Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Data: 2009-05-01 21:06:57
Autor: Bugatti
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Witam

Wg Googlarki bilans Polski za te lata jest dodatni i wynosi 16 mld Euro.

http://www.google.com/search?hl=pl&client=opera&rls=pl&hs=EBy&num=100&q=Polska+wi%C4%99cej+wp%C5%82aci%C5%82a+do+UE&btnG=Szukaj&lr=

Problem w tym że większo¶ć tej informacji pochodzi z wyliczeń Gazety Prawnej.
Zna kto¶ link potwierdzaj±cego t± notę ? Bo jako¶ nie chce mi się wierzyć w to co piszę ta gazeta...i po tym co wyprawia UE z opłatami za emisję CO2 że Nam tak po prostu dała t± kasę.

Z strony NBP wynika że przestali publikować wyników historycznych (czyżby to zabieg celowy ?)
http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=statystyka/Bilans_platniczy/bilans_pl.html

Pozdr.

Bugatti

Data: 2009-05-01 19:46:25
Autor: olob kowalski
Bugatti <spamerzy@maklerzy.pl> napisał(a):
[...]

dodatni bilans chyba jak tylko zaliczymy do bilansu dochód
podobno dostali¶my 16mld euro ale od 2005r dług zagraniczny wzrósł o 87mld euro tak więc gdzie tu zysk jeste¶my 5,5 raza w plecy ale politycy musz± gadać do ciemnoty ładnie musz± ludziom wchodzić w dupę a ciemnota to kupuje bo ludzi interesuje tylko to co u nich w domu garnku i brzuchu tyle polaków interesuje dlatego to ciemny naród
głupich nie siej±

Data: 2009-05-02 11:21:32
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtfjig$aob$1inews.gazeta.pl...

dodatni bilans chyba jak tylko zaliczymy do bilansu dochód
podobno dostali¶my 16mld euro

Saldo rozliczeń z UE od 1.05.2004 = +16,138mld EUR
http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/programy_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/tabela_przeplywy_ue-pl_marzec_2009.pdf

ale od 2005r dług zagraniczny wzrósł o 87mld

Od II kw 2004  dług zagraniczny przyrósł o 77 mld EUR :
http://nbp.pl/statystyka/DWN/zadl99_08kw.xls

Ale jednocze¶nie rezerwy dewizowe NBP wzrosły o 20,450 mld EUR :
http://nbp.pl/statystyka/DWN/Rez98_2009.xls

Gdyby nie pieni±dze z UE rezerwy byłyby mniejsze o 16 mld EUR lub dług zagraniczny byłby większy.

Trzeba pamiętać że to dodatnie saldo dotyczy przede wszystkim rozliczeń funduszy przedakcesyjnych i ogranicznego dla Polski budżetu UE za lata 2004-2006. Prawdziwe pieni±dze będa pochodzić z pełnego budżetu za lata 2007-2013, a tutaj ma być kilkadziesi±t mld EUR dodatniego salda.

[...]

Przyklad korzy¶ci UE na przykładzie 50-tysięcznego miasta Puławy :

- budowa (od 2004) 8000 m2 nowoczesnych laboratoriów  Państwowego Instytutu
Weterynarii za 50 mln EUR (80% z UE) :
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=404740

- budowa II mostu na Wi¶le i ekspresowej obwodnicy Puław (w sumie za 400 mln
PLN - 80% z UE) :
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=230798&page=118

- rozbudowa ulic, remonty budynków itp. dofinansowane z budżetu UE w tym 23
mln PLN z UE tylko na przebudowę miejscowego domu kultury :
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=423575

- 60 mln PLN ¶rodków UE na inwestycje w całym powiecie :
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=11794630&postcount=35

W sumie ponad 0,5 mld PLN funduszy UE w ci±gu 3-4 lat.

Anatol

Data: 2009-05-02 11:39:30
Autor: Endriu
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

W sumie ponad 0,5 mld PLN funduszy UE w ci±gu 3-4 lat.

Do tej informacji doł±cz również o ile wzrósł deficyt budżetowy Francji i Niemiec i Polski- czyli na ile te państwa zadłużyły swoje przyszłe młode pokolenia .

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-02 11:43:19
Autor: Endriu
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

 ile wzrósł deficyt budżetowy Francji Niemiec i Poski

Oczywi¶cie nie deficyt tylko zadłużenie - (jak u kolegi Olob-a).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/
 .

Data: 2009-05-02 12:22:12
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gth3lk$4j1$1news.interia.pl...

 ile wzrósł deficyt budżetowy Francji Niemiec i Poski

albo dług zagraniczny UK = 80% długu zagranicznego USA = 350% PKB UK

Oczywi¶cie nie deficyt tylko zadłużenie - (jak u kolegi Olob-a).

Jeżeli wiesz cokolwiek o lewarowaniu to powinien też porównać przyrost dochodu czyli w tym przypadku PKB.

Netto dług zagraniczny Polski wzrósł od lipca 2004 o 57 mld EUR (przyrost długu - przyrost rezerw), a w tym czasie PKB wzrósł ze 843,156 mld PLN w 2003 do 1 266,600 mld PLN = z 189,9 mld EUR do 361,9 mld EUR (przeliczone po ¶redniorocznym kursie NBP).

Anatol

Data: 2009-05-02 21:20:16
Autor: Endriu
[...]

No to kiedy i kto spłaci te długi ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-02 21:29:11
Autor: Endriu
[...]

20 mld dolarów z Gierkowskich pożyczek spłacali¶my 20 lat. Ile zajmie spłata 300 mld ?.

Dług
http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=614
[...] W końcu 1989 roku dług zagraniczny wynosił 42,3 mld dolarów, w tym 40,8 mld dolarów w walutach krajów zachodnich i 1,5 mld dolarów w walutach krajów socjalistycznych. Na koniec 2008 roku tylko nasze zadłużenie krótkoterminowe przekroczyło 70 mld USD, a całkowite powoli zbliża się do 300 mld USD. Otóż nie spłacimy tego długu nigdy. Ale przecież, jak słusznie zauważył Lord Keynes, w dłuższej perspektywie czasu wszyscy będziemy martwi. [...]

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-02 21:30:10
Autor: Endriu
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

20 mld dolarów z Gierkowskich pożyczek spłacali¶my 20 lat. Ile zajmie spłata
300 mld ?.

O tu pomyłka miało być 30 lat...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-03 00:46:55
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gti606$fvr$1news.interia.pl...

[...]

Długi przedsiebiorstw spłacaj± same przedsiębiorstwa (głównie spółki inwestorów zagranicznych), ale te chyba nigdy ich nie spłaca bo zawsze będa się na maksa lewarować w celu maksymalizacji zysku. Dług sektora bankowego to s± depozyty banków -matek w bankach posiadanych w Polsce, te s± spłacane przez wła¶cicieli mieszkań i domów kupowanych za kredyty nominowane EUR, USD i CHF. Dlug publiczny jest prawie w cało¶ci zabezpieczony rezerwami dewizowymi więc w każdej chwili można go przewalutować na PLN.

20 mld dolarów z Gierkowskich pożyczek spłacali¶my 20 lat. Ile zajmie spłata 300 mld ?.

W ci±gu III i IV kw. 2008 dług zagranizny spadł o 45 mld USD :

Data: 2009-05-04 10:36:18
Autor: Endriu
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Dlug publiczny jest prawie w cało¶ci zabezpieczony rezerwami dewizowymi więc w każdej chwili można go przewalutować na PLN.

zadłużenie Polski
http://www.nowosci.com.pl/forum/read.php?3,192677,192677,quote=1
2008 - 569.95 mld PLN( PO + PSL - premier Tusk )

Rezerwy dewizowe
http://nbp.pl/statystyka/DWN/Rez98_2009.xls

61, 25 mld USD *3.3 dolar czyli około 200 mld PLN

Gdzie ty masz to "zabieczenie" ?.

P.S. Co¶ ostatnio nie działa mi http://www.mf.gov.pl/ . Czy u was też nie działa ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 11:08:39
Autor: Dieter
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Zadluzenie wypracowaly wszystkie rzady po kolei niestety. Tak czy siak, szkoda naszych wnukow.

D.

Data: 2009-05-04 11:30:21
Autor: Andrzej Adam Filip
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009 [zadłużenie Polski]
"Dieter" <dieter@autograf.pl> pisze:

Zadluzenie wypracowaly wszystkie rzady po kolei niestety. Tak czy siak, szkoda naszych wnukow.

D.

Jak się kształtuje trend zadłużenia w stosunku do PKB?

JakoĹ› straszenie konsekwencjami przekroczenia *konstytucyjnych* limitĂłw
znikło z publicznej debaty.

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Lepiej być jeden dzień żywym człowiekiem niż tysiąc dni upiorem.

Data: 2009-05-04 18:13:21
Autor: Anatol

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:mbb89qpb78myron.huge.strangled.net...
[...]

Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64% PKB, natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił 45% PKB.

Anatol

Data: 2009-05-04 18:22:11
Autor: Endriu
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009 [zadłużenie Polski]

Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64% PKB,
natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił 45% PKB.

Chciałem zapytać sk±d masz dane odno¶nie PKB z 1989 roku.

Na stronie GUS-u
http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_rachunki_kw_pkb_2003_2007.pdf

znalazłem tylko dane do 2003 roku.

Jak to jest z danymi z bardziej "posuniętymi wstecz"?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 19:46:23
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009 [zadłuż enie Polski]

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtn3pf$l7o$1news.interia.pl...

Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64% PKB,
natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił 45% PKB.

Chciałem zapytać sk±d masz dane odno¶nie PKB z 1989 roku.

Z Małego Rocznika Statystycznego 1990 str. 232 :

Dług zagraniczny do DNB (Dochód Narodowy Wytworzony) lub PKB :

1985 = 53,1% DNB
1988 = 62,5% DNB
1989 = 64,8% DNB
1990 = 77,7% PKB
1992 = 67,1% PKB

PKB :

1990 = 591517,6 mld PLZ = 59,15 mld PLN
1991 = 824329,9 mld PLZ = 82,43 mld PLN

Anatol

Data: 2009-05-04 21:19:31
Autor: Endriu
[...]

Nie s± to dane dostępne w sieci ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-05 15:57:02
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009 [zadłuż enie Polski]

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtne5v$37a$1news.interia.pl...
[...]

PKB Polski w cenach bież±cych w PLN i w USD (wychodzi że po kursie oficjalnym) od 1980 wg MFW :

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2008/02/weodata/weorept.aspx?sy=1980&ey=2008&scsm=1&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&pr1.x=50&pr1.y=10&c=964&s=NGDP%2CNGDPD&grp=0&a=

Dlug zagraniczny :

http://www.nbportal.pl/pl/np/bloki/analizy/zadluzenie_zagr_8

Dług zagraniczny do eksportu :

http://www.nbportal.pl/pl/np/bloki/analizy/zadluzenie_zagr_8?nrpg=1

Anatol

Data: 2009-05-05 22:09:51
Autor: Endriu
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009 [zadłużenie Polski]

Dlug zagraniczny :

http://www.nbportal.pl/pl/np/bloki/analizy/zadluzenie_zagr_8

Cały czas operujesz Wójtowiczowskimi statystykami Anatolu.....

"[...] Jak wielki był i jaki jest ciężar długu zagranicznego Polski? Specjalny wykres pokazuje relację długu zagranicznego Polski do rocznego eksportu towarów w latach 1945 - 2004. Czę¶ć dziesi±ta analizy dr Grzegorza Wójtowicza pt. "Zadłużenie zagraniczne Polski". [...]"

..... którego podobizna widnieje na tylnej okładce "ViA Banki i FOZZ"....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-05 22:37:44
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009 [zadłuż enie Polski]

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtq5gb$i7i$1news.interia.pl...

Dlug zagraniczny :

http://www.nbportal.pl/pl/np/bloki/analizy/zadluzenie_zagr_8

Cały czas operujesz Wójtowiczowskimi statystykami Anatolu.....

To jest tylko jedno ze Ľródeł które dotychczas podałem a więc twierdzenie jest fałszywe.

[...]

Czy masz jakie¶ argumenty merytoryczne na temat tych danych poza opiniami na temat personaliów ?

Anatol

Data: 2009-05-05 22:50:40
Autor: Endriu
[...]

Nie.

P.S. Dziękuje serdecznie za ciekawe statystyki .

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 21:31:28
Autor: Andrzej Adam Filip
"Anatol" <c355@usuntowp.pl> pisze:

[...]

Interesujące jest zadłużenie *całkowite* państwa (wewnętrzne i zewnętrzne)
najwyżej z rozbiciem na składniki.

W wersji demagogicznej RP3/4 robi "straszne długi Gierka" co 4 lata (w przeliczeniu na USD).

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Rana zadana przez przyjaciela nie zagoi siÄ™ nigdy.

Data: 2009-05-06 18:14:21
Autor: Anatol

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:37rb8uco78myron.huge.strangled.net...

[...]

Jezeli juz manipulujemy nominalnymi wartościami wyrwanymi z kontekstu, to można też powiedzieć że RP3/4 wytwarza w ciągu roku PKB = sumie PKB z 10 lat Gierka.

Anatol

Data: 2009-05-04 18:09:29
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtm8fv$hi7$1news.interia.pl...
> [...]

Rezerwy dewizowe
http://nbp.pl/statystyka/DWN/Rez98_2009.xls

61, 25 mld USD *3.3 dolar czyli około 200 mld PLN

To o jakim długu mówimy ? O całkowitym zagranicznym Polski, czy o publicznym (569,95 mld PLN = 45% PKB)?

Dług zagraniczny Skarbu Panstwa wg kryterium waluty wynosił w lutym 2009 : 46,8 mld USD, a więc rezerwy spokojnie to zabezpieczaj±.

http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzenie/publikacje/zsp_2009_02.pdf Tablica 7

Anatol

Data: 2009-05-04 18:21:51
Autor: Endriu
> [...]

Gdzie ty masz to "zabieczenie" ?.

To o jakim długu mówimy ? O całkowitym zagranicznym Polski, czy o publicznym (569,95 mld PLN = 45% PKB)?

Oczywi¶cie o publicznym, w którego skład wchodzi zagraniczny.......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 17:08:40
Autor: Endriu
[...]

Jeżeli możesz opowiedz o tym "lewarowaniu w celu maksymalizacji zysku" - chętnie się czego¶ nauczę ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 21:30:39
Autor: Endriu
[...]

Jeszcze raz poproszę o choćby krótk± informację o "lewarowaniu"...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 23:53:39
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtneqr$3vk$1news.interia.pl...

[...]

http://mfiles.pl/pl/index.php/D%C5%BAwignia_finansowa

Anatol

Data: 2009-05-05 08:27:01
Autor: Endriu
[...]

Dziękuje....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 18:42:16
Autor: Endriu
[...]

Co wcale nie oznacza że od pocz±tku jak PO-PSL doszłedł do władzy (III-ci kwartał 2007) dług zagraniczny wzrósł o 9 mld USD.....

A całkowity dług  wzrósł z 527 w 2007 do 598 mld PLN 2009....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 19:46:36
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtn4v4$mp5$1news.interia.pl...

[...]

W tym samym czasie PKB wzrósł o 91,3 mld PLN + 32 mld PLN (wzrost z IV kw 2007).

Anatol

Data: 2009-05-02 11:44:52
Autor: Dieter
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Anatolu, UE to kanal, w ktorym swietnie zyje sie garstce ludzi i ich rodzinom kosztem kilkusetmilionowej gawiedzi. Jesli myslisz inaczej, to jestes naiwniakiem albo idealista widzacym swiat przez rozowe okulary.

D.

Data: 2009-05-02 11:53:06
Autor: Endriu
[...]

Gatka Anatola i XXL-a w mojej opini wskazuje na to, iż  obaj w jaki¶ sposób uczestnicz± wła¶nie w tej "garstce"....

A tłumaczenie Anatola:

http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/msg/f509f56059282aa0?hl=pl

"[...] Pracuję w sektorze prywatnym, w branży nie maj±cej nic wspólnego ani z
polityk± ani z finansami publicznymi (poza płaceniem podatków itp.). [...]".

wydaje mi się mocno mocno podejrzane, bo osobi¶cie nie znam żywego uczciwego przedsiębiorcy który nie kln±ł by na bandę urzędniczo-sklarbow± (w tym również na instytucje unijne) , a co dopiero je wychwalał pod niebiosa ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-02 15:39:47
Autor: XXL
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a): Gatka Anatola i XXL-a w mojej opini wskazuje na to, iż  obaj w jaki¶ sposób
uczestnicz± wła¶nie w tej "garstce".
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Oczywi¶cie, że uczestniczymy w tej "garstce". Ponieważ tego nie wiesz, więc ci
powiem, że ta "garstka" liczy 38 milionów Polaków! Tylko, że takich tępaków jak ty już dawno powinni wysłać na kilka lat na
Białoru¶, żeby¶ trochę zakosztowali tej dyktatury, która tak ci się podoba.

Data: 2009-05-02 12:06:05
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gth4mg$34g$1inews.gazeta.pl...
Anatolu, UE to kanal, w ktorym swietnie zyje sie garstce ludzi i ich rodzinom kosztem kilkusetmilionowej gawiedzi. Jesli myslisz inaczej, to jestes naiwniakiem albo idealista widzacym swiat przez rozowe okulary.

Uważasz ze mieszkańcom Puław żyje sie gorzej z powodu inwestycji z funduszy UE za 0,5 mld PLN, z których poza tym jaka¶ czę¶ć wpłyneła do kieszeni lokalnych poddostawców, pracowników i budżetu gminy ? Czy obwodnic± Puław można się przejechać dopiero po założeniu różowych okularów ?

Anatol

Data: 2009-05-02 12:17:17
Autor: Dieter
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Podaj rowniez jaka czesc kasy unijnej poplynela do roznego rodzaju PUP'ow, WUP'ow organizujacych przerozne szkolenia, warsztaty, konsultacje, prezentacje, spotkania integracyjne w Brukseli wraz z hotelami dla urzednikow i zupelnie przypadkowych osob, reklamy w najlepszym czasie antenowym typu tej ostatniej w naszej TV pt. "Jedz ryby, bedziesz zdrowy". Sprawdz jak wyglada sprawa funduszy UE np. w takiej malopolsce, tzn. jaka ilosc zostala przyznana i za jaka kwote wykonano faktycznie inwestycje. Do koncowego beneficjenta trafiaja sruty. Poza tym wszystko jest na maxa przeplacane, bo TRZEBA wydac kase. Znam temat funduszy unijnych od srodka, zajmowalem sie tym przez ponad rok i wiem jakie to gowno.

D.

Data: 2009-05-02 12:31:47
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gth6j9$asv$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to podaj jakie¶ dane na ten temat.

Ta czy siak - po wej¶ciu do UE nagle znalała się kasa na budowę obwodnic, autostrad, dróg ekspresowych czy gruntowny remont 800 km dróg krajowych rocznie - i te budowy to namacalny dochód netto z UE.

Do korzy¶ci należy też doliczyć transfery z emigracji zarobkowej, przychody ze zwiększonej turystki oraz z eksportu żywno¶ci po otwarciu granic i rynków UE (w tym innych nowych państw UE których rynki zamknęlyby się gdyby¶my nie weszli).

Anatol

Data: 2009-05-02 12:41:11
Autor: Dieter
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Powtorze. Wiekszosc z tej kasy jest przejadana na pierdoly i jest wyjatkowo niegospodarnie wydawana.

Inna, znacznie istotniejsza "korzyscia" z emigracji zarobkowej jest przede wszystkim rozpad rodzin, zdrady  i nie wiem dlaczego wszyscy ten aspekt sprawy pomijaja. Turystyka - w moim Krakowie siadla zupelnie. Zywnosc - jemy jeden wielki shit z konserwantami wg norm unijnych. Wkrotce wyjdze dyrektywa zakazujaca produkcji zywnosci na wlasna reke.

D.

Data: 2009-05-02 12:50:57
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gth803$grp$1inews.gazeta.pl...
Powtorze. Wiekszosc z tej kasy jest przejadana na pierdoly i jest wyjatkowo niegospodarnie wydawana.

Podaj jakie¶ dane, na podstawie których tak twierdzisz.

Nawet w tym przypadku pozostaje pozytywny efekt dla bilasnu płatniczegi i bezrobocia.

Inna, znacznie istotniejsza "korzyscia" z emigracji zarobkowej jest przede wszystkim rozpad rodzin, zdrady  i nie wiem dlaczego wszyscy ten aspekt sprawy pomijaja. Turystyka - w moim Krakowie siadla zupelnie.

W skali kraju przychody dewizowe z turystyki ocenia się nawet na 11 mld USD rocznie.

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/turysci;zostawiaja;w;polsce;wiecej;pieniedzy,152,0,361880.html

Zywnosc - jemy jeden wielki shit z konserwantami wg norm unijnych. Wkrotce wyjdze dyrektywa zakazujaca produkcji zywnosci na wlasna reke.

Pomimo tego ¶rednia długo¶ć życia oraz eksport żywno¶ci wzrosły w stusunku do okresy gdy żywno¶ć była zdrowsza.

Anatol

Data: 2009-05-03 00:51:06
Autor: Anatol
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Użytkownik <kl1@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:768ee3c7-9b91-4135-9a6c-ddc66bb5842co30g2000vbc.googlegroups.com...
On 2 Maj, 12:50, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:

Pomimo tego ¶rednia długo¶ć życia oraz eksport żywno¶ci wzrosły w stusunku
do okresy gdy żywno¶ć była zdrowsza.
To jest akurat ¶redni argument bo jako¶ć zywno¶ci to tylko jeden z
czynników wplywajacych na długo¶ć życia.

W takim razie pozostaje gwałtowny wzrost poziomu usług naszej służby zdrowia, który niweluje pogorszenie jako¶ci żywno¶ci.

Anatol

Data: 2009-05-02 15:29:10
Autor: XXL
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a): Inna, znacznie istotniejsza "korzyscia" z emigracji zarobkowej jest przede wszystkim rozpad rodzin, zdrady  i nie wiem dlaczego wszyscy ten aspekt sprawy pomijaja. Turystyka - w moim Krakowie siadla zupelnie. Zywnosc - jemy jeden wielki shit z konserwantami wg norm unijnych. Wkrotce wyjdze dyrektywa zakazujaca produkcji zywnosci na wlasna reke.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ależ malkontent z Ciebie! Ty jeste¶ chyba z tej samej bajki co Endriu, prawda?
Idealny liberalny kapitalizm ala UPR czyli ba¶nie i legendy K.Mikke, które
popiera 1% Polaków?
Monarchia czyli dyktatura zamiast demokracji i uczestnictwo w NAFTA zamiast UE?
XIX-wieczny kapitalizm w XXI wieku? Tylko jako¶ zabrakło Ci odwagi, żeby otwarcie podyskutować na w±tku: "Dlaczego
UPR jest parti± kanapow±?". Dlaczego pękłe¶, żeby twardymi argumentami bronić
swych pogl±dów? Podaj realn± alternatywę dla obecnej sytuacji Polski. Doł±cz do niej konkretne
wyliczenia, które da się zweryfikować.
To co napisałe¶ to chłopskie filozofowanie a nie rzeczowe argumenty. --

Data: 2009-05-02 22:50:43
Autor: Endriu
[...]

No to zaraz będziesz miał chłopskie filozofowanie jak braknie pieniędzy dla emerytów, które zamiast być obowi±zkowo odkładane z prywatyzacji (jak postulował  UPR) na fundusze emerytalne przyszłych beneficjentów funduszów emerytalnych, zostały przejedzone i ¶lad po nich zaginał .....

Budżet będzie na dużym minusie
http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20090502&id=po01.txt

"[...] W czerwcu rz±d będzie zmuszony ogłosić decyzję o nowelizacji budżetu [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-03 12:47:48
Autor: XXL
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a): No to zaraz będziesz miał chłopskie filozofowanie jak braknie pieniędzy dla emerytów, które zamiast być obowi±zkowo odkładane z prywatyzacji (jak postulował  UPR) na fundusze emerytalne przyszłych beneficjentów funduszów emerytalnych, zostały przejedzone i ¶lad po nich zaginał .....

Budżet będzie na dużym minusie.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Oczywi¶cie, że deficyt budżetowy będzie znacznie większy niż zakładał rz±d i czołowi ekonomi¶ci jeszcze kilka miesięcy temu.
Je¶li dynamika PKB Polski obniży się z 6,5% w 2006-2007r. w okolice 0-1% w
2009r. to jaki może być deficyt budżetowy?
Niestety, drastycznie spadn± dochody budżetowe a więc istotnie powiększy się
deficyt budżetowy.
Polska i tak będzie w czołówce UE bo ¶redni spadek dynamiki PKB w¶ród krajów
członkowskich może wynie¶ć -4%.

p.s. Wiem, że UPR postulował odkładanie 25% kwot z prywatyzowanych
przedsiębiorstw na potrzeby przyszłych emerytur.
Czyżby¶ jednak nie wiedział, że budżet państwa co roku systematycznie dopłaca
do emerytur w ramach tzw. wydatków sztywnych?

Data: 2009-05-02 23:18:07
Autor: Endriu
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009

Podaj realn± alternatywę dla obecnej sytuacji Polski. Doł±cz do niej konkretne
wyliczenia, które da się zweryfikować.

To tak na pocz±tek (jeszcze przed wprowadzeniem JOW - a tym bardziej dyktatury).

O WYSOKO¦CI OBCIˇŻEŃ FISKALNYCH I DORADCACH PODATKOWYCH
http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=630]

"[...] Jak pisał Jean Baptiste Say nie ma dobrych podatków. S± tylko złe. Ale niektóre s± gorsze od innych. Najgorsze jest opodatkowywania pracy - w szczególno¶ci progresywnym podatkiem dochodowym, ale także różnymi "składkami". Najlepszy system podatkowy, co wcale nie oznacza, że dobry, tylko najlepszy ze złych, opisywałem wielokrotnie: likwidujemy PIT, CIT, wszystkie "składki na ZUS". Wprowadzamy: podatek od funduszu wynagrodzeń - 25% dla wszystkich przedsiębiorców, bez względu na formę i rozmiar prowadzonej działalno¶ci gospodarczej; podatek przemysłowy - 350 zł dla osób fizycznych prowadz±cych działalno¶ć gospodarcz±; zryczałtowany podatek VAT - 350 zł dla osób fizycznych prowadz±cych działalno¶ć gospodarcz± oraz dla osób prawnych prowadz±cych pełna księgowo¶ć: taki sam podatek od funduszu wynagrodzeń, jak dla osób fizycznych, VAT na ogólnych zasadach z tym tylko, że ujednolicamy jego stawkę na poziomie 20% (czyli obniżamy podstawow±, podwyższamy obniżone); podatek przychodowy w wysoko¶ci 1% warto¶ci sprzedaży (zamiast 19% dochodowego); podatek od kapitałów własnych - 0,2% miesięcznie. Akcyza pozostanie na dotychczasowych zasadach, z tym tylko, że opodatkowujemy tak samo produkty mog±ce stanowić własne substytuty. W ten sposób unikamy skutków działania "mafii paliwowej", której działalno¶ć sprowadzała się do sprzedawania na stacjach "zblendowanych" wcze¶niej produktów rafinacji ropy naftowej, które miały inne stawki podatkowe od oleju napędowego. Jakby się okazało, że rzeczywi¶cie jest gdzie¶ w Polsce kto¶ biedny, kto ma w domu jakim¶ zrz±dzeniem losu instalację grzewcz± na olej opałowy za kilka tysięcy złotych, a nie stać go na zapłatę wyższej ceny na skutek podniesienia akcyzy udzielamy mu zasiłku z gminnej pomocy społecznej. Rolnicy nadal płac± podatek rolny i swoje składki na KRUS.
Jak się uda zmniejszyć wydatki państwa obniżamy, albo wręcz likwidujemy w pierwszej kolejno¶ci podatek od kapitałów własnych spółek i obniżamy stawkę podatku VAT. Jak się rozpadnie kiedy¶ Unia Europejska, albo my z niej wyst±pimy, VAT likwidujemy w ogóle.
A póki co nie wszyscy s± tak inteligentni, jak niektórzy komentatorzy na blogu - zwłaszcza "małgosia" - i potrzebuj± nie tylko 90 min. na wypełnienie PIT-a, ale często korzystaj± z pomocy. doradcy podatkowego. A już VAT jest na tyle skomplikowany, że nawet jego uproszczenie polegaj±ce na ujednoliceniu stawek nic nie pomoże. I jak kto¶ będzie chciał prowadzić działalno¶ć gospodarcz± w większym zakresie (a nie punkt kserograficzny w kiosku) to będzie musiał zawi±zać spółkę prawa handlowego, prowadzić pełn± księgowo¶ć (osoby fizyczne prowadz±ce działalno¶ć gospodarcz± w naszym projekcie księgowo¶ci nie musz± prowadzić w ogóle - bo po co) i pewnie skorzystać z usług doradcy podatkowego.
Ale doradztwem podatkowym powinien móc zajmować się każdy. Pisałem w 1997 roku, gdy uchwalana była ustawa o doradztwie podatkowym, że licencjonowanie tego zawodu jest mniej potrzebne niż licencjonowanie zawodu fryzjera. Mój fryzjer opowiada mi co i jak kupować na "e-bayu". W zasadzie wykonuje rolę (licencjonowan± przecież) "doradcy inwestycyjnego" Dlaczego nie miałby podpowiadać klientom w sprawach podatkowych? W końcu fryzjerowi pozwalamy trzymać brzytwę na gardle, a doradca podatkowy może nas tylko doprowadzić do konfliktu z fiskusem. Od tamtej pory nie zmieniłem zdania w tym zakresie, choć jestem doradc± podatkowym. Dodatm tylko, że moja specjalizacja to nie tworzenie strategii podatkowych (task zwana optymalizacja podatkowa) tylko reprezentowanie podatnikow w sporach z fiskusem, gdy już do nich dochodzi. [...]"

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-02 12:48:35
Autor: Andrzej Adam Filip

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomości
[...]

No to podaj jakieĹ› dane na ten temat.

Ta czy siak - po wejściu do UE nagle znalała się kasa na budowę
obwodnic, autostrad, drĂłg ekspresowych czy gruntowny remont 800 km
drĂłg krajowych rocznie - i te budowy to namacalny dochĂłd netto z UE.

Do korzyści należy też doliczyć transfery z emigracji zarobkowej,
przychody ze zwiększonej turystki oraz z eksportu żywności po otwarciu
granic i rynków UE (w tym innych nowych państw UE których rynki
zamknęlyby się gdybyśmy nie weszli).

Anatol

<kpiny> Ta czy siak - po wprowadzeniu w Polsce realnego socjalizmu
(komunizmu) nagle znalała się kasa na budowę Nowej Huty, Huty Katowice,
Zagłębia Miedziowego - i te budowy to namacalny dochód netto z realnego
socjalizmu! </kpiny>

Gospodarka wolnorynkowa to *bezustanne* pytanie o stosunek zyskĂłw i
kosztĂłw/strat bo ten stosunek w gospodarce wolnorynkowej nie jest
ustalony raz na zawsze i zmienia siÄ™ *bezustannie*.

Ten kryzys który mamy teraz jest efektem gwałtownego przeszacowania
wartości księgowych "pewnych inwestycji". Kto "nie sprawdza"
*pedantycznie* opłacalności członkostwa w UE "co kwartał" może się tak
samo obudzić z ręką w nocniku. *Wszystko* da się spieprzyć.

Ile kosztowało dostosowanie się do "burokratycznych eurowymysłów"?
Podasz wyliczoną kwotę czy tego to wolisz nie wliczać?

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Tak jestem zajęty, że nieraz gdy przejeżdżam obok cmentarza,

Data: 2009-05-02 13:50:03
Autor: Maciej Bojko
Bilans płatniczy Po lski w UE 2005-2009
On Sat, 02 May 2009 12:48:35 +0200, Andrzej Adam Filip <anfi@xl.wp.pl>
wrote:

Ile kosztowało dostosowanie się do "burokratycznych eurowymysłów"?

Ja na przykład nie wiem. Podaj, ile.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-05-02 14:00:57
Autor: Andrzej Adam Filip

wrote:

Ile kosztowało dostosowanie się do "burokratycznych eurowymysłów"?

Ja na przykład nie wiem. Podaj, ile.

Niewiem ale podejrzewam że wszelkie moje konserwatywne oszacowania będą
*grubo* niedoszacowane choć ty je posądzisz o grube przeszacowanie :-)

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Pies, ktĂłry szczeka, nie gryzie.

Data: 2009-05-02 14:34:54
Autor: Maciej Bojko
Bilans płatniczy Po lski w UE 2005-2009
On Sat, 02 May 2009 14:00:57 +0200, Andrzej Adam Filip <anfi@xl.wp.pl>
wrote:

Ile kosztowało dostosowanie się do "burokratycznych eurowymysłów"?

Ja na przykład nie wiem. Podaj, ile.

Niewiem ale podejrzewam że wszelkie moje konserwatywne oszacowania będ±
*grubo* niedoszacowane choć ty je pos±dzisz o grube przeszacowanie :-)

Kaman, nie owijaj w bawełnę. Na pewno przeprowadziłe¶ rzetelne
obliczenia, mocno oparte na twardych danych. Proszę, nie oszczędzaj
mnie.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-05-02 14:50:52
Autor: Andrzej Adam Filip

wrote:

[...]

Kaman, nie owijaj w bawełnę. Na pewno przeprowadziłeś rzetelne
obliczenia, mocno oparte na twardych danych. Proszę, nie oszczędzaj
mnie.

Zacznijmy od tych *częściowych* oszacowań poniżej (pierwsze wygooglane):

http://www.sciaga.pl/tekst/28242-29-dostosowanie_polskiego_rolnictwa_do_wymogow_ue_20_stron
<cytat>
  Dostosowania polskiego rolnictwa do wymogĂłw UE oraz niezbÄ™dnych
  dziaĹ‚aĹ„ modernizacyjnych wiÄ…ĹĽe siÄ™ z wysokimi kosztami, ktĂłre
  oszacowano w okresie 1999-2004 na ok. 24,5 mld zĹ‚. Z kwoty tej 13.635
  mln zĹ‚ wyniosÄ… koszty dostosowania i modernizacji w okresie
  przedakcesyjnym (1999-2002). Szacuje siÄ™ rĂłwnieĹĽ, ĹĽe sektor prywatny -
  gospodarstwa rolne i firmy przetwĂłrcze - poniesie koszty wysokoĹ›ci 7,2
  mld zĹ‚. Najbardziej kosztowne dostosowania muszÄ… nastÄ…pić w sektorze
  mleczarskim. Do roku 2004 mogÄ… one Ĺ‚Ä…cznie wynieść ok. 15,5 mld zĹ‚.
</cytat>

http://new-arch.rp.pl/artykul/395584_Nasza_przyszlosc_nasz_wybor.html
<cytat>
  Polska jednak moĹĽe mieć dodatkowe problemy z dostosowaniem do wciÄ…ĹĽ
  powstajÄ…cych nowych przepisĂłw Unii Europejskiej w ochronie Ĺ›rodowiska.
  [...]
  Koszty dostosowania do wymagaĹ„ UE nasi eksperci oszacowali na 30-40
  mld euro. RozĹ‚oĹĽyliĹ›my je sobie aĹĽ do koĹ„ca 2015 roku.
</cytat>

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Kto ziarno sieje, ten przed burzÄ… zwieje.

Data: 2009-05-02 16:12:14
Autor: Lech Dubrowski
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
<cytat>
 Dostosowania polskiego rolnictwa do wymogów UE oraz niezbędnych
 działań modernizacyjnych wi±że się z wysokimi kosztami, które
 oszacowano w okresie 1999-2004 na ok. 24,5 mld zł. Z kwoty tej 13.635
 mln zł wynios± koszty dostosowania i modernizacji w okresie
 przedakcesyjnym (1999-2002). Szacuje się również, że sektor prywatny -
 gospodarstwa rolne i firmy przetwórcze - poniesie koszty wysoko¶ci 7,2
 mld zł. Najbardziej kosztowne dostosowania musz± nast±pić w sektorze
 mleczarskim. Do roku 2004 mog± one ł±cznie wynie¶ć ok. 15,5 mld zł.
</cytat>

Ale teraz zarabia na doplatach bezposrednich. W 2005 PiS szedl do wyborow z haslami antyunijnymi, a teraz sie z nia zgadza wiekszosci spraw. Bez przynaleznosci UE Polska nie mialaby rynkow zbytu.

Leszek

-- Andrzej Adam Filip : Twoje pieni±dze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Kto ziarno sieje, ten przed burz± zwieje.
 -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-05-02 16:22:07
Autor: Andrzej Adam Filip
"Lech Dubrowski" <337@337.com.pl> pisze:

[...]

Polskie rolnictwo z "dopłatami 'niepełnymi'" musi konkurować z
rolnictwem "starej unii" dostającym *pełne* "dopłaty".
To jest niby wolny rynek i równość szans?

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Nie ma takiej twierdzy, ktĂłrej nie zdobyliby bolszewicy.

Data: 2009-05-02 16:25:07
Autor: Maciej Bojko
Bilans płatniczy Po lski w UE 2005-2009
On Sat, 02 May 2009 14:50:52 +0200, Andrzej Adam Filip <anfi@xl.wp.pl>
wrote:

[...]

Zacznijmy od tych *czę¶ciowych* oszacowań poniżej (pierwsze wygooglane):

[...]

Mamy rok 2009, ale opieramy się na artykule z roku 2002 o tym, jak
prognozuje się wydatki do roku 2004? Dlaczego to dziwne "future in the
past" zamiast czasu przeszłego dokonanego? To raz. Dwa - interpretacja
samych liczb. Co się stało z tymi 24 miliardami? Wywędrowały za
granicę? Trafiły z kieszeni jednych polskich firm do kieszeni innych
polskich firm? Inne?
http://new-arch.rp.pl/artykul/395584_Nasza_przyszlosc_nasz_wybor.html
<cytat>
 Polska jednak może mieć dodatkowe problemy z dostosowaniem do wci±ż
 powstaj±cych nowych przepisów Unii Europejskiej w ochronie ¶rodowiska.
 [...]
 Koszty dostosowania do wymagań UE nasi eksperci oszacowali na 30-40
 mld euro. Rozłożyli¶my je sobie aż do końca 2015 roku.
</cytat>

Podobne pytania. Mamy już rok 2009, można by czę¶ciowo zweryfikować
prognozy naszych ekspertów. Ile już wydali¶my z prognozowanych 30-40
miliardów? I co się stało z tymi pieniędzmi?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-05-02 17:45:42
Autor: Andrzej Adam Filip

wrote:

[...]

Mamy rok 2009, ale opieramy siÄ™ na artykule z roku 2002 o tym, jak
prognozuje siÄ™ wydatki do roku 2004? Dlaczego to dziwne "future in the
[...]

Podobne pytania. Mamy już rok 2009, można by częściowo zweryfikować
prognozy naszych ekspertów. Ile już wydaliśmy z prognozowanych 30-40
miliardów? I co się stało z tymi pieniędzmi?

No wiec gdzie "Komitet Integracji Europejskiej" lub coĹ› podobnego siÄ™
chwali jak to takie koszty jak te powyżej zostały przeszacowane?

To Euroszołomy wciskają jaka Unia jest cudowna. Niech więc pokażą że nie
*kantują* w wyliczeniach i że nie trzeba im pełnych kosztów wyrywać jak
psu z gardła. Jeśli trzeba to dla mnie znaczy że mają wiele do ukrycia.

There is no free lunch.

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Praca tworzy zaporÄ™ przeciwko smutkowi.

Data: 2009-05-03 01:07:23
Autor: Anatol

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:c4eyv9ym78harold.huge.strangled.net...

[...]

Czyżby ta kasa znalazła się nagle ? To był proces kilkunastu-kilkudziesięciu lat obcinania poziomu konsumpcji obywateli, a w latach 70-tych także wzrostu zadłużenia zagranicznego - kilkukrotnie szybszego niż wzrost PKB. Po wejściu do UE akurat konsumcja tez gwałtownie wzrosła (jednocześnie zmniejszał się deficyt budżetowy), a więc to nie jej kosztem te inwestycje.

Anatol

Data: 2009-05-02 13:21:24
Autor: Lech Dubrowski
[...]

Marksista sie odezwal

Leszek :)

D.

Data: 2009-05-04 15:58:51
Autor: olob kowalski
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
[...]

brawo zbudujmy państwo z kredytów czemu nie żyć jak USA na samych kredytach tylko że przyjdzie czas że kredytów nie dostaniemy a te stare trzeba będzie spłacać i co wtedy zapytaj się tych co niedawno wzięli kredyt hipoteczny a teraz stracili pracę tak się zaczyna kolejny rozbiór polski :)
może wtedy ty pojedziesz do tych co dali nam kredyty i wyliżesz i rowa tak jak balcerowicz i kilku jemu podobnych którzy to jeĽdzili do japonii paryża i londynu aby zmniejszyć długi gierka a za dobre lizanie rowa dostali w polsce tytuły profesorskie
masz długi jęzor to się przygotuj na życiow± szansę bo obecnie rowów do wylizania jest znacznie więcej :)

Data: 2009-05-05 09:07:19
Autor: Endriu
Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
Prawdziwe pieni±dze będa pochodzić z pełnego budżetu za lata 2007-2013, a tutaj ma być kilkadziesi±t mld EUR dodatniego salda.

Czyli nie będziemy nic robić, a manna unijna będzie z nieba sama spadać ...

W służbie lichwiarzy
http://www.ojczyzna.pl/Arch-Teksty/MICHALKIEWICZ_W-sluzbie-lichwiarzy.htm

"[...] jak partia mówi, że weĽmie, to weĽmie, a jak partia mówi, że da, to mówi. Partia locuta, causa finita.[...]".

jednym słowem - cuda .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009