Blatforma, czyli układ jednostek

Data: 2012-08-28 09:18:22
Autor: mkarwan
Blatforma, czyli układ jednostek
Ponad 20 lat temu byłem naukowcem i  babrałem się naukowo (i dosłownie) w lepkości hydrokoloidów - no, tak wyszło.
Z tamtych czasów pozostała mi nagroda Ministra za współautorstwo książki, parę artykułów oraz - i to jest istotne -  znajomość  różnych jednostek i tych jednostek układów.
Stąd też wiem, co to jest za jednostka 1 Grad i że jej wartość wynosi 1/100 kąta prostego, czyli 9/10 stopnia.

Dlatego też ze zdumieniem najszczerszym odkryłem, że jednostka 1 Grad zmieniła w IIIRP swoją wartość, która  teraz wynosi 110 tys. zł (miesięcznie), czyli ponad 4 razy więcej, niż 1 Kapler albo 1 Herra (po 26 tys. zł miesięcznie).
Ale jako naukowca (choć  byłego) w euforię prawdziwą wprawiło mnie odkrycie (moje), że jednostki Kapler  i Herra wariują (z angielskiego, vary - zmieniać się, różnić się).

Bo o ile w wersji podstawowej  wynoszą, jak wiemy, 26 tys. zł (miesięcznie), to powiększone o premię roczną w wysokości 50% wartości wyjściowej osiągają już wartość 39 tys. zł miesięcznie.
Za co ta premia?
Nie wiem, ale przyjmijmy jako hipotezę roboczą, że za przynależność organizacyjną (w skrócie - p.o.) .

Idąc tą drogą (wiem, wiem - klasyk radził  nie idźcie tą drogą) wartość  1 Grada powinna wzrosnąć do 165 tys. zł miesięcznie.
I zapewne wzrosła, ale o tym - sza.
Ale to nie koniec wahań kursu 1 Grada:
do wartości 1 Kaplera (albo Herry) , czyli 39 tys. zł miesięcznie, należy dodać drugie tyle, jako nagrodę za sukces w wysokości kolejnych 39 tys. zł miesięcznie.
Razem - 78 tys. zł miesięcznie (dubla, znaczy, jednostki strzelają).

Jeśli ktoś zapyta, skąd wiem - odsyłam do materiału źródłowego, gdzie mechanizm jest opisany.
http://www.pap.pl/euro2012/aktualnosci/news,2983,minister-mucha-ujawnila-kontrakty-szefow-pl2012.html

Jak by nie liczył, 1 Grad osiąga w ten sposób wartość 2×165 tys. , czyli 330 tys. zł miesięcznie.
No bo niby dlaczego jednostka 1 Grad  ma podlegać innym  regułom, niż jednostki 1 Kapler i 1 Herra, skoro są to wszystko jednostki z tego samego układu?
Troszkę się tylko dziwię, że media nie zauważyły tej prościutkiej zależności i ciągle epatują publiczność , gołą, za przeproszeniem, wartością, czyli 110 tys. zł.
A, i jeszcze jedno: ten układ jednostek nie nazywa się SI, ani CGS czy jeszcze inaczej - ja nadałem mu nazwę  Blatforma.

źródło http://blog.wirtualnemedia.pl/ewaryst-fedorowicz/post/blatforma-czyli-uklad-jednostek

Blatforma, czyli układ jednostek