Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?

Data: 2010-11-01 20:45:35
Autor: SQLwiel
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
W dniu 2010-11-01 19:49, Andrzej Dwojnowski pisze:
Dokonalem straszliwej zbrodni przejscia na czerwonym swietle na druga
strone
(pusciutkiej) ulicy.  Nie przyjalem mandatu, sprawa trafila do sadu,
dostalem
wyrok w trybie nakazowym.  Na wyroku blednie podana jest nazwa ulicy.
(Blednie
bylo tez w dokumentach policji w trakcie postepowanie nie zwrocilem na
policjantom uwagi).

Teraz tak -- na ulicy, ktora jest na wyroku w ogole nie ma ani jednego
sygnalizatora :) Czy w tej sytuacji powinienem sie odwolac od wyroku?
Czy
wykazanie, ze na ulicy nie ma sygnalizatorow (a wiec nie moglem
przechodzic
na czerwonym swietle) spowoduje uniewinnienie, czy tez Policja bedzie
mogla
uzupelnic dokumenty/zlozyc dodatkowe wyjasnienia i tak czy owak
zostane
skazany?

A.D.

Moim zdaniem - powinieneĹ›.
Ale nie "odwołać", a złożyć sprzeciw. Masz na to tylko 7 dni.
Sprzeciwu nie musisz uzasadniać. Wzory znajdziesz w sieci.

Ryzykujesz nieco wyższe koszta postępowania (bo będzie musiała się odbyć rozprawa), ale możesz zawnioskować o odrzucenie wniosku oskarżyciela. Zrobisz to dopiero na rozprawie. Zawnioskujesz o umorzenie w trybie art. 5 §1 p. 1) kpw.
- bo czynu na ulicy Kilińskiego - nie popełniono.
(Tylko nie mów nigdy, że "nie na Kilińskiego, a na Kościuszki"). Na Kilińskiego NIE i kropka.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-11-02 19:14:47
Autor: lublex
Użytkownik "SQLwiel" <null@com.pl> napisał w wiadomości news:ian5ct$7c6$1news.onet.pl...
[...]

Tak bym zrobił. Idę w zaparte, że mają racje co do ulicy, a że nie ma sygnalizacji no to przechodziłaem. Skąd czerwone w tym miejscu? niech się tłumaczą.
Co do kosztów postępowania. W takim przypadku będą najprawdopodobniej na Skarb Państwa.

pozdr
lublex

Data: 2010-11-02 22:42:27
Autor: p 47

Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:iapkeg$go0$1node1.news.atman.pl...
[...]

W sprzeciwie napisz teĹĽ, ĹĽe chcesz zwrotu kosztĂłw postepowania.

Data: 2010-11-02 22:40:39
Autor: p 47
[...]

Nie słuchaj go!! sprzeciw TRZEBA uzasadnić, bo sąd może go nie przyjąc (w postępowaniu niejawnym)!
Wystarczy, ze napiszesz, ze czynu zarzucanego nie popełniłeś, a jako dowód podasz fakt, ze na wymienianej ulicy nie ma sygnalizacji świetlnej.
Ponadto NIE dopiero na rozprawie, a w tym sprzeciwie musisz napisać, co od sądu chcesz,- tu zapewne odrzucenie wyroku w całości, a jesli nie, to w jakiej części.
Jesli pozew był na formularzu (choć tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz złozyc na odpowiednim formularzu

Data: 2010-11-02 22:33:55
Autor: BK
On 2 Lis, 22:40, "p 47" <karolakow...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "SQLwiel" <n...@com.pl> napisał w wiadomo¶cinews:ian5ct$7c6$1news.onet.pl...

> [...]

> - bo czynu na ulicy Kilińskiego - nie popełniono.
> (Tylko nie mów nigdy, że "nie na Kilińskiego, a na Ko¶ciuszki").. Na

Nie słuchaj go!! sprzeciw TRZEBA uzasadnić, bo s±d może go nie przyj±c (w
postępowaniu niejawnym)!
Wystarczy, ze napiszesz, ze czynu zarzucanego nie popełniłe¶, a jako dowód
podasz fakt, ze na wymienianej ulicy nie ma sygnalizacji ¶wietlnej.
Ponadto NIE dopiero na rozprawie, a w tym sprzeciwie musisz napisać, co od
s±du chcesz,- tu zapewne odrzucenie wyroku w cało¶ci, a jesli nie, to w
jakiej czę¶ci.
Jesli pozew był na formularzu (choć tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz
złozyc na odpowiednim formularzu

Co to jest za zadanie w sprzeciwie "odrzucenia wyroku" niezaleznie czy
w czesci czy w calosci? ;)

I o co chodzi Ci z formularzami? :) I jaki pozew? Od kiedy w takim
postepowaniu jest jakis pozew? ;)

Znasz roznice miedzy nakazem w postepowaniu cywilnym i karnym? :)

Jak juz udzielasz takich porad to chociaz rob to poprawnie...

Data: 2010-11-03 17:21:47
Autor: p 47
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:381d7e0c-8d90-438f-bae5-9433ee63398bp1g2000yqm.googlegroups.com...
On 2 Lis, 22:40, "p 47" <karolakow...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "SQLwiel" <n...@com.pl> napisał w wiadomo¶cinews:ian5ct$7c6$1news.onet.pl...

(...)
[...]

Masz tzw. "słuszn± rację", ze podswiadomie zasugerowałem się procedur± z postepowania cywilnego, chwała Bogu z karnym procesem nie miałem (jeszcze?:_) ,do czynienia.

Co to jest za zadanie w sprzeciwie "odrzucenia wyroku" niezaleznie czy
w czesci czy w calosci? ;)

Coż, teoretycznie składaj±cy sprzeciw mógł miec postawione kilka zarzutów, za każdy z nich s±d wymierzył mu karę, a potem wydał wyrok ł±czny.
Składaj±cy sprzeciw niekoniecznie musi sprzeciwiać się każdemu z tych zarzutów, a więc powinien wymienic te zarzuty, które uważa za niesłuszne.

I o co chodzi Ci z formularzami? :)

Napisałem przecież, że w±tpię, aby tu był uzyty formularz, ale...znaj±c inwencję naszych prawników (ile razy zmieniali np. formularze w postepowaniu cywilnym, choć w istocie niczego waznego to nie zmieniało, prócz tego, że składaj±cy pozew czy sprzeciw na akurat wycofanym formularzu wzywani sa (w najlepszym razie!!) do usuniecia braków formalnych i s±dy cierpiace przeciez na nadmiar nudy  maj± co robić..) wolałem się zaasekurować,- a nuż co¶ akurat wymyslono

Jak juz udzielasz takich porad to chociaz rob to poprawnie...

Słusznie piszesz, ale... ta grupa to nie jest firma udzielaj±ca porad prawnych za pieni±dze i dlatego maj±ca obowi±zek dawać wył±cznie sprawdzone porady.
Tu wystarczy aby każdy wypowiadaj±cy się uczciwie dzielił się swoim, niekoniecznie fachowym zdaniem na poruszony temat, a pytaj±cy, jesli rozsadny, traktowac powinien zawarte tu opinie zaledwie jako dodatkowe opinie, inne spojrzenie  na zadany temat, ale zawsze podlegaj±cy fachowej weryfikacji. Tylko szaleniec potraktuje "poradę" anonima z grupy z niewiadomymi kwalifikacjami jako wi±ż±ca opinię prawn±.
Niemniej  wymiana zdań jest i tak pozyteczna,- podpowiada czego należy szukać, o co pytac fachowców, co weryfikować.

Data: 2010-11-03 12:30:51
Autor: BK
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
On 3 Lis, 17:21, "p 47" <karolakow...@wp.pl> wrote:

Co , teoretycznie sk adaj cy sprzeciw m g miec postawione kilka zarzut w,
za ka dy z nich s d wymierzy mu kar , a potem wyda wyrok czny.
Sk adaj cy sprzeciw niekoniecznie musi sprzeciwia si ka demu z tych
zarzut w, a wi c powinien wymienic te zarzuty, kt re uwa a za nies uszne.

Sorry nie jestem ekspertem od postepowania w sprawach wykroczen - ale
kara laczna w sprawach o wykroczenie? Szczerze mowiac pierwsze slysze.
Ta instytucja jest w KPK ale w wykroczeniach juz nie wystepuje.

Data: 2010-11-03 20:26:16
Autor: Johnson
Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
p 47 pisze:

Nie sĹ?uchaj go!! sprzeciw TRZEBA uzasadniÄ?, bo sÄ?d moĹĽe go nie przyjÄ?c (w postÄ?powaniu niejawnym)!
Wystarczy, ze napiszesz, ze czynu zarzucanego nie popeĹ?niĹ?eĹ?, a jako dowĂłd podasz fakt, ze na wymienianej ulicy nie ma sygnalizacji Ĺ?wietlnej.
Ponadto NIE dopiero na rozprawie, a w tym sprzeciwie musisz napisaÄ?, co od sÄ?du chcesz,- tu zapewne odrzucenie wyroku w caĹ?oĹ?ci, a jesli nie, to w jakiej czÄ?Ĺ?ci.
Jesli pozew byĹ? na formularzu (choÄ? tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz zĹ?ozyc na odpowiednim formularzu

Bzdety piszesz. Przecież tu nie chodzi o postępowanie cywilne.

--
@2010 Johnson
Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?