Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko

Data: 2010-07-03 22:56:08
Autor: Grzexs
Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko
Zapewne nie tylko do mnie różni dostawcy dóbr niezbędnych w rodzaju gazu, prądu, wody itp. przysyłają p-faktury (czyli faktury papierowe) z dołączonymi p-blankietami wpłat. Na tychże jest nadrukowany kod paskowy i jakiś ciąg znaków /KTR/. Można się domyślić, że są to jakoś zapisane nr klienta, nr faktury i inne dane. I moje pytania: 1) czy jest jakiś jednolity sposób tworzenia tych ciągów kodowanych następnie bar-codem? 2) co to jest ten /KTR/? 3) czy coś komuś pomoże lub ułatwi, jeśli się w e-przelewie wpisze zawartość tego kodu paskowego?
--
Grzexs

Data: 2010-07-04 00:18:00
Autor: Piotr
W dniu 2010-07-03 22:56, Grzexs pisze:
[...]

KTR jest to kod zawierający podstawowe informacje o danej fakturze. robiąc przelew możesz w tytule przelewu wpisać ten kod, a możesz wpisać np. numer faktury i co tylko chcesz. najważniejszy jest numer rachunku bankowego. jeżeli go wpiszesz prawidłowo, pieniądze napewno wpłyną na twoje konto.
ja robiąc przelewy (energetyka, gazownia, wodociągi, raty w banku i inne) w tytule przelewu zawsze wpisuję numer faktury (umowy), imię i nazwisko oraz adres i nigdy nie miałem problemu że pieniądze nie wpłynęły na rachunek odbiorcy.

Data: 2010-07-04 07:51:13
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sun, 04 Jul 2010 00:18:00 +0200, Piotr napisał(a):

[...]

tyle że wpisując kod paskowy ułatwiasz odbiorcy księgowanie, ponieważ są
systemy finansowo księgowe zintegrowane z kontem bankowym gdzie księgowanie
odbywa się automatycznie;

z drugiej srony dbasz o to, aby pani w księgowości miała pracę i ręcznie
księgowała twoje przelewy

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/index3.php

Data: 2010-07-04 08:52:03
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-04 07:51, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
[...]

Moim zdaniem należy z kolei tępić wygodnictwo niektórych dużych firm (telekomy, energetyki, gazownie), które życzą sobie mieć każdy kolejny "rachunek" zapłacony na inny numer rachunku bankowego, bo właśnie "mają system zintegrowany" (ostatnie, co pamiętam i tak działało, to Netia - nie wiem, czy nadal). NIE CHCE MI SIĘ (i nie będzie mi się chciało) wklepywać czegokolwiek w tytuł przelewu. Ustawiam "przelew wzorcowy", gdzie w tytule przelewu powinien być jedynie "numer identyfikacyjny odbiorcy", czy co-oni-tam-by-chcieli, jak przyjdzie rachunek, to skoryguję kwotę, zlecę przelew i już. Żadnego nru faktury, żadnego nazwiska.
Niech "oni" też pomyślą o wygodzie płatnika, a nie tylko o minimalizacji swoich kosztów.

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-04 09:52:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko

"Młotkowy" i0pb2i$kh6$1@news.onet.pl

Moim zdaniem należy z kolei tępić wygodnictwo niektórych dużych firm (telekomy, energetyki, gazownie), które życzą sobie mieć każdy kolejny "rachunek" zapłacony na inny numer rachunku bankowego, bo właśnie "mają

Polkomtel (Plus) tak miał kiedyś.

[...]

Dla mnie nie przeszkadza wpisywanie nazwiska, nr faktury itp. informacji.

Data: 2010-07-04 22:29:24
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sun, 04 Jul 2010 08:52:03 +0200, Młotkowy napisał(a):

[...]

Popieram, ale to utrudnia późniejsze wyjaśnianie ewentualnych niezgodności.
Miałem kiedyś takie coś, ktoś do mnie dzwonił, że nie zapłaciłem, ale ja
wiem, że zapłaciłem... ktoś mi mówił, abym przesłał potwierdzenie, a ja, że
przelew zlecałem przez internet a własnie nie siedzę przed internetem bo
jestem w sklepie, to ktoś powiedział abym zadzwonił i podal, a ja mówie, że
nigdzie nie będę dzwonił bo zapłaciłem niech szukają u siebie na koncie...

i nie zadzwonili więcej, widocznie sami znaleźli wpłatę bo żadnego
zadłużenia nie było.

Nie każdy zrobi jak w powyższym przypadku, wiekszość jednak wydrukuje,
znajdzie potwierdzenie i zaniesie do punktu obsługi klienta tracąc czas

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow_k_Warszawy_20070930-32.php

Data: 2010-07-05 07:23:57
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-04 22:29, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
[...]

"Porządni" robią tak, że wystawiając kolejny rachunek piszą Ci jaka była Twoja ostatnia wpłata (ogólniej: podają Ci tam Twoje saldo i wpłaty za ostatni miesiąc, ten, którego dotyczy rachunek) i wtedy masz jasność. Jeśli nie zgadza Ci się w tym momencie, to sięgasz po poprzedni rach. itd. W przypadku elektryki trzeba sięgnąć po poprzednie rozliczenie roczne :(

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-05 09:09:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko

"Młotkowy" i0rq9d$jk3$1@news.onet.pl

[...]

Porządni wiedzą, jakie jest Twoje zadłużenie dzisiaj. Elektrycy nie wiedzą,
gazownicy, wodnicy i inni -- nie wiedzą... Mogliby wiedzieć, albowiem od
wielu lat są gotowe rozwiązania do telemetrii, ale jakoś tak wyszło... ;)

Siedziałby tak elektrowniany czy gazowniany lub wodniany u siebie w elektrowni,
gazowni czy wodociągni lub gdziekolwiek (po internecie) i wiedziałby, jakie jest
Twoje zadłużenie bieżące. :) Spytałbyś ile -- a on na to, że 20 złotych nadal
rośnie, i to solidnie, więc chyba kąpiesz się akurat teraz pod prysznicem...

Ale tak nie jest. :) Tak nie jest, bo (jak na przemówieniu przedwyborczym
zauważył Jarosława Kaczyński) w Polsce jest bezrobocie. :)

-=-

Ja mógłbym zająć się telemetrią, ale Ozorowskie zastąpiły drogę,
mówiąc -- idź lizać cipkę naszej teolog, Łucji Stalenczyk!!!
A Jarosława Kaczyński mówi -- cóż, skoro trzeba lizać, to trzeba!
Kobiecie nie należy odmawiać!!!

A ktoś inny nie może tym zająć się z innego (jemu wiadomego) powodu...

Tak oto, zamiast pracowania jest ,,walka ze złem'' w kraju JPII.
Poszedłbym do pracy, rozwinąłbym się, ożenił, zająłbym się jakimś
interesem -- monitoringiem sygnalizacji ulicznej, internetem przemysłowym
(do którego bym podłączył i gawiedź -- na dodatek ,,za darmo'', czyli gawiedź
by nie płaciła wprost) i telemetrią...

Ale Kościół (w osobie arcykapłana Ozorowskiego) mówi -- NIE wolno!!!! Musi
pracować z ojcem!!! Musi lizać cipkę wskazanej przez nas naszej kobiety!!!
I musi rozwijać firmę honorowego prałata JPII, Stanisława Rabiczko!!!

-=-

Nie wolno mi pracować w tym, co potrafię i w tym, co lubię. :)
Nie wolno mi żenić się. Nie wolno było jeść (z głodu połamały się palce
rąk, posypały zęby, popsuło zdrowie, zjadłem mięśnie) nie wolno oddychać
(mam astmę i nie mam dobrej wentylacji; mam reumatyzm od lat dziecięcych
i miewałem niemal 100% wilgotności -- posypały się stawy kolan i nie tylko
kolan) nie wolno mi zakładać rodziny...

Każdego myślącego ten Kościół bije, dążąc do władzy, panowania, pieniędzy
i wolności seksualnej ,,swoich ludzi'', twierdząc zarazem, iż jest obrońcą
rodziny, prawa Bożych, cywilizacji życia itd...

-=-

Bogu niech będą dzięki, że kłamca Kaczyński przegrał w starciu z Komorowskim.
I błagajmy Boga o udzielanie pomocy Komorowskiemu takie, aby był dobrym prezydentem,
aby uczciwie sprawował swoje obowiązki i aby był (po prostu) dobrym człowiekiem. :)

Postscriptum: Do Ozorowskich... Toż budując monitoring sygnalizacji ulicznej,
              kontynuowałbym właśnie dokonania firmy waszego honorowego prałata.
Mielibyście dokładnie to, czego domagaliście się ode mnie i od Boga!! Tyle tylko,
że waszej Stalenczyk (dać komus link do fotki?) bym nie ,,uprawiał''. Seks był aż
tak istotny? A miałem dalekie plany -- budowałem w wyobraźni z rozmachem, opierając
się na możłiwościach dawanych przez Boga i na dobroci moich sojuszników z Aleuanii. :)

Podejrzewam, że takich jak ja, gnębionych przez Kościół Jana Pawła II jest całe mrowie!!! :)

Data: 2010-07-04 09:34:45
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-04, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <adres.na@mojej.www.pl> wrote:

[...]

z drugiej srony dbasz o to, aby pani w księgowości miała pracę i ręcznie
księgowała twoje przelewy

A tego nie załatwia się po prostu indywidualnym numerem rachunku?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-04 14:00:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko

"Wojciech Bancer" slrni30ldl.2tid.proteus@pl-test.org

z drugiej srony dbasz o to, aby pani w księgowości miała pracę i ręcznie
księgowała twoje przelewy

A tego nie załatwia się po prostu indywidualnym numerem rachunku?

Różnie bywa. :) Korespondencja z ,,gazownią'' i ,,elektrownią''
daje obraz panującej w tych miejscach manualości. :)

--
  02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów   ! 739 !                    .
^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań     .         .       729      . .               .     NN  p

Data: 2010-07-04 22:32:08
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy

On 2010-07-04, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <adres.na@mojej.www.pl> wrote:

[...]

z drugiej srony dbasz o to, aby pani w księgowości miała pracę i ręcznie
księgowała twoje przelewy

A tego nie załatwia się po prostu indywidualnym numerem rachunku?

Dla konsumenta to najwygodniejsze i dla "gazowni" także, ONI po prostu na
koniec okresu rozliczeniowego "debetują" sobie ten rachunek i czekają do
ustalonego przysłowiowego 10-go na wpłatę i wyzerowanie.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

Data: 2010-07-04 13:51:19
Autor: Slavekk
Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w
wiadomości news:i0p7gp$oht$1inews.gazeta.pl...

tyle że wpisując kod paskowy ułatwiasz odbiorcy księgowanie, ponieważ są
systemy finansowo księgowe zintegrowane z kontem bankowym gdzie
księgowanie
odbywa się automatycznie;

To jest akurat bzdura bo "system finansowo-księgowy" odbiorcy na oczy nie
widzi tego kodu bo on się nie posługuje papierowymi przelewami tylko
elektronicznymi danymi z banku.
Bank nie przekaże kodu KTR bo ten kod jest tylko odczytywany przy
przetwarzaniu papierka na elektroniczne dane.
Jest odczytywany w tym okienku do którego ty sam zanosisz papierowy przelew
(poczta, Moje Rachunki itp.).
Po odczytaniu kod jest dekodowany i do elixiru są przenoszone efekty
dekodowania (np. numer klienta i inne takie)
Jak wynika z powyższego, jeśli nie jesteś "panienką z okienka" to kod nie
jest dla ciebie i nie należy go przepisywać
Wpsisuje się dane standardowe identyfikujące klienta (numer klienta jeśli
jest, albo po prostu numer konta w banku który jest przypisany do tego
klienta)

Sławek

Data: 2010-07-05 08:27:14
Autor: MacGregor
Użytkownik "Slavekk" <slavekk@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i0psjn$2bc$1inews.gazeta.pl...
[...]

No nie zupelnie tak. System bankwy powinien przekazywać do ELIXIR właśnie kod KTR.
I na podstawie tego kodu miało następować przypisanie do odpowiedniego konta klienta.
Niestety to rozwiązanie nie zdobyło zainteresowania rynku (czyli banków).

Jest odczytywany w tym okienku do którego ty sam zanosisz papierowy
przelew (poczta, Moje Rachunki itp.).
Po odczytaniu kod jest dekodowany i do elixiru są przenoszone efekty
dekodowania (np. numer klienta i inne takie)

Nic nie jest dekodowane, przekazywany jest właśnie KTR

[...]

Panienki z okienka miały w założeniach tylko skanować kod paskowy/wklepać KTR.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko