BlackBerry bez BIS

Data: 2011-09-26 11:40:03
Autor: Lucar
BlackBerry bez BIS
Zamierzam kupić BB Pearl 3G i korzystać z pakietu z dostępem do internetu, ale
bez usługi BIS. Chciałbym wiedzieć, czy będę mógł bez przeszkód:
1. korzystać z przeglądarki
2. ściągać i instalować aplikacji łączące się z netem (np. radio internetowe)
3. korzystać z GPS i Google Maps

Z góry dziękuję za pomoc :)

Data: 2011-09-26 12:42:52
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Mon, 26 Sep 2011 11:40:03 +0000 (UTC), Lucar napisał(a):

[...]

można. tylko po co?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2011-09-26 11:58:02
Autor: Lucar
BlackBerry bez BIS
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał(a):
> [...]

> 1. korzystać z przeglądarki
> 2. ściągać i instalować aplikacji łączące się z netem (np. radio internetowe)

Bo na razie email i BB Messenger nie są mi potrzebne, ale telefon mi się podoba :)

Data: 2011-09-26 13:00:06
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Mon, 26 Sep 2011 11:58:02 +0000 (UTC), Lucar napisał(a):

Bo na razie email i BB Messenger nie są mi potrzebne, ale telefon mi się podoba :)

Tylko, że to jest jak kupno sportowego auta bez możliwości rejestracji,
licząc, że się pojeździ po 200-metrowym odcinku prywatnego terenu.
Ani przyjemne, ani satysfakcjonujące.

A BB jako telefon jest słaby.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na

Data: 2011-09-26 12:43:04
Autor: Lucar
BlackBerry bez BIS
> [...]

Tylko, że to jest jak kupno sportowego auta bez możliwości rejestracji,
licząc, że się pojeździ po 200-metrowym odcinku prywatnego terenu.

Mógłbyś rozwinąć, na czym polega słabość BB jako telefonu? Ja akurat lubię
stosunkowo małe telefony z normalnymi klawiszami. Jeżeli znasz takowe, które
by spełniały moje wymagania podane w pierwotnym poście, to byłbym wdzięczny za
podpowiedź. Dodam, że z przeglądarki i GPS-a korzystam raczej sporadycznie,
więc akurat stosunkowo niewielki ekran nie ma tu aż takiego znaczenia.

Data: 2011-09-26 16:21:43
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Mon, 26 Sep 2011 12:43:04 +0000 (UTC), Lucar napisał(a):

[...]

marna czytelnosć ekranu, taka sobie synchronizacja z pecetem, w ogóle jest
mało wygodny. W ogóle telefon w BB to taki sobie dodatek do poczty, BBM i
paru jeszcze innych rzeczy. Obcinając sobie BIS/BES co zostaje? Taki sobie
dodatek. Klasyczne telefony beda wygodniejsze w obsłudze, nie trzeba będzie
szukać funkcji po różnych śmiesznych miejscach itp. Przecież BB to nawet alarmu porządnego nie ma.
Oprócz tego skoro lubisz z normalnymi klawiszami, to dlaczego wybrałeś
Pearla? On zdecydowanie nie ma normalnych klawiszy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2011-09-27 09:08:30
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
>marna czytelnosć ekranu

bzdura

>Klasyczne telefony beda wygodniejsze w obsłudze, nie trzeba będzie
>szukać funkcji po różnych śmiesznych miejscach itp.

np.

>Przecież BB to nawet alarmu porządnego nie ma.

akurat to ma lepsze od nokia , zwlaszcza drzemke ktorej nie da sie przez przypadek wylaczyc

Data: 2011-09-27 10:56:37
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:08:30 +0200, Pendrive napisał(a):

bzdura
np.
akurat to ma lepsze od nokia , zwlaszcza drzemke ktorej nie da sie przez przypadek wylaczyc

Jak zwykle ocieka pan wręcz fachowością, panie Przemysławie Rokicki.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

Data: 2011-09-27 09:05:46
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-26 14:00, Waldek Godel pisze:
[...]

jezeli ktos jako telefon rozumie sms i dzwonienie to niekoniecznie.
Dzwiek jest bardzo dobry (i najlepszy jakościowo odtwarzacz mp3 z tych co korzystalem na telefonach)

Data: 2011-09-27 09:04:23
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-26 13:58, Lucar pisze:
[...]

google maps ostatnio uruchamialem bez bisu wymagalao albo bis albo wifi.

Data: 2011-09-26 15:10:15
Autor: GS
BlackBerry bez BIS
Użytkownik Lucar napisał:
[...]

3x tak
da się
ale za te 10zł (lub więcej w zalezności od opa) za BIS można i z BIS'a skorzystać.

pzdr
GS

Data: 2011-09-26 20:31:37
Autor: TGor
BlackBerry bez BIS
On 2011-09-26 13:40, Lucar wrote:
Z góry dziękuję za pomoc :)

Kolega GS dobrze doradza: weź z BISem za rozsdądne pieniądze - zobaczysz, że warto.

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-09-27 09:03:44
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-26 13:40, Lucar pisze:
[...]

wiekszosc aplikacji na bb dziala albo z bis albo z wifi a bez tego na zwyklym necie nie pojdzie, nie polecam takiego rozwiazania !

--
http://dumpingowiec.pl - Faktury, Rachunki, Paragony, Magazyn, Księgowość - 35 zł!

Data: 2011-09-27 11:48:44
Autor: BAREK
BlackBerry bez BIS
[...]

Da się, ale pakiet internetowy pod nazwą BIS jest na prawdę tani i umożliwia korzystanie z wszystkich dobrodziejstw BB.
Pearl ma takie pół/qwerty - czyli pod jednym klawiszem masz dwa znaki, ale podobno tez dobrze się na tym pisze, a telefon jest mniejszy.
Google Maps jest idealną mapką kieszonkową, żeby gdzieś trafić a nie targać ze sobą map albo nawigacji dodatkowo.

BTW
W.G. chyba mało wie o BB, skoro twierdzi, że nie daje się on synchronizować z PC i marny z niego telefon...
BB to telefon + duuużo więcej :-)
Według mnie, to głównym kierunkiem rozwojowym Noki/przynajmniej pewnych linii modelów jest pości za funkcjonalnością BB.
Może to wyglądać, że BB jest z tyłu, bo ma mniej efektowne i ładne rozwiązania, ale BB działa a nie koniecznie błyszczy.

Barek

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-09-27 11:00:07
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Tue, 27 Sep 2011 11:48:44 +0200, BAREK napisał(a):

W.G. chyba mało wie o BB, skoro twierdzi, że nie daje się on synchronizować z PC i marny z niego telefon...

uuu.. poważne problemy z rozumieniem tekstu pisanego widzę.
BB to telefon + duuużo więcej :-)

telefon plus BIS/BES

[...]

zademonstruj np. Skype na BB albo wytłumacz dlaczego przy korzystaniu z
bezpośredniego połączenia z internetem tak drastycznie spada żywotność
baterii. Wskaż dobrą nawigację na BB lub wytłumacz jej brak.
I na koniec może wytłumacz, dlaczego sam producent wlaśnie kompletnie
zarzucił architekturę o której piszemy - bo to już obecnie jest rozwiązanie
ze śmietnika.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-09-27 13:39:52
Autor: Diabełson
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 12:00, Waldek Godel pisze:
  Wskaż dobrą nawigację na BB lub wytłumacz jej brak.

Wisepilot :)

--
F'pockokah az przytópęm

Data: 2011-09-27 14:01:58
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS

zademonstruj np. Skype na BB albo wytłumacz dlaczego przy korzystaniu z
bezpośredniego połączenia z internetem tak drastycznie spada żywotność
baterii.

Bo w innych telefonach tak sie nie dzieje

Wskaż dobrą nawigację na BB lub wytłumacz jej brak.

navixpert,

P.

Data: 2011-09-27 13:07:26
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Tue, 27 Sep 2011 14:01:58 +0200, Pendrive napisał(a):

[...]

Nie, nie dzieje się. Zapewne nawet nie masz zielonego pojęcia dlaczego.

Wskaż dobrą nawigację na BB lub wytłumacz jej brak.

navixpert,

Pytałem o DOBRĄ.
To znaczy taką, która działa nawet po wygaśnięciu płatnego okresu oraz w
miejscach o słabym zasięgu sieci komórkowej (bo często właśnie w takich
miejscach trzeba coś pilnie wyszukać)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

Data: 2011-09-27 14:19:39
Autor: Diabełson
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 14:07, Waldek Godel pisze:
[...]

Nie określiłeś precyzyjnie kryteriów w pierwszym pytaniu. Wisepilot działa po wygaśnięciu płatnego okresu mniej więcej tak, jak Google Maps.
Jeśli jest słaby zasięg sieci komórkowej, to już nie jest winą producenta nawigacji.

--
F'pockokah az przytópęm

Data: 2011-09-28 08:30:41
Autor: Jeremiasz
BlackBerry bez BIS
[...]

Winą producenta jest to, ze wymyslajac swoj produkt oparl sie na modelu pobierania map netem z odleglego serwera a nie np. z karty pamieci, bez netu. Co rodzi takie a nie inne konsekwencje.

JA

Data: 2011-09-27 14:29:03
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
[...]

no oswiec mnie, nokia e51 normalnie trzymala kilka dni a po wlaczeniu wifi i okresowym sprawdzaniu poczty 1 dzien, kazdy android z jakim mialem do czynienia skracal wyzotnosc baterii do jednej doby przy korzystaniu z neta.

P.

--
http://dumpingowiec.pl - Faktury, Rachunki, Paragony, Magazyn, Księgowość - 35 zł!

Data: 2011-09-27 13:31:39
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Tue, 27 Sep 2011 14:29:03 +0200, Pendrive napisał(a):

[...]

No popatrz jaka niespodzianka..  kto by się spodziewał.
Więc jak wytłumaczysz, geniuszu karpat, że BB korzystając z internetu przez
BIS/BES wytrzyma 2 dni, a jak przełączysz na bezpośrednie połączenie z
netem, to baterii nawet do końca dnia nie wystarczy?

Data: 2011-09-27 16:07:02
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 14:31, Waldek Godel pisze:
 mialem do czynienia skracal wyzotnosc baterii do jednej doby przy

porownujesz tel bb do innych modeli wiec porownujemy skrocenie zywotnosci dzialania baterii w roznych telefonach. Tutaj akurat blackberry niespecjalnie sie tym rozni.

Data: 2011-09-27 15:28:57
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Tue, 27 Sep 2011 16:07:02 +0200, Pendrive napisał(a):

[...]

Różni się bo bez BIS jest gorszy od konkurencji, panie Rokicki, którego
przerasta nawet rozsądne przycięcie cytatu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2011-09-27 18:11:27
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 16:28, Waldek Godel pisze:
[...]

jako argument 'gorszosci' podałes słaba zywotnosc baterii przy zwyklym polaczeniu z netem a to dotyczy praktycznie kazdego aparatu wiec argument do dupy i bisem sie nie zaslaniaj odwarcajac kota ogonem, podajesz jako przyklad brak nawigacji ale telefon akurat nie sluzy do nawigacji sluzy do rozmow i ew sms a do tego blackberry nadaje sie idelanie. Pytam wiec w czym konkretnie ma byc gorszy od konkurencji i dokladnie ktorej?
Problem jaki sam mialem kiedy korzystalem - bo bylem zmuszony przez tydzien - bez bisu dotyczy niemoznosci wysylania i odbierania mmsow.

P.

Data: 2011-09-27 17:18:16
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:11:27 +0200, Pendrive napisał(a):

[...]

Zapytam jeszcze raz, bo wijesz się jak glista. Cytuję, to co tak starannie
wyciąłeś:
"Więc jak wytłumaczysz, geniuszu karpat, że BB korzystając z internetu
przezBIS/BES wytrzyma 2 dni, a jak przełączysz na bezpośrednie połączenie z
netem, to baterii nawet do końca dnia nie wystarczy?"

To jest proste pytanie, odpowiedź jest jeszcze łatwiejsza dla kogoś, kto
jest takim znawcą BB (a przynajmniej takiego zgrywa).

Aaaa... byłbym zapomniał - polemizowałeś z tezą jakoby BB miało słabe
alarmy. Możesz wytlumaczyć jak to jest, że urządzenie mające rzekomo dobre
alarmy, jeden budzik (i tylko jeden) ustawia się w zegarze, a wszystkie
inne w (no bo gdzeżby indziej) kalendarzu?
I od każdego urządzenia z dobrymi alarmami oczekiwałbym możliwości
ustawienia różnych dźwięków dla różnych alarmów. Gdzie to mogę uzyskać w
BB?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2011-09-27 19:10:37
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS

[...]

po pierwsze nie zgrywam speca od bb, jestem zwyklym zachwyconym tym telefonem uzytkownikiem po drugie zalozenie bylo proste nie ma bis jest internet i traktujemy tel jak kazdy inny.

[...]

i co w tym zlego ?

I od każdego urządzenia z dobrymi alarmami oczekiwałbym możliwości
ustawienia różnych dźwięków dla różnych alarmów. Gdzie to mogę uzyskać w
BB?

tzn inny dla budzika i inny dla alarmu z kalendarza czy inne dla posczegolnych alarmow z kalendarza, bo jezeli to drugie to nie tylko w bb ale takze w wielu innych telefonach jest to niemozliwe chocby tych z androidem

Data: 2011-09-27 19:49:03
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Tue, 27 Sep 2011 19:10:37 +0200, Pendrive napisał(a):

po pierwsze nie zgrywam speca od bb, jestem zwyklym zachwyconym tym telefonem uzytkownikiem po drugie zalozenie bylo proste nie ma bis jest internet i traktujemy tel jak kazdy inny.

tak jak szympans latarką

i co w tym zlego ?

[...]

to jest w zasadzie standard, nawet w dumbphonach, miały to już SE sprzed
5-6 lat.
Mając do wykorzystania kilka alarmów jest jakby oczywiste, że inaczej
powinien brzmieć alarm który budzi użytkownika o 6 rano, a inaczej alarm
który ma usłyszeć o godzinie 15 w gwarnym biurze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2011-09-27 13:39:20
Autor: G Nowak
BlackBerry bez BIS
[...]

Na tego adnroida musiales mocno gapic sie prez caly dzien bo moj przt 'HSPA always on' i  ok 45min gadania dziennie trzyma dwie doby jest to model znany z kijowej baterii.

--
Pozdr

Data: 2011-09-27 16:05:22
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 14:39, G Nowak pisze:
[...]

procz tego ze always on to cokolwiek robil w tle?

Data: 2011-09-27 18:57:33
Autor: G Nowak
BlackBerry bez BIS
[...]

W sumie poza uslugami google, pogoda i fb to nieduzo ale obecnie wiekszosc programow wymaga dostepu do netu.

--
Pozdr

Data: 2011-09-28 09:33:31
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 19:57, G Nowak pisze:
[...]

to skonfiguruj sobie poczte z sprawdzaniem co 5 minut albo zainstaluj program k9 mail ktory na biezaco sprawdza i wtedy pogadamy

Data: 2011-09-27 14:30:06
Autor: Pendrive
BlackBerry bez BIS
navixpert,

Pytałem o DOBRĄ.
To znaczy taką, która działa nawet po wygaśnięciu płatnego okresu

to napisz wprost ze szukasz nawigacji na plebsu

--
http://dumpingowiec.pl - Faktury, Rachunki, Paragony, Magazyn, Księgowość - 35 zł!

Data: 2011-09-27 13:33:08
Autor: Waldek Godel
BlackBerry bez BIS
Dnia Tue, 27 Sep 2011 14:30:06 +0200, Pendrive napisał(a):

Pytałem o DOBRĄ.
To znaczy taką, która działa nawet po wygaśnięciu płatnego okresu

to napisz wprost ze szukasz nawigacji na plebsu

Brawo, panie Przemysławie Rokicki, argumentacja jakiej nie powstydziłby się
Pszemol a nawet Zaciek. Jak się wzorować, to tylko na elicie.

Data: 2011-09-27 14:33:36
Autor: GR001
BlackBerry bez BIS

Pytałem o DOBRĄ.
To znaczy taką, która działa nawet po wygaśnięciu płatnego okresu

to napisz wprost ze szukasz nawigacji na plebsu

A ty co?.... Kolega KACZORA?
napisał, że szuka darmowej nawigacji, a nie dla plebsu?
Wydawałoby się z pozoru, że jesteś inteligentny... ale czytać ze zrozumieniem nie nauczyli....
pozdr.
Gr

Data: 2011-09-27 14:47:33
Autor: Diabełson
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 14:33, GR001 pisze:

Pyta�em o DOBR�.
To znaczy tak�, kt�ra dzia�a nawet po wyga�ni�ciu p�atnego okresu

to napisz wprost ze szukasz nawigacji na plebsu

napisa�, �e szuka darmowej nawigacji

nie ma takiej nawigacji

--
F'pockokah az przytópęm

Data: 2011-09-27 13:36:45
Autor: Diabełson
BlackBerry bez BIS
[...]

wszystko zależy od tego, czy uda Ci się poprawnie skonfigurować dostęp do internetu

--
F'pockokah az przytópęm

Data: 2011-09-27 13:39:16
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 13:36, Diabełson pisze:
[...]

A sformułowanie "uda się" w tym przypadku zależy nie tylko od Twoich umiejętności

Data: 2011-09-27 14:10:16
Autor: Diabełson
BlackBerry bez BIS
W dniu 2011-09-27 13:39, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

wszystko zależy od tego, czy uda Ci się poprawnie skonfigurować dostęp
do internetu

A sformułowanie "uda się" w tym przypadku zależy nie tylko od Twoich
umiejętności

dokładnie

--
F'pockokah az przytópęm