Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?

Data: 2010-11-01 11:49:02
Autor: Andrzej Dwojnowski
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
Dokonalem straszliwej zbrodni przejscia na czerwonym swietle na druga
strone
(pusciutkiej) ulicy.  Nie przyjalem mandatu, sprawa trafila do sadu,
dostalem
wyrok w trybie nakazowym.  Na wyroku blednie podana jest nazwa ulicy.
(Blednie
bylo tez w dokumentach policji w trakcie postepowanie nie zwrocilem na
policjantom uwagi).

Teraz tak -- na ulicy, ktora jest na wyroku w ogole nie ma ani jednego
sygnalizatora :) Czy w tej sytuacji powinienem sie odwolac od wyroku?
Czy
wykazanie, ze na ulicy nie ma sygnalizatorow (a wiec nie moglem
przechodzic
na czerwonym swietle) spowoduje uniewinnienie, czy tez Policja bedzie
mogla
uzupelnic dokumenty/zlozyc dodatkowe wyjasnienia i tak czy owak
zostane
skazany?

A.D.

Data: 2010-11-01 19:59:06
Autor: Johnson
Andrzej Dwojnowski pisze:

[...]

Winno być uniewinnienie. A potem policja winna skierować nowy wniosek o ukaranie i będzie skazanie.

--
@2010 Johnson
Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

Data: 2010-11-01 13:31:46
Autor: Andrzej Dwojnowski
On Nov 1, 8:59 pm, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:

Winno być uniewinnienie. A potem policja winna skierować nowy wniosek o
ukaranie i będzie skazanie.

1) Jak takie zmienianie zeznan wplywa na wiarygodnosc zeznan policji?

2) Czy w pierwszej sprawie policja dopuscila sie poswiadczenia
   nieprawdy w dokumentach urzedowych? Czy nie powinno to byc
   scigane z urzedu (przeciez policjanci nie maja immunitetu).

3) Jak w takiej sytuacji liczy sie przedawnienie? Jesli po roku czasu
policja
   nie podejmie dochodzenia, czyn przedawnia sie po roku. Jesli
podejmie
   dochodzenia, to przedawnia  sie pod dwoch latach. Jesli zatem
pierwszy
   wyrok -- uniewinniajacy zapadnie po przeszlo roku, policja skieruje
potem
   kolejny wniosek, to sprawa sie przedawnila, czy nie??

A.D.

Data: 2010-11-01 21:41:30
Autor: Johnson
Andrzej Dwojnowski pisze:

1) Jak takie zmienianie zeznan wplywa na wiarygodnosc zeznan policji?

Żaden. Pomyłka to pomyłka.

2) Czy w pierwszej sprawie policja dopuscila sie poswiadczenia
   nieprawdy w dokumentach urzedowych? Czy nie powinno to byc
   scigane z urzedu (przeciez policjanci nie maja immunitetu).

Jw.

3) Jak w takiej sytuacji liczy sie przedawnienie?

To jest wreszcie sensowne pytanie.
Możliwe są dwa podejścia:
jeśli sąd przyjmie że to ten sam czyn (co pewnie też w pewnych sytuacjach dałoby się uzasadnić) - to wiadomo że 2 lata i nie będzie żadnego uniewinnienia, tylko zmiana opisu.
jeśli przyjmiemy koncepcję dwóch czynów to - przedłużenie przedawnienia do dwóch lat w sumie nastąpi w chwilą złożenia drugiego wniosku o ukaranie.

Data: 2010-11-01 15:04:34
Autor: Andrzej Dwojnowski
On Nov 1, 10:41 pm, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
Andrzej Dwojnowski pisze:
> 1) Jak takie zmienianie zeznan wplywa na wiarygodnosc zeznan policji?

aden. Pomy ka to pomy ka.

> [...]
>    scigane z urzedu (przeciez policjanci nie maja immunitetu).

Jw.

> 3) Jak w takiej sytuacji liczy sie przedawnienie?

Mo liwe s dwa podej cia:
je li s d przyjmie e to ten sam czyn (co pewnie te w pewnych
sytuacjach da oby si uzasadni ) - to wiadomo e 2 lata i nie b dzie
adnego uniewinnienia, tylko zmiana opisu.
je li przyjmiemy koncepcj dw ch czyn w to - przed u enie przedawnienia
do dw ch lat w sumie nast pi w chwil z o enia drugiego wniosku o ukaranie..

Piszesz jakos tak malo przekonywujaco, cos dzwoni, ale
nie wiadomo, w ktorym kosciele.  Od kiedy to platanie sie
w zeznaniach nie ma wplywu na wiarygodnosc swiadka?

Kiedys w Lodzi policja zastrzelila jakiegos chlopaka, bo
pomylila amunicje ostra z kulami gumowymi. Wg Twojej
teorii  -- pomylka to pomylka.

Dlaczego przedluzenie do dwoch lat ma nastapic z chwila
zgloszenia drugiego wniosku? To juz sie w ogole nie trzyma
kupy. Skoro przyjmiemy, ze sprawa przedawnila sie po roku
to zlozenie wniosku o ukaranie po roku i dwoch miesiacach
przeciez nie moze jej "oddawic"? (Zakladam, ze albo policja
prowadzila wczesniej dzialania w zupelnie innej sprawie
-- wtedy sprawa z inna nazwa ulicy przedawnila sie po roku
-- albo byly to dzialania w tej samej sprawie, ale wtedy nie
moge byc dwa razy sadzony za to samo.)

A.

Data: 2010-11-01 23:10:36
Autor: Johnson
Andrzej Dwojnowski pisze:

Dlaczego przedluzenie do dwoch lat ma nastapic z chwila
zgloszenia drugiego wniosku? To juz sie w ogole nie trzyma kupy.

Skoro wiesz lepiej, to po co się pytasz?

 Skoro przyjmiemy, ze sprawa przedawnila sie po roku
to zlozenie wniosku o ukaranie po roku i dwoch miesiacach
przeciez nie moze jej "oddawic"?

Ale czy ja coś  takiego napisałem? Tzn. że przedawnienie się "odradza" ?
Ja tylko podałem jaka jest zasada, czyli kiedy następuje przeskok z rocznego na dwuletnie przedawnienie. A sam  zasadę sobie stosuj.

Data: 2010-11-02 13:29:41
Autor: Andrzej Dwojnowski
On Nov 2, 12:10 am, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
>  Skoro przyjmiemy, ze sprawa przedawnila sie po roku
> to zlozenie wniosku o ukaranie po roku i dwoch miesiacach
> przeciez nie moze jej "oddawic"?

Ale czy ja coś  takiego napisałem?

Napisales, ze przedluzenie przedawnienia do dwoch lat nastapi
w chwili zlozenia drugiego wniosku o ukaranie.

Ale jesli sa to dwie rozne sprawy to przedluzenie przedawnienia
nastapi z chwila zlozenia drugiego wniosku pod warunkiem, ze
nie minal rok (bo jak minal rok a nie podjeto dzialan, to sprawa
sie przedawnila -- czy tak)?

A.D.

Data: 2010-11-03 20:22:17
Autor: Johnson
Andrzej Dwojnowski pisze:

Napisales, ze przedluzenie przedawnienia do dwoch lat nastapi
w chwili zlozenia drugiego wniosku o ukaranie.

No i .... ?
Wynika z tego tylko tyle że chwilą kiedy sie przedłuża przedawnienie jest chwila złożenia wniosku o ukaranie.

Data: 2010-11-04 12:26:41
Autor: Andrzej Dwojnowski
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
On Nov 3, 9:22 pm, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:

No i .... ?
Wynika z tego tylko tyle ze chwila kiedy sie przedluza przedawnienie
jest chwila zlozenia wniosku o ukaranie.

Skoro tak, to jest to swietna wiadomosc. Dzieki :-)

A.

Data: 2010-11-02 09:26:13
Autor: niusy.pl
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?

Uzytkownik "Andrzej Dwojnowski" <adwojnowski@poczta.onet.pl>

Pozostaje sadzic policjantów :-)

Data: 2010-11-02 08:46:51
Autor: Samotnik
Dnia 01.11.2010 Johnson <johnson@nospam.pl> napisał/a:
1) Jak takie zmienianie zeznan wplywa na wiarygodnosc zeznan policji?

Żaden. Pomyłka to pomyłka.

Niby tak, ale powstaje pytanie, gdzie oni się jeszcze pomylili. Może w
ogóle nie przechodził na czerwonym i nie on? Jeśli jedynym dowodem są
zeznania policjantów, którzy, jak się okazuje, niespecjalnie pamiętają o co
chodzi, to moim zdaniem dość poważnie podważa to wiarygodność takiego
dowodu.

--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-11-02 14:20:26
Autor: Johnson
Samotnik pisze:

[...]

Do wniosku o ukaranie w ogóle nie załącza się zeznań policjantów (art. 54 §1 kpwow). Więc pewne akurat w zeznaniach nie będzie pomyłki. Może np. w tej notatce, czy nawet w zeznaniach (których raczej nie było) jest OK, a pomyłka jest tylko w treści zarzutu. Skutki nieprzemyślanego kopiuj -wklej.
A poza tym to za mało faktów by gadać. Pomyłka mogła zajść w kilku miejscach postępowania.

Data: 2010-11-02 13:24:04
Autor: Andrzej Dwojnowski
On Nov 2, 3:20 pm, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:

[...]

To dziwne, bo w aktach sprawy sa zeznania policjantow.
Zaczynaja sie od slow "Dnia xxx pelnilem sluzbe" itd.

A.

Data: 2010-11-03 20:24:58
Autor: Johnson
Andrzej Dwojnowski pisze:

To dziwne, bo w aktach sprawy sa zeznania policjantow.
Zaczynaja sie od slow "Dnia xxx pelnilem sluzbe" itd.

Po pierwsze wróżką nie jestem. Było od razu to pisać, to nie byłoby gdybania że nie ma zeznań.
A pod drugie przeczytałaś przepis ? Więc co w tym dziwnego że są zeznania? Przepis mówi że można odstąpić, ale nie trzeba. Zasadą praktyczną jest że się odstępuje a tutaj widocznie nie odstąpiono. I tyle.

Data: 2010-11-02 11:12:28
Autor: Herald
Dnia Mon, 01 Nov 2010 21:41:30 +0100, Johnson napisał(a):

3) Jak w takiej sytuacji liczy sie przedawnienie?

To jest wreszcie sensowne pytanie.

Ojjjj Andrzej :))
Przecież o przedawnieniu nawet w sądach nie wiedzą, czego doskonałym
przykładem jest były dyrektor szkoły w Sopotni.
http://nie.com.pl/art23841.htm

Jeżeli sprzedawczyni w sklepie popełnia błędy - szef ją zwolni
dyscyplinarnie. A #%$&^#%$$ w togach mogą orzekać dalej i dostają kasę za
.....właśnie - za co?

Data: 2010-11-01 20:37:04
Autor: niusy.pl
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl>

Policjantów ???

Data: 2010-11-01 20:44:11
Autor: Johnson
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
niusy.pl pisze:

Policjantów ???

Nie, ciebie.

Data: 2010-11-02 09:18:40
Autor: niusy.pl
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl>

Policjantów ???

Nie, ciebie.

Tak właśnie można sądzić

Data: 2010-11-01 20:49:52
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-11-01 19:59, Johnson pisze:
Andrzej Dwojnowski pisze:

[...]

A można być 2 x sądzonym za to samo?

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-11-01 20:55:27
Autor: Johnson
SQLwiel pisze:

A można być 2 x sądzonym za to samo?

Nie będzie o to samo. Będzie o inny czyn, czyli inna ulicę - tę właściwą.
Czyn składa się z miejsca, czasu, zachowania. Zmienia się jeden element i już mamy inny czyn.

Choć z drugiej strony jeśli miałby to by być jeden czyn wtedy zmiana opisu byłaby dopuszczalna, a więc nie byłoby uniewinnienia.

Data: 2010-11-01 13:25:48
Autor: Andrzej Dwojnowski
On Nov 1, 9:55 pm, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
Choć z drugiej strony jeśli miałby to by być jeden czyn wtedy zmiana
opisu byłaby dopuszczalna, a więc nie byłoby uniewinnienia.

No wlasnie -- czy zmiana opisu bylaby dopuszczalna?
W akcie oskarzenia jest ze przechodzil przez ulice Iksinska,
czy zatem sad w tej samej sprawie moze skazac mnie
za przejscie ulicy Igrekowskiej??

A.D.

Data: 2010-11-01 21:30:56
Autor: Johnson
Andrzej Dwojnowski pisze:

No wlasnie -- czy zmiana opisu bylaby dopuszczalna?
W akcie oskarzenia jest ze przechodzil przez ulice Iksinska,
czy zatem sad w tej samej sprawie moze skazac mnie
za przejscie ulicy Igrekowskiej??

Przecież ci napisałem, że moim zdaniem nie może.
Co nie wyklucza tego, że policja może [i powinna] wnieść nowy wniosek o ukaranie z właściwą ulicą.
Tak czy inaczej jeśli było wykroczenie to bym się poważnie zastanowił czy warto.

Data: 2010-11-01 13:34:35
Autor: Andrzej Dwojnowski
On Nov 1, 10:30 pm, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:

[...]

A czemu ma byc nie warto? Skoro sad mnie uniewinni, to w najgorszym
razie dostane kolejny wyrok w trybie nakazowym, od ktorego moge sie
nie odwolywac.

A.

Data: 2010-11-01 21:43:20
Autor: Johnson
Andrzej Dwojnowski pisze:

A czemu ma byc nie warto? Skoro sad mnie uniewinni, to w najgorszym
razie dostane kolejny wyrok w trybie nakazowym, od ktorego moge sie
nie odwolywac.

No jak jesteś bezrobotny i potrzebujesz rozrywek to warto.
Z tym tylko zastrzeżeniem że drugi wyrok może być np. wyższy.

mnie tam uczono czas to pieniądz.

Data: 2010-11-02 22:33:42
Autor: p 47

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ian8p0$nfg$2inews.gazeta.pl...
Andrzej Dwojnowski pisze:

[...]

Bo?!! czyzby wg ciebie nie wolno było nie dopuscic do skazania za w sposób oczywisty niepopełnione wykroczenie?

Data: 2010-11-03 20:20:13
Autor: Johnson
p 47 pisze:

Bo?!! czyzby wg ciebie nie wolno było nie dopuscic do skazania za w sposób oczywisty niepopełnione wykroczenie?

Bo przeczytaj to co pisałem wcześniej, a jak nie potrafisz to co ja na to poradzę.

Data: 2010-11-02 09:20:47
Autor: niusy.pl
[...]

A jak znowu nie trafią ?

Data: 2010-11-02 22:32:00
Autor: p 47

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ian5v6$cmh$1inews.gazeta.pl...
SQLwiel pisze:

[...]

A czy (teoretycznie) nie możnaby pozwać policjantów o pomówienie i/lub składanie fałszywych zeznań, skoro ozarzucanego mu czynu pytający w oczywisty sposób nie mógł popełnić?
;-))

Data: 2010-11-01 20:45:35
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-11-01 19:49, Andrzej Dwojnowski pisze:
[...]

Moim zdaniem - powinieneś.
Ale nie "odwołać", a złożyć sprzeciw. Masz na to tylko 7 dni.
Sprzeciwu nie musisz uzasadniać. Wzory znajdziesz w sieci.

Ryzykujesz nieco wyższe koszta postępowania (bo będzie musiała się odbyć rozprawa), ale możesz zawnioskować o odrzucenie wniosku oskarżyciela. Zrobisz to dopiero na rozprawie. Zawnioskujesz o umorzenie w trybie art. 5 §1 p. 1) kpw.
- bo czynu na ulicy Kilińskiego - nie popełniono.
(Tylko nie mów nigdy, że "nie na Kilińskiego, a na Kościuszki"). Na Kilińskiego NIE i kropka.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-11-02 19:14:47
Autor: lublex
Użytkownik "SQLwiel" <null@com.pl> napisał w wiadomości news:ian5ct$7c6$1news.onet.pl...
[...]

Tak bym zrobił. Idę w zaparte, że mają racje co do ulicy, a że nie ma sygnalizacji no to przechodziłaem. Skąd czerwone w tym miejscu? niech się tłumaczą.
Co do kosztów postępowania. W takim przypadku będą najprawdopodobniej na Skarb Państwa.

pozdr
lublex

Data: 2010-11-02 22:42:27
Autor: p 47

Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:iapkeg$go0$1node1.news.atman.pl...
[...]

W sprzeciwie napisz teĹź, Ĺźe chcesz zwrotu kosztĂłw postepowania.

Data: 2010-11-02 22:40:39
Autor: p 47
[...]

Nie słuchaj go!! sprzeciw TRZEBA uzasadnić, bo sąd może go nie przyjąc (w postępowaniu niejawnym)!
Wystarczy, ze napiszesz, ze czynu zarzucanego nie popełniłeś, a jako dowód podasz fakt, ze na wymienianej ulicy nie ma sygnalizacji świetlnej.
Ponadto NIE dopiero na rozprawie, a w tym sprzeciwie musisz napisać, co od sądu chcesz,- tu zapewne odrzucenie wyroku w całości, a jesli nie, to w jakiej części.
Jesli pozew był na formularzu (choć tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz złozyc na odpowiednim formularzu

Data: 2010-11-02 22:33:55
Autor: BK
On 2 Lis, 22:40, "p 47" <karolakow...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "SQLwiel" <n...@com.pl> napisał w wiadomościnews:ian5ct$7c6$1news.onet.pl...

> [...]

jakiej części.
Jesli pozew był na formularzu (choć tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz

Co to jest za zadanie w sprzeciwie "odrzucenia wyroku" niezaleznie czy
w czesci czy w calosci? ;)

I o co chodzi Ci z formularzami? :) I jaki pozew? Od kiedy w takim
postepowaniu jest jakis pozew? ;)

Znasz roznice miedzy nakazem w postepowaniu cywilnym i karnym? :)

Jak juz udzielasz takich porad to chociaz rob to poprawnie...

Data: 2010-11-03 17:21:47
Autor: p 47

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:381d7e0c-8d90-438f-bae5-9433ee63398bp1g2000yqm.googlegroups.com...
On 2 Lis, 22:40, "p 47" <karolakow...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "SQLwiel" <n...@com.pl> napisał w wiadomościnews:ian5ct$7c6$1news.onet.pl...

(...)
[...]

Masz tzw. "słuszną rację", ze podswiadomie zasugerowałem się procedurą z postepowania cywilnego, chwała Bogu z karnym procesem nie miałem (jeszcze?:_) ,do czynienia.

Co to jest za zadanie w sprzeciwie "odrzucenia wyroku" niezaleznie czy
w czesci czy w calosci? ;)

Coż, teoretycznie składający sprzeciw mógł miec postawione kilka zarzutów, za każdy z nich sąd wymierzył mu karę, a potem wydał wyrok łączny.
Składający sprzeciw niekoniecznie musi sprzeciwiać się każdemu z tych zarzutów, a więc powinien wymienic te zarzuty, które uważa za niesłuszne.

I o co chodzi Ci z formularzami? :)

Napisałem przecież, że wątpię, aby tu był uzyty formularz, ale...znając inwencję naszych prawników (ile razy zmieniali np. formularze w postepowaniu cywilnym, choć w istocie niczego waznego to nie zmieniało, prócz tego, że składający pozew czy sprzeciw na akurat wycofanym formularzu wzywani sa (w najlepszym razie!!) do usuniecia braków formalnych i sądy cierpiace przeciez na nadmiar nudy  mają co robić..) wolałem się zaasekurować,- a nuż coś akurat wymyslono

Jak juz udzielasz takich porad to chociaz rob to poprawnie...

Słusznie piszesz, ale... ta grupa to nie jest firma udzielająca porad prawnych za pieniądze i dlatego mająca obowiązek dawać wyłącznie sprawdzone porady.
Tu wystarczy aby każdy wypowiadający się uczciwie dzielił się swoim, niekoniecznie fachowym zdaniem na poruszony temat, a pytający, jesli rozsadny, traktowac powinien zawarte tu opinie zaledwie jako dodatkowe opinie, inne spojrzenie  na zadany temat, ale zawsze podlegający fachowej weryfikacji. Tylko szaleniec potraktuje "poradę" anonima z grupy z niewiadomymi kwalifikacjami jako wiążąca opinię prawną.
Niemniej  wymiana zdań jest i tak pozyteczna,- podpowiada czego należy szukać, o co pytac fachowców, co weryfikować.

Data: 2010-11-03 12:30:51
Autor: BK
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
On 3 Lis, 17:21, "p 47" <karolakow...@wp.pl> wrote:

Co , teoretycznie sk adaj cy sprzeciw m g miec postawione kilka zarzut w,
za ka dy z nich s d wymierzy mu kar , a potem wyda wyrok czny.
Sk adaj cy sprzeciw niekoniecznie musi sprzeciwia si ka demu z tych
zarzut w, a wi c powinien wymienic te zarzuty, kt re uwa a za nies uszne.

Sorry nie jestem ekspertem od postepowania w sprawach wykroczen - ale
kara laczna w sprawach o wykroczenie? Szczerze mowiac pierwsze slysze.
Ta instytucja jest w KPK ale w wykroczeniach juz nie wystepuje.

Data: 2010-11-03 20:26:16
Autor: Johnson
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
p 47 pisze:

Nie sĹ?uchaj go!! sprzeciw TRZEBA uzasadniÄ?, bo sÄ?d moĹźe go nie przyjÄ?c (w postÄ?powaniu niejawnym)!
Wystarczy, ze napiszesz, ze czynu zarzucanego nie popeĹ?niĹ?eĹ?, a jako dowĂłd podasz fakt, ze na wymienianej ulicy nie ma sygnalizacji Ĺ?wietlnej.
Ponadto NIE dopiero na rozprawie, a w tym sprzeciwie musisz napisaÄ?, co od sÄ?du chcesz,- tu zapewne odrzucenie wyroku w caĹ?oĹ?ci, a jesli nie, to w jakiej czÄ?Ĺ?ci.
Jesli pozew byĹ? na formularzu (choÄ? tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz zĹ?ozyc na odpowiednim formularzu

Bzdety piszesz. Przecież tu nie chodzi o postępowanie cywilne.