Biznes plan

Data: 2009-10-05 15:45:20
Autor: PawelC
Biznes plan
Witam i proszę o sugestie.
Jestem na etapie pisania pierwszego biznes planu w związku z staraniem się o fundusze unijne.
Mam świadomość że każda jedna branża, firma, będzie go miała trochę innego, ale pewne założenia chyba jednak są wspólne.
Ponieważ jestem "świeżym przedsiębiorcom" mam dwa(może naiwne) pytania dot. tego tematu.
Jak bardzo szczegółowo w takim dokumencie podawać informacje, czym mój pomysł różni się od konkurencji. Co prawda koła nie odkryłem ale wydaje mi się że tak zrobionego produktu w Polsce jeszcze nie ma.
Na spiskową teorię dziejów co prawda nie choruje, ale zwyczajnie nie dowierzam biurokratom i urzędnikom, a już raz zdarzyło mi sie że ktoś "ukradł" mi pomysł.
Pyt. 2 drugie trochę z tym związane, czy opisując promocje i reklamę podaje się tylko ogólne założenia czy powinienem to jednak opisać szczegółowo.

Data: 2009-10-21 09:27:07
Autor: kajar007
Biznes plan

Witam,  Jeżeli chodzi o biznes plan to musi być sporządzony w sposób jasny i klarowny.
Od niego ( w twoim przypadku ), zależy czy zostanie przyznana dotacja. Jeśli chodzi o przypadki wykradania pomysłów przez urzędników, szczerze mówiąc nigdy się z tym nie spotkałem a widziałem wiele bardzo ciekawych pomysłów, na które Unia Europejska z uśmiechem przyznała dotację.   Odpowiadając na pytanie nr.2 , wszelkie działania marketingowe związane z planowaną przez Ciebie działalnością, muszą w biznes planie, być szczegółowo opisane. Po pierwsze jest to niezbędne do tego, aby przekonać dany podmiot przyznający dofinansowanie,  że warto sfinalizować twój pomysł, ponieważ wiesz jak go skutecznie wypromować. Po drugie , jest to niezbędnik także dla Ciebie , ponieważ poruszając się wedle wcześniej ustalonego planu marketingowego, łatwiej jest osiągnąć zamierzone cele oraz zweryfikować wiele czynników związanych ze sprzedażą danego produktu lub usługi.

Biznes plan