Blad P0070- obwod czujnika temperatury powietrza otoczenia.

Data: 2009-06-17 21:11:06
Autor: Bastion
Blad P0070- obwod czujnika temperatury powietrza otoczenia.
Witam
Mam problem z Zafira DTI 2.0, 2003r, pewny przebieg 220 kkm.
Auto spisuje sie OK, zadnych problemow.
Niemniej na komputerze wyskakuje mi blad P0070 czyli
Ambient Air Temperature Sensor Circuit.
Blad obwod czujnika temperatury powietrza otoczenia.

Bledu nie daje sie skasowac (po skasowaniu pojawia sie ponownie po ok. 1s).
Termometr na komputerze pokladowym pokazuje prawidlowa temperature.
Przeszukalem google i fora dyskusyjne i nikt nic nie wie.
Ktos wie gdzie szukac tego czujnika?

Ktos z Was mial ten blad?
Pozdrawiam

Data: 2009-06-17 21:25:37
Autor: bratPit
[...]

czujnik na wyświetlacz a dane modułu sterownia silnika w tym przypadku to dwie różne rzeczy,
wyświetlacz ma czujnik pod zderzakiem,
natomiast pytanie skąd moduł ma temperaturę otoczenia, OIDP Y20DTH nie ma osobnego czujnika temperatury powietrza zasysanego w dolocie, wydaje mi się [na 99%] że czujnik ten "siedzi" w przepływomierzu -tzn. na pewno tam jest czujnik temp powietrza ale nie wiem czy to on odpowiada za ten numer błędu, ale jeżeli tak to tylko podmianka przepływomierza może pomóc,
brat

Data: 2009-06-17 21:52:26
Autor: Bastion

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:h1bfvj$o2o$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dzieki Brat.
Czujnik temperatury w przeplywomierzu?
To potwierdza, jedna z przyczym bledu jaka bralem pod uwage.

Zastanawiam sie jak to zweryfikowac?
Podlaczenie dzialajacego przeplywomierza z innego auta, raczej obecnie
nie wchodzi w gre.

Mozna to jakos, zweryfikowac w domowych warunkach?

Data: 2009-06-17 22:01:56
Autor: huri_khan
Bastion pisze:

Mozna to jakos, zweryfikowac w domowych warunkach?

Napięcie dochodzące do czujnika powinno być w granicach 5 V
Natomiast opór czujnika powinien wynosić w temp 20 st około 2000-3000 ohm.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-06-17 22:23:43
Autor: bratPit
[...]

czyli na wyjściu przepływomierza jest też termistor a nie sygnał napięciowy?
jest gdzieś w sieci rozpiska pinów tych przepływomierzy?
brat

Data: 2009-06-18 07:56:56
Autor: huri_khan
bratPit pisze:

czyli na wyjściu przepływomierza jest też termistor a nie sygnał napięciowy?

Tak, jest termistor.

jest gdzieś w sieci rozpiska pinów tych przepływomierzy?
brat

Tego nie znalazłem :(

Data: 2009-06-17 22:04:07
Autor: bratPit
[...]

hmm, w domu może być ciężko - choć jak mówi ludowe przysłowie "nie takie rzeczy się ze szwagrem na wsi po pijaku robiło.. ;-) ",
przypuszczalnie na jednym z pięciu pinów przepływomierza może być? sygnał napięciowy będący miarą temperatury powietrza zasysanego, gdyby była to jakaś rezystancja byłoby łatwiej, ale nie wiem, to już luźne dywagacje, trzeba by poszukać gdzieś po forach, sprawa jest o tyle prostsza że cały przepływomierz jest taki jak w silnikach TDI z tego samego okresu - różni się wtyczką ale ją przy pomocy narzędzi specjalnych jak nóż i pilnik ;-) da się przerobić, wobec powyższego te przepływki powinny być dobrze rozpracowane pod kątem tego co 'wisi' na każdym z pinów,
brat

Data: 2009-06-17 22:26:03
Autor: Bastion

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h1bi9q$8nb$1mx1.internetia.pl...

Mozna to jakos, zweryfikowac w domowych warunkach?

Wielkie dzieki dla BratPit i huri_khan.
Wydaje mi sie, ze macie racje i jest to
pierwszy opis przyczyny i sposobu diagnozowania bledu P0070 w internecie.

Panowie jestescie WIELCY!!!

Data: 2009-06-17 23:12:35
Autor: bratPit
[...]

hmm aż mi głupio ;-)
niezamaco ;P
brat

Data: 2009-06-18 07:54:36
Autor: huri_khan
Blad P0070- obwod czujnika temperatury powietrza otoczenia.
Bastion pisze:

Panowie jestescie WIELCY!!!

Ja tylko przeszukałem internet ;)

Data: 2009-06-18 19:03:55
Autor: Bastion

Użytkownik "huri_khan" <qweqw@WP.pl> napisał w wiadomości news:h1cksa$62j$1inews.gazeta.pl...
Bastion pisze:

> Panowie jestescie WIELCY!!!

Ja tylko przeszukałem internet ;)

Kurde no to gdzie to znalezles?
No forach opla jest kilkanascie watkow na ten temat i nikt nie wie o co chodzi.

Data: 2009-06-18 03:59:48
Autor: monk
On 17 Cze, 21:11, "Bastion" <b...@maila.pl> wrote:
[...]

hej,
ja mam ten blad. ale poniewaz jakos nie odczuwalem negatywnych skutkow
jego istnienia, nic z nim nie robilem (moj samochod to vectra c
2.2dti). badales juz moze ten przeplywomierz?

pozdrw.
monk

Data: 2009-06-18 19:09:33
Autor: Bastion
Blad P0070- obwod czujnika temperatury powietrza otoczenia.

Uzytkownik "monk" <monk25@wp.pl> napisal w wiadomosci news:6ecaa093-c9eb-4715-bf9e-0a2dd3d60a5cr13g2000vbr.googlegroups.com...

ja mam ten blad. ale poniewaz jakos nie odczuwalem negatywnych skutkow
jego istnienia, nic z nim nie robilem (moj samochod to vectra c
2.2dti). badales juz moze ten przeplywomierz?

Witam
Przeplywomierza jeszcze nie sprawdzalem (nie mam probnika).
Natomiast zastanawiam sie czy jak wypne wtyczke z przeplywanki to
i sprawdze interfejsem (mam opel scannera) zniknie mi ten blad P0070?
Co do negatywnych skutkow to w "Sam naprawiam Astra i Zafira" na stronie 126:

Objawy:
"Trudno uruchomic zimny silnik, po uruchomieniu pracuje nierowno"
Przyczyna:
"uszkodzony czujnik temperatury"
Sposob postepowania:
"Sprawdzic czujnik temperatury cieczy chlodzacej i powietrza dolotowego...."

Czyli przed zima trzeba sie przygotowac do wymiany przeplywanki.

Blad P0070- obwod czujnika temperatury powietrza otoczenia.