Bilet okresowy

Data: 2009-09-09 08:00:36
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Bilet okresowy
Dnia Wed, 9 Sep 2009 06:53:11 +0200, Herald napisał(a):

I właśnie teraz, aby nie ponosić "dodatkowych" kosztów w przypadku
zgubienia, wyprania czy zniszczenia biletu - poproszę w kolekturze o
fakturę z moimi danymi jako nabywcy, nr seryjnym biletu kwartalnego,
okresem na jaki jest wykupiony i jego rodzajem (autobus-tramwaj).
I teraz sedno sprawy.

Teoretycznie wszystko logicznie się zgadza, i pewnie gdyby kanar się uparł
i sprawy zaszły dalej na drogę sądową, to pewnie wyszłoby na Twoje i sprawa
zostałaby rozstrzygnięta na Twoją korzyść, ale to jest pytanie do sędziego.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/index3.php

Data: 2009-09-09 10:40:33
Autor: spp
Bilet okresowy
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

[...]

A dlaczego?

IMHO powyższe jest niezbędne aby uzyskać duplikat _imiennego_ biletu ale legitymowanie się przed kanarem fakturą (skanem? ;) ) to chyba przegięcie. W końcu pewnie i świadkowie mogliby wtedy wystarczyć?

--
spp

Data: 2009-09-09 11:42:39
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Wed, 09 Sep 2009 10:40:33 +0200, spp napisał(a):

[...]

Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

legitymowanie się przed kanarem fakturą (skanem? ;) ) to chyba przegięcie.

Dlatego też nie napisałem, że w przypadku kanarów, to sprawa jest bez
znaczenia - wypisują protokół opłaty dodatkowej. Po takim czymś, ma się w
KZKGOP 7 dni na udanie się z biletem (byle zakupionym co najmniej dzień
przed kontrolą i wystawieniem protokołu wezwania do zapłaty) - wtedy po
wniesieniu opłaty 10zł opłata taka jest anulowana. Takie coś ma na celu jak
się zapomni biletu okresowego i podczas kontroli nie można go okazać.
A ja właśnie poruszam temat, że w skrajnej sytuacji zgubiłem bilet
okresowy, ale mam dowód ze go opłaciłem, mam pozostałe wszystkie dane tego
biletu.
jeżeli faktura by nie wystarczyła do anulowania takiej opłaty dodatkowej -
to czy może przewoźnik na podstawie okazania mu faktury mógłby wystawić
jakiś "duplikat" biletu, inny bilet - oczywiście za jakąś tam skromną
opłatą na koszty manipulacyjne ;)

W końcu pewnie i świadkowie mogliby wtedy wystarczyć?

Tego nie rozumiem :(
Świadkowie czego mieliby wystarczyć? Zakupu biletu?

Data: 2009-09-09 17:23:16
Autor: spp
Bilet okresowy
Herald pisze:

Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

A na fakturę to skąd masz dane?

A ja właśnie poruszam temat, że w skrajnej sytuacji zgubiłem bilet
okresowy, ale mam dowód ze go opłaciłem, mam pozostałe wszystkie dane tego
biletu.

Właśnie coś podobnego działa w Poznaniu i wydaje mi się, że to jest w Katowicach też do załatwienia. Starałbym się jednak o duplikat biletu a nie liczył na dostarczanie dokumentów za każdym przyłapaniem.

Dokładnie tak.

--
spp

Data: 2009-09-09 11:23:48
Autor: witek
Bilet okresowy
spp wrote:
Herald pisze:

Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

A na fakturę to skąd masz dane?

Np. firmy, a nie pracownika.

Data: 2009-09-09 18:34:18
Autor: spp
Bilet okresowy
witek pisze:

[...]

A to wtedy jest imienny?

--
spp

Data: 2009-09-09 11:40:15
Autor: witek
Bilet okresowy
spp wrote:
witek pisze:

[...]

To zależy.
Swego czasu bilety kupowało się raz na podstawie listy,  a znaczki do nich hurtowo na firmę.
Potem po znajomości, to się po prostu dostawało wyliczoną iloś pustych druczków i rozdawało w firmie kto tam potrzebował. A znaczki dalej hurtowo na fakturę.
Ponieważ zawsze był problem, że część albo zostawała, albo brakowało, bo w różnych miesiącach różne ilości osób chciały znaczek do biletu miesięcznego, to utargowałem z panią, że parę ostatnich znaczków dostawałem nieprzedziurkowanych i sam sobie 'dziurkowałem" miesiąc w zależności od potrzeb. W ten sposób nie zostawały mi niewykorzystane bliety.  polak potrafi.

Data: 2009-09-10 10:28:30
Autor: Herald
Bilet okresowy
Dnia Wed, 09 Sep 2009 17:23:16 +0200, spp napisał(a):

Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

A na fakturę to skąd masz dane?

Wybacz, nie rozumiem Cię :(

[...]

Dlatego pytam czy jest możliwość takiego rozwiązania, ponieważ ani PP ani
regulamin nie precyzują takiego przypadku.
Pod względem logicznym - nie powinno być problemu z otrzymaniem dupliaktu
czy jakiegoś odpowiednika, ale .... :)

[...]

Raczysz żartować?
Szukać świadków zakupu biletu w kasie poczty, po miesiącu, albo dwóch ...
heheh - dobre :)

Data: 2009-09-10 10:56:52
Autor: spp
Bilet okresowy

Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?
A na fakturę to skąd masz dane?

Wybacz, nie rozumiem Cię :(

Mówisz że nie wiesz jakie dane wpisać na duplikacie biletu a jednocześnie wiesz na kogo ma być faktura. Przy bilecie miesięcznym/okresowym imiennym powinny być to te same dane, w inny sposób ktoś jeździ na bilecie, ktoś 'na fakturę'.

Pod względem logicznym - nie powinno być problemu z otrzymaniem dupliaktu
czy jakiegoś odpowiednika, ale .... :)

To akurat pytanie do przewoźnika. Dzwoniłeś do nich?

Raczysz żartować?
Szukać świadków zakupu biletu w kasie poczty, po miesiącu, albo dwóch ...
heheh - dobre :)

W wielu wątkach (choćby o skanie paragonu przy reklamacji) przewijało się stwierdzenie iż nie tylko paragon czy faktura może być dowodem zawarcia transakcji. Także wyciągi z konta karty, przelewy, itp. a w tym zeznania świadków. Przecież żądając faktury musisz przedstawić coś na dowód iż transakcje zawarłeś - np. paragon. Jeżeli go zgubiłeś możesz pewnie powoływać się na świadków. :) I tyle w tym temacie świadków. Miały unaocznić, iż legitymowanie się fakturą w czasie przejazdu czy reklamacji ma stosunkowo małe szanse powodzenia. Co innego przy żądaniu wystawienia duplikatu biletu.

--
spp

Bilet okresowy