Bitfilar - alternatywa wobec PPK?

Data: 2019-08-26 11:57:58
Autor: Andrzej Kłos
Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
Szymon pisze:
Natrafiłem ostatnio w sieci na ciekawy eksperyment pewnego informatyka. Otóż założył on sobie 4 lata temu, iż będzie 10% minimalnej płacy inwestował w kryptowaluty. Comiesięcznie, bez względu na kurs. Ustalił koszyk owych krypto i tak sobie działa.
Celem jest oszczędzanie na emeryturę, a zatem długofalowe. Obecnie zostało mu 10-15 lat to planowanego zakończenia aktywności zawodowej.

Eksperyment. Zauważcie, że przeznacza na niego nie 10% zarobków (informatyka bądź co bądź) tylko 10% płacy minimalnej. Tyle co nic - w stosunku do jego zarobków. Eksperyment. I tak to należy traktować. I nie zastanawiać się co mu się bardziej będzie opłacać.

Data: 2019-08-26 11:59:21
Autor: z
W dniu 2019-08-26 o 11:57, Andrzej Kłos pisze:
[...]

Skoro hazard na mniejsze kwoty jest lepszy od hazardu na większe to niech sobie eksperymentuje.

Ja kupuję stare magnetofony i kasety. Mój eksperyment lepszy ;-)

Data: 2019-08-26 04:27:56
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2019 11:59:23 UTC+2 użytkownik z napisał:

Ja kupuję stare magnetofony i kasety. Mój eksperyment lepszy ;-)

Masz zamiar je sprzedawać i z tego się na starość utrzymywać?
Tytus powymieniał nowe rzeczy Papcia Chmiela na starocie, argumentując, ileż to będą warte za 50 lat.
Papcio odpowiedział: "Daruję Ci te wszystkie graty - siadaj na schodach i czekaj 50 lat".

Data: 2019-08-26 20:00:31
Autor: z
Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
Masz zamiar je sprzedawać i z tego się na starość utrzymywać?

Biorę sprawy w swoje ręce i rozkręcam interes. Lepszy byle jaki handelek niż najlepsza robota. Będę żerował na sentymentach nadzianych kolekcjonerów. ZŁOTY INTERES ;-)
Pewnie że z tego nie utrzymam się na starość. Jak mam się utrzymać z 10% najniższej krajowej?
Kupując krypto i czekając na cud?

Już lepiej było zainwestować w koparkę i kilkadziesiąt zł miesięcznie wychodzić na plus.

Jak już mówimy o małych kwotach

Data: 2019-08-29 19:40:52
Autor: Szymon
W dniu 2019-08-26 o 20:00, z pisze:

Już lepiej było zainwestować w koparkę i kilkadziesiąt zł miesięcznie wychodzić na plus.

Koszty prądu będą większe od zarobku.

Data: 2019-08-29 20:52:19
Autor: z
W dniu 2019-08-29 o 19:40, Szymon pisze:

Koszty prądu będą większe od zarobku.

Czyli jeszcze bardziej siadło. Piszesz o ETH czy ogólnie?

Data: 2019-08-29 21:36:47
Autor: Szymon
W dniu 2019-08-29 o 20:52, z pisze:
W dniu 2019-08-29 o 19:40, Szymon pisze:

Koszty prądu będą większe od zarobku.

Czyli jeszcze bardziej siadło. Piszesz o ETH czy ogólnie?

Ogólnie. Czytałem, że bez darmowego źródła prądu przestało być to biznesem.

Władze Iranu skonfiskowały blisko tysiąc komputerów, które były używane do nielegalnego wydobywania kryptowalut, m.in. bitcoina. Krypto-kopanie spowodowały wzrost zużycia energii w kraju aż o prawie 7 proc. - podaje irańskie Ministerstwo Energii.

Bardzo niska cena energii elektrycznej w Iranie (1kWh= 0,006 dol.), ściąga do kraju coraz więcej chętnych do wydobywania kryptowalut. Jak podaje wiceminister ds. energii, kopalne najczęściej zakładane są w szkołach lub meczetach, które otrzymują od państwa elektryczność za darmo.

Data: 2019-08-30 06:58:07
Autor: z
W dniu 2019-08-29 o 21:36, Szymon pisze:

Ogólnie. Czytałem, że bez darmowego źródła prądu przestało być to biznesem.

Rok czy dwa lata temu 50 zł/mies. Przy inwestycji 8 tysięcy. Zwrot po 2 latach, też nie było już biznesem a się kopało ;-)

Data: 2019-08-30 00:24:37
Autor: Dawid Rutkowski
Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
No ładnie, jeśli inwestycja na 8k, przy 50zł/mc, zwraca się w 2 lata, to już rozumiem wszystko, co piszesz.
Poziom jeszcze lepszy niż to towarzystwo, wg których Wisła płynie na południe, i co chcą budować rurociągi na moście pontonowym...

Data: 2019-08-30 07:16:56
Autor: Kris
W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 09:24:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Poziom jeszcze lepszy niż to towarzystwo, wg których Wisła płynie na południe, i co chcą budować rurociągi na moście pontonowym...

Ale rozwiń o co chodzi?
Bo z tego ca ja na szybko znalazłem to wyszło mi że teraz ścieki szły rura *pod* rzeka do oczyszczalni
I ta rura się zapchała co raczej nie dziwi skoro pod rzeką jest obniżona.
I ponoć chcą zbudować tymczasowy most pontonowy na którym puszcza nowa rur *nad* rzeką

Data: 2019-08-30 07:51:31
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 16:16:57 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

I ponoć chcą zbudować tymczasowy most pontonowy na którym puszcza nowa rur *nad* rzeką

Rura pod rzeką działa od 2012. Ściślej biorąc dwie rury o średnicy 1,6m, leżące w nad-rurze o średnicy ponad 4,5m. Główny problem w tym, że te mniejsze rury, którymi idą ścieki, są zalane betonem - podobno żeby zmniejszyć drgania.
I podobno nagle w środę jedna rura się rozszczelniła - ale jak, dlaczego, nie wiadomo. Problem niewielki - puścili wszystko drugą rurą. Tyle że niestety nagle i druga rura zaczęła mieć ten sam problem - ale nie zapchania, tylko rozszczelnienia (podobno). I nagle problem stał się wielki - trzeba było ścieki zacząć spuszczać do rzeki, inaczej zaczęłyby w mieście wybijać.

Rzeczywiście pytanie, skąd taka nagła awaria w obu rurach - ale jeśli źródło mechaniczne, możliwe, że w związku z niskim poziomem wody, to w sumie nie dziwne, leżą obok siebie zalane tym samym betonem, więc te same siły na nie działają. Ale tak mi tylko do głowy przychodzi że co, woda przestała naciskać od góry i rurę wygięło w górę i się rozszczelniła?
No i pytanie, jak wykrylili rozszczelnienie, skoro to betonem zalane?
Więc co się naprawdę stało to tego póki co chyba nikt nie wie.

Ścieki spuszczane są powyżej Warszawy - a członkowie rządu (sic!) widzieli jest pod Mostem Poniatowskiego w centrum... Chyba im już mózgi zalewa.

Zaś naprawa uszkodzenia polegać będzie na tym, że trzeba zlokalizować miejsce rozszczelnienia - wpuści się do pustej rury robota - potem trzeba wleźć do tej nad-rury, rozkuć beton, wymienić rurę i zalać na nowo. Zajmie to kilka dni.

A wczoraj telewizja reżimowa wieczorem relacjonowała niesamowite wyniki narady na najwyższym szczeblu (oczywiście nie zaproszono nikogo z władz Warszawy, bo daleko i problem ich nie dotyczy) i wielki mózgi (na czele z nieobecnym ciałem, ale obecnym duchem premierem pinokiem) wymyśliły, że saperzy zbudują most pontonowy, na którym położą nowy rurociąg.
Jakby to zaproponował były minister obrony (a raczej bezbronności), to bym się nie zdziwił, ale ten obecny widać nie jest lepszy.
Most pontonowy na wyschłej rzece, na moście pontonowym rurociąg (chyba ze słomek do napojów, żeby bujanie go nie połamało), podłączanie nowego rurociągu do obecnej instalacji, nowe pompy, żeby przepompowywać _nad_, a nie _pod_ dnem - ojojojojjjjjj...

Data: 2019-08-30 08:00:05
Autor: Kris
W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 16:51:32 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
I nagle problem stał się wielki - trzeba było ścieki zacząć spuszczać do rzeki, >inaczej zaczęłyby w mieście wybijać.

A to nie lepiej było żeby część tych ścieków tym pęknięciem wpadała do Wisły a reszta płyneła tam gdzie dotychczas?

Przynajmniej przez te kilka dni żeby sensowny plan naprawy zrobić
a teraz to wpadają wszystkie ścieki wiec pewnie duuuuuzo więcej niz przez  rozszczelnienie w rurze

Data: 2019-08-30 09:18:58
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 17:00:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

a teraz to wpadają wszystkie ścieki wiec pewnie duuuuuzo więcej niz przez  rozszczelnienie w rurze

Nie no, rura jest 11m pod dnem (nie da się płycej, to nie manhattan, gdzie wszystko stoi na granicie, tylko DC, kraina piasków, iłów i kurzawek).
Z tego, co czytam, wydaje się, że rury "rozszczelniły się" do środka nad-rury, plus być może również się zatkały - efekt jest taki, że zalało nie tylko nad-rurę, ale i pomieszczenia na jej krańcach - i dopiero wtedy puścili całość do Wisły, żeby móc wypompować syf z nad-rury i tych pomieszczeń.
Z uwagi na głębokość zakopania rozszczelnienie do gleby, a tym bardziej do Wisły, w grę nie wchodzi - trzeba by dołek w dnie wykopać ;> I pilnować, żeby nie zasypało.
No i też wynika niestety, że nie można póki co przepchać niczego tą rurą pod dnem - być może jest tylko zatkana gęstym, ale być może jest też złamana i to nawet w formie uskoku.
Więc pewnie albo złamało całość, albo jak się pierwsza rura czymś zatkała i walnęła, to uszkodziło i drugą - tak jak w nieszczęsnym ILe-62 z okęcia :(

Oraz dodatkowo, aby można było cokolwiek robić i tam wleźć, to trzeba oczyścić, inaczej H2S nie pozwoli nie tylko pracować, ale i żyć.
Bo co planować, jak nie wiesz, co się stało?

Problem z tym jest główny, że w Wiśle chyba tak z 5 razy mniej wody płynie, więc i ścieki w 5 razy większym stężeniu - a i mechanizmy samoczyszczania rzeki mogą przy tak niskim poziomie nie działać.
Warszawa problemu nie ma, Płock czy Włocławek mieć mogą.
Ale czy tak wielki? Ostatnio w Skierniewicach nie było wody i nic o tym nie było trąbione - gdybym w tym czasie nie był w Łodzi to bym nawet nie usłyszał - czyżby tam rządziła jedyna słuszna partia, co to kocha przyrodę, drzewa, bobry itp.? Ja też bym kochał jakbym miał z niej taką kasę dojoną... ;>

Ciekawe póki co jak wyjdzie pomysł z ozonowaniem tych ścieków, bo w żaden most pontonowy nie wierzę. Ciekawe też, czy gęste zbierają i wożą ciężarówkami do oczyszczalni na drugi brzeg - choć właściwie trudno powiedzieć, czy takie ścieki po sporej wędrówce pod miastem jeszcze się dzielą na gęste i płynne, czy też już wszystko się miksuje i rozpuszcza...

Data: 2019-08-30 17:23:23
Autor: Kamil Jońca
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

[...]

Ale oczywiście WIESZ jaka tam jest konstrukcja, że taką propozycję
składasz?

Przynajmniej przez te kilka dni żeby sensowny plan naprawy zrobić
a teraz to wpadają wszystkie ścieki wiec pewnie duuuuuzo więcej niz przez  rozszczelnienie w rurze

Co i tak stanowi podobno 1 (słownie: jeden) % przepływu "wysuszonej'
rzeki.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
A career is great, but you can't run your fingers through its hair.

Data: 2019-08-30 08:47:47
Autor: Kris
W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 17:24:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

Ale oczywiście WIESZ jaka tam jest konstrukcja, że taką propozycję
składasz? +
Nie mam pojęcia jaka tam jest konstrukcja
ale to jest grupa dyskusyjna to poddałem pod dyskusje mój pomysł;)

Co i tak stanowi podobno 1 (słownie: jeden) % przepływu "wysuszonej'
rzeki.
I wcześniej oczyszczalni nie było a Wisła płynęła;)

Data: 2019-08-30 17:52:04
Autor: Kamil Jońca
[...]

Ale do dyskusji przydałoby sie cokolwiek wiedzieć. Inaczej mamy
Morawieckiego czy Brudzińskiego.

Co i tak stanowi podobno 1 (słownie: jeden) % przepływu "wysuszonej'
rzeki.
I wcześniej oczyszczalni nie było a Wisła płynęła;)

No właśnie.

KJ.

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
If A equals success, then the formula is _A = _X + _Y + _Z.  _X is work.  _Y

Data: 2019-08-30 14:10:07
Autor: z
Bitfilar - alternatywa wobec PPK?

Wróć. Skrót myślowy. ;-)

Za lepszych czasów było coś koło 500-1000 zł/mies. czyli 1-2 lata (się ciągle wahało)  zwrot inwestycji

Potem było gorzej i liczyłem pesymistycznie (50-100 zł) że po 2-3 latach i sprzedaży sprzętu uda się wyjść na zero.

Był jeszcze wariant kopania tym co się już ma (GTX960) 5zł/mies ;-)

Jak widać równia pochyła ;-)

Data: 2019-08-30 14:29:07
Autor: ąćęłńóśźż
Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
A jak kopanie krypto ma się do fotowoltaiki?

-- -- -
Jak widać równia pochyła

Data: 2019-08-30 05:39:35
Autor: Kris
W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 14:29:09 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
A jak kopanie krypto ma się do fotowoltaiki?

1kWp fotowoltaniki kosztuje na dzisiaj u nas ok 5tys
Rocznie wyprodukuje to ok 1000kWh
Resztę Sobie sam policz

Data: 2019-08-30 06:30:43
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 14:39:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
> A jak kopanie krypto ma się do fotowoltaiki?
> 1kWp fotowoltaniki kosztuje na dzisiaj u nas ok 5tys

To marną to ma sprawność.
Rok ma 8766h - nawet przyjmując 1/2 na dzień/noc to wychodzi niecałe 23%.
Więc co, taki panel 1kW (hmm, a co to jest 1kWp?) daje kilowat tylko w południe?

Data: 2019-08-30 17:16:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:44d47fec-531e-4aaf-9c29-b574ebe42fe9@googlegroups.com...
> [...]

To marną to ma sprawność.
Rok ma 8766h - nawet przyjmując 1/2 na dzień/noc to wychodzi niecałe 23%.

Sprawnosc paneli jest kiepska (krzemowe ok 15%), ale Ty liczysz sprawnosc naszej pogody :-)

Więc co, taki panel 1kW (hmm, a co to jest 1kWp?) daje kilowat tylko w południe?

Oczywiscie panel daje pelna moc tylko przy prostopadlym oswietleniu, wiec jesli nie masz obrotnicy, to w samo poludnie - o ile tak go ustawiles.

W sumie to jestem zdziwiony, ze tak duzo wyszlo ... ale moze nie ma sie co dziwic  - lato mamy upalne, chmur malo, a dzien dlugi.
W zimie zachmurzenie czeste, ale dzien i tak krotki.

Tylko ze w tym dlugim dniu kat oswietlenia sie mocno zmienia ...

J.

Data: 2019-08-31 09:26:30
Autor: ąćęłńóśźż
Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
Dlaczego?
Co ma "daje pełną moc" do natężenia (strumienia) padającego światła?
Panele są tak silnie kierunkowe?
Znaczy będą produkować dookólne ;-)

-- -- -
panel daje pelna moc tylko przy prostopadlym oswietleniu

Data: 2019-08-31 09:50:53
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d6a2127$1$17354$65785112@news.neostrada.pl...
Dlaczego?
Co ma "daje pełną moc" do natężenia (strumienia) padającego światła?
Panele są tak silnie kierunkowe?

Panel o powierzchni np 1m^2 ustawiony prostopadle - lapie swiatlo z wiazki o przekroju 1m^2.

A jak go odchylisz o 60 stopni - to juz lapie tylko 0.5m^2 wiazki, reszta przelatuje obok.
W dodatku rosną odbicia od powierzchni.

Ba - jak masz kilka paneli obok siebie i kazdy obracany prostopadle do słonca - to jak stoja blisko, to beda sie zaslaniac ...

J.

-- -- -
panel daje pelna moc tylko przy prostopadlym oswietleniu

Data: 2019-08-31 11:49:28
Autor: ąćęłńóśźż
Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
Ale ta wiązka nadal może być wystarczająca do wysycenia 100% mocy panela?

-- -- -
A jak go odchylisz o 60 stopni - to juz lapie tylko 0.5m^2 wiazki, reszta przelatuje obok.

Data: 2019-08-31 12:22:31
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d6a42a9$1$31099$65785112@news.neostrada.pl...
Ale ta wiązka nadal może być wystarczająca do wysycenia 100% mocy panela?

Do nasycenia panelu to Sloncu jeszcze duzo brakuje.
Przynajmniej w odlegosci Ziemi.

J.

-- -- -
A jak go odchylisz o 60 stopni - to juz lapie tylko 0.5m^2 wiazki, reszta przelatuje obok.

Data: 2019-09-01 14:14:37
Autor: Arek
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5d6a4b01$0$17363$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wspomaganie lustrami?
No i trwałość - po ilu latach ich sprawność spadnie do 50% początkowej.

Arek

Data: 2019-08-31 08:12:39
Autor: Zbynek Ltd.
Dawid Rutkowski napisał(a) :
> [...]

Więc co, taki panel 1kW (hmm, a co to jest 1kWp?) daje kilowat tylko w południe?

Realna moc wyprodukowana przez panel to 10% jego mocy nominalnej. W środkowej Polsce. I tyle w temacie.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-08-27 16:31:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bitfilar - alternatywa wobec PPK?

"Andrzej Kłos" qk0a6q$iut$1@news.icm.edu.pl

Eksperyment. Zauważcie, że przeznacza na niego nie 10% zarobków
(informatyka bądź co bądź) tylko 10% płacy minimalnej. Tyle co nic

Jako informatyk mógłby przeprowadzić szybciej, inwestując mniej. ;)
Jako naukowiec, po eksperymencie miałby tyle samo -- wiedzy
dotyczącej takiego oszczędzania. ;)

-=-

BTC daje zarazem duże ryzyko i nadzieję na duży zysk.
Chyba nie ma tu niczego zdumiewającego -- takie są
ogólne prawidłowości inwestowania.

-=-

Parę razy chciałem zainwestować w BTC jakieś drobiazgi:
  - na samym początku
  - około 2012 roku
  - około 2015 roku

Gdybym zainwestował -- zyskałbym wiele stosunkowo i niewiele
bezwzględnie (bo raczej bym wycofał przy okazji widoków
najbliższej bessy) natomiast bym stracił sporo czasu.

Przykładny ;) informatyk mógł zarobić majątek.

Najlepiej bym wyszedł ze startem w 2015 r. -- wtedy właśnie
pomyślałem o spekulowaniu na wieść o rajdzie USD. Wybór mój
padł wówczas na BTC.

-=-

Ogólnie ,,waluta'' IMO niepewna, spread duży, zysk gwarantowany
IMO głównie tym, którzy ,,pomagają'' innym w inwestowaniu... ;)

--

Bitfilar - alternatywa wobec PPK?