Birdman

Data: 2015-02-07 11:54:19
Autor: Qrczak
Birdman
Dnia 2015-01-28 22:28, obywatel Skylla uprzejmie donosi:
... czyli dawno mnie żaden film tak nie wymęczył.
Oglądamy dwie godziny męczarni egzystencjalnych starszego aktora
kręconych szybującą bez sensu kamerą w rytmie irytującej coraz bardziej
perkusji. Nawet "czechowski" finał łatwo przewidzieć.
Totalnie przerysowana gra, całkowity przerost formy nad treścią.
Film o aktorach i chyba tylko dla aktorów, bo na pewno nie dla mnie.
Pewnie dlatego zbiera te wszystkie nagrody.
Film rzecz jasna coś tam przy okazji mówi, ale jak się chwilę po seansie
zastanowić, to ani to nic nowego, ani odkrywczego, ani refleksyjnego.
Nie mam pojęcia na ile ten film ocenić, bo odczucia mam wręcz na 1, ale
trochę się napracowali i parę gwiazdek pewnie się należy.
Dla mnie kicz bliższy maliny niż Oskara.

Cierpienia egzystencjalne jedynej prawdziwej inteligencji (czytaj: aktorów za miliony dolarów) nigdy nie dochrapią się Maliny. Natomiast kilku Oskarków - a i owszem.
Keatonowi się należy, chociażby za to, że najwięcej dni zdjęciowych się poświęcał roli.
Zakończenie natomiast pozostawiło mnie z dręczącym dniem i nocą pytaniem....

[spoiler]
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.... czy gdyby Keaton zagrał czasu swego Spidermana - byłby się wspinał do nieba po pajęczynie?

Słuchaj, jeśli to miałoby być extra, to musi być tak, bracie,
całkowicie, bracie, zaskakująco, finezyjne, rzutkie, zdawkowe
i najważniejsza sprawa, żeby nie było miałkie.
Żeby nie było miałkie i wtedy będzie extra.

Birdman