Blat kuchenny z granitu

Data: 2009-06-01 21:16:36
Autor: Ikselka
Blat kuchenny z granitu
Dnia Mon, 01 Jun 2009 20:56:13 +0200, Rentier napisał(a):

Witam!
Czy ktoś użytkuje takie coś?
Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.
Powiedzcie, czy warto sie w to bawić?
R.

WARTOOOOO :-)
Mam, korzystam, cudnie jest. Broń Cię Boziu zrobić sobie blat z marmuru -
pierwsza rozpaćkana cytryna czy zostawione na chwilę nadgryzione jabłko lub
rozlany ocet - i połysk szlag trafi. Granitu nic nie rusza.
I do wyrabiania ciasta i wałkowania też używam tego blatu, już mi przeszło
"szanowanie" :-) No, ale do ubijania kotletów to już trza mieć coś specjalnego osobno -
stołek czy (jesli Cię stać) blok drewniany przynajmniej.

Data: 2009-06-01 21:29:35
Autor: Tomasz Finke
Blat kuchenny z granitu
Ikselka pisze:

WARTOOOOO :-)

Nie wartooo ;-)

Ciężkie, błyszczące, zimne i niemiłe w dotyku, gama dostępnych kolorów
zdecydowanie nie mieści się w moim pojęciu kuchennej estetyki.
Ale ja jestem użytkownikem blatu tylko z doskoku, więc się pewnie
nie znam :)

T.

Data: 2009-06-01 22:17:28
Autor: Rentier
Blat kuchenny z granitu

Ikselka pisze:

[...]

Hmm, jak zobaczyłem płyty u kamieniarza, to naprawdę jest z czego wybrać.A jak nie ma to sprowadzą.
Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?
Mówią,że to kłopot, bo długa płyta najczęściej chętnie pęka w tym miejscu- w czasie transportu, układania i innych takich.Oni wolą ją podzielić na kawałki.
\R.

Data: 2009-06-02 00:39:13
Autor: Artur Lew
Blat kuchenny z granitu
Rentier wrote:
Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?
Mówią,że to kłopot, bo długa płyta najczęściej chętnie pęka w tym
miejscu- w czasie transportu, układania i innych takich.Oni wolą ją
Jak juz szalejesz to czemu nie wykonasz go z tego samego materialu?
Calosc skleja sie specjalna zywica i nie widac za bardzo spoin.
IMHO taki blat wyglada najbardziej okazale:)
Wada - cena :(

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2009-06-02 12:13:15
Autor: mk
Blat kuchenny z granitu
Rentier pisze:
Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?
Mówią,że to kłopot, bo długa płyta najczęściej chętnie pęka w tym

Wszystko zależy od kamieniarza i jego ekipy.
Ja mam blat w L 2,5x2 z trzema dziurami z jednego kawałka.
Ważne: jak będziesz wybierał granit to idź na cmentarz i pooglądaj jakiego nie brać :)
Pdr. M.

Data: 2009-06-03 19:03:14
Autor: Wlodzimierz Macewicz
Blat kuchenny z granitu
Hmm, jak zobaczyłem płyty u kamieniarza, to naprawdę jest z czego wybrać.A jak nie ma to sprowadzą.
Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?

mam blat -- co prawda nie kuchni, ale w lazience -- zrobilem szablon z kartonu i wycieli z dokladnoscia CO DO 0.5 MILIMETRA.

polecam, jak bym teraz robil blat w kuchni to zamawialbym u kamieniarza, bez zastanowienia!

pozdr WM

Data: 2009-06-02 01:43:20
Autor: Ikselka
Blat kuchenny z granitu
Dnia Mon, 01 Jun 2009 21:29:35 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

Ikselka pisze:

WARTOOOOO :-)

Nie wartooo ;-)

Ciężkie, błyszczące, zimne i niemiłe w dotyku,

Trwałe, gładkie, błyszczące, piękne kolory (import), odporne na
porysowanie... Można na tym bez obawy zagniatać ciasto i w ogóle ciapać
wszystkim, nic się nie stanie...

http://www.granitoweblaty.eu/index.php?link=kuchnie&offset=48

Ja mam to (Madura Gold):
http://classicgranite.net/images/1/10/MaduraGold_MS294.gif

gama dostępnych kolorów
zdecydowanie nie mieści się w moim pojęciu kuchennej estetyki.

He, he, samej "mojej" Madury jest tyle odmian:
http://images.google.pl/images?hl=pl&lr=&um=1&q=%22madura+gold%22&sa=N&start=54&ndsp=18

Nie mówiąc o innych:
http://tinyurl.com/mbgf2a

http://www.granitoweblaty.eu/granity.html

Mało? U mojego znajomego w warsztacie, gdzie zamawiałam swoje blaty, dostałam
oczopląsu wśród barw samego granitu, nie byłam w stanie się zdecydowac, ale
w końcu olśnienie - zobaczyłam nagle Madura Gold, który od razu mnie
urzekł... Nie, nie jest to ten zakład, który zlinkowałam.
:-)

Blat kuchenny z granitu