Blad hamulca postojowego

Data: 2021-02-12 11:54:26
Autor: cef
Blad hamulca postojowego
Od około 5 lat (a może więcej) w samochodzie meldował mi się alarm po włączeniu hamulca postojowego elektrycznego. Ponieważ ja sam nie używam go praktycznie (nie jeżdżę też z włączonym AutoHold) to z problemem spotykałem się jedynie odbierając samochód z serwisu czy przeglądu, gdy ktoś odstawiając auto włączył dodatkowo hamulec postojowy przyciskiem. Alarm żółty (kontrolka- klocki z literką P) wyświetlał się wtedy po włożeniu kluczyka plus jakiś komunikat, żeby zajrzeć do instrukcji, ale po wyłączeniu hamulca  przyciskiem i ponownym włożeniu kluczyka alarm znikał i nigdy samoistnie się nie pojawiał.
Ostatnio kiedyś (miesiąc temu) po zaparkowaniu samoistnie zamrugał mi przycisk P razem z kontrolką żółtą,  ale po wyłączeniu zapłonu wszystko wróciło do normy.
Kilka dni temu kontrolka razem z przyciskiem zaczęła mrugać po włączeniu Auto Hold i nie można było  tego wyłączyć ani przyciskiem hamulca ani AutoHoldem. Jak ruszyłem to alarmy hamulcowe znikły ale zapalił się Check silnikowy. AutoHold działał - sprawdzałem później. Ponieważ klocki z tyłu miały już prawie 100tys przejechane, to postanowiłem wymienić je razem z tarczami i ustalić przy okazji co z tym błędami. Ten Check silnikowy dotyczył klap kolektora ssącego - nie wiem czy miał jakiś związek z sytuacją, w której się objawił. Warsztat wymieniający tarcze i klocki nie był w stanie zdiagnozować tego błędu hamulca (może wiązka, może zacisk, może przycisk) i skierowali mnie do elektryka, który miał to zdiagnozować, ale ten zalecił postępowanie zgodnie z zasadą: ,,działa, to nie ruszać" czyli też nie wiedział jak się za to zabrać, ale polecił z kolei inny warsztat do diagnozowania tego problemu. VW Passat 2,0 diesel DSG
Czekam na diagnozę - jakieś sugestie?

Data: 2021-02-13 00:49:39
Autor: PiteR
Blad hamulca postojowego
in <news:60265e60$0$517$65785112news.neostrada.pl>
user cef pisze tak:

Od około 5 lat (a może więcej) w samochodzie meldował mi się alarm
po włączeniu hamulca postojowego elektrycznego. Ponieważ ja sam
nie używam go praktycznie (nie jeżdżę też z włączonym AutoHold)

Intetrnety szeroko roztrząsają ten temat. Po wymianie przycisku która nic nie pomaga. Wychodzi, że psują się zaciski.

VW Passat 2,0 diesel DSG Czekam na diagnozę - jakieś sugestie?

Czy to nie tę skrzynie łatwo uszkodzić nie używając ręcznego?

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-02-13 16:25:23
Autor: cef
Blad hamulca postojowego
user cef pisze tak:

[...]

Do przycisku też dotarłem, ale jakoś tak podświadomie
  wykluczyłem przycisk i szukam jakichś innych możliwości.

VW Passat 2,0 diesel DSG Czekam na diagnozę - jakieś sugestie?

Czy to nie tę skrzynie łatwo uszkodzić nie używając ręcznego?

A to nie wiem.
Planowałem sprzedać to auto po przekroczeniu 200tys,
ale wychodzi na to, że chwilowo kasa idzie na utrzymanie
się przy życiu, więc będę musiał pojeździć tym jeszcze
trochę i wszystkie checki a może i skrzynię naprawiać :-(

Data: 2021-02-13 17:36:14
Autor: PiteR
Blad hamulca postojowego
in <news:6027ef60$0$522$65785112news.neostrada.pl>
user cef pisze tak:

[...]

To chyba nawet jakiś youtuber pokazywał. Ludzie stawiają z górki
bez ręcznego jakaś blokada się łamie od PARK i problem.

Podobno wystarczy jeden człowiek, który się dupą oprze o auto.

Data: 2021-02-13 19:31:24
Autor: cef
Blad hamulca postojowego
user cef pisze tak:

[...]

Nie sądzę. Pręta blokady mechanicznej oparcie dupą
raczej nie zerwie.

Data: 2021-02-15 08:58:13
Autor: K
Blad hamulca postojowego
user cef pisze tak:

[...]

Chyba, ze ksiegowi zaprojektowali ten pret z gownolitu.

Data: 2021-02-15 18:23:10
Autor: PiteR
Blad hamulca postojowego
in <news:s0dd36$cuf$1$horiznnews.chmurka.net>
user K pisze tak:

[...]

 Nie to jednak nie w tej skrzyni i samochodzie. Tu zaprojektowano głupoto odporny choć ludzie i tak potrafią przystrugać zębatkę.

Data: 2021-02-17 17:16:29
Autor: cef
Blad hamulca postojowego
user cef pisze tak:

[...]

Komputer pokazał teoretycznie, że brak komunikacji
pomiędzy sterownikiem hamulca elektrycznego a tablicą wskaźników.
Nikomu nie chce się wywlekać tego, żeby sprawdzać przewody, które
pewnie okażą się sprawne, czyli dużo roboty bez gwarancji a i tak
  pewnie skończyło by się wymianą tablicy.

Najbardziej śmieszne jest to, że są tu na grupie zwolennicy teorii,
że samochody elektrycznie mniej się psują, bo są mniej skomplikowane.
Elektryczne takie niezawodne a tu w spaliniaku padł mi hamulec elektryczny :-)

Data: 2021-02-17 16:27:36
Autor: K
Blad hamulca postojowego
user cef pisze tak:

[...]

Ale w elektryku nie zepsuje ci sie skrzynia biegow, sprzeglo, chlodnica, alternator, pompa paliwa, tlumik nie zgnije, rozrzad i pasek klinowy nie strzela, dpf nie zapcha, kat nie wypali bo ich zwyczajnie tam nie ma :)

Ile w/w elementow wymieniales albo naprawiales, a katy ostatnio w UK kradna na potege co prawda glownie z hybryd toyoty i forda ale zawsze jest to duzy wydatek.

Data: 2021-02-17 18:57:09
Autor: cef
Blad hamulca postojowego
W dniu 2021-02-17 o 17:27, K pisze:
On 17/02/2021 16:16, cef wrote:

[...]

Raptem dwa :-)
Ja akurat trochę się na produkcji znam i wiem, że jak
produkt będzie już kosztował tyle, że każdego będzie stać,
to na pewno znajdą się w tym elektryku rzeczy, które psuć
się będą. Wprowadzi się po prostu elementy, które będą
podlegac procesom zużycia i wymiany.

Data: 2021-02-17 21:16:33
Autor: Pete
Blad hamulca postojowego
Hello, cef.
On 17.02.2021 18:57 you wrote:

> Raptem dwa :-) Ja akurat trochę się na produkcji znam i wiem, że jak > produkt będzie już kosztował tyle, że każdego będzie stać, to na > pewno znajdą się w tym elektryku rzeczy, które psuć się będą. > Wprowadzi się po prostu elementy, które będą podlegac procesom > zużycia i wymiany.

Czyli 6. Dwa pióra wycieraczek i 4 opony

--
Pete

Data: 2021-02-17 23:24:25
Autor: RadoslawF
Blad hamulca postojowego
W dniu 2021-02-17 o 21:16, Pete pisze:

> [...]
  > Wprowadzi się po prostu elementy, które będą podlegac procesom
  > zużycia i wymiany.

Czyli 6. Dwa pióra wycieraczek i 4 opony

Naiwny.
Punkty lutownicze w tej elektronice same się utlenią.
A bez tego nawet jakby dało się jechać to komputer i tak
nie pozwoli.

Pozdrawiam

Data: 2021-02-18 08:11:07
Autor: Mirek Ptak
Blad hamulca postojowego
On 17.02.2021 23:24, RadoslawF wrote:
Naiwny.
Punkty lutownicze w tej elektronice same się utlenią.
A bez tego nawet jakby dało się jechać to komputer i tak
nie pozwoli.

O ile dobrze pamiętam to produkty dla samochodówki i lotnictwa są zwolnione z RoHS.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2021-02-18 10:27:28
Autor: RadoslawF
Blad hamulca postojowego
W dniu 2021-02-18 o 08:11, Mirek Ptak pisze:

[...]

Do samochodów nie ale spis wykluczeń robi się coraz dłuższy więc
może i dopisali.

Pozdrawiam

Data: 2021-02-18 09:38:45
Autor: K
Blad hamulca postojowego
On 17/02/2021 16:16, cef wrote:

[...]

Ja sie w pelni zgadzam z tym, ze jest za wczesnie aby mowic o niezawodnosci elektrykow bo ta technologia sie caly czas rozwija. Chodzi mi bardziej o liste czesci, ktore w elektrycznych zwyczajnie sie nie moga popsuc lub wyeksploadowac bo ich tam zwyczajnie nie ma. Do listy dodaj jeszcze wymiane oleju co 10kkm wraz z filtrami i wymiane zimeringow/uszczelek, swiec, cewki zaplonowej, czyszczenie/wymiane EGR, klap wirowych ;)

Data: 2021-02-18 16:38:57
Autor: cef
Blad hamulca postojowego
On 17/02/2021 16:16, cef wrote:

[...]

No i ja Ci zwyczajnie sygnalizuję, że pojawi się mnóstwo
innych bajerów, które będą się psuć. Kiedyś nie było
różńych usterek silnikowych, bo nie było EGR
czy sondy czy nastawnika klap i tak samo w elektryku się pojawią
różne dodatkowe opcje ze sterownikiami, które się będą wywalać.
Może będzie tego mniej, ale na pewno mechanik bez pracy nie zostanie.

Data: 2021-02-14 06:59:59
Autor: Budzik
Blad hamulca postojowego
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Ponieważ ja sam nie używam go praktycznie

Nie wiem jak jest zbudowany reczny w tym aucie ale co do zasady nie uzywanie recznego to proszenie sie o kłopoty. Mechaniczne urzadzenia trzeba uzywać.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2021-02-14 10:23:17
Autor: cef
Blad hamulca postojowego
W dniu 2021-02-14 o 07:59, Budzik pisze:
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Ponieważ ja sam nie używam
go praktycznie

Nie wiem jak jest zbudowany reczny w tym aucie ale co do zasady nie
uzywanie recznego to proszenie sie o kłopoty. Mechaniczne urzadzenia
trzeba uzywać.

Ten akurat jest używany średnio raz na dwa miechy.
Zwykły mechaniczny ręczny zawsze używałem - praktycznie przy każdym
użyciu samochodu był zaciągany czyli zgodnie z tym co proponujesz.
Ale i tak w każdym aucie się wysypał
na tyle, że wymagał interwencji mechanika.

Data: 2021-02-14 12:23:40
Autor: PiteR
Blad hamulca postojowego
in <news:XnsACD14843477B5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>
user Budzik pisze tak:

[...]

Niektóre łby oszołomy szarpia za meczaniczny ręczny aż na drugim pasie słychać dla nich lepiej żeby nie używały bo na przeglądzie ręczny jest wymagany

a tutaj są silniczki w obudowach które przeciekają z czasem
i rdza zjada połączenia i silnik.

Passat zanim zamienił się w awaryjne błyszczące brzydkie gówno
miał najlepszy ręczny świata, który oddziaływał linką na tłoczek. --

Data: 2021-02-14 13:59:59
Autor: Budzik
Blad hamulca postojowego
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

[...]

A to jest inna inszośc - wiadomo ze trzeba to robić z wyczuciem.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Blad hamulca postojowego