Blokada a "zużywanie" się widelca

Data: 2009-04-23 22:11:28
Autor: mmateusz
Blokada a "zużywanie" się widelca
Ostatnimi czasy co chwilę ktoś mi mówi, że nie powinno się za dużo używać blokady widelca,

blokada jest realizowana przez zablokowanie przepływu oleju.
jak wjedziesz na zablokowanym w cegłę, to jak już tu napisali w najlepszym
wypadku wywali uszczelki, a moze nawet wywalic ci tłumik.
widelce powinny mieć dodatkowy zawór na sprężynce "blow-off", który sie otwiera
w przypadku duzego strzału.

teoretycznie to MotionControl (tzn. w wersji bez floodgate, który jest sam w
sobie blow-offem) posiada taki zaworek "blow-off", ale tu ktos napisal, ze
wywalił uszczelki w MC, wiec sam juz nie wiem.

mk

Data: 2009-04-23 22:21:38
Autor: PeJot ( home)
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

I rzygnie olejem po buzi :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-23 22:32:50
Autor: mmateusz
Blokada a "zużywanie" się widelca
>  w najlepszym wypadku wywali uszczelki,
I rzygnie olejem po buzi :>

to i tak lepiej niż niektóre RST, które strzelały korkami po oczach :P
mk

Data: 2009-04-23 22:38:10
Autor: amrac
[...]

Słyszałem o typie (być może urban legend), któremu jednocześnie wystrzelone korki połamały oba obojczyki naraz.

Data: 2009-04-24 07:04:31
Autor: kml

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:gsqjjk$rdk$2inews.gazeta.pl...
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:
Słyszałem o typie (być może urban legend), któremu jednocześnie wystrzelone korki połamały oba obojczyki naraz.

To chyba nadmiar szczęścia ale byłu osoby, które o mało co starciły oko i z tego co pamiętam to się ktoś z zębem pożegnał bo centralnie w ryj dostał...

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-26 21:30:09
Autor: click
kml pisze:

[...]

po co sie gibie na boki
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-04-27 07:59:49
Autor: kml

Użytkownik "click" <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał w wiadomości news:gt2d04$mm5$1news.onet.pl...

To chyba nadmiar szczęścia ale byłu osoby, które o mało co starciły oko i z tego co pamiętam to się ktoś z zębem pożegnał bo centralnie w ryj dostał...

po co sie gibie na boki

?

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-24 00:08:17
Autor: Korban
On 23 Kwi, 22:11, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
> [...]

sobie blow-offem) posiada taki zaworek "blow-off", ale tu ktos napisal, ze
wywalił uszczelki w MC, wiec sam juz nie wiem.

Fajnie :(. Co w takim razie z damperami w fullach? Też uważać z
blokadą, bo może na jakimś wyboju wystrzelić, przebić ramę i up....
jajca? :D

Data: 2009-04-24 09:14:01
Autor: kml

Użytkownik "Korban" <mireks77@gmail.com> napisał w wiadomości news:150e40bf-b068-4291-aaca-c7e57f1fa3f8h2g2000yqg.googlegroups.com...

Fajnie :(. Co w takim razie z damperami w fullach? Też uważać z
blokadą, bo może na jakimś wyboju wystrzelić, przebić ramę i up...
jajca? :D
-- -- -- -

To samo, będziesz jeździć na blokadzie to zaczną się niszczyć elementy w środku. Ja mam tłumienie kompresji do blokady włącznie ale bez możliwości przełamania i _BARDZO_ uważam żeby jej nie używać w terenie.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-24 00:32:04
Autor: Korban
On 24 Kwi, 09:14, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Korban" <mirek...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:150e40bf-b068-4291-aaca-c7e57f1fa3f8h2g2000yqg.googlegroups.com...

[...]

Mam tłumienie powrotu i blokadę skoku z możliwością ugięcia przy
większych wybojach. Jak dotąd mało tego używałem. Cóż pozostanie
użycie tego na stromych podjazdach bo platform plus w manitou (s-type
srl) jest średni.

pozdrawiam
Mirek

Data: 2009-04-24 09:57:19
Autor: kml

Użytkownik "Korban" <mireks77@gmail.com> napisał w wiadomości news:98eeb1cd-cf08-447a-8afa-800e5c57e114x5g2000yqk.googlegroups.com...
[...]
-- -

To luz, ja niestety tak nie mam :(

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-24 15:02:24
Autor: dobrov
Korban pisze:
Fajnie :(. Co w takim razie z damperami w fullach? Też uważać z
blokadą, bo może na jakimś wyboju wystrzelić, przebić ramę i up...
jajca? :D

A wie ktoś coś na temat FOX-a RP2 z włączonym propedałem?
Można go katować czy nie?
Czasem człowiek na widok fajnego zjazdu się zapomni a w trakcie
to już za późno :)

Data: 2009-04-24 16:15:03
Autor: mmateusz
Blokada a "zużywanie" się widelca
A wie ktoś coś na temat FOX-a RP2 z włączonym propedałem?
Można go katować czy nie?

MZ można. wszelkiego typu platformy są z reguły ograniczeniem/blokadą tłumienia
wolnej kompresji, nie mającej większego wpływu na tłumienie szybkich ugięć.
a wszystkie kamienie, korzenie, dropy są własnie takimi szybkimi ugięciami.

mój DT Swiss jest przy platformie ustawionej na max jest lekko zmulony, ale
dalej działa ok.

mk.

--

Blokada a "zużywanie" się widelca