Data: 2011-06-13 11:28:02 | |
Autor: Iksinski | |
Blokada czy awaria ? | |
UĹźytkownik "Xiant" <xiant@poczta.nospam.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:it4i6j$3j8$1news.onet.pl... Co to moze byc ? Awaria czy jakas blokada ? Na luzie podkrecic silnik moge nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz ok 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ? Chyba kaĹźdy posiadacz tego silnika ;-) PoproĹ wujka google, Ĺźeby powiedziaĹ Ci co to "notlauf". Prawdopodobnie zaworek N75 lub przepĹywka do wymiany. Najlepiej zrzuciÄ logi dynamiczne, jak poradziĹ Ci Czarek. Zajrzyj na forum Octavia Club Polska (albo inne forum grupy VAG: VW, Seat, Audi), tam znajdziesz namiary na kogoĹ z Twojej okolicy, kto Ci pomoĹźe albo znajdziesz warsztat, ktĂłry wie jak szukaÄ takiej usterki. Pozdrawiam X |
|
Data: 2011-06-13 05:38:02 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Blokada czy awaria ? | |
On Jun 13, 11:28 am, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:
Użytkownik "Xiant" <xi...@poczta.nospam.onet.pl> napisał w wiadomościnews:it4i6j$3j8$1news.onet.pl... Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko. Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy. W sumie jeździłem TDI 90KM przez 4 lata, naczytałem się różnych postów i nie spotkałem się z notlaufem w 90KM, szczególnie w AHU - to samo praktycznie co 1Z i ALE. Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;) Chyba że człowiek na AFN'a lub inny 110KM i nawet o tym nie wie ;) to wtedy stawiam albo na zapieczone kierownice na turbinie, albo na wężyki ;) Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo, po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-06-13 14:51:30 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Blokada czy awaria ? | |
Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko. Ale autor wątku napisał, że silnik ALH. A o ile mnie pamięć nie myli to w silniku ALH była montowana turbina ze zmienną geometrią. Więc notlauf jak najbardziej możliwy i zapewne autor wątku ma z tym problem. |
|
Data: 2011-06-13 22:17:19 | |
Autor: Iksinski | |
Blokada czy awaria ? | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:be408f6b-fb59-4b86-b782-6f05e9d59821j25g2000vbr.googlegroups.com... Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko. Z tego co ja wiem, to ALH jednak należy... ;-) Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się No dobra, to teraz poprosimy jakiegoś językoznawcę, który nam wyjaśni co po polsku znaczy "notlauf"... ;-) A bez pomocy językoznawcy i nie wnikając co to słowo tak naprawdę znaczy, to chyba zgodzisz się, że w powszechnym rozumieniu użytkowników silników 1,9TDI z grupy VAG, "notlauf" to tryb serwisowy/awaryjny (objawiający się w charakterystyczny sposób), w który przechodzi komputer samochodu, jeżeli są jakieś problemy w okolicy turbosprężarki (niekoniecznie wynikający z przepompowania)? Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie No popatrz, a ja w swoim AHU od razu zauważyłem, kiedy wężyk się przetarł ;-) Pozdrawiam X |