Bilety a zmiana stawki

Data: 2011-07-19 13:15:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bilety a zmiana stawki
Witam,

właśnie wyczytałem, że 1 sierpnia zmienia się cena biletów autobusowych
w KZK GOP. Ja mam kupione nieco na zapas (niestety u kierowców kupienie
graniczy z cudem, więc kupiłem w sklepie więcej). Czy to oznacza że
muszę je wywalić i potraktować tę kasę jako Darowiznę na KZK GOP, czy
też skoro kupiłem teraz, to mam prawo je ,,wyjeździć'', bo zapłaciłem
cenÄ™ przejazdu wg stawki aktualnej na dzisiaj?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-19 13:30:11
Autor: Johnson
Bilety a zmiana stawki
Decyduje chwila zawarcia umowy, czyli zajęcia miejsca a nie kupienia biletów.
--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-07-19 13:39:03
Autor: to
Bilety a zmiana stawki
begin Johnson
Decyduje chwila zawarcia umowy, czyli zajęcia miejsca a nie kupienia
biletów.

To czym jest w takim razie kupno biletu? Udzieleniem pożyczki przewoźnikowi?

Data: 2011-07-19 15:48:36
Autor: Maddy
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19-07-2011 15:39, to pisze:
begin Johnson

Decyduje chwila zawarcia umowy, czyli zajęcia miejsca a nie kupienia
biletów.

To czym jest w takim razie kupno biletu? Udzieleniem pożyczki
przewoźnikowi?

Coś takiego jak przedpłata to Ci się w głowie nie mieści?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-19 14:02:27
Autor: to
Bilety a zmiana stawki
begin Maddy
Coś takiego jak przedpłata to Ci się w głowie nie mieści?

Taka, która ulega przepadkowi po jednostronnej decyzji o zmianie cen ze strony przewoźnika? Rzeczywiście się nie mieści.

Data: 2011-07-19 16:12:24
Autor: Maddy
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19-07-2011 16:02, to pisze:
begin Maddy

Coś takiego jak przedpłata to Ci się w głowie nie mieści?

Taka, która ulega przepadkowi po jednostronnej decyzji o zmianie cen
ze strony przewoźnika? Rzeczywiście się nie mieści.

A ulega? Gdzie tak jest?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-19 17:12:10
Autor: Johnson
Bilety a zmiana stawki
W dniu 2011-07-19 15:39, to pisze:

To czym jest w takim razie kupno biletu? Udzieleniem poĹźyczki
przewoĹşnikowi?

Wykupieniem konosamentu ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-07-19 13:44:04
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 13:30, Johnson pisze:
Decyduje chwila zawarcia umowy, czyli zajęcia miejsca a nie kupienia
biletów.

W takim razie, za co zapłaciłem przewoźnikowi?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-19 08:44:29
Autor: witek
Bilety a zmiana stawki
On 7/19/2011 6:44 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 19.07.2011 13:30, Johnson pisze:
Decyduje chwila zawarcia umowy, czyli zajęcia miejsca a nie kupienia
biletów.

W takim razie, za co zapłaciłem przewoźnikowi?

za nic
wykupiles sobie ichniesze srodki płatnosci, ktorymi placi sie wsiadajac do autobusu.

Data: 2011-07-19 19:09:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 15:44, witek pisze:
[...]

Tylko z nominałów 2,60zł nie da się uskładać 2,80zł.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-22 23:23:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Bilety a zmiana stawki
On Tue, 19 Jul 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

Tylko z nomina³ów 2,60z³ nie da siê usk³adaæ 2,80z³.

  Nie histeryzuj,
  Id¼ na przystanek autobusów 840,6,617 (w kierunku Gliwic) na Goethego.
  I kup sobie ile tych 20-groszowych chcesz.
  A, toto sprzedaje "naraz" tylko kilka sztuk (na jedn± kwotê
wrzucon± w monetach), wiêc nie da siê za 5 z³ kupiæ 25 biletów.
  We¼ drobne!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-19 13:46:31
Autor: Johnson
Bilety a zmiana stawki

W takim razie, za co zapłaciłem przewoźnikowi?

Ale czemu się mnie pytasz? Ty wiesz dlaczego mu płaciłeś.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-07-19 13:54:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 13:46, Johnson pisze:
W takim razie, za co zapłaciłem przewoźnikowi?
Ale czemu się mnie pytasz? Ty wiesz dlaczego mu płaciłeś.

A to ty, przepraszam, nie zauważyłem, wylazłeś mi jakoś z plonkownicy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-19 13:57:27
Autor: Maddy
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 13:30, Johnson pisze:
Decyduje chwila zawarcia umowy, czyli zajęcia miejsca a nie kupienia
biletów.

W takim razie, za co zapłaciłem przewoźnikowi?

Dokonałeś przedpłaty. Nikt Ci nie gwarantował, że kiedy zechcesz usługę zrealizować cena będzie taka sama. Jeżeli tak myślałeś, to już Twój problem.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-19 14:10:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 13:57, Maddy pisze:
[...]

Czyli straciłem pieniądze, bo kupiłem bilety na autobus, których defakto
w innym trybie się kupić nie da (parę razy musiałem wysiadać z autobusu,
bo kierowca nie miał biletów)? W ten sposób zapłaciłem kilkadziesiąt
złotych przewoźnikowi za nic i generalnie jest to nadal moja wina?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-19 08:46:49
Autor: witek
Bilety a zmiana stawki
On 7/19/2011 7:10 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

nic nie straciles
jesli to jest bilet kwotowy, to pewnie da sie dokupic bilety na "doplate"
w kazdym razie na pewno mozesz isc i oddac.

Data: 2011-07-19 16:17:56
Autor: mvoicem
Bilety a zmiana stawki
(19.07.2011 15:46), witek wrote:
[...]

Nie u wszystkich przewoźników tak się da składać bilety.

Na przykÅ‚ad, w Lublinie można byÅ‚o "skÅ‚adać" bilety kwotami, tj. 2 bilety za 1zÅ‚ (kwoty z sufitu, bo nie pamiÄ™tam ile dokÅ‚adnie kosztowaÅ‚o)   dawaÅ‚y uprawnienia biletu 2zÅ‚. Potem zmienili, tak że liczyÅ‚y siÄ™ nominaÅ‚y czasowe - czyli 2 ulgowe bilety za 1zÅ‚ 30 minutowy dawaÅ‚y prawo do jazdy godzinÄ™, ale nie dawaÅ‚y prawa do przejazdu "normalnego" 30 minutowego.

Teraz może być jeszcze inaczej.

p. m.

Data: 2011-07-19 19:09:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 15:46, witek pisze:
nic nie straciles
jesli to jest bilet kwotowy, to pewnie da sie dokupic bilety na "doplate"

O ile wprowadzą dopłaty na 20gr. Słabo to widzę, bo drożej produkcja i
sprzedaż wyjdzie.

w kazdym razie na pewno mozesz isc i oddac.

nie sądzę. Na jakiej podstawie sklep ma mi to przyjąć?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-19 19:36:40
Autor: mvoicem
Bilety a zmiana stawki
(19.07.2011 19:09), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Nie sklep, a kasa komunikacji (MPK/MZK/ZKM/XXX)

p. m.

Data: 2011-07-22 23:25:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Bilety a zmiana stawki
On Tue, 19 Jul 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

W dniu 19.07.2011 15:46, witek pisze:
nic nie straciles
jesli to jest bilet kwotowy, to pewnie da sie dokupic bilety na "doplate"

O ile wprowadz± dop³aty na 20gr. S³abo to widzê,

  Tristan, podobno Twoim zdaniem to ja jestem biedny (w±tek o imionach :P)
ale masz racjê: niedowidzisz.
  Mocno niedowidzisz.
  Bo o automat który sprzedaje bilety za 10 groszy na placu autobusowym
w ka¿dym wiêkszym mie¶cie a i co poniektórych wiêkszych przystankach
"w terenie" mo¿na siê potkn±æ.
  Zapewniam :>
  A ten na Goethego na pewno stoi na drodze wielu pasa¿erom id±cym
"na skróty" na stanowiska :>

  Tak, jak dobrze poszukam to mo¿e jeszcze znajdê gdzie¶ bilet
z poprzedniej podwy¿ki :>, a "dop³atowe" za 5 groszy (sprzed
przedpoprzedniej podwy¿ki) chyba te¿ gdzie¶ mam.
  Aktualne dop³atowe te¿ (do tych biletów za 2,40, które siê
z rzadka tu i ówdzie odnajduj±).

w kazdym razie na pewno mozesz isc i oddac.

nie s±dzê. Na jakiej podstawie sklep ma mi to przyj±æ?

  Nie sklep, ju¿ Ci napisali.
  Z okazji niewykonania umowy przewozu na oferowanych warunkach.
  To "oni" zmieniaj± warunki, nie klient.
  Ale nie ma zastosowania, bo "dop³atowe" S¡ dostêpne!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-26 22:33:50
Autor: SDD
Bilety a zmiana stawki

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1107222311580.2992quad...

[...]

Daj spokoj. Tristan tak latwo nie odpusci.

Zaraz bedzie seria postow:

"Potknalem sie o atomat do sprzedazy biletow, do kogo zwrocic sie o odszkodwoanie",
"Automat pobral monety, nie wydal biletow", et caetera, et caetera, et caetera...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-27 13:36:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Bilety a zmiana stawki
On Tue, 26 Jul 2011, SDD wrote:

"Automat pobral monety, nie wydal biletow",

  No, to jest akurat mo¿liwe, niestety :( choæ mi siê dot±d
nie przydarzy³o.
  Ale to bêdzie inny w±tek ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-27 15:35:03
Autor: Andrzej £awa
Bilety a zmiana stawki
On Tue, 26 Jul 2011, SDD wrote:

"Automat pobral monety, nie wydal biletow",

 No, to jest akurat mo¿liwe, niestety :( choæ mi siê dot±d
nie przydarzy³o.
 Ale to bêdzie inny w±tek ;)

Mi siê zdarzy³o - nie wyda³, wydrukowa³ kwitek "transakcja anulowana", a
kartê obci±¿yli.

Ale reklamacja (w banku) posz³a w miarê sprawnie.

Data: 2011-07-19 14:14:38
Autor: PesTYcyD
Bilety a zmiana stawki
W dniu 2011-07-19 14:10, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
Czyli straci³em pieni±dze, bo kupi³em bilety na autobus, których defakto
w innym trybie siê kupiæ nie da (parê razy musia³em wysiadaæ z autobusu,
bo kierowca nie mia³ biletów)? W ten sposób zap³aci³em kilkadziesi±t
z³otych przewo¼nikowi za nic i generalnie jest to nadal moja wina?

A ty jeste¶ inwalid± umys³owym, ¿e nie mo¿esz dowiedzieæ siê bezpo¶rednio u KZK zamiast spuszczaæ siê tutaj na grupie?

Data: 2011-07-19 22:34:57
Autor: Filip KK
Bilety a zmiana stawki

[...]

Wiesz co? Mam plik biletów "normalnych" po 1,20 zł. Chciałbyś może ode mnie kupić po cenie promocyjnej za 60 groszy sztuka? Możesz wykorzystać, bo jak kupowałem je, to były wtedy takie stawki.

Data: 2011-07-22 23:19:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Bilety a zmiana stawki
On Tue, 19 Jul 2011, Filip KK wrote:

Wiesz co? Mam plik biletów "normalnych" po 1,20 z³. Chcia³by¶ mo¿e ode mnie kupiæ po cenie promocyjnej za 60 groszy sztuka? Mo¿esz wykorzystaæ, bo jak kupowa³em je, to by³y wtedy takie stawki.

  Nie wiem o czym piszesz, ale s±dzê, ¿e wypada ostro¿nie przypomnieæ
takie s³ówko jak "przedawnienie", które z rzadka pada na tej grupie.
  Zobowi±zanie oferenta biletów RÓWNIE¯ siê przedawnia.
  I jak masz jakie¶ bilety sprzed kilku lat, to maj± warto¶æ kolekcjonerk± ;)

  Ale do tego czasu, je¶li sprzeda³ bilet a *pó¼niej* zmieni³ warunki,
to ma obowiazek ten bilet przyj±æ. Za zwrotem przedp³aconej kwoty.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-23 10:29:47
Autor: niusy.pl
Bilety a zmiana stawki

[...]

Ale jakiej przedp³aconej ? Bilet to towar jest. Jak traci wa¿no¶æ to nale¿y siê nowy bilet lub zwrot aktualnej ceny.

Data: 2011-07-19 14:33:13
Autor: ±æê³ñ󶼿
Bilety, a zmiana stawki.
Ciekawe:  a jak to jest przy miesiêcznych / kwartalnych / rocznych ??
I w sumie fundamentalne:
Czy komunikacja miejska podpada pod prawo przewozowe?
Czy bilet dajmy na to PKP kupiony w przedsprzeda¿y podlega dop³acie po zmianie cennika??
Generalnie to spo³eczeñstwo daje siê masowo robiæ w ch... przy likwidacji ¿etonów do automatów, kart do telefonów, biletów itp. itd.
Okra¶æ 10 milionów obywateli po drobne 5 z³ i siê jako¶ uzbiera.

-- -- -
Decyduje chwila zawarcia umowy, czyli zajecia miejsca a nie kupienia
biletow.

Data: 2011-07-21 10:30:16
Autor: Kamil
Bilety a zmiana stawki
Dnia Tue, 19 Jul 2011 13:30:11 +0200, Johnson napisa³(a):

Decyduje chwila zawarcia umowy,

Dok³adnie, tu masz racjê.

czyli zajêcia miejsca a nie kupienia biletów.

A tu ju¿ nie masz racji.
Zerknij do art 16.1 Prawa Przewozowego.
" Umowê przewozu zawiera siê przez nabycie biletu na przejazd..."

lub....o ile jet inny warunek w regulaminie. W KZKGOP nie ma innego
uwarunkowania, wiêc zapis ustawowy chyba do czego¶ zobowi±zuje - prawda?

Data: 2011-07-21 11:11:38
Autor: Liwiusz
Bilety a zmiana stawki
W dniu 2011-07-21 10:30, Kamil pisze:
[...]

Wszystko czytasz tak wyrywkowo? "a w razie ich nieustalenia - przez samo zajêcie miejsca w ¶rodku transportowym."

Kupno biletu nie mo¿e byæ tutaj zawarciem umowy (niby na jaki przejazd, z jakiego miejsca do jakiego i kiedy?). Umowê zawiera siê przez zajêcie miejsca.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-19 13:37:45
Autor: PesTYcyD
Bilety a zmiana stawki
W dniu 2011-07-19 13:15, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
Witam,

w³a¶nie wyczyta³em, ¿e 1 sierpnia zmienia siê cena biletów autobusowych
w KZK GOP. Ja mam kupione nieco na zapas (niestety u kierowców kupienie
graniczy z cudem, wiêc kupi³em w sklepie wiêcej). Czy to oznacza ¿e
muszê je wywaliæ i potraktowaæ tê kasê jako Darowiznê na KZK GOP, czy
te¿ skoro kupi³em teraz, to mam prawo je ,,wyje¼dziæ'', bo zap³aci³em
cenê przejazdu wg stawki aktualnej na dzisiaj?

Kupujesz bilety dop³atowe albo kasujesz sobie po dwa bilety daj±c bonusa

Data: 2011-07-19 13:45:05
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 13:37, PesTYcyD pisze:
Kupujesz bilety dop³atowe

A gdzie kupiê bilety na 20 gr?

albo kasujesz sobie po dwa bilety daj±c bonusa

czyli nie do¶æ, ¿e przewo¼nikowi zap³aci³em z wyprzedzeniem i ju¿ mo¿e
obracaæ moimi pieniêdzmi, to jeszcze mam mu darowaæ to, co zap³aci³em,
bo on podniós³ cenê?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-07-19 14:02:58
Autor: Maddy
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 13:37, PesTYcyD pisze:
Kupujesz bilety dopłatowe

A gdzie kupiÄ™ bilety na 20 gr?

albo kasujesz sobie po dwa bilety dajÄ…c bonusa

czyli nie dość, że przewoźnikowi zapłaciłem z wyprzedzeniem i już może
obracać moimi pieniędzmi, to jeszcze mam mu darować to, co zapłaciłem,
bo on podniósł cenę?

To może zadzwoń do nich i zapytaj.
Koniec języka za przewodnika.

U nas jak MKP podniosło ceny biletów, to można było wymienić stare bilety na nowe za dopłatą tej różnicy.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-19 14:17:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 14:02, Maddy pisze:
To może zadzwoń do nich i zapytaj.
Koniec języka za przewodnika.

Pewnie tak zrobię, aczkolwiek myślałem, że może jest jakaś prawna
regulacja takich sytuacji, stąd zagaiłem tutaj.

Mejla do KZK GOP już wysłałem w tej sprawie wcześniej.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-19 14:25:25
Autor: Liwiusz
Bilety a zmiana stawki

Mejla do KZK GOP już wysłałem w tej sprawie wcześniej.

Znając Twoje szczęście, pewnie nie dotarł :)

--
Liwiusz

Data: 2011-07-22 23:23:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Bilety a zmiana stawki
On Tue, 19 Jul 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

W dniu 19.07.2011 13:37, PesTYcyD pisze:
Kupujesz bilety dop³atowe

A gdzie kupiê bilety na 20 gr?

  W KA¯DYM AUTOMACIE!

  Wrrr....

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-19 14:01:10
Autor: qwerty
Bilety a zmiana stawki
Użytkownik "PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j03ovo$sf5$1@news.onet.pl...
też skoro kupiłem teraz, to mam prawo je ,,wyjeździć'', bo zapłaciłem
cenÄ™ przejazdu wg stawki aktualnej na dzisiaj?

Możesz śmiało jeździć.

Data: 2011-07-19 14:05:17
Autor: mvoicem
Bilety a zmiana stawki
(19.07.2011 13:15), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Myślę że powinieneś zapoznać się z regulaminem przewoźnika, bo różnie to bywa.

Kiedyś w Lublinie, na starym bilecie można było jeździć. Gdzieś tam słyszałem że stare bilety można wymienić na nowe bez dopłaty. W Poznaniu - stare na nowe z dopłatą.

Nie słyszałem o sytuacji kiedy pasażer traciłby kasę zainwestowaną w zapas biletów.

p. m.

Data: 2011-07-19 14:15:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bilety a zmiana stawki
W dniu 19.07.2011 14:05, mvoicem pisze:
[...]

Znalazłem jakiś stary regulamin:
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=taryfa i tam nic nie było na ten
temat ;(

Kiedyś w Lublinie, na starym bilecie można było jeździć. Gdzieś tam
słyszałem że stare bilety można wymienić na nowe bez dopłaty. W Poznaniu
- stare na nowe z dopłatą.

Pytanie gdzie, bo w sklepie gdzie kupiłem to mi nie wymienią na pewno, a
do Katowic pewnie się słabo opłaci jechać wymieniać, nawet jak dadzą
takÄ… opcjÄ™.

Nie słyszałem o sytuacji kiedy pasażer traciłby kasę zainwestowaną w
zapas biletów.

No właśnie to mnie zastanawia, jak to funkcjonuje. Na mój gust powinno
być odgórnie prawnie, że cena z dnia zakupu biletu się liczy. Najlepiej
jakby na biletach nie było cen. Na poczcie kiedyś mieli takie znaczki A
i B. Nie było cen. Kupowałeś i mogłeś użyć za kilka lat. To uczciwe, bo
przecie firma dostaje kasÄ™ tak, jak siÄ™ ceni danego dnia.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-19 14:41:09
Autor: ±æê³ñ󶼿
Bilety a zmiana stawki
Ty siê ¦miejek ¶miej, a mnie w³a¶nie z poczty wrócili ze znaczkami, bo znaczki ze "znakami zodiaku" (co¶ po 1,35 z³/szt.) niewa¿ne ju¿ s±, bo niewa¿ne s±.
Tu siê okradnie obywatela, tam siê okradnie obywatela, i bêdzie siê im ¿y³o lepiej.
W polityce nie chodzi o to, ¿eby Ciê nie okra¶æ.
Chodzi o to, ¿eby Ciê jednostkowo okra¶æ na tyle ma³o, ¿eby Ci siê nie chcia³o rewolucji robiæ.
Patrz Indie, Rosja, Chiny, USA.
A jak przeholujesz (jak dajmy na to w Polsce czy Egipcie), to siê udaje, ¿e rewolucja by³a.
I ¿e niby nowy rz±d.
Tylko koryto jakby to samo.

-- -- -
Na poczcie kiedys mieli takie znaczki A i B.
Nie bylo cen.
Kupowales i mogles uzyc za kilka lat.
To uczciwe, bo przecie firma dostaje kase tak, jak sie ceni danego dnia.

Data: 2011-07-19 23:44:37
Autor: Robert Tomasik
Bilety a zmiana stawki
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:j03shj$f29$1news.onet.pl...

[...]

Znaczki A i B były wtedy, jak inflacja była taka, że nie nadążali z drukowaniem nowych znaczków :-) Ale to działało krótko.

Co do meritum zagadnienia, to nie spotkałem się z przepisem pozwalającym na korzystanie z biletów o dotyczczasowych nominałach. Musiałby być taki zapis w Regulaminie, a nie ma go. W Regulamniem KMP KRkaków kiedyś (bo teraz nie chce mi sie sparwdzać) był taki zapis, ale w odniesieniu do biletów okresowych. Jak kupiłeś bilet na jakiś okres i w jego trakcie podnoszono cenę, to nie trzeba było dopłacać. Ma to sens, bo zawiersza umowę okresową. Przy jednorazowych biletach, tak jak to Johnson już tu napisał do zawarcia umowy dochodzi w chwili wejścia do autobusu. A zatem musisz dysponować biletem aktualnym w tej chwili. Regulamin i Uchwała Zarządu (do znalezienia na tej stronie, co podałeś) odnozą sie do "właściwego nominału".

W tej sytuacji moim zdaniem sensowne jest przyjÄ™cie, ze dokonaÅ‚eÅ› wpÅ‚Ä…ty zaliczkowej i musisz dopÄ…Å‚cić te 20 groszy do przejazdu. Pytanie, w jakiej formie. Bo tu bÄ™dzie problem podatkowy. KtoÅ› już odprowadziÅ‚ VAT od tych kupionych przez Ciebie biletów. Przyznam, że nie wiem, jak go odzyskać. NajproÅ›ciej z punktu widzenia przewoźnika byÅ‚oby wprowadzenie okresowo biletów o nominale 20 gr do dopÅ‚at.  Najsensowniej, to bÄ™dzie jednak chyb azapytać przewoźnika.

Data: 2011-07-20 15:41:00
Autor: niusy.pl
Bilety a zmiana stawki

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Eeee bzdury. Bilety komunikacji nie są środkiem płatniczym by tak je traktować.

Data: 2011-07-19 20:18:39
Autor: Maruda
Bilety a zmiana stawki
[...]

Spróbuj się sądzić.
Moim zdaniem kupienie biletu, to zawarcie umowy na wykonanie opłaconej z góry usługi "przewiezienia". Jeśli oni obracali w tym czasie Twoimi pieniędzmi, to teraz mają je oddać w postaci wywiązania się z umowy. Wszelkie inne machloje pt. "dopłaty", to złodziejstwo.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-07-20 13:50:52
Autor: Mark
Bilety a zmiana stawki
Dnia Tue, 19 Jul 2011 13:15:02 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

[...]

Zapewnie mozesz sobie wymienic w sidzibie przewoznika.
w krakowie to samo:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,9975794,Nowe_i_drozsze_bilety_juz_w_sierpniu.html
Generalnie - ZIKiT zrobil w jajo tych co chcieli kupic na zapas. Od 1
sierpnia sa po prostu niewazne, i nie da sie na nich jechac, nie dokupisz
samej doplaty, mozesz jedynie wymienic na nowe w siedzibie MPK za doplata
roznicy.
Czyli teoretyczna mozliwosc masz, ale praktycznie 0 o ile nie kupiles setek
tych biletow - to sie nie oplaca, uwzgledniajac fakt ze mozna to zrobic w
jednym miejscu w Krakowie

--
Mark

Data: 2011-07-28 09:44:43
Autor: Andrzej K³os
Bilety a zmiana stawki
a w mie¶cie sto³ecznym:

"Nieaktualne bilety kartonikowe, które nie zosta³y skasowane lub aktywowane, pasa¿erowie bêd± mogli oddawaæ we wszystkich Punktach Obs³ugi Pasa¿erów ZTM, przez 6 miesiêcy od wej¶cia w ¿ycie nowej taryfy. Natomiast bilety zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej bêdzie mo¿na zwracaæ w punktach przy ul. ¯elaznej i stacji metra ¦wiêtokrzyska, a w soboty dodatkowo w POP-ie na stacji metra Centrum. Za zwroty biletów nieskasowanych nie bêdzie pobierana op³ata manipulacyjna."

a stare bilety? mo¿na ³±czyæ?

"nie bêdzie ju¿ mo¿na kasowaæ i aktywowaæ starych biletów jednorazowych i czasowych. Przy próbie pos³u¿enia siê np. niewa¿nym biletem kartonikowym na wy¶wietlaczach kasowników i w bramkach metra pojawi siê napis - "poza dozwolonym terminem u¿ycia"."

andy_nek

Data: 2011-07-28 09:53:36
Autor: bzdreg
Bilety a zmiana stawki
W dniu 2011-07-28 09:44, Andrzej K³os pisze:
[...]

Temat wraca przy ka¿dej okazji zmiany op³at.
Z jednej strony mamy swobodê zawierania umów (nikt ci nie ka¿e kupowaæ biletów na zapas), a z drugiej zasadê zap³aty za us³ugê z góry i pó¼niejsze ¿±danie wywi±zania siê us³ugodawcy z zawartej umowy.
Sam obstajê przy tej drugiej wersji. Ale jako¶ nie s³yszê o wygranych procesach.

--

Dziêkujê i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-07-28 22:20:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Bilety a zmiana stawki
On Thu, 28 Jul 2011, bzdreg wrote:

[...]

  Przedp³ata biletem komunikacji miejskiej ma jedn± istotn±
cechê: brak terminu. A to skutkuje jak ni¿ej :)
(bilety miesiêczne na *okre¶lony* miesi±c "podpadaj±" inaczej,
i sprawdzi³em ¿e np. taryfa KZK GOP zawiera odrêbne regulacje
na ten temat).

Sam obstajê przy tej drugiej wersji. Ale jako¶ nie s³yszê o wygranych procesach.

  Pytanie brzmi: czy umowê mo¿na wypowiedzieæ?

  Je¶li mo¿na, sprawa jest prosta: przewo¼nik wypowiada stare warunki,
ale powinien zwróciæ d³ug (warto¶æ starych biletów).

  Je¶li prawo przewozowe nie zawiera (rzuci³em okiem i nie przyuwa¿y³em,
je¶li siê mylê proszê o wskazanie palcem) zasady szczególnej, to
obowi±zuje zasada z KC: "do innych umów stosuje siê zasady dotycz±ce
zlecenia".
  A zlecenie mo¿na wypowiedzieæ z mocy ustawy, nie musi byæ zastrze¿enia
umownego. Zgodzisz siê?

  Inna sprawa, ¿e wersja "wypowiedzenia umowy" bardziej pasuje
do rozwi±zania ZTM (uniewa¿nienie i przyjêcie do zwrotu starych
biletów) ni¿ KZK (dop³atowe, ale bez mo¿liwo¶ci wycofania
siê z umowy metod± "to we¼cie sobie te bilety i won",
a *formalnie* potencjalny pasa¿er powinien mieæ do tego
prawo).
  Umowmy siê, ¿e z naciskiem na "formalnie" (praktycznie
owe bilety s± zbywalne).

pzdr, Gotfryd

Bilety a zmiana stawki