Blokada a "zużywanie" się widelca

Data: 2009-04-23 15:54:29
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Blokada a "zużywanie" się widelca
Ostatnimi czasy co chwilę ktoś mi mówi, że nie powinno się za dużo używać blokady widelca, bo to powoduje szybsze zużycie czy nawet zniszczenie czegoś tam. Jakoś nie bardzo mi się chce w to wierzyć i niespecjalnie widzę powód, żeby to była prawda. Na pytanie dlaczego tak jest nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi, co tym bardziej podważa wiarygodność tego mitu. Ale aby się upewnić pytam jeszcze tu - czy ktoś coś wie na ten temat?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-23 16:10:44
Autor: Szprota aka Stefandora
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Tyż nie wiem dlaczego. Ale gdy odbierałam mój widelec (to będzie jego ostatni sezon w tym roku), mechanik powiedział, żebym starała się jeździć cały czas na odblokowanym.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-23 14:35:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-23, Szprota aka Stefandora <stefandora@onet.eu> wrote:
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

U siebie to sama nie czułaś różnicy między zablokowanym a odblokowanym.
Wywal to badziewie :)

Data: 2009-04-23 16:37:17
Autor: Szprota aka Stefandora
Jan Srzednicki wrote:
U siebie to sama nie czułaś różnicy między zablokowanym a odblokowanym.
Wywal to badziewie :)

Bo on już wtedy wołał o pomoc :) W przyszłym roku będzie nowy.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-23 22:54:58
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 23.04.2009 16:10 użytkownik Szprota aka Stefandora napisał :
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

A jaki to widelec?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-23 23:10:34
Autor: Szprota aka Stefandora
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Zdychający skareb manitou.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-23 16:12:37
Autor: Wojciech Waga
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

W instrukcji Suntour Axon jest napisane, że na nierównej nawierzchni nalezy unikac blokowania widelca bo mozna go złamać. Wydaje się to sensowne, bo blokada blokuje tylko jedną stronę i obciążenia nie dość że nie tłumione to są skupione tylko na stronie z blokadą.

W fajniejszych amortyzatorach (FOX Vanilla) problem nie występuje, bo dodatkowym pokrętłem ustawia się limit blokady i amortyzator zwalnia ją przy mocnym uderzeniu.

pozdr.
w.

Data: 2009-04-23 16:15:24
Autor: kml

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:lh86c6-3ml.ln1menek.one.pl...
[...]

IMO problem dotyczy blokad bez możliwości awaryjnego ugięcia gdzie cała siła uderzenia rozchodzi sie po widelcu i dostaje tłumik, który blokuje skok.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-23 16:27:55
Autor: Wojtek
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

W tanim dziadowstwie - możliwe.

W motion control - impossible. Tłumienie i blokada jest hydrauliczna

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-23 16:33:48
Autor: Szprota aka Stefandora
Wojtek wrote:
  > W tanim dziadowstwie - możliwe.

Czy skareb manitou to tanie dziadostwo?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-23 16:35:29
Autor: Wojtek
Szprota aka Stefandora pisze:
Wojtek wrote:
 > W tanim dziadowstwie - możliwe.

Czy skareb manitou to tanie dziadostwo?

Jeżeli blokada może uszkodzić widelec - najwyraźniej dziadostwo

Data: 2009-04-23 16:39:41
Autor: Wojtek Paszkowski

"Szprota aka Stefandora" <stefandora@onet.eu> wrote in message news:gspubc$61k$1news.onet.pl...

 > W tanim dziadowstwie - możliwe.
Czy skareb manitou to tanie dziadostwo?

z tego co słyszałem i widzałem - to dość drogie dziadostwo ;)

pozdr

Data: 2009-04-23 18:26:41
Autor: amrac
Wojtek wrote:
 > W tanim dziadowstwie - możliwe.

Czy skareb manitou to tanie dziadostwo?

Tanie może nie ale na pewno dziadostwo:P

Data: 2009-04-23 18:27:52
Autor: Szprota aka Stefandora
Wojtek wrote:
 > W tanim dziadowstwie - możliwe.

Czy skareb manitou to tanie dziadostwo?

Tanie może nie ale na pewno dziadostwo:P

No to niech zdycha :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-23 22:06:28
Autor: Coaster
Wojtek wrote:
 > W tanim dziadowstwie - moĹźliwe.

Czy skareb manitou to tanie dziadostwo?

Tanie moĹźe nie ale na pewno dziadostwo:P

No to niech zdycha :)

Ale co na to TOZNW?!*

*Towarzystwo Opieki Nad Widelcami
;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-23 22:25:52
Autor: Szprota aka Stefandora
Coaster wrote:

No to niech zdycha :)

Ale co na to TOZNW?!*

*Towarzystwo Opieki Nad Widelcami
;-)

Przekażę im 1%.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-24 10:44:29
Autor: Coaster
Coaster wrote:

No to niech zdycha :)

Ale co na to TOZNW?!*

*Towarzystwo Opieki Nad Widelcami
;-)

Przekażę im 1%.

Podac Ci numer konta? ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-24 10:49:37
Autor: Szprota aka Stefandora
Coaster wrote:

No to niech zdycha :)

Ale co na to TOZNW?!*

*Towarzystwo Opieki Nad Widelcami
;-)

Przekażę im 1%.

Podac Ci numer konta? ;-)

W sumie już przekazałam gotówkę, przy odbiorze od mechanika ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-24 12:49:19
Autor: Coaster
Coaster wrote:

[...]

Ajaj, pospieszylas sie! ;-)

Data: 2009-04-23 18:36:49
Autor: dziki
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gspu0d$8k5$1news.onet.pl...

W motion control - impossible. Tłumienie i blokada jest hydrauliczna

mi sie ze 2 razy udalo "zgubic" blokade po tym jak dowalilem konkretnie na zablokowanym widelcu. W jednym wypadku zmielilo jednego oringa. Motion Control skrecony na najtwardszy nie zdazyl popuscic widac.
Duze cisnienia dzialaja na caly system w przypadku takiego uderzenia wiec ma to raczej zgubny wplyw na wszystkie uszczelnienia.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-23 20:04:01
Autor: PeJot ( home)
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

Nie wiem jak we współczesnych konstrukcjach, ale w starszych, gdzie blokada była na drodze hydraulicznej, gwałtowny skok ciśnienia w przypadku próby dobicia widelca mógł wycisnąć uszczelki, albo uszkodzić zamknięte zawory.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-23 22:12:15
Autor: Wojtek
PeJot ( home) pisze:

[...]

Hehehehehehe
Kiedyś, tak na początku lat 90tych... kolega dostał w prezencie nowy rower, PEUGEOT!
Oczywiście "dał mi się przejechać"... dokładnie 100m od miejsca gdzie stał z Ojcem mieściły się strome schody...
Oczywiście nie mogłem sobie darować (wtedy śmigałem tylko na szosie)...

Gdzieś w połowie schodów szaszłyki wystrzeliły i wyleciały z głośnym świstem obok mojej głowy...

Ale było zamieszanie :)

Data: 2009-04-23 22:17:32
Autor: kml
Blokada a "zużywanie" się widelca

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsqi63$3dh$2news.onet.pl...

Ale było zamieszanie :)

Spoko, jeszcze góra 3 lata temu był koleś który od korka RST mało oka nie stracił...

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-26 14:42:31
Autor: jakuboff
kml wrote:
[...]

Mi też kiedyś w RST Gila SL przy włączonej blokadzie wyrwało gwint i wszystko wylazło :) Wtedy to było dosyć częste w tych widelcach. Wymienili mi na Omege SL, w której zaczęło przeskakiwać pokrętło naprężena wstępnego. Potem zmienili system blokady na TnL (Turn'n'Lock), ale wtedy już jeździłem z bomberem, a RST podziękowałem za
ten jeden sezon pieprzenia się.

Data: 2009-04-23 21:30:43
Autor: amrac
Blokada a "zużywanie" się widelca
Z tej dyskusji wynika, że patenty typu flodgejt są do ochrony... widelca a nie jeźdźcy:)

Data: 2009-04-23 21:34:20
Autor: kml

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:gsqfl5$86c$1inews.gazeta.pl...
Z tej dyskusji wynika, że patenty typu flodgejt są do ochrony... widelca a nie jeźdźcy:)

Bo tak jest, podobnie jak komfort w fullu jest efektem ubocznym przy głównym celu czyli przyczepności.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-23 22:11:28
Autor: mmateusz
Blokada a "zużywanie" się widelca
Ostatnimi czasy co chwilę ktoś mi mówi, że nie powinno się za dużo używać blokady widelca,

blokada jest realizowana przez zablokowanie przepływu oleju.
jak wjedziesz na zablokowanym w cegłę, to jak już tu napisali w najlepszym
wypadku wywali uszczelki, a moze nawet wywalic ci tłumik.
widelce powinny mieć dodatkowy zawór na sprężynce "blow-off", który sie otwiera
w przypadku duzego strzału.

teoretycznie to MotionControl (tzn. w wersji bez floodgate, który jest sam w
sobie blow-offem) posiada taki zaworek "blow-off", ale tu ktos napisal, ze
wywalił uszczelki w MC, wiec sam juz nie wiem.

mk

Data: 2009-04-23 22:21:38
Autor: PeJot ( home)
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

I rzygnie olejem po buzi :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-23 22:32:50
Autor: mmateusz
Blokada a "zużywanie" się widelca
>  w najlepszym wypadku wywali uszczelki,
I rzygnie olejem po buzi :>

to i tak lepiej niż niektóre RST, które strzelały korkami po oczach :P
mk

Data: 2009-04-23 22:38:10
Autor: amrac
[...]

Słyszałem o typie (być może urban legend), któremu jednocześnie wystrzelone korki połamały oba obojczyki naraz.

Data: 2009-04-24 07:04:31
Autor: kml

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:gsqjjk$rdk$2inews.gazeta.pl...
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:
Słyszałem o typie (być może urban legend), któremu jednocześnie wystrzelone korki połamały oba obojczyki naraz.

To chyba nadmiar szczęścia ale byłu osoby, które o mało co starciły oko i z tego co pamiętam to się ktoś z zębem pożegnał bo centralnie w ryj dostał...

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-26 21:30:09
Autor: click
kml pisze:

[...]

po co sie gibie na boki
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-04-27 07:59:49
Autor: kml

Użytkownik "click" <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał w wiadomości news:gt2d04$mm5$1news.onet.pl...

To chyba nadmiar szczęścia ale byłu osoby, które o mało co starciły oko i z tego co pamiętam to się ktoś z zębem pożegnał bo centralnie w ryj dostał...

po co sie gibie na boki

?

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-24 00:08:17
Autor: Korban
On 23 Kwi, 22:11, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
> [...]

sobie blow-offem) posiada taki zaworek "blow-off", ale tu ktos napisal, ze
wywalił uszczelki w MC, wiec sam juz nie wiem.

Fajnie :(. Co w takim razie z damperami w fullach? Też uważać z
blokadą, bo może na jakimś wyboju wystrzelić, przebić ramę i up....
jajca? :D

Data: 2009-04-24 09:14:01
Autor: kml

Użytkownik "Korban" <mireks77@gmail.com> napisał w wiadomości news:150e40bf-b068-4291-aaca-c7e57f1fa3f8h2g2000yqg.googlegroups.com...

Fajnie :(. Co w takim razie z damperami w fullach? Też uważać z
blokadą, bo może na jakimś wyboju wystrzelić, przebić ramę i up...
jajca? :D
-- -- -- -

To samo, będziesz jeździć na blokadzie to zaczną się niszczyć elementy w środku. Ja mam tłumienie kompresji do blokady włącznie ale bez możliwości przełamania i _BARDZO_ uważam żeby jej nie używać w terenie.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-24 00:32:04
Autor: Korban
On 24 Kwi, 09:14, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Korban" <mirek...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:150e40bf-b068-4291-aaca-c7e57f1fa3f8h2g2000yqg.googlegroups.com...

[...]

Mam tłumienie powrotu i blokadę skoku z możliwością ugięcia przy
większych wybojach. Jak dotąd mało tego używałem. Cóż pozostanie
użycie tego na stromych podjazdach bo platform plus w manitou (s-type
srl) jest średni.

pozdrawiam
Mirek

Data: 2009-04-24 09:57:19
Autor: kml

Użytkownik "Korban" <mireks77@gmail.com> napisał w wiadomości news:98eeb1cd-cf08-447a-8afa-800e5c57e114x5g2000yqk.googlegroups.com...
[...]
-- -

To luz, ja niestety tak nie mam :(

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-24 15:02:24
Autor: dobrov
Korban pisze:
Fajnie :(. Co w takim razie z damperami w fullach? Też uważać z
blokadą, bo może na jakimś wyboju wystrzelić, przebić ramę i up...
jajca? :D

A wie ktoś coś na temat FOX-a RP2 z włączonym propedałem?
Można go katować czy nie?
Czasem człowiek na widok fajnego zjazdu się zapomni a w trakcie
to już za późno :)

Data: 2009-04-24 16:15:03
Autor: mmateusz
Blokada a "zużywanie" się widelca
A wie ktoś coś na temat FOX-a RP2 z włączonym propedałem?
Można go katować czy nie?

MZ można. wszelkiego typu platformy są z reguły ograniczeniem/blokadą tłumienia
wolnej kompresji, nie mającej większego wpływu na tłumienie szybkich ugięć.
a wszystkie kamienie, korzenie, dropy są własnie takimi szybkimi ugięciami.

mój DT Swiss jest przy platformie ustawionej na max jest lekko zmulony, ale
dalej działa ok.

mk.

--

Blokada a "zużywanie" się widelca