformowanych przez
komórkę, czyli informacji, które decydują o tym
kiedy przekraczam limit 50 MB miesięcznie i o ile.

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-01-06 12:24:19
Autor: op23
[...]

Na komórce masz taki sam wskaźnik

Data: 2010-01-06 09:11:16
Autor: Jan Strybyszewski
sendilkelm pisze:
mea pisze:

[...]

Phii na Android jest mnostwo takich aplikacji a i w samym systemie sa takie dane

Data: 2010-01-06 13:56:15
Autor: slaweks
On 3 Sty, 19:08, "mea" <m...@fikcja.com.pl> wrote:
[...]

Menu -> Łącza -> Mndż poł -> Akt poł dan
Masz tam na bieżąco podane dane.

Data: 2010-01-07 02:32:07
Autor: mea
Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB
Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi.

W tej chwili radzę sobie w ten sposób, że wpierw otwieram
Menu -> Łącza -> Manager połączeń -> Akt Poł. danych.
Następnie korzystając z wielozadaniowości (dłuższe przytrzymanie
klawisza powrotu) wybieram Internet.
W celu śledzenia korzystając z klawisza powrotu przenoszę się
pomiędzy oglądaniem strony a podglądaniem ilości naliczonych
KB/MB.
Oczywiście byłoby wygodniej gdyby te ilości KB/MB wyświetlały się
w jakimś narożniku bez konieczności przenoszenia się między
aplikacjami oraz gdyby to były dane narastające od wyzerowania
liczników (na początku miesiąca), a nie tylko w ramach danego
połączenia.
Ale to już jest jakieś rozwiązanie.

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-01-07 02:08:48
Autor: slaweks
[...]

Kup pakiet. Np w Plusie 250MB kosztowało jakieś 20-25 złotych brutto.

Data: 2010-01-10 10:48:17
Autor: Błażej
Dnia Sun, 3 Jan 2010 19:08:51 +0100, mea napisał(a):

[...]

Sprawdź program na telefon mConnection. Po uruchomieniu pokazuje w małym
okienku na bieżąco ilość pobranych i wysłanych danych dla danej sesji.

--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2010-01-10 10:55:34
Autor: mea
[...]

Dzięki. Już ten program mam, ale nie mogę jeszcze sprawdzić go
w działaniu, bo czekam na certyfikat. Powinien nadejść w ciągu
72 godzin.

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-01-10 23:00:49
Autor: mea
[...]

Program już działa. Jego wadą jest to, że pokazuje dane jak kb, a nie kB,
co trochę utrudnia śledzenie. Dziwne, że autor programu o tym nie pomyślał.

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-01-11 17:52:04
Autor: mea
Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB
Dla przypomnienia: mam komórkę Nokia E51.
Zależało mi na możliwości śledzenia ilości wykorzystanych
bajtów (wysłanych i odebranych) podczas połączenia
z Internetem laptopa przy pomocy komórki.
Oczywiście chodzi o sytuacje wyjątkowe, a nie codzienne
surfowanie.

Dane wyświetlane w Menu -> Rejestr -> Pakiety danych
pokazują w sumie ilości, za które rzeczywiście płacę.
Wielkości te jednak są aktualizowane po rozłączeniu
z Internetem, nie mogę więc przy ich pomocy śledzić
zbliżenia się lub przekroczenia  limitu 50 MB, który mam
w ramach abonamentu.

Wielkości zmieniające się można podglądać w Menu ->
Łącza -> Manager połączeń -> Akt Poł. danych.
Jednakże pokazywane tam dane (jako KB) nie mają nic
wspólnego z tymi za które płacę.

Informacje o programie mConnection wydawały się
obiecujące, jednakże spotkało mnie rozczarowanie.
Po ściągnięciu tego programu  i zdobyciu certyfikatu
okazało się, że podczas połączenia z Internetem program
ten pokazuje dwie liczby (jako kb), z których druga jest ciągle
zerowana natomiast druga jest sumą liczb pokazywanych
w Łącza -> Manager połączeń -> Akt Poł. danych.

Nie wiem w końcu czy to są KB czy Kb, ale właściwie nie ma
to znaczenia, bo i tak nie pokazują liczb za które płacę.

W Internecie jest sporo osób zachwalających ten program.
Może ja coś źle robię, ale nie widzę powodu do pozytywnej
oceny.

Pozdrawiam
mea

Data: 2010-01-11 18:05:00
Autor: mea
[...]

-- --    przepraszam:  natomiast pierwsza jest sumą ...  -- -- -