Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400

Data: 2011-12-14 13:37:37
Autor: Piotr M
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
Witam.

Można jakąś poradę jak ściągnąć blokadę BIOS w Lenovo Thinkpad T400?
Ponoć wyjęcie baterii nie pomaga.

Dziękuję.

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-12-14 13:05:47
Autor: jureq
Dnia Wed, 14 Dec 2011 13:37:37 +0100, Piotr M napisał(a):

Można jakąś poradę jak ściągnąć blokadę BIOS w Lenovo Thinkpad T400?
Ponoć wyjęcie baterii nie pomaga.

Na świecie:

Wysyła się do Lenovo dowód zakupu komputera (np. mailem skan faktury), wciska się odpowiednie klawisze, komputer wypisuje kod, dzwoni się do Lenovo, podaje ten kod, oni podają kod odblokowujący, wpisuje się kod w komputerze. Komputer działa. Bezpłatnie.

W PL:

Nie ma takiej możliwości. Wyłącznie wysyłka komputera do Lenovo razem z dowodami zakupu. Koszt - kilkaset złotych. Dokładnie już nie pamiętam ile.

Data: 2011-12-14 15:02:35
Autor: Piotr M
Dnia 14-12-2011 o 14:05:47 jureq <jureq@xusun.to.z.adresu.xop.pl>  napisał(a):

[...]

Tak, chodzi o sprawę w UK. Dzięki za info.

BTW.
A jak nie ma dowodu zakupu to już pewnie kiszka nie?

W PL:

Nie ma takiej możliwości. Wyłącznie wysyłka komputera do Lenovo razem z
dowodami zakupu. Koszt - kilkaset złotych. Dokładnie już nie pamiętam  ile.

WOW!
A to aż tak różny jest serwis w EU?

Data: 2011-12-15 08:54:49
Autor: Robson
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
Nie ma takiej możliwości. Wyłącznie wysyłka komputera do Lenovo razem z
dowodami zakupu. Koszt - kilkaset złotych. Dokładnie już nie pamiętam ile.

Ta, wiesz co mówisz, czy mówisz co wiesz, że się nie da? Otóż znajoma zapomniała hasła w IBM T42. Hasło jest szyfrowane i zapisywane w pamięci malutkiego układu scalonego na płycie głównej. Trzeba kość wylutować, podłączyc przez interfej I2C i odczytać zawartość, potem plik zdekodować programem. I voila! znamy zapomniane hasło.

Data: 2011-12-15 09:29:07
Autor: Nex@pl
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
I vice versa ;-) Nie trzeba wcale wylutowywac kości. :P

Data: 2011-12-15 12:06:27
Autor: Robson
W dniu 2011-12-15 09:29, Nex@pl pisze:
I vice versa ;-) Nie trzeba wcale wylutowywac kości. :P

I tak i nie. W IBM A22m miałem problem z odczytem, udało się po wylutowaniu. ;) Wylutowanie to 1 minuta, potem oczyszczenie, pasta, układ na płytke, lutownica, kolejne 5 minut, razem z grzaniem lutownicy... Czasowo prawie to samo, a problemow mniej. No chyba, że brak sprzętu...

Data: 2011-12-15 17:21:56
Autor: Nex@pl
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
Dobre kleszcze albo adapter to też fajne rozwiązanie.

Data: 2011-12-14 13:56:54
Autor: JoteR
"Piotr M" napisał:

Można jakąś poradę jak ściągnąć blokadę BIOS w Lenovo Thinkpad T400?
Ponoć wyjęcie baterii nie pomaga.

Ponoć pomaga przesłuchanie poprzedniego właściciela.
Nie dotyczy sprzętu kupowanego w bramie od dresa lub na (za przeproszeniem) Allegro. Co w sumie na to samo wychodzi.

JoteR

Data: 2011-12-14 14:28:39
Autor: Nex@pl
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
Można odczytać  hasło. Trzeba podpiąć się pod kość.

Data: 2011-12-14 14:59:47
Autor: Piotr M
Dnia 14-12-2011 o 14:28:39 Nex@pl <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał(a):

Można odczytać  hasło. Trzeba podpiąć się pod kość.

No właśnie coś może w tym temacie. Możesz dać jakieś info?

Data: 2011-12-14 15:30:38
Autor: Vituniu
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
No właśnie coś może w tym temacie. Możesz dać jakieś info?

Kiedys googlalem nieco pod katem bezpieczenstwa
"supervisor password" w moim leciwym T42:

http://sodoityourself.com/hacking-ibm-thinkpad-bios-password/

Wyszlo mi, ze na moje potrzeby jest calkiem bezpieczne :)

A zakladam, ze w T400 nie popsuli, a moze nawet poprawili...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-12-15 09:28:38
Autor: Nex@pl
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
dokładnie, siedzi tam nieco inny chip ale oznaczenie prawie identyczne.

Jeżeli jesteś z zach-pom to mógłbym ci pomóc :)

Data: 2011-12-15 09:44:25
Autor: Vituniu
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
Jeżeli jesteś z zach-pom to mógłbym ci pomóc :)

Mnie? :P

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-12-15 17:22:10
Autor: Nex@pl
Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
Wątkodawcy ;-)

Data: 2011-12-15 18:30:50
Autor: Piotr M
Dnia 15-12-2011 o 09:28:38 Nex@pl <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał(a):

Jeżeli jesteś z zach-pom to mógłbym ci pomóc

Dzięki za dobrą wolę :) Jesteś spoko gość!

Niestety laptop jest w UK, ja jestem w Małopolsce, ale pochodzę z woj.  zachodniopomorskiego :D

Data: 2011-12-16 12:57:50
Autor: Nex@pl
W dniu 2011-12-15 18:30, Piotr M pisze:
[...]

:D To się nazywa globalizacja ;-)

Interfejs do ściągnięcia hasła to koszt kilku diód zenera i rezystorów. Schemat masz w podanym sodoityourself.

Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400