Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [TECH] Blokada ETA w Bomberach - ile skoku?

[TECH] Blokada ETA w Bomberach - ile skoku?

Data: 2009-11-13 21:12:29
Autor: Peter K!SS
[TECH] Blokada ETA w Bomberach - ile skoku?
Witam i pytam:
- po włączeniu blokady ETA i bardzo mocnym naciśnięciu na widelec ile
pozostaje Wam wysuniętych goleni górnych?

Kupiłem amortyzator Marzocchi Bomber Z1 Sport ETA 2006. Nominalnie ma on 150
mm skoku. Po przekręceniu dźwigni blokady i naciśnięciu (kilkakrotnym) z
całej siły amortyzator skraca skok do 100 mm i... więcej nie udaje mi się go
"ubić".
Do tej pory jeździłem z Bomberem Z1 MCR 2001 (130 mm) i w nim po
skompresowaniu zostawało raptem 30 mm wysuniętych goleni górnych.

Pozdrawiam - Piotr

Data: 2009-11-13 22:45:42
Autor: mocniak
[TECH] Blokada ETA w Bomberach - ile skoku?
Użytkownik Peter K!SS napisał:
Witam i pytam:
- po włączeniu blokady ETA i bardzo mocnym naciśnięciu na widelec ile
pozostaje Wam wysuniętych goleni górnych?

Kupiłem amortyzator Marzocchi Bomber Z1 Sport ETA 2006. Nominalnie ma on 150
mm skoku. Po przekręceniu dźwigni blokady i naciśnięciu (kilkakrotnym) z
całej siły amortyzator skraca skok do 100 mm i... więcej nie udaje mi się go
"ubić".

Tzn. amor się podnosi, czy jest zbyt twardy, aby dalej go ubić? Jeżeli się podnosi, to masz za mało oleju, jeżeli jest zbyt twardy spuść powietrze, czy co tam masz.

--
Mocniak

Data: 2009-11-13 23:02:20
Autor: Jan Srzednicki
[TECH] Blokada ETA w Bomberach - ile skoku?
On 2009-11-13, Peter K!SS wrote:
Witam i pytam:
- po włączeniu blokady ETA i bardzo mocnym naciśnięciu na widelec ile
pozostaje Wam wysuniętych goleni górnych?

Maksymalnie, ile "wsysa" moja ETA (wideł 130mm), to 4-5cm (nie pamiętam
dokładnie). Kiedyś testowałem na spuszczonym poiwetrzu i chyba była w
stanie wsysnąć 6cm, ale mogło mi się pomylić.

Kupiłem amortyzator Marzocchi Bomber Z1 Sport ETA 2006. Nominalnie ma on 150
mm skoku. Po przekręceniu dźwigni blokady i naciśnięciu (kilkakrotnym) z
całej siły amortyzator skraca skok do 100 mm i... więcej nie udaje mi się go
"ubić".

Do tego to właśnie służy. Nie ma robić masakry z geometrii, ale na tyle
obniżyć wideł, żeby dało się swobodnie podjeżdżać.

Zresztą, ja tam przestałem lubić swoją ETĘ. Niby wszystko fajnie, ale
nadaje się tylko na równe podjazdy, bo na kamulcach czy korzeniach mocno
traci czułość, a co za tym idzie przyczepność.

Do tej pory jeździłem z Bomberem Z1 MCR 2001 (130 mm) i w nim po
skompresowaniu zostawało raptem 30 mm wysuniętych goleni górnych.

O ile dobrze wygooglałem, to w tym modelu nie była ETA, tylko ECC. Więc
stąd zapewne inne działanie.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

[TECH] Blokada ETA w Bomberach - ile skoku?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona