BlackBerry oraz Jolla/Sailfish a androidowe aplikacje

Data: 2014-11-26 19:30:35
Autor: Krystek
BlackBerry oraz Jolla/Sailfish a androidowe aplikacje
BlackBerry w końcu poszedł do głowy i w najnowszych modelach nie ma już zmuszania użytkowników do korzystania z proxy BIS/BES przy łączności z Internetem - można korzystać ze standardowych APN-ów operatorów GSM lub WiFi. Nowy system pozwala również na korzystanie z aplikacji napisanych dla systemu Android. Czy ktoś z grupowiczów ma może smartfony BB z najnowszym systemem BlackBerry 10 i może się podzielić informacjami jak działają androidowe aplikacje pod tym systemem?

A może ktoś dysponuje rodzynkiem, jakim są smartfony Jolla z systemem Sailfish i zakupił takiego? - <http://jolla.com/jolla/> W Sailfishu też jest możliwość korzystania z androidowych aplikacji.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-11-26 20:18:02
Autor: P.B.
BlackBerry oraz Jolla/Sailfish a androidowe aplikacje
Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:30:35 +0100, Krystek napisa³(a):

BlackBerry w koñcu poszed³ do g³owy i w najnowszych modelach nie ma ju¿ zmuszania u¿ytkowników do korzystania z proxy BIS/BES przy ³±czno¶ci z Internetem - mo¿na korzystaæ ze standardowych APN-ów operatorów GSM lub WiFi. Nowy system pozwala równie¿ na korzystanie z aplikacji napisanych dla systemu Android. Czy kto¶ z grupowiczów ma mo¿e smartfony BB z najnowszym systemem BlackBerry 10 i mo¿e siê podzieliæ informacjami jak dzia³aj± androidowe aplikacje pod tym systemem?

Ja mam BB Q5. Androidowe aplikacje dzia³aj± na nim normalnie, z pewnymi
uwagami:
- nie dzia³a Flightradar24 - tzn. dzia³a ale samolotów nie widaæ
- nie mo¿na zalogowaæ siê do konta gmail w Google Maps - mo¿liwe, ¿e Q5 ma
za ma³y ekranik i okno logowania nie ma gdzie siê pokazaæ. Mapy i nawigacja
dzia³aj±, ale nie mo¿na korzystaæ z zapamiêtanych punktów.
Inne aplikacje dzia³aj±, choæ ma³y ekran czasem doskwiera - skutek
zastosowania fizycznej klawiatury w serii Qx.

Je¿eli planujesz zakup BlackBerry z OS 10, to generalnie odradzam. Ja
jestem fanem BB, ale jako telefon z terminalem do e-mali wolê BB z BIS,
fizyczn± klawiatur± i niedotykowym ekranem, a jako multimedialny smartfon
chyba lepiej sprawdzaj± siê wynalazki z Androidem. BB jest bardzo szybki,
stabilny, ma ¶wietny hardware (chyba wszytkie wspó³czesne maj± LTE), ale to
jednak jest egzotyka. Je¿eli nie uda³o mi siê Ciebie zniechêciæ, to kup jakiego¶ u¿ywanego Z10
(koniecznie drugiej generacji, poznasz po tym, ¿e ma LTE). Jak Ci nie
bêdzie pasowa³, to sprzedasz z niewielk± strat±, a poznasz bardzo ciekawy,
choæ chyba poma³u wymieraj±cy system.
 --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-11-27 01:30:10
Autor: Krystek
W dniu 2014-11-26 20:18, P.B. pisze:
Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:30:35 +0100, Krystek napisał(a):

[...]

Ja mam BB Q5. Androidowe aplikacje działają na nim normalnie, z pewnymi
uwagami:
- nie działa Flightradar24 - tzn. działa ale samolotów nie widać
- nie można zalogować się do konta gmail w Google Maps - możliwe, że Q5 ma
za mały ekranik i okno logowania nie ma gdzie się pokazać. Mapy i nawigacja
działają, ale nie można korzystać z zapamiętanych punktów.
Inne aplikacje działają, choć mały ekran czasem doskwiera - skutek
zastosowania fizycznej klawiatury w serii Qx.

Jeżeli planujesz zakup BlackBerry z OS 10, to generalnie odradzam. Ja
jestem fanem BB, ale jako telefon z terminalem do e-mali wolÄ™ BB z BIS,
fizycznÄ… klawiaturÄ… i niedotykowym ekranem, a jako multimedialny smartfon
chyba lepiej sprawdzajÄ… siÄ™ wynalazki z Androidem. BB jest bardzo szybki,
stabilny, ma świetny hardware (chyba wszytkie współczesne mają LTE), ale to
jednak jest egzotyka.

Jeżeli nie udało mi się Ciebie zniechęcić, to kup jakiegoś używanego Z10
(koniecznie drugiej generacji, poznasz po tym, że ma LTE). Jak Ci nie
będzie pasował, to sprzedasz z niewielką stratą, a poznasz bardzo ciekawy,
choć chyba pomału wymierający system.

Dzięki. Bardziej pytam z ciekawości, bo jeśli chodzi o BB to mam znajomego jednego fana, który od kilku lat działa na BB Solid i nie trawi telefonów z ekranami dotykowymi (do tego stopnia, że gdy przedłużył firmowy abonament i za złotówkę otrzymał Nokię 720 to po dwóch dniach dzwonił do sprzedawcy, by mu dopisał do umowy pakiet BIS dla starego Solida, a samą Nokię spieniężył w komisie).

Ja smartfona nie mam, ale będę celował w jakiegoś z LTE (byle nie miał większego ekranu od 5,3 cala). Ciekawiły mnie uwagi o BlackBerry z androidowymi aplikacjami, bo to - było,nie było - trochę egzotyka w Polsce. Nawet w polskojęzycznych serwisach o BB niewiele informacji.

Ciekawi mnie jeszcze, czy ktoś sobie Jollę z Sailfishem sprawił i może mógłby podzielić się wrażeniami.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-11-27 18:13:25
Autor: W
BlackBerry oraz Jolla/Sailfish a androidowe aplikacje
Krystek wystuka³, co nastêpuje:

A mo¿e kto¶ dysponuje rodzynkiem, jakim s± smartfony Jolla z systemem Sailfish i zakupi³ takiego? - <http://jolla.com/jolla/> W Sailfishu te¿ jest mo¿liwo¶æ korzystania z androidowych aplikacji.

Hm,
ostatnio skuszony obni¿k± zanaby³em jollê i od wczoraj siê bawiê. Pierwsze wra¿enie nieco dziwne (przyciski? jakie przyciski :D). Co do samych aplikacji z androida - zainstalowa³em kilka (via sklep amazonu - dzia³a, domy¶lnie jest yandex ale tam nie mam nawet konta) apliakcji i dzia³aj± bez problemu (przy czym nie próbowa³em ¿adnej aplikacji googla na przyk³ad).

Data: 2014-11-30 22:00:28
Autor: Krystek
BlackBerry oraz Jolla/Sailfish a androidowe aplikacje
W dniu 2014-11-27 19:13, W pisze:
Krystek wystukał, co następuje:

A może ktoś dysponuje rodzynkiem, jakim są smartfony Jolla z systemem
Sailfish i zakupiÅ‚ takiego? -<http://jolla.com/jolla/>  W Sailfishu też
jest możliwość korzystania z androidowych aplikacji.

Hm,
ostatnio skuszony obniżką zanabyłem jollę i od wczoraj się bawię. Pierwsze
wrażenie nieco dziwne (przyciski? jakie przyciski :D). Co do samych
aplikacji z androida - zainstalowałem kilka (via sklep amazonu - działa,
domyślnie jest yandex ale tam nie mam nawet konta) apliakcji i działają bez
problemu (przy czym nie próbowałem żadnej aplikacji googla na przykład).

A nie przycinają się te androidowe aplikacje? Jak z płynnością działania?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-11-30 21:30:55
Autor: W
[...]

A nie przycinaj± siê te androidowe aplikacje? Jak z p³ynno¶ci±
dzia³ania?

Te które sprawdza³em dzia³aj± podobnie p³ynnie, wiêkszych przyciêæ nie zauwa¿y³em (porównanie do starszego galaxy neksus i9250 gdzie 'cudowno¶æ' androida spowodowa³a, ¿e zamiast rwaæ w³osy wmieni³em na nowszego; i do lg g2, gdzie przy umiarkowanej ilo¶ci aplikacji wsio dzia³a raczej ca³kiem p³ynnie)

Data: 2014-12-07 18:40:10
Autor: Krystek
W dniu 2014-11-30 22:30, W pisze:
[...]

Te które sprawdzałem działają podobnie płynnie, większych przycięć nie
zauważyłem (porównanie do starszego galaxy neksus i9250 gdzie 'cudowność'
androida spowodowała, że zamiast rwać włosy wmieniłem na nowszego; i do lg
g2, gdzie przy umiarkowanej ilości aplikacji wsio działa raczej całkiem
płynnie)

Dobrze wiedzieć. A pytam nie bez powodu, bo sam mam tablet, który pracuje pod Androidem 4.1 i generalnie nie narzekam na jego działanie, ale za to gdy pojawiają się nowsze wersje Andka to można wyczytać (słuszne) narzekania, że przy okazji nowszych aktualizacji psują to, co działało dobrze w starszych wersjach.

Więc z jednej strony nie chcę się odcinać od apek Androida, a z drugiej mieć w smartfonie system, który będzie dopracowany pod kątem sprzętu, na którym pracuje. Pytanie tylko jak na tym sprzęcie prezentuje się współpraca aplikacji Androida ze sprzętem i systemem Jolli.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

BlackBerry oraz Jolla/Sailfish a androidowe aplikacje