Blokada IMEI

Data: 2018-10-29 04:06:59
Autor: cosinus.lu2012
Blokada IMEI
Cześć.

Taka sytuacja: kilka lat temu z racji większych zakupów w T-mobile dostałem nadmiarowe telefony i karty.
Jeden z takich kompletów użyczyłem bezpłatnie sąsiadowi, który wtedy był w potrzebie i miał różne inne problemy.
Sąsiad już jakiś czas temu wyprowadził się, kontakt się urwał.
Będę kilka numerów telefonicznych wyłączał, w tym właśnie ten. Ale, że były sąsiad nie oddał telefonu (konkretnie Galaxy S9) i jakoś od kilku lat nie chce się kontaktować, to czy możliwe jest zlecenie t-mobile zablokowanie tegoż telefonu po IMEI?

Pozdrawiam.
Michał.

Data: 2018-10-29 12:11:01
Autor: Liwiusz
Blokada IMEI
W dniu 2018-10-29 o 12:06, cosinus.lu2012@gmail.com pisze:
[...]

Jest możliwe, jeśli zgłosisz na policji kradzież telefonu (a właściwie: przywłaszczenie).

Dodam, że z opisu nie wynika, aby sąsiad telefon przywłaszczył.

A sam twój opis jawnie wygląda, że kłamiesz - nie mogłeś "kilka lat temu" dać sąsiadowi telefonu Galaxy S9, skoro ten telefon jest w sprzedaży od 2018 roku.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-30 05:27:38
Autor: Michal
Blokada IMEI
W dniu poniedziałek, 29 października 2018 12:11:05 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Dodam, że z opisu nie wynika, aby sąsiad telefon przywłaszczył.

Miał oddać po "pewnym czasie", ten czas to miał być rok do półtora.
Dostał telefon, nawet nie rozpakowany i kartę, też nie rozpakowaną.
Natomiast wszystkie inne dokumenty mam ja.
Wszystkie telefony i karty były kupowane na jedną firmę, a dokładnie 1-os. działalność, na fakturę VAT.

A sam twój opis jawnie wygląda, że kłamiesz - nie mogłeś "kilka lat temu" dać sąsiadowi telefonu Galaxy S9, skoro ten telefon jest w sprzedaży od 2018 roku.

Przepraszam, S5 (słownie: pięć).
Nie wiem, w jaki sposób pomyliłem się.
Kupowałem ich kilka OIDP w lecie '2014.
Jeszcze u mnie są trzy, nadal w użyciu.

Pozdrawiam
Michał.

Data: 2018-10-30 13:31:51
Autor: Liwiusz
Blokada IMEI
W dniu 2018-10-30 o 13:27, Michal pisze:
[...]

Miał oddać po "pewnym czasie",

Mogę się zgodzić.

ten czas to miał być rok do półtora.

Aż tak dokładnie się umawialiście w ten dorozumiany sposób?
Na moje oko ustalenia nie były aż tak dokładne, dostał telefon, podziękował, nie żądałeś zwrotu, wyprowadził się (z dnia na dzień?), pewnie jakbyś poprosił go o zwrot, to by zwrócił i teraz.

Dziwne macie relacje, nie ma telefonu, maila, fb?

[...]

Ja tu widzę przede wszystkim niezadbanie o swoje interesy z twojej strony. Udowodnienie sąsiadowi przywłaszczenia praktycznie niemożliwe.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-30 14:44:04
Autor: J.F.
Blokada IMEI
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pr9ivp$k2g$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A poniewaz termin okreslony dokladnie nie byl, to czy moze byc mowa o przywlaszczeniu ? :-)

[...]

Udowodnienie, ze sasiad ciagle uzywa jego telefon moze byc latwe - dla policji oczywiscie.

Ale co z tego, skoro ciagle jest przed umowionym terminem zwrotu.
Jeszcze tylko US sie dowie i kaze zalegly  VAT zaplacic :-)

J.

Data: 2018-10-30 15:02:48
Autor: Liwiusz
Blokada IMEI
W dniu 2018-10-30 o 14:44, J.F. pisze:
[...]

Zasadniczo by trzeba było wezwać sąsiada do zwrotu telefonu. W jaki sposób to zrobić (skutecznie), to już problem właściciela telefonu.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-29 15:36:41
Autor: Akarm
Blokada IMEI
[...]

Ciekaw jestem, co wspólnego z kartą SIM operatora może mieć jakiś aparat?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-29 15:44:25
Autor: Liwiusz
Blokada IMEI
W dniu 2018-10-29 o 15:36, Akarm pisze:
[...]

Znów nie zrozumiałeś tego, co czytasz...

--
Liwiusz

Data: 2018-11-05 02:32:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada IMEI

"Akarm" 5bd71afd$0$502$65785112@news.neostrada.pl

Ciekaw jestem, co wspólnego z kartą SIM operatora może mieć jakiś aparat?

Zwłaszcza wtedy, gdy tej ;) SIMki nie ma w tym ;) IMEI.

=-=

Może jednak są jakieś sztuczki blokowania po IMEI -- nie wiem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-11-05 07:23:56
Autor: Liwiusz
Blokada IMEI

Może jednak są jakieś sztuczki blokowania po IMEI

Są.

-- nie wiem.

A to mnie akurat nie dziwi, lata twojego spamowania głupotami na grupie ..gsm nie pozwoliły na to, abyś trochę poczytał i poznał podstawy.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-05 01:27:49
Autor: Robert Tomasik
Blokada IMEI
W dniu 29-10-18 o 12:06, cosinus.lu2012@gmail.com pisze:
[...]

Skoro chcesz zablokować kartę SIM, to wnoszę po tym, że znasz jej numer.
Czy nie prostszym byłoby zadzwonić i się dogadać? Blokując kartę SIM
możesz jedynie sąsiadowi kłopotów narobić. Przy okazji ktoś może zwrócić
uwagę na fakt, że telefon nie był w Twojej firmie.

Co do telefonu, to najpierw by pasowało sprawdzić, czy sąsiad go ma. 5
lat, to taki telefon może już w śmietniku leżeć dawno. Po za tym
zastanowił bym się nad art. 174 kc - być może ten telefon jest już
sąsiada. Zwłaszcza, gdy nie nie udowodnimy Waszej "umowy", to moim
zdaniem misja niemożliwa do wykonania w praktyce.

Data: 2018-11-05 10:30:45
Autor: Akarm
Blokada IMEI
[...]

Przeczytaj jeszcze raz, co chciałby uzyskać wątkotwórca.
Jak widać, nie o SIM chodzi.
Chodzi o to, żeby operator T-Mobile w swojej sieci nie zezwalał na zalogowanie aparatu, obojętnie z jaką kartą SIM.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-11-05 10:33:53
Autor: Liwiusz
Blokada IMEI
W dniu 2018-11-05 o 10:30, Akarm pisze:

Przeczytaj jeszcze raz, co chciałby uzyskać wątkotwórca.
Jak widać, nie o SIM chodzi.
Chodzi o to, żeby operator T-Mobile w swojej sieci nie zezwalał na zalogowanie aparatu, obojętnie z jaką kartą SIM.

Błąd. Chodzi o uniemożliwienie logowania w każdej polskiej sieci.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-06 02:03:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada IMEI

"Akarm" 5be00dc5$0$487$65785112@news.neostrada.pl

Chodzi o to, żeby operator T-Mobile w swojej sieci nie
zezwalał na zalogowanie aparatu, obojętnie z jaką kartą SIM.

IMO chodzi o to, by telefon zablokować -- niezależnie od
tego, w jakiej sieci, choćby i w sieci wenezuelskiej. ;)
Nie o blokadę logowania, lecz o blokadę sprzętu/telefonu.

    <cosinus.lu2012@gmail.com> 92450c63-e04a-4297-a9b6-e11749ed42f8@googlegroups.com

Data: 2018-11-09 00:45:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada IMEI