Blackberry

Data: 2011-12-03 17:59:33
Autor: Waldek Godel
Blackberry
Dnia Sat, 03 Dec 2011 18:40:03 +0100, Piotr M napisał(a):

Wymyśliłem, Blackberry :) Już naprawdę nie ma wyboru co do telefonów klawiaturowych. A tak w ogóle to już przerobiłem trochę, no oprócz iPhona :) i znalazłem się w kropce, nawet trochę zagubiony. Nie ma już telefonów.. No ale przecież jest jeszcze Blacberry! :) I już nie tylko sprzęt inny ale przede wszystkim system! Ponoć stabilny, szybki i ohy ahy. Od jakiego modelu zacząć? Dodam, że nie chcę przeznaczać np 1500zł

A jak brzmi pytanie? Do odbijania pingponga chyba najlepiej model 9800, bo
największa powierzchnia. Modele Bold słabo nadają się do skrobania po
plecach, bo nie mają krawędzi.

Określ łaskawie zastosowania, będzie wszystkim łatwiej. Bądź łaskawy doczytać, że BB w klasycznym rozumieniu tego urządzenia, to
klient poczty z opcją wykonywania połączeń telefonicznych. Teraz to się
trochę zmienia, ale powoli i bez przekonania.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

Data: 2011-12-03 19:26:47
Autor: Piotr M
Blackberry
W dniu 3 grudnia 18:59, Waldek Godel pisze:
[...]

:) Niby nic, a jednak coś mówi..

[...]

Zastosowania? Chce poznać nową markę i system. Nie potrzebuje mobilnego klienta poczty bo non stop siedzę przy laptopie. Ale oczywiście wypróbuje to. Chcę przetestować system od A do Z i to wszystko. To nie kwestia że potrzebuje telefon do tego i owego i który będzie dobry. Napisałem aby podzielić się opinią, iż obecnie rynek telefonów gsm bardzo się zmienił i ktoś kto np nie chce mieć dotykowca, może wpaść na taki pomysł na Blackberry. Jeszcze ze 3-5 lat temu ta marka była bardzo mało popularna w Polsce, teraz to się zmienia. Siedziałem i myślałem co tu zacząć używać. A telefony mnie się trzymają krótko, ok pół roku, no nieraz wyjątkowo rok lub rok z hakiem.

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je dokończyć na tuzin sposobów."

Data: 2011-12-03 18:39:51
Autor: Waldek Godel
Blackberry
Dnia Sat, 03 Dec 2011 19:26:47 +0100, Piotr M napisał(a):

[...]

System to duże słowo. Aktualne telefony BB to w zasadzie dumbphone z
maszynką Javy do aplikacyjek. Najlepszy dowód, że mimo szybkich procesorów
wciąż nie udało się zrobić działającego klienta Skype, a nawigacje są jakie
sa.
Aplikacji jest mało (w porównaniu z konkurencją) i są dosyc marne. To jest telefon dla osób którym wystarcza to co jest w pudełku plus kilka
dodatkowych ficzerów od oprogramowania. Mocną stroną jest messaging, czyli
poczta i internet messengery które działają przez BES/BIS, bo nie wymagają
od telefonu ciągłego połaczenia z serwerem i znakomicie wydłużają czas
zycia baterii.
Nowy system BBX dopiero wchodzi i nikt nie wiadomo jak się będzie sprawował
w telefonie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-12-03 20:09:01
Autor: Piotr M
Blackberry
W dniu 3 grudnia 19:39, Waldek Godel pisze:
[...]

Tak myślę o Curve 8900 http://www.gsmarena.com/blackberry_curve_8900-2604.php Na Allegro można kupić w cenie do 400zł na gwarancji. Owszem, nie jest to nowszy model, a jakie ma wady (oprócz braku 3G)?
A jakiś inny?

Data: 2011-12-03 19:23:24
Autor: Waldek Godel
Blackberry
Dnia Sat, 03 Dec 2011 20:09:01 +0100, Piotr M napisał(a):

Tak myślę o Curve 8900 http://www.gsmarena.com/blackberry_curve_8900-2604.php Na Allegro można kupić w cenie do 400zł na gwarancji. Owszem, nie jest to nowszy model, a jakie ma wady (oprócz braku 3G)?

W zasadzie poza słabym aparatem, wolnym procesorem, starą wersją OS i
gorszą baterią to żadnych :-)
Powstaje pytanie jak długo stare BB OS będą wspierane i jak długo będzie
powstawało oprogramowanie. Bo już teraz nie jest różowo (tzn bardzo wiele
programów pod iOS czy Androida nie ma żadnego odpowiednika pod BBOS), a
będzie już tylko gorzej. A ty jeszcze chcesz kupować model sprzed 3 lat,
równieśnika ajfona 3G (nie mylić z 3GS) i Era G1

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2011-12-04 10:10:15
Autor: Pszemol
Blackberry
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:jbdpnq$r0d$1mx1.internetia.pl...
[...]

Roczne doświadczenie z 9800 w rodzinie i mogę Cię zapewnić że
Ci się nie spodoba bo się ciągle wiesza i albo zamarza nie przyjmując
wejścia od użytkownika albo zawiesza się któraś z aplikacji w tle
i nie pozwala procesorowi na uśpienie i bateria idzie się kochać
w mniej niż godzinę. Po jakichś 8 miesiącach używania trzeba było
wymienić na gwarancji bo się kabel od wyświetlacza wysuwanego
połamał i kicha. Inna rzecz że ten wyświetlacz był wysuwany bardzo
często bo telefonu użytkowała latorośl żyjąca sms-ami na potęgę.

Generalnie ten system został już zapomniany i odchodzi powoli do historii.

Data: 2011-12-05 09:08:08
Autor: Franc
Blackberry
Dnia Sun, 4 Dec 2011 10:10:15 -0600, Pszemol napisał(a):

Generalnie ten system został już zapomniany i odchodzi powoli do historii.

Jasne, IPhone jest najlepszy na świecie - nawet jak się go porówna z
telefonami nie z tej samej półki.

BlackBerry jest specyficzne. Te phony to generalnie woły do roboty. Mają
działać stabilnie, ostanie co ma padać to możliwość wykonywania połączeń
głosowych.
Za cikra 20 zł miesięcznie doliczone do abonamentu masz usługę BIS -
nieograniczony dostęp do netu w telefonie. Konfigurujesz maile (do 10
chyba), przeglądsz www - daje radę. Faktycznie, nie masz na BB miliona dodatkowych aplikacji, ale coś tam można
znaleść (BclackBerry App World). Dodatkowo możesz z innymi telefonami BB w
cenie BISa rozmawiać poprzez BB Messenger. Przyznaję, że masz BB firmowy i się mocno do niego przyzwyczaiłem.
Prywatnie też bym sobie taki sprawił z BISem. --
Franc

Data: 2011-12-09 16:03:29
Autor: Pszemol
Blackberry
"Franc" <sdsf@wp.pl> wrote in message news:1l11zv2b96ssx.1vxzo36nkf4pp.dlg40tude.net...
[...]

Nie porównuję iPhone do Blackberry - raczej krytykuję ten drugi
za dużą zawodność.

BlackBerry jest specyficzne. Te phony to generalnie woły do roboty. Mają
działać stabilnie, ostanie co ma padać to możliwość wykonywania połączeń
głosowych.

No trudno nazwać wołęm do roboty telefon, któremu tasiemka do LCD
pęka po niecałym roku używania.

Za cikra 20 zł miesięcznie doliczone do abonamentu masz usługę BIS -
nieograniczony dostęp do netu w telefonie. Konfigurujesz maile (do 10
chyba), przeglądsz www - daje radę.

Tylko daje radę?

[...]

Ty może nie wiesz jak dobry telefon może działać i wyglądać, co?

Data: 2011-12-11 02:57:58
Autor: Skrypëk
Blackberry
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Dlatego cały świat używa BlackBerry jednoczęściowych z klawiaturą i innych w ogóle nie rozpatruje. Tylko ty jesteś taki udany.

[...]

To ty nie wiesz, bo nigdy nie miałeś normalnego BB.
Ale i tak nie spodobałby ci się, bo to tylko solidny służbowy telefon a nie launcher do fart-apps.

Data: 2011-12-15 09:27:05
Autor: Pszemol
Blackberry
"Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote in message news:4ee40e2a$0$16714$c3e8da3$33a0879dnews.astraweb.com...
[...]

To raczej firma RIM jest "udana" skoro nie potrafią zrobić telefonu
który nie rozsypie się po krócej niż roku, nie ja...

[...]

Normalny BB to klient poczty i nic więcej. Po co to komu?
Każdy smartfon umie obsłużyć pocztę doskonale, i do tego dużo więcej
rzeczy których BB nie potrafi. BB było dobre 10 lat temu, teraz to przeżytek.

Ale i tak nie spodobałby ci się, bo to tylko solidny służbowy telefon a nie launcher do fart-apps.

Mój iPhone4 świetnie spisuje się zarówno jako prywatny jak i służbowy
telefon - niedawno na delegacji byłem 3 dni i nie musiałem laptopa wyjąć
z torby przez 3 dni - wszystko co potrzebowałem obsłużyłem z iPhone4.
Po co komu BB?

Data: 2011-12-15 21:18:13
Autor: Skrypëk
Blackberry
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
To ty nie wiesz, bo nigdy nie miałeś normalnego BB.

Normalny BB to klient poczty i nic więcej. Po co to komu?
Każdy smartfon umie obsłużyć pocztę doskonale,

Taka Nokia E50 to podobno też smartfon. Jeśli na niej pocztę obsługuje się doskonale, to jak nazwać obsługę na BB? Hiperdoskonałą? Uberdoskonałą?

i do tego dużo więcej rzeczy których BB nie potrafi.

Angry Birds i inne Bouncing Boobs? A po co to komu?

[...]

Może nawet niedługo iPhone faktycznie będzie użytecznym urządzeniem, odkąd MS postanowił Appla ratować przed śmiercią i wspomóc w walce z androidowym rakiem, portując na iOS aplikacje z WP7. Zrobili wam już Office?

Data: 2011-12-16 19:18:09
Autor: Pszemol
Blackberry
"Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote in message news:4eea560b$0$7610$c3e8da3$26f9d57dnews.astraweb.com...
[...]

Czy my mówimy o wyborze nowego telefonu czy Tobie się wątki pomyliły?

i do tego dużo więcej rzeczy których BB nie potrafi.

Angry Birds i inne Bouncing Boobs? A po co to komu?

Jak ktoś sobie braki i niemożność tłumaczy jako "a po co to komu"
to niech sobie kupuje BB... Ciekawe jak długo RIM pociągnie...

[...]

Viewery do oglądania załączników są już od bardzo dawna, a pełne
edytory do tworzenia/redagowania - nie wiem, nie interesowałem się tym...
Nie planuję tworzyć prezentacji czy dokumentów na 3.5" ekraniku. Sorry.
Jaki masz ekranik w swoim BB? 2" 2.5"? I co, edytujesz dokumenty w Excelu?

Data: 2011-12-18 19:18:25
Autor: Skrypëk
Blackberry
[...]

O wyborze nowego telefonu był wątek. Ty jak zwykle pitolisz nie na temat.

i do tego dużo więcej rzeczy których BB nie potrafi.

Angry Birds i inne Bouncing Boobs? A po co to komu?

Jak ktoś sobie braki i niemożność tłumaczy jako "a po co to komu"

To tak jak ty sobie tłumaczysz brak edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych?

[...]

Wybaczam. Wiem, że tobie telefon służy do zabawy a nie pracy. I do przełączania kanałów w telewizorze.

Data: 2011-12-06 22:28:09
Autor: Skrypëk
Blackberry
[...]

Miałem Bold 9000 i działał super, żadnych opisanych wyżej zjawisko nie zaobserwowałem. Obstawiam, że 9800 działa tak samo dobrze, a Pszemol łże jak zwykle.

Data: 2011-12-09 16:06:09
Autor: Pszemol
Blackberry
"Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote in message news:4ede88e5$0$20072$c3e8da3$fb483528news.astraweb.com...
[...]

Bezczelność nie z tej ziemi...
Zainteresowałbyś się różnicami pomiędzy Bold 9000 a telefonem
który ja opisywałem, w szczególności tym, że 9800 ma rozsuwany
ekran LCD i ekran dotykowy.

Zresztą wystarczy poszukać googlami i znajdziesz wielu innych
użytkowników 9800 którzy narzekają na to samo...
Ale Ty wolisz atakować personalnie z pozycji ignoranta.

Data: 2011-12-11 02:51:45
Autor: Skrypëk
Blackberry
[...]

Tylko że w tym wątku nikt o modelu 9800 nie rozmawiał, poza wzmianką że jest najlepszą paletką do pingponga. Mowa była o BB w ogóle, o sofcie, o BISie i innych rzeczach na których się nie znasz.
A do ciebie to ciężko inaczej niż personalnie, poznawszy cię odrobinę.

Data: 2011-12-15 09:29:15
Autor: Pszemol
Blackberry
"Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote in message news:4ee40cb4$0$16760$c3e8da3$33a0879dnews.astraweb.com...
[...]

Czy model 9800 to BB czy nie BB ?

Autor wątku pytał o NOWE modele BB i pisał wyraźnie że NIE POTRZEBUJE
mobilnej poczty, więc po co urywasz się jak głupi z choinki z tym swoim
zapyziałym BISem? Chcesz koledze sprawić aby miał problemy z hasłami
i do poczty się swojej nie mógł dostać jak mu coś popieprzą w BB?

Data: 2011-12-15 21:14:47
Autor: Skrypëk
Blackberry
[...]

"myślę o Curve 8900"
Nic nie pisał o 9800.

Data: 2011-12-16 19:19:48
Autor: Pszemol
Blackberry
"Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote in message news:4eea553d$0$7468$c3e8da3$26f9d57dnews.astraweb.com...
[...]

Dlaczego więc napisałeś o swoim 9000 skoro uważasz że wątek był TYLKO
o 8900? Jeśli Ty się podzieliłeś pozytywnymi doświadczeniami ze swoim 9000
to czemu się dziwisz że podzieliłem sie swoimi negatywnymi z moim 9800?
Boli Cię, bo wypowiedź była nie po Twojej myśli? Obraziłem Twoje uczucia
religijne jakimi fanatycznie darzysz obóz BB/RIM? Odmów za mnie paciorek do BB :-))

Data: 2011-12-18 19:19:18
Autor: Skrypëk
Blackberry
[...]

W odpowiedzi na twoje smęty, że RIM produkuje rozlatujące się telefony.

Data: 2011-12-06 22:31:40
Autor: Skrypëk
Blackberry
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:
[...]

Klient poczty to nadużycie semantyczne, bo to ustrojstwo się z żadnym serwerem poczty połączyć nie potrafi. To klient BISa i BESa (oraz "BESa w chmurach" beta).

Blackberry