Bimber legalny?

Data: 2010-04-19 08:48:36
Autor: Jacek
Bimber legalny?
Parę lat temu rozmowa ze znajomym prawnikiem zeszła na temat domowej destylacji alkoholu i twierdził on, że po zmianie przepisów jest to legalne. Teraz czytam w Wikipedii, że nie jest http://pl.wikipedia.org/wiki/Bimber
No to w końcu jak to wygląda, bo zeszłoroczne wino mi sie kiepsko udało - pić sie nie da, a wylać szkoda/
Jacek

Data: 2010-04-19 09:40:28
Autor: Cyb
Bimber legalny?
On Mon, 19 Apr 2010 08:48:36 +0200, "Jacek"
<nie_ma_takiego_numeru@wp.pl> wrote:

[...]

bo robienie mocnych alkoholi (destylowanych) nie jest dozwolone.
http://prawoity.pl/wiadomosci/wyrob-alkoholu-etylowego-na-wlasny-uzytek

ale piwa, wina czy miody mozna robic na wlasny uzytek, nie pamietam
przepisow "wprost", ale na okolo wynika to z przepisow o zwolnieniach
z akcyzy (a nie moze byc zwolnien z akcyzy, jesli bylaby to czynnosc
niedozwolona).:

http://www.prawneinfo.pl/dokument-22.html

"Art. 23. <cut>
2. Zwalnia się od akcyzy piwo, wino i napoje fermentowane, o których
mowa w art. 68-70, wytworzone domowym sposobem przez osoby fizyczne na
własny użytek i nieprzeznaczone do sprzedaży." ale trezba pamietac, ze darowanie komus to wg przepisow rowniez forma
sprzedazy i powinna byc naliczona akcyza.

tak wiec wino czy piwo mozesz sobie robic, ale nie wolno ci nikomu
sprzedac ani dac ani nawet poczestowac :)
(wlasciwie to wolno, ale po uregulowaniu akcyzy)

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-19 11:31:18
Autor: Ajgor
Bimber legalny?
Użytkownik "Cyb" napisał w wiadomości

[...]

22% od 0zł? Ile to będzie? :)

Data: 2010-04-19 11:44:51
Autor: spp
Bimber legalny?
W dniu 2010-04-19 11:31, Ajgor pisze:

ale trezba pamietac, ze darowanie komus to wg przepisow rowniez forma
sprzedazy i powinna byc naliczona akcyza.

22% od 0z�? Ile to b�dzie? :)

Akurat akcyza wyrażana jest w złotych na jednostkę objętości więc bez wątpienia wyniesie więcej jak 0 zł.

--
spp

Data: 2010-04-19 17:42:59
Autor: Jacek_P
Bimber legalny?
Ajgor napisal:
> (wlasciwie to wolno, ale po uregulowaniu akcyzy)
22% od 0z?? Ile to b?dzie? :)

AKCYZA, nie VAT.

To zwierzę jest kwotowe.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-19 18:01:50
Autor: Robert Tomasik
Bimber legalny?

Chodzi o to, że ustawy dopuszczają produkcję wina czy innych napoi alkoholowych na swój własny użytek. i to od dość dawna. No i nie trzeba płacić od nich akcyzy. W wypadku darowizny będącej wprowadzaniem do obrotu akcyza jest naliczana od objętości - coś koło 6000 zł od 100 litrów 100% alkoholu. 100% alkohol oblicza się mnożąc faktyczną objętość przez moc alkoholu.

Data: 2010-04-20 00:30:28
Autor:
Bimber legalny?
[...]

Jeśli będzie należny też VAT to naliczasz go od wartości podarowanego trudku (on jest więcej wart niż 0zł). Dlatego zazwyczaj lepiej coś przedać za symboliczną złotówkę niż podarować.

Data: 2010-04-20 07:56:05
Autor: Jacek
Bimber legalny?
Wnioskuję stąd, że mamy w kraju całe rzesze nieukaranych dotąd przestępców. Robią ludzie wino i piją z sąsiadem, z żoną, z kolegą - toż to darowizna, a zatem przestępstwo. Mam nadzieję, że pan Zbigniew Z. nie przeczyta tego posta, i nie uczyni więziennictwa wiodącą gałęzią gospodarki naszego pięknego kraju.
Jacek

Data: 2010-04-20 12:43:54
Autor: krys
Bimber legalny?
Jacek wrote:

Wnioskuję stąd, że mamy w kraju całe rzesze nieukaranych dotąd
przestępców. Robią ludzie wino i piją z sąsiadem, z żoną, z kolegą - toż
to darowizna, a zatem przestępstwo.

Ba, przejrzyj PKD, a znajdziesz więcej przestępstw do zgłoszenia.
                    Takie np. 98.10.Z Gospodarstwa domowe produkujące wyroby na własne
                   potrzeby
albo: 98.20.Z  Gospodarstwa domowe świadczące usługi na własne potrzeby

J. przestępca skarbowy

Data: 2010-04-22 02:30:00
Autor: Andrzej Lawa
Bimber legalny?
Jacek pisze:
[...]

Phi... A czy wiesz, że jak np. sąsiad pomoże Ci np. wnieść meble, to też
należałoby zapłacić do tego podatek? Ba! Właściwie także składkę na ZUS ;->

Data: 2010-04-22 12:55:07
Autor: Jacek
Bimber legalny?
Wczoraj holowałem kolegę kilkanaście km i już się zaczynam bać, że się mój ulubieniec Zbyszek Z. dowie i pójdę do tiurmy
Jacek

Data: 2010-04-22 16:01:49
Autor: Ajgor
Bimber legalny?
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości news:hqp9u7$7pp$1news.task.gda.pl...

Wczoraj holowałem kolegę kilkanaście km i już się zaczynam bać, że się mój ulubieniec Zbyszek Z. dowie i pójdę do tiurmy

Ja bym sie nie przyznawal. Oszuscie podatkowy ;) Trzeba bylo go najpierw zaholowac pod urzad skarbowy!!

Data: 2010-04-23 15:18:37
Autor: Zbylut
Bimber legalny?
Andrzej Lawa zapodal(a):

[...]

ba, zapraszając koleżankę na randki na kolacje i płacąc za nią, uzyskuje ona
przychód, podlegający opodatkowaniu ;) --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-04-23 23:33:44
Autor: Andrzej Lawa
Bimber legalny?
Zbylut pisze:

[...]

Gorzej będzie, jak zaprosisz ją do domu na samodzielnie przygotowaną
kolację - masz niezarejestrowaną działalność kateringową i to pewnie
jeszcze bez "papierów" w SANEPIDu ;->

Data: 2010-04-24 10:15:59
Autor: Cyb
Bimber legalny?
On Fri, 23 Apr 2010 23:33:44 +0200, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Zbylut pisze:

[...]

 a ciekawe jak podatkowo rozwiaza kwestie, gdy kolezanka odwdzieczy
sie kilkoma milymi chwilami - jak US i inne urzedy rozwiaza
rozliczenia tych milych chwil :)

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-24 14:09:04
Autor: Jacek
Bimber legalny?
he, he. Jak myślisz o tym samym , co ja to taka działalnośc nie podlega opodatkowaniu
Jacek

Data: 2010-04-24 21:37:43
Autor: Cyb
Bimber legalny?
On Sat, 24 Apr 2010 14:09:04 +0200, "Jacek"
<nie_ma_takiego_numeru@wp.pl> wrote:

he, he. Jak myślisz o tym samym , co ja to taka działalnośc nie podlega opodatkowaniu

cichaj - moze jakis US nie zalapie i zazada oplaty - wtedy nalezy taka
poniesc a nastepnie oskarzyc US o streczycielstwo :)

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-24 21:46:51
Autor: Andrzej Lawa
Bimber legalny?
Cyb pisze:
[...]

Kali ukraść krowę - dobry uczynek!

Data: 2010-04-24 21:48:02
Autor: Andrzej Lawa
Bimber legalny?
Cyb pisze:

he, he. Jak myślisz o tym samym , co ja to taka działalnośc nie podlega opodatkowaniu

cichaj - moze jakis US nie zalapie i zazada oplaty - wtedy nalezy taka
poniesc a nastepnie oskarzyc US o streczycielstwo :)

A teraz (nieco ;) ) poważniej: US nie pobierze podatku za dochód z
nierządu. US pobierze podatek od nieudokumentowanego dochodu lub od
darowizny ;->

Data: 2010-04-26 08:57:39
Autor: olo
Bimber legalny?
Użytkownik "Andrzej Lawa"

[...]

Tu raczej tylko VAT od barteru wchodzi w grę ;)

pzdr
olo

Data: 2010-04-19 22:18:48
Autor: robertcb
Bimber legalny?
> [...]

sprzedac ani dac ani nawet poczestowac :)
(wlasciwie to wolno, ale po uregulowaniu akcyzy)

a sliwowica lacka?

Data: 2010-04-20 08:20:49
Autor: Cyb
Bimber legalny?
On Mon, 19 Apr 2010 22:18:48 +0200, robertcb@poczta.onet.pl wrote:

a sliwowica lacka?

OIDP niedozwolona - przeczytaj dokladnie ustawy, ale z tego co
pamietam sliwowica jest destylowana a dopuszczone sa tylko
fermentowane

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-20 19:31:42
Autor: Nostradamus
Bimber legalny?

Uzytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal w wiadomosci news:kshqs59tsogqk5q0j9jhqc3ikpkl26k4pj4ax.com...

OIDP niedozwolona - przeczytaj dokladnie ustawy, ale z tego co
pamietam sliwowica jest destylowana a dopuszczone sa tylko
fermentowane

Posiada "ciche" lokalne dopuszczenie. W Szczawnicy flaszke za 35 zl  kupisz bez problemu i wypijesz z apetytem ;)

Data: 2010-04-20 20:31:18
Autor: Robert Tomasik
Bimber legalny?

Uzytkownik "Nostradamus" <lesiosan@onet.pl> napisal w wiadomosci news:hqkoe2$1bf7$1opal.icpnet.pl...

[...]

Za 35 zl mozesz kupic te sznurkiem wiazana robiona ze spirytusu technicznego albo plynu do spryskiwaczy. 50-70 zl/0,5 litra to cena realna jesli to ma byc faktycznie sliwowica.

Data: 2010-05-11 11:58:42
Autor: Nostradamus
Bimber legalny?

Uzytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:hqkrtq$pa$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kupowales? Piles? Na pewno w Pieninach ?

Data: 2010-05-11 18:00:58
Autor: Robert Tomasik
Bimber legalny?

Uzytkownik "Nostradamus" <lesiosan@onet.pl> napisal w wiadomosci news:hsb9or$lch$1opal.icpnet.pl...

[...]

Poprzestanmy na tym, ze uwazam, ze akurat w tym wypadku wiem, co pisze. Taka sliwowice za 35 zl/but, to robi sie ze spirytusu technicznego rozmajonego specjalna za prawda. Nic to wspólnego ze zaprawka nie ma.

Data: 2010-05-11 20:05:10
Autor: Robert Tomasik
Bimber legalny?

Uzytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:hsc4im$4bm$1inews.gazeta.pl...

[...]

Za szybko: Taka sliwowice za 35 zl/but, to sie robi ze spirytusu technicznego rozmajonego specjalna zaprawka. Nic to wspólnego ze sliwami nie ma.

Data: 2010-04-20 23:39:38
Autor: Cyb
Bimber legalny?
On Tue, 20 Apr 2010 19:31:42 +0200, "Nostradamus" <lesiosan@onet.pl>
wrote:

[...]

grupa o prawie, wiec rozmawiamy o legalnych dopuszczeniach a nie
"lokalnych dopuszczeniach"
:)

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-20 23:49:37
Autor: mvoicem
Bimber legalny?
wrote:

[...]

Ale praktyka stosowania prawa to teĹź prawo (chyba).

p. m.

Bimber legalny?