Bios update - kłopoty

Data: 2010-02-11 17:08:51
Autor: Jacek
Bios update - kłopoty
Witam!
dotyczy płyty Gigabyte GA-MA69G-S3H.
Od zakupu tej płyty ukazały się 4 nowe wersje Biosu. Każdy z tych Biosów aktualizowałem programikiem z CD tej płyty. Wszystko Ok.
I ostatnio popełniłem błąd. Zawierzyłem kilku opiniom na temat ostatniej wersji Biosu (F8E) i postanowiłem powrócić do wersji poprzedniej czyli F7. Przeczytałem jeszcze raz instrukcję na temat update Biosu, nie znalazłem przeciwskazań do takiej zmiany i wio.
Wszystko ładnie poszło, restart i ... klops. Zadnego odzewu : cisza i czarność. Z innego kompa rozpocząłem buszowanie po różnych forach i gdzieś na niemieckojęzycznym znalazłem opinię /kilka/, że Bios na płytach Gigabyta strasznie nie lubi być cofany, czyli z F& na F8 - można a z F8 na F7 - nie, bo Bios urządzi strajk. I niestety tak się stało.
Na całe szczęście była gwarancja więc sklep - serwis- miesiąc czekania i powrót. Płyta ta sama, ale Bios znowu F4, czyli jak był 2 lata temu.
Uraz do zmiany Biosu pozostał, a ten Bios nie obsługuje procka, którego chciałem sobie sprawić.
Nie zawsze lista obsługiwanych elementów podawana przez producenta odpowiada rzeczywistości, np. pamięci używane przeze mnie (Pattriot 800) na liście są nieobecne a w kompie są i śmigają aż miło.
Tu rodzi siÄ™ moje pytanie:
Jak zachowa się komputer po włożeniu procka, który w tej wersji Biosu nie jest obsługiwany. Będzie coś działać czy nic? Czy jednak znowu update Biosu?
Próbował ktoś takiej instalacji procka?
Byłbym wdzięczny za info
Jacek

Data: 2010-02-11 18:00:19
Autor: Michal Lukasik
Bios update - kłopoty
Dnia 11.2.2010, Jacek napisa³(a):

Wszystko ³adnie posz³o, restart i ... klops. Zadnego odzewu : cisza i czarno¶æ.

Virtual Dual BIOS nie zadzia³a³?

Jak zachowa siê komputer po w³o¿eniu procka, który w tej wersji Biosu nie jest obs³ugiwany. Bêdzie co¶ dzia³aæ czy nic?

Ró¿nie bywa. Najczê¶ciej po prostu BIOS nie ustawi sobie odpowiednich
ustawieñ (FSB, mno¿nik, napiêcie) dla nowego CPU. Mo¿e siê te¿ zdarzyæ, ¿e
z tego powodu nie wstanie.

Czy jednak znowu update Biosu?

Ja bym zaleca³ update.

Próbowa³ kto¶ takiej instalacji procka?

Kiedy¶, ale tylko po to, by zaraz zrobiæ upgrade BIOSu. ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-11 19:22:18
Autor: Jacek
Bios update - k³opoty
Virtual Dual BIOS nie zadzia³a³?

Niestety, DualBios na tej p³ycie nie istnieje, a szkoda.
Za resztê uwag - dziêki.
Jacek

Data: 2010-02-11 23:20:45
Autor: Michal Lukasik
Bios update - k³opoty
Dnia 11.2.2010, Jacek napisa³(a):

Virtual Dual BIOS nie zadzia³a³?

Niestety, DualBios na tej p³ycie nie istnieje, a szkoda.

Nie pyta³em o Dual Bios a o *Virtual* Dual BIOS. To dwie ca³kowicie ró¿ne
rzeczy.

Za resztê uwag - dziêki.

NP
--