Biura maklerskie - kontrakty terminowe

Data: 2011-04-21 08:18:55
Autor: Mcartur
Biura maklerskie - kontrakty terminowe
Bylbym wdzieczny za opinie na temat funkcjonowania biur maklerskich takich jak BGZ, Bossa, Alior oraz PKObp szczegolnie pod katem niezawodnosci aplikacji i funkcjonalności Bede wdzieczny za opinie i spostrzezenia
Mcartur
PS Swoje juz wygooglalem stad ograniczylem tylko pytanie do tych biur :-)

Data: 2011-04-21 12:31:07
Autor: kigam
Dnia 21-04-2011 o 10:18:55  Mcartur <mcartur73.SKASUJ@gazeta.pl>  napisał(a):

[...]

PKO miałem kiedyś, chyba nie zmienili aplikacji, działała stabilnie ale ma  opóźnienia jakieś 1-1,5s do nola i statici, poza tym kosztowo chyba dalej  do dupy, Bossa i BRE problemy to naprawdę wyjątki. Po wejściu Aliora  czytałem gdzieś że z ich nol-a nie można składać bezpośrednio zleceń, nie  wiem jak teraz.

Data: 2011-04-21 14:00:41
Autor: quwert
Dnia Thu, 21 Apr 2011 12:31:07 +0200, kigam napisał(a):
Po wejściu Aliora  czytałem gdzieś że z ich nol-a nie można składać bezpośrednio zleceń, nie  wiem jak teraz.

W najnowszej wersji już można ale nie testowałem jadę na starej.
Co do Aliora to minusy:
- upierdliwe logowanie
- każda transakcja potwierdzana SMS (nie wiem czy to można wyłączyć na wzór
mBanku) chociaż SMS-y póki co dochodzą szbko 1-5 sekund
- brak szczegółów przelewów wychodzących/przychodzących, z wyjątkiem daty i
kwoty to nie ma nic więcej, przy więcej niż dwóch kontach to się bałagan
robi.
- czasami walą spamem po zalogowaniu

Data: 2011-04-21 21:26:07
Autor: pm
Biura maklerskie - kontrakty terminowe
?> Co do Aliora to minusy:
- upierdliwe logowanie

fakt

- każda transakcja potwierdzana SMS (nie wiem czy to można wyłączyć na wzór
mBanku)

można
na początku jest pytanie.

Data: 2011-04-21 18:21:12
Autor: george

" Mcartur" <mcartur73.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:ioop9f$jum$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bossa, stabilnie, bezproblemowo, używam i sobie chwalę.
Szczególnie API do NOL'a bardzo mnie cieszy.

niektorzy narzekają na system rozliczenia sesji (zwrot depo)

george

Data: 2011-04-21 18:32:21
Autor: skippy
Biura maklerskie - kontrakty terminowe
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4db05979$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

Ponarzekam:)

Bossa, stabilnie, bezproblemowo, używam i sobie chwalę.
Szczególnie API do NOL'a bardzo mnie cieszy.

Fajnie z API ale to na razie zabawka nie nadająca się do poważnych zastosowań.
Podstawowa wada to konieczność odpalenia NOL i przez to niemożliwość zautomatyzowania procesu powtórnego logowania przy wylogowaniu z systemu transakcyjnego.
Tak więc nie można puścić sysa i sobie pójść.

niektorzy narzekają na system rozliczenia sesji (zwrot depo)

Dziwnie to bywa z rozliczaniem, czasem o 19 czasem o 22 jakoś tak różnie, tylko że to nie ma najmniejszego znaczenia.
Od 17:3x rachunek maklerski jest w trybie przeglądania, więc nawet wcześniejsze rozliczenie nie zmienia nic.
I tak nie można by było przelać tych pieniędzy.
Jedyne co, to nie wiadomo ile się dokłądnie ugrało/wmoczyło.

To co mi się nie podoba, to że jak zlecę w Citi przelew z ranka - to mimo że on idzie elixirem o 9:00 to w BOS go księgują dopiero koło 16. To jest najbardziej wkurzające. Chyba jakieś robótki ręczne odchodzą w tym zakresie, bo innego wytłumaczenia nie widzę.

Z ciekawostek: jesli interesuje Cię składanie zleceń z urządzeń mobilnych - to BRE jako jedyny ma w ofercie aplikację współpracującą z Notowaniami Mobilnymi i pozwalającą wygodnie składać zlecenia i przeglądać rk i nie jest to oparte o rzeźbienie poprzez www.

Data: 2011-04-21 18:55:49
Autor: george

"skippy" <man@the.moon> wrote in message news:iopm6o$c9q$1news.onet.pl...
[...]

Prawda, architektura rozwiązania pozostawia nieco do życzenia.
Może po przetestowaniu "interfejsu / FIXML" bossa.pl uruchomi serwer....zamiast NOL'a...
W sumie przesiadka z własnej aplikacji na dedykowany serwer z tym interfejsem wystawiony przez Bossa.pl
byłaby dość prosta. Oczywiście trzeba dodać SSL ale to nie problem jakiś.
Korzystam narazie ze strumienia informacji z notowaniami i automatu zamykającego pozycje.
Niestety masz rację, wszystko musi chodzić pod nadzorem, ale i tak nie puściłbym tego w full auto wiec w tej chwili mi to nie przeszkadza. Rzeczywiście wkurzające jest "automatycznie wylogowanie"...

george

Data: 2011-04-21 19:27:21
Autor: skippy

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4db06195$0$2436$65785112news.neostrada.pl...

Rzeczywiście wkurzające jest "automatycznie wylogowanie"...

W dodatku bywa tak, że już po Statice i MT4 widzę że kicnęła sieć, a NOL3 udaje wariata jakby było OK.
Sieć wraca, pewnie z nowym IP, NOL nadaj udaje tylko kliknięcie jakiegos konkretnego "rozkazu" mu przypomina ze robimy dowidzenia.

Być może tak chodzę wszystkie NOL i ePromaki w innych DM, ale tego nie wiem więc dobrze by było, gdyby ktoś napisał.

Przy okazji może napiszesz, jak podchodzisz do "nizawodności" sieci.
Jak wiadomo, nawet poważny DM może mieć skuteczny pad przez pół sesji.

Ja mam Neo i na biurku leży gwizdek GSM gotowy w każdej chwili do czerwonego alarmu oraz włączony dodatkowy komp żeby się natychmiast logować przy padzie podstawowego plus na stałe niezależnie notki w PDA jakby wszystko pieprznęło przez zasilanie, żeby wiedzieć że trzeba dzwonić ze zleceniem jako pokemon.

Co tu można udoskonalić pomijając światłowód, sztywne łącza itp sprawy?

Data: 2011-04-21 19:31:11
Autor: skippy
Biura maklerskie - kontrakty terminowe
Czy jest jakieś B|M, w którym telefonicznie np. o godz. 16:00 można poprosić o wstawienie na fix zamknięcia pozycji?

W BOS stwierdzono, że regulamin tego nie przewiduje i mi odmówiono.
Nie narzekam, rozumiem ich jakie mogą być przesłanki, ale może ktoś przyjmuje takie zlecenia?

Data: 2011-04-21 20:25:57
Autor: george

"skippy" <man@the.moon> wrote in message news:ioppds$ni5$1news.onet.pl...

[...]

Pewnie w NOL3 idą na kompromis. Pewnie nie ma poolingu do serwera, tylko jest odbiór danych,
Jak nie ma nic w strumieniu przez dajmy na to 3 min to jest "info o padzie".
Ostatnio był z tym problem bo aktywnosci rynku w godzinach "obiadu" byla tak słaba że ten sposób "detekcji" błędu sieci to raczej marna heurestyka. W zwiazku z tą słaba :aktywnością wydłużyli
"czas braku aktywnosci łącza" który nie rozłączą do jeszcze dłuższego okresu czasu o efekt jest kompromisowy. Gdybym miał takie możliwosci manewru też bym tak zrobił. W koncu siec jest bardziej stabilna niż niska aktywnosc GPW :).

[...]

Szczerze powiem to "bagatelizuje" niestabilnosc sieci wiec nic rozsądnego nie poradzę. Pewnie do czasu. :).
Ale w koncu nie jest ze mnie żaden Goldman Sucks...

george

Biura maklerskie - kontrakty terminowe