Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Blokada czy awaria ?

Blokada czy awaria ?

Data: 2011-06-13 11:28:02
Autor: Iksinski
Blokada czy awaria ?

Użytkownik "Xiant" <xiant@poczta.nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:it4i6j$3j8$1news.onet.pl...

Co to moze byc ? Awaria czy jakas blokada ? Na luzie podkrecic silnik moge nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz ok 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ?

Chyba kaĹźdy posiadacz tego silnika ;-)

Poproś wujka google, żeby powiedział Ci co to "notlauf".

Prawdopodobnie zaworek N75 lub przepływka do wymiany.

Najlepiej zrzucić logi dynamiczne, jak poradził Ci Czarek.

Zajrzyj na forum Octavia Club Polska (albo inne forum grupy VAG: VW, Seat, Audi), tam znajdziesz namiary na kogoś z Twojej okolicy, kto Ci pomoże albo znajdziesz warsztat, który wie jak szukać takiej usterki.

Pozdrawiam
X

Data: 2011-06-13 05:38:02
Autor: Czarek Daniluk
Blokada czy awaria ?
On Jun 13, 11:28 am, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:
Użytkownik "Xiant" <xi...@poczta.nospam.onet.pl> napisał w wiadomościnews:it4i6j$3j8$1news.onet.pl...

> Co to moze byc ? Awaria czy jakas blokada ? Na luzie podkrecic silnik moge
> nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz ok
> 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ?

Chyba każdy posiadacz tego silnika ;-)

Poproś wujka google, żeby powiedział Ci co to "notlauf".

Prawdopodobnie zaworek N75 lub przepływka do wymiany.

Najlepiej zrzucić logi dynamiczne, jak poradził Ci Czarek.

Zajrzyj na forum Octavia Club Polska (albo inne forum grupy VAG: VW, Seat,
Audi), tam znajdziesz namiary na kogoś z Twojej okolicy, kto Ci pomoże albo
znajdziesz warsztat, który wie jak szukać takiej usterki.

Pozdrawiam
X

Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko.
Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej
geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy. W sumie jeździłem
TDI 90KM przez 4 lata, naczytałem się różnych postów i nie spotkałem
się z notlaufem w 90KM, szczególnie w AHU - to samo praktycznie co 1Z
i ALE.
Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się
zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;)

Chyba że człowiek na AFN'a lub inny 110KM i nawet o tym nie wie ;) to
wtedy stawiam albo na zapieczone kierownice na turbinie, albo na
wężyki ;)

Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie
doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-06-13 14:51:30
Autor: Kamil 'Model'
Blokada czy awaria ?
Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko.
Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej
geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy. W sumie jeździłem
TDI 90KM przez 4 lata, naczytałem się różnych postów i nie spotkałem
się z notlaufem w 90KM, szczególnie w AHU - to samo praktycznie co 1Z
i ALE.
Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się
zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;)

Chyba że człowiek na AFN'a lub inny 110KM i nawet o tym nie wie ;) to
wtedy stawiam albo na zapieczone kierownice na turbinie, albo na
wężyki ;)

Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie
doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D

Pozdrawiam !

Ale autor wątku napisał, że silnik ALH. A o ile mnie pamięć nie myli to w silniku ALH była montowana turbina ze zmienną geometrią. Więc notlauf jak najbardziej możliwy i zapewne autor wątku ma z tym problem.

Data: 2011-06-13 22:17:19
Autor: Iksinski
Blokada czy awaria ?

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:be408f6b-fb59-4b86-b782-6f05e9d59821j25g2000vbr.googlegroups.com...

Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko.
Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej
geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy.

Z tego co ja wiem, to ALH jednak należy... ;-)

Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się
zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;)

No dobra, to teraz poprosimy jakiegoś językoznawcę, który nam wyjaśni co po polsku znaczy "notlauf"... ;-)

A bez pomocy językoznawcy i nie wnikając co to słowo tak naprawdę znaczy, to chyba zgodzisz się, że w powszechnym rozumieniu użytkowników silników 1,9TDI z grupy VAG, "notlauf" to tryb serwisowy/awaryjny (objawiający się w charakterystyczny sposób), w który przechodzi komputer samochodu, jeżeli są jakieś problemy w okolicy turbosprężarki (niekoniecznie wynikający z przepompowania)?

Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie
doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D

No popatrz, a ja w swoim AHU od razu zauważyłem, kiedy wężyk się przetarł ;-)


Pozdrawiam
X

Blokada czy awaria ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona