Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanał YT!

Data: 2013-04-22 12:50:04
Autor: the_foe
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanał YT!
W dniu 2013-02-07 00:38, maciek pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=u816y0jUUmE

Published on Dec 11, 2012

Explaining complex physical events using large scale simulations. Case
Study: Crash of Polish Air Force One in Smolensk, Russia, on April 10,
2010

tu jest przygotowana lepiej, miedzy innymi Binieda nie uzyl planszy, ktora go kompromitowala, gdzie dowodzi ze skrzydło uderzylo(by) w brzoze z energia kinetyczna całego samolotu. Jego jezyk jest bardziej teoretyzuj±cy niz, jak to było w Polsce, konkretyzuj±cy. Pomimo nienajlepszego angielskiego jest tu bardziej zrozumiały niz w tym bełkocie w języku polskim. Widac, ze inteligencję studentów szanuje bardziej niż typowego wyborcy PIS.
Trzeba wziac pod uwage, ze w USA, inaczej niz np, w Polsce, robienie badań pod z góry założon± tezę nie jest dyskwalifikuj±ce. Ufaj±, że swoisty rynek naukowy sam to zweryfikuje, chocby liczb± odniesień do prac czy frekwencj± na wykładach.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-22 08:14:01
Autor: TJ_Blues
On Monday, April 22, 2013 6:50:04 AM UTC-4, the_foe wrote:
> [...]

Trzeba wziac pod uwage, ze w USA, inaczej niz np, w Polsce, robienie badań pod z góry założon± tezę nie jest dyskwalifikuj±ce. Ufaj±, że swoisty rynek naukowy sam to zweryfikuje, chocby liczb± odniesień do prac czy frekwencj± na wykładach.

Fakt, angielski tego pana jest kulawy :-) W tym wykladzie jest pare innych kompromitacji. Jak np. wywrotka kyrgyskiego samolotka *po* wyladowaniu,
pominiecie srednicy slupow telegraficznych w testowym crashu (12 cali /
ok. 30cm). Nie kojarze czy to tu bylo tez o zasiegu lotu koncowki skrzydla?
Jesli tak do wyszla mu droga hamowania miedzy 5 a 12m. Bedzie trzeba to wziac pod uwage konstruujac samochodowe hamulce, bo wspolczesne pozwalaja
na wytracenie predkosci od 100km/h do zera na drodze ok 40 - 50m :-)
Lagiewka to przy nim przedszkolak :-)

cheers

Data: 2013-04-22 21:23:27
Autor: Marcin N
W dniu 2013-04-22 17:14, TJ_Blues pisze:
[...]

Mnie zadziwia, czemu żaden poważny naukowiec nie skomentował tych analiz Biniendy.
Boj± się? Boj± się polityków z PISu? Niektóre tezy można przecież podważyć na poczekaniu. Choćby tę, że skrzydło nie mogło być przecięte w tych warunkach. Być może symulacja wykazała, że samo drzewo nie powinno odci±ć skrzydła, ale przecież tam nie było drzewa w próżni. Samolot przyspieszał, miał pewnie ze 250 km/h i powietrze mogło zwyczajnie odłamać mocno naderwan± końcówkę skrzydła.

Te jego "dowody", żę samolot nie mógł wyl±dować na dachu. Jak nie mógł, skoro wyl±dował? Albo to, że l±duj±c na dachu nie powinien się tak mocno uszkodzić a połowa pasażerów powinna przeżyć. Przeczy faktom podaj±c wybiórcze, niedopasowane do sytuacji przykłady pojedynczych innych katastrof.

I tak dalej...

--
MN

Data: 2013-04-22 23:08:06
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanał YT!
W dniu 22.04.2013 21:23, Marcin N pisze:
/.../
Mnie zadziwia, czemu żaden poważny naukowiec nie skomentował tych analiz
Biniendy.

Ależ skomentował. Np. na konferencji w Pasadenie.
A tu wywiad z nim na Discovery:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=itfGFKVPj78

Data: 2013-04-22 14:59:17
Autor: TJ_Blues
On Monday, April 22, 2013 5:08:06 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:

Ależ skomentował. Np. na konferencji w Pasadenie.

Jakies zrodla, transkrypty, nagrania z tej konferencji?

A tu wywiad z nim na Discovery:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=itfGFKVPj78

Alez ten gostek kaleczy jezyk Shakespeare's! Na prawde nie wiem dlaczego
Binienda powtarza te bzdury? Teraz robi z siebie posmiewisko i u siebie.
Jak mozna nie rozumiec zwiekszenia wysokosci? W momencie uderzenia w brzoze
PLF101 mial wznoszenie ok 6m/s. Ta predkosc nie mogla ot tak sobie zniknac
nawet jakby stracil oba skrzydla. Binieda zapomnial o bezwladnosci?

cheers

Data: 2013-04-23 01:02:17
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik TJ_Blues napisał:
[...]

A co to je bezwładno¶ć? A kto to był Newton? Ty tu takie jenteligenckie teksty wsadzasz - ty jeste¶ wykształciuch!

--
Darek

Data: 2013-04-25 12:56:06
Autor: Smok Eustachy
W dniu 22.04.2013 23:59, TJ_Blues pisze:
On Monday, April 22, 2013 5:08:06 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:

Ależ skomentował. Np. na konferencji w Pasadenie.

Jakies zrodla, transkrypty, nagrania z tej konferencji?

  WeĽ nie rozbrajaj. Nie wiesz nawet co to konferencja w Pasadenie?

Data: 2013-04-25 13:00:57
Autor: Bogdan Idzikowski
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanał YT!

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51790bc7$0$1252$65785112news.neostrada.pl...

Też nie wiem. Co to jest?

zaciekawiony

--
Dyskusja z wierz±cym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-04-25 13:22:06
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanaďż˝ YT!
W dniu 25.04.2013 13:00, Bogdan Idzikowski pisze:
/.../
 WeĹş nie rozbrajaj. Nie wiesz nawet co to konferencja w Pasadenie?

TeĹĽ nie wiem. Co to jest?

zaciekawiony

Poważnie? Przecież było o tym głośno i na grupie była mowa chyba 5000 razy.
Pasadena to miejsce, gdzie Binienda zapraszał wszystkich swoich krytyków, aby odnieśli się od jego wyników. Wzywał również do tego w reżimowej TV a przynajmniej o tym mówił. Konferencja w Pasadenie to konferencja, na którą 18.04.2012 nie przyjechał prof. Artymowicz.

Takie tam pisiorstwo:
http://ascelibrary.org/doi/pdf/10.1061/9780784412190.fm
Zaścianek:
http://youtu.be/gtdvn4GiNR0

Data: 2013-04-25 11:39:49
Autor: Jarosław Sokołowski
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
Smok Eustachy napisał:

WeĽ nie rozbrajaj. Nie wiesz nawet co to konferencja w Pasadenie?

Też nie wiem. Co to jest?

zaciekawiony

Poważnie? Przecież było o tym gło¶no i na grupie była mowa chyba 5000 razy.
[...]
Konferencja w Pasadenie to konferencja, na któr± 18.04.2012 nie przyjechał
prof. Artymowicz.

Bior±c pod uwage liczbe profesorów, którzy tam nie przyjechali, jest to
chyba najsłynniejsza konferencja na ¶wiecie.

--
Jarek (też nie przyjechałem)

Data: 2013-04-25 13:33:21
Autor: TJ_Blues
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanaďż˝ YT!
Super. A teraz powiedz jaki ma to zwiazek z badaniem brzozy? Czy w Pasdenie Binienda w koncu pokazal swoje magiczne algorytmy I dane wejsciowe do
symulacji? Czy dalej jego badania sa tajne przez poufne?

Cheers

Data: 2013-04-25 22:44:54
Autor: Marcin N
W dniu 2013-04-25 22:33, TJ_Blues pisze:
Super. A teraz powiedz jaki ma to zwiazek z badaniem brzozy? Czy w Pasdenie
Binienda w koncu pokazal swoje magiczne algorytmy I dane wejsciowe do
symulacji? Czy dalej jego badania sa tajne przez poufne?

Tak naprawdę to każdy, kto ma dostęp do tego programu, co Binienda - mógłby zrobić swoją symulację zderzenia i też przedstawić swoje wyniki.

Może byłyby inne i byłoby po sprawie.

Naprawdę nikt tego nie zrobił? To jest dopiero dziwne.

--
MN

Data: 2013-04-25 23:05:40
Autor: Bruno
Dnia Thu, 25 Apr 2013 22:44:54 +0200, Marcin N napisał(a):

[...]

Tak naprawdę to każdy, kto ma dostęp do tego programu, co Binienda - mógłby zrobić swoj± symulację zderzenia i też przedstawić swoje wyniki.

Może byłyby inne i byłoby po sprawie.

Naprawdę nikt tego nie zrobił? To jest dopiero dziwne.

W zasadzie to wystarczy dowolny program do animacji. Niedawno znalazłem
takie cudo:
http://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
Wła¶ciwa symulacja od 0:46.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-26 08:46:30
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:klc4jv$j53$1news.task.gda.pl...
[...]

Grasz głupa, czy nie rozumiesz?
Nie chodzi o program, ale o to, czym program został nakarmiony!

zirytowany

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-04-26 04:14:41
Autor: TJ_Blues
On Friday, April 26, 2013 2:46:30 AM UTC-4, Bogdan Idzikowski wrote:

> [...]

Grasz głupa, czy nie rozumiesz?
Nie chodzi o program, ale o to, czym program został nakarmiony!

To twierdzenie nie jest wcale takie pozbawione sensu. W sposob b przewrotny,
ale jednak:-) Oczywiscie, ze _musi_ to byc _dokladnie_ ten sam program, kterego
uzyl Binienda. Na dokladne takiej samej zasadzie jak "*to musi* byc Windows a
nie jaki stam Firefox". Albo pytanie:
-- Jakiej pan / pani uzywa przegladarki internetowej? -- Google.

Ludek smolenski ma dosc waski zakres funkcjonowania mozgu i przedstawienie
merytorycznych kontrargumentow zwyczajnie nie daje zamierzonych efektow.

Ladne podsumowanie Ludu Smolenskiego i ich ekspertow wydrukowala Polityka:

http://www.polityka.pl/kraj/analizy/1532601,3,naukowcy-z-kregu-kaczynskiego-kim-sa.read

str. 3 Krag czwarty:

"- Eksperci lotniczy odcięli się od tej konferencji, gdy tylko zorientowali się, o co chodzi. Ci, którzy propaguj± teorie o zamachu s± jak sekta. Wierz± fanatycznie w to, co głosz±, a fakty, które do niej nie pasuj±, odrzucaj±. Nie da się z nimi merytorycznie rozmawiać - mówi jeden z wykładowców renomowanego Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. ..."

cheers

Data: 2013-04-26 14:24:04
Autor: Marcin N
[...]

Rozumiem doskonale.
Binienda nie chce podać danych? To nakarmić jego program danymi prawidłowymi i niech liczy.
Potem opublikować wyniki - i piłka będzie po jego stronie, bo jeśli wynik będzie inny to to on będzie musiał się tłumaczyć z danych, jakie podał.

Ale tak w ogóle to ten model, który on prezentował na filmach wydawał mi się strasznie uproszczony i w ogóle nie mam zaufania do jakichkolwiek wyników, bez względu na dane wejściowe.

--
MN

Data: 2013-04-26 05:43:31
Autor: brunoj
W dniu pi±tek, 26 kwietnia 2013 14:24:04 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]

Rozumiem doskonale.

Binienda nie chce podać danych? To nakarmić jego program danymi prawidłowymi i niech liczy.

Potem opublikować wyniki - i piłka będzie po jego stronie, bo je¶li wynik będzie inny to to on będzie musiał się tłumaczyć z danych, jakie podał.

Ale tak w ogóle to ten model, który on prezentował na filmach wydawał mi się strasznie uproszczony i w ogóle nie mam zaufania do jakichkolwiek wyników, bez względu na dane wej¶ciowe.

-- MN

LSDyna to w uproszczeniu co¶ takiego jak Visual Basic + nakładka do robienia animacji. Bez wgl±du w kod modelu nigdy nie dowiesz się co tak naprawdę program liczy i jakie założenia programuj±cy przyj±ł. A modelu i danych wej¶ciowych Binienda ujawnić nie chce.

Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-26 14:39:13
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:kldrkv$lo4$1news.task.gda.pl...

[...]

To wóz ma stać przed koniem? Chyba nie! Ach! Na pewmo nie.
Należy Biniendę traktować jak dotychczas. Jak niepoważnego człowieka udającego naukowca. Do czasu, gdy ten dostarczy dane wejściowe. I już na etapie weryfikacji tych danych można określić czy są prawidłowe czy nie. I to byłoby na tyle.

Data: 2013-04-26 15:39:00
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanaďż˝ YT!
W dniu 26.04.2013 08:46, Bogdan Idzikowski pisze:
/...../
Grasz głupa, czy nie rozumiesz?
Nie chodzi o program, ale o to, czym program został nakarmiony!

zirytowany

Kierujesz wątek na bocznicę. Zaczęło się od -cytuję - :

> Mnie zadziwia, czemu żaden poważny naukowiec nie skomentował tych
> analiz Biniendy.

Wyjaśniam, że poważni naukowcy komentowali te wyniki wielokrotnie, bo nie tylko w Pasadenie były prezentowane.

Jakieś dygresje o prokuraturze brzmią w tym kontexcie śmiesznie.

Data: 2013-04-26 16:14:16
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:517a8376$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Jakieś dygresje o prokuraturze brzmią w tym kontexcie śmiesznie.

Smoczku. Nie o wyniki chodzi. Chodzi o żródło na podstawie którego powstały te wyniki! Żródła brak. Żaden poważny naukowiec nie skomentuje wyników, bez poznania źródeł.

Data: 2013-04-26 14:46:03
Autor: the_foe
W dniu 2013-04-25 22:44, Marcin N pisze:
[...]

bo nie ma co wpisac.
Binieda nie miał oporów by wprowadzac dane przydatne dla ciesli czy tartaków. Prawdziwy naukowiec musialby najpierw robic szereg czasochlonnych i kosztownych badan laboratoryjnych, na modelach by oszacowac zachowanie drzewa w takich warunkach. Nie pokona sie pseudonauki znizajac sie do jej poziomu.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-26 21:14:08
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanaďż˝ YT!
W dniu 26.04.2013 14:46, the_foe pisze:
/.../
bo nie ma co wpisac.
Binieda nie miał oporów by wprowadzac dane przydatne dla ciesli czy
tartakĂłw. Prawdziwy naukowiec musialby najpierw robic szereg
czasochlonnych i kosztownych badan laboratoryjnych, na modelach by
oszacowac zachowanie drzewa w takich warunkach. Nie pokona sie
pseudonauki znizajac sie do jej poziomu.

A Lasek wprowadził?

Data: 2013-04-26 22:31:52
Autor: Bruno
Dnia Fri, 26 Apr 2013 21:14:08 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

¦mieszny jeste¶ Smoczku. Najpierw ż±dasz naukowych i logicznych wywodów
przecz±cych tezom Biniendy i Macierewicza, a po przytoczeniu takowych
zaczynasz personalnie zwalczać ich twórców. Mówienie "Artymowicz jest gupi,
a Lasek to dureń, a Anodina jeszcze durniejsza" może i jest zabawne dla
uczniów pierwszych klas podstawówki, ale merytorycznie do dyskusji nic nie
wnosi. Po prostu, gdy brakuje ci rzeczowych argumentów przechodzisz do
ataków ad personam, a to o wybitnej inteligencji i wiedzy raczej nie
¶wiadczy. ¦wiadczy natomiast dobitnie o chamstwie i braku wychowania.
Dr Lasek stawia tezę tak prost±, że aż porażaj±c±: ta katastrofa rozpoczęła
się wieleset metrów przed feraln± brzoz± i to co się za rzeczony drzewem
działo było jej skutkiem, a nie przyczyn±. --
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-27 00:04:59
Autor: the_foe
W dniu 2013-04-26 21:14, Smok Eustachy pisze:
[...]

po co? Przeciez dane z rejestratorĂłw sa 100000000x lepsze niz jakakolwiek symulacja.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-27 00:40:40
Autor: Bruno
Dnia Sat, 27 Apr 2013 00:04:59 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

po co? Przeciez dane z rejestratorów sa 100000000x lepsze niz jakakolwiek symulacja.
Nie zapominaj, że dane z rejestratorów (poza tymi które pasuj± do
"symulacji") s± przekłamane/zmanipulowane/sfałszowane. Co oczywi¶cie nie
przeszkadza Macierewiczowi & Co powoływać się na nie (oraz na resztę
oficjalnych raportów)  przy każdej możliwej okazji.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-27 01:43:12
Autor: Smok Eustachy
W dniu 27.04.2013 00:04, the_foe pisze:
[...]

I w tych danych z rejestratorów są zapisane nie dane przydatne dla cieśli, ale powstałe w wyniku czasochłonnych badań laboratoryjnych na modelach?

Data: 2013-04-27 09:41:11
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:517b1110$0$1214$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z lektury twoich postĂłw wynika, ĹĽe ty wierzysz w zamach.
A dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

rozbawiony

Data: 2013-04-27 22:10:26
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanaďż˝ YT!
W dniu 27.04.2013 09:41, Bogdan Idzikowski pisze:
/.../
Z lektury twoich postĂłw wynika, ĹĽe ty wierzysz w zamach.

Bynajmniej.
A dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak
dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na
szachownicę i będzie dumny z wygranej.
Projekcja expresji religijnej Sekty Pancernej Brzozy.

Data: 2013-04-28 18:19:36
Autor: Smok Eustachy
[...]

W zamach nie wierzę. Wniosek o zamachu jest wynikiem refleksji. Przyjmuję też możliwość, że mamy wrażenie zamachu - powstałe na skutek nieudolności i matactw Komisji Millera i Prokuratury Wojskowej.

A dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak
dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na
szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Ja się przyłączam do apelu red. Warzechy, który skierował on do Sekty Pancernej Brzozy: Dla sekty tej jakiekolwiek wątpliwości wobec oficjalnej wersji, szczególnie opublikowanej w Raporcie Millera równa się totalnej apostazji połączonej z wiarą w sztuczną mgłę, hel itp. Nie prawda. Przyjmijcie w końcu, że miedzy tym a tym jest całe spektrum wątpliwości, ustaleń, hipotez, etc.

Data: 2013-04-28 19:14:08
Autor: Bruno
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanaďż˝ YT!
Dnia Sun, 28 Apr 2013 18:19:36 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

<CIACH WYZNANIE WIARY>

Smoczku wytłumacz zatem co działo się z samolotem między pierwszym alarmem
TAWS a okolicami brzozy.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-01 17:25:41
Autor: the_foe
W dniu 2013-04-27 01:43, Smok Eustachy pisze:
[...]

I w tych danych z rejestratorĂłw sÄ… zapisane nie dane przydatne dla
cieśli, ale powstałe w wyniku czasochłonnych badań laboratoryjnych na
modelach?

a po co Ci badanie na modelach skoro masz wyniki z rzeczywistosci? Nie bez przyczyny w F1 testy na torach sÄ… ograniczane...

--
@foe_pl

Data: 2013-05-01 23:42:06
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanaďż˝ YT!
W dniu 01.05.2013 17:25, the_foe pisze:
/.../
a po co Ci badanie na modelach skoro masz wyniki z rzeczywistosci? Nie
bez przyczyny w F1 testy na torach sÄ… ograniczane...

Byś miał wyniki z rzeczywistości byś modela nie robił. A nie masz.

Data: 2013-05-02 20:48:28
Autor: the_foe
W dniu 2013-05-01 23:42, Smok Eustachy pisze:
[...]

A rejstratory co zapisujÄ…? Pornole z torrentĂłw?
Dlatego tez w F1 ogranicza sie testy w rzeczywistych warunkach by teamy uczyły sie modelowania i doskonaliły je dla korzysci branzy "cywilnej".

--
@foe_pl

Data: 2013-05-02 23:09:01
Autor: Smok Eustachy
W dniu 02.05.2013 20:48, the_foe pisze:
[...]

I rejestrator zapisał mikroślady brzozy na skrzydle i skrzydła na brzozie?

Data: 2013-04-25 14:17:43
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:517911e0$0$1225$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie prościej byłoby, gdyby spotkał się z prokuratorami i przekazał im dane, którymi nakarmił komputer? I nie tylko prokuratorom, ale wszystkim naukowcom, którzy chcieli sprawdzić poprawność danych.
Informacja, że pracował na jakimś programie używanym w badaniach statków kosmicznych jest tylko ciekawostką przyrodniczą. Tylko nie opowiadaj, że chciał.
Jest oczywistą oczywistością (klasyk picowski!), że tego nie uczyni, bo okazałoby się, że jest tak samo uczciwy jak naukowiec, który mazakiem malował myszy, by wyszło, że miał rację.

Data: 2013-04-25 14:28:42
Autor: Marcin N
[...]

Mazakiem?
Myszy?
Opowiadaj...

--
MN

Data: 2013-04-25 16:05:54
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:klb7hl$9fj$1news.task.gda.pl...

[...]

stara historia przed wielu laty. chodzilo o jakes badania genetyczne chyba. naukowiec mial teorie, ale doswiadczenia nie potwierdzaly, to pomalowal

Data: 2013-04-25 16:12:31
Autor: Marcin N
[...]

Te pomalowane umiały szybciej czytać?

--
MN

Data: 2013-04-25 19:06:59
Autor: the_foe
[...]

kosmicznych jest tylko ciekawostkÄ… przyrodniczÄ…. Tylko nie opowiadaj, ĹĽe
chciał.
Jest oczywistą oczywistością (klasyk picowski!), że tego nie uczyni, bo
okazałoby się, że jest tak samo uczciwy jak naukowiec, który mazakiem
malował myszy, by wyszło, że miał rację.

Binienda broni się przed tym rękoma i nogami:
http://www.rp.pl/artykul/883070.html

- Prokuratorzy ze względu na wagę prowadzonego śledztwa wyrazili zgodę na spotkanie poza prokuraturą, w miejscu gwarantującym rzeczową i niczym nieskrępowaną rozmowę. Nie zgłosili także zastrzeżeń, aby w rozmowie uczestniczył przedstawiciel Ambasady USA. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie oczekuje na wskazanie przez Wiesława Biniendę miejsca i czasu ewentualnego spotkania - oświadczył rzecznik NPW.

Poinformował, że w poniedziałek o godz. 12.13 do WPO wpłynęło faksem pismo Bartłomieja Misiewicza - szefa biura zespołu parlamentarnego ds. zbadania katastrofy - w którym zaprosił on dwóch prokuratorów, prowadzących śledztwo dotyczące katastrofy smoleńskiej, na spotkanie prezydium zespołu z udziałem Biniendy - tego dnia na godz. 14.

- Prokuratorzy niezwłocznie - za pośrednictwem faksu - poinformowali, że z zaproszenia nie skorzystają. Stanowisko takie spowodowane było tym, że intencją korespondencji z panem Wiesławem Biniendą było zaproszenie go na rozmowę z prokuratorami, a nie pozyskanie zaproszenia na posiedzenie prezydium zespołu parlamentarnego - dodał Rzepa.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-26 15:34:36
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanał YT!
W dniu 25.04.2013 19:06, the_foe pisze:
/.../

Binienda broni się przed tym rękoma i nogami:
http://www.rp.pl/artykul/883070.html

- Prokuratorzy ze względu na wagę prowadzonego śledztwa wyrazili zgodę
na spotkanie poza prokuraturÄ…,

Wniosku o pomoc prawną międzynarodową nie umieją napisać?
Zresztą jakoś zapomnieli przebadać tej brzozy i zeszło im jakiś czas, zanim pojęli, że ona istnieje.

Data: 2013-04-26 15:32:07
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanaďż˝ YT!
W dniu 25.04.2013 14:17, Bogdan Idzikowski pisze:
/..../

Nie prościej byłoby, gdyby spotkał się z prokuratorami i przekazał im
dane, którymi nakarmił komputer?

Dane sÄ… znane.

[...]

A w spisku są światowi specjaliści. Jasne tak nam to tłumacz.

Data: 2013-04-26 15:37:12
Autor: Delfino Delphis
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
Smok Eustachy wrote:

Dane s± znane.

Nie s±. Jest tylko kilka ogólników, a i te na pierwszy rzut oka s± błędne. Jak chociażby grubo¶ć dĽwigara.

A w spisku s± ¶wiatowi specjali¶ci. Jasne tak nam to tłumacz.

Po pierwsze żadni specjali¶ci, a po drugie co za problem znaleĽć kilku politycznie umotywowanych oszołomów, albo wręcz im zapłacić?

Nauka broni się przed takimi działaniami pełn± otwarto¶ci± publikowanych danych i powtarzalno¶ci±. Bez tego nie ma to żadnej warto¶ci naukowej.

Data: 2013-04-26 16:11:34
Autor: Bogdan Idzikowski
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kldvo9$8gq$1dont-email.me...
Smok Eustachy wrote:

[...]

Dokładnie. Tak jak przed laty była afera z zimn± fuzj±. Pewni naukowcy ogłosili, że udało im się dokonać syntezy atomów w niskiej temperaturze. Podali parametry do¶wiadczenia i nikomu nie udało się tego powtórzyć.
Tak postępuj± naukowcy, a nie szarlatani.

Data: 2013-04-26 22:13:29
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 26.04.2013 16:11, Bogdan Idzikowski pisze:
/..../
[...]

Zapuszczenie LS Dyna nie przekracza chyba możliwo¶ci nowego komitetu dr Laska?

Popisujecie się jednak pewnym wie¶niactwem jednak. Jakby¶cie z Delfino byli trochę bardziej cywilizowani to bym napisał, że popisujecie się za¶ciankowo¶ci±.
Zachowujecie się, jakby¶cie siedzieli pod strzech± całe życie i wyszli dopiero spod lasu do miasta i rozdziawiacie gębulę.

Żeby zamkn±ć w±tek naukowców: Co za problem zrzucić się po 400zł i zrobić konferencję obnażaj±c±? Na pewno setki a i tysi±ce profesorów by przybyły, żeby sfalsyfikować tezy prof. Biniendy. Musicie w końcu poj±c, że opublikował tyle ile się publikuje w podobnych okoliczno¶ciach. Ni macie nikogo kto może zapu¶cić serwery? Jak Binienda zapuszcza swoje tak w USA kto inny może zapu¶cić swoje.

Data: 2013-04-26 20:27:46
Autor: Marek Włodarz
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W artykule <517adfe9$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Mogę sam zapu¶cić. Dostarcz tylko te dane, które Binienda do swojej
symulacji wprowadził. Dostarczysz? Bo on jako¶ nie chce... :>

[...]

Wie¶niactwem popisujesz się raczej ty - z zapałem godnym lepszej
sprawy ignorujesz odpowiedzi, które jednoznacznie wyja¶niaj±, dlaczego
nikt tego nie robi - i dalej krzyczysz "Ale dlaczego"? No więc -
dlatego. Bo nie ma danych. Nie wiemy, co on tam włożył.

Ja mogę sobie włożyć do symulacji np. dane stwierdzaj±ca, że brzoza
jest z pianki poliuretanowej, a skrzydło ze stali szybkotn±cej.
Parametry wytrzymało¶ciowe obu materiałów s± ogólnie dostępne. No, ale co z tego? Ma to jaki¶ sens?

Żeby zamkn±ć w±tek naukowców: Co za problem zrzucić się po 400zł i zrobić konferencję obnażaj±c±? Na pewno setki a i tysi±ce profesorów by przybyły, żeby sfalsyfikować tezy prof. Biniendy.

A po co? Widziałe¶ te tysi±ce konferencji falsyfikuj±ce Ł±giewkę? Bo
ja nie. I słusznie, bo szkoda czasu i pieniędzy...

Musicie w końcu poj±c, że opublikował tyle ile się publikuje w podobnych okoliczno¶ciach. Ni macie nikogo kto może zapu¶cić serwery? Jak Binienda zapuszcza swoje tak w USA kto inny może zapu¶cić swoje.

Ossendowski opublikował więcej, i co z tego? Równie prawdopodobne.

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko¶ci jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-04-26 22:42:58
Autor: Bruno
Dnia Fri, 26 Apr 2013 20:27:46 +0000 (UTC), Marek Włodarz napisał(a):

[...]

A propos pianki, prof. Binienda kręcił się pono przy wyja¶nianiu katastrofu
promu Columbia. Jak mniemam symuluj±c (jako specjalista od kompozytów)
uderzenie pianki w kompozytow± osłonę termiczn±. Podobno wszytkie symulacje
i te z NASA, i te zewnętrzne przeczyły tezie o winie pianki odpadaj±cej ze
zbiornika zewnętrznego. Sytuacja ta zmieniła się diametralnie po tym, jek
jeden uparty inżynier zacz±ł ostrzeliwać panel osłony "niewinn±" piank±.
Okazało się że modele s± błędne.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-26 23:43:03
Autor: Delfino Delphis
Bruno wrote:

[...]

Bo nie da się przeprowadzić takiej symulacji bez empirii. Wielokrotnie już to podkre¶lałem. Skoro brzoza ¶cięła skrzydło, to od tego trzeba wyj¶ć projektuj±c symulację.

Data: 2013-04-28 23:03:27
Autor: Paweł Kasztelan
W dniu 2013-04-26 23:43, Delfino Delphis pisze:

Bo nie da się przeprowadzić takiej symulacji bez empirii. Wielokrotnie już
to podkre¶lałem. Skoro brzoza ¶cięła skrzydło, to od tego trzeba wyj¶ć
projektuj±c symulację.

Przepraszam Delfnie ale pisz±c "brzoza ¶cięła skrzydło" upraszczasz i nakre¶lasz obraz zdarzenia jaki widz± wyznawcy zamachu (skrzydło=siekiera). Pewno¶ci to nie mamy ale bardziej trafne wydaje mi się sformułowanie: brzoza uszkodziła skrzydło które na skutek sił aerodynamicznych zostało oderwane.
Wiem że to czepialstwo ale ci ludzie nie maj± pojęcia jakie siły i momenty skręcaj±ce działaj± na skrzydło nie mówi±c o zmianie obci±żeń kiedy wzrasta k±t natarcia. Nawet prof. Binieda chyba zapomniał o aerodynamice :)

Pozdr. Paweł Kasztelan.

Data: 2013-04-28 15:29:14
Autor: TJ_Blues
On Sunday, April 28, 2013 5:03:27 PM UTC-4, Paweł Kasztelan wrote:
> [...]

Wiem że to czepialstwo ale ci ludzie nie maj± pojęcia jakie siły i momenty skręcaj±ce działaj± na skrzydło nie mówi±c o zmianie obci±żeń kiedy wzrasta k±t natarcia. Nawet prof. Binieda chyba zapomniał o aerodynamice :)

Madrze mowisz. Jest tylko jeden zasadniczy problem; Niezaleznie od tego jak
madrze sie mowi, jakie fakty sie przytacza i nie wiem jak prosto pokazuje
sie na liczbach, to co sie tam wydarzylo, to i tak ludek smolenski zaaplikuje ci kontre, ze na Powaskach Miller scial motolotnia zelbetowa
latarnie. Na prostowanie, ze nie Miller tylko Benedict, ze nie Powaski tylko
Bemowo, nie motolotnia tylko motoszybowiec i nie scial a przewrocil / wygial; oni powiedza, ze to klamstwa i konfabulacje ludzi zwiazanych z Moskwa!

cheers

Data: 2013-04-29 12:38:22
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 29.04.2013 00:29, TJ_Blues pisze:
/.../
[...]

WeĽ zrób sobie do¶wiadczenie na modelu: taki crash test.
Bierzesz 2 ołówki na krzyż i uderzasz jednym o drugi. Przy dostatecznie dużej sile zderzenia albo jeden strzeli a drugi przejdzie, albo drugi strzeli a pierwszy przejdzie albo obydwa strzel± i żaden nie przejdzie.
_Nigdy_ dwa nie przejd±.

Data: 2013-04-29 13:09:50
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Użytkownik Smok Eustachy napisał:

[...]

Ale je¶li jeden przejdzie, to potem może się złamać pod wpływem obci±żenia, które wcze¶niej bez problemu wytrzymywał.

Przypominam: je¶li zderzenie skrzydła z brzoz± wytrzymała brzoza, to po zderzeniu miejsce uderzenia nadal było obci±żone zginaj±co przez górn± czę¶ć drzewa (ciężar, wiatr). Je¶li za¶ wytrzymało skrzydło, to nadal było obci±żane zginaj±co przez siły aerodynamiczne. Skutek, jak można było zobaczyć na miejscu katastrofy, był oczywisty: złamało się i drzewo, i skrzydło.

Jak dużo czasu jeszcze potrzebujesz, żeby to zrozumieć?

Rafal "RAV" Miszczak

Data: 2013-04-29 13:16:57
Autor: Smok Eustachy
W dniu 29.04.2013 13:09, Rafal 'RAV' Miszczak pisze:

Ale je¶li jeden przejdzie, to potem może się złamać pod wpływem
obci±żenia, które wcze¶niej bez problemu wytrzymywał.

No to który wytrzymał?

Data: 2013-04-29 13:41:45
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
[...]

Nie wnikam w to specjalnie, bo to nie ma znaczenia. Zarówno drzewo, jak i skrzydło zostały zniszczone w wyniku zderzenia. A które z nich dłużej pozostało w jednym kawałku - nieistotne, skoro mowa o ułamkach sekund. Je¶li interesuj± Cię moje domysły, to stawiam raczej na brzozę.

Rafal "RAV" Miszczak

Data: 2013-04-29 14:16:20
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 29.04.2013 13:41, Rafal 'RAV' Miszczak pisze:
/..../
No to który wytrzymał?

Nie wnikam w to specjalnie, bo to nie ma znaczenia.

Chyba żeby brzoza wytrzymała. Wtedy nie ma mowy o żadnych "siłach aerodynamicznych" które oderwały skrzydło.
Czyli "ci ludzie maj± pojęcia jakie siły i momenty skręcaj±ce działaj± na skrzydło nie mówi±c o zmianie obci±żeń kiedy wzrasta k±t natarcia."
QED

Data: 2013-04-29 14:24:06
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
[...]

Przynajmniej jeden z nas nie ma pojęcia, o czym piszesz.

Rafal "RAV" Miszczak

Data: 2013-04-29 22:24:28
Autor: OcL
W dniu 2013-04-29 14:24, Rafal 'RAV' Miszczak pisze:
Przynajmniej jeden z nas nie ma pojęcia, o czym piszesz.

Piękne :-)

Data: 2013-04-29 22:29:31
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 29.04.2013 14:24, Rafal 'RAV' Miszczak pisze:
/..../
Przynajmniej jeden z nas nie ma pojęcia, o czym piszesz.

I tak wcinasz się w w±tek sam nie wiesz po co. Paweł Kasztelan wywodzi, że skrzydło się oderwało za brzoz± w wyniku sił i zawirowań - w porzo. Tylko że wtedy brzoza nie mogła wytrzymać. Niestety dr Lasek zaniedbał ten temat i nie wiemy, czy był ten kawałek kory ł±cz±cy obydwie czę¶ci drzewa czy nie. Je¶li był to porzuć mrzonki o siłach. Dodatkowo siłom i zawirowaniom przeczy drzazga wystaj±c w miejscu przełomu nie tam gdzie trzeba. Dodatkowo położenie górnej czę¶ci drzewa.

Data: 2013-04-29 18:57:23
Autor: Bruno
Dnia Mon, 29 Apr 2013 14:16:20 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Czy przy wyja¶nianiu co stało się pomiędzy pierwszym alarmem TAWS a
okolicami brzozy, także odwołasz się do elektrodynamiki kwantowej?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-29 22:25:23
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 29.04.2013 18:57, Bruno pisze:
/.../

Czy przy wyja¶nianiu co stało się pomiędzy pierwszym alarmem TAWS a
okolicami brzozy, także odwołasz się do elektrodynamiki kwantowej?

Jak porzucisz już prymitywno-mię¶niackie zaczepki rodem spod budki z piwem to dokonasz refleksji nad TAWSami. Pierwszy to chyba na Okęciu zarejestrował się?
Natomiast co do wydarzeń przed brzoz± to nic dobrego się tam nie działo. Macierewicz idzie zgodnie z moimi postulatami, żeby sprawdzić, czy co¶ się tam nie sypało z samolotu. Okazało się, że s± odłamki kadłuba tam wcze¶niej.

Data: 2013-04-29 22:45:00
Autor: Bruno
Dnia Mon, 29 Apr 2013 22:25:23 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Elektrodynamika kwantowa pod budk± z piwem? Widać gdzie¶ w pobliżu jest
wydział fizyki. Współczuję ci Smoczku cholerni żacy naprawdę nie znaj±
umiaru, zamiast po prostu dać w mordę fizyk± kwantow± katuj±? Zdziczenie
totalne...

Pierwszy to chyba na Okęciu zarejestrował się?
"Terrain ahead!!! Pull up!!!" to z lotniska im. Fryderyka Chopina?
Chyba co¶ mi naprawdę umknęło w ustaleniach zespołu. U¶ci¶laj±c: co się
działo z samolotem pomiędzy 6:40 feralnego dnia, a 6:41.

[...]

Wracaj±c do tematu: co się działo z samolotem w ci±gu tej minuty. "Nic
dobrego" jest zbyt nieprecyzyjne.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-29 23:23:03
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 29.04.2013 22:45, Bruno pisze:
/.../
[...]

A widzisz. Pierwszy alert TAWS który się rejestruje to START.
Nie porzucisz mię¶niactwa - nie będziesz wiedział.

Data: 2013-04-29 23:40:43
Autor: Bruno
Dnia Mon, 29 Apr 2013 23:23:03 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Widzisz mnie chodzi mi o zapisy w pamięci TAWS, do których pilot nie ma
dostępu. Chodzi o co¶ co wyraĽnie słychać na nagraniu rejestratora.
Odpowiesz na pytanie, czy nadal będziesz obrażonego?
Trochę nudne s± już te twoje uniki. Gdy brak wytycznych w "Poradniku
agitatora" zaczynasz się pl±tać, a następnie uciekasz w "z chamami nie
gadam".

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-30 00:53:30
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 29.04.2013 23:40, Bruno pisze:
/.../
A widzisz. Pierwszy alert TAWS który się rejestruje to START.
Nie porzucisz mię¶niactwa - nie będziesz wiedział.
Widzisz mnie chodzi mi o zapisy w pamięci TAWS,
O zapis dzwiękowy z kabiny?
O zapis alertów TAWS w rejestratorze ATM QAR?
Rozmawiamy jak widzę o przedziale czasowym 8:40-8.41 czasu ludzkiego?
O tym:
http://home.comcast.net/~fotoszop/ks/TAWS12.jpg

[...]

Nie odpowiem a bo co? Na nagraniu słychać wiele różno¶ci. Nic co by wprost miało zasugerować, co doprowadziło do odpadnięcia skrzydła w powietrzu.

Data: 2013-04-30 07:53:47
Autor: Bruno
Dnia Tue, 30 Apr 2013 00:53:30 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Do odpadania skrzydła jeszcze dojdziemy. Teraz analizujemy sekunda po
sekundzie. Co się działo?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-30 01:58:34
Autor: brunoj
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 10:36:13 UTC+2 użytkownik Smok Eustachy napisał:
W dniu 30.04.2013 07:53, Bruno pisze:

/.../

> Do odpadania skrzydła jeszcze dojdziemy. Teraz analizujemy sekunda po

> sekundzie. Co się działo?

Analizujcie.

Znowu uciekasz Smoczku. Jak zawsze...

Bruno

Data: 2013-05-02 18:18:57
Autor: TJ_Blues
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
On Thursday, May 2, 2013 6:04:03 PM UTC-4, Bruno wrote:

Specjalnie dla ciebie Smoczku: Jan B�aszczyk "Brzoza smole�ska --

aspekty wytrzyma�o�ciowe struktury skrzyd�a samolotu Tu-154"

http://www.youtube.com/watch?v=rX7AXWDRgiM

Stara szko�a - bez animacji, za to z wyja�nionymi dok�adnie za�o�eniami

modelu i przebiegiem obliczeďż˝.

Dobre :-) Jak pana prof'a Macierwiczowie wposcili? Chyba nie wiedzieli co
bedzie przedstawial :-)

Dzieki

cheers

Data: 2013-05-03 17:39:12
Autor: Bruno
Dnia Thu, 2 May 2013 18:18:57 -0700 (PDT), TJ_Blues napisał(a):

[...]

Nie tylko jego. PóĽniej byli już o wiele ostrożniejsi w doborze
prelegentów.
Prof. A. Olejnik (WAT) o modelowaniu konstrukcji i kształtu płatowców bez
dostępu do planów:
http://www.youtube.com/watch?v=NLHGnwf0k1k
Andrzej Morka, Tadeusz Niezgoda, Paweł Dziewulski, Sebastian Stanisławek (WAT) o matematycznym modelowaniu zderzeń i pułapkach w MES-ie
czyhaj±cych: http://www.youtube.com/watch?v=gYYYPHDaG3M
Marek Czachor (PG): Testy niszcz±ce samolotów Douglas DC-7 i Lockheed
Constellation a katastrofa Tu-154M
Szczególnie pierwsze dwa spowoduj± u Smoczka dalsze pogłębienie wiary w
mię¶niactwo i betonowo¶ć grupy.
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-03 00:04:03
Autor: Bruno
Dnia Tue, 30 Apr 2013 10:36:13 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

W dniu 30.04.2013 07:53, Bruno pisze:
/.../
Do odpadania skrzydła jeszcze dojdziemy. Teraz analizujemy sekunda po
sekundzie. Co się działo?

Analizujcie.
Specjalnie dla ciebie Smoczku: Jan Błaszczyk "Brzoza smoleńska --
aspekty wytrzymało¶ciowe struktury skrzydła samolotu Tu-154"
http://www.youtube.com/watch?v=rX7AXWDRgiM
Stara szkoła - bez animacji, za to z wyja¶nionymi dokładnie założeniami
modelu i przebiegiem obliczeń.
 --
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-03 03:42:50
Autor: brunoj
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
Oj zabolało Smoczka, zabolało. Wracaj±c do tematu: co się działo z samolotem pomiędzy 8:40 a 8:41?
Czy, po za wynikaj±cymi z bezsilno¶ci atakami personalnymi, masz co¶ na ten temat do powiedzenia? Może wrócisz do wersji "Kraz + lina" i przedstawisz tutejszej publice szczegóły tej wersji?

Bruno

Data: 2013-05-03 12:09:10
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 03.05.2013 00:04, Bruno pisze:
/.../
[...]

E mię¶niak wy¶cie mieli analizować a nie pisoska konferencja.
Odstaw koks lepiej.

Data: 2013-04-30 08:02:50
Autor: TJ_Blues
On Monday, April 29, 2013 6:38:22 AM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
> [...]

Bierzesz 2 ołówki na krzyż i uderzasz jednym o drugi. Przy dostatecznie dużej sile zderzenia albo jeden strzeli a drugi przejdzie, albo drugi strzeli a pierwszy przejdzie albo obydwa strzel± i żaden nie przejdzie.

Zly przyklad :-) Skrzydlo nie jest monolitem a olowek nie skaluje sie
do rozmiarow brzozy. cheers

Data: 2013-04-30 21:55:59
Autor: Smok Eustachy
W dniu 30.04.2013 17:02, TJ_Blues pisze:

_Nigdy_ dwa nie przejd±.

Zly przyklad :-) Skrzydlo nie jest monolitem a olowek nie skaluje sie
do rozmiarow brzozy.

Zasada ta jest prawidłowa dla dowolnych 2 obiektów materialnych. Albo przejdzie jeden, albo drugi, albo żaden. Nigdy oba. Chyba że zaszły nieznane nauce zjawiska np. kwantowe. Napieraj i masz Nobla.

Data: 2013-05-01 22:27:15
Autor: zbigi
Smok Eustachy napisał(a):
[...]

Bez kwantowej fizyki istnieje zjawisko, gdy - jak to mowisz - "przechodz± oba". Czysta fizyka!. Oczywiscie ma się ono nijak do katastrofy samolotu ale jednak... :)
--
zbigi

Data: 2013-05-07 19:51:51
Autor: zbigi
Smok Eustachy napisał(a):
[...]

Prosze:
Blok lodu w temperaturze poniżej zera i przechodz±cy przez niego drut stalowy (struna) obci±żony ciężarami na obu końcach.
Proste a efektowne, choć wymagaj±ce cierpliwo¶ci :)
--
zbigi

Data: 2013-05-07 23:09:40
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 07.05.2013 19:51, zbigi pisze:
/.../
Prosze:
Blok lodu w temperaturze poniżej zera i przechodz±cy przez niego drut
stalowy (struna) obci±żony ciężarami na obu końcach.
Proste a efektowne, choć wymagaj±ce cierpliwo¶ci :)

E przecież to się chyba sklei?

Data: 2013-04-29 12:34:07
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 28.04.2013 23:03, Paweł Kasztelan pisze:
/.../
> [...]
momenty skręcaj±ce działaj± na skrzydło nie mówi±c o zmianie obci±żeń
kiedy wzrasta k±t natarcia. Nawet prof. Binieda chyba zapomniał o
  No to odnie¶ się teraz do istnienia bezpo¶redniej ł±czno¶ci między górn± a doln± czę¶ci± brzozy.
A nawet je¶li przyznać, że w owym Kazimierzu dr Lasek pobł±dził, to jest jeszcze problem drzazgi.

Data: 2013-04-29 17:20:40
Autor: Bruno
Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:34:07 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

> [...]
A nawet je¶li przyznać, że w owym Kazimierzu dr Lasek pobł±dził, to jest jeszcze problem drzazgi.
A kiedy ty Smoczku odniesiesz się do wszystkiego co stało się pomiędzy

Data: 2013-04-29 17:26:32
Autor: Marek Włodarz
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W artykule <kles77$b3i$2@dont-email.me>
Delfino Delphis napisał(a):

Bruno wrote:

[...]

Nie rozumiesz. Według sekty smoleńskiej, to skrzydło ¶cięło brzozę, bo
to przecież był przerobiony b±blowiec... :>

No i dlatego zaproponowałem brzozę z pianki i skrzydło ze stali
szybkotn±cej - wtedy pewnie by tak wyszło (a może i nie?)... Nie wiem,
czy przy 230 km/h stal narzędziowa wytrzymałaby (prostopadle) kontakt
z poliuretanem... Chyba trzeba by zrobić eksperyment :>

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko¶ci jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-04-29 22:21:13
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 29.04.2013 19:26, Marek Włodarz pisze:
/..../
Nie rozumiesz. Według sekty smoleńskiej, to skrzydło ¶cięło brzozę, bo
to przecież był przerobiony b±blowiec... :>

Uzasadnij to twierdzenie bo jest urwane z Xiężyca.

Data: 2013-04-30 01:44:28
Autor: Dariusz K. Ładziak
Delfino Delphis napisał(a):

Bruno wrote:

[...]

Prom kosmiczny nie wytrzymał... I kto to testował i uznał że wytrzyma?

--
Darek

Data: 2013-04-27 01:29:43
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 26.04.2013 22:27, Marek Włodarz pisze:
/.../
Mogę sam zapu¶cić. Dostarcz tylko te dane, które Binienda do swojej
symulacji wprowadził. Dostarczysz? Bo on jako¶ nie chce... :>

Ale po co Ci?
Wprowadzasz swoj± brzozę i swoje skrzydło i patrzysz, co wyjdzie.

Wie¶niactwem popisujesz się raczej ty - z zapałem godnym lepszej

Jeszcze idziesz w zaparte.
sprawy ignorujesz odpowiedzi, które jednoznacznie wyja¶niaj±, dlaczego
nikt tego nie robi - i dalej krzyczysz "Ale dlaczego"? No więc -
dlatego. Bo nie ma danych. Nie wiemy, co on tam włożył.

Dane s±. Natomiast macie swój rozum i swoje dane wprowadĽcie.

[...]

WsadĽ prawdziwe dane prawdziwej brzozy.

[...]

Dlatego, aby uratować społeczeństwo od zguby.

Data: 2013-04-29 17:26:29
Autor: Marek Włodarz
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W artykule <517b0de8$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
Smok Eustachy napisał(a):

[...]

"Swoj±"?

Wydawało mi się, że należałoby wprowadzić tę _prawdziw±_. I to _prawdziwe_ skrzydło.

Ale wiesz, wyja¶niłe¶ mi co¶. Po prostu "profesor" Binienda wprowadził
do symulacji "swoj±" brzozę i "swoje" skrzydło. No i wszystko jasne.
Wprowadził to, co wiedział, że da ma wyniki zgodne z jego oczekiwaniami.

Ale wiesz, to nie ma wiele wspólnego z nauk±. Za to wiele ma wspólnego
z manipulacj±, oszustwem, polityk±... i wła¶nie to potwierdziłe¶.
Także to, że cały czas wiesz o tym, że to oszustwo. A teraz kombinuj
dalej.

Dzięki.

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko¶ci jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-04-29 22:34:43
Autor: Smok Eustachy
[...]

Masz swoj± koncepcję prawdy więc kombinuj. Jest obecnie jasne, że jak by¶ nie próbował to innego efektu nie uzyskasz. Chyba że skrzydło Tupolewa było raż±co słabsze niż wynika ot z norm technicznych (wadliwe).

Ale wiesz, wyja¶niłe¶ mi co¶. Po prostu "profesor" Binienda wprowadził
do symulacji "swoj±" brzozę i "swoje" skrzydło. No i wszystko jasne.
Wprowadził to, co wiedział, że da ma wyniki zgodne z jego oczekiwaniami.

Ostatnio red. Setlak podał dane co do skrzydła i każdy sobie może ocenić ich wiarygodno¶ć.

[...]

Już nie zasłaniaj się nauk± tylko obja¶nij, czemu dr Lasek nie poda prawdziwych danych co do grubo¶ci poszczególnych elementów skrzydła.

Podważyłoby to obliczenia prof Biniendy od razu wszak.

Data: 2013-04-29 21:09:20
Autor: Marek Włodarz
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W artykule <517ed964$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>
Smok Eustachy napisał(a):

[...]

 Normy techniczne skrzydeł przewiduj± _przecinanie_ drzew? Możesz podać
Ľródło tej normy?

[...]

Link?

[...]

A po co? Skoro wiadomo, że skrzydła się łami± w zderzeniu z (dużo
mniejszym i słabszym) słupem telegraficznym przy dużo mniejszej
prędko¶ci? Co akurat sprawdzono _empirycznie_, a nie na modelach
cyfrowych? Uważasz, że wynik do¶wiadczenia jest mniej wart, niż symulacja?

To to dalej sobie symuluj.

Dyskusje z Binięd± - (z tob± też), to udowadnianie komu¶, że zombi nie
ma. No, ale jak nie ma jak s±? :>

No, wła¶nie który¶ cie przeżuwa (czy jeste¶ człowiekiem-gum±, jak w
piosence Lao-Che?) :P

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko¶ci jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-04-29 23:19:34
Autor: Smok Eustachy
Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Norma przewiduje okre¶lone parametry. Skrzydło o tych parametrach przetnie owe drzewo jak tykturę.

https://twitter.com/michalsetlak 11 kwiecień

[...]

Nie wiadomo.

Uważasz, że wynik do¶wiadczenia jest mniej wart, niż symulacja?

Którego do¶wiadczenia?

[...]

Pokaż do¶wiadczenie z uderzaniem skrzydła Tu 154 o drzewo/słup etc. Nie motoszybowca.

Data: 2013-04-29 21:39:35
Autor: Marek Włodarz
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W artykule <517ee3e7$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>

Smok Eustachy napisał(a):

[...]

No to podaj mi te parametry, które powoduj± przecięcie drzewa "jak
tyktury" (nie wiem, co to jest, ale zakładam, że nie jest mocniejsze
od tEktury).

A dopóki nie podasz danych eksperymentalnych potwierdzaj±cych
powyższe, to b±dĽ łaskaw nie p..ć.

Link?

https://twitter.com/michalsetlak 11 kwiecień

"Przykro nam, ta strona nie istnieje!"

[...]

Czego nie wiadomo?

Uważasz, że wynik do¶wiadczenia jest mniej wart, niż symulacja?

Którego do¶wiadczenia?

Tego, w którym zderzono jad±cy po pasie DC-6 (czy może inny numerek
tam był) ze słupami telegraficznymi. On _jechał_. Nie leciał. Prędko¶ć
dwa razy (co najmniej) mniejsza.
Nadal nie wiesz?

Pokaż do¶wiadczenie z uderzaniem skrzydła Tu 154 o drzewo/słup etc. Nie motoszybowca.

Nie. To ty pokaż do¶wiadczenie, że skrzydło Tu 154 przetnie drzewo. Ja
mam oparcie innych wydarzeń. Więc skoro twierdzisz, że ma przeci±ć -
pokaż, że przetnie.

(jeszcze) Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko¶ci jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-04-29 22:16:42
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan Marek Włodarz napisał:

[...]

Obu Panom polecam zapoznać się z literatur± przedmiotu:

http://books.google.pl/books?id=TRJnYbaa3jMC&pg=PA81&lpg=PA81&dq=tektura+dektura+wst%C4%99p+do+imagineskopii&source=bl&ots=XPCvJLEwTZ&sig=qm0Q7ZvNwqi4UIzSlIpB3jGN5C8&hl=pl&sa=X&ei=su9-UbzlH4LiPK-VgIAM&ved=0CC0Q6AEwAA#v=onepage&q&f=false

Jarek

--
Każdy skutek ma swoja przyczynę.

Data: 2013-04-29 23:55:30
Autor: Bruno

Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Zaraz Smoczek wyjedzie Ci ze streszczeniem artykułu sygnowanego przez prof.
Biniendę. W skrócie: z powodu sko¶no¶ci skrzydła tu-154 nadaje się do
wyrębu brzóz, natomiast DC-7 i LC-1649 nie nadaj± się do wyrębu słupów
telegraficznych (w końcu tytuł czasopisma: "Mathematical and Computational
Forestry & Natural-Resource Sciences" zobowi±zuje).

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-30 05:47:06
Autor: Michal Tyrala
 napisał(a):
> Chyba że skrzydło Tupolewa było raż±co słabsze niż wynika ot z norm
> technicznych (wadliwe).
   Normy techniczne skrzydeł przewiduj± _przecinanie_ drzew? Możesz
 podać Ľródło tej normy?

Swoj± drog±, skrzydło miało prawo być osłabione, bo jaki¶ czas wcze¶niej
grzmotnęło pare drzew.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-05-01 22:05:06
Autor: Maciek K.
[...]

Że się tak wtr±cę, co tu ma Ł±giewka do rzeczy? Twierdzisz, że jego zderzak to jaka¶ mistyfikacja?
http://www.epar.pl/
http://www.euroinfrastructure.eu/bezpieczenstwo/byl-zderzak-lagiewki-bedzie-bariera-lagiewki/
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10627638,Batalia_o_zderzak_Lagiewki.html

Zapoznaj się najpierw z tematem, a potem porównuj wynalazki go¶cia do Biniedów i innych.

Maciek K.

Data: 2013-05-01 23:04:10
Autor: Delfino Delphis
Maciek K. wrote:

Że się tak wtr±cę, co tu ma Ł±giewka do rzeczy? Twierdzisz, że jego
zderzak to jaka¶ mistyfikacja?

Je¶li mówimy o jakim¶ tajemniczym znikaniu siły bezwładno¶ci, czy "Energetycznej Naturze Mechaniki", to oczywi¶cie tak. Je¶li mowa o prostym urz±dzeniu mechanicznym, to jest ono znane i stosowane przynajmniej od kilkudziesięciu lat.

Data: 2013-05-02 11:01:57
Autor: Maciek K.
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
Nie jest tajemnic± na czym polega jego wynalazek. NajwyraĽniej Ty miałe¶ braki w tym temacie uznaj±c go za szarlataństwo i twierdz±c, że "nikt nie zwołuje konferencji go obalaj±cych, bo szkoda czasu i pieniędzy", czyt. "to przecież oczywista dla każdego bzdura".

W temacie samego Biniendy - z niego taki sam profesor jak z Bartoszewskiego (tyle że Binienda ma przynajmniej doktorat). Rzecz w tym, że na Zachodzie każdy, kto pracuje jako wykładowca tytułowany jest jako profesor, bo tak nazywa się jego etat. Tymczasem to zwykły doktor bez habilitacji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Binienda]. Tak więc stwierdzenia, że "profesor" jest w czym¶ m±drzejszy od Laska, bo Lasek to tylko doktor, s± delikatnie mówi±c naci±gane. Tym bardziej, że Lasek, było nie było, jest "doktorem od samolotów" a nie od dróg i mostów jak Binienda.

To że brzoza nie mogła odci±ć skrzydła, skoro sama przy tym została przecięta na wskro¶ jest oczywiste. Tak jak oczywiste jest to, że mocno osłabione w wyniku uderzenia skrzydło, obci±żone kilkunastotonow± sił± no¶n± musiało się oderwać ułamki sekundy po zderzeniu. I spieranie się tutaj o to jakie dane materiałowe przyj±ł w swojej symulacji "profesor" jest pozbawione sensu. Jeżeli facet modelował sam moment zderzenia, to pewnie że taka symulacja zrobiona rzetelnie wykazała, że skrzydło "przetrwało". Jestem pewien, że nawet prawdziwe do¶wiadczenie dałoby taki sam wynik, gdyby nie zamodelować faktu, że skrzydło _PO_ zderzeniu musi lecieć nadal ze znaczn± prędko¶ci±, generować i przenosić na kadłub ogromn± siłę no¶n±.

Maciek K.

Data: 2013-05-02 13:02:59
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Maciek K. napisał:
[...]

Tyle tylko że zgodnie z twoim rozumowaniem należy również uwzględnić dalsze losy brzozy - oddziaływanie sił aerodynamicznych wywołanych przelotem samolotu na koronę brzozy, oddziaływanie sił bezwładno¶ci przy powrocie ugiętego spręży¶cie pnia brzozy... I wówczas można postawić hipotezę odwrotn± - skrzydło poległo, brzoza w pierwszym momencie jeszcze zachowała resztki ci±gło¶ci a dopiero dalsze zdarzenia dokończyły zniszczenia. I obie hipotezy s± równie uprawnione - co jednocze¶nie burzy czarno - biały obraz zjawisk fizycznych jaki ma Smoczu¶.

A jak było naprawdę - wiedz±c tyle ile wiemy (nikt z nas tej brzozy ani tych resztek skrzydła na oczy nie widział, tylko marne obrazki robione głównie przez goni±cych za sensacj± dziennikarzy) nie jeste¶my w stanie rozstrzygn±ć.

--
Darek

Data: 2013-05-02 13:38:29
Autor: Bogdan Idzikowski
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:518247e3$0$26686$65785112news.neostrada.pl...

Ugiecie sprężyste? Przy tej prędko¶ci?

Data: 2013-05-02 09:24:53
Autor: TJ_Blues
On Thursday, May 2, 2013 7:38:29 AM UTC-4, Bogdan Idzikowski wrote:

Ugiecie sprężyste? Przy tej prędko¶ci?

Bez przesady, az taka gigantyczna predkosc to nie byla. Nie bylo tam ugiecia
liczonego w metrach ale zaistniec musialo. A jak pien sie odgial na skutek
uderzenia to musial "chcec" sprezyscie wrocic do poczatkowego stanu.

cheers

Data: 2013-05-02 16:30:06
Autor: TJ_Blues
On Thursday, May 2, 2013 3:42:47 PM UTC-4, Bogdan Idzikowski wrote:
Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

[...]

===========================================> 270 km/godz. Ile milisekund potrzeba na przesunięcie o szeroko¶ć skrzydła je¶li drzewo przecięło skrzydło, lub ile milisekund potrzeba na przesunięcie o szeroko¶ć pnia je¶li skrzydło przecięło pień. Ugięcie sprężyste. Kpiny, to s± prędko¶ci naddżwiękowe przy przyspieszeniu kilkuset g.

Drzewo rozrywalo ok 3.8m skrzydla (skos plata bodaj 43st). To daje 50ms przy
270km/h. Predkosc dzwieku w drewnie to ok. 4500m/s. To zas przy 40cm srednicy
daloby ok 0.1ms... Wg. mnie te 50ms dzilania sily bylo wystarczajace do przesuniecia bioracego w zderzeniu kawalka pnia. Przesuniecie faktycznie
nie mogloby byc duze ale jednak mierzalne i majace znaczenie.
Za takim podejsciem do problemu przemawia rowniez wielkosc przelamania, wieksza od grubosci profilu plata w miejscu kolizji. cheers

Data: 2013-05-02 21:42:47
Autor: Bogdan Idzikowski
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!

Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:69219eb7-9c53-4bb8-acb7-684fcd8af31agooglegroups.com...

Data: 2013-05-02 13:41:07
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 02.05.2013 11:01, Maciek K. pisze:
/.../
[...]

A wskaż jaki¶ profesorów na zachodzie - z habilitacj±.
Hawking ma?
Penrose ma?
Dawkins ma?
Tolkien miał?

Data: 2013-05-02 18:41:06
Autor: Maciek K.
[...]

To że Tolkien nie miał habilitacji stawia Biniendę wyżej od Laska?
Lasek też by był profesorem, gdyby Mechanikę Lotu wykładał na MIT a nie na MELu. Czy gdyby o Smoleńsku wypowiadał się Bartoszewski, to zasłużyłby na większy posłuch niż Lasek, bo profesor? O! Ten to dopiero specjalist± od lotnictwa jest. Nie do¶ć że profesor, to jeszcze przez pół roku zarz±dzał lini± lotnicz±. No i taaaki autorytet...

Maciek K.

Data: 2013-05-02 23:07:42
Autor: Smok Eustachy
W dniu 02.05.2013 18:41, Maciek K. pisze:
[...]

Wyrwij się z za¶cianka i pojmij, ze na ¶wiecie nie ma habilitacji i jest ona lokalna, polsk± aberracj±. Powoływanie się na ni± to ciemna za¶ciankowo¶ć. A pisz±c o wie¶niactwie byłem za łagodny.
Pojmij też, że w USA nie ma profesorów belwederskich bo nie ma Belwederu i nie ma Komorowskiego.
W Anglii podobnie. Ocenianie potęgi polskiej nauki na tle ¶wiata z zastosowaniem kryterium  habilitantów o buractwo po prostu.

Data: 2013-05-03 11:13:39
Autor: Maciek K.
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
Pojmij wreszcie, że ja nie twierdzę, że polski doktor habilitowany znaczy więcej niż amerykański profesor. Twierdzę po prostu, że stwierdzenie odwrotne również nie ma zastosowania. Twierdzę, że sam fakt, że jeden jest tytułowany profesorem, a drugi doktorem, nie znaczy, że ten pierwszy ma większy dorobek lub jest m±drzejszy. A w kontek¶cie katastrofy lotniczej o niebo bardziej kompetentny jest doktor, który w dziedzinie lotnictwa uzyskał dyplom inżyniera, magistra, potem doktora, który od lat zawodowo zajmuje się badaniem katastrof lotniczych,  jest pilotem do¶wiadczalnym, niż człowiek, który ma doktorat z budownictwa, lotnictwem się interesuje i ma być autorytetem, dlatego że brał kiedy¶ udział w finansowanym przez NASA grancie o kompozytach i wyznaje przekonania zgodne z twoimi.
Przy okazji zważ jeszcze z kim i o czym rozmawiasz, bo o tych za¶ciankach, to zdaje się mieszasz w±tki i adresatów.

Maciek K.

Data: 2013-05-04 00:02:29
Autor: Smok Eustachy
W dniu 03.05.2013 11:13, Maciek K. pisze:
Pojmij wreszcie, że ja nie twierdzę, że polski doktor habilitowany
znaczy więcej niż amerykański profesor.

Taa a nie twierdzisz juże że cytuję:

> [...]
>tym, że na Zachodzie każdy, kto pracuje jako wykładowca tytułowany
> jest jako profesor, bo tak nazywa się jego etat.

Co jest nieprawd± bo tam nie maj± habilitacji ale maj± inne rzeczy. A Bartoszewskiemu Szwaby tego profesora cofnęły w swoim czasie.

[...]

I twierdzi, że ¶lady trotylu ¶wiadcz± o braku wybuchy, bo jakby wybuch był to ¶ladów by nie było.
[...]

I cóż może ten dr Lasek wiedzieć o na interesuj±cy nas temat, czyli czy walnęło i urwało? Jakby miał pojęcie o badaniu katastrof to by przynajmniej to stwierdził

Data: 2013-05-04 00:31:06
Autor: Bruno
Dnia Sat, 04 May 2013 00:02:29 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

I cóż może ten dr Lasek wiedzieć o na interesuj±cy nas temat, czyli czy walnęło i urwało? Jakby miał pojęcie o badaniu katastrof to by przynajmniej to stwierdził
Oj Smoczku, Smoczku... znów argumencików zabrakło?
To może cofniesz się o minutę i zreferujesz co działo się z samolotem
między 8:40, a 8:41?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-05 00:36:19
Autor: Marek
On Sat, 4 May 2013 00:31:06 +0200, Bruno <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> wrote:
To może cofniesz się o minutę i zreferujesz co działo się z
samolotem
między 8:40, a 8:41?

O co chodzi z tym pytaniem bo często pada? Domyślam się ze jest jakieś haczyk?

--
Marek

Data: 2013-05-05 01:27:07
Autor: Bruno
Dnia Sun, 05 May 2013 00:36:19 +0200, Marek napisał(a):

On Sat, 4 May 2013 00:31:06 +0200, Bruno <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> wrote:
To może cofniesz się o minutę i zreferujesz co działo się z
samolotem
między 8:40, a 8:41?

O co chodzi z tym pytaniem bo często pada? Domy¶lam się ze jest jakie¶ haczyk?
Haczyka nie ma żadnego, za to jest pokazany przebieg wydarzeń. Po
prze¶ledzeniu tej minuty "dwa wybuchy" przestaj± być potrzebne. Nie bez
powodu Macierewicz & Co. skupiaj± się na brzozie i tym co było potem
pomijaj±c wcze¶niejsze wydarzenia. Tu masz parę końcowych sekund:
https://plus.google.com/photos/107906898396623830387/albums/5552448258916359489/5552449231803816434?banner=pwa&gpsrc=pwrd1
 --
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-07 16:20:38
Autor: Smok Eustachy
W dniu 05.05.2013 00:36, Marek pisze:
[...]

Nie wiadomo o co chodzi. Są tu jakieś fotki Amielina, które coś tam mają sugerować. Rozpoczynanie tu dyskusji od środka jest przykładem podejrzanego braku krytycyzmu.
A ja się pojawiam bo odgrzebałem się właśnie po lekturze wywiadu z dr Laskiem w Rzepie. Na razie link do tego wywiadu, żeby nie było:

http://www.rp.pl/artykul/1005758.html

Data: 2013-05-07 17:48:10
Autor: Bruno
Dnia Tue, 07 May 2013 16:20:38 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Nie wiadomo o co chodzi. S± tu jakie¶ fotki Amielina, które co¶ tam maj± sugerować.
Smoczku, analogiczne zdjęcia wraz z adekwatn± tabelk± znajduj± się w
Raporcie KBWLLP. Dokładny namiar już ci kiedy¶ podawałem.
Rozpoczynanie tu dyskusji od ¶rodka jest przykładem podejrzanego braku krytycyzmu.
Trafiłe¶ Smoczku w sedno. Rozpoczynanie dyskusji od brzozy mija się z
celem.
A ja się pojawiam bo odgrzebałem się wła¶nie po lekturze wywiadu z dr Laskiem w Rzepie. Na razie link do tego wywiadu, żeby nie było:

http://www.rp.pl/artykul/1005758.html
I co w nim takiego bulwersuj±cego?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-07 18:18:05
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 07.05.2013 17:48, Bruno pisze:
/.../
Smoczku, analogiczne zdjęcia wraz z adekwatn± tabelk± znajduj± się w
Raporcie KBWLLP. Dokładny namiar już ci kiedy¶ podawałem.

Prymitywny cumlu koksowniku:
Znajduje się bo zajumali zdjęcia Amielinowi.

?

Data: 2013-05-07 19:59:56
Autor: Bruno
Dnia Tue, 07 May 2013 18:18:05 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Nie denerwuj się tak Smoczku, bo ci jaka¶ żyłka pęknie.
Co jest nie tak ze zdjęciami Amielina? Nie mówię tu o kolarzach, a o
czystych fotografiach.

Rozpoczynanie tu dyskusji od ¶rodka jest przykładem
podejrzanego braku krytycyzmu.
Trafiłe¶ Smoczku w sedno. Rozpoczynanie dyskusji od brzozy mija się z
celem.

Jak to zgrabnie pomin±łe¶. Brawo.

[...]

Ponawiam pytanie: co w tum wywiadzie jest takiego bulwersuj±cego.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-08 07:18:07
Autor: Bruno
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
Dnia Tue, 7 May 2013 19:59:56 +0200, Bruno napisał(a):
Nie mówię tu o kolarzach, a o
czystych fotografiach.

Oczywi¶cie cykli¶ci nie maj± ty nic do rzeczy, chodzi o "kolaże" ;)

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-07 17:34:13
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:51890db8$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Smoczku! Ty masz coś z rycerza i do ciebie nic nie dociera. Jesteś wyznawcą zamachu smoleńskiego i postępujesz tak jak w stopce:

Data: 2013-05-07 17:50:03
Autor: Smok Eustachy
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W dniu 07.05.2013 17:34, Bogdan Idzikowski pisze:
/...../

http://www.rp.pl/artykul/1005758.html

wyznawcą zamachu smoleńskiego i postępujesz tak jak w stopce:

Po pierwsze to sam jesteĹ› smoczek cumlu.
Po drugie to ja powinienem być tzw targetem dr Laska, bo poczÄ…tkowo uznawaĹ‚em, ĹĽe pisiory mogĹ‚y narobić, nawet 4 podejĹ›cia do lÄ…dowania i gen BĹ‚asika w kokpicie.  Ale coĹ› nie chce.
Po trzecie odnosząc się do fotek Amielina odnoszę się do fotek Amielina. Proszę bardzo porównanie fotomontażu Amielina (po lewej) z rzeczywistym wymiarem samolotu (po prawej) Żeby zamknąć tą kwestię.

A tu postawione sÄ… pytania (przez Seamana, jak coĹ›), czemu dr Lasek nie wie tego, czego nie wie:

http://seaman.salon24.pl/505507,i-co-mu-zrobicie-temu-lasku

Data: 2013-05-07 18:33:15
Autor: Smok Eustachy
[...]

Żeby nie było że ten zakapior Bruno wykłapał coś z sensem:
Tu masz kolejne odniesienie do Wynurzeń Amelina i Artymowicza na dodatek. Nie jest prawdą że Zespól nie zajmował się płodami myśli Amielina. Zajmował się. Generalnie skala sie nie zgadza. Samolot u Amielina za mały

Data: 2013-05-04 09:44:29
Autor: Maciek K.
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!

Co jest nieprawd± bo tam nie maj± habilitacji ale maj± inne rzeczy.

.... inne rzeczy;-) Lasek też ma inne rzeczy, słowo daję, widziałem! Mimo wszystko w zacytowanej wypowiedzi nie było stwierdzenia, że jest głupszy od doktora, tylko że nie jest od niego m±drzejszy tylko dlatego, że pracuje jako profesor. Powtarzam to już trzeci raz, a Ty i tak zrozumiesz po swojemu.

I twierdzi, że ¶lady trotylu ¶wiadcz± o braku wybuchy, bo jakby wybuch był to ¶ladów by nie było.

to chyba oczywiste,  że jeżeli bomba byłaby z trotylu i wybuchła, to trotyl by się wypalił?

I cóż może ten dr Lasek wiedzieć o na interesuj±cy nas temat, czyli czy walnęło i urwało? Jakby miał pojęcie o badaniu katastrof to by przynajmniej to stwierdził

i stwierdził. Walnęło i urwało. Rzecz w tym, że nie stwierdził tak, jak tego chcesz (że _wybuchło_ i urwało), więc nie zasługuje na miano eksperta. Byle tępak bez matury, który powie że skrzydło odr±bała przyklejona do brzozy siekiera, będzie dla Ciebie ekspertem lotniczym. Ale stu inżynierów, którzy znaj± się na samolotach, będzie zawsze nieukami, póki nie przyznaj±, że skrzydło urwała(y) bomba(y), a brzozę dopasowano do całej reszty, kiedy ustawiano fragmenty wraku.

Maciek K.

Data: 2013-05-05 09:11:54
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 4 May 2013 09:44:29 +0200, Maciek K. wrote:
>I twierdzi, że ¶lady trotylu ¶wiadcz± o braku wybuchy, bo jakby wybuch był >to ¶ladów by nie było.

 to chyba oczywiste,  że jeżeli bomba byłaby z trotylu i wybuchła, to trotyl  by się wypalił?

Jak w radio słuchacz (dr z AGH o ile pamiętam) zapytał Gmyza (m. in.), czy te
¶lady trotylu były przed odpaleniem, czy po, to miszcz redaktor jedynie

Data: 2013-11-12 16:06:58
Autor: Marcin N
W dniu 2013-04-26 22:27, Marek Włodarz pisze:

[...]

Tak, to nie ma sensu. Jednak co stoi na przeszkodzie, żeby¶ nie korzystał z danych Biniendy a użył własnych najbardziej rzetelnych jakie posiadasz i przedstawił wyniki symulacji ł±cznie z danymi
wej¶ciowymi?

Ogłosiłby¶: po wpisaniu takich a takich danych - wynik jest taki a taki.

To by zmusiło Biniendę do działania. Zwłaszcza, gdyby się okazało, że drzewo ¶cięło skrzydło.

Dziwię się, że nikt jeszcze tego nie zrobił. Choćby studenci na laborce.

--
MN

Data: 2013-11-12 18:13:42
Autor: Bruno
Dnia Tue, 12 Nov 2013 16:06:58 +0100, Marcin N napisał(a):

[...]

Zrobił. Wykład naukowców z WAT na pierwszej, niesłusznie zapomnianej
konferencji smoleńskiej:
http://www.youtube.com/watch?v=gYYYPHDaG3M
Niestety prof. Binieda nie pochwalił się do jej pory poczynionymi
założeniami. Przed prokuratorem tłumaczył się, że stanowi± własno¶ć jego
studentów.
Jeszcze co nieco o modelowaniu płatowców:
http://www.youtube.com/watch?v=LFZnsJBxHZg
I o wytrzymało¶ci skrzydła:

Data: 2013-11-13 03:14:33
Autor: JJR
W news:rmq7oy2bmehs.13vxv6vn40pu1$.dlg40tude.net niejaki  Bruno napisał:
Dziwię się, że nikt jeszcze tego nie zrobił. Choćby studenci na laborce.
Zrobił. Wykład naukowców z WAT na pierwszej, niesłusznie zapomnianej
konferencji smoleńskiej:

I tyle na temat wiarygodno¶ci Biniendy. Piękna sprawa.
Zastanawiałem się czy te gratulacje dla niego za znalezienie trudno dostępnych współczynników były na poważnie, czy z przek±sem. Bo wyrażane we wszystkich wykładach zdziwienie nieodparcie sugeruje, że parametry wprowadzał z tzw. czapy :)
Swoj± drog± dołuj±cy obraz w drugim wykładzie... wygl±da że połowa aktywno¶ci WAT po¶więcona jest próbom rekonstrukcji wyrobów wyżej rozwiniętych cywilizacji, od których je kupujemy... --
pzdr,
Jędrzej

Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małp±. Z dalszych eksperymentów zrezygnował.   -  Mark Twain

Data: 2013-11-13 11:58:46
Autor: Bruno
Dnia Wed, 13 Nov 2013 03:14:33 +0100, JJR napisał(a):

[...]

Dla Smoczka to i tak pseudonaukowy bełkot, w przeciwieństwie do animacji
prof. Biniendy

Swoj± drog± dołuj±cy obraz w drugim wykładzie... wygl±da że połowa aktywno¶ci WAT po¶więcona jest próbom rekonstrukcji wyrobów wyżej rozwiniętych cywilizacji, od których je kupujemy...
Kupili¶my co kupili¶my i na takich warunkach jakie wynegocjowali¶my. Zawsze
warto być przygotowanym na to że Wielki Brat się obrazi;) Irańskie Tomcaty lataj± na chińskich czę¶ciach, a przecież nikt Chińczykom
licencji nie sprzedał. Sami nauczyli się jak to robić.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 15:59:53
Autor: JJR
W news:14xus6xg5bhwl$.176c1m7j3sl3s.dlg40tude.net niejaki  Bruno napisał:

Irańskie Tomcaty lataj± na chińskich czę¶ciach, a przecież nikt Chińczykom
licencji nie sprzedał. Sami nauczyli się jak to robić.

O tym wła¶nie mowa. Kiedy¶ produkowali¶my własne samoloty, dzi¶ został nam jeden Margański.

--
pzdr,
Jędrzej

- Od czasu wynalezienia Internetu ruch obrotowy Ziemi napędzany jest przez zbiorowe obracanie się nauczycieli polskiego w grobach -

Data: 2013-11-13 07:15:41
Autor: TJ_Blues
On Wednesday, November 13, 2013 9:59:53 AM UTC-5, JJR wrote:
> [...]

- Od czasu wynalezienia Internetu ruch obrotowy Ziemi napędzany jest przez zbiorowe obracanie się nauczycieli polskiego w grobach -

Kiedys... to samoloty robine byly z "brezentu, sklejki i fortepianowych strun". Dzisiaj panstwa projektujace i budujace nowoczesne konstrukcje mozesz policzyc
na palcach jednej reki. cheers

Data: 2013-11-13 19:20:47
Autor: JJR
W news:613e4457-f393-4878-b14d-7fe9f876afbcgooglegroups.com niejaki TJ_Blues napisał:
Kiedys... to samoloty robine byly z "brezentu, sklejki i fortepianowych
strun".  Dzisiaj panstwa projektujace i budujace nowoczesne konstrukcje
mozesz policzyc na palcach jednej reki.

Zaraz za granic± mamy Czechów, którzy jako¶ utrzymali produkcję. Oczywi¶cie Albatros i L410 to nie s± konstrukcje rzucaj±ce na kolana, ale warto było choćby tyle zachować. A my nawet z zachowaniem potencjału szybowcowego mamy kłopoty.
Owszem, jak się przerwało ci±gło¶ć rozwoju i modernizacji całego przemysłu, to dziura się robi zbyt droga do przeskoczenia. Tego wła¶nie mi szkoda.

--
pzdr,
Jędrzej

<Magda> jak się nazywa to co¶, co wpływa na twój umysł i tracisz własn± wolę? jako¶ na tele
<Gochna> telenowela?

Data: 2013-11-13 15:23:25
Autor: TJ_Blues
On Wednesday, November 13, 2013 1:20:47 PM UTC-5, JJR wrote:

Owszem, jak się przerwało ci±gło¶ć rozwoju i modernizacji całego przemysłu,
to dziura się robi zbyt droga do przeskoczenia. Tego wła¶nie mi szkoda.

O jakiej ciaglosci mowisz? Mielismy pare udanych konstrukcji z segmentu GA, Iskre, Orlika, Iryde... Reszta to w zasadzie wylacznie produkcje licencyjne.. Ciaglosc skonczyla sie na IIWS.

Jest to przykre, ale taka jest tendencja swiatowa. Firmy, ktore w przeszlosci
same tworzyly konstrukcje na swiatowym poziomie, albo juz nie istnieja, albo
lacza sie w miedzynarowe korporacje (BAe, Dassault/Dornier). I chyba na dzisiaj
to jedyny ratunek dla rodzimego przemyslu lotniczego. Na dogonienie swiatpwych leaderow szans raczej nie mamy. Pozostaje zakup
licencji, wspolpraca i zakup gotowych konstrukcji... niestety.

cheers

Data: 2013-11-13 21:15:52
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
Użytkownik JJR napisał:

Zaraz za granicÄ… mamy CzechĂłw, ktĂłrzy jakoĹ› utrzymali produkcjÄ™.
Oczywiście Albatros i L410 to nie są konstrukcje rzucające na kolana,
ale warto było choćby tyle zachować. A my nawet z zachowaniem
potencjału szybowcowego mamy kłopoty.

No, u nas chyba robi się jeszcze śmigłowce i Bryzy, które udaje się nawet sprzedawać za granicę (w tym Sokoły do Czech). Tymczasem rzeczone Albatrosy i Turbolety sprzedawały się, ale za komuny.

Rafal "RAV" Miszczak

Data: 2013-11-13 21:47:09
Autor: JJR
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
W news:l60mlq$j2u$1node2.news.atman.pl niejaki  Rafal 'RAV' Miszczak
napisał:
No, u nas chyba robi się jeszcze śmigłowce i Bryzy, które udaje się nawet sprzedawać za granicę (w tym Sokoły do Czech). Tymczasem rzeczone Albatrosy i Turbolety sprzedawały się, ale za komuny.

Nie, cały czas się sprzedają. Let zmienił właściciela na rosyjskiego (większość Turboletów tam idzie) i firma w najlepsze produkuje http://www.let.cz/?lang=2, powstają kolejne wersje. Następca Albatrosa (L-159 Alka) niedawno był wymieniany do przetargu 'poiskrowego', chociaż się w końcu wycofali.
Na tym tle Bryza to średnio nasza konstrukcja.

--
pzdr,
Jędrzej

Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Pesymiści wiedzą, co to za otwór.

Data: 2013-11-14 00:41:42
Autor: /dev/SU45
[...]

Iryda byĹ‚a udana? Teraz w ogĂłle siÄ™ wszystko pozmieniaĹ‚o, nie ma juĹĽ potrzeby utrzymywania "narodowych" konstrukcji. Podobnie jak samochody, lokomotywy i prawie wszystko, jest kilka optymalnych rozwiÄ…zaĹ„ i potentaci ktĂłrzy majÄ… je opanowane. Skala sprzedaĹĽy tych czeskich samolotĂłw jest niewielka, a opĹ‚acalność wÄ…tpliwa. Podobnie jak produkcji GrippenĂłw. Dla nas sÄ… nisze, i (de facto) brak polskich szybowcĂłw martwi mnie bardziej, biorÄ…c uwagÄ™ tradycje i potencjaĹ‚. Na Schleichera  nie mamy szans, ale taki LAK...

Data: 2013-11-14 01:14:50
Autor: J.F.
Dnia Thu, 14 Nov 2013 00:41:42 +0100, /dev/SU45 napisał(a):
O jakiej ciaglosci mowisz? Mielismy pare udanych konstrukcji z segmentu GA,
Iskre, Orlika, Iryde... Reszta to w zasadzie wylacznie produkcje licencyjne.
Ciaglosc skonczyla sie na IIWS.

Iryda była udana? Teraz w ogóle się wszystko pozmieniało, nie ma już potrzeby utrzymywania "narodowych" konstrukcji. Podobnie jak samochody, lokomotywy i prawie wszystko, jest kilka optymalnych rozwi±zań i potentaci którzy maj± je opanowane.

Ale cena tez jest optymalna, tyle ze dla nich, nie dla klienta.

J.

Data: 2013-11-14 11:17:50
Autor: J.F
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
UĹĽytkownik "/dev/SU45"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Ale cena tez jest optymalna, tyle ze dla nich, nie dla klienta.

To dlaczego linie kupują w ogromnej większości u Airbusa albo Boeinga, a nie u Suchoja czy Tupolewa? Cena jest poważna ale sprzęt bardzo wyżyłowany i pozwalający na intensywną eksploatację.

Na co pozwala radziecki sprzet to nie bardzo wiemy.
Kupuja ... bo tak im wychodzi w calosciowym rachunku najlepiej. Chocby kwestia wyposazenia warsztatow. Albo normy halasu.

Do Rosjan moga po prostu nie miec zaufania - nigdy nie kupowali, to nadal nie beda.

A sprzet radziecki raczej toporny, a paliwo coraz drozsze.
Tylko ze 787 mial byc nowoczesny i oszczedny i na razie przynosi same straty :-)

Biorąc pod uwagę jak dużo podzespołów pochodzi od zewnętrznych dostawców, nie sądzę by na samym płatowcu się dało dużo oszczędzić...

W samolocie klasy F-16 ?
No owszem, platowiec to tylko czesc kosztow, a i tak chyba wyzylowany i nowoczesnych technologii wymaga.
Ale i reszte moglibysmy stopniowo rozwijac, a teraz co - nawet zaroweczki do F-16 nie mozemy wstawic, bo to panie certyfikatu nie ma ....

A Boeing ma przychody wieksze niz nasze Panstwo.

Inna sprawa ze badzmy realistami - mierna szansa na rozwiniecie koncernu mogacego konkurowac w lotnictwie, wiele powaznych firm zbankrutowalo lub dalo sie przejac, unijne przepisy ograniczaja dotowanie, trzeba sie przykleic gdzies do Airbusa i robic jakas lewa oske do czwartego prawego kola.
Albo tapicerowac fotele, skoro na tym sie znamy.

No i faktycznie trzaskac  moto/szybowce, poki ktos o nas pamieta.

J.

Data: 2013-11-14 10:55:36
Autor: Bruno
Dnia Thu, 14 Nov 2013 09:32:05 +0100, /dev/SU45 napisał(a):

Ale cena tez jest optymalna, tyle ze dla nich, nie dla klienta.

To dlaczego linie kupuj± w ogromnej większo¶ci u Airbusa albo Boeinga, a nie u Suchoja czy Tupolewa? Cena jest poważna ale sprzęt bardzo wyżyłowany i pozwalaj±cy na intensywn± eksploatację.

Bior±c pod uwagę jak dużo podzespołów pochodzi od zewnętrznych dostawców, nie s±dzę by na samym płatowcu się dało dużo oszczędzić...

A propos podzespołów: Mielec w nagrodę za fachow± produkcję drzwi dla
Boeinga (prawie połowa czę¶ci nasza), awansował na skręcacza helikopterów. O większych kontraktach na M28 od paru lat nic nie słychać. Po przejęciu
Mielca przez Amerykanów ten samolot chyba jako¶ mało konkurencyjny się
zrobił.
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-14 16:30:30
Autor: Monster
W dniu 2013-11-14 16:23, TJ_Blues pisze:
On Wednesday, November 13, 2013 6:41:42 PM UTC-5, /dev/SU45 wrote:
[...]

Mea culpa; polecialem skrotowo; chodzilo mi o udane konstrukcje GA. A w zasadzie
to tylko Wilga w miare sensownie sprzedawala sie na swiecie. Iryde, Orlika i Iskre
podalem jako przyklady rodzimych szkolno treningowcow dla wojakow; nie chodzilo
mi o to, ze to jakies super udane konstrukcje. Raczej w porywach typowe
dla tego segmentu.
Jak to wygl±dało w przypadku Dromadera?Były chyba do¶ć popularne na ¶wiecie?

--
Tomek

Data: 2013-11-14 07:23:27
Autor: TJ_Blues
> [...]

mi o to, ze to jakies super udane konstrukcje. Raczej w porywach typowe

Wg. z szybowcami mamy 3 problemy; 1. konstrukcje staly sie drogie i klubow nie stac na wymiane sprzetu
2. przepisy zatrzymaly sie na poznym PRLu, co ogranicza naplyw nowych
lotnikow. Rachunek ekonomiczny jest bezlitosny; malo uzytkownikow = wysokie ceny.
3. w Polsce jest coraz mniej miejsc na latanie. Przestrzen powietrzna wciaz
w wiekszosci zarzadzana przez wojakow z coraz wiekszymi ograniczeniami ze
strony lotnicwa komercyjnego. Przestrzenie echo i golf praktycznie nie istnieja.

Zmiany w przepisach moga uratowac szybownictwo i GA. cheers

Data: 2013-11-14 21:05:36
Autor: zbigi
Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kana? YT!
Monster napisał(a):
[...]
Jak to wygl±dało w przypadku Dromadera?Były chyba do¶ć popularne na ¶wiecie?

Kooperacja z hamerykańcami. Trust chyba to się nazywało?
zbigi i stopka zastępcza

Data: 2013-11-13 16:04:48
Autor: Bruno
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:59:53 +0100, JJR napisał(a):

[...]

Dogłębne poznanie konstrukcji to pierwszy krok.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-26 23:41:23
Autor: Delfino Delphis
Smok Eustachy wrote:

Zapuszczenie LS Dyna nie przekracza chyba możliwo¶ci nowego komitetu dr
Laska?

Żarty sobie robisz.

[...]

Taak. Tłumacz mi dalej ile się publikuje. Autorowi 5 papierów i ze setki cytowań. To co odstawia Binienda to zwykły paranaukowy show. Z nauk± nie ma to nic wspólnego.

A symulowanie zderzenia skrzydła z przeszkod± to trudny proces dla dobrze opłacanej ekipy na miesi±ce, o ile nie lata i niemożliwy do odtworzenia bez wielu dodatkowych empirycznych eksperymentów. Natomiast animację pokazuj±c± cokolwiek oczywi¶cie może zrobić każdy.

Binieda nie wstydzi sie mowic swojej tezy na swojej uczelni i ta puszcza jego wyklad na oficjalny kanał YT!