Bitcoin

Data: 2017-09-24 22:48:57
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
Przegoglowałem, ale nie umiem znaleźć. Nie widział gdzieś ktoś tabelki w
EXCEL, albo po prostu tekstowo z dziennymi kursami Bitcoina za jakiś
sensowny okres do tyłu (powiedzmy ze dwa lata). Potrzebuję sobie to
przeanalizować, a nie chce mi się z dostępnych wykresów - bo tego masa)
odczytywać i wpisywać. Moze ktoś podrzuci linkiem.

Data: 2017-09-24 22:58:37
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
[...]

Nieaktualne. Znalazłem.

Data: 2017-09-25 12:13:39
Autor: z
Bitcoin
Nieaktualne. Znalazłem.

Może zdradź jakie masz plany :-) Spekulujesz, kopiesz, otwierasz giełdę... :-)

Data: 2017-09-25 12:37:04
Autor: travis
Bitcoin
W dniu 25.09.2017 o 12:13, z pisze:
Nieaktualne. Znalazłem.

Może zdradź jakie masz plany :-) Spekulujesz, kopiesz, otwierasz giełdę... :-)

liczył będzie zyski :-)

Data: 2017-09-29 21:38:02
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 25-09-17 o 12:13, z pisze:
Nieaktualne. Znalazłem.
Może zdradź jakie masz plany :-) Spekulujesz, kopiesz, otwierasz
giełdę... :-)

Chciałem na własne oczy zobaczyć i przeanalizować coś, co mi
opowiedziano na szkoleniu. I tyle.

Data: 2017-09-27 10:59:52
Autor: miumiu
Bitcoin

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:59c81c82$0$15208$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jestem niesamowicie ciekaw jak sie skonczy ten cyrk z bitcoinem. Od kilku lat pnie się w górę z prędkością hiperboliczną. A jak życie uczy na rynkach spekulacyjnych nic nie rośnie wiecznie do niebia :) Obecnie kapitalizacja bitcoina wynosi 60 mld $ czyli tyle co 10-letnia swiatowa produkcja platyny. Jak na cos, co jest zapachem lasu, spekulacją w najczystszej postaci to całkiem spoko. Mozna robic zaklady do ilu to dojdzie zanim padnie na pysk :)

Data: 2017-09-27 02:20:49
Autor: Dawid Rutkowski
Bitcoin
Jakby nie patrzeć, to gorsze niż tulipomania, bo nawet kwiatek nie zostanie po krachu...

Data: 2017-09-29 17:34:06
Autor: Marek
Bitcoin
On Wed, 27 Sep 2017 02:20:49 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
Jakby nie patrzeć, to gorsze niż tulipomania, bo nawet kwiatek ni
e zostanie po krachu...

A dlaczego ma być krach? W końcu to srodek płatniczy, jakby to były naklejki z piłkarzami to jeszcze rozumiem...

--
Marek

Data: 2017-09-29 18:02:52
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-09-29 o 17:34, Marek pisze:

A dlaczego ma być krach? W końcu to srodek płatniczy, jakby to były naklejki z piłkarzami to jeszcze rozumiem...

Niektórzy spekulanci wietrzą krach bitcoina

https://forum.bitcoin.pl/viewtopic.php?f=8&t=23716&sid=280ce032d00aca795592f8193b3614b3

Data: 2017-09-30 12:49:08
Autor: Krzysztof Halasa
Bitcoin
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

A dlaczego ma być krach? W końcu to srodek płatniczy, jakby to były
naklejki z piłkarzami to jeszcze rozumiem...

W wielu piramidach ludzie wierzyli, że liczba potencjalnych kupców oraz
ich możliwości płatnicze są nieograniczone, ale to się zwykle nie
sprawdza. Regułą jest, że zarabiają głównie (czasem wyłącznie) osoby,
które dany mechanizm stworzyły. Inna reguła jest taka, że szybkość
spadania jest proporcjonalna do szybkości wznoszenia i/lub osiągniętej
wysokości :-)

Ale oczywiście to nie jest takie proste: nieznany pozostaje moment,
w którym zaczyna się spadek. Gdyby był znany z góry, mielibyśmy do
czynienia z rodzajem perpetuum mobile.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-10-01 10:21:03
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 30-09-17 o 12:49, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Ponieważ ilość tych BC jest znana i w sensownym czasie można ją uznać za
stałą, to wartość waluty moim zdaniem określa właśnie ilość osób, które
w nią inwestują oraz wielkość środków finansowych, które skłonni są oni
zainwestować.

Data: 2017-10-01 17:11:46
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-01, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

Dodaj jeszcze koszt wytworzenia (obecnie dość spory).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-01 22:58:55
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin

[...]

Przy czym nie do końca rozumiem z czego ów koszt wynika i podejrzewam,
że mogą być wytwarzane o wiele taniej.

Data: 2017-10-02 07:47:16
Autor: Jacek Maciejewski
Bitcoin
Dnia Sun, 1 Oct 2017 22:58:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Przy czym nie do końca rozumiem z czego ów koszt wynika i podejrzewam,
że mogą być wytwarzane o wiele taniej.

Koszt rośnie wykładniczo z dojeżdżaniem do końca puli i jest to głównie
koszt prądu. Ale i sprzęt też ma niezły udział.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-10-02 10:01:47
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-01, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

Przy czym nie do końca rozumiem z czego ów koszt wynika i podejrzewam,
że mogą być wytwarzane o wiele taniej.

Tak jak napisali, koszt wynika z "trudności" wykopania. Owszem, koszt
poszedł mocno "w dół" za sprawą zastosowania specjalizowanych układów
(ASIC) zamiast CPU/GPU, ale i tak koszt prądu potrzebny do "wydobycia"
1 BTC jest spory i raczej dość podobny w różnych rejonach świata.

Więc na duże zniżki bym nieliczył.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-02 18:57:14
Autor: Krzysztof Halasa
Bitcoin
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

[...]

Jedno z drugim nie ma wiele wspólnego (spadek ceny mógłby wynikać
z obniżenia kosztów, ale nie z ich absolutnego poziomu). Problem
(nie jedyny) z bitcoinem jest taki, że "nikt za nim nie stoi". Innymi
słowy, nawet gwałtowny spadek wartości (np. po wycofaniu się "dużych
udziałowców") nie powoduje żadnych strat u nikogo "decyzyjnego".

To jest czysta spekulacja na niczym, w porównaniu z nią "derywatywy" to
solidny instrument inwestycyjny.

Ale oczywiście jest duża szansa, że to będzie rosnąć nie wiadomo jak
długo. Aż przestanie się opłacać "dużym" "inwestorom", ew. będą
potrzebować prawdziwej gotówki lub coś podobnego.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-10-02 19:00:50
Autor: Marek
Bitcoin
On Sun, 1 Oct 2017 17:11:46 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Dodaj jeszcze koszt wytworzenia (obecnie dość spory).

I to jest ważny element, który trochę większości umyka szczególnie tym, którym  się  wydaje, ze BTC to takie "punkciki" doliczane do jakiegoś wirtualnego konta. Wytworzenie wymaga poniesienia pracy/kosztów, więc  BTC ma już wartość od momentu wytworzenia. Oczywiście jej górna wysokość muszę podlegać spekulacjom ale dolna nie jest 0.

--
Marek

Data: 2017-10-02 19:07:28
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5411556647749169327@news.neostrada.pl...
[...]

Jak pier*, to nikt sie nie bedzie zastanawial ile kosztowalo wytworzenie.

Ot, wniosek dla kopaczy - czym predzej sprzedac i zamienic na prawdziwe pieniadze :-)
Albo ... zaciagnac kredyt w BC na kopalnie i ogniwa sloneczne :-)

J.

Data: 2017-10-03 21:30:50
Autor: Krzysztof Halasa
Bitcoin
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Ot, wniosek dla kopaczy - czym predzej sprzedac i zamienic na
prawdziwe pieniadze :-)

Obawiam się że kopacze nie są tu już specjalnie istotni.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-10-02 19:52:05
Autor: Liwiusz
Bitcoin
W dniu 2017-10-02 o 19:00, Marek pisze:
[...]

Jaka użyteczna praca jest wykonywana podczas kopania? Czy ktoś ma z tej pracy korzyść?

--
Liwiusz

Data: 2017-10-02 20:16:45
Autor: Marek
Bitcoin
On Mon, 2 Oct 2017 19:52:05 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Jaka użyteczna praca jest wykonywana podczas kopania? Czy ktoś ma z tej pracy korzyść?

Praca obliczeniowa. Korzyścią jest wykopany btc.

--
Marek

Data: 2017-10-03 21:30:08
Autor: Krzysztof Halasa
Bitcoin
[...]

Jasne, tak samo jak dwukrotnie przesypana kupa piachu ma wartość.

Wartość to jest cena, którą ktoś chce zapłacić, a nie to, ile sami
daliśmy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-10-02 10:43:27
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59d0a571$0$15204$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Z tym, ze to w przypadku jak inwestuja spekulanci i czekaja na zwyzke.

A jak sie okaze ze to wygodny srodek platniczy i kazdy bedzie chcial troche drobnych w portfelu miec, to sie moze okazac ze wartosc sie ustabilizuje, nawet z lekka tendencja rosnaca.

A potem takie Chiny oglosza zakaz i wartosc spadnie :-)

Albo jakis wirus sie rozejdzie, oplata 1BC za rozszyfrowanie dysku, i popyt na BC wzrosnie :-)

J.

Data: 2017-10-02 12:48:16
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-02, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A potem takie Chiny oglosza zakaz i wartosc spadnie :-)

Chiny już ogłosiły zakaz. Obowiązuje od weekendu.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-02 20:44:07
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 02-10-17 o 10:43, J.F. pisze:

[...]

Moim zdaniem tak jest w sporej części. Ci spekulanci obecnie szukają
wszelkimi sposobami nowych "wiernych".

A jak sie okaze ze to wygodny srodek platniczy i kazdy bedzie chcial
troche drobnych w portfelu miec, to sie moze okazac ze wartosc sie
ustabilizuje, nawet z lekka tendencja rosnaca.

Bo to jest wygodny sposób przykładowo transferu środków przez
pracujących na zachodzie i pozostawiających rodziny w kraju.

A potem takie Chiny oglosza zakaz i wartosc spadnie :-)

Poprzednie wahnięcie spowodowały zmiany w prawie chińskim podobno.

Albo jakis wirus sie rozejdzie, oplata 1BC za rozszyfrowanie dysku, i
popyt na BC wzrosnie :-)

Różnych czynników może być oczywiście sporo, tym nie mniej

Data: 2017-10-12 03:28:17
Autor: japanizer
Bitcoin
On Tuesday, October 3, 2017 at 3:44:38 AM UTC+9, Robert Tomasik wrote:
W dniu 02-10-17 o 10:43, J.F. pisze:

> Z tym, ze to w przypadku jak inwestuja spekulanci i czekaja na zwyzke.

Moim zdaniem tak jest w sporej części. Ci spekulanci obecnie szukają
wszelkimi sposobami nowych "wiernych".

Z serii "zasłyszane dzisiaj". Rozmawiają dwie tlenione panie w wieku 30-40 lat.

- No i czym w końcu zajmuje się twój facet? Dawał szkolenia, rysował, gdzieś tam był kierownikiem, teraz jakiś handel organizuje, to bardzo dużo zajęć, co on teraz robi?

- Ostatnie dwa tygodnie handluje bitcoinem, bo bardzo drożeje (...)

Data: 2017-10-04 08:38:03
Autor: miumiu
Bitcoin
Albo jakis wirus sie rozejdzie, oplata 1BC za rozszyfrowanie dysku, i popyt na BC wzrosnie :-)

Haha, jedyny raz w zyciu kiedy widzialem praktyczną mozliwosc wykorzystania bitcoina to to o czym piszesz, czyli okup za rozszyfrowanie plikow na dysku. Ale na szczescie był backup :)

Data: 2017-10-04 17:12:46
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 04-10-17 o 08:38, miumiu pisze:

Haha, jedyny raz w zyciu kiedy widzialem praktyczną mozliwosc wykorzystania bitcoina to to o czym piszesz, czyli okup za rozszyfrowanie plikow na dysku. Ale na szczescie był backup :)
No ja znam jezcze wiele innych zastosowań, ale wszystkie związane z
praniem brudnej kasy, albo ukrywaniem obrotu nią.

Data: 2017-10-04 18:31:22
Autor: Marek
Bitcoin
On Wed, 4 Oct 2017 17:12:46 +0200, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
No ja znam jezcze wiele innych zastosowań, ale wszystkie związane z
praniem brudnej kasy, albo ukrywaniem obrotu nią.

Każdy pieniądz może bić brudny lub czysty.

--
Marek

Data: 2017-10-04 23:49:37
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 04-10-17 o 18:31, Marek pisze:

No ja znam jezcze wiele innych zastosowań, ale wszystkie związane z
praniem brudnej kasy, albo ukrywaniem obrotu nią.
Każdy pieniądz może bić brudny lub czysty.

I tak, i nie. Dawniej po prostu robiło się to gotówką, ale teraz
człowiek z większą gotówką w walizeczce jest podejrzany. Wymyślili BC.

Data: 2017-09-29 18:13:23
Autor: Jacek Maciejewski
Bitcoin
Dnia Fri, 29 Sep 2017 18:02:52 +0200, z napisał(a):

[...]

Będzie dobra okazja żeby kupić parę :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-29 18:26:23
Autor: z
Bitcoin
Będzie dobra okazja żeby kupić parę :)

I zostać z ręką w nocniku. No chyba że planujesz żyć jeszcze ze 100 lat albo chcesz zostawić wnukom ;-)

Data: 2017-09-29 21:56:33
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 29-09-17 o 18:26, z pisze:

Będzie dobra okazja żeby kupić parę :)
I zostać z ręką w nocniku. No chyba że planujesz żyć jeszcze ze 100 lat
albo chcesz zostawić wnukom ;-)

Moim zdaniem w chwili obecnej wartość BC jet statystycznie tak duża, że
długofalowo zarobić się na tym nie da.

Data: 2017-09-30 10:51:29
Autor: z
Bitcoin
Moim zdaniem w chwili obecnej wartość BC jet statystycznie tak duża, że
długofalowo zarobić się na tym nie da.

Pomijając wątek politycznospiskowy to wykres Ci to powiedział czy raczej szklana kula? :-)

Data: 2017-10-01 10:09:01
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 30-09-17 o 10:51, z pisze:
[...]

Wykres. Policz sobie wszelkie możliwe sensowne trendy, a zobaczysz, że
obecna wartość jest znacznie powyżej. Moim zdaniem wzrost wartości był
wynikiem popularyzacji tej waluty, ale kto miał ją poznać i "uwierzył"
to już kupił. Część kupiła, by szubko zarobić i sprzedają, gdy przestali
zarabiać - stąd w mojej ocenie spadek.

Ja tu zresztą żadnego spisku się nie dopatruję. Po prostu
przeanalizowałem zjawisko i tyle.

Data: 2017-10-02 11:00:50
Autor: Budzik
Bitcoin
[...]

Czyli takiej zmiennej jak to ze bitcoin zaczyna byc akceptowany w coraz wiekszej ilosci realnych punktów nie bierzesz pod uwage?
Hmm...

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2017-10-02 21:01:41
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 02-10-17 o 13:00, Budzik pisze:

[...]

Puki co ilość tych punktów jest na tyle mizerna, że szanse na używanie
BC w normalnym obrocie są niewielkie.

Data: 2017-10-01 13:55:16
Autor: z
Bitcoin
Ja tu zresztą żadnego spisku się nie dopatruję. Po prostu
przeanalizowałem zjawisko i tyle.

Jak wielki procent w Twojej analizie mają wykresy?
Przecież to kasyno jest albo wróżenie z fusów zwłaszcza na takim rynku i towarze. Tu nie ma żadnych podstaw fundamentalnych na których można by opierać analizy techniczne wykresu.
Chcę zrozumieć tą wiarę spekulantów w te kreseczki:-)
Od nich się nie dowiedziałem niczego poza zbywaniem i podważaniem mojej inteligencji ;-).
Jakie zdanie na ten temat ma człowiek spoza tej sekty? :-)

Data: 2017-10-01 23:18:19
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 01-10-17 o 13:55, z pisze:

Ja tu zresztą żadnego spisku się nie dopatruję. Po prostu
przeanalizowałem zjawisko i tyle.
Jak wielki procent w Twojej analizie mają wykresy?

100% Analizowałem różne trendy po prostu. Moim zdaniem jeśli ne ma jakiś
poważniejszych tąpnięć, to naturalnym trendem w długim okresie jest
liniowy. Bo koszty "produkcji" są mniej więcej stałe, zaś inflacja na
stosunkowo niewielkim poziomie.

Przecież to kasyno jest albo wróżenie z fusów zwłaszcza na takim rynku i
towarze. Tu nie ma żadnych podstaw fundamentalnych na których można by
opierać analizy techniczne wykresu.

Ilość BC jet znana i przyrasta z grubsza rzecz biorąc liniowo. Wartość
zatem zależy od wpłaconej zwykłej żywej gotówki przez jej posiadaczy.

[...]

Generalnie już to opisałem. Moim zdaniem to, że wartość tej waluty rosła
powodowało, że rosła jeszcze bardziej, bo zwiększała się ilość
zainteresowanych i angażowanych w przedsięwzięcie pieniędzy. Wzrost się
zahamował, bowiem osiągnięto krytyczna ilość "wierzących". Teraz, by
inwestorzy mogli odebrać swoje "zyski" potrzebni są nowi "wierzący",
którzy będą skłonni zapłacić prawdziwe pieniądze za ich BitCoiny. Wierni
przekonują się na wzajem, że nie warto sprzedawać - rzecz w tym, że nie
tyle w to wierzą sami, co zdają sobie sprawę, że jeśli ludzie zaczną
panicznie sprzedawać tę walutę, to może ona spaść jeszcze bardziej.

Generalnie w mojej ocenie normalny mechanizm piramidy. Obecnie
osiągnięto ilość zainteresowanych . Jeśli uda się przekonać owe osoby,
to wartość wzrośnie. Jeśli nie to nie wzrośnie. Jak przestanie wzrastać,
to ludzie zaczną wyprzedawać. Jeśli będzie kurczyć ilość wierzących, to
będzie spadać wartość, bo ta waluta nie ma zabezpieczenia w czymkolwiek.

Data: 2017-10-01 23:43:18
Autor: Liwiusz
Bitcoin

liniowy. Bo koszty "produkcji" są mniej więcej stałe, zaś inflacja na

Ilość BC jet znana i przyrasta z grubsza rzecz biorąc liniowo. Wartość

Nie wiem jak analizowałeś, ale nie przeanalizowałeś najważniejszego - koszty produkcji rosną w czasie, a liczba bitcoinów zwiększa się asymptotycznie tylko do 21 milionów.

--
Liwiusz

Data: 2017-10-01 23:49:07
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 01-10-17 o 23:43, Liwiusz pisze:

[...]

Tak. Wiem. Ale to chwilowo bez znaczenia, bo po pierwsze niewiele osób o
tym wie lub zdaje sobie z tego sprawę, a po drugie sporo brakuje
jeszcze. Po za tym moim zdaniem spokojnie próżnię wypełnią pozostałe
wirtualne waluty. W ogóle, to by jakoś łącznie należało analizować, ale
nie chciało mi się aż tak do tego podchodzić teoretycznie. Nie miałem
zamiaru inwestować, a jedynie chciałem sobie sam zinterpretować coś, co
mi przekazano i ten skutek odniosłem.

Data: 2017-10-01 23:56:18
Autor: Liwiusz
Bitcoin
[...]

Z czego nie zdaje sobie sprawy? Myślę, że każdy, kto zajmuje się kopaniem bitcoinów wie, że idzie coraz ciężej, i coraz większa liczba kart graficznych musi brać udział w takiej farmie :) Kopanie bitcoina na swoim prywatnym komputerze za swój prywatny prąd jest już nieopłacalne.

[...]

No ja rozumiem, że można się bawić w teoretyczne analizy, ale po co to robić świadomie na błędnych założeniach?

--
Liwiusz

Data: 2017-10-01 23:59:03
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 01-10-17 o 23:56, Liwiusz pisze:

[...]

Słyszałem o tym, ale nie z bardzo pojmuję ten poziom skomplikowania.
Moim zdaniem to ściema.

[...]

Ale to moje założenia :-) I mnie się podobają.

Data: 2017-10-02 00:06:57
Autor: Liwiusz
Bitcoin
[...]

Po prostu trzeba większej mocy obliczeniowej, aby wygenerować 1 bitcoina.

Moim zdaniem to ściema.

Jakby można było generować bitociny "poniżej kosztów", to... już by o tym wiedziano :)

--
Liwiusz

Data: 2017-10-02 13:06:20
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-02 o 00:06, Liwiusz pisze:
Po prostu trzeba większej mocy obliczeniowej, aby wygenerować 1 bitcoina.

Trzeba dlatego że jest więcej górników a wykopać w danym czasie można tyle samo. Dlatego moc rośnie.
Ale gdy liczba górników spadnie bo przestaje się opłacać kopać w domu to ogólna moc powinna maleć.
Taki mechanizm samoregulacji ale jak widać niewystarczający (ogromny wzrost) albo tak tylko zaprojektowany aby zarobili ci co mają zarobić :)

Data: 2017-10-02 16:01:00
Autor: Budzik
Bitcoin
Użytkownik z z@z.pl ...

[...]

Nie tylko dlatego. Również z powodu samej specyfiki bitcoina.

http://bitcoin.pl/poradniki/mining/400-mining-jak-zaczac

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2017-10-02 10:07:44
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-01, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Dla uściślenia: BTC to już się nie opłaca kopać na GPU.
Używa się specjalizowanych układów (ASIC), np:
https://shop.bitmain.com/antminer_s9_asic_bitcoin_miner.htm
Na GPU jakbyś nie policzył, to nie opłaca się.

Alternatywą jest kopanie innych walut na GPU (np. ETH, albo inne waluty które łatwiej
się kopie) i sprzedawanie ich na giełdach za BTC.

A ostatnio doszło do tego że rózne portale komercyjne [1] umieszczają javascript, który
kopie walutę Monero na komputerach odwiedzających :) Takie "nie chcecie nam zapłacić
za reklamę, to będziecie nam pomagać kopać" :)

[1] Mignęło mi gdzieś, że np. robi to se.pl

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-02 10:16:38
Autor: Liwiusz
Bitcoin
On 2017-10-01, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

W czasach przedbitcoinowych pamiętam tak zwany projekt SETI, który za zgodą użytkowników komputerów miał wykorzystywać część ich mocy obliczeniowej do analizowania fal radiowych z kosmosu w celu wykrycia śladów emisji pochodzących z pozaziemskich cywilizacji. Na początku lat 2000 pamiętam, że projekt miał taką renomę, że użytkownicy nie dość, że zapuszczali go w tle, to jeszcze specjalnie nie wyłączali komputera na noc itp.

Niektórzy malkontenci zastanawiali się wówczas, czy część obliczeń nie jest wykonywana nie na potrzeby poszukiwania pozaziemskich cywilizacji, tylko na potrzeby komercyjne. Zaniechanie tego byłoby sporym zaniedbaniem :)

Swoją drogą ciekawe dlaczego nie ma (nie słyszałem) o tym, aby obecnie można było hobbystycznie "współkopać" bitcoina, oczywiście formalnie byłoby to nieopłacalne, ale skoro komputer i tak te 12 godzin dziennie jest włączony, a procesor używany jest zwykle tylko na przeglądarkę i worda...

--
Liwiusz

Data: 2017-10-02 13:13:18
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-02 o 10:16, Liwiusz pisze:

[...]

Są jeszcze inne waluty które "kopie się" przez udostępnienie swojego miejsca na dysku innym albo służącego do obliczeń na dysku. Można też jakieś grosze na CPU i GPU.

Data: 2017-10-02 13:09:30
Autor: z
Bitcoin
Dla uściślenia: BTC to już się nie opłaca kopać na GPU.
Używa się specjalizowanych układów (ASIC), np:
https://shop.bitmain.com/antminer_s9_asic_bitcoin_miner.htm
Na GPU jakbyś nie policzył, to nie opłaca się.

Masz rację opłacało się kopać na GPU inne waluty np. ETH.

Myślę że wszyscy mówimy skrótem myślowym generalnie o kryptowalutach ostatecznie spieniężanych jako BTC.

Data: 2017-10-04 08:04:50
Autor: miumiu
Bitcoin

[...]

To tak jakby ktoś, postanowił rozłupać jak najdrobniej kamień, użył to dego młotka, prasy, wynajął walec i działo laserowe. Kosztowało go to fortunę. I teraz chce sprzedać ten proszek. Tylko komu i po co? Kogo to interesuje ile on zainwestował w rozdrobnienie tego kamienia? Ten bitcoin to taki proszek który jest nic nie wart.
A to ze ma byc 21mln to żaden argumet. Jak jak narysuję sobie dwa unikalne banknoty nowej waluty, to znaczy że każdy jest wart połowę światowego majątku?
Bitcoin to spekuła w czystej postaci. Na wykresie bitcoina mozna testować wszelkie hipotezy z zakresu spekulacji, psychologii tłumu, bo to spekulacja doskonała :) Jak każda spekuła pojdzie do jakiegoś momentu i nastąpi odwrót o 180stopni. Kto wyczai ten moment i wtedy sprzeda będzie bogaty. Kto kupi na tym piku straci wszystko :)

Data: 2017-10-04 17:06:33
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 04-10-17 o 08:04, miumiu pisze:

[...]

Sam argument bardzo fajny. Moim zdaniem właśnie koszt "kopania" nie ma
bezpośredniego przełożenia na wartość BC. Ta wartość zależy od ilości
zainwestowanych w walutę środków.

A to ze ma byc 21mln to żaden argumet. Jak jak narysuję sobie dwa unikalne banknoty nowej waluty, to znaczy że każdy jest wart połowę światowego majątku?

Każdy z nich będzie miał wartość połowy kwoty, jaką wszyscy ludzie na
świecie będą skłonni zainwestować w Twoją nową walutę.

[...]

Dokładnie. Panikę ma chyba blokować ilość możliwych do wykonania operacji.

Data: 2017-10-04 17:11:53
Autor: Marek
Bitcoin
On Wed, 4 Oct 2017 17:06:33 +0200, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
bezpośredniego przełożenia na wartość BC. Ta wartość zależy od ilości
zainwestowanych w walutę środków.

No przecież koszt wykopu to właśnie ta waryosc inwestycji, więc sam sobie przeczysz.

--
Marek

Data: 2017-10-04 23:40:35
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 04-10-17 o 17:11, Marek pisze:
[...]

Jakiej inwestycji? Równie dobrze można te pieniądze na prąd przeznaczane
wyrzucać do rzeki. Z ich nic nie powstaje. Moim zdaniem, o ile sam
pomysł waluty wirtualnej jest fajny, to z tym "kopaniem", to ściema.
Równie dobrze można by to generować za darmo, tylko wówczas spadałby
cena pojedynczego BC. Bo ona wynika z sumy normalnej waluty
zainwestowanej przez "wiernych", nie zaś ilości prądu do wygenerowania
kolejnej monety.

Data: 2017-10-04 17:44:23
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59d4f8fd$0$5159$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ustala pewna "wartosc minimalna".

Albo i nie, bo mozna produkowac na cudzym sprzecie/pradzie.

J.

Data: 2017-10-04 23:44:53
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 04-10-17 o 17:44, J.F. pisze:

[...]

Wiesz, gdyby ta kasa trafiła do sytemu, to by to miło sens.

Data: 2017-10-05 16:58:57
Autor: Krzysztof Halasa
Bitcoin
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

Sam argument bardzo fajny. Moim zdaniem właśnie koszt "kopania" nie ma
bezpośredniego przełożenia na wartość BC. Ta wartość zależy od ilości
zainwestowanych w walutę środków.

Nie.
Natomiast "wartość" BC zależy od tego, którego znaczenia słowa "wartość"
używamy. Zakładając że w ogóle można mówić o wartości, zależy ona od
proporcji sprzedających i kupujących, i od tego, jakie ceny jedni
i drudzy są skłonni zastosować. Dlatego zmienność w czasie może być tak
duża - nie ma żadnej realnej kotwicy, wiążącej BC z rzeczywistością.

Dokładnie. Panikę ma chyba blokować ilość możliwych do wykonania operacji.

Aha. Coś a la blokada wypłat z konta albo z bankomatów. To możliwe.
Tzn. oczywiście to nie blokuje paniki, właściwie panika jest nawet dużo
większa. Tyle że wszyscy nie mogą gwałtownie wszystkiego sprzedać,
spadek ceny może być wolniejszy (zakładam, że "organizatorzy" sobie
poradzą jako pierwsi - ograniczona jest liczba operacji, nie wartość).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-10-05 22:14:02
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 05-10-17 o 16:58, Krzysztof Halasa pisze:

[...]

No dokładnie takie mniej więcej są moje przemyślenia.

[...]

To blokuje panikę w ten sposób, że mogło by ie pewnego poranka okazać,
że wszyscy chcą sprzedać, a nikt nie chce kopić. I cena mogłaby paść "na
pysk". Tak, to co najwyżej widzisz, że tych kilka osób chce sprzedać.

Data: 2017-10-02 11:00:50
Autor: Budzik
Bitcoin
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Ilość BC jet znana i przyrasta z grubsza rzecz biorąc liniowo. Wartość
zatem zależy od wpłaconej zwykłej żywej gotówki przez jej posiadaczy.

Przepraszam, ze co?

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2017-10-21 05:16:33
Autor: japanizer
Bitcoin
On Wednesday, September 27, 2017 at 6:20:51 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:
Jakby nie patrzeć, to gorsze niż tulipomania, bo nawet kwiatek nie zostanie po krachu...

My tu gadu gadu, a od czasu założenia wątku każdy posiadacz jednego bitcoina stał się bogatszy o jakieś 1000 USD.

https://trends.google.com/trends/explore?q=bitcoin

Wygląda na to, że teraz bitcoina kupują mieszkańcy Nigerii, Boliwii i Ghany.

Data: 2017-10-21 21:20:56
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-21, japanizer@japanizer.org <japanizer@japanizer.org> wrote:

[...]

Jakby nie patrzeć, to gorsze niż tulipomania, bo nawet kwiatek nie zostanie po krachu...
My tu gadu gadu, a od czasu założenia wątku każdy posiadacz jednego bitcoina stał się bogatszy o jakieś 1000 USD.

Bo ogłosili hard forka. Więc każdy chce kupić by dostać darmową walutę. :)
Spadnie pewnie po forku (25.10).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-22 18:55:30
Autor: z
Bitcoin
Bo ogłosili hard forka. Więc każdy chce kupić by dostać darmową walutę. :)
Spadnie pewnie po forku (25.10).

A o co chodzi z tym ETH?
Też jakaś modernizacja grożąca podziałem?
Czasem zerkam na ten wykres opłacalności
http://www.mycryptobuddy.com/EthereumMiningCalculator/path?hashrate=80&powerCost=0.15&power=400
On jest/był zawsze oszukańczy czy pora kupować koparkę? :-)

Data: 2017-10-24 11:49:27
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-22, z <z@z.pl> wrote:
[...]

1) obecnie jest odpływ z altów z powodów podanych wyżej
2) kalkulator który Ci przepowiada przyszłość jest zawsze oszukany :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-24 13:07:46
Autor: z
Bitcoin

2) kalkulator który Ci przepowiada przyszłość jest zawsze oszukany :)

Sęk w tym że wielu "fachowców" powoływało się na ten kalkulator jako na wyrocznię żeby już inni koperek nie kupowali bo się nie będzie opłacać.

Ci co sprzedawali koparki zaś ignorowali ten światły wykres przewidujący przyszłość.  :-)

Data: 2017-10-24 07:50:05
Autor: miumiu
Bitcoin

On 2017-10-21, japanizer@japanizer.org <japanizer@japanizer.org> wrote:

[...]

[...]

Haha, i nagle się okazuje że bitcoiny mozna rozmnozyc :) Ja walę, ale przekręt :))) Cywilizowany świat patrzy z niedowierzaniem. Kasę ładują tu chyba już tylko dzikie kraje, gdzie ludzie nie doswiadczyli jeszcze co to jest piramida finansowa. Ten bitcoin to w zasadzie pierwsza globalna piramida finansowa na świecie. O ile w takiej Polsce kasa ładowana w piramidy finansowe szybko sie konczy to w skali globalnej moze byc ciekawie. Nie zdziwie sie jak to dojdzie do miliona $. Oczywiscie nikt tego nie spieniezy, bo choć kapitalizacja jest rzędu kiludziesieciu miliardow dolarów (w tej chwili), to pieniądze ktore to pchają są tysiące razy mniejsze :)
Ale bitcoin ma tez dobre strony - to dobry test odpornosci na pazernosc dla tych ktorzy nie dadza sie wciagnac :)

Pzdr

Data: 2017-10-24 11:12:52
Autor: J.F.
Bitcoin
On 2017-10-21, japanizer@japanizer.org <japanizer@japanizer.org> wrote:
[...]
[...]

Ba - cywilizowany swiat tez laduje forse, bo widzi, ze mozna na tym zarobic :-)

Obiecuje sobie doczytac jak dokladnie jest ten BC zrobiony ... ale moze nie warto ... ale jak bedzie wygladal ten fork ?
Wszystkie do tej pory uzywane BC beda zdublowane, czy czesc sie pogubi ?

J.

Data: 2017-10-24 11:48:20
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Obiecuje sobie doczytac jak dokladnie jest ten BC zrobiony ... ale moze nie warto ... ale jak bedzie wygladal ten fork ?
Wszystkie do tej pory uzywane BC beda zdublowane, czy czesc sie pogubi

"Hard-fork" w dużym uproszczeniu oznacza że powstanie kolejna waluta
na bazie BTC. Ta sama sytuacja była latem, kiedy powstał BCC (Bitcoin Cash). Ten drugi to odrębna waluta, która szczytowo była warta ok. 2100 zł, obecnie ok. 1100 zł.

Oryginalnego BTC ten fork nie rusza.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-24 13:18:45
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnouu334.pq.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

To cena BTC powinna chyba spadac, skoro konkurencja powstaje ?

A ci, co "wykopali" kody BTC, to nie moga ich teraz latwo "zainstalowac" w tych nowych ?

J.

Data: 2017-10-24 13:24:54
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Cena BTC przecież jest oparta w tej chwili o czystą spekulację :)

A ci, co "wykopali" kody BTC, to nie moga ich teraz latwo "zainstalowac" w tych nowych ?

A tego nie rozumiem :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-24 13:45:08
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnouu8o6.1n9.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

To tym bardziej chyba ?
Widmo konkurencji sugeruje spadek, to spekulanci powinni czym predzej sprzedawac.

A oni chyba maja nadzieje, ze im wzrosnie bo sie rozmnozy ?

A ci, co "wykopali" kody BTC, to nie moga ich teraz latwo
"zainstalowac" w tych nowych ?
A tego nie rozumiem :)

O ile wiem, to kopanie polega na wyszukaniu jakis tam kodow.

Czy te kody nie beda dobre w tych nowych, alternatywnych bitcoinach ?

J.

Data: 2017-10-24 15:58:55
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale jakiej konkurencji? Kryptowalut jest kilkadziesiąt, jak nie
kilkaset. To czy nowa będzie konkurencją, czy nie decyduje wiele
czynników, ale nie sam fakt jej powstania.

A oni chyba maja nadzieje, ze im wzrosnie bo sie rozmnozy ?

Jak na razie jest hype na BTC bo jest najbardziej znany.

A tego nie rozumiem :)
O ile wiem, to kopanie polega na wyszukaniu jakis tam kodow.
Czy te kody nie beda dobre w tych nowych, alternatywnych bitcoinach ?

Nie :)
To są odrębne sieci. Nie da się "przelać" BTC do BTG, czy jakoś wymieszać.
A to czy BTG się okaże coś wart, to już zdecyduje rynek.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-24 16:16:21
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnouuhov.5m4.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A tego nie rozumiem :)
[...]

No ale czy po wykopaniu nowego kodu w BTC nie da sie zglosic tego samego kodu jako wykopanego w BTG ?

A o ile pamietam, to w BTC na poczatku jakos latwo sie kopalo - to czy posiadacze kopalni nie zacieraja rak, bo teraz bardzo szybko kopia BTG ?

Data: 2017-10-24 16:21:10
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A tego nie rozumiem :)
[...]

Nie. Po rozdzieleniu już będzie rozdzielone i tyle.
Powiedzmy, że "obrazowo" fork polega na tym, że ktoś robi kopię całej istniejącej
sieci i puszcza ją na swoich torach. I od momentu forka są to 2 odrębne sieci.

A o ile pamietam, to w BTC na poczatku jakos latwo sie kopalo - to czy posiadacze kopalni nie zacieraja rak, bo teraz bardzo szybko kopia BTG ?

Trudność zalezy od 2 czynników:
 - ilości wykopanej waluty w stosunku do max
 - ilości "kopiących"

Im mniej kopiących tym łatwiej się kopie.
A co z tego, że bardzo szybko będziesz kopać BTG? Jego początkowa wartość jest określona chyba coś na $400.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-24 16:36:56
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnouuj2n.7c5.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie :)
[...]

Ale z tego obrazowego porownania to mi wynika, ze jesli mam teraz jakies BTC, to po forku bede mial rowniez BTG.
Potem sie rozjada, ale najpierw bedzie duplikacja, co oczywiscie zacheca do zakupu BTC przed forkiem :)

No i ciagle mi sie wydaje, ze jak wykopalem cos w BTC, to warto bedzie sprawdzic czy kod nie pasuje tez w BTG.

[...]

Jesli jednak prad potrzeby do kopania kosztuje na razie (w BTG) np $100, to jest interes i to olbrzymi :-)

J.

Data: 2017-10-24 16:50:14
Autor: z
Bitcoin
Nie. Po rozdzieleniu już będzie rozdzielone i tyle.
Powiedzmy, że "obrazowo" fork polega na tym, że ktoś robi kopię całej istniejącej
sieci i puszcza ją na swoich torach. I od momentu forka są to 2 odrębne sieci.

I to jest patologia bo założeniem kryptowaluty była niemożliwość dodrukowywania monet. Miała ich być cały czas ta sama ilość.

A do tego dochodzi bezczelna pazerna spekulacja poparta niby analizą techniczną która jak wiadomo nie działa a lemingi w nią wierzą :-)

Moim zdaniem grupka cwaniaków robi resztę świata w ambergold ;-)
Będzie z tego niezły kryzys.
Uczą się od banków ;-)

?

Data: 2017-10-24 17:09:43
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59ef532b$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie calkiem - bo jednak do wyczerpania/osiagniecia calego zasobu miala ilosc rosnac.
Tylko tempo wzrostu mialo byc ograniczone "czynnikami naturalnymi".

Ograniczona ilosc BTC mogla tez stanowic problem w przyszlosci, szczegolnie, ze dzielenie na mniejsze bylo ograniczone.

J.

Data: 2017-10-24 21:43:41
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-24 o 17:09, J.F. pisze:
Nie calkiem - bo jednak do wyczerpania/osiagniecia calego zasobu miala ilosc rosnac.

Napisałem w skrócie. Wiadomo ile ma być wszystkich BTC. Tempo kopania było znane. Jest stabilizacja i jasna sytuacja.
Aż tu nagle zaczęli się dzielić bo cwaniaki zobaczyły zarobek.
I cały misterny plan w pi...u.

Ograniczona ilosc BTC mogla tez stanowic problem w przyszlosci,

Cały czas słyszę że to ograniczenie to zaleta a nie wada jak w przypadku zwykłej waluty którą można dodrukować albo wykreować ;-)

Data: 2017-10-25 11:55:55
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59ef97f3$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

brak mozliwosci szybkiego "dodruku" niewatpliwie jakos tam zabezpiecza wartosc, ale ja o czym innym - jest potrzebna pewna ilosc pieniadza w gospodarce, aby ta sprawnie funkcjonowala.

21 mln BTC ...  jak bedzie sie tym poslugiwalo 10 mld ludzi, to mi wychodzi 210 000 satoshi na glowe.

dobrze by bylo, zeby 1 satoshi mialo wartosc ok 1 gr/centa, to mi wychodzi rownowartosc ~2100 zl na glowe.
To z grubsza tyle, ile bym trzymal w portfelu na drobne wydatki.
Ale jakby ktos chcial wiecej, to juz moze miec problem.
Szczegolnie, jak jacys spekulanci czy banki zaczna trzymac miliardy :-)

Oczywiscie moga sie pojawic np karty kredytowe w BTC i normalna bankowa kreacja ... ale czy to nie jest zaprzeczenie idei ?

No i ceny bylby jakies takie niewydarzone  ... w BTC za duzo zer, a w satoshi za duzo cyfr. Do d* to pomyslane ... albo po japonsku, oni tez juz dawno swoich groszy nie widzieli

J.

Data: 2017-10-25 11:00:55
Autor: Budzik
Bitcoin

21 mln BTC ...  jak bedzie sie tym poslugiwalo 10 mld ludzi, to mi wychodzi 210 000 satoshi na glowe.

To tylko kwestia zrobienia odpowiedniej denominacji, znaczy operacji przeciwnej... :)
Albo odpowiedniego podzielenia 1 bitcoina na np. 5 pomniejszych czesci z której kazda bedzie podzielna na 100 itp.

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2017-10-25 13:49:31
Autor: Marcin N
Bitcoin
W dniu 2017-10-25 o 11:55, J.F. pisze:
brak mozliwosci szybkiego "dodruku" niewatpliwie jakos tam zabezpiecza wartosc, ale ja o czym innym - jest potrzebna pewna ilosc pieniadza w gospodarce, aby ta sprawnie funkcjonowala.

Brak możliwości dodruku przez lokalne władze lokalnego państwa - w zasadzie uniemożliwiają użycie takiej waluty.
Sztywne kursy prowadzą do zapaści gospodarczych - przykład: południowa Europa kilka lat temu. Gdyby kraje mogły dodrukować sobie euro - to kryzys zamieniłby się w inflację i zróżnicowanie wartości lokalnych walut. A tak - wyszło słabo.

Nota bene Polska wtedy została ogłoszona "zieloną wyspą", bo utrzymaliśmy wzrost gospodarczy liczony w PLN. Nikt jakoś nie zauważył, że PLN do Euro osłabiło się wtedy ze 30% (nie pamiętam dokładnie). Ale był to taki "naturalny" mechanizm obronny lokalnej waluty.

--
MN

Data: 2017-10-25 05:07:18
Autor: Dawid Rutkowski
Bitcoin
W dniu środa, 25 października 2017 13:49:32 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

[...]

Nie osłabiła, tylko wróciła do prawdziwego kursu - przedtem przez 3 lata systematycznie się umacniała, zobacz sobie Q1 2014, euro było droższe niż teraz (prawie 5zł), a przecież jeszcze inflacja doszła.
Pompowanie złotówki było przez kredyty frankowe.

Data: 2017-10-25 14:52:43
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b0b65dd0-f80b-4acc-8aac-f34ca4fbb944@googlegroups.com...
[...]

Trudno powiedziec przez co, i jaki jest ten "prawdziwy" kurs, bo wez pod uwage, ze cala gospodarka zmieniala sie jak glupia.
I u nas, i na swiecie.
I nie tylko kredyty frankowe (ale musialyby byc z "prawdziwych" frankow/euro/$) ale np zagraniczne inwestycje w przemysl.

J.

Data: 2017-10-25 11:17:55
Autor: japanizer
Bitcoin
On Wednesday, October 25, 2017 at 8:49:32 PM UTC+9, Marcin N wrote:
> [...]

Sztywne kursy prowadzą do zapaści gospodarczych - przykład: południowa Europa kilka lat temu.

Serio? A mi się zawsze wydawało, że kryzys w krajach południowej Europy był spowodowany życiem tych krajów ponad ich finansowe możliwości w czasach globalnej prosperity, i kompletna dupa, gdy przyszedł globalny kryzys. Coś podobnego do Polski teraz, gdy mamy bardzo dobrą koniunkturę na świecie.

Gdyby kraje mogły dodrukować sobie euro - to kryzys zamieniłby się w inflację i zróżnicowanie wartości lokalnych walut. A tak - wyszło słabo.

Inflację, czyli okradzenie obywateli z pieniędzy, w białych rękawiczkach. Faktycznie nie wyszło.

Data: 2017-10-25 14:02:42
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości
[...]

No, przez wieki obowiazywal pieniadz zloty, jest pare panstw bez wlasnej waluty ...

[...]

No ale wyglada na to, ze wyszlo w miare dobrze.
No i to glownie kwestia psychologiczna - dewaluujemy pieniadz "bezkrwawo", czy wprowadzamy drastyczne ciecia i podatki ... po czym wygrywa partia populistyczna ... po czym i tak sie musi pogodzic z faktami :-)

Niewatpliwie zas taka "sztywna waluta" ulatwia biezace bilansowanie, tylko nie wolno oszukiwac jak Grecja :-)

No, pardon - utrudnia, bo trzeba bilansowac, a nie "wydrukujemy sobie" :-)

[...]

Hm, wydaje mi sie, ze PKB licza w euro/$, ale moze ten wzrost to inaczej.

J.

Data: 2017-10-25 14:32:43
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-25 o 13:49, Marcin N pisze:
Brak możliwości dodruku przez lokalne władze lokalnego państwa - w zasadzie uniemożliwiają użycie takiej waluty.
Sztywne kursy prowadzą do zapaści gospodarczych

Są eksperci twierdzący że mała inflacja którą chwalisz już wcale nie jest taka dobra.

PS. Zwłaszcza że nadchodzi za rządów PiSu ;-)

Data: 2017-10-25 14:30:27
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-25 o 11:55, J.F. pisze:

No i ceny bylby jakies takie niewydarzone  ... w BTC za duzo zer, a w satoshi za duzo cyfr. Do d* to pomyslane ... albo po japonsku, oni tez juz dawno swoich groszy nie widzieli

Szukasz dziury w całym. Można zrobić odwrotność denominacji (jest takie coś? ;-) ) nie zmieniając zasad.

Data: 2017-10-25 14:50:06
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59f083e8$0$15209$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Chyba nie mozna tak latwo, bo najpierw trzeba ten system komputerowy przerobic, zeby przetwarzal o jedna cyfre po przecinku wiecej.

I chyba powiekszyc dyski serwerow, jesli teraz trzeba bedzie pamietac informacje o wiekszej ilosci "monet" w obiegu ..

J.

Data: 2017-10-25 17:16:54
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-25 o 14:50, J.F. pisze:

Chyba nie mozna tak latwo, bo najpierw trzeba ten system komputerowy przerobic, zeby przetwarzal o jedna cyfre po przecinku wiecej.

No to trzeba przerobić a nie tworzyć nowych gałęzi.

I chyba powiekszyc dyski serwerow, jesli teraz trzeba bedzie pamietac informacje o wiekszej ilosci "monet" w obiegu ..

Z tego co wyczytałem a zajmuję się tym trochę tylko od 2 miesiecy ;-)
To nie ma żadnych serwerów a sieć tworzą komputery górników.
Za podtrzymanie sieci dostają zapłatę w wysokości cząstki BTC.

Tak to działa. Żadnych serwerów nie trzeba powiększać.

Zdecentralizowana sieć.

Hmm... I tu właśnie może być problem. Decentralizacja prowadzi do rozłamów. Przydałby się ktoś co trzyma to wszystko za mordę.
I mamy sprzeczność :-) W dodatku taki ktoś słusznie czy nie słusznie będzie posądzany a zarabianie czy właśnie tworzenie piramidy jak przy tych wszystkich przebrzydłych oszukanych pączkujących nowych kryptowalutach.
Masz babo placek :-)

Data: 2017-10-25 18:27:31
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59f0aaeb$0$5153$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To jest Twoje zdanie, Ci co tworza nowe maja inne, a ich zdanie wazniejsze, jesli na tym zarobia ... prawdziwe pieniadze :-P

[...]

Tez usiluje zrozumiec jak to dziala, ale jedno wydaje mi sie w miare pewne - jesli mam np 1BTC, i sprzedaje/przelewam 0.5, to juz trzeba dwa rekordy.
Potem np dokupie 0.1, sprzedam 0.05 ... i tak sie to rozdrobni.
A wydaje mi sie, ze siec powinna trzymac wszystkie transakcje, bo inaczej sie otwiera furtka dla oszustow.

No i jak sobie podzielimy tego BTC glebiej, to i rozdrobnienie bedzie wieksze, wiec informacji trzeba trzymac wiecej.

A tu o jeszcze innych ograniczeniach pisza - jakis problem jak widac jest
https://en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin_scalability_problem

J.

Data: 2017-10-26 12:23:31
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-25 o 18:27, J.F. pisze:

No i jak sobie podzielimy tego BTC glebiej, to i rozdrobnienie bedzie wieksze, wiec informacji trzeba trzymac wiecej.

Ta ilość informacji potrzebna do obsługi jest tylko cząstką tego co obrabiają komputery górników.
Żeby utrzymać stałą założoną prędkość wydobywania górnicy dostają zadania matematyczne do wykonania tym trudniejsze im górników jest więcej. Tak miała działać samoregulacja.
Niestety/stety kurs wzrósł i pojawiły się na rynku nowe wydajne koparki i spirala się nakręca :-)

Data: 2017-10-26 13:51:34
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59f1b7aa$0$5148$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Obrabiaja owszem - tylko ze po tym obrabianiu zostaje jakis jeden klucz ktory trzeba zapamietac.

A po kolejnych rozdrobnieniach kwoty zostaje coraz wiecej informacji do zapamietania.

J.

Data: 2017-10-26 14:01:46
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-26 o 13:51, J.F. pisze:
A po kolejnych rozdrobnieniach kwoty zostaje coraz wiecej informacji do zapamietania.

A to już musisz zasięgnąć dokładniejszej wiedzy :-)

Moja mi mówi że to pikuś w porównaniu a "mocą sieci" Takiego pojęcia się używa w tej branży :-)

Data: 2017-10-26 20:04:44
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 25-10-17 o 18:27, J.F. pisze:

No i jak sobie podzielimy tego BTC glebiej, to i rozdrobnienie bedzie
wieksze, wiec informacji trzeba trzymac wiecej.

Moim zdaniem problem może być po prostu w rozmiarze rekordu. Przyjęto
założenie, że jakiś tam będzie i o ile można różne cuda wymyślać, to
zmiana tego założenia nie jest taka prosta. Po prostu programy nie
podzielą bardziej i już.

Data: 2017-10-24 17:20:29
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie :)
[...]

Dokładnie.

Potem sie rozjada, ale najpierw bedzie duplikacja, co oczywiscie zacheca do zakupu BTC przed forkiem :)

Dokładnie! Stąd przez ostatnie tygodnie skok ceny :)

No i ciagle mi sie wydaje, ze jak wykopalem cos w BTC, to warto bedzie sprawdzic czy kod nie pasuje tez w BTG.

Do momentu forka, a potem to już się rozjedzie.
Będzie chodzić w innej sieci po prostu.

[...]

Jeśli. Chcesz to policz i zarabiaj. Ale może się okazać, że zanim
wykopiesz to wartość spadnie. Nie ma gwarancji. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-24 17:32:14
Autor: J.F.
Bitcoin
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnouumht.8de.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2017-10-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie :)
[...]

Tym niemniej ... jesli tak jak to napisales - duplikujemy bazy i rozdzielamy sieci, i w obu sieciach jest identycznie,
to zaraz po forku nowo wykopany kod BTC powinien byc rowniez dobry w BTG.
Tzn w sensie - zglosic tam jako nowo wykopany.

Z czasem sie rozjedzie ... albo i nie, jesli wszyscy kopacze beda rejestrowac w obu sieciach.
Rozjedzie sie po dalszych transakcjach, ale kopacze maja szanse zarobic podwojnie.

[...]

Ok, to byl scenariusz gdyby to nie byla kopia, ale nowa baza czysta.

Tak czy inaczej - scenariusz dla duzych graczy, a nie dla mnie malutkiego :-)

J.

Data: 2017-10-25 18:19:44
Autor: Krzysztof Halasa
Bitcoin
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Rozjedzie sie po dalszych transakcjach, ale kopacze maja szanse
zarobic podwojnie.

Ale po co się tak męczyć? Nie wystarczy podnieść ceny BC o 100%?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-10-24 17:29:59
Autor: Budzik
Bitcoin
Użytkownik z z@z.pl ...

[...]

IMO nastepny amber gold bedzie niedługo z dascoin.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2017-10-24 21:05:32
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-24, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Moim zdaniem grupka cwaniaków robi resztę świata w ambergold ;-)
Będzie z tego niezły kryzys.
Uczą się od banków ;-)

IMO nastepny amber gold bedzie niedługo z dascoin.

No dascoin to w ogóle nie jest krypto, tylko piramidka MLM. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-25 08:55:46
Autor: miumiu
Bitcoin

Moim zdaniem grupka cwaniaków robi resztę świata w ambergold ;-)
Będzie z tego niezły kryzys.
Uczą się od banków ;-)

Dokładnie, to ambergold w skali globalnej :) U nas jest afera "czemu rząd nie zbanował ambergoldu". Zaraz będzie afera "czemu rządy nie ostrzegaly przed bitcoinem". Niektóre rządy już zbanowały :)

Pzdr

Data: 2017-10-24 17:00:58
Autor: Budzik
Bitcoin
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

To cena BTC powinna chyba spadac, skoro konkurencja powstaje ?

Cena BTC przecież jest oparta w tej chwili o czystą spekulację :)

A nie o wzrost popularnosci?

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2017-10-24 21:05:05
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-24, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

To cena BTC powinna chyba spadac, skoro konkurencja powstaje ?
Cena BTC przecież jest oparta w tej chwili o czystą spekulację :)
A nie o wzrost popularnosci?

Nie. BTC sobie robi jazdy w przedziale 12-22 tys. zł (takie były
kwoty od lata). To nie jest popularność, tylko chciwość i spekulacja. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-24 17:11:33
Autor: Krzysztof Halasa
Bitcoin
"miumiu" <aac@bbd.pl> writes:

[...]

Gdyby nikt miał tego nie spieniężyć, to bitcoin by (już) nie istniał.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-10-25 09:32:07
Autor: miumiu
Bitcoin

Gdyby nikt miał tego nie spieniężyć, to bitcoin by (już) nie istniał.

Aktualny kurs niewiele ma wspolnego z kapitalizcją. Jest to po prostu kurs ostatniej transakcji. Manipulując transakcjami przy pewnej gotówce bardzo łatwo jest wyciągnąć kurs w kosmos. Ale nie ma opcji zeby pozniej po absurdalnym kursie spieniezyc calego bitcoina. Kilku manipulantów owszem spieniezy po najwyzszym kursie (bo to oni decydują kiedy skonczyć pompowanie), ale to tylko promil promila wszystkich uzytkownikow. Zdecydowana większość obecnych posiadaczy bitcoina wtopi mocno, tylko jeszcze tego nie wie :) Przeciez to klasyka, hossa tulipanowa, universal, perolinvest, bitcoin...

Pzdr

Data: 2017-10-25 10:44:26
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-25, miumiu <aac@bbd.pl> wrote:

[...]

Zdecydowana większość obecnych posiadaczy bitcoina wtopi mocno, tylko jeszcze tego nie wie :) Przeciez to klasyka, hossa tulipanowa, universal, perolinvest, bitcoin...

Nie no. Oni wręcz wierzą, że bitcoin będzie wiecznie rósł.
Czytam sobie Bitcoin Polska na FB i tam jest dopiero wesoło z poglądami.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-25 18:18:00
Autor: Krzysztof Halasa
Bitcoin
"miumiu" <aac@bbd.pl> writes:

[...]

Nie spodziewam się niczego innego. Podejrzewam zresztą, że większość
posiadaczy BC też to rozumie. Nie wiadomo jednak kiedy nastąpi koniec,
a każdy chce zarabiać jak najdłużej.
Tzn. na pewno da się zaobserwować moment krytyczny, tylko wtedy wszystko
powinno pójść bardzo szybko, i "zwykli" ludzie nie zdążą.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-09-29 21:54:59
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 27-09-17 o 10:59, miumiu pisze:

[...]
To bardzo delikatna kwestia. Moim - zaznaczam, że zjawiskiem
zainteresowałem się kilka dni temu i jestem laikiem - to scenariusz
będzie mniej więcej taki. Ponieważ ilość występujących w danym momencie
BitCoinów (a i pewnie sumarycznie wirtualnej waluty - jest określony, to
jego wartość tak naprawdę określa ilość środków finansowych, które
ludzie są skłonni w to zainwestować. Ta zależy w sporym stopniu od
ilości osób, które "uwierzą".

Na wzrost wartości ma przede wszystkim wpływ osób, które w ogóle
słyszały o tym zjawisku. Pewna ich części "uwierzyła". Wartość będzie
rosła dokąd będzie rosła ilość "wierzących" i ich zasobność. Spadek
wiary zaskutkuje spadkiem wartości.

Po to mi były dane w tabelce potrzebne, by zobaczyć, jak ta wartość
rośnie. To nawet nie jest trend kwadratowy, tylko jakiś sześcienny. Nie
widzę sensownego uzasadnienia tego, toteż zalecał bym po prostu
ostrożność przy jakiś długofalowych inwestycjach.

Data: 2017-09-30 23:13:23
Autor: Poldek
Bitcoin
W dniu 2017-09-27 o 10:59, miumiu pisze:

[...]

Prognozy rzadko się sprawdzają.

Data: 2017-10-03 03:11:35
Autor: Marcin N
Bitcoin
[...]

Bitcoin ma dwie poważne wady:

1. Nie ma oficjalnej giełdy z "silnymi plecami", na której da się BTC wymienić na "prawdziwe pieniądze". Istnieją jakieś lokalne giełdy, ale dość często słyszy się o "bankructach", w czasie których znikają prawdziwe pieniądze klientów.

2. BTC ma limit około 1500 transakcji co 10 minut. Jest to taki pierwotny ogranicznik ustalony na etapie projektowania tej kryptowaluty. Czy wyobrażacie sobie, że jakiś bank ma takie ograniczenie? A tu nie chodzi bank, ale o cały obrót światowy na tej "walucie".
Bitcoin w tej chwili się zatyka i zaczyna się myśleć o zmianie tego ograniczenia, co nie jest zadaniem trywialnym.

--
MN

Data: 2017-10-03 12:31:22
Autor: z
Bitcoin
W dniu 2017-10-03 o 03:11, Marcin N pisze:
Bitcoin w tej chwili się zatyka i zaczyna się myśleć o zmianie tego ograniczenia, co nie jest zadaniem trywialnym.

I podobno szykuje się rozłam na przynajmniej 3 rodzaje BTC bo towarzystwo kopiące (te duże ryby) się pokłóciły.

Także ludzkość nie dorosła jeszcze do takich genialnych rozwiązań :-)

Oczywiście można podejrzewać że za tym wszystkim stoi dojenie wiernych i zarobek dojących ;-)

Znaczy wracamy do źródeł i układu banki-klienci :-)

Data: 2017-10-06 07:31:28
Autor: miumiu
Bitcoin

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:59d366ff$0$663$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak to podział? I każdy po 21mln? No to pęka mit o nierozmnażalności :) W zasadzie to przecież nic nie stoi na przeszkodzie żeby bitcoina rozmnożyć o BTC2 czy BTC3. Przeciez już istnieją inne kryptowaluty, ktore wcale nie są gorsze ani lepsze :)
Czuję w kościach że za kilka lat o bitcoinie będzie się mówić jako o przekręcie stulecia. Taki nowy ambergold tylko większy. I znowu będzie armia "pokrzywdzonych", którzy "nie wiedzieli o ryzyku" i grube ryby politycy stojący za tym :)

Pzdr

Data: 2017-10-03 20:53:39
Autor: z
Bitcoin
Data: 2017-10-03 21:33:07
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin
W dniu 03-10-17 o 03:11, Marcin N pisze:

[...]

Z tych powodów uważam, ze BC (i inne kryptowaluty) są dobrym sposobem
transferu waluty, a nie odważył bym się inwestować w nie długofalowo.
Jak wysyłasz żonie do kraju pieniądze i jedna pensja zniknie, to jako
przeżyjesz. Problemem będzie, jak zniknął Ci oszczędności całego życia.

[...]

O tym nie wiedziałem. To niezbyt wiele.

Bitcoin w tej chwili się zatyka i zaczyna się myśleć o zmianie tego
ograniczenia, co nie jest zadaniem trywialnym.

WIdocznie nikt nie sądził, że sie taki popularny zrobi.

Data: 2017-10-04 14:14:50
Autor: Wojciech Bancer
Bitcoin
On 2017-10-03, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale to dotyczy chyba każdego rodzaju inwestycji?
Nie wrzuca się wszystkiego do jednego koszyka.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-04 17:01:30
Autor: Robert Tomasik
Bitcoin

Ale to dotyczy chyba każdego rodzaju inwestycji?
Nie wrzuca się wszystkiego do jednego koszyka.

Oczywiście. Ale kwota, jaką byłbym skłonny powierzyć BC nie byłaby
wielka na pewno.

Bitcoin