Bledny wpis do BIK

Data: 2010-08-06 08:46:17
Autor: P4tryk
Bledny wpis do BIK
Witam
Staram sie aktualnie o pozyczke hipoteczna i jeden z bankow do ktorego zlozylem wniosek odrzucil go z powodu zlej historii w BIK. Posiadam raport z przzed miesiaca w ktorym mam dobra historie i scoring na poziomie 540 punktow. Pani powiedziala ze w ich raporcie mam tylko okolo 400 punktow i zobowiazanie przeterminowane powyzej 30 dni. Chcac wyjasnic sprawe doszedlem do tego iz jest to limit w koncie ktory niedawno zostal odnowiony, ale dopiero po mojej reklamacji. Otoz pierwotnie bank nie przedluzyl umowy, przy tym nie informujac mnie o tym fakcie. Okazalo sie, iz w oddziale zagubiono moje oswiadczenie z przed 2 lat o poddaniu sie egzekucji (czesc umowy). Dwa lata temu takie oswiadczenie podpisalem i odnowiono limit. Rok temu rowniez odnowiono. W tym roku bank stwierdzil ze zaswiadczenia nie posiada, ale przed uplywem umowy nie poinformowal mnie abym np. podpisal kolejne oswiadczenie. Po mojej reklamacji limit zostal przywrocony. Z uwagi na to iz wyjasnianie sprawy trwalo okolo 4 tygogni i zakonczylo sie zlozeniem reklamacji w BIK znalazla sie informacja ze mam zaleglosc powyzej 30 dni. Przy takiej adnotacji moge zapomniec o kredytcie. Doradzono mi zlozenie kolejnej reklamacji gdyz limitu pierwotnie nie przedluzono z winy banku. Calosc dotyczy banku BZWBK. Czy ktos z was orientuje sie jak oni dlugo takie reklamacje rozpatruja ? Po porzedniej reklamacji limit wrocil po 2-3 dniach. Ile moze trwac korekta danych w BIK ? Zastanawiam sie rowniez czy w przypadku negatywnej odpowiedzi banku zasadnym bedzie splacenie i zamkniecie linii, tak aby w bazie BIK 'przeskoczyla' z pozycji dotyczacej otwartych rachunkow na pozycje dotyczace zamknietych rachunkow. Czy to podniesie moj scoring ? Wydaje mi sie ze zawsze bedzie lepiej jesli to bedzie zamkniete konto z historia, iz bylo przeterminowane powyzje 30 dni, niz otwarte rowniez przeterminowane. O ile mozna podniesc ten scoring. Domyslam sie ze nie wroci z 400 do 540 punktow, ale wlasnie nie wiem o ile i czy w ogole wzrosnie po wykonaniu takiej operacji.
Prosze o rady.

    //                      Patryk Jakóbiak                      \\
  //                     p_jakobiak@wp.pl                      \\

Data: 2010-08-06 09:40:23
Autor: Jacenty
Bledny wpis do BIK
W tym banku najlepiej działa pisanie do rzecznika klienta i straszenie
nadzorem bankowym (KNF). Wtedy jest szansa, że rozpatrzą reklamację
jak należy. Namiary na rzecznika:
http://indywidualni.bzwbk.pl/kontakt/rzecznik-klienta/rzecznik-klienta.html

Bledny wpis do BIK