Bilet okresowy

Data: 2009-09-09 06:53:11
Autor: Herald
Bilet okresowy
Tak się zastanawiam, nad takim rozwiązaniem.
Kiedyś, po paru drinkach i browarkach zgubiłem kwartalny bilet na przejazd
autobusami i tramwajami. W plecy ~260zł (niecałe, bo to było po paru dniach
od początku okresu ważności biletu).
I właśnie teraz, aby nie ponosić "dodatkowych" kosztów w przypadku
zgubienia, wyprania czy zniszczenia biletu - poproszę w kolekturze o
fakturę z moimi danymi jako nabywcy, nr seryjnym biletu kwartalnego,
okresem na jaki jest wykupiony i jego rodzajem (autobus-tramwaj).
I teraz sedno sprawy.
Czy będzie to wystarczające do korzystania ze środków komunikacji miejskiej
w przypadku kiedy zniszczy się/zginie blankiet biletu okresowego?
Wszak umowa z przewoźnikiem zawierana jest w momencie zakupu biletu (lub
zajęcia miejsca w środku komunikacji). Jako potwierdzenie zawarcia umowy
posiadam fakturę z danymi moimi i tego biletu. W Regulaminie często pada
pojęcie że korzystanie jest możliwe po "skasowaniu biletu" okazaniu biletu
okresowego lub innego dokumentu uprawniającego do przejazdu.
Czy takim innym dokumentem potwierdzającym zawarcie będzie owa faktura?
Moim zdaniem tak - mam zawartą i opłaconą umowę z przewoźnikiem, na dowód
czego posiadam DRUGI DOKUMENT to potwierdzający (jeden to druk biletu, a
drugi to faktura z tymi danymi druku biletu i moimi).

Data: 2009-09-09 05:24:28
Autor: witek
Bilet okresowy
Herald wrote:
Moim zdaniem tak - mam zawartą i opłaconą umowę z przewoźnikiem, na dowód
czego posiadam DRUGI DOKUMENT to potwierdzający (jeden to druk biletu, a
drugi to faktura z tymi danymi druku biletu i moimi).

To przejazdu uprawnia bilet.
Jak go nie masz to jedziesz na gapę.
Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.

Data: 2009-09-09 13:48:03
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Wed, 09 Sep 2009 05:24:28 -0500, witek napisał(a):

To przejazdu uprawnia bilet.

Lub inny dokument uprawniający do przejazdu.

Jak go nie masz to jedziesz na gapę.

Nie zgodzę się z tym, przy założeniu że dokonałem przedpłaty na bilet
okresowy. Art. 16.1 PP mówi wyrażnie kiedy następuje zawarcie umowy o
przewóz osoby. Jest nią data zapłaty za bilet, lub zajęcie miejsca w
pojeździe.

Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.

Nie wiem.

Data: 2009-09-09 08:36:24
Autor: witek
Bilet okresowy
Herald wrote:

[...]

Nie. Zawarcie umowy następuje w momemcie wejścia do pojazdu.
Każdy przejaz to oddzielna umowa. Kupienie biletu nie jest zawarciem umowy o przewóz. Pomijając bilety, które kupuje się na określną osobę i określony przejazd.
Potwierdzeniem zapłaty jest bilet i jego posiadanie w trakcie przejazdu.
identycznie jest z biletami, które się zapomniało.
"mandacik" dostaniesz, ale da się go później anulowac jak pokazesz pilet okresowy. Ale masz pokazać bilet i tylko on wchodzi w grę.

Tak samo jest z prawem jazdy. Masz go mieć przy sobie. Ksero prawa jazdy lub  potwierdzenie zdania egzaminu nie uprawnia do jazdy i mandat zarobisz.

Data: 2009-09-09 16:27:58
Autor: Smok Eustachy
Bilet okresowy
Dnia Wed, 09 Sep 2009 08:36:24 -0500, witek napisał(a):
/..../
Tak samo jest z prawem jazdy. Masz go mieć przy sobie. Ksero prawa jazdy
lub  potwierdzenie zdania egzaminu nie uprawnia do jazdy i mandat
zarobisz.

A u nas w Krakowie starczy kwitek papierowy co drukuje go bestia czyli automat.

Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.

Nie wiem.

Imienny się da a nieimienny to może być ciężko.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-10 10:17:48
Autor: Herald
Bilet okresowy

Herald wrote:

[...]

Opowiadasz jakieś banialuki wituś :)
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0601.htm

art 16.1
Umowę przewozu zawiera się przez *nabycie biletu* na przejazd......

Każdy przejaz to oddzielna umowa.

W przypadku biletu OKRESOWEGO?? Miesięcznego, kwartanlnego?
Chyba czegoś nie rozumiesz :)

Kupienie biletu nie jest zawarciem umowy o przewóz.

No patrz.... na abc,com,pl jest nie aktualne PP?  :)

"mandacik" dostaniesz, ale da się go później anulowac jak pokazesz pilet okresowy. Ale masz pokazać bilet i tylko on wchodzi w grę.

:)

Tak samo jest z prawem jazdy. Masz go mieć przy sobie. Ksero prawa jazdy lub  potwierdzenie zdania egzaminu nie uprawnia do jazdy i mandat zarobisz.
 No i tu się zapędziłeś wituś :)
Jestem posiadaczem uprawnień do prowadzenia pojazdu. Podczas kontroli
okazuje się że tego prawka nie mam. Policmajster sprawdza i wie że
faktycznie posiadam prawko (widnieje w ewidencji), więc nakłada na mnie
mandat "za niemanie prawka przy sobie" a nie za brak uprawnień. Prawda?
Sęk w tym że PoRD nie przewiduje możliwości "anulowania mandatu" za nie
posiadanie przy sobie prawka jak to jest w przypadku regulaminu
przewoźników z biletami okresowymi, które dopuszczają anulowanie "za
niemanie biletu" przy sobie.
Twój przykład jest cholernie nie trafiony. Ja posiadam uprawnienia, a
mandat jest za nie posiadanie przy sobie prawka.

Chociaż ...... właściwie przykład podobny :))) - ja posiadam opłacone
przejazdy na ten kwartał, zapłaciłem za nie - ale zgubiłem po prostu bilet,
jednak mam dokument potwierdzający fakt wniesienia tej opłaty.

Data: 2009-09-10 08:27:13
Autor: Olgierd
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:17:48 +0200, Herald napisał(a):

[...]

A kropeczki? Co było tam, gdzie postawiłeś kropeczki? ;-))))

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-10 12:54:52
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 08:27:13 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

..... lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu
do środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie
miejsca w środku transportowym.

No i co dalej?
Mamy spójnik lub?
Muszę tłumaczyć co on oznacza?
Dobra, tak na szybko:
- oznacza, że wystarczy spełnienie jednej z alternatywnych przesłanek
(alternatywa nierozłączna), ale mogą być także jednocześnie spełnione obie
przesłanki.
Masz dalsze pytania w tej kwestii?

Data: 2009-09-10 11:39:29
Autor: Olgierd
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 12:54:52 +0200, Herald napisał(a):

[...]

Jaki był regulamin przewoźnika? Tj. co tam mówią o zawarciu umowy?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-10 14:13:16
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 11:39:29 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Nic nie mówią o zawarciu umowy:
http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/
Ustawa natomiast określa to precyzyjnie.

Data: 2009-09-10 12:25:47
Autor: Olgierd
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 14:13:16 +0200, Herald napisał(a):

Jaki był regulamin przewoźnika? Tj. co tam mówią o zawarciu umowy?

Nic nie mówią o zawarciu umowy:
http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/ Ustawa natomiast określa to
precyzyjnie.

No to mam wątpliwość czy można sobie ot tak wybrać któryś z elementów ustawy ;-) Przewoźnik nie dopełnił ;-) --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-10 14:35:09
Autor: spp
Bilet okresowy
Olgierd pisze:

No to mam wątpliwość czy można sobie ot tak wybrać któryś z elementów ustawy ;-) Przewoźnik nie dopełnił ;-)

Wtedy jest najprościej:

Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie miejsca w środku transportowym.

--
spp

Data: 2009-09-10 10:26:05
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy
Herald pisze:

Chociaż ...... właściwie przykład podobny :))) - ja posiadam opłacone
przejazdy na ten kwartał, zapłaciłem za nie - ale zgubiłem po prostu bilet,
jednak mam dokument potwierdzający fakt wniesienia tej opłaty.

   Czy takiego biletu nie trzeba jeszcze skasować/aktywować? Wtedy jest oczywiste, że faktura nie jest żadnym dowodem, bilet bowiem musi być skasowany.

   Gdyby jednak przyjąć, że bilet kupuje się na dany miesiąc i nie trzeba go w żaden sposób aktywować i na fakturze jest napisane o jaki miesiąc chodzi: tu też faktura nie jest dowodem - chyba że chcesz dopuścić, aby na bilecie jeździły dwie osoby - jedna z biletem, a druga z fakturą :)

--
Liwiusz

Data: 2009-09-10 12:49:10
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:26:05 +0200, Liwiusz napisał(a):

Herald pisze:

[...]

Nie trzeba aktywować, ani kasować!
Jest wycianny okres na jaki opiewa bilet (miesiąc/kwartał)

Wtedy jest oczywiste, że faktura nie jest żadnym dowodem, bilet bowiem musi
być skasowany.

Ale nie musi być kasowany, więc...?

[...]

A to mi się spodobało :)
Na bilecie z wpisywanymi danymi osobowymi jeźdżić będą dwie osoby :)))
Tym bardziej że trzeba wpisywać pełne imię a nie sam inicjał!

a druga z fakturą :)

Normalnie ręcę opadli ... nie będę się powtarzał :)

Ehhh
http://www.kzkgop.com.pl/cennik/bilety/
http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/

Data: 2009-09-10 12:52:15
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy

Herald pisze:

[...]

   Więc nic. Faktura nie jest dowodem posiadania biletu. Mogłeś go przecież kupić w celu dalszej odsprzedaży, podarowania, zjedzenia itp.

[...]

   Może czytaj swoje posty przed wysłaniem? :) Sam pisałeś, że chciałbyś, aby Ci anulowali karę na podstawie faktury. De facto będzie to oznaczać, że na podstawie jednej opłaty za bilet będą mogły jeździć 2 osoby - jedna normalnie, na podstawie biletu, a druga też bezpłatnie po "odwołaniu" się na podstawie faktury.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-10 13:01:05
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy

Herald pisze:

[...]

   Myślę, że jest to adekwatne porównanie: Czy żądałbyś od poczty polskiej, aby uznała list za opłacony nie na podstawie naklejonych znaczków, tylko na podstawie imiennej faktury na zakup tychże?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-10 13:22:33
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 13:01:05 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Myślę, że jest to adekwatne porównanie: Czy żądałbyś od poczty polskiej, aby uznała list za opłacony nie na podstawie naklejonych znaczków, tylko na podstawie imiennej faktury na zakup tychże?

Sądzisz że adekwatne?
Odpowiem że moim zdaniem nie jest adekwatne. Ponieważ Twój przykład byłby
dobry w stosunku do biletów jednorazowego użytku.
mam zawartą umowę z pocztą i na kopercie jest nadruk (umowa z dn. .....)
Podobnie z KZKGOP - zawarłem umowę na trzy miesiące.

Data: 2009-09-10 09:10:43
Autor: witek
Bilet okresowy
Herald wrote:
Podobnie z KZKGOP - zawarłem umowę na trzy miesiące.

to mozesz powiedzieć  co jest treścią tej umowy i skąd wziąłeś te dane?
Dla przypomnienia. powinna zawierać informację,
kto kogo przewiezie, skad dokąd, kiedy i w jakim czasie i ile to koszyuje.

Data: 2009-09-11 07:40:50
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 09:10:43 -0500, witek napisał(a):

Podobnie z KZKGOP - zawarłem umowę na trzy miesiące.

to mozesz powiedzieć  co jest treścią tej umowy i skąd wziąłeś te dane?

http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/
oraz
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1995/0575.htm

Dla przypomnienia. powinna zawierać informację,
kto kogo przewiezie,

:)

skad dokąd,

Rozdział II, art. IV pkt B ust. 1 - czyli na całym terenie działania KZKGOP

kiedy

Kiedy ja mam na to ochotę

i w jakim czasie

§2 pkt 4a

i ile to koszyuje.

Rozdział II, art. IV pkt B ust. 1

Data: 2009-09-11 01:53:13
Autor: witek
Bilet okresowy
Herald wrote:
[...]

to nie jest określenie skąd dokąd tylko teren działania.

kiedy

Kiedy ja mam na to ochotę

to nie jest określenie terminu.

Data: 2009-09-11 10:05:30
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Fri, 11 Sep 2009 01:53:13 -0500, witek napisał(a):

[...]

Mówił ci ktoś że jesteś pierdolnięty?

Data: 2009-09-11 03:11:47
Autor: witek
Bilet okresowy
Herald wrote:
[...]

tak, dużo osób, ale zwykle sami już mieli orzeczenie o ubezwłasnowolnieniu z powodu choroby umysłowej.

Data: 2009-09-10 13:24:58
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy
Herald pisze:
[...]

   Bilet okresowy też jest "jednorazowego użytku" w tym sensie, że może go kupić Kowalski, a zużyć Wiśniewski, podobnie jak znaczki pocztowe.

   Zawierając umowę z pocztą polską to nie znaczki są dowodem opłaty, tylko "link" do umowy. Ale z zakładem komunikacji takiej umowy nie zawierasz - tutaj dowodem opłaty jest nadal "znaczek", a nie dowód poniesienia opłaty za znaczek.

   Wydaje mi się, że trollujesz ;)

--
Liwiusz

Data: 2009-09-10 13:39:45
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 13:24:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Wydaje mi się,

I przy tym pozostańmy ;P

Data: 2009-09-10 10:49:51
Autor: spp
Bilet okresowy
Herald pisze:

Opowiadasz jakieś banialuki wituś :)
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0601.htm

art 16.1
Umowę przewozu zawiera się przez *nabycie biletu* na przejazd......

I to wszystko? Tam nie ma ciągu dalszego?

Twój przykład jest cholernie nie trafiony. Ja posiadam uprawnienia, a
mandat jest za nie posiadanie przy sobie prawka.

A w tym przypadku nie ma mandatu ale 'opłata manipulacyjna'. Tak to zazwyczaj działa - nie płacisz karzy (rzędu 100-300 zł) za brak biletu lecz opłatę (10-20 zł) za 'niemanie' ważnego biletu w czasie kontroli.

Chociaż ...... właściwie przykład podobny :))) - ja posiadam opłacone
przejazdy na ten kwartał, zapłaciłem za nie - ale zgubiłem po prostu bilet,
jednak mam dokument potwierdzający fakt wniesienia tej opłaty.

Dlatego domagaj się duplikatu biletu. :)

--
spp

Data: 2009-09-10 12:57:02
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:49:51 +0200, spp napisał(a):

I to wszystko? Tam nie ma ciągu dalszego?

Tobie też trzeba tłumaczenia co ozanacza spójnik "LUB"?

Twój przykład jest cholernie nie trafiony. Ja posiadam uprawnienia, a
mandat jest za nie posiadanie przy sobie prawka.

A w tym przypadku nie ma mandatu ale 'opłata manipulacyjna'.

Ooo - to Tobie już podziękuje za udział w polemice :))))
Twierdzisz że kanara wystawia "mandat" - to nie mam więcej pytań :)))))

Data: 2009-09-09 13:52:08
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy
Herald pisze:
Dnia Wed, 09 Sep 2009 05:24:28 -0500, witek napisał(a):

To przejazdu uprawnia bilet.

Lub inny dokument uprawniający do przejazdu.

   Faktura za bilet nie jest takim dokumentem, ponieważ nie udowadnia, że bilet jest wykorzystywany przez daną osobę.

[...]

   Sam zakup biletu to jeszcze za mało. Trzeba go skasować, tudzież przyporządkować do konkretnej osoby (bilet imienny).

Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.

Nie wiem.

   To zależy od zakładu komunikacji.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-09 08:38:11
Autor: witek
Bilet okresowy
Liwiusz wrote:

  Sam zakup biletu to jeszcze za mało. Trzeba go skasować, tudzież przyporządkować do konkretnej osoby (bilet imienny)

  ... i do konkretnego przejazdu.

Data: 2009-09-10 10:25:04
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Wed, 09 Sep 2009 13:52:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

To przejazdu uprawnia bilet.

Lub inny dokument uprawniający do przejazdu.

   Faktura za bilet nie jest takim dokumentem, ponieważ nie udowadnia, że bilet jest wykorzystywany przez daną osobę.

Dlatego nawet nie poruszam tematu że kanarowi okazuję fakturę - on jest
zbyt tępy by ogarnąć takie niuanse.
[...]

Bilet okresowy? :)

tudzież przyporządkować do konkretnej osoby (bilet imienny).

Bilet okresowy nabywa "ważność" po trwałym wypełnieniu imieniem i
nazwiskiem i jest ważny z dokumentem pozwalającym zidentyfikować osobę.

Data: 2009-09-10 10:27:45
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy
Herald pisze:
[...]

   Odwołanie też nic nie da.

[...]

   A nie? W Warszawie bilet się kasuje i dopiero wtedy wiadomo od kiedy jest ważny przez 30/90 dni.

tudzież przyporządkować do konkretnej osoby (bilet imienny).

Bilet okresowy nabywa "ważność" po trwałym wypełnieniu imieniem i
nazwiskiem i jest ważny z dokumentem pozwalającym zidentyfikować osobę.

Kupujesz bilet na swoją fakturę, a na bilecie wpisujesz dane żony i ona na nim jeździ. Chcesz jeszcze sam jeździć za darmo na podstawie faktury? Tak se ne da :)

--
Liwiusz

Data: 2009-09-10 12:43:53
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:27:45 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

To Twoje zdanie, czy też potrafisz skazać jakieś przypadki które potwierdzą
Twoją tezę?
   Sam zakup biletu to jeszcze za mało. Trzeba go skasować,

Bilet okresowy? :)

   A nie? W Warszawie bilet się kasuje i dopiero wtedy wiadomo od kiedy jest ważny przez 30/90 dni.

Aaa - no to stolNica jest bardzo zaawansowana technologicznie i
logistycznie ;)
w KZKGOP tak se ne da - bilety okresowe są wielkości legitymacji szkolnej i
posiadają "wycinane" miesiące - wycinania dokonuje sprzedawca biletu, a na
odwrocie biletu stawia datownikiem stempelek zakupu :)

[...]

??
Na swoją fakturę?  :)
czy raczej na swoje dane?  ;)

a na bilecie wpisujesz dane żony i ona na nim jeździ.

I czujesz ten smród w przypadku kiedy "sprawa by się rypła"?
Heheh - dla kilkuset złotych wpisy w CRS??

Chcesz jeszcze sam jeździć za darmo na podstawie faktury? Tak se ne da :)

Za bardzo wypuściłeś wodze fantazji.
Pisałem od samego początku - że nie poruszam w ogóle tematu jeżdżenia na
fakturę. Kurwa - ile razy mam to jeszcze napisać?
Sytuacja zupełnie hipotetyczna jest omawiana. Nie mniej mogąca się
przytrafić.

Data: 2009-09-10 12:49:25
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy
Herald pisze:

[...]

   Błędnie zakładasz, że kupując bilet na fakturę ze swoimi danymi nie mogę tego biletu komuś podarować.

[...]

Zacytuję: "Ową fakturę przedstawiam w dziale opłat dodatkowych
w celu anulowania nałożonej przez kanara opłaty dodatkowej."

Sytuacja zupełnie hipotetyczna jest omawiana. Nie mniej mogąca się
przytrafić.

W razie zgubienia biletu można go odtworzyć, jeśli wiadomo, do kogo bilet należał. W "stolycy" przy wykupie biletu na elektronicznej karcie, umieszcza się na niej informacje o posiadaczu. Potem jak bilet zaginie, to nawet nie mając żadnych faktur zakład komunikacyjny będzie wiedział, że na karcie tego pana był taki bilet i wyda duplikat.

Natomiast w Twoim przypadku sama faktura nie jest żadnym dowodem.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-10 13:24:33
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 12:49:25 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

I to jest ogromnym plusem biletów elektronicznych. Kiedyś też to zawita
pewnie w KZKGOP, wówczas tematu nie będzie z zagubionym biletem.

Data: 2009-09-09 17:19:29
Autor: spp
Bilet okresowy
Herald pisze:
Dnia Wed, 09 Sep 2009 05:24:28 -0500, witek napisał(a):

To przejazdu uprawnia bilet.

Lub inny dokument uprawniający do przejazdu.

Faktura nie jest takim dokumentem.
Skoro jest to wg Ciebie ten 'inny" to zeznania świadków mają taką samą moc prawną 'innego' dokumentu uprawniającego do ulgi. ;)

--
spp

Data: 2009-09-10 02:10:19
Autor: Piotr [trzykoty]
Bilet okresowy

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote
To przejazdu uprawnia bilet.
Jak go nie masz to jedziesz na gapę.
Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.

Dokładnie tak. W niektórych regulaminach jest jakiś zapis, że bilet imienny można donieść i anulować karę itp. To już raczej z tej procedury wydaje się skorzystać bardziej niż powoływać się w autobusie na jakas fakture.

Data: 2009-09-10 10:06:05
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 02:10:19 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

[...]

No i wszystko się zgadza do momentu że WYPEŁNIONY BILET OKRESOWY NA MOJE
DANE zginał, został mi skradziony/zjedzony przez myszy/psa/teściową.

To już raczej z tej procedury wydaje się skorzystać bardziej niż
powoływać się w autobusie na jakas fakture.

Toż napisałem że nawet o tym nie dyskutuję z kanarem, i nie mam zamiaru
wozić ze sobą faktury. Ową fakturę przedstawiam w dziale opłat dodatkowych
w celu anulowania nałożonej przez kanara opłaty dodatkowej.
Przypominam, że ja mam zawarta umowę z przewoźnikiem - ale wituś tego nie
rozumie ;) i potwierdzeniem zawarcia tej umowy był bilet okresowy oraz
FAKTURA z danymi umożliwiającymi identyfikację tego biletu okresowego.

Data: 2009-09-10 09:06:09
Autor: witek
Bilet okresowy
Herald wrote:

Toż napisałem że nawet o tym nie dyskutuję z kanarem, i nie mam zamiaru
wozić ze sobą faktury. Ową fakturę przedstawiam w dziale opłat dodatkowych
w celu anulowania nałożonej przez kanara opłaty dodatkowej.

Faktura nie upoważnia do przejazdu. Niezależnia czy ja masz w domu czy nie.

Przypominam, że ja mam zawarta umowę z przewoźnikiem - ale wituś tego nie
rozumie ;)

Bilet nie jest zawartą umową.
Bilet jest zapłatą za umowę zawartą w momencie wejścia do pojazdu.

i potwierdzeniem zawarcia tej umowy był bilet okresowy oraz
FAKTURA z danymi umożliwiającymi identyfikację tego biletu okresowego.

właśnie nie.

Data: 2009-09-10 10:10:13
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy
Herald pisze:
[...]

   Faktura na Twoje dane nie jest dowodem na to, że byłeś właścicielem tego biletu w momencie kontroli. Ja też mogę brać faktury na siebie, a bilet oddawać komuś innemu.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-10 13:00:02
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:10:13 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Faktura na Twoje dane nie jest dowodem na to, że byłeś właścicielem tego biletu w momencie kontroli.

Hmmm ... ciekawie, ciekawie :))
Płacę za coś,, otrzymuję na to rachunek (zwany fakturą np.) i nie jestem
właścicielem ... czyli co - biorę w komis?  :))))

Ja też mogę brać faktury na siebie, a bilet oddawać komuś innemu.

Bardzo ciekawy wątek - zwłaszcza pod kątem podatkowym :)
I nie mam tu na myśli teraz li tylko jakiegoś głupiego biletu :)

Data: 2009-09-10 09:07:40
Autor: witek
Bilet okresowy
Herald wrote:

Bardzo ciekawy wątek - zwłaszcza pod kątem podatkowym :)
I nie mam tu na myśli teraz li tylko jakiegoś głupiego biletu :)

Czy jak kupujesz bilet dla dzieci, to fakturę bierzesz na nich czy na siebie?

Data: 2009-09-10 13:14:21
Autor: Liwiusz
Bilet okresowy
Herald pisze:
[...]

Faktura wystawiona 10 września o 10:00 nie jest dowodem, że jesteś właścicielem 10 września o 10:01.

Ja też mogę brać faktury na siebie, a bilet oddawać komuś innemu.

Bardzo ciekawy wątek - zwłaszcza pod kątem podatkowym :)
I nie mam tu na myśli teraz li tylko jakiegoś głupiego biletu :)

   Nudny podatkowo. Nie płaci się podatków od darowizny od każdej złotówki. Zresztą to nie ma tu najmniejszego znaczenia w tej sprawie. Zakładu komunikacyjnego nie interesują bowiem podatki, tylko jego bilet, którego w posiadaniu nie jesteś.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-09 07:47:18
Autor: Patryk Włos
Bilet okresowy
[...]

W Poznaniu jest tak, że bilet miesięczny masz wgrany na komkartę - takie coś wymiarów zwykłej karty bankomatowej, ze swoim zdjęciem itp.

I jeśli zginie Ci komkarta, a była imienna, lub masz paragon fiskalny (jeśli była na okaziciela), to możesz zablokować starą komkartę, wyrobić nową (aczkolwiek sama komkarta kosztuje) i ponownie wgrać na nią bilet.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-09-09 09:38:32
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Wed, 09 Sep 2009 07:47:18 +0200, Patryk Włos napisał(a):

W Poznaniu jest tak, że bilet miesięczny masz wgrany na komkartę

No rozumiem. Wiem że są "bilety elektroniczne". Ale... ale nie w KZK GOP :(

Data: 2009-09-09 08:00:36
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Bilet okresowy
Dnia Wed, 9 Sep 2009 06:53:11 +0200, Herald napisał(a):

[...]

Teoretycznie wszystko logicznie się zgadza, i pewnie gdyby kanar się uparł
i sprawy zaszły dalej na drogę sądową, to pewnie wyszłoby na Twoje i sprawa
zostałaby rozstrzygnięta na Twoją korzyść, ale to jest pytanie do sędziego.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/index3.php

Data: 2009-09-09 10:40:33
Autor: spp
Bilet okresowy
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

[...]

A dlaczego?

IMHO powyższe jest niezbędne aby uzyskać duplikat _imiennego_ biletu ale legitymowanie się przed kanarem fakturą (skanem? ;) ) to chyba przegięcie. W końcu pewnie i świadkowie mogliby wtedy wystarczyć?

--
spp

Data: 2009-09-09 11:42:39
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Wed, 09 Sep 2009 10:40:33 +0200, spp napisał(a):

[...]

Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

legitymowanie się przed kanarem fakturą (skanem? ;) ) to chyba przegięcie.

Dlatego też nie napisałem, że w przypadku kanarów, to sprawa jest bez
znaczenia - wypisują protokół opłaty dodatkowej. Po takim czymś, ma się w
KZKGOP 7 dni na udanie się z biletem (byle zakupionym co najmniej dzień
przed kontrolą i wystawieniem protokołu wezwania do zapłaty) - wtedy po
wniesieniu opłaty 10zł opłata taka jest anulowana. Takie coś ma na celu jak
się zapomni biletu okresowego i podczas kontroli nie można go okazać.
A ja właśnie poruszam temat, że w skrajnej sytuacji zgubiłem bilet
okresowy, ale mam dowód ze go opłaciłem, mam pozostałe wszystkie dane tego
biletu.
jeżeli faktura by nie wystarczyła do anulowania takiej opłaty dodatkowej -
to czy może przewoźnik na podstawie okazania mu faktury mógłby wystawić
jakiś "duplikat" biletu, inny bilet - oczywiście za jakąś tam skromną
opłatą na koszty manipulacyjne ;)

W końcu pewnie i świadkowie mogliby wtedy wystarczyć?

Tego nie rozumiem :(
Świadkowie czego mieliby wystarczyć? Zakupu biletu?

Data: 2009-09-09 17:23:16
Autor: spp
Bilet okresowy
Herald pisze:

Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

A na fakturę to skąd masz dane?

A ja właśnie poruszam temat, że w skrajnej sytuacji zgubiłem bilet
okresowy, ale mam dowód ze go opłaciłem, mam pozostałe wszystkie dane tego
biletu.

Właśnie coś podobnego działa w Poznaniu i wydaje mi się, że to jest w Katowicach też do załatwienia. Starałbym się jednak o duplikat biletu a nie liczył na dostarczanie dokumentów za każdym przyłapaniem.

Dokładnie tak.

--
spp

Data: 2009-09-09 11:23:48
Autor: witek
Bilet okresowy
spp wrote:
Herald pisze:

Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

A na fakturę to skąd masz dane?

Np. firmy, a nie pracownika.

Data: 2009-09-09 18:34:18
Autor: spp
Bilet okresowy
witek pisze:

[...]

A to wtedy jest imienny?

--
spp

Data: 2009-09-09 11:40:15
Autor: witek
Bilet okresowy
spp wrote:
witek pisze:

[...]

To zależy.
Swego czasu bilety kupowało się raz na podstawie listy,  a znaczki do nich hurtowo na firmę.
Potem po znajomości, to się po prostu dostawało wyliczoną iloś pustych druczków i rozdawało w firmie kto tam potrzebował. A znaczki dalej hurtowo na fakturę.
Ponieważ zawsze był problem, że część albo zostawała, albo brakowało, bo w różnych miesiącach różne ilości osób chciały znaczek do biletu miesięcznego, to utargowałem z panią, że parę ostatnich znaczków dostawałem nieprzedziurkowanych i sam sobie 'dziurkowałem" miesiąc w zależności od potrzeb. W ten sposób nie zostawały mi niewykorzystane bliety.  polak potrafi.

Data: 2009-09-10 10:28:30
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Wed, 09 Sep 2009 17:23:16 +0200, spp napisał(a):

Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

A na fakturę to skąd masz dane?

Wybacz, nie rozumiem Cię :(

[...]

Dlatego pytam czy jest możliwość takiego rozwiązania, ponieważ ani PP ani
regulamin nie precyzują takiego przypadku.
Pod względem logicznym - nie powinno być problemu z otrzymaniem dupliaktu
czy jakiegoś odpowiednika, ale .... :)

[...]

Raczysz żartować?
Szukać świadków zakupu biletu w kasie poczty, po miesiącu, albo dwóch ...
heheh - dobre :)

Data: 2009-09-10 10:56:52
Autor: spp
Bilet okresowy

Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?
A na fakturę to skąd masz dane?

Wybacz, nie rozumiem Cię :(

Mówisz że nie wiesz jakie dane wpisać na duplikacie biletu a jednocześnie wiesz na kogo ma być faktura. Przy bilecie miesięcznym/okresowym imiennym powinny być to te same dane, w inny sposób ktoś jeździ na bilecie, ktoś 'na fakturę'.

Pod względem logicznym - nie powinno być problemu z otrzymaniem dupliaktu
czy jakiegoś odpowiednika, ale .... :)

To akurat pytanie do przewoźnika. Dzwoniłeś do nich?

Raczysz żartować?
Szukać świadków zakupu biletu w kasie poczty, po miesiącu, albo dwóch ...
heheh - dobre :)

W wielu wątkach (choćby o skanie paragonu przy reklamacji) przewijało się stwierdzenie iż nie tylko paragon czy faktura może być dowodem zawarcia transakcji. Także wyciągi z konta karty, przelewy, itp. a w tym zeznania świadków. Przecież żądając faktury musisz przedstawić coś na dowód iż transakcje zawarłeś - np. paragon. Jeżeli go zgubiłeś możesz pewnie powoływać się na świadków. :) I tyle w tym temacie świadków. Miały unaocznić, iż legitymowanie się fakturą w czasie przejazdu czy reklamacji ma stosunkowo małe szanse powodzenia. Co innego przy żądaniu wystawienia duplikatu biletu.

--
spp

Bilet okresowy