Data: 2010-07-17 20:07:37 | |
Autor: jerry | |
Bio-Diesel | |
Uzytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisal w wiadomosci news:i1s16p$kat$1news.onet.pl... Szybko, szybko, jedyny wolny dystrybutor i z roztargnienia zatankowalem Bio-Diesla.Diesla z biokomponentami tankujesz caly czas, bo z 5% bio dodatków stacja paliw i dostawca nie musza sie nawet oglaszac. Zorientowalem sie, ze to nie jest zwyklu ON jak juz mialem pelny bak.Strrrraszne. Widac te BioDiesle to sam kwas, co zzera bogu ducha winne gumy Jak sadzicie, czy przez te 2 tygodnie moze sie cos wydarzyc niedobrego z samochodem ?Bedzie slychac odglos chrupania wezyków i uszczelek. Zauwazylem tez, ze auto na tym paliwie jest slabsze.Tiaaa. Dodajesz gazu, a samochód do tylu jedzie... Ludzie powiedzcie mi skad taka panika w uzywaniu bioestrów? Stary mondek td jezdzi na tym juz dwa lata i zadnej róznicy przy zmianie tankowania. W miejscu zamieszkania leje bio, a na wyjazdach zwykly on. Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet 30 zl. |
|
Data: 2010-07-17 21:37:12 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Bio-Diesel | |
Uzytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci news:4c41f172$0$19173$65785112news.neostrada.pl... Uzytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisal w wiadomosci news:i1s16p$kat$1news.onet.pl... Szybko, szybko, jedyny wolny dystrybutor i z roztargnienia zatankowalemDiesla z biokomponentami tankujesz caly czas, bo z 5% bio dodatków stacja paliw i dostawca nie musza sie nawet oglaszac. Zorientowalem sie, ze to nie jest zwyklu ON jak juz mialem pelny bak.Strrrraszne. Widac te BioDiesle to sam kwas, co zzera bogu ducha winne gumy Jak sadzicie, czy przez te 2 tygodnie moze sie cos wydarzyc niedobrego zBedzie slychac odglos chrupania wezyków i uszczelek. Zauwazylem tez, ze auto na tym paliwie jest slabsze.Tiaaa. Dodajesz gazu, a samochód do tylu jedzie... Ludzie powiedzcie mi skad taka panika w uzywaniu bioestrów? Stary mondek td jezdzi na tym juz dwa lata i zadnej róznicy przy zmianie tankowania. W miejscu zamieszkania leje bio, a na wyjazdach zwykly on. Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet 30 zl. Panika moze i uzasadniona bo taki CR to raczej duzo na tym nie pojezdzi. TDI lepiej to zniesie. To paliwo jest znacznie gestrze co przy dzisiejszych delikatnych pompach, wtryskiwaczach, cisnieniach, DPF i innych cudachniestety sie nie nadaje do nowych pojazdow, chyba ze producent przystosowal do tego samochod. W obecnej chwili na naszym rynku jest chyba tylko Caddy. PZDr Adam |
|
Data: 2010-07-18 05:39:41 | |
Autor: jerry | |
Bio-Diesel | |
Uzytkownik "Adam Szewczak" napisal w wiadomosci news:i1t0pc$53s$1news.onet.pl...
Panika moze i uzasadniona bo taki CR to raczej duzo na tym nie pojezdzi. TDI lepiej to zniesie. To paliwo jest znacznie gestrze co przy dzisiejszych delikatnych pompach, wtryskiwaczach, cisnieniach, DPF i innych cudachniestety sie nie nadaje do nowych pojazdow, chyba ze producent przystosowal do tego samochod. W obecnej chwili na naszym rynku jest chyba tylko Caddy. W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania i mniejszych zanieczyszczen spowodowalo strzal w stope. Super silnik nie znosi czystych paliw pochodzacych z upraw. Lepiej wydobywac kopaliny i ryzykowac tragedie tankowców czy wycieków podmorskich. |
|
Data: 2010-07-18 10:31:56 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Bio-Diesel | |
Uzytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci news:4c427787$0$2591$65785112news.neostrada.pl... Uzytkownik "Adam Szewczak" napisal w wiadomosci news:i1t0pc$53s$1news.onet.pl... Panika moze i uzasadniona bo taki CR to raczej duzo na tym nie pojezdzi. W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania i mniejszych zanieczyszczen spowodowalo strzal w stope. Super silnik nie znosi czystych paliw pochodzacych z upraw. Lepiej wydobywac kopaliny i ryzykowac tragedie tankowców czy wycieków podmorskich. Ale np w takiej Brazylii sie da, tam wiekszosc pojazdow jezdzi jakis eko paliwach. PZDr Adam |
|
Data: 2010-07-18 12:26:36 | |
Autor: J.F. | |
Bio-Diesel | |
On Sun, 18 Jul 2010 05:39:41 +0200, jerry wrote:
W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania Albo calkiem odwrotnie - biopaliw dla wszystkich nie starczy, wiec na razie lepiej jezdzic na rope .. J. |
|
Data: 2010-07-18 15:10:23 | |
Autor: jerry | |
Bio-Diesel | |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news:okl5461ib689hihfric3b32jklvrfjie474ax.com...
W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania Albo calkiem odwrotnie - biopaliw dla wszystkich nie starczy, wiec na W Brazylii ponad 85% nowych pojazdów jeździ na etanolu, który nie tylko można upędzić z nadwyżek żywnościowych ale nawet wyprodukować sztucznie, co jest jeszcze tańsze niż droga fermentacji i destylacji, a na pewno dużo tańsze niż produkcja benzyny. Można by nawet obniżyć cenę końcową w porównaniu do benzyny, a i tak wpływy z akcyzy byłyby wyższe niż pozyskiwane obecnie. source wiki |
|
Data: 2010-07-18 20:05:07 | |
Autor: J.F. | |
Bio-Diesel | |
On Sun, 18 Jul 2010 15:10:23 +0200, jerry wrote:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ale patrzyles ile przypada hektarow na samochod w Polsce, Niemczech i Brazylii ? ale nawet wyprodukować sztucznie, co jest jeszcze tańsze Ale z czego zamierzasz wyprodukowac ? Potrzeba wegla, wodoru i tlenu. Tlen z powietrza, a wegiel i wodor .. z ropy ! Można by nawet obniżyć cenę końcową w porównaniu do benzyny, a i tak wpływy z akcyzy byłyby wyższe niż pozyskiwane obecnie. Ale to chyba nie biopaliwa masz na mysli ? J. |
|
Data: 2010-07-18 13:30:10 | |
Autor: Plumpi | |
Bio-Diesel | |
Uzytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci news:4c41f172$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet 30 zl. Tylko czy aby jest to oplacalne ? Jezeli wartosc opalowa tego paliwa jest nizsza i z tego powodu auto jest slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie. Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej kilometrów, a samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi sie zatankowac na przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu auto bylo wyraznie slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach. Obawiam sie, ze w przypadku ON i Bio moze byc podobnie. |
|
Data: 2010-07-18 13:56:26 | |
Autor: J.F. | |
Bio-Diesel | |
On Sun, 18 Jul 2010 13:30:10 +0200, Plumpi wrote:
Uzytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci Trzeba sprawdzic. Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej kilometrów, a samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi sie zatankowac na przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu auto bylo wyraznie slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach. Mowiac szczerze to mnie troche dziwisz. Niby pare osob o tym pisalo, ja raczej nie zauwazylem ale tez rozrzut mialem spory, ale jeszcze pytanie skad by sie to mialo brac ? Butan jest nawet bardziej energetyczny na litr. J. |
|
Data: 2010-07-18 15:28:37 | |
Autor: Gruby | |
Bio-Diesel | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:arq546par6jdec3mjmaspf1t2hvdaeeell4ax.com...
On Sun, 18 Jul 2010 13:30:10 +0200, Plumpi wrote: a nie propan przypadkiem? -- Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradze od przyjaciół Boże strzeż, z wrogami sobie poradze |
|
Data: 2010-07-18 14:34:19 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Bio-Diesel | |
Uzytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisal w wiadomosci news:i1uok6$nhq$1news.onet.pl... Uzytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci news:4c41f172$0$19173$65785112news.neostrada.pl... Owszem pali wiecej, ale przy spalaniu wiecej o 0.2/3 na litr to sie oplaca czy tak czy siak. PZDr Adam |
|
Data: 2010-07-18 15:18:43 | |
Autor: jerry | |
Bio-Diesel | |
Uzytkownik "Plumpi" napisal w wiadomosci news:i1uok6$nhq$1news.onet.pl...
....Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet 30 zl. Obawiam sie, ze w przypadku ON i Bio moze byc podobnie. Przez dwa lata róznicy w spalaniu nie zauwazylem. Wieksze róznice w zuzyciu odczuwa sie przy zmianie stylu jazdy (spokojna - dynamiczna) nawet do 25% oszczednosci. Ale do tego trzeba zmienic robote, zeby nic nas nie gonilo i wtedy mozna bez stresu oszczedzic na wszystkim. |
|
Data: 2010-07-18 18:23:19 | |
Autor: wowa | |
Bio-Diesel | |
Uzytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisal w wiadomosci news:i1uok6$nhq$1news.onet.pl... Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej kilometrów, a samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi sie zatankowac na przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu auto bylo wyraznie slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach. Zaczynam podejrzewac, ze to zalezy na jakim gazie bylo auto ustawiane. Dosc czesto tankuje na przypadkowych stacjach i na pewnej ogólnopolskiej sieci i nie ma róznicy. Zdarzalo sie zatankowac na innej markowej i auto "nie moglo wyjechac ze stacji" :) Sam ustawialem komputer i prawdopodobnie byl gaz z takiej, prywatnej, stacji. Wojtek -- Powódz ma tez plusy dodatnie, kazdy dostal darmowe oczko wodne w ogrodzie :) |