Biskup, który nie pasowa? do tego Ko?cio?a.

Data: 2011-02-21 08:47:02
Autor: Przemysław Warzywny
Biskup, który nie pasowa? do tego Ko?cio?a.
Abp Życiński nie pasował do polskiego Kościoła, w którym każda próba krytyki jest nazywana atakiem, a wątpliwości zdradą

Ks. Adam Boniecki miał zobaczyć z się z abp. Józefem Życińskim w Rzymie. Nie zdążył. W "Tygodniku Powszechnym" napisał poruszający tekst - to trochę wspomnienie o lubelskim metropolicie, trochę refleksja o Kościele. Gorzka. "Spotkaliśmy się w polskim Kościele św. Stanisława, gdzie Rzym żegnał go Mszą św. Po mszy trumnę przeniesiono do obwieszonej okropnymi, nabożnymi kiczami sali. (...) Nie wiem, czy ta sama (jej dekoracja) nie pasuje do Arcybiskupa, czy on do tej sali. Często, patrząc na niego, miałem dotkliwe poczucie dziwnego niedopasowania. Ten niezwykły biskup, który w innym kraju byłby... ech, szkoda mówić... u nas musiał iść pod prąd, wciąż niedopasowany do dekoracji, które ozdabiają >wspaniałą polską religijność <". Nieustanne ciosy i zniewagi musiały go boleć. Był wrażliwy, choć robił wrażenie twardego".

Ks. Boniecki ma rację, abp Życiński nie pasował do polskiego Kościoła, w którym każda próba krytyki jest nazywana atakiem, a wątpliwości zdradą. "Samym swoim istnieniem był nieustannym wyzwaniem dla tych, którzy wolą biskupów ostrożnych, w trudnych kwestiach milczących, staroświecko dostojnych, jednym słowem: nieszkodliwych i w życiu publicznym nieobecnych", stwierdza naczelny "Tygodnika".

Jaki będzie polski Kościół bez arcybiskupa? Ks. Boniecki: "Po śmierci wybitnych postaci Kościoła zostawała po nich pustka, którą starali się wypełnić ludzie zacni, ale niestety całkiem innej miary. Ani tacy sami, ani już na pewno nie lepsi".

Tę pustkę czuło się także w sobotę w lubelskiej archikatedrze, mimo wieli przemów, tłumów ludzi żegnających arcybiskupa. Mimo dekoracji.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,9138328,Biskup__ktory_nie_pasowal_do_tego_Kosciola.html#ixzz1EZqwdobs

Przemek

--

"Co by się stało, gdyby Jarosław Kaczyński skoczył
z poziomu swojego ego na poziom swojego IQ?"

Data: 2011-02-21 16:26:25
Autor: Grzegorz Z.
Przemysław Warzywny napisał:

Abp Życiński nie pasował do polskiego Kościoła, w którym każda próba krytyki jest nazywana atakiem, a wątpliwości zdradą

Co prawda to prawda.

Data: 2011-02-21 08:02:04
Autor: Hans Kloss
Biskup, który nie pasowa? do tego Ko?cio?a.
On 21 Lut, 16:26, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Przemys aw Warzywny napisa :

> Abp yci ski nie pasowa do polskiego Ko cio a, w kt rym ka da pr ba krytyki
> jest nazywana atakiem, a w tpliwo ci zdrad

Co prawda to prawda.

...a pisanie raportów do SB- donosicielstwem.  Taki to jakiś dziwny
Kościół, który zbytnio przejął się nieważnymi przecież słowami "niech
mowa wasza będzie zawsze tak-tak, nie-nie; co nadto jest- od Złego
jest". I rzeczywiście abp,. Życiński do takiego kościoła nie pasował.
Tacy jak on powinni sobie założyć raczej jakiś inny, prywatny kościół,
przez delikatność nie napiszę pod wezwaniem którego z apostołów
powinien być on ustanowiony.
J-23

Data: 2011-02-21 18:54:00
Autor: Grzegorz Z.
Hans Kloss napisał:

[...]

Co w niczym nie zmienia faktu że dla niektórych każda najmniejsza krytyka
kościoła ped. jest równoznaczna z rzucaniem księży ped. lwom w Colosseum.

Data: 2011-02-21 12:39:11
Autor: Hans Kloss
Biskup, który nie pasowa? do tego Ko?cio?a.
On 21 Lut, 18:54, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Co w niczym nie zmienia faktu e dla niekt rych ka da najmniejsza krytyka
ko cio a ped. jest r wnoznaczna z rzucaniem ksi y ped. lwom w Colosseum.

Niestety nalazło się do stanu duchownego Kościoła  Świętego  pedryli,
fagotów, platfonsów i innych ludzkich odpadków. I nie ma tłumaczeń że
jest ich tam niewielu bo nie powinno być ŻADNEGO. Takie są  skutki
Vaticanum II...
J-23

Data: 2011-02-21 17:12:40
Autor: {heÂŽsk}
Biskup, który nie pasowa? do tego Ko?cio?a.
On Mon, 21 Feb 2011 08:47:02 +0100, Przemysław Warzywny <Brońmy RP
przed pisem@...pl> wrote:

Abp Życiński nie pasował do polskiego Kościoła, w którym każda próba krytyki jest nazywana atakiem, a wątpliwości zdradą [...]

 ty 1-wszy obrzuciles go gowienkiem zanim dobrze nie wystygl!

Biskup, który nie pasowa? do tego Ko?cio?a.