Big Apple i Super Moto - jaka szeroko¶ć / czy jest dla nich alternatywa?

Data: 2010-08-02 03:55:25
Autor: rzymo
Big Apple i Super Moto - jaka szeroko¶ć / czy jest dla nich alternatywa?
Dwa pytania:
- do posiadaczy Big Apple / Super Moto (2.35"): jaka jest realna
szeroko¶ć opony po założeniu jej na obręcz?  Jako¶ danym z katalogu
Schwalbe nie dowierzam...
Byłoby miło, gdyby kto¶ z Was wypowiedział się jeszcze odno¶nie
trwało¶ci / przebijalno¶ci / wagi (czy jest zbliżona do katalogowych,
czy odchyłka jest spora).
- czy jest jaka¶ alternatywa dla tych opon, tzn. czy inny producent
robi podobne opony? Znam jedn± Kendę, ale to > 1kg, a takiej opony nie
założę do roweru - ostatnimi czasy mniej zwracam uwagę na wagę, ale
nie aż tak ;)

Ogólnie chcę uzyskać co¶ zbliżonego do: http://light-bikes.com/BikePhotos/web_pics/reken_ss.jpg
;) (tyle że piasta wielobiegowa i prosta kierownica)

Data: 2010-08-02 14:40:01
Autor: Tomasz Minkiewicz
Big Apple i Super Moto - jaka szerokość / czy jest dla nich alternatywa?
On Mon, 2 Aug 2010 03:55:25 -0700 (PDT)
rzymo <rzymo0@gmail.com> wrote:

Dwa pytania:
- do posiadaczy Big Apple / Super Moto (2.35"): jaka jest realna
szerokość opony po założeniu jej na obręcz?

57 mm na obręczy o wewnętrznej szerokości nieco mniej niż 19 mm.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-08-02 15:21:07
Autor: Krees
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
> [...]

> szerokość opony po założeniu jej na obręcz?

57 mm na obręczy o wewnętrznej szerokości nieco mniej niż 19 mm.

Szerokie.
Da się do tego dokupić pełne błotniki? Najszersze jakie udało mi się znaleĽć pasowały do opon 700x50C. Też się zastanawiam nad takim zestawem, tym bardziej, że mój stary amortyzator dożywa swoich dni. A sztuciec Surly Karate Monkey kusi ;).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2010-08-11 12:54:40
Autor: Tomasz Minkiewicz
Big Apple i Super Moto - jaka szerokość / czy jest dla nich alternatywa?
On Mon, 2 Aug 2010 15:21:07 +0000 (UTC)
"Krees" <krees_wawa@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > On Mon, 2 Aug 2010 03:55:25 -0700 (PDT)
> Szerokie.

WÄ…skie. Nominalnie 60 mm.

Da się do tego dokupić pełne błotniki? Najszersze jakie udało mi się znaleźć pasowały do opon 700x50C.

Za oceanem – tak. Cascadia 29er (http://ecom1.planetbike.com/7029.html).
Od miesięcy staram się je upolować w jakimś europejskim sklepie, bo
przesyłka z USA dorzuca drugie tyle do ceny.
Tak właściwie, to w UE też można kupić wystarczająco szerokie
błotniki, ale… zresztą sam obejrzyj:
http://www.gillesberthoud.fr/anglais/fiche_detaillee/fiche.php?refArticle=211INO700/6L

TeĹĽ siÄ™ zastanawiam nad takim zestawem, tym bardziej, ĹĽe mĂłj stary amortyzator doĹĽywa swoich dni. A sztuciec Surly Karate Monkey kusi ;).

Używam takiego, ale gdybym miał kupować sam widelec, nie cały frameset,
to nie wiem, czy właśnie jego bym wybrał. Odis mi się podoba:
http://www.vassagocycles.com/rigid-forks/ .

PS. Przepraszam, że dopiero teraz, ale byłem parę dni w szczęśliwym
miejscu, gdzie internet nie dochodzi. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-08-10 07:13:31
Autor: rzymo
Big Apple i Super Moto - jaka szeroko¶ć / czy jest dla nich alternatywa?
Zdecydowałem się jednak na Big Apple (ze względu na wkładkę
antyprzebiciow± i pasek odblaskowy), "wolniejsz±" mieszankę gumy
przeżyję ;)

Może komu¶ się przyda:
- 26 x 2.15" (55-559), 640g sztuka,
- opony założone na obręcze Mavic X317 / XC717, ci¶nienie 1,5atm,
- zarówno szeroko¶ć jak i wysoko¶ć opony (od krawędzi obręczy) to
równe 5cm.

Big Apple i Super Moto - jaka szeroko¶ć / czy jest dla nich alternatywa?