Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Blacik XT stalowo-plastikowy

Blacik XT stalowo-plastikowy

Data: 2010-02-12 00:19:43
Autor: swir
Blacik XT stalowo-plastikowy
Hej!

Szukam odpowiedzi ;) Chodzi o blaty. Zajechały mi się i trzeba
wymienić. Konkretnie rozchodzi mi się o środkowy blat. Miałem 32T
stalowo-kompozytowy. Fajna sprawa bo o wiele trwalszy niż alu. Teraz
chcę wpakować do korby 36T ale XT ten rozmiar ma z szajsmetalu. Inne
grupy też :/ Jedyne co znalazłem na stronach szimano to opis do korby
LX w tej nowej wersji turystycznej. Podają tam że korba występuje w 2
zestawach blatów  44-32-22T/48-36-26T i niżej opis blatów dla
środkowego stal+plastik. Podobny opis jest dla SLX'a z tym że tam już
jest napisane że 32 to stal+plastik, a 36 alu. Pytam więc czy LX
faktycznie ma blat 36T stalowo-plastikowy taki jak 32T w XT'ku
(dziurki w zębach, nity do łapania łańcucha itp)? Tak sugeruje opis..
Widział ktoś tę korbę na oczy? Stawiam na trwałość więc te parę gram
mi nie robi. Jak nie szimano to co ze stalowych blaciorów ale żeby
było porządnie zrobione i sztywne. Od deory raczej nie chcę ;)

Data: 2010-02-12 04:04:24
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blacik XT stalowo-plastikowy
On Feb 12, 8:19 am, swir <sw...@tlen.pl> wrote:
Hej!

Szukam odpowiedzi ;) Chodzi o blaty. Zajechały mi się i trzeba
wymienić. Konkretnie rozchodzi mi się o środkowy blat. Miałem 32T
stalowo-kompozytowy. Fajna sprawa bo o wiele trwalszy niż alu. Teraz
chcę wpakować do korby 36T ale XT ten rozmiar ma z szajsmetalu. Inne
grupy też :/ Jedyne co znalazłem na stronach szimano to opis do korby
LX w tej nowej wersji turystycznej. Podają tam że korba występuje w 2
zestawach blatów  44-32-22T/48-36-26T i niżej opis blatów dla
środkowego stal+plastik. Podobny opis jest dla SLX'a z tym że tam już
jest napisane że 32 to stal+plastik, a 36 alu. Pytam więc czy LX
faktycznie ma blat 36T stalowo-plastikowy taki jak 32T w XT'ku
(dziurki w zębach, nity do łapania łańcucha itp)? Tak sugeruje opis.
Widział ktoś tę korbę na oczy? Stawiam na trwałość więc te parę gram
mi nie robi. Jak nie szimano to co ze stalowych blaciorów ale żeby
było porządnie zrobione i sztywne. Od deory raczej nie chcę ;)

mddleburn hardcoat slickshift. Ale nie wiem z czego sa zrobione.

Data: 2010-02-12 13:41:51
Autor: MadMan
Blacik XT stalowo-plastikowy
Dnia Fri, 12 Feb 2010 04:04:24 -0800 (PST),
frank.castle0407@googlemail.com napisał(a):

mddleburn hardcoat slickshift. Ale nie wiem z czego sa zrobione.

Masz? Używasz? Jak z trwałością?
Jestem "na kupnie" zębatek bo chcę mieć cały nowy napęd niezłej klasy
(no dobra, z tyłu będzie LX, ale kaseta XT za droga...) no i MB Hardcoat
to jeden z pomysłów, tym bardziej że za jakieś 280 zł mam komplet
zębatek, a za nieco mniej średnia+duża (mała jest używana rzadko więc
nie podejrzewam jej zużycia). --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 06:48:51
Autor: swir
Blacik XT stalowo-plastikowy
Ja nie mam blatu 44, zdjąłem i zamiast mam rockring sainta. Ale na
nowysezon chcę mieć zestaw 22-36. Najczęściej jadę na środkowym więc
musi być trwały. Kiedyś wywalałem standardowe alu XT i wstawiałem
stalowe od deorki. Niedawno shimano zrobiło mi dobrze produkując 32T
stalowe w grupie XT no ale odkąd napaliłem się na 36T bez dużego blatu
znowu zrobiła się kupa bo nie ma czegoś porządnego i zarazem trwałego.
To całe middleburn to 7075T6 alloy pokryte ichnym
wynalazkiem(ceramicznoteflonowym!). Więc w sumie kicha, może i powłoka
jakaś tam super trwała i obniża tarcie... blablabla MARKETING. Zedrze
się powłoka między zębami i zacznie topić się jak zwykły szajsmetal.
Się w między czasie dowiedziałem że szimano robi tylko 32T stal-
plastik. 36 mają tylko alu. takze musze szukać czegoś innego.

Data: 2010-02-12 18:31:47
Autor: ...::QRT::...
Blacik XT stalowo-plastikowy
Dnia Fri, 12 Feb 2010 06:48:51 -0800 (PST), swir napisał(a):

36 mają tylko alu. takze musze szukać czegoś innego.

może coś takiego? http://surlybikes.com/parts/stainless_steel_chainrings/

Data: 2010-02-12 18:38:21
Autor: MadMan
Blacik XT stalowo-plastikowy
Dnia Fri, 12 Feb 2010 18:31:47 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

36 mają tylko alu. takze musze szukać czegoś innego.

może coś takiego? http://surlybikes.com/parts/stainless_steel_chainrings/

To jest ze stali nierdzewnej, zatem wytrzymałość będzie na pewno gorsza
niż blatu ze stali stopowej "rdzewnej" czy nawet wysokowęglowej. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-13 15:17:47
Autor: ...::QRT::...
Blacik XT stalowo-plastikowy
Dnia Fri, 12 Feb 2010 18:38:21 +0100, MadMan napisał(a):

Dnia Fri, 12 Feb 2010 18:31:47 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

36 mają tylko alu. takze musze szukać czegoś innego.

może coś takiego? http://surlybikes.com/parts/stainless_steel_chainrings/

To jest ze stali nierdzewnej, zatem wytrzymałość będzie na pewno gorsza
niż blatu ze stali stopowej "rdzewnej" czy nawet wysokowęglowej.

1. nie jestem przekonany. Sporo przecież zależy od stopu takiej stali. Stali nierdzewnych jest przeca
całkiem sporo a niektóre sa naprawde twarde. Np takie używane do wyrobu
noży. Inna sprawa iż blat na którym sie jeżdzi praktycznie nonstop musi poprostu
wytrzymać tyle co napęd. Nikt z reguły nie oczekuje iż po wymianie napędu
taka tarcza bedzie sie jeszcze do czegoś nadawać. Wiec nie musi też być
bardzo twardy - wystarczy iż ta twardzość bedzie "odpowiednia".

Data: 2010-02-15 05:48:26
Autor: swir
Blacik XT stalowo-plastikowy
Te kanadyjskie trybiki robią ze stali austenityczna AISI 304. Z tego
co znalazłem w necie to jest popularna stal konstrukcyjna o niskiej
zawartości węgla. Raczej kiepska jeżeli chodzi o odporność mechaniczną
i podatna na odkształcenia plastyczne. Po mojemu kupa :) Może by się
jaki inżynier od materiałoznawstwa wypowiedział?

Data: 2010-02-12 18:07:50
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Blacik XT stalowo-plastikowy
Dnia 12.02.2010 13:04 użytkownik frank.castle0407@googlemail.com napisał
mddleburn hardcoat slickshift. Ale nie wiem z czego sa zrobione.

Z aluminium pokrytego warstwą ceramiki i teflonu.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-12 12:08:14
Autor: mk
Blacik XT stalowo-plastikowy
Hej!

Szukam odpowiedzi ;) Chodzi o blaty. Zajechały mi się i trzeba
wymienić. Konkretnie rozchodzi mi się o środkowy blat. Miałem 32T
stalowo-kompozytowy. Fajna sprawa bo o wiele trwalszy niż alu. Teraz
chcę wpakować do korby 36T ale XT ten rozmiar ma z szajsmetalu.

a jesteś pewien, że jak do korby 42-32-22 wstawisz 36, to będzie działać ok?
42-36-22 - może np. wolniej wrzucać z małej na średnią.

--
mk

--


Data: 2010-02-13 08:04:11
Autor: kml
Blacik XT stalowo-plastikowy

Użytkownik "swir" <swiru@tlen.pl> napisał w wiadomości news:070f9747-f681-4f0f-8536-eb7998f0c735z26g2000yqm.googlegroups.com...

Od deory raczej nie chcę ;)
-- --

Badałem temat pod kątem stalowego blatu 2mm jako zamiennika do środkowej tarczy. Da się to wyciąć etc, jednak jest jeden problem: blat jest gładki bez żadnych pomocniczych miejsc do przerzucania łańcucha więc moze być gorzej z powrotem z mała na średnia.

Trwałość stalowego blatu jest naprawdę niezła a i cenowo da sie to jakoś z sensem zrobić. Swego czasu myślałem nad tym żeby tam podrutować jakieś pseudo nity etc dla lepszej pracy łańcucha i zapewne da się coś zrobić tyle, że będzie wyglądać śmiesznie :)

Póki co temat porzuciłem, ale raczej do niego wróce i dam znać jak to wyszło. Oczywiście kwestie wagi pomijam świadomie ;)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010.

Blacik XT stalowo-plastikowy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona