Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 07:23:53
Autor: sensor
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Uważaj na stację benzynową przy al. Górnośląskiej w Katowicach. Masz tylko
30 minut, żeby zatankować, odwiedzić toaletę czy napić się kawy. Potem
rośli ochroniarze zablokują twoje auto. Blokadę z koła chętnie zdejmą. Za
300 złotych!

Na stację BP przy al. Górnośląskiej kilka dni temu podjechały dwie młode
kobiety. Samochód na opolskich rejestracjach był wyładowany torbami i
sprzętem narciarskim. Klientki zapłaciły za benzynę, odjechały sprzed
dystrybutora i zostawiły auto na parkingu przy stacji. Były głodne, więc
wstąpiły do Mc Donalda, który stoi niedaleko. Po kolacji odkryły, że swoim
samochodem już dalej nie pojadą. Na kołach zobaczyły blokadę.

Były zdenerwowane, zadzwoniły po policję, ale interwencja nie na wiele się
zdała. Policjanci wyjaśnili kobietom, że stacja to teren prywatny i nic im
do tego.

Ochroniarze stali z boku i obserwowali klientki, które przecież tankowały
na stacji. Po odjeździe policji za 300 złotych odblokowali samochód.

Nie mogłam uwierzyć w opowieść świadka tego zdarzenia. Na stacjach
benzynowych kierowcy nie tylko tankują paliwo, ale odpoczywają, a niektórzy
śpią w swoich samochodach. I nikt im z tego powodu nie robi wyrzutów.

Wsiadam do auta i jadę na Górnośląską. Przy wjeździe tabliczka z
ostrzeżeniem, że mam tylko 30 minut na załatwienie wszystkich spraw. Widać
nie wszyscy zwracają na nią uwagę, bo na parkingu stoją dwa auta z blokadą
na kołach i karteczkami za wycieraczkami. Na karteczce groźba: Samoczynne
ściąganie blokady jest kradzieżą mienia! Kamery zarejestrowały wykroczenie!
I jeszcze telefon komórkowy do ochroniarzy.

Parkuję na stacji i sprawdzam czas. Zerkając co chwilę na zegarek wchodzę
na stację i proszę o rozmowę z kierownikiem.

- Obok jest hotel, oddział PZU i inne biurowce. Ludzie przyjeżdżali do
pracy i zostawiali auta na osiem godzin. Nie mieliśmy wyjścia, bo parkował
u nas każdy kto chciał. Nasi klienci nie mieli miejsca. Nowe regulacje
absolutnie nie są wymierzone przeciwko tym, którzy rzeczywiście korzystają
ze stacji - zapewnia kierownik.

Zerkam na zegarek, nasza rozmowa zajęła 15 minut. Uff, zmieściłam się w
widełkach. Wchodzę do auta i... nie ruszę. Mój samochód ma założoną
blokadę. Wracam na stację, tłumaczę, że nie przekroczyłam przecież
ustalonego czasu. Pracownica stacji krzyczy do ochroniarza: - Pani jest z
"Gazety", ściągnijcie blokadę!

Jacek Pytel, rzecznik katowickiej policji podkreśla, że działania
właściciela stacji nie są bezprawne. - To teren prywatny, na którym może
sobie ustanowić własny regulamin. Policja może interweniować tylko wtedy
gdy jest zagrożone życie lub zdrowie albo dochodzi do zakłócenia ruchu
drogowego.

Magdalena Kandafer, rzeczniczka BP Polska informuje, że stacja przy al.
Górnośląskiej nie jest jedynym miejscem, gdzie blokują koła. - Na naszych
385 stacjach rozsianych po całym kraju, zasada 30 minut obowiązuje jeszcze
w pięciu innych miejscach: przy ul. Francuskiej i Beskidzkiej w Katowicach,
we Wrocławiu przy ul. Swobodnej i Placu Grunwaldzkim oraz na rogu
Teatralnej i Sienkiewicza w Sosnowcu.

Wszystkie te stacje znajdują się w pobliżu osiedli, punktów handlowych,
urzędów czy sądów. Wielu kierowców traktowało je jak bezpłatne parkingi.
Zdarzało się nawet, że ktoś zostawił swój samochód na kilka godzin pod
dystrybutorem! Problem jest trudny i naprawdę nie mieliśmy innego wyjścia,
by nasi klienci mogli skorzystać z kawiarni czy zrobić drobne zakupy -
zapewnia Kandafer.

- Ale mój samochód zablokowano po kwadransie - przypominam rzeczniczce.

Kandafer: - Przyznaję, że system wprowadzony na stacjach nie jest doskonały
i może się zdarzyć, że blokada zostanie nałożona niesłusznie. Zajmuje się
tym zewnętrzna firma. Praca ochroniarzy polega na obserwowaniu kierowców i
jak długo ich auta zajmują parking. Mogą się wkraść pomyłki. Osoba, której
auto zostanie zablokowane przez pomyłkę może złożyć reklamację u obsługi
stacji. Sprawę rozstrzygnie obraz z kamer. Jeśli mandat nałożony był
niesłusznie, pieniądze zostaną kierowcy zwrócone.

Odetchnęłam z ulgą.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,7573839,Lepiej_nie_tankuj_na_stacji_BP__bo_ci_zablokuja_kola.html

Data: 2010-02-17 23:16:59
Autor: badzio
On 18 Lut, 07:23, sensor <n...@podam.pl> wrote:
[...]

Troche dziwne. Dotychczas mialem wrazenie ze takie dzialania sa
nielegalne (vide watki o nieogrodzonym parkingu i pobieraniu za niego
kase). Jedyne co moze zrobic wlasciciel terenu to np wywiesic cennik
typu 'pierwsze 30min gratis, pozniej 100zl/godz parkowania' i scigac
delikwentow z powodztwa cywilnego. Ale nie maja prawa nalozyc blokady
na samochod tak samo jak nie maja prawa wziac kluczykow w zastaw.
Dziennikarze cos pokrecili, policmajstrzy niedouczeni czy tez ja
jestem w bledzie?

Data: 2010-02-18 08:30:44
Autor: krys
badzio wrote:

[...]

A ja jestem ciekawa, jak oni to księgują? Te blokady to lepszy interes, niż tankowanie paliwa, w końcu mało który bak można zatankować za 3 stówy.
J.

Data: 2010-02-18 11:49:20
Autor: mvoicem
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:01:25
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:12:53
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 12:31:18
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:44:45
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 12:53:07
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:02:38
Autor: Smok Eustachy
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:11:30
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywa tnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:38:38
Autor: mvoicem
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:44:04
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:46:56
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 12:52:22
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:12:26
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:54:27
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 07:39:25
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 14:04:43
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 14:11:10
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:27:49
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:48:07
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 06:27:16
Autor: BK
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 17:36:59
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 10:09:15
Autor: BK
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 19:27:07
Autor: Jacek_P
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
BK napisal:
To skoro nas obowiazuja jakies przepisy to prosze o przepis, ktory
zabrania mi zrobic platnego parkingu przy stacji benzynowej i zwolnic
z tej oplaty np. klientow albo np. osoby parkujace ponizej 30
minut? :) :) :)

Mozesz to zrobic. Nie wolno ci zakladac blokad. Mozesz notowac
rejestracje samochodow, czas ich postoju i w przypadku nieuiszczenia
oplaty wystepowac z pozwami cywilnymi. Blokad zakladac NIE WOLNO vide
sprawa niewypuszczania kierowcow z autostrady A4 przez cieciow
Stalexportu.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-02-18 22:44:02
Autor: Smok Eustachy
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Dnia Thu, 18 Feb 2010 17:36:59 +0000, pmlb napisał(a):

/.../
A mozesz otworzyc swoj prywatny sklep na swojej prywatnej posiadlosci i
napisac - tylko dla bialych katolikow?

A - tylko dla czarnych ĹźydĂłw?
--
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-18 15:15:24
Autor: krys
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 17:37:27
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 19:40:16
Autor: krys
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 23:26:20
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
szerszen pisze:

Jakoś nie mógł zrozumieć takiej samej argumentacji, jak Vogonowie
przylecieli wyburzyć Ziemię ;->

nie no ty postulujesz budowanie specjalnych tablic, szlabanow,

Jak już ktoś wybudował "specjalny" parking... ;)

zabezpieczen,

Zabezpieczeń??

aby przekazac niektorym to, co dla wiekszosci jest oczywiste

Jakoś nie oczywiste, skoro jakiś bęcwał poczuł się zmuszony do
blokowania cudzej własności.

"Parking -- wyznaczone miejsce służące do odstawiania (parkowania)
pojazdów mechanicznych lub innych środków komunikacji."

i co to wg ciebie ma zmienic, mowimy o stacji, z tkroej niektorzy robia
sobie parking, to ze sa na niej miejsca postojowe dla klientow, nie
czyni z niej publicznego parkingu

Jeszcze raz:

"Parking -- wyznaczone miejsce służące do odstawiania (parkowania)
pojazdów mechanicznych lub innych środków komunikacji."

Miejsce? Miejsce. Wyznaczone do parkowania? Wyznaczone. Parking.

Data: 2010-02-19 08:19:18
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7dbe8d$1news.home.net.pl...

Jak już ktoś wybudował "specjalny" parking... ;)

nie wybudowal zadnego specjalnego parkingu, kiedy to do ciebie dotrze?

Jakoś nie oczywiste, skoro jakiś bęcwał poczuł się zmuszony do
blokowania cudzej własności.

no wlasnie i ten becwal jeszcze blokuje ta wlasnosc przez kilka godzin, parkujac na niej swoj samochod

Miejsce? Miejsce. Wyznaczone do parkowania? Wyznaczone. Parking.

chodnik dla ciebie tez jest parkingiem?
gratulacje

Data: 2010-02-18 21:40:14
Autor: tg
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię [OT]
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4b7d3c5f$1news.home.net.pl...
Tia... To mi przypomina mentalność tego burmistrza(?) z "Autostopem
przez Galaktykę"... Argumentował podobnie: przecież informacja o
planowanych pracach była dostępna (gdzieś na jakiejś tablicy
informacyjnej w jakimś zapyziałym pokoju w kącie urzędu), więc można
było ją przeczytać i zgłosić zastrzeżenia.

"
- Plany były wywieszone...
- Wywieszone? By je znaleźć, musiałem zejść do piwnicy!
- Tam jest dział informacji.
- Potrzebowałem latarki.
- No, może światło było zepsute.
- Schody też.
- Znalazł pan jednak ogłoszenie, nie?
- Znalazłem. Tak, znalazłem - stwierdził Artur. - Było wywieszone na dole zamkniętej szafy na akta, stojącej w nieużywanym klozecie, na drzwiach którego napis ostrzegał: UWAGA ZŁY LEOPARD!
"

Data: 2010-02-18 12:10:29
Autor: Andrzej Adam Filip
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-22 14:10:53
Autor: 666
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Czym się różni (w sensie prawnym) założenie blokady

Uczynienie cudzego pojazdu mechanicznego niezdatnym do ruchu??

od niepodniesienia szlabanu na wyjeździe?
Powiedzmy że nie zakładają blokady, tylko na wyjeździe jest szlaban i
podniosą go dopiero jak uiścisz 300zł.

Zmuszanie do okreslonego zachowania??
Nakłanianie do niekorzystnego rozporzadzenia mieniem??
Wykorzystanie niewiedzy/nieswiadomości osoby trzeciej??

Data: 2010-02-18 14:29:58
Autor: Johnson
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-19 11:04:32
Autor: Herald
Dnia Thu, 18 Feb 2010 14:29:58 +0100, Johnson napisał(a):

Dziennikarze cos pokrecili, policmajstrzy niedouczeni czy tez ja
jestem w bledzie?

Zapewne to i to.

Tylko które to i to masz na myśli?
badzio podał trzy ewentualności :D

Data: 2010-02-22 14:38:19
Autor: 666
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Oni (policmajstrzy) są zawsze niedouczeni.

Właśnie mi (jako administratorowo/zarządcy prywatnego terenu) tłumaczyli, że nie mamy prawa ani założyć blokady na nieprawidłowo zaparkowane cudze auto, ani go odholować.

Sami przyjechali i nawet wlepiali mandaty, ale tylko tym, którzy nieopatrznie zeszli do aut.

Samochodów nieruszanych od godzin a nawet od dni i tygodni policmajstrzy się nie czepiali 'bo nie mamy jak ustalać właściciela i jak go szukać'.

Szukać łatwo, w budynku pod którym auto zaparkowało...

-- -- -

Data: 2010-02-18 08:37:00
Autor: Andrzej Lawa
sensor pisze:
[...]

Lepiej mieć przy sobie szlifierkę kątową ;)

A ciecie popełniają naruszają cudze posiadanie. Zaś te 300zł to zwykłę
wymuszenie.

Dlaczego policja nie reaguje?

Swoją szosą w ten sposób szybko utracą klientów. A centrala BP powinna
im odebrać prawa do franczyzy.

Data: 2010-02-18 09:23:22
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7cee0c$1news.home.net.pl...

A ciecie popełniają naruszają cudze posiadanie. Zaś te 300zł to zwykłę
wymuszenie.

he?
ten kij ma dwa konce, stawiajac fure na 8 godzin nie dosc ze naruszaja cudze posiadanie, to jeszcze narazaja na straty

Dlaczego policja nie reaguje?

bo to teren prywatny, infrmacja wywieszona, dostepna, a wiec zaakceptowana

Swoją szosą w ten sposób szybko utracą klientów. A centrala BP powinna
im odebrać prawa do franczyzy.

a czemu to?
bo dbaja o swoje interesy?

Data: 2010-02-18 09:30:06
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

[...]

Redaktorka stała 15 minut. Inne klientki STACJI tylko coś chciały zjeść.

Dlaczego policja nie reaguje?

bo to teren prywatny, infrmacja wywieszona, dostepna, a wiec zaakceptowana

"Parkowanie oznacza zgodę na seks" ;->

Swoją szosą w ten sposób szybko utracą klientów. A centrala BP powinna
im odebrać prawa do franczyzy.

a czemu to?
bo dbaja o swoje interesy?

Dbają? Psują marce wizerunek.

Data: 2010-02-18 01:49:25
Autor: BK
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 10:51:48
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 01:59:10
Autor: BK
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 11:10:37
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 02:18:17
Autor: BK
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 23:58:16
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
BK pisze:

A, to co innego. Tym, co parkują na trawnikach - robić zdjęcia i
wystawiać rachunki.

Tak tylko to generuje dodatkowe koszty, a windykacja trwa i kosztuje.

Tu nie chodzi o to zeby na nich zarobic czy wyrwac kary. Tylko zeby
ludzi wychowac zeby nie stawali :) Najlepszy efekt wychowawczy jest
jak od reki masz np. blokade - a nie jest po 6 miesiacach dostajesz
nakaz zaplaty :-)

Och nie, najlepsza i najtańsza metoda to zastrzelić i zwłoki zostawić na
postrach.

Co się będziesz ograniczał, skoro masz prawo w dupie...

Data: 2010-02-19 10:56:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Feb 2010, BK wrote:

[...]

  Niekoniecznie.
  Jak ten nakaz zapłaty będzie *pewny*, to będzie dużo skuteczniejszy
niż (wątpliwe prawnie) szarpanie się o blokadę.
  Stawiający straci poczucie, że jak wróci i nie widzi blokady
to "mu się udało", nie wiedząc czy za półtorej roku jednak
nakaz nie przyjdzie :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-19 12:07:17
Autor: szerszen

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1002191053580.2728quad...

 Stawiający straci poczucie, że jak wróci i nie widzi blokady
to "mu się udało", nie wiedząc czy za półtorej roku jednak
nakaz nie przyjdzie :)

ok, zostawmy blokady i teraz zrobmy cos takiego
ustawiamy tablice z oplatami 20 zeta za godzine, ktos przyjezdze regularnie, tablic nie czyta, bo poco, ajent ma to w d... bo codziennie robi zdjecia, zbieraja sie fotki z calego miesiaca, na okolo 3500 tysia i co?

co jest mniej "bandyckie" jak to lawa okresla, blokada na kolku za 300, czy komplet fotografi za 3500?

i pytanie teraz co dalej, czy cala sporna kwota 3500 zostanie przez sad uznana, czy tylko moze jedna dniowka?

pozatym przeciez jak to "cwaniak i manipulant" no i "bandyta" to jak sie w sadzie bedzie bronil czlowiek, przeciez daty w aparacie mozna zmienic, czy moze wtedy jako dowod, bedziemy wyciagac tasmy z monitoringu z calego miesiaca, swoja droga to jak dlugo maja obowiazek trzymac takie tasmy?

Data: 2010-02-19 14:27:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 19 Feb 2010, szerszen wrote:

[...]

IMO - zależy, ile opłat po 20 zł będzie zarejestrowanych w przychodach.
  Jak będą tylko dwie za 3500 zł, to jak mniemam będą podstawy do
uznania że nie było "woli" do nienaruszania Art.5

  Ale jak będzie 746 opłat za 20 zł, 35 opłat za 40 zł oraz
68 opłat za 200 zł (8h w pracy plus czas na dojście :P),
a do tego *jedna* za 3500 zł, to sądzę iż kierownik pojazdu
"za 3500" będzie musiał wyjaśnić Wysokiemu Sądowi jak to jest,
że nie widzi czegoś co widzą wszyscy, a pojazd prowadzi.

i pytanie teraz co dalej, czy cala sporna kwota 3500 zostanie przez sad uznana, czy tylko moze jedna dniowka?

  IMVHO - powinno zależej wg kryteriów jak wyżej.

[...]

  Źle podchodzisz do sprawy - dowodów ma dostarczyć ten, kto chce
"wyciągać skutki prawne". Więc niech te taśmy trzyma i 3 lata,
skoro uznaje je za potrzebne, jego sprawa.
  A taśmy raczej są "dowodem pomocniczym", zasadniczo to zeznanie dającego
taśmy lub zdjęcia stanowi "dowód właściwy" - przy okazji wiadomo kto
odpowie za ew. próbę oszustwa (np. przez fotomontaż).
"Czy Pan widział pojazd podczas parkowania, przedstawionego na nagraniu?
- nie
  Czy ręczy Pan za to, że nikt nie mógł zapisu w kamerze wstrzymać,
  zmienić lub jakkolwiek zmodyfikować?
- nie"
....i już byłoby pole do popisu dla pozwanego ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-19 15:03:32
Autor: szerszen

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1002191416120.2728quad...

 Źle podchodzisz do sprawy - dowodów ma dostarczyć ten, kto chce
"wyciągać skutki prawne". Więc niech te taśmy trzyma i 3 lata,
skoro uznaje je za potrzebne, jego sprawa.

no to jeszcze ostatnia kwestia, jak ma bezspornie udowodnic, ze dana tablica z informacja stoi tam np pol roku, bo przeciez oczywista oczywistoscia jest to, ze wiekszosc bedzie sie bronic, ze zadnej tablicy tam nie bylo/widzialo

Data: 2010-02-19 20:19:21
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Toć pisałem, że przesądzające może być tych 850 kwitków od tych co
widzieli. Zaewidencjonowanych i opodatkowanych oczywiście :D, ewidencja
zawiera daty.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-18 11:31:42
Autor: M
Do BK

Data: 2010-02-18 03:32:07
Autor: gr
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 09:40:02
Autor: spp
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
W dniu 2010-02-18 09:30, Andrzej Lawa pisze:

Redaktorka stała 15 minut.

Tak twierdzi.

Inne klientki STACJI tylko coś chciały zjeść.

Pozostawiły samochód i gdzieś poszły.

--
spp

Data: 2010-02-18 09:40:19
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7cfa7d$1news.home.net.pl...

Redaktorka stała 15 minut. Inne klientki STACJI tylko coś chciały zjeść.

a ile czsu jadly i jadly raczej nie na stacji, wiec co stacje to obchodzi, inni parkowali cale dnie

a redaktorka to przegiecie, ale jak widac latwe do udowodnienia

Dbają? Psują marce wizerunek.

a brak mozliwosci zostawienia samochodu nigdzie indziej jak pod dystrybutorem, to nie psuje wizerunku marce?
popatrz na to przez pryzmat stacji/wlasciciela gruntu, a nie tylko wiesniaka, ktory parkuje gdzie chce bo mu tak wygodnie i ma wszystkich i wszystko w dupie

Data: 2010-02-18 10:28:34
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 03:34:10
Autor: gr
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 12:43:22
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 10:38:53
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 10:49:40
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 03:36:00
Autor: gr
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 12:38:40
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:54:21
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:06:18
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:20:09
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 14:05:46
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:30:26
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 14:44:04
Autor: 'Tom N'
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:44:24
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 23:39:00
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:4b7d3b19news.home.net.pl...

Wiszę.

co robisz?

Popatrz "inteligencie" na klawiaturę: jaki klawisz znajdziesz blisko "s"?

Ty nie widzisz, bo podajesz jako przykład zjawisko jednorazowe.

ty naprawde masz problem ze sledzeniem toku rozmowy, to byl tylko
przyklad na twoje stwierdzenie, ze nie miales podobnego problemu, jak tu

Ano nie miałem. Mimo co najmniej cotygodniowego odwiedzania różnych
stacji. I jakoś udaje się "problem parkowania" na tych stacjach rozwiązać...

opisany, wiec dalem ci przyklad, gdzie taki problem mozesz spotkac za
kilka miesiecy, bo akurat o nim wiem, a ze jestes z wawy, wiec daleko

Tia, specjalnie będę się pchał samochodem na cmentarze w święto
zmarłych... Głupich szukaj gdzie indziej.

jezdzic nie bedziesz musial, pewnie jakbys na p.r.w. zadal pytanie,
znajdzie sie ktos kto da przyklad stacji gdzie taki problem moze
wystepowac nie tylko raz w roku

Gdzieś gdzie częściej występuje święto zmarłych? ;->

Data: 2010-02-19 08:27:23
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7dc185$1news.home.net.pl...

Popatrz "inteligencie" na klawiaturę: jaki klawisz znajdziesz blisko "s"?

sam zaczales wytykac bledy, wiec zacznij "inteligencie" od siebie

Ano nie miałem. Mimo co najmniej cotygodniowego odwiedzania różnych
stacji. I jakoś udaje się "problem parkowania" na tych stacjach rozwiązać...

a ile z nich, jest w otoczeniu biurowcow bez miejsc parkingowych w okolicy?

Gdzieś gdzie częściej występuje święto zmarłych? ;->

stan blisko sciany przodem do niej u klon sie kilka razy, tylko szybko

Data: 2010-02-18 12:02:55
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 12:35:08
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:52:38
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:01:36
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:18:58
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 14:01:05
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:13:09
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-19 00:02:21
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
szerszen pisze:

W czym? Wyciąłeś za dużo.

artykul i ja twierdze, ze stacja i mcdonald to dwaj oddzielni
uslugodawcy, ty twierdzisz ze nie, wiec udowodnij swoje twierdzenie

Naucz się czytać. Nic takiego nie napisałem.

Walczysz z "chamstwem" promując bandyckie chamstwo?

"fight fire with fire"

Hipokryta.

pozatym nie uwazam, zeby zakladnanie blokad takim cwaniakom, bylo
bandyckie czy chamskie, twierdze ze jest to jedyna skuteczna i korzystna
dla stacji metoda

Tia, awanturujesz się o "naruszane własności" przez parkujących - a
wychwalasz pod niebiosa faktycznie naruszanie własności blokadami.

I nie doczytałeś artkułu - redaktorka była w pawilonie tej stacji paliw
i "załatwiała sprawy". A blokada została założona.

myslalem ze juz uzgodnilismy ze przypadek redaktorki byl przegieciem

Akurat przypadkiem wyjątkowo jedno jedyne przegięcie się właśnie wtedy
zdarzyło ;->

Jaaaaaaaaaaaasne.

Teraz jak odróżnisz stojący na parkingu samochód należący do kogoś
"załatwiającego sprawy" na stacji, od samochodu należącego do kogoś
"załatwiającego sprawy" gdzie indziej?

nie ma takiej potrzeby, wystarczy tylko zegarek, jesli stoi powyzej
wyznaczonego czasu, blokada, choc osobiscie uwazam ze czas powinien byc
wydluzony do 60 minut

Czyli co, jak tankuje za długo albo za długo je w stacyjnym bistro - to
blokada? Śliczne zachęcanie klientów do korzystania z usług ;->

Normalnie są.

bo ty tak twierdzisz?

Znowu wyciąłeś.

Artykuł przeczytałem

chyba jednak nie

Kłamiesz.

twój tekst był tak
sformułowany, że sugerował parkowanie przy dystrybutorach.

"Zdarzało się nawet, że ktoś zostawił swój samochód na kilka godzin pod
dystrybutorem! "

juz pisalem, czytaj uwaznie

No na pewno zablokowanie kogoś przy dystrybutorze ułatwi doń dostęp...

Twierdzisz, że w Katowicach są tajne strefy płatnego parkowania? ;)

dlaczego tajne?

No dobrze: bardzo dyskretnie oznakowane i znane tylko bywalcom. Są
takie? Poza BP?

Nie jest sprzeczne. Stacje są normalnym miejscem na odpoczynek podczas
dłuższych podróży.

ale nie parkingiem dla pracownikow okolicznych biurowcow

I znowu sam nie pamiętasz, co pisałeś -  domagasz się blokowania
KAŻDEGO, kto stoi "za długo" (włącznie z tymi, którzy w tym momencie
korzystają z innych usług BP).

Data: 2010-02-19 08:25:16
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7dc6fd$1news.home.net.pl...

Naucz się czytać. Nic takiego nie napisałem.

nie no pewnie, caly czas sugerujesz ze to pewnie "jeden kompleks"

Hipokryta.

??

Tia, awanturujesz się o "naruszane własności" przez parkujących - a
wychwalasz pod niebiosa faktycznie naruszanie własności blokadami.

nie wychwalam, a popieram, poniewaz jest to jedyne skuteczne narzedzie do szybkiego pobrania naleznosci i odstraszenia w przyszlosci cwaniakow

Czyli co, jak tankuje za długo albo za długo je w stacyjnym bistro - to
blokada? Śliczne zachęcanie klientów do korzystania z usług ;->

ale to nie twoj problem

Kłamiesz.

ty napewno

No na pewno zablokowanie kogoś przy dystrybutorze ułatwi doń dostęp...

a co ma piernik do wiatraka, wyszlo twoje nieczytanie, albo niezrozumienie

No dobrze: bardzo dyskretnie oznakowane i znane tylko bywalcom. Są
takie? Poza BP?

tobie to chyba naprawde jak dziecku trzeba wszystko tlumaczyc, bo inaczej nie zrozumiesz

I znowu sam nie pamiętasz, co pisałeś -  domagasz się blokowania
KAŻDEGO, kto stoi "za długo" (włącznie z tymi, którzy w tym momencie
korzystają z innych usług BP).

a ty jak zwykle nie potrafisz pojac ciagu przyczynowo skutkowego, najpier byli parkujacy tam godzinami, potem blokady, wiec jak znikna parkujacy godzinami, to znikna blokady
kumasz, czy mam ci to narysowac?

Data: 2010-02-19 08:43:56
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Naucz się czytać. Nic takiego nie napisałem.

nie no pewnie, caly czas sugerujesz ze to pewnie "jeden kompleks"

Nie "sugeruję", kłamczuszku, tylko zwracam uwagę, że tak bywa i ktoś -
zwłaszcza przyjezdny - może odnieść wrażenie, że tak jest i w tym
przypadku.

Hipokryta.

??

Jesteś hipokrytą.

Tia, awanturujesz się o "naruszane własności" przez parkujących - a
wychwalasz pod niebiosa faktycznie naruszanie własności blokadami.

nie wychwalam, a popieram,

A kartofel to nie ziemniak.

poniewaz jest to jedyne skuteczne narzedzie
do szybkiego pobrania naleznosci i odstraszenia w przyszlosci cwaniakow

O, ja znam jeszcze skuteczniejsze - kula w łeb. Konsekwentnie to też
musisz poprzeć.

Czyli co, jak tankuje za długo albo za długo je w stacyjnym bistro - to
blokada? Śliczne zachęcanie klientów do korzystania z usług ;->

ale to nie twoj problem

Mój, jeśli nieświadomy jakichś "tajnych" zasad też zastanę blokadę...
Inna sprawa, że mam szlifierkę i przetwornicę.

Kłamiesz.

ty napewno

Nie pomawiaj innych o kłamstwo, kłamco.

No na pewno zablokowanie kogoś przy dystrybutorze ułatwi doń dostęp...

a co ma piernik do wiatraka, wyszlo twoje nieczytanie, albo niezrozumienie

Raczej twoje niezrozumienie prostej fizycznej prawdy, że jak się komuś
zablokuje pojazd, to tym bardziej nie odjedzie.

No dobrze: bardzo dyskretnie oznakowane i znane tylko bywalcom. Są
takie? Poza BP?

tobie to chyba naprawde jak dziecku trzeba wszystko tlumaczyc, bo
inaczej nie zrozumiesz

Póki to to ty masz z tym problemy.

[...]

Jak się zlikwiduje stację, to znikną i blokady, i parkujący. I wszyscy
będą szczęśliwi... ;->

Ale nie zmieniaj tematu, cwaniaczku - raz piszesz, że OK jest blokowanie
pojazdów osób niebędących klientami, a klienci BP (przez całyc zas
parkowania generujący BP dochód) są "bezpieczni", a potem zmieniasz
zdanie i chcesz blokwać wszystkich jak leci.

Zdecyduj się może?

Data: 2010-02-19 09:20:36
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e412c$1news.home.net.pl...

Nie "sugeruję", kłamczuszku, tylko zwracam uwagę, że tak bywa i ktoś -
zwłaszcza przyjezdny - może odnieść wrażenie, że tak jest i w tym
przypadku.

ale to ze tak bywa, nie znaczy ze tak jest, tam sadzac po zdjeciach, wyraznie widac ze tak nie jest

Jesteś hipokrytą.

bo poniewaz?

O, ja znam jeszcze skuteczniejsze - kula w łeb. Konsekwentnie to też
musisz poprzeć.

musialbym i w konsekwencji poprzec odstrzal ciebie

Mój, jeśli nieświadomy jakichś "tajnych" zasad też zastanę blokadę...

zadnych tajnych, redaktorka jakos nie miala problemow z dostrzezeniem odpowiedniej informacji

Inna sprawa, że mam szlifierkę i przetwornicę.

i znowu sie skonczy jak w przypadku zabaw z aparatem, chcesz aby zli ludzie zrobili z ciebie kaleke?

Nie pomawiaj innych o kłamstwo, kłamco.

a ty co gebels?
myslisz ze jak wiele razy powtorzysz ta sama bzdure, to stanie sie prawda?

Raczej twoje niezrozumienie prostej fizycznej prawdy, że jak się komuś
zablokuje pojazd, to tym bardziej nie odjedzie.

alez ja to rozumiem, ale za ta blokade bedzie musial zaplacic, wiec wyrowna straty

lepsze to niz powolic mu sie ulotnic, i potem dochodzic swojego miesiacami albo latami

[...]

nic takiego cwaniaczku nie napisalem, po prostu po raz kolejny dajesz dowod na twoje problemy z rozumowaniem, lub celowo to robisz, co tylko gorzej o tobie swiadczy

Data: 2010-02-19 10:08:29
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

[...]

Wyraźnie? Na tych rozmazanych plamach, gdzie ledwie daje się odróżnić
jezdnię od trawnika?

Jesteś hipokrytą.

bo poniewaz?

Popierasz badytyzm i chamstwo jednocześnie prostestując przeciwko
rzekomemu chamstwu parkujących.

O, ja znam jeszcze skuteczniejsze - kula w łeb. Konsekwentnie to też
musisz poprzeć.

musialbym i w konsekwencji poprzec odstrzal ciebie

Oooo, niechbyś tylko spróbował... Niewiele by z ciebie zostało.

Mój, jeśli nieświadomy jakichś "tajnych" zasad też zastanę blokadę...

zadnych tajnych, redaktorka jakos nie miala problemow z dostrzezeniem
odpowiedniej informacji

Bo została i tym poinforomowana przez wcześniejsze ofiary tych bandytów.

Inna sprawa, że mam szlifierkę i przetwornicę.

i znowu sie skonczy jak w przypadku zabaw z aparatem, chcesz aby zli
ludzie zrobili z ciebie kaleke?

Wiesz, teraz mam własny dyskretny monitoring, który nie będzie miał
wygodnej dla kogoś innego "awarii" czy "konserwacji"... I nie tylko.

Nie pomawiaj innych o kłamstwo, kłamco.

a ty co gebels?

Twoja matka gebels.

[...]

Zależy CO zablokuje. Ktoś przyjedzie maluszkiem za 200zł... i będzie
wesoło ;)

lepsze to niz powolic mu sie ulotnic, i potem dochodzic swojego
miesiacami albo latami

Ktoś mi kiedyś wisiał pieniądze. Kilka tysięcy. Jasne, mogłem za twoją
poradą wynająć jakichś bandytów. Ale niestety - ja mam zasady i
zwyczajnie poszedłem z tym do sądu. Potrwało to prawie 3 lata, ale
dłużnik w rezultacie nie dość, że mi zapłacił prawie drugie tyle, co był
winien, to jeszcze tyle samo dopłacił na koszta komornicze, sądowe i
adwokackie.

Potrwało, ale kasę odzyskałem i mam czyste sumienie.

[...]

"ale te miejsca parkingowe nie sa dla kazdego bo mu sie tak wydaje,
tylko dla klientow,"

"co do powszechnych obyczajow, to rowniez mowia one, ze na stacje sie
przyjezdza, tankuje, myje szyby, mozna ewentualnie cos szybko zjesc i
odjechac,"

"zapchana stacja powoduje straty, bo klienci pojada tam, gdzie beda
mogli bez problemu stanac i zalatwic w niej swoje sprawy"

Czyli twierdzisz w powyższych cytatach, że klienci BP w trakcie bycia
klientami BP powinni mieć możliwość spokojnego parkowania - i te blokady
rzekomo mają temu sprzyjać.

Z drugiej strony:

"nie ma takiej potrzeby, wystarczy tylko zegarek, jesli stoi powyzej
wyznaczonego czasu, blokada, "

Czyli blokowanie każdego, kto stoi "za długo", nawet jeśli czeka na
danie w bistro BP.

Twoja hipokryzja (rozdwojenie jaźni) wyłazi praktycznie w każdym twoim
tekście w tym wątku: na zmianę piszesz "nie lubię chamstwa" i "popieram
chamstwo" (bo skuteczne).

Data: 2010-02-19 10:22:49
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e5503news.home.net.pl...

Wyraźnie? Na tych rozmazanych plamach, gdzie ledwie daje się odróżnić
jezdnię od trawnika?

ale jednak sie daje, mapa graficzna tez nie wykazuje zadnego polaczenia

Popierasz badytyzm i chamstwo jednocześnie prostestując przeciwko
rzekomemu chamstwu parkujących.

ty masz swoja miarke w ocenianiu co jest bantdytyzmem i chamstwem, ja swoja, w tym konkretnym przypadku, staje po stronie stacji

Oooo, niechbyś tylko spróbował... Niewiele by z ciebie zostało.

ty juz bys nic nie byl w stanie zrobic :)

prosty zwiazek przyczynowo skutkowy ;)

Bo została i tym poinforomowana przez wcześniejsze ofiary tych bandytów.

albo po prostu zwracala uwage na informacje umieszczone przy wjezdzie na teren, po ktorym zamierzala sie poruszac, czyli robila to, co kazdy kierowca robic powinien

Wiesz, teraz mam własny dyskretny monitoring, który nie będzie miał
wygodnej dla kogoś innego "awarii" czy "konserwacji"... I nie tylko.

a wiesz ze dowodem w sadzie jest to, co sad uzna za dowod, a nie to co klientowi sie wydaje?

Twoja matka gebels.

az tak nisko upadles, aby mi rodzine po katach rozstawiac, zastanow sie troche, ja twojej matki nie tykam, wiec i badz laskaw sie od mojej odfajkowac

Zależy CO zablokuje. Ktoś przyjedzie maluszkiem za 200zł... i będzie
wesoło ;)

a to juz zalezy dla kogo, dla niego nie bardzo, jak za cholowanie i parking policyjny bedzie musial zaplacic kilkukrotna jego wartosc

[...]

i uwazasz, ze to jest ok, aby o prawo do dysponowania swoja wlasnoscia, trzeba sie bylo ubiegac latami po sadach, ty miales jedna sprawe, o kilka tysiecy, oni by mieli wiele spraw po kilkaset zeta, nie widzisz dysproporcji pomiedzy zdarzeniem (robienie parkingu) a tym co chcesz wymusic pozniej na wlascicielu stacji?

Czyli twierdzisz w powyższych cytatach, że klienci BP w trakcie bycia
klientami BP powinni mieć możliwość spokojnego parkowania - i te blokady
rzekomo mają temu sprzyjać.

tak, kiedy sa klientami stacji, jak zaczynaja byc klientami mcdonaldsa, albo pracownikami pobliskiego biura, miejsca postojowe juz dla nich nie sa

Czyli blokowanie każdego, kto stoi "za długo", nawet jeśli czeka na
danie w bistro BP.

to juz kwestia odpowiednich uregulowan, zakladam, ze skoro czas zostal ustawiony tak krotki, to zadnego bistro nie ma

Data: 2010-02-19 10:50:28
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Wyraźnie? Na tych rozmazanych plamach, gdzie ledwie daje się odróżnić
jezdnię od trawnika?

ale jednak sie daje, mapa graficzna tez nie wykazuje zadnego polaczenia

Tia, a jak mi mapa wykazywała solidną wygodną drogę, a ja widziałem
tylko jakieś bagno - to powinienem był zamknąć oczy, uwierzyć mapie i
pojechać? ;->

[...]

Czyli bandytów. Brawo.

Oooo, niechbyś tylko spróbował... Niewiele by z ciebie zostało.

ty juz bys nic nie byl w stanie zrobic :)

prosty zwiazek przyczynowo skutkowy ;)

Taki z ciebie snajper, jak z królika komandos.

[...]

Iformacja powinna być dostatecznie wyraźna i zauważalna. Nie powinna
wymagać szukania.

[...]

Och, jasna sprawa, ale jak mamy tak podchodzić do sprawy, to Grzegorz
Przemyk tylko kilka razy spadł po pijaku ze schodów, a potem go lekarze
z pogotowia dobili.

Twoja matka gebels.

az tak nisko upadles, aby mi rodzine po katach rozstawiac, zastanow sie
troche, ja twojej matki nie tykam, wiec i badz laskaw sie od mojej
odfajkowac

To ty, chamie, przestań mnie z tym zbrodniarzem porównywać.

Zależy CO zablokuje. Ktoś przyjedzie maluszkiem za 200zł... i będzie
wesoło ;)

a to juz zalezy dla kogo, dla niego nie bardzo, jak za cholowanie i

Kup sobie może słownik ortograficzny, dobrze?

parking policyjny bedzie musial zaplacic kilkukrotna jego wartosc

Nie będzie musiał. Może go zostawić w cholerę i problem będzie miał ten
palant ze stacji. Choćby dlatego, że policja unika jak może przyjmowania
watych kilka złotych wraków.

[...]

To jest kwestia niewydolności systemu, a nie błędu metody.

kilka tysiecy, oni by mieli wiele spraw po kilkaset zeta, nie widzisz
dysproporcji pomiedzy zdarzeniem (robienie parkingu) a tym co chcesz
wymusic pozniej na wlascicielu stacji?

Dlaczego jedno wymuszenie jest dla ciebie OK, a inne _rzekome_
wymuszenie to już ZŁO?

Poza tym jeśli na prawdę chodziło by tylko o miejsca, a nie o lewy
dochód z haraczy, to wystarczyłoby wezwać kierowcę samochodu, który
sobie zaparkował i idzie gdzieś indziej wezwać do opuszczenia terenu.
Jakby odmówił - byłoby to wykroczenie i policja mogłaby z miejsca
wystawić mandat.

Mniej fatygi, mniej ztresu i zero bandytyzmu.

[...]

I ponownie to samo pytanie: jak odróżnisz samochody? Będziesz śledził
każdego kierowcę? Czy co parę minut wpadał do budynku przy stacji i się
pytał, czyj to samochód i domagał się dowodu dalszego korzystania z
usług BP? ;->

[...]

A ja zakładam, że skoro nie ma ogrodzenia, to jest to jeden kompleks ;->

Data: 2010-02-19 11:39:06
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e5ed4$1news.home.net.pl...

Tia, a jak mi mapa wykazywała solidną wygodną drogę, a ja widziałem
tylko jakieś bagno - to powinienem był zamknąć oczy, uwierzyć mapie i
pojechać? ;->

tu masz dwie potwierdzajace sie wzajemnie "mapy"

Czyli bandytów. Brawo.

juz ci pisalem, nie wszystko co napiszesz jest prawda

Taki z ciebie snajper, jak z królika komandos.

a ktos pisal o "snajpieniu"?

Iformacja powinna być dostatecznie wyraźna i zauważalna. Nie powinna
wymagać szukania.

alez byla, one jej nie szukala, dostrzegla ja wjezdzajac na stacje

Och, jasna sprawa, ale jak mamy tak podchodzić do sprawy, to Grzegorz
Przemyk tylko kilka razy spadł po pijaku ze schodów, a potem go lekarze
z pogotowia dobili.

widzisz jakie to zycie niebezpieczne?

To ty, chamie, przestań mnie z tym zbrodniarzem porównywać.

aha, wiec jak ja mam pretensje do ciebie, to ty masz do mojej rodziny?
jednak niedaleko ci do buzdygana

i nawet zwykle przepraszam ci przez gardlo nie przechodzi

ale widac kultury z domu nie wyniosles

Nie będzie musiał. Może go zostawić w cholerę i problem będzie miał ten
palant ze stacji. Choćby dlatego, że policja unika jak może przyjmowania
watych kilka złotych wraków.

zglosi jako porzucony, to odpowiednie sluzby go zabiora, a wlasciciel zaplaci, komornik sie o to postara

To jest kwestia niewydolności systemu, a nie błędu metody.

niemoznosc legalnego zalozenia blokady w takim przypadku, to blad systemu, ktory nalezalo by naprawic

Dlaczego jedno wymuszenie jest dla ciebie OK, a inne _rzekome_
wymuszenie to już ZŁO?

bo jedno bylo pierwsze, a drugie tylko w celu przywrocenia normalnosci

Poza tym jeśli na prawdę chodziło by tylko o miejsca, a nie o lewy
dochód z haraczy, to wystarczyłoby wezwać kierowcę samochodu, który
sobie zaparkował i idzie gdzieś indziej wezwać do opuszczenia terenu.

czyli dla z powodu cudzej glupoty wlasciciel stacji ma zatrudniac ciecia, ktory bedzie mogl sobie pogadac do kogos, a ten ktos, sie zastosuje lub nie, czyli znowu chcesz obciazac kosztami wlasciciela terenu

Mniej fatygi, mniej ztresu i zero bandytyzmu.

i przwie mala skutecznosc

I ponownie to samo pytanie: jak odróżnisz samochody? Będziesz śledził
każdego kierowcę?

no pietro wyzej sam to postulujesz, wiec moze sam odpowiedz sobie na to pytanie

A ja zakładam, że skoro nie ma ogrodzenia, to jest to jeden kompleks ;->

zalozyc sobie mozesz nawet noge na glowe, a i tak niczego to nie zmieni

Data: 2010-02-19 12:14:46
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Taki z ciebie snajper, jak z królika komandos.

a ktos pisal o "snajpieniu"?

Bo do czegokolwiek innego nie masz odwagi, anonimowy szczylku.

Iformacja powinna być dostatecznie wyraźna i zauważalna. Nie powinna
wymagać szukania.

alez byla, one jej nie szukala, dostrzegla ja wjezdzajac na stacje

Redaktorka? Była o tym wcześniej poinformowana.

Och, jasna sprawa, ale jak mamy tak podchodzić do sprawy, to Grzegorz
Przemyk tylko kilka razy spadł po pijaku ze schodów, a potem go lekarze
z pogotowia dobili.

widzisz jakie to zycie niebezpieczne?

Ano. Rozważ to.

To ty, chamie, przestań mnie z tym zbrodniarzem porównywać.

aha, wiec jak ja mam pretensje do ciebie, to ty masz do mojej rodziny?
jednak niedaleko ci do buzdygana

Twój ojciec buzdygan.

i nawet zwykle przepraszam ci przez gardlo nie przechodzi

Mam przepraszać ciebie?? Za twoje kłamstwa i oszczerstwa? Kpisz sobie.

ale widac kultury z domu nie wyniosles

Już ty, popierający bandyckie i chamskie metody buraku, kulturą sobie
pyska nie wycieraj.

[...]

"Ukradli mi".

To jest kwestia niewydolności systemu, a nie błędu metody.

niemoznosc legalnego zalozenia blokady w takim przypadku, to blad
systemu, ktory nalezalo by naprawic

Twoje bandyckie podejście do prawa na szczęście nie jest zbyt popularne.
Na szczęście także dla ciebie.

Dlaczego jedno wymuszenie jest dla ciebie OK, a inne _rzekome_
wymuszenie to już ZŁO?

bo jedno bylo pierwsze, a drugie tylko w celu przywrocenia normalnosci

LOL

Teraz jesteś dziecinny.

[...]

I tak zatrudnia cieciów. I to kilku. Ba! Wysoko wykwalifikowanych, jak
na cieciów - blokady potrafią zakładać.

Mniej fatygi, mniej ztresu i zero bandytyzmu.

i przwie mala skutecznosc

To twoja teoria i całkowicie fałszywa.

I ponownie to samo pytanie: jak odróżnisz samochody? Będziesz śledził
każdego kierowcę?

no pietro wyzej sam to postulujesz, wiec moze sam odpowiedz sobie na to
pytanie

Ja? To ty się domagasz zakładania blokad wszystkim, co nie są aktualnie
klientami, więc ty wymyśl metodę.

Czy może znowu wrócisz do blokowania wszystkich jak leci?

A ja zakładam, że skoro nie ma ogrodzenia, to jest to jeden kompleks ;->

zalozyc sobie mozesz nawet noge na glowe, a i tak niczego to nie zmieni

No popatrz - to zupełnie jak ty.

Data: 2010-02-19 12:29:55
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e7296$1news.home.net.pl...

Bo do czegokolwiek innego nie masz odwagi, anonimowy szczylku.

ciemnys jak tabaka w rogu, jestem tak samo anonimowy jak ty, moze po prostu za leniwa dupa jestes, aby pouzywac googlarki

a twoje inwektywy dobitnie swiadcza o tym, ze nerwy ci puszczaja i jedyne do czego jestes zdolny, to do dostania w ucho od ochraniaza "smarketu"

Redaktorka? Była o tym wcześniej poinformowana.

ale nie musiala jej szukac

Ano. Rozważ to.

codziennie to rozwazam ;)

Twój ojciec buzdygan.

no prosze prosze, kozaczku internetowy

Mam przepraszać ciebie?? Za twoje kłamstwa i oszczerstwa? Kpisz sobie.

ty naprawde masz problem ze zrozumieniem co sie do ciebie pisze

Już ty, popierający bandyckie i chamskie metody buraku, kulturą sobie
pyska nie wycieraj.

kropelki wez, bo jeszcze zawalu nam tu dostaniesz

"Ukradli mi".

iii jasne, szczegolnie jak monmitoring wykaze, ze jednak sam przyjechal :)
a jak zlozy takie zeznanie, to jeszcze dostanie kolejny wyrok, za skladanie falszywych

Twoje bandyckie podejście do prawa na szczęście nie jest zbyt popularne.

staje sie coraz bardziej popularne, na szczescie dla wielu ludzi

Na szczęście także dla ciebie.

ja wiem gdzie parkuje, robie to tak, aby nie utrudniac innym zycia, to tak zwana kulturta, nie poparta zadnymi przepisami, moze sie kiedys tego nauczysz

Teraz jesteś dziecinny.

nie mierz wszystkich swoja miarka, to nie ja plakalem przed kamera, ze chcialem sobie tylko zdjecia chmurkom porobic, a zli panowie przylozyli mi w ucho ;)

I tak zatrudnia cieciów. I to kilku. Ba! Wysoko wykwalifikowanych, jak
na cieciów - blokady potrafią zakładać.

zgadza sie, ale zarabaiaja na siebie

[...]

wiedzac ze masz problemy ze sledzeniem toku rozmowy, specjalnie dla ciebie zachowalem wszystkie cytaty

i odpowiadajac na ostatnie pytanie, tak, ty postulowales obserwacje wszystkich kierowcow, ktorzy wysiadaja ze swoich pojazdow na terenie stacji, sledzenie dokad sie udaja i wzywanie ich do opuszczenia terenu stacji

ale pewnie zaraz sie dowiem ze to jednak nie ty napisales ;)

Data: 2010-02-19 12:54:12
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

[...]

Google?

"Szerszeń zabił strażaka - Wiadomości - WP.PL"

"Zmutowany szerszeń i tajemnicze COŚ spod łóżka..."

;->

a twoje inwektywy dobitnie swiadcza o tym, ze nerwy ci puszczaja i
jedyne do czego jestes zdolny, to do dostania w ucho od ochraniaza
"smarketu"

Taki pętak jak ty musiałby im buty całować.

Redaktorka? Była o tym wcześniej poinformowana.

ale nie musiala jej szukac

Bo została o niej POINFORMOWANA.

[ciach]

Twoje bandyckie podejście do prawa na szczęście nie jest zbyt popularne.

staje sie coraz bardziej popularne, na szczescie dla wielu ludzi

No to zakładaj ludziom blokady - może trafisz na jakiegoś zwolennika
twoich preferowanych metod i dostaniesz kulkę w łeb.

Będzie to piękna ironia.

Na szczęście także dla ciebie.

ja wiem gdzie parkuje, robie to tak, aby nie utrudniac innym zycia, to
tak zwana kulturta, nie poparta zadnymi przepisami, moze sie kiedys tego
nauczysz

....aż się zdziwisz, bo ktoś kilka dni wcześniej gdzieś z drugiej strony
ulicy jakąś mała tabliczkę postawił.

Teraz jesteś dziecinny.

nie mierz wszystkich swoja miarka, to nie ja plakalem przed kamera, ze
chcialem sobie tylko zdjecia chmurkom porobic, a zli panowie przylozyli
mi w ucho ;)

Gdzieś ty widział płacz, kłamliwa gnido?

I tak zatrudnia cieciów. I to kilku. Ba! Wysoko wykwalifikowanych, jak
na cieciów - blokady potrafią zakładać.

zgadza sie, ale zarabaiaja na siebie

Podobnie jak inni spece od haraczy.

[...]

Pytałem się o proponowaną przez ciebie metodę - nie wiesz, co oznacza
znak zapytania?

Ponieważ nie zaproponowałeś innej - oznaczało to, że moje zgadywanie
było trafne i faktycznie taką metodę byś proponował.

A skoro i tak masz już ciecia, który ma to robić, to możesz go
wykorzystać do rozwiązana zgodne z prawem.

Tylko że teraz zaczyna wychodzić na jaw, że tobie tak na prawdę nie
chodzi o miejsca parkingowe, ale o wyłudzenie haraczu.

Data: 2010-02-19 13:03:35
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e7bd5news.home.net.pl...

Taki pętak jak ty musiałby im buty całować.

przedluzaj sobie dalej, ale to i tak nie pomoze ;)

Bo została o niej POINFORMOWANA.

o umiejscowieniu tablicy?
ciekawa teoria

No to zakładaj ludziom blokady

nie mam takiej potrzeby, jak narazie, ale byc moze potrzeba spoleczna uruchomi pewne mechanizmu, ktore zalegalizuja ten proceder

...aż się zdziwisz, bo ktoś kilka dni wcześniej gdzieś z drugiej strony
ulicy jakąś mała tabliczkę postawił.

spokojna twoja rozczochrana

Gdzieś ty widział płacz, kłamliwa gnido?

ty naprawde nie dostrzezesz ironi, nawet jak cie kopnie w zyc

Podobnie jak inni spece od haraczy.

apropo haraczy, napisalem to juz wczesniej, ale przekopiuje tutaj

[...]

i co, wolalbys zaplacic 300 za zdjecie blokady, czy 3500 za miesiac parkowania, ewentualnie zrobmy sobie 100 za godzine, i 500 zeta za twoj obiadek i odpoczynek + koszty sadowe

wtedy tez byc oczywiscie sie pieklil ze bandyckie metody, itd, tez bylo by ci zle

[...]

gdzie ty w pierwszym cytacie widzisz znak zapytania, to nie bylo pytanie a propozycja rozwiazania problemu, ty naprawde jestes taki uposledzony, czy bierzesz jakies specjalne lekcje?

Data: 2010-02-19 13:38:19
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:4b7e7bd5news.home.net.pl...

Taki pętak jak ty musiałby im buty całować.

przedluzaj sobie dalej, ale to i tak nie pomoze ;)

Musisz tutaj leczyć swoje kompleksy?

Bo została o niej POINFORMOWANA.

o umiejscowieniu tablicy?
ciekawa teoria

Przez osoby, które jej sprawę zgłosiły.

No to zakładaj ludziom blokady

nie mam takiej potrzeby, jak narazie, ale byc moze potrzeba spoleczna
uruchomi pewne mechanizmu, ktore zalegalizuja ten proceder

Proceder - dobre określenie.

...aż się zdziwisz, bo ktoś kilka dni wcześniej gdzieś z drugiej strony
ulicy jakąś mała tabliczkę postawił.

spokojna twoja rozczochrana

Pożyjemy, zobaczymy.

Gdzieś ty widział płacz, kłamliwa gnido?

ty naprawde nie dostrzezesz ironi, nawet jak cie kopnie w zyc

Tak się teraz tłumacz - ironią - kłamczuszku.

[...]

Działają standardowe regulacje dotyczące skutecznego poinformowania o
warunkach umowy. Oraz o nieproporcjonalnie wysokich cenach. Zapoznaj się
z KC. Ach, przeproaszam - to dla ciebie za trudne... Wolisz chwycić za
łom albo inny łańcuch.

[...]

I kolejny przykład twojej skłonności do manipulacji cytatami... Kilka
znaków cytowania dopisujesz i masz nadzieję, że nikt nie zauważy?

Data: 2010-02-19 13:56:10
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e862b$1news.home.net.pl...

Przez osoby, które jej sprawę zgłosiły.

powiedzialy jej gdzie stoi tablica?
ciekawa teroria, ale jakze nie poparta faktami

Tak się teraz tłumacz - ironią - kłamczuszku.

gorzej niz z trzylatkiem

I kolejny przykład twojej skłonności do manipulacji cytatami... Kilka
znaków cytowania dopisujesz i masz nadzieję, że nikt nie zauważy?

sugerujesz ze zmienilem kolejnosc cytatow?

chyba zaczynam rozumiec, ciebie nikt nie przekona, ze czarne jest czarne, a biale jest biale :)

Data: 2010-02-19 10:07:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Feb 2010, szerszen wrote:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>

Nie pisałem o konserwacji ale "konserwacji". Która nagle się zrobiła,
jak nagranie okazało się niekorzystne dla operatora kamer...

ale zrozum, jak dla mnie to problem kierowcow a nie stacji, to oni musza zmienic swoje podejscie, jak ich w domu tego nie nauczono, trzeba ich zmusic

  No właśnie nie.
  W podejściu "cywilnoprawnym" to zapis z kamer byłby dowodem że zapłata
się NALEŻY.
  Przy tym co pisze Andrzej łatwo o zdarzenie przeciwne - zwyczajne
oszustwo i "zniknięcie" dowodu że miało miejsce.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-18 11:25:21
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 07:11:49
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 18:13:48
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywa tnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 10:33:12
Autor: BK
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-19 01:03:46
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywa tnym legalna? Ja chyba śnię

Jak juz znajdziesz ustawe o parkingach, o ktora prosilem wyzej to
podrzuc nam tez ta ustawe o parkingach na stacjach benzynowych na
lotniskach co to wylacza przepisy tej pierwszej :)

Na terenie Lotniska obowiazuje przepisy dotyczace terenow lotniska. Stacje beznynowe musza sie nim tez podporzadkowac.

Data: 2010-02-18 20:55:11
Autor: BK
On 19 Lut, 02:03, "pmlb" <p...@domino.com> wrote:
> [...]

Na terenie Lotniska obowiazuje przepisy dotyczace terenow lotniska. Stacje
beznynowe musza sie nim tez podporzadkowac.

Nie no ja rozumiem tylko prosze o podanie tych przepisow, moga byc
konkretne art. z konkretnych ustaw mowiace o zasadach parkowania na
stacjach benzynowych i lotniskach :)

Data: 2010-02-19 06:24:29
Autor: spp
W dniu 2010-02-19 05:55, BK pisze:

Nie no ja rozumiem tylko prosze o podanie tych przepisow, moga byc
konkretne art. z konkretnych ustaw mowiace o zasadach parkowania na
stacjach benzynowych i lotniskach :)

Żartujesz? To Ty musisz udowodnić że nie ma takich przepisów.
:(

--
spp

Data: 2010-02-18 23:36:48
Autor: BK
On 19 Lut, 06:24, spp <s...@op.pl> wrote:
> [...]

> stacjach benzynowych i lotniskach :)

Żartujesz? To Ty musisz udowodnić że nie ma takich przepisów.

;-)

powala mnie u tego kolesia mentalnosc betonowego urzednika z PRL lub
UE - na wszytsko musi byc norma, przepis, ustawa, dyrektywa...

na szczescie tych planow nigdy i nigdzie nikomu sie nie udalo
zrealizowac ;)

Data: 2010-02-19 02:47:12
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Feb 18, 6:13 pm, "pmlb" <p...@domino.com> wrote:
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote in message

> Zapraszam na stacje na terenie Gatwick Airport

OK.
No ja pierdole... A na okeciu to kurwa mozesz stac na stacji beznynowej?
Lotnisko to lotnisko. Ale zapraszam na stacje benzynowa przed lotniskiem....
Zaczynam coraz mniej sie dziwic pismom urzedwoym w Polsce, ze na dwa zdania
tresci jest 3 strony A$ z jakiej to ustawy pochodzi...
Bije sie w piersi, nastepnym razem wylicze jakie stacjie maja wyjatkowy
status...
Bo naprawde w Polsce ludzie sa tak bezmyslni, ze nie potrafia zakumac, ze
lotnisko to troche inne "podworko" niz reszta terenu
Od razu wyjasnima- podworko - to tak napisalem umownie teren ka ktorym
znajduje sie lotnisko, czyli taki obszar gdzie laduja i strtuja samoloty, sa
tam tez poczekalnie, kasy biletowe i tym podbne, naturalnie poczekalnie nie
sa na pasach startowych - czy mam dalej opisac co to jest lotnisko boi zaraz
sie znadzie ktos i napisze, ze nie mzoe zaparkowac na pasie startowym...

Alez nie unos sie. Po prostu generalizujesz, ze "W UK na stacji
benzynowej mozesz parkowac 2 godziny". Wiec podaje Ci przyklad gdzie
nie mozesz. Po prostu wiekszosc stacji jest w miare duza i jest sporo
miejsca poza stanowiskami obok dystrybutorow. Ale sa stacje male -
albo bardzo oblegane i to czy w centrum - kolo Baker Street, czy
daleko - w Tolworth. Na tych stacjach jest taki przerob ze chcialbym
zobaczyc jak tam zaparkujesz na dluzej niz 10 minut.

No chyba, ze dyskutujemy tutaj dla podbicia statystyk, to wtedy
generalizujmy, bo bedzie sie mozna odwolywac, czepiac - w
nieskonczonosc. A jak chcemy przedstawic swoja racje, to musimy byc
troche precyzyjni - wcale nie mam na mysli podawanie definicji, czy
cytowanie ustaw.

Data: 2010-02-19 02:57:08
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię
On Feb 18, 6:13 pm, "pmlb" <p...@domino.com> wrote:

PMLB - zaoferowales podac miejsca bez restrykcji parkingowych 5 minut
piechota od / w Westminster. Ciagle podtrzymujesz swoja oferte?

Marcepan

Data: 2010-02-18 12:43:45
Autor: krys
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:50:21
Autor: MadMan
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:59:05
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:58:03
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 15:10:59
Autor: krys
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 17:51:24
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 19:36:59
Autor: krys
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-19 01:01:39
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

"krys" <krys_@poczta.onet.pl> wrote in message news:hlk21m$t3o$1nemesis.news.neostrada.pl...
pmlb wrote:

Bzdura, Stacja Benzynowa to nie prywatny dom, prowdzisz dzialalnosc
handlowo-uslugowa i podlegasz pod inne przepisy.

I mam prawo ustalić sobie, że "parking tylko dla klientów" Dla pracowników
biur stawka wynosi x zł/h.

A jak stwierdzisz kto jest pracownikiem biura? Bedziesz sledzic czy kazesz przyniesc jakies zaswiadczenie?
Poza tym radze przeczytac czym jest Stacja Benzynowa.

Nie wolno ci wybierac
kogo wpuscisz a kogo nie, chyba ze zalozysz klub i tylko czlonkowie klubu
maja wstep.

Kierowcy sąsiednich biurowców nie są moimi klientami.

jw.

Prowadzac Stacje benzynowa lub inna dzialanosc zgadzasz sie na wszystko co
dotyczy tej dzialanosci. Jesli nie  to zamykasz biznes i jedziesz np. do
Ruandy i tam otwierasz bo tam np. mozna napisac kogo wpuszczasz a kogo
nie:))

Prowadząc stację benzynową nie masz obowiązku świadczenia usługi bezpłatnego
parkingu dla popapranych kierowców sąsiednich biurówców. Za to masz prawo
świadczyć odpłatnie taką usługę, oraz ustalić sobie cenę zaporową.

Ale nie masz prawa zakladac blokad! Twoj regulamin jest tylko twoim regulaminem a nie kodeksem cywilnym czy karnym.
Jesli ten pracownik biura zlamie twoj regulamin, to nawet wykroczenia nie robi!
Jedynie mozesz go scicgac po sadach cywilnych. A to, ze zlamal twoj regulamin nie oznacza, ze ty masz prawo lamac PRAWO w stsunku do niego poprzez zatrzymanie jego wlasnosci.
Pamietaj, ze to wylacznie twoj wlasny regulamin. Ktory nawet moze byc nie zgodny z prawem obowiazujacym...

No i nie wiem, jak tak światowy koncern może pozwalać na takie praktyki
pod
własnym logo. Przeciez to psuje wizerunek firmy.

Ale zrozum, ze w Polsce jest Polskie Kierownictwo BP.
Wychowane w polsce i w polsce mieszkajace, wiec dla nich bycie burakiem to
codziennosc:)

I co z tego. Przejedzie taki Brytyjczyk, zaparkuje na BP, a potem wróci do
siebie o więcej nogi tam nie postawi;-)

Nie... Nie przyjedzie wiecej do Polski i kolegow ostrzerze, by nie jechali.
Sadzisz, ze oni sa takimi jolopami jak co niektorzy w Polsce?
Byles kiedys na BP w UK? Widzisz roznice?

Data: 2010-02-19 12:08:50
Autor: krys

pmlb wrote:

[...]

Jak Ci od poniedziałku do piatku będą zawalać parking ciągle te same auta, to naprawde nie trzeba byc Sherlockiem Holmesem.

Poza tym radze przeczytac czym jest Stacja Benzynowa.

Z całą pewnością nie jest Parkingiem Bezpłatnym Dla Całej Zmotoryzowanej Okolicy.

[...]

Ale ja wcale nie popieram zakładania blokad! Ja protestuję przeciwko traktowaniu cudzej własności (tu parkingu BP) jak własnego podwórka.

[...]

Biedni ci Brytyjczycy jednak...
Byles kiedys na BP w UK? Widzisz roznice?

Nie, w ogóle nie bywam na BP. Mam takie zboczenie, że dokładam grosiki do polskich przedsiebiorstw.
J.

Data: 2010-02-18 13:08:15
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 14:10:57
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 06:28:19
Autor: BK
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 07:46:21
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 15:25:20
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 17:11:50
Autor: Jacek_P
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 18:21:49
Autor: RadoslawF
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 22:42:53
Autor: Smok Eustachy
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Dnia Thu, 18 Feb 2010 17:11:50 +0000, Jacek_P napisał(a):

szerszen napisal:
a to ich parking, i jakim prawem uzurpujesz sobie prawo do dysponowania
nim

No popatrz, jaka niespojnosc interpretacji.

GDZIE JEST GOTFRYD i jego drobiazgowa analiza semantyczna?!

Jak byla kwestia na dziko parkujacego samochodu na mojej np. dzialce
budowlanej, ktory obstawie tranportem pustakow, to ogolna opinia
glosila, ze popelniam wykroczenie. Jak goryl zaklad blokade na kolo
samochodu i zada haraczu pienieznego, to wykroczenia nie popelnia. I
gdzie tu sens? Gdzie, szczatkowa chocby, logika?

Teren prywatny może być publiczny. Jak chcesz mieć sklep - teren publiczny - to podlegasz pod to i owo. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 10:48:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Feb 2010, Smok Eustachy wrote:

Teren prywatny może być publiczny.

  wKF: "publicznie dostępny" :), być może okresowo (patrz sklep).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-19 10:46:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Podanie o przepis, było: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
On Thu, 18 Feb 2010, Jacek_P wrote:

szerszen napisal:
a to ich parking, i jakim prawem uzurpujesz sobie prawo do dysponowania nim

No popatrz, jaka niespojnosc interpretacji.

GDZIE JEST GOTFRYD i jego drobiazgowa analiza semantyczna?!

  Gotfryd utknął w połowie wątku, i nie umie znaleźć (jak dotąd) żadnego
przesądzającego *przepisu*.
  Wyciąganie argumentów o "zaborze mienia" oczywiście jest nadużyciem,
co najwyżej można mówić o *ZASTAWIE*, zastanawiając się czy jest
legalny; przypomnę, że była taka teza, zaimplementowana przez
któregoś burmistrza (w sprawie opłaty za parkowanie).
  Przy takim podejściu spór idzie o to, czy "parkowanie" jest odrębną
usługą istotnie różną od najmu i dzierżawy, bo przypomnę iż wg. KC
właściciel nieruchomości ma prawo do ustawowego (a więc nie wymagającego
uprzedniej zgody drugiej strony) zastawu na "rzeczach wniesionych",
jeśli występuje "zaległość za czynsz".
  AFAIR podejście "czynszowe" nie spotkało się z uznaniem (acz przyznam,
że nie bardzo rozumiem dlaczego - o ile opłata jest za czas korzystania,
jest to typowy czynsz).

  Ad rem.
  Kto może przypomnieć przepis, na podstawie którego nie wolno
np. zastawiać czyjegoś samochodu?

IMVHO mamy dokładnie taki sam układ - samochód nie może wyjechać
z powodu czyjejś czynności.
  A to czy ma znaczenie czy powodem jest zastawienie czy blokada
wyjdzie, jak przepis ktoś zapoda, bo zapomniałem gdzie jest :D

Jak byla kwestia na dziko parkujacego samochodu na mojej np. dzialce
budowlanej, ktory obstawie tranportem pustakow, to ogolna opinia
glosila, ze popelniam wykroczenie.

  Ano właśnie.
  Dlatego "przepis podać proszę". Uprzejmie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-19 12:01:04
Autor: szerszen

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1002191037110.2728quad...

 Gotfryd utknął w połowie wątku, i nie umie znaleźć (jak dotąd) żadnego
przesądzającego *przepisu*.

bo moze godfryd zle szuka ;)

 Kto może przypomnieć przepis, na podstawie którego nie wolno
np. zastawiać czyjegoś samochodu?

dokopalem sie do art. 348 kc, z ktorego wynika, ze dlatego, ze nie nastapilo przeniesienie posiadania, czyli przekazanie kluczykow i dokumentow, tak to jest w uzasadnieniu jednego znalezionego przezemnie wyroku

natomiast kwestia blokad, wbrew temu co twierdzi lawa i zly, nie wynika z przytaczanych paragrafow, tylko z tego "art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchy drogowym - Dz. U. z 2005r., Nr 108, poz. 908 - j.t."

Data: 2010-02-19 12:06:39
Autor: Andrzej Lawa
Gotfryd Smolik news pisze:

 Kto może przypomnieć przepis, na podstawie którego nie wolno
np. zastawiać czyjegoś samochodu?

Pierwsze z brzegu - prawo o ruchu drogowym - chyba niezbyt pasuje do tej
sytuacji...

Data: 2010-02-19 11:10:05
Autor: Smok Eustachy
Podanie o przepis, było: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Dnia Fri, 19 Feb 2010 12:06:39 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Gotfryd Smolik news pisze:

 Kto moĹźe przypomnieć przepis, na podstawie ktĂłrego nie wolno
np. zastawiać czyjegoś samochodu?

Pierwsze z brzegu - prawo o ruchu drogowym - chyba niezbyt pasuje do tej
sytuacji...

Przy czym zastawianie to coś innego niż blokada. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 14:02:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 19 Feb 2010, Smok Eustachy wrote:

Przy czym zastawianie to coś innego niż blokada.

  Wyraźnie zmierzałem do literalnego poznania przepisu - dajmy
na to, wjeżdża ktoś na prywatne podwórze i zostaje zastawiony.
  Czy jakikolwiek przepis staje w jego "obronie"?
  Jeśli tak - jak on *BRZMI* - bo od jego brzmienia będzie
zależało, czy "w świetle prawa" będzie to co innego niż
blokada, czy jednak to samo (taki sam czyn).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-23 14:21:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
Andrzej Lawa pisze:
Gotfryd Smolik news pisze:

 Kto może przypomnieć przepis, na podstawie którego nie wolno
np. zastawiać czyjegoś samochodu?

Pierwsze z brzegu - prawo o ruchu drogowym - chyba niezbyt pasuje do tej
sytuacji...

w PoRD jest mowa o niezastawianiu prawidlowo zaparkowanego samochodu....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-02-18 18:06:25
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 15:11:09
Autor: RadoslawF
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 15:14:08
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 15:58:14
Autor: RadoslawF
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 15:59:35
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 11:33:11
Autor: zly
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:03:30
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 12:35:54
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:54:44
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:02:18
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:20:34
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 23:40:09
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:4b7d2c39$1news.home.net.pl...

W twoim, najwyraźniej nieprzemyślanym, tekście.

jak widac masz problemy z czytaniem

Raczej ty z myśleniem.

Dlaczego policja ma mieć w d*.*ie łamanie prawa tylko dlatego, że ma ono
miejsce na terenie prywatnym?

Data: 2010-02-19 08:27:51
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7dc1canews.home.net.pl...

Dlaczego policja ma mieć w d*.*ie łamanie prawa tylko dlatego, że ma ono
miejsce na terenie prywatnym?

ale mnie o to nie pytaj, tylko policji

Data: 2010-02-19 08:31:50
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

[...]

W takim razie dlaczego powołujesz się na jeden konkretny przykład
niekompetencji ilenistwa policjantów aby "uzasadnić" rzekomą legalność
zamachu na czyjeś mienie na terenie prywatnym, hmm?

Data: 2010-02-19 09:21:48
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e3e55news.home.net.pl...

W takim razie dlaczego powołujesz się na jeden konkretny przykład
niekompetencji ilenistwa policjantów aby "uzasadnić" rzekomą legalność
zamachu na czyjeś mienie na terenie prywatnym, hmm?

czytasz ta grupe tak samo jak ja i wiesz ze to nie jedyny przyklad niekompetencji, na wlasnym uchu masz przyklad niekompetencji wymiaru sprawiedliwosci, wiec czego ci jeszcze jako dowod potrzeba?

Data: 2010-02-19 10:09:56
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

czytasz ta grupe tak samo jak ja i wiesz ze to nie jedyny przyklad
niekompetencji, na wlasnym uchu masz przyklad niekompetencji wymiaru
sprawiedliwosci, wiec czego ci jeszcze jako dowod potrzeba?

Akurat policjanci byli bardzo kompetentni. A dalej cóż - kasa trafiła
tam, gdzie trzeba.

Na korupcję niewiele poradzisz.

Data: 2010-02-19 10:24:14
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e5553news.home.net.pl...

Akurat policjanci byli bardzo kompetentni.

wyjatkowo w twoim przypadku, a w tym watku nie byli kompetentni

Data: 2010-02-19 10:37:16
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

[...]

Z reguły policjanci raczej starają się stanąć po stronie prawa i
zdrowego rozsądku.

Dopiero niezawisłe urzędasy robią, co chcą.

Data: 2010-02-19 10:38:28
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e5bbbnews.home.net.pl...

Z reguły policjanci raczej starają się stanąć po stronie prawa i
zdrowego rozsądku.

z mojego doswiadczenia wynika, ze ida po najmniejszej lini oporu, czyli bo im sie tak wydaje i co im pan zrobi

Data: 2010-02-18 12:44:47
Autor: zly
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:57:32
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 12:04:47
Autor: Smok Eustachy
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:07:32
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legal na? Jachyba śnię

Data: 2010-02-18 13:24:19
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywa tnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:03:42
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legal na? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:17:23
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywa tnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 23:45:49
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
szerszen pisze:

Nie na stacje. Na parking.

ale tu mamy stacje, i wlasnie debilom ktorzy mysla ze to parking, trzeba
uswiadamiac ze jest inaczej

Teraz twierdzisz, że nie było miejsc do parkowania (czyli parkingu) i
sobie stali blokując dystrybutory?

Nikt tu nie popiera zajmowania miejsc parkingowych wbrew woli
właściciela. Tutaj chodzi o METODY tego właściciela!

ale metody sa jak najbardziej ok, dlaczego probujesz caly ciezar walki o

Jak już wspominałem - lubisz metody bandyckie.

swoje przewalic na wlasciciela gruntu, jakby wszyscy zachowywali sie
zgodnie z ogolno przyjetymi normami spolecznymi, nie bylo by blokad i
tego problemu

Oj, co się będzie ten biedny właściciel szczypać - powinien zastrzelić i
już, nie? ;->

Celowo kłamiesz, czy zwyczajnie nie rozumiesz, co się do ciebie pisze?

ja doskonale rozumiem zwiazek przyczynowo skutkowy calego zajscia,
dlatego nie zgadzam sie z wami w kwesti obciazenia wlasciciela
konsekwencjami czyjejs bezmyslnosci

Hęęę??? O czym ty TERAZ bredzisz?

I dlaczego (celowo) wycinasz fragment zawierający twoje oszczerstwo?

Data: 2010-02-19 08:31:12
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7dc31e$1news.home.net.pl...

Teraz twierdzisz, że nie było miejsc do parkowania (czyli parkingu) i
sobie stali blokując dystrybutory?

to nie byly miejsca parkingowe, do postawienia samochodu i pojscia do pracy, to byly miejsca postojowe dla klientow, aby mogli sobie zalatwic wszystko na stacji bez blokowania dystubutora

co do parkowania pod dystrybutorami, to juz ci udowodnilem, ze nie przeczytales, albo nie zrozumiales

Jak już wspominałem - lubisz metody bandyckie.

to ze ty napiszesz ze sa bandyckie, to nie znaczy ze sie takimi stana, sa to za to metody skuteczn

dziwne ze jakos bandyckie metody zajmowania cudzej wlasnosci w postaci wielogodzinnej okupacji swoim autem, cie tak nie raza

Hęęę??? O czym ty TERAZ bredzisz?

o tym, czego od poczatku tej dyskucji nie jestes w stanie pojac

I dlaczego (celowo) wycinasz fragment zawierający twoje oszczerstwo?

biore przyklad z ciebie

Data: 2010-02-19 08:57:23
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

to nie byly miejsca parkingowe, do postawienia samochodu i pojscia do
pracy, to byly miejsca postojowe dla klientow, aby mogli sobie zalatwic
wszystko na stacji bez blokowania dystubutora

Co nie przeszkadzało w blokowaniu także tych klientów.

[...]

Nie staną się. One są bandyckie.

sa to za to metody skuteczn

Podobnie jak i inne stosowane przy wymuszaniach haraczy.

dziwne ze jakos bandyckie metody zajmowania cudzej wlasnosci w postaci
wielogodzinnej okupacji swoim autem, cie tak nie raza

Primo: nie bandyckie bo z reguły wynikające z nieświadomości.
Secundo: nie mówię, wbrew temu co kłamliwie implikujesz, że takie
parkowanie wbrew woli właściciela jest OK. ALE są inne metody. Analogia:
próbuję ciebie doprowadzić do prawdy słowami. Ale skutecznie i szybko
mógłbym ciebie zmusić do przytaknięcia moim słowom, jakbym pojechał z
kilkoma karkami, porwał cię, solidnie skatował i tak zastraszył, że
zgodziłbyś się na wsyzstko. Metoda skuteczna. Poprzesz ją?

Hęęę??? O czym ty TERAZ bredzisz?

o tym, czego od poczatku tej dyskucji nie jestes w stanie pojac

No cóż - jednej rzeczy na pewno nie mogę pojąć: jak możesz uważać, że
twoje prymitywne manipulowanie cytatami i kłamstwa kogokolwiek nabiorą?

I dlaczego (celowo) wycinasz fragment zawierający twoje oszczerstwo?

biore przyklad z ciebie

I znowu bezczelnie kłamiesz.

Data: 2010-02-19 09:32:54
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e4454news.home.net.pl...

Co nie przeszkadzało w blokowaniu także tych klientów.

no niestey, to ze ktos zatankowal, nie oznacza ze moze tam sterczec godzinami :)
zrozum wreszcie, nie twierdze ze wszystko jest pieknie, sadzac z artukulu oznakowanie jest, ale pewnie tez niedostatecznie widoczne, ale jak najbardziej popieram walke za pomoca blokad z rozmaitej masci cwaniakami, co to mysla, ze cala okolica to ich miejsce parkingowe

co do parkowania pod dystrybutorami, to juz ci udowodnilem, ze nie
przeczytales, albo nie zrozumiales

LOL

nie ma co LOLac, ale jak to ty klamczyszku, do bledu przyznac sie nie potrafisz, tylko odwracasz kota ogonem

Primo: nie bandyckie bo z reguły wynikające z nieświadomości.

jakiej nieswiadomosci, tego ze stacja benzynowa to nie sluzbowe miejsce parkingowe?
jaja sobie robisz?

Secundo: nie mówię, wbrew temu co kłamliwie implikujesz, że takie
parkowanie wbrew woli właściciela jest OK. ALE są inne metody.

tak, sa, mniej skuteczne, trwajace duzo dluzej i obciazajace wlasciciela dodatkowymi kosztami, dlaczego wszystkie koszty debilizmu parkujacych, ma ponosic wlasciciel terenu?

Analogia: próbuję ciebie doprowadzić do prawdy słowami.

ale do jakiej prawdy, do tego ze zakladanie blokad jest niezgodne aktualnym stanem prawnym?
do tego nie musisz mnie przekonywac czy doprowadzac, ja to wiem

a teraz co do zakladajacych blokady, ich metody nie sa "bandyckie bo z reguły wynikające z nieświadomości", oni tylko chca moc dysponowac swoja wlasnocia zgodnie ze swoim pomyslem na biznes, bez "boksowania" sie z debilami za kierownica

No cóż - jednej rzeczy na pewno nie mogę pojąć: jak możesz uważać, że
twoje prymitywne manipulowanie cytatami i kłamstwa kogokolwiek nabiorą?

biore przyklad z mistrza - ciebie

I znowu bezczelnie kłamiesz.

j.w.

Data: 2010-02-19 09:46:42
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Co nie przeszkadzało w blokowaniu także tych klientów.

no niestey, to ze ktos zatankowal, nie oznacza ze moze tam sterczec
godzinami :)

Nawet jeśli w tym czasie posila się w stacyjnym bistro?

zrozum wreszcie, nie twierdze ze wszystko jest pieknie, sadzac z
artukulu oznakowanie jest, ale pewnie tez niedostatecznie widoczne, ale

No, wreszcie zaczynasz trochę myśleć.

jak najbardziej popieram walke za pomoca blokad z rozmaitej masci
cwaniakami, co to mysla, ze cala okolica to ich miejsce parkingowe

Oraz bogu ducha winnymi ludźmi, którzy zwyczajnie przegapili jakąś
niewidoczną tabliczkę z enigmatycznym zapisem.

[...]

Potrafię, jeśli takowy popełnię i to zauważę albo ktoś mi to wytknie i
uzasadni. Ty niestety starasz się tylko zamotać manipulując cytatami i
kłamiąc - więc nawet jeśli gdzieś w czymś się pomyliłem - lub np. ty
mnie nie zrozumiałeś - ciężko mi się do tego odnieść.

Primo: nie bandyckie bo z reguły wynikające z nieświadomości.

jakiej nieswiadomosci, tego ze stacja benzynowa to nie sluzbowe miejsce
parkingowe? jaja sobie robisz?

Pisałem już. Nie zgrywaj sklerotyka.

[...]

Bo i tak je odzyska, nie narazi się na konsekwencje łamania prawa,
sprawi dobre wrażenie i nie spowoduje zaognienia sytuacji będącej zwykłą
pomyłką a nie celową bezczelnością.

[...]

No coś takiego. Czyli popierasz łamanie prawa. Nareszcie się przyznałeś.

[...]

Hmm... I teraz mam dylemat, może mi pomożesz: czy powinienem stosować
metody legalne, czyli zignorować twoje kłamstwa lub ewentualnie użerać
się w sądzie, czy też dyskretnie ciebie "zniknąć"? ;-> Ta ostatnia
metoda na pewno była by tania, szybka i skuteczna ;->

Jednakowoż masz szczęście - w odróżnieniu od ciebie czy twoich
bandyckich idoli ze stacji nie uznaję stosowania bandyckich metod "bo są
skuteczne".

A na sądzenie się z takim małym gnojkiem jak ty zwyczajnie nie mam czasu.

Data: 2010-02-19 10:36:46
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e4fe5news.home.net.pl...

Nawet jeśli w tym czasie posila się w stacyjnym bistro?

ale zes sie uparl na to bistro, juz napisalem wczesniej, zakladam, ze skoro czas jest taki krotki, to nie ma zadnego bistro

No, wreszcie zaczynasz trochę myśleć.

pisze do ciebie powoli, bo powoli czytasz ;)
skoro nie czytassz pomiedzy wierszami, wywalam kawe na lawe

Oraz bogu ducha winnymi ludźmi, którzy zwyczajnie przegapili jakąś
niewidoczną tabliczkę z enigmatycznym zapisem.

gdzie drwa rabia, wiory leca, musielibysmy miec wieksza wiedze, na temat tego jak wielu jest tych "bogu ducha winnych" aby rozsadzic, czy i tym razem nie trafil sie jakis cwaniaczek, co to myslal ze mu sie upiecze

ciężko mi się do tego odnieść.

do czego ci sie trudno odniesc, do tego ze twierdziles, ze nie zostawiano samochodu pod dystrybutorem, a zostawiano?

Pisałem już. Nie zgrywaj sklerotyka.

ale gdyby nie bylo tych pierwszych, nie bylo by tych drugich, wiec badz laskaw odniesc sie do meritum, a nie "przypadkowych ofiar"

Bo i tak je odzyska, nie narazi się na konsekwencje łamania prawa,
sprawi dobre wrażenie i nie spowoduje zaognienia sytuacji będącej zwykłą
pomyłką a nie celową bezczelnością.

odzyska, albo i nie odzyska, pewnosci nigdy nie ma i sam dobrze o tym wiesz, a straconego czasu i nerwow nikt mu nie zwroci, kasa to nie wszystko co na tym traci i tez o tym dobrze wiesz

No coś takiego. Czyli popierasz łamanie prawa. Nareszcie się przyznałeś.

w tym wypadku uznaje to za niska szkodliwosc spoleczna czynu ;)
w imie wiekszego dobra

[...]

szkoda ze sie do tego nie odniosles, czyzby nie bylo po twojej mysli?
jednych tlumaczysz nieswiadomoscia, a innych juz ci niewygodnie?

[...]

arnolda i tak nie przebijesz, wiec wybor nalezy do ciebie, miejsce w wikipedi obok buzdygana czeka ;->

Jednakowoż masz szczęście - w odróżnieniu od ciebie czy twoich
bandyckich idoli ze stacji nie uznaję stosowania bandyckich metod "bo są
skuteczne".

mam w zwiazku z tym dac za ciebie na msze, ze mi w swojej wielkiej laskawosci darowales?

A na sądzenie się z takim małym gnojkiem jak ty zwyczajnie nie mam czasu.

i cale szczescie, bo jeszcze sedzia czy sedzina miala by problemy z odroznieniem kto jest mniejszym mlaym gnojkiem

Data: 2010-02-19 10:56:12
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Nawet jeśli w tym czasie posila się w stacyjnym bistro?

ale zes sie uparl na to bistro, juz napisalem wczesniej, zakladam, ze
skoro czas jest taki krotki, to nie ma zadnego bistro

A ja zakładam, że jest. A czas jest krótki, bo właściciel chce sobie
naciągnąć paru frajerów na dodatkową kasę.

Swoją szosą ciekaw jestem, jak to księguje... Może Urząd Skarbowy
powinien to sprawdzić? ;->

[ciach]

[...]

Odpowiedzialność zbiorowa to metoda nazistów - a ty miałeś czelność MNIE
do Gebelsa porównywać...

[ciach]

Pisałem już. Nie zgrywaj sklerotyka.

ale gdyby nie bylo tych pierwszych, nie bylo by tych drugich, wiec badz
laskaw odniesc sie do meritum, a nie "przypadkowych ofiar"

Meritum jest takie, że są inne metody - legalne i etyczne. A ten
zwaniaczek po prostu chciał sobie dodatkowo dorobić.

[ciach]

No coś takiego. Czyli popierasz łamanie prawa. Nareszcie się przyznałeś.

w tym wypadku uznaje to za niska szkodliwosc spoleczna czynu ;)
w imie wiekszego dobra

Bogu dzięki nie jesteś sędzią... chociaż w sumie idealnie byś w to
bagienko się wpasował ;-/

[...]

Naucz się czytać.

[...]

Grozisz mi, szczylku?

[...]

Nie. Wystarczy że sobie uświadomisz, jakie były konsekwencje stosowania
twoich ulubionych metod.

A na sądzenie się z takim małym gnojkiem jak ty zwyczajnie nie mam czasu.

i cale szczescie, bo jeszcze sedzia czy sedzina miala by problemy z
odroznieniem kto jest mniejszym mlaym gnojkiem

Ty. I teraz wiem, jak i przez kogo motywować właściwą decyzję.

Data: 2010-02-19 10:27:17
Autor: Smok Eustachy
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Dnia Fri, 19 Feb 2010 10:56:12 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
/..../
Swoją szosą ciekaw jestem, jak to księguje... Może Urząd Skarbowy
powinien to sprawdzić? ;->

Czy mają stosowne zezwolenia na prowadzenie parkingu płatnego to raz. A dwa jakby mieć kumpli z lawetą i załadować auto w cholerę?
Faktycznie postawa policji z "terenem prywatnym" jest żenująca.

--
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 11:46:04
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e602c$1news.home.net.pl...

A ja zakładam, że jest. A czas jest krótki, bo właściciel chce sobie
naciągnąć paru frajerów na dodatkową kasę.

musialby miec twoja mentalnosc

Meritum jest takie, że są inne metody - legalne i etyczne. A ten
zwaniaczek po prostu chciał sobie dodatkowo dorobić.

sa rowniez metody zmiany prawa, na takie, ktore zalegalizowalo by takie praktyki, a do tego juz wiesz jakie sa jego prawdziw eintencje, no wrozka i psycholog w jednym

Bogu dzięki nie jesteś sędzią... chociaż w sumie idealnie byś w to
bagienko się wpasował ;-/

Naucz się czytać.

po raz kolejny zignorowales, ja wiem ze to burzy twoj swiatopoglad, dlatego takie niewygodne

Grozisz mi, szczylku?

ja tobie?
to narazie ty szczekasz i insynuujesz

w dodatku nerwy ci chlopaku puszczaja

Nie. Wystarczy że sobie uświadomisz, jakie były konsekwencje stosowania
twoich ulubionych metod.

a co ty mozesz wiedziec o moich ulubionych metodach

Ty. I teraz wiem, jak i przez kogo motywować właściwą decyzję.

ty to naprawde jestes jakims malym zakomplesionym leszczem :)

Data: 2010-02-19 12:04:07
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

A ja zakładam, że jest. A czas jest krótki, bo właściciel chce sobie
naciągnąć paru frajerów na dodatkową kasę.

musialby miec twoja mentalnosc

Jesteś niereformowalną zakłamaną gnidą - to oczywiste.

Meritum jest takie, że są inne metody - legalne i etyczne. A ten
zwaniaczek po prostu chciał sobie dodatkowo dorobić.

sa rowniez metody zmiany prawa, na takie, ktore zalegalizowalo by takie

Prawo nie działa wstecz.

[ciach]

Nie. Wystarczy że sobie uświadomisz, jakie były konsekwencje stosowania
twoich ulubionych metod.

a co ty mozesz wiedziec o moich ulubionych metodach

Sam się przyznałeś, jakie popierasz.

Ty. I teraz wiem, jak i przez kogo motywować właściwą decyzję.

ty to naprawde jestes jakims malym zakomplesionym leszczem :)

Nie patrz w lustro jak do mnie piszesz.

Data: 2010-02-19 12:10:13
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7e7016news.home.net.pl...

Sam się przyznałeś, jakie popierasz.

ale nie powiedzialem ze sa moje ulubione klamczuszku

Data: 2010-02-20 15:48:25
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:4b7e7016news.home.net.pl...

Sam się przyznałeś, jakie popierasz.

ale nie powiedzialem ze sa moje ulubione klamczuszku

Popierane. Preferowane. Whatever.

Data: 2010-02-22 08:32:51
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7ff639$1news.home.net.pl...

Popierane. Preferowane. Whatever.

jakby bylo wszystko jedno, to by psy dupami szczekaly

Data: 2010-02-22 12:29:13
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:4b7ff639$1news.home.net.pl...

Popierane. Preferowane. Whatever.

jakby bylo wszystko jedno, to by psy dupami szczekaly

Tobie się to jakoś udaje.

Data: 2010-02-22 13:51:38
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b826a78news.home.net.pl...

Tobie się to jakoś udaje.

oj glupi ty jestes i glupi umrzesz, jak dla mnie eot
sajonara sucker

Data: 2010-02-25 08:30:58
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

[...]

apudzieszdobudy, burku...

Data: 2010-02-18 14:18:24
Autor: zly
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:33:15
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 14:58:32
Autor: zly
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 15:10:09
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 15:21:18
Autor: gacek
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 15:26:13
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 15:55:36
Autor: RadoslawF
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 15:56:56
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 16:19:19
Autor: gacek
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-19 08:31:48
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Użytkownik "gacek" <gaceknews@wp.pl> napisał w wiadomości news:hljlpg$t45$1news.task.gda.pl...

unieruchomiony == niezdatny do użytku. przeczytaj artykuł jeszcze raz.

alez jest zdatny, jak tylko kierowca uisci oplate

Data: 2010-02-18 17:17:06
Autor: Jacek_P
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 15:40:55
Autor: zly
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 15:53:49
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 16:25:26
Autor: zly
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-19 08:37:49
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Użytkownik "zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał w wiadomości news:1jji4li4nqdfw$.dlgpiki.fixed...

Tak, nie ma zastosowania. Nawet kanarom nie wolno ruszyć gapowicza, a co
dopiero tam.

ale samochod to nie czlowiek, a jak widzisz zlodzieja, to mozesz go sila zatrzymac, nawet wbrew jego woli

Nie tobie o tym decydować

mi nie, wlascicielowi terenu

Tak, czekam na sprawiedliwy wyrok w sądzie, a nie wsiowy pogrom z widłami.

to podasz grzecznie swoje dane, albo poczekasz na przyjazd policji, ktora je od ciebie pobierze, a nie uciekniesz jak to w polsce bywa

Nie tobie decydować, możesz spisać numery zgłosić w odpowiednie miejsce

blokada jest skuteczniejsza i daje nauczke na przyszlosc

Teren jest wystawiony do użytku publicznego. Tak samo jak sklepikarzowi nie
wolno decydować kto może wejść, a kto nie do sklepu.

a to oznacze za moge sobie w sklepie rozlozyc spiwor i przenocowac?
przeciez jest wystawiony do uzytku publicznego

Po prostu jesteś oporny. A wystarczyłby jeden proces wytoczony przez
kierowce niezniechęconego gadaniem tępaków.

widac jestes malo przekonywujacy, a co do procesu, sam jestem ciekaw, ale kibicowalbym stacji

Odpowiadasz pytaniem na pytanie. Szkoda, że nie na temat. Wtedy jest
obywatelskie zatrzymanie.

i tu masz obywatelskie zatrzymanie i to nawet nie clzowieka, a auta

Pytam ponownie: Czy mogę go zamknąć w piwnicy tak
długo jak mi się podoba, żeby nie bawić się w sądy, zeznania, papierki, etc

ale tutaj chlopaku nikt nie zatrzymuje auta na dowolny czas, tylko na czas do wniesienia stosownej oplaty, lub do przyjazdu policji, tak jak sam napisales w przypadku obywatelskiego zatrzymania

Data: 2010-02-19 10:56:26
Autor: zly
Dnia Fri, 19 Feb 2010 08:37:49 +0100, szerszen napisał(a):

ale samochod to nie czlowiek,

m.in dlatego też nie ma mowy o obywatelskim zatrzymaniu

a jak widzisz zlodzieja, to mozesz go sila zatrzymac, nawet wbrew jego woli

Już ci Lawa wytłumaczył różnicę

Nie tobie o tym decydować
mi nie, wlascicielowi terenu

A od kiedy to właściciel terenu staje się Szachem w arabskim państewku i
wszystko mu wolno?

Tak, czekam na sprawiedliwy wyrok w sądzie, a nie wsiowy pogrom z widłami.
to podasz grzecznie swoje dane, albo poczekasz na przyjazd policji, ktora je od ciebie pobierze, a nie uciekniesz jak to w polsce bywa

Z jakiej racji mam komuś podawać swoje dane? A jak on je zabezpieczy?

Nie tobie decydować, możesz spisać numery zgłosić w odpowiednie miejsce
blokada jest skuteczniejsza i daje nauczke na przyszlosc

Wpierdol jeszcze bardziej. Działasz w mafi?

[...]

W określonych godzinach. Jak się sprzedawwcy nie podoba śpiwór to dzwoni na
policję. Natomiast masz prawo przez cały czas otwarcia sklepu szwędać się
po nim nic nie kupując i "zajmując miejsce" innym klientom

Po prostu jesteś oporny. A wystarczyłby jeden proces wytoczony przez
kierowce niezniechęconego gadaniem tępaków.
widac jestes malo przekonywujacy,

Nie, ty jesteś wyjątkowo oporny. Wydaje ci się, że mieszkamy na dzikim
zachodzie i właścicielowi terenu wolno wszystko.

Odpowiadasz pytaniem na pytanie. Szkoda, że nie na temat. Wtedy jest
obywatelskie zatrzymanie.
i tu masz obywatelskie zatrzymanie i to nawet nie clzowieka, a auta

Lawa tłumaczył

[...]

No to powiem złodziejowi, że go puszczę, jak uiści opłatę. Pytanie zostaje
aktualne.
--
marcin

Data: 2010-02-18 17:15:00
Autor: Jacek_P
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-19 08:38:54
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hljsik$j3s$2srv.cyf-kr.edu.pl...

Zakladanie jakiejkolwiek blokady jest bezprawne,

bo?
podaj paragraf, ktory na moim prywatnym terenie oznakowanym odpowiednio, zabroni zalozenia blokady cwaniakom bezprawnie z niego korzystajacym?

Data: 2010-02-19 09:50:22
Autor: Jacek_P
szerszen napisal:
bo?
podaj paragraf, ktory na moim prywatnym terenie oznakowanym odpowiednio, zabroni zalozenia blokady cwaniakom bezprawnie z niego korzystajacym?

Przejrzyj sobie:
http://forum.powiat-piaseczynski.info/viewtopic.php?p=33318

Tu tez byli lokalni szeryfowie, ktorym sie wydawalo, ze wszystko moga.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-02-19 11:51:44
Autor: szerszen

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hllmsu$8km$3srv.cyf-kr.edu.pl...

Tu tez byli lokalni szeryfowie, ktorym sie wydawalo, ze wszystko moga.

no i na co to ma byc dowod, chyba tylko na nieudolnosc panstwa, ze cwaniak moze wszyskto, a wlasciciel nic

Data: 2010-02-19 11:00:19
Autor: Smok Eustachy
Dnia Fri, 19 Feb 2010 11:51:44 +0100, szerszen napisał(a):

[...]

No to niech postawią szlaban przy wjeździe albo zatrudnią gościa do wydawania kwitków. Czytelnie oznakowany parking płatny i koleś z kasą fiskalną wydający kwitek z godziną rozpoczęcia parkowania. Takie trudne?

--
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 12:09:14
Autor: szerszen

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości news:hllr03$qri$2news.onet.pl...

No to niech postawią szlaban przy wjeździe albo zatrudnią gościa do
wydawania kwitków. Czytelnie oznakowany parking płatny i koleś z kasą
fiskalną wydający kwitek z godziną rozpoczęcia parkowania. Takie trudne?

nie no pewnie, niech sie ogradza, niech wydadza kolejna kase, wlasnie dlatego w polsce nie jest normalnie, bo bez zasiekow sie nie wytlumaczy debilom, ze tu parkowac nie powinni

Data: 2010-02-19 11:17:14
Autor: Smok Eustachy
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Dnia Fri, 19 Feb 2010 12:09:14 +0100, szerszen napisał(a):
/.../
nie no pewnie, niech sie ogradza, niech wydadza kolejna kase, wlasnie
dlatego w polsce nie jest normalnie, bo bez zasiekow sie nie wytlumaczy
debilom, ze tu parkowac nie powinni

Polska się pisze z dużej litery. Jak się chce robić parking płatny to się robi parking płatny. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 12:31:24
Autor: szerszen

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości news:hllrvq$qri$4news.onet.pl...

Polska się pisze z dużej litery. Jak się chce robić parking płatny to się
robi parking płatny.

to ze otworze warsztat samochodowy, na ktorym wyznacze miejsca parkingowe dla klientow, nie oznacza, ze kazdy buc moze tam zaparkowac i pojsc do pracy, czy do domu na obiad, kumasz roznice czy dalej bedziesz bredzil?

Data: 2010-02-19 11:36:54
Autor: Smok Eustachy
Dnia Fri, 19 Feb 2010 12:31:24 +0100, szerszen napisał(a):

[...]

Jak za ogrodzeniem to OK. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 12:42:20
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywa tnym legalna? Ja chyba śnię

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości news:hllt4m$qri$5news.onet.pl...

Jak za ogrodzeniem to OK.

nawet jesli nie bedzie to za ogrodzeniem, nie ma to znaczenia

Data: 2010-02-19 11:57:22
Autor: Smok Eustachy
Dnia Fri, 19 Feb 2010 12:42:20 +0100, szerszen napisał(a):

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości

Jak za ogrodzeniem to OK.

nawet jesli nie bedzie to za ogrodzeniem, nie ma to znaczenia

Jak nie za ogrodzeniem to może być różnie. Jak te całe apelansy napisały nie można stosować blokady, tylko funkcjonariusze mogą. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 13:05:02
Autor: szerszen

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości news:hllub2$qri$6news.onet.pl...

Jak nie za ogrodzeniem to może być różnie.

nie, mam byc tak jak chce wlasciciel, bo to jego teren i on nim dysponuje

Jak te całe apelansy napisały
nie można stosować blokady, tylko funkcjonariusze mogą.

ale co ma piernik do wiatraka, nie o blokadach teraz rozmawiamy

Data: 2010-02-19 12:10:32
Autor: Smok Eustachy
Dnia Fri, 19 Feb 2010 13:05:02 +0100, szerszen napisał(a):

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości

Jak nie za ogrodzeniem to może być różnie.

nie, mam byc tak jak chce wlasciciel, bo to jego teren i on nim
dysponuje

A jak ma służebność założoną? Np?

Jak te całe apelansy napisały
nie można stosować blokady, tylko funkcjonariusze mogą.

ale co ma piernik do wiatraka, nie o blokadach teraz rozmawiamy

Popatrz na tytuł wątku. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 13:59:06
Autor: szerszen

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości news:hllv3o$qri$7news.onet.pl...

A jak ma służebność założoną? Np?

a jak tam bedzie przedszkole?
w przyszlosci?

przestan, bo to juz przestaje byc smieszne

Popatrz na tytuł wątku.

ale nie rozmawiamy teraz o blokadach, tylko o parkowaniu na cudzym terenie

Data: 2010-02-19 13:03:36
Autor: Smok Eustachy
Dnia Fri, 19 Feb 2010 13:59:06 +0100, szerszen napisał(a):

[...]

Po pierwsze to o blokadach a po drugie to już tłukłem do głowy, że prywatne może być publiczne z dodaniem prawniczego slangu.
--
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 14:03:41
Autor: szerszen

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości news:hlm278$qri$8news.onet.pl...

Po pierwsze to o blokadach a po drugie to już tłukłem do głowy, że
prywatne może być publiczne z dodaniem prawniczego slangu.

przestan juz bredzic, przeczytaj ponownie kilka ostatnich postow, to sie zorientujesz, ze temat miedzy nami zboczyl z blokad, i wszedl wlasnie na parkowanie na cudzej wlasnosci

Data: 2010-02-19 13:08:29
Autor: Smok Eustachy
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:03:41 +0100, szerszen napisał(a):
/.../

przestan juz bredzic, przeczytaj ponownie kilka ostatnich postow, to sie
zorientujesz, ze temat miedzy nami zboczyl z blokad, i wszedl wlasnie na
parkowanie na cudzej wlasnosci

Jeśli ta własność jest dostępna publicznie to można. Tłumacze kolejny raz. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-02-19 14:11:05
Autor: szerszen

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości news:hlm2gd$qri$9news.onet.pl...

Jeśli ta własność jest dostępna publicznie to można. Tłumacze kolejny
raz.

a ja ci tlumacze ze nie, dalem nawet przyklad, ktory raczyles zignorowac

Data: 2010-02-19 14:10:07
Autor: Herald
[...]

Sęk w tym że wówczas (bez ogrodzenia) trudno przypadkowemu
kierowcy/przechodniowi/człowiekowi zgadnąć gdzie się rozpoczyna/kończy
czyjś teren.
Dlaczego istnieją granice i przejścia graniczne? :)
Nie wystarczy że Polak wie ze to "jego ziemia"?  ;P

Data: 2010-02-19 14:12:42
Autor: szerszen

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:by5c5bh61po$.fwe38n46wsle$.dlg40tude.net...

Sęk w tym że wówczas (bez ogrodzenia) trudno przypadkowemu
kierowcy/przechodniowi/człowiekowi zgadnąć gdzie się rozpoczyna/kończy
czyjś teren.

wystarczy tabliczka przy wjezdzie, aby byla jasnosc, ogrodzenie nie jest potrzebne, dziwilem sie tym wszystkim nowobudowanym gettom, ale jak czytam takie wpisy, to coraz mniej sie dziwie

Data: 2010-02-22 11:10:46
Autor: Herald
Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:12:42 +0100, szerszen napisał(a):

Sęk w tym że wówczas (bez ogrodzenia) trudno przypadkowemu
kierowcy/przechodniowi/człowiekowi zgadnąć gdzie się rozpoczyna/kończy
czyjś teren.

wystarczy tabliczka przy wjezdzie, aby byla jasnosc,

I teraz tak jak w "pierwszej miłości" - Patryk zaparkował na miejscu
NORMALNYM, ale cień jego tablicy rejestracyjnej rzucał się na miejsce
przeznaczone dla inwalidów - i za to mu policjant przypierdolił mandat :)))

Hehe - wystarczy tabliczka powiadasz.... heheh :)

Data: 2010-02-19 14:12:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Blokada kół na terenie prywa tnym legalna? Ja chyba śnię
On Fri, 19 Feb 2010, szerszen wrote:

nie, mam byc tak jak chce wlasciciel, bo to jego teren i on nim dysponuje

  Prawo nakłada na właścicieli sporo różnorakich ograniczeń, a *dzisiejsze*
prawo w ogóle całkiem sporo odeszło od prawa rzymskiego w dziedzinie
rozumienia "własności".
  Zacznij od wersji właściciela który ma niechcianego lokatora.
  I to najlepiej "dzikiego lokatora", który wprowadził się bez umowy,
będziesz miał jasny obraz różnicy między tym co właściciel może
chcieć a co może.

Jak te całe apelansy napisały
nie można stosować blokady, tylko funkcjonariusze mogą.

ale co ma piernik do wiatraka, nie o blokadach teraz rozmawiamy

  A nie o różnicy między tym, co właściciel CHCE, a tym co
właściciel MOŻE?
  Oczywiscie, że właściciel może sobie 'nie życzyć'.
  Pytaniem jest, jak może to "nieżyczenie sobie" wyegzekwować.

  I pamiętaj o drugim końcu kija - jak staniesz w dowolnym miejscu,
które nie jest oznaczone tabliczką "teren miasta XXX", to być
może stoisz na terenie prywatnym, którego "właściciel sobie
nie życzy" (czegoś).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-19 14:59:46
Autor: szerszen

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1002191407440.2728quad...

[...]

no tu na szczescie od kilku dni pojawila sie rysa na betonie ;)
co prawda trzeba podjac odpowiednie srodki "ostroznosci" za wczasu, ale mozna juz eksmitowac wszystkich, bez wzgledu na to czy to kobita w ciazy, dzieci, czy niepelnosprawni i bez wzgledu na pore roku

 Pytaniem jest, jak może to "nieżyczenie sobie" wyegzekwować.

no wlasnie kopiac w necie rozmaite orzecznictwo, dochodze do wniosku, ze zyjemy w jakims paranoicznym kraju, gdzie autentycznie prawo stoi po stronie tego co nariusza cudza wlasnosc

Data: 2010-02-19 15:21:45
Autor: Jotte
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
W wiadomości news:hlm5km$8e5$1news.task.gda.pl szerszen
<szerszen@tlen.pl> pisze:

no wlasnie kopiac w necie rozmaite orzecznictwo, dochodze do wniosku, ze zyjemy w jakims paranoicznym kraju, gdzie autentycznie prawo stoi po
stronie  tego co nariusza cudza wlasnosc
Nie każdy przedmiot własności i nie każda jej forma ma takie samo znaczenie.

--
Jotte

Data: 2010-02-19 23:31:09
Autor: pmlb

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hlluth$ur7$1news.task.gda.pl...

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@eustachy.pl> napisał w wiadomości news:hllub2$qri$6news.onet.pl...

Jak nie za ogrodzeniem to może być różnie.

nie, mam byc tak jak chce wlasciciel, bo to jego teren i on nim dysponuje

Gdyby takl bylo to z domu bys nie wyszedl bo za kazdym przejsciem na druga strone ulicy musial bys placic.
Dopiero byl by to kraj absurdu...
Zupelnie nie kumam o co ci biega?
Chcesz giwery i strzelac do kazdego kto nadepnie ci na dzialke?
Za duzo chyba filmow amerykanskich sie naogladales. Pamietaj ze film to rozrywka i nic nie ma wspolengo z zyciem.

Data: 2010-02-22 02:18:34
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Za duzo chyba filmow amerykanskich sie naogladales. Pamietaj ze film to
rozrywka i nic nie ma wspolengo z zyciem.

Moje zycie to rozrywka, czy ma cos wspolnego z filmem?

Data: 2010-02-18 23:53:44
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
szerszen pisze:

Nie oddam ci samochodu dopóki nie zapłacisz

a slyszales o "obywatelskim zatrzymaniu" czy jak sie to tam nazywa?

Obywatelskie zatrzymanie? Przy roszczeniu cywilnym???

Ignorancja, jaką prezentujesz, nie ma dna...

[ciach]

ok, odniose sie do twojego przykladu, przychodzisz do twojego domu,
widzisz wlamywacza, wolno ci go zatrzymac do przyjazdu policji, nawet
przykuwajac do kaloryfera, czy musisz go wypuscic, bo to ogranicza jego
wolnosc?

Ręce opadają... Włamanie to przestępstwo i wtedy faktycznie istnieje
możliwość zatrzymania obywatelskiego. Natomiast przestępstwem nie jest
jakaś rzekoma cywilna wierzytelność.

Równie dobrze TPSA mogłaby przysyłać byczków do wymuszania siłą
pieniędzy rzekomo jej winnych ("dawaj kasę, bo inaczej ciebie nie puszczę").

Data: 2010-02-18 23:49:51
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
szerszen pisze:

Na przykład art191 kk oba paragrafy,

gdzie tu masz przemoc czy grozby?

Jak cię zakuję w kajdanki, to dla ciebie nie będzie to przemoc? A
przecież to tylko taka niewinna blokada...

może być art 278/1,

tu juz wybitenie poplynales, nie ma mowy o zaborze rzeczy

Taaak? Jeździsz sobie rowerkiem. Mi się to nie podoba - zabieram ci
rowerek. Trzymam i nie puszczę go, póki mi haraczu nie zapłacisz.

Wg. ciebie to nie jest zabór rzeczy?

art 284/1. Lecimy

i jak wyzej, nie mam mowy o przywlaszczeniu

No, to może faktycznie było nieco naciągane.

dalej art288/1

jak wyzej, nie mam mowy o zniszczeniu

Tak? A ta rysa, której wcześniej nie było, a mogła powstać przy
zakładaniu tego metalowego złomu?

[ciach]

Powiedz mi. Jakim cudem wszystkie stacje poza tymi kilkoma problemu nie
widzą?

a powiedz mi ile znasz takich stacji, stojacych w sadziedztwie biurowcow
z deficytem miejsc parkingowych dla pracownikow?

Hmmm.... Wszystkie w większych miastach.

Lepiej bawić się w Punishera i samemu wymierzać sprawiedliwość.

nie, lepiej nadstawic drugi policzek i jeszcze im rozdawac darmowa kawe

Ty na prawdę jesteś zbyt głupi, żeby nie popadać w skrajności?

Doprawdy zabawne.

nie, smutne, ze ludzie musza siegac po blokady, aby wmymusic na innych
odrobine kultury

ROTFL

Chamskie wymuszanie kultury...

Data: 2010-02-18 23:41:40
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
szerszen pisze:

bo nie mają do tego prawa...

bo co im tego zabrania?

Przepisy. Naruszenie posiadania.

Dasz do siebie adres? Wpadnę i wezmę sobie parę rzeczy. Oczywiście po tym
jak wcześniej zatankuje na stacji i odjadę nie płacąc. Ciecie z
interwencji
może i tak powiedzą, ale oni akurat nie są żadnym autorytetem

ale co ty bredzisz, twierdzisz ze nie maja prawa zakladac blokad,
policja w tym artykule zostala wezwana, jaka byla odpowiedz, myslisz ze

W policji też się może trafić niekompetentny idiota.

jak bedzie sytucja hipotetyczna, ze wezwiesz ich bo ktos stal dluzej niz
godzine i nie chce zaplacic za parkowanie, to odpowiedz bedzie inna,
pomijam juz fakt, jak wyobrazasz sobie zatrzymanie kogos na stacji do
czasu przyjazdu policji, kolczatki maja rozstawiac, albo blokowac wyjazd
wszystkim innym samochodom, ganiac sie z nim po stacji?

A po co zatrzymywać? Fotka, numer i normalne wezwanie do zapłaty.

Jakoś innym się to udaje.

Data: 2010-02-19 10:02:19
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
szerszen pisze:

nie, to jedyne rozsadne wyjscie, jak sobie wyobrazasz sciagniecie oplat,
jesli ktos bedzie mogl sobie odjechac samochodem bez problemu?
sila go zatrzymasz? ;)

Tia... Zatrzymywanie siłą jest złe? A przecież ta blokada to właśnie
zatrzymanie siłą!

Data: 2010-02-18 11:20:50
Autor: Przemysław Bernat
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:49:20
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 07:15:53
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:28:22
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 14:04:50
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:34:41
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 23:56:25
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
szerszen pisze:

Z tego, co widać na tej zamazanej plamie, można mieć wrażenie, że jest
to jeden kompleks z trawniczkiem po środku.

z trawniczkiem posrodku ;)
dobre, a nie przyszlo ci do glowy, ze to wlasnie granica?

Równie dobrze może być ozdoba. Plan geodezyjny całej Polski mało kto
nosi przy sobie.

ze jakby to byl jeden komplesk to pewnie trawniczka by nie bylo, albo
bylby przejazd,

Jakiś przepis o tym mówi?

przejscie?

Przejścia tam jakieś są - po bokach.

Data: 2010-02-19 08:44:35
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7dc599$1news.home.net.pl...

ze jakby to byl jeden komplesk to pewnie trawniczka by nie bylo, albo
bylby przejazd,

Jakiś przepis o tym mówi?

logika?

Przejścia tam jakieś są - po bokach.

no pewnie, a przejazd ulica :)

Data: 2010-02-19 09:05:50
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

ze jakby to byl jeden komplesk to pewnie trawniczka by nie bylo, albo
bylby przejazd,

Jakiś przepis o tym mówi?

logika?

Ja się pytam o PRZEPIS. Ogólniedostępny.

Przejścia tam jakieś są - po bokach.

no pewnie, a przejazd ulica :)

No i? Widziałem dziwniejsze rozwiązania architektoniczne.

Data: 2010-02-18 13:56:35
Autor: Przemysław Bernat
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:07:36
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:25:11
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 11:21:13
Autor: Przemysław Bernat
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 11:34:09
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 03:49:36
Autor: BK
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:29:37
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywa tnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 07:14:13
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 13:56:33
Autor: Przemysław Bernat
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 07:41:06
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 17:27:28
Autor: Przemysław Bernat
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:21:45
Autor: pmlb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 07:55:26
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 17:24:29
Autor: Przemysław Bernat
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:51:24
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 10:51:17
Autor: Herald
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 12:54:51
Autor: robertcb
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:30:06
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 13:51:38
Autor: Andrzej Lawa
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:21:50
Autor: szerszen
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 23:59:08
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:4b7d37c9news.home.net.pl...

Przetwornica.

koljene 1,5 stowki,

I tak mam.

pytanie ile aku pociagnie

Ile paliwa starczy. Zdaje się w okolicy jest źródełko ;)

Data: 2010-02-18 13:26:34
Autor: Jacek
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 14:11:27
Autor: M
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię

Data: 2010-02-18 15:18:54
Autor: Jotte
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śnię

Data: 2010-02-18 20:39:15
Autor: Robert Tomasik
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śni

Użytkownik "sensor" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1s2u17o1zcczu$.16lwjc3s9sag$.dlg40tude.net...

Na początek taka mała dygresja. W życiu miałem dwa razy jakiekolwiek spięcia na stacjach paliw, a dość dużo jeźdżę. Obydwa na BP - różnych, by nie było. Ale akurat zawsze zwiazane z płątnością kartą. Raz doliczano prowizję do ceny paliwa, a drugi raz pracownik stacji oświadczył, ze mają od kilku dni zepsuty terminal, więc mam mu zostawić dowó osobisty i jechać sobie do miasta do bankomatu po pieniądze - kilkanaście kilometrów w nocy w obcym mieście. Moi znajomie też miewali różne dziwne kłopoty na stacjach i znowu jakoś dziwnie zawsze tyczyło to BP - też różnych. A to wodę w paliwie mieli (dwó różnych, ale na tej samej stacji). A to myjka porysowała szybę. Oczywiście moze tobyć przypadek, ale po prostu od kilku lat omijam łukie Stacje tej marki i jakoś problemów nie mam. Przyczyn tego stanu rzeczy nie znam, ot taka uwaga, bo wątek o tej sieci.

[...]

Pytanie, czy znajduje się tam stosowne ogłoszenie.Bo to teren faktycznie prywatny więc opłatę pobierać prawo mają.

[...]

Nie wiem, na ile to wierna relacja. Bo choć generalnie wniosek słuszny, to absolutnie nie parwdą jest, że teren stacji znajduje się poza jurysdykcją Policji.

Ochroniarze stali z boku i obserwowali klientki, które przecież tankowały
na stacji. Po odjeździe policji za 300 złotych odblokowali samochód.

Jeśli była stosowna informacja w sposób widoczny umieszczona, to śmiem twierdzić, że ochroniarze po prostu zastosowali zastaw na rzeczy w celu zabezpeiczenia roszczenia cywilnego.

Nie mogłam uwierzyć w opowieść świadka tego zdarzenia. Na stacjach
benzynowych kierowcy nie tylko tankują paliwo, ale odpoczywają, a niektórzy
śpią w swoich samochodach. I nikt im z tego powodu nie robi wyrzutów.

Cóż, jeszcze jeden powód, by sieć BP omijać i tyle.

[...]

To nie jest zadne wykroczenie.

[...]

A zatem co powie o tych dwóch turystkach?

[...]

A, to już było oszustwo ze strony ochroniarza i przekroczenie uprawnień. Moim zdaniem tu należało wezwać Policję.

[...]

A ja nie. Założenie wcześniej blokady przez pracownika ochrony - moim zdaniem - stanowi przestępstwo, bowiem brak legitymnacji prawnej do tegod ziałania (zastaw na rzeczy ruchomej), zaś samo założenie bezprawne blokady jest czynem zabronionym. Można ewentualnie spierać się o kwalifikację prawną,

Data: 2010-02-18 21:02:25
Autor: Zygmunt
[...]

Taki "dziwny" przypadek też miałem na stacji  BP, jak pamiętam to tylko raz miałem
kłopoty po zatankowaniu gazu do samochodu. Było to na BP. Pomyślałem że staruszek (
samochód) znów nawalał i chciał do warsztatu, krztusił i nie ciągnął.
Na szczęście przez parę dni nie miałem czasu na warsztat i nagle po kolejnym tankowaniu
na nie BP-owej stacji "wyzdrowiał". Więcej na BP niczego nie tankuje.

[...]

A tam jakie tam "przekroczenie", 300 stówy pewnie biorą do własnej kieszeni
od każdego "frajera" i już.

Data: 2010-02-18 21:44:29
Autor: sensor
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śni
Dnia Thu, 18 Feb 2010 20:39:15 +0100, Robert Tomasik napisał(a) w
wiadomości <news:hlk51p$rhs$1inews.gazeta.pl>:

Raz w życiu podczas tankowania pojawiły mi się bańki powietrza w
przezierniku. Stacja odmówiła uznania reklamacji, powiedziano, że to
niemożliwe.
Zgadnijcie - jaka to była stacja? ;-)

Data: 2010-02-18 23:24:36
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "sensor" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1gnyum0qokajk$.53tzoilerotx$.dlg40tude.net...
[...]

A nie straszyli Cię porysowaniem lakieru. Kolega, gdy poszedł do kasjerki i powiedział, że wodę widzi na korku wlewu, to panienka mu odparła, ze jak sobie nie pójdzie, to mu jej koledzy porysują samochód.

Pozostaje się zastanowić, z czego to wynika, bo to już nei może być przypadek. Z tego co się orientuję, to w wypadku PB faktycznie stacja należy do miejscowych przedsiębiorców, którzy jedynie kupują prawo do uzywania znaku BP. Czy którakolwiek inna sieć tak ma? SHELL, ORLEN, PETROCHEMIA na pewno nie. Bo może to przyczyna?

Data: 2010-02-19 06:22:59
Autor: spp
W dniu 2010-02-18 23:24, Robert Tomasik pisze:

[...]

Orlen w dużej części na pewno tak.

--
spp

Data: 2010-02-19 22:17:48
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:hll77l$egv$1news.onet.pl...
[...]

Nie spotkałem się z tym. Najprościej to można sprawdzić po paragonie fiskalnej. Na ORLENACH dostaje się paragony z ORLEN-u.

Data: 2010-02-20 12:38:06
Autor: spp
W dniu 2010-02-19 22:17, Robert Tomasik pisze:

[...]

Co może oznaczać, że Orlen jest właścicielem paliwa w zbiornikach stacji, niekoniecznie zaś stacji benzynowej jako całości. :)

BTW - jutro sprawdzę. :)

--
spp

Data: 2010-02-20 14:45:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 20 Feb 2010, spp wrote:

[...]

  Raczej nie.
  Komisant (czyli ktoś sprzedający czyjeś paliwo) występuje "we własnym
imieniu". Tak cywilnoprawnie jak dla VAT.
  W ogóle przepisy o VAT - a kasy rejestrujące są uregulowane wg ustawy
o VAT, nawet o tzw. "nieVATowca", czyli podatnika *zwolnionego*
lecz jednak *podlegającego* pod VAT - nie są bezpośrednio powiązane
z przejściem własności.
  VAT zasadniczo *nie* uzależnia opodatkowania od rodzaju czynności
(znaczy jej kwalifikacji cywilnoprawnej - sprzedaży, darowizny,
zamiany, pośrednictwa, komisu bądź wręcz wykonania decyzji
administracyjnej a nie czynności cywilnoprawnej), lecz od "wydania",
czyli przeniesienia posiadania (a nie przeniesienia własności);
w ustawie jest to określone:
+++
Art. 7.
1. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
  rozumie się przeniesienie prawa do rozporzšdzania towarami
  jak właœciciel, w tym również: [...]
-- -

  Muszę przyznać, że rzeczywiście podleganie pod kasę rejestrującą
jest uzależnione od sprzedaży (a nie czynności podlegających VAT!),
ale IMVHO za dobrze by było, jakby  dało się tak "obejść" kasy
rejestrujące, albo spowodować że będzą przypisane do innego
podmiotu niż "wydawca" towaru.

BTW - jutro sprawdzę. :)

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-19 12:23:11
Autor: stebi
Robert Tomasik pisze:

[...]

Nie do końca tak jest. BP ma też bardzo dużo stacji "swoich" gdzie cała załoga zatrudniana jest przez BP.
Z mojego doświadczenia (ponad 2 lata pracy tam) powiem, że każdą skargę i sprawę zgłaszajcie w centrali. Pani za kasą Was oleje, kierownik wysłucha i oleje, ale w przypadku zgłoszenia tego w centrali już tak nie będzie.

pozdr.
stebi

Data: 2010-02-19 11:36:16
Autor: Jacek_P
stebi napisal:
[...]

No i to moze byc sprawa kluczowa. BP wbrew pozorom dba o obraz
swojej sieci sprzedazy i tak jak stebi napisal, skargi nalezy
kierowac do centrali, a nie do franszyzobiorcy.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-02-19 12:28:27
Autor: stebi
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śni
Jeszcze wracając do parkowania na takiej stacji. U mnie też był podobny problem, bardzo dużo ludzi zostawiało auto i szło na parę godzin załatwiać swoje sprawy. Kierownictwo twierdziło, że nic im nie może zrobić, bo stacja jest do użytku publicznego. Mimo znaków o odholowaniu, nigdy tego nie uczyniono.
Co do interwencji policji, to policja ma prawo interweniować, ale robią to bardzo niechętnie.

pozdr.
stebi

Data: 2010-02-19 22:21:34
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "stebi" <michalsnielupiespamu@net.pl> napisał w wiadomości news:hllsas$1spa$1opal.icpnet.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

Zgłaszałem w centrali dwa razy. Za każdym razem otrzymałem informację, że to są osobne podmioty i nie mają na to wpływu. Fakt, że to było jakieś 8-9 lat temu, bo o d tego czasu po prostu omijam te stacje. Moze się coś zmieniło.

Data: 2010-02-19 09:02:44
Autor: Piotr [trzykoty]
Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja c hyba śni
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał
Jeśli była stosowna informacja w sposób widoczny umieszczona, to śmiem twierdzić, że ochroniarze po prostu zastosowali zastaw na rzeczy w celu zabezpeiczenia roszczenia cywilnego.

Czy istnieje podstawa prawna zastawu na rzeczy, w takim przypadku?
Czy korzystanie z parkingu to najem?

Data: 2010-02-19 22:19:13
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:hllgj4$e3c$1z-news.wcss.wroc.pl...
[...]

To bardzo dobrze postawione pytania. Moze nie odróżniają konia, który wszedł w szkodę od koni mechanicznych.

Data: 2010-02-21 11:35:54
Autor: kam
W dniu 2010-02-19 09:02, Piotr [trzykoty] pisze:
Czy korzystanie z parkingu to najem?

a nie?

KG

Data: 2010-02-22 05:00:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 21 Feb 2010, kam wrote:

W dniu 2010-02-19 09:02, Piotr [trzykoty] pisze:
Czy korzystanie z parkingu to najem?

a nie?

IMVHO powinien być, ale najwyraźniej takie rozumienie się "nie przyjęło".
  Nic nie poradzę :|
  Traktowane (najwyraźniej) jest jako "inna usługa".
  Była akcja któregoś burmistrza, który postanowił iść tą drogą i skorzystać
z ustawowego prawa zastawu.
  Ale coś ucichło, więc...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-19 12:45:38
Autor: wombi
W dniu 2010-02-18 07:23, sensor pisze:
Uważaj na stację benzynową przy al. Górnośląskiej w Katowicach. Masz tylko

Może ten wyrok zawiera jakieś wskazówki:

WYROK
W  IMIENIU  RZECZYPOSPOLITEJ  POLSKIEJ
Dnia 27 maja  2009 r.

Sąd Apelacyjny w Warszawie VI Wydział Cywilny w składzie:
Przewodniczący – Sędzia  SA    Urszula Wiercińska
Sędziowie:
SA    Małgorzata Manowska (spr.)
SA    Marek Podogrodzki
Protokolant: sekr. sądowy  Marta Kielian
po rozpoznaniu w dniu   27 maja  2009 r. w Warszawie
na rozprawie
sprawy z powĂłdztwa Jacka K.
przeciwko Wspólnocie Mieszkaniowej Woronicza … w Warszawie
o uchylenie uchwały
na skutek apelacji powoda
od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie
z dnia 9 maja 2008 r.
sygn. akt III C  1822/07
I zmienia zaskarĹźony wyrok w ten sposĂłb, Ĺźe:
1. uchyla uchwałę nr 1 z dnia  23 paĹşdziernika 2007r. WspĂłlnoty Mieszkaniowej Woronicza …. w Warszawie w sprawie regulaminu korzystania z drĂłg i ogĂłlnodostępnych miejsc postojowych na terenie osiedla Woronicza Park,
2. zasądza od Wspólnoty Mieszkaniowej Woronicza … w Warszawie na rzecz Jacka K. kwotę 200 (dwieście) zł tytułem zwrotu kosztów procesu,
II  zasądza od WspĂłlnoty Mieszkaniowej Woronicza … w Warszawie na rzecz Jacka K. kwotę 200 (dwieście) zł tytułem zwrotu kosztĂłw postępowania apelacyjnego.

Uzasadnienie

Powód Jacek K. wniósł o uchylenie uchwały nr 1 podjętej przez Wspólnotę Mieszkaniową Woronicza … w Warszawie w dniu 23 października 2007 roku.
Pozwana wniosła o oddalenie powództwa.
Wyrokiem z dnia 9 maja 2008 roku Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił powództwo.
Sąd Okręgowy ustalił, że Jacek K. jest właścicielem lokalu mieszkalnego nr ….. w budynku nr …. przy ulicy Woronicza w Warszawie.
Na terenie osiedla Woronicza … wyznaczone zostały miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów oraz obszary, na których parkowanie pojazdów jest zabronione. Strefy zakazu parkowania wyznaczone zostały na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, wskazującego minimalną odległość miejsc od granicy działki. Droga biegnąca wzdłuż budynku pełni m.in. funkcję drogi przeciwpożarowej i jako taka została oznaczona uwzględniając wytyczne z rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 roku w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych.
W dniu 26 marca 2007 roku Wspólnota Mieszkaniowa nieruchomości przy ul. Woronicza …. w Warszawie podjęła uchwałę numer 4 zatwierdzającą regulamin porządku domowego, w którego pkt. IV znalazły się przepisy dotyczące poruszania się i postoju pojazdów na terenie osiedla. W punkcie III. podpunkt 2 postanowiono, że „parkowanie pojazdów mechanicznych, dozwolone jest tylko w miejscach do tego celu wyznaczonych. Zabrania się parkowania na chodnikach, drogach dojazdowych, oraz trawnikach. W przypadku zaparkowania poza miejscem wyznaczonym będą stosowane sankcje karne w postaci montażu blokady, bądź odholowania na płatny parking strzeżony, na koszt właściciela nieprawidłowo zaparkowanego samochodu”. W powyższej uchwale uregulowano także sposób parkowania pojazdów na terenie osiedla. Powyższej uchwały powód nie zaskarżył.
Na terenie osiedla ciągle są do nabycia miejsca parkingowe po cenie rynkowej. Na osiedlu znajduje się jedynie 10 miejsc postojowych dla gości, na 350 mieszkań. Mimo oznakowania miejsc objętych zakazem zatrzymywania i postoju, wielu mieszkańców parkowało w miejscach zakazanych, przez co utrudniało korzystanie przez innych mieszkańców z nieruchomości wspólnej. Zarząd nieruchomości zgłaszał zawiadomienia o powyższym zarówno do policji, jak i do straży miejskiej, które odmawiały interwencji w związku z zamkniętym charakterem osiedla. Nieprawidłowe parkowanie na terenie osiedla poza niedogodnościami w korzystaniu z nieruchomości pociągało za sobą także konsekwencje o charakterze ekonomicznym obciążające wszystkich mieszkańców.
W związku z licznymi skargami mieszkańców dotyczącymi nagminnego uciążliwego parkowania w miejscach do tego nie przeznaczonych, w dniu 17 września 2007 roku Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej zdecydował o poddaniu pod głosowanie w drodze indywidualnego zbierania głosów uchwały nr 1 w przedmiocie regulaminu korzystania z dróg i ogólnodostępnych miejsc postojowych na terenie osiedla. Zgodnie z punktem 1 przedmiotowego regulaminu opłata za każde zaparkowanie wynosi 100 zł za każdą rozpoczętą dobę, zaś zgodnie z pkt. 3 użytkownik pojazdu wyraża zgodę na unieruchomienie pojazdu (poprzez zastosowanie urządzenia do blokowania kół) jako zabezpieczenia wierzytelności wskazanej w pkt. 1 regulaminu w myśl art. 306 i art. 307 kc. Zgodnie z punktem 2 uchwały wspólnota postanowiła, że opłata wskazana w regulaminie w pierwszej kolejności przeznaczona zostanie na zakup niezbędnych urządzeń unieruchamiających oraz pokrycie kosztów związanych z ich obsługą, nadwyżka zaś zostanie przeznaczona na zasilenie funduszu remontowego wspólnoty.
Powyższa uchwała została podjęta przez wspólnotę w dniu 23 października 2007 w trybie indywidualnego zbierania głosów. Za uchwaleniem uchwały opowiedziała się większość wspólnoty – właściciele posiadający 50,789 % udziałów w częściach wspólnych nieruchomości. Powód był przeciwny uchwaleniu tej uchwały.
Powód, który nie posiada własnego miejsca parkingowego, kiedy nie było wolnych miejsc dla gości, parkował swój samochód na terenie osiedla w miejscach oznaczonych zakazem parkowania. Jedna z koleżanek powoda w nocy nie zauważyła blokady i uszkodziła samochód.
Przed nałożeniem blokady na koła nieprawidłowo zaparkowanego samochodu umieszczano na nim informację o naliczaniu opłaty. Jeżeli dany samochód kolejny raz zaparkował na osiedlu, a posiadano zdjęcie dokumentujące ten fakt, blokowano koła.
Zdaniem Sądu Okręgowego zaskarżona uchwała została podjęta zgodnie z art. 13 ustawy o własności lokali. Regulamin mogą ustanowić w umowie wszyscy właściciele albo organ uprawniony do podejmowania czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu, czyli zebranie przedstawicieli. W pozwanej wspólnocie do wyrażenia zgodny na uchwalenie regulaminu wymagane było podjęcie uchwały w trybie art. 23 ustawy o własności lokali, co zostało w ocenie Sądu I instancji prawidłowo wykonane. Sąd Okręgowy podkreślił ponadto, że regulamin porządku domowego powinien przy tym uwzględniać fakt obowiązku korzystania przez członka wspólnoty z prawa własności lokalu z poszanowaniem interesów osobistych i majątkowych pozostałych właścicieli lokalu.
Sąd Okręgowy zauważył, że każdy właściciel lokalu, w tym także powód, rezydując w dużych aglomeracjach miejskich, gdzie przeważnie występują duże wspólnoty mieszkaniowe, musi się liczyć z ograniczeniami płynącymi z faktu sąsiedztwa z innymi nieruchomościami lokalowymi. To wzajemne oddziaływanie nieruchomości w praktyce wywołuje wiele konfliktów, które wymagają pogodzenia sprzecznych indywidualnych interesów sąsiadów.
Rozdział 3 ustawy o własności lokali określa prawa i obowiązki właścicieli lokali, które można podzielić na dwie kategorie - prawa i obowiązki o charakterze majątkowym i obowiązki o charakterze organizacyjnym. Z powyższego podziału wynika dodatkowy podział na prawa i obowiązki właściciela lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość oraz prawa i obowiązki związane z nieruchomością wspólną.
W granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego właściciel może, z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze społeczno – gospodarczym przeznaczeniem swego prawa. Każdy ze współwłaścicieli jest uprawniony do współposiadania rzeczy wspólnej oraz korzystania z niej w takim zakresie jaki daje się pogodzić ze współposiadaniem i korzystaniem z rzeczy przez pozostałych współwłaścicieli. Nie ulega wątpliwości, że również granicą korzystania z nieruchomości wspólnej przez członka wspólnoty mieszkaniowej jest konieczność respektowania praw pozostałych członków wspólnoty.
W ocenie Sądu Okręgowego nie można zatem przyjąć, że zaskarżona uchwała pozbawia powoda jego prawa do korzystania z nieruchomości wspólnej. Zaskarżona uchwała określa jedynie sposób korzystania zgodny z przeznaczeniem nieruchomości, gdyż droga przeznaczona jest do przejazdu nie zaś do parkowania przez osoby nie posiadające własnych miejsc parkingowych lub ceniących sobie bliskość dostępu do lokalu. Jak zauważył Sąd Okręgowy z własności nieruchomości płyną nie tylko prawa ale i obowiązki, przestrzeganie powszechnie obowiązujących przepisów w tym m.in. wynikających z rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Sąd I instancji nie uwzględnił argumentacji powoda, że jako współwłaściciel on i jego goście mogą parkować w miejscach najbardziej dla niego dogodnych na terenie osiedla, bez uwzględnienia interesów pozostałych mieszkańców. Zdaniem Sądu trudno sobie wyobrazić, że na osiedlu każdy z kilkuset mieszkańców, powołując się na swoje prawa do korzystania z nieruchomości wspólnej, parkuje w miejscu najbardziej dla niego dogodnym, nie zważając na ogólne zasady i normy. I choć powód podniósł, że na osiedlach zamkniętych na terenie Warszawy, panują takie zwyczaje i parkuje się w odległości 5-50 metrów od klatki schodowej, Sąd Okręgowy twierdzeń tych nie podzielił, bowiem znane jest mu z urzędu, że na większości zamkniętych osiedli panuje porządek, a mieszkańcy korzystają z zakupionych miejsc parkingowych, uiszczając za to comiesięczne opłaty.
Zdaniem Sądu I instancji powód domagając się uchylenia zaskarżonej uchwały, domagał się de facto umożliwienia mu parkowania pojazdu na drodze wewnątrzosiedlowej lub chodniku, które nie są do tego przeznaczone, a wręcz z uwagi na konieczność przestrzegania ogólnych norm bezpieczeństwa zabronione.
Sąd Okręgowy uznał, że poprzez wjazd na teren osiedla powód może zaakceptować umowę adhezyjną i przystąpić do niej lub zrezygnować z jej zawarcia, zastaw zaś jako zabezpieczenie wierzytelności jest dopiero następstwem powyższej umowy i do jego ustanowienia z uwagi na to, że rzecz znajduje się w dzierżeniu wierzyciela wystarcza sama umowa, której ważności i skuteczności kodeks cywilny nie uzależnia od zachowania jej formy szczególnej. Powód jako członek wspólnoty mieszkaniowej zna treść podejmowanych uchwał, na całym osiedlu rozmieszczone są zawiadomienia o konsekwencjach parkowania w miejscach niedozwolonych, zaś na samochodach umieszczane zostają zawiadomienia o naliczeniu opłaty i informacja o tym, że przy ponownym skorzystaniu z usługi płatnego parkowania zostanie zastosowana blokada koła. Łamiąc więc wszystkie te zasady i uporczywie postępując wbrew przyjętym regułom powód świadomie narażał się na zastosowanie sankcji.
Ponadto Sąd I instancji zgodził się z argumentacją pozwanej, że opłaty parkingowe nie stanowią zaliczek, o których przeznaczeniu decydują jedynie właściciele lokali, lecz są przychodami wspólnoty mieszkaniowej. Zaś wszelkie pożytki i przychody, których źródłem są elementy wspólne, służą do pokrywania wydatków wspólnoty mieszkaniowej. Wydatki, zaś i koszty związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej to przede wszystkim koszty zarządu nieruchomością wspólną.
Apelację od powyższego orzeczenia złożył powód, domagając się zmiany zaskarżonego wyroku w całości i uwzględnienia powództwa w całości, lub ewentualnie uchylenia zaskarżonego wyroku w całości i przekazania sprawy Sądowi I instancji do ponownego rozpoznania.
Zaskarżonemu orzeczeniu zarzucono naruszenie prawa materialnego t.j. przepisu art. 306 i 307 kc, przez jego błędną wykładnię, a w konsekwencji przyjęcie, że w stanie faktycznym sprawy zapis zaskarżonej uchwały w zakresie zabezpieczenia wierzytelności pozwanej o zapłatę opłąty za parkowanie na ternie osiedla poprzez założenie blokady pojazdu stanowi zgodne z powołanymi przepisami prawa ustanowienie zastawu cywilnego na pojeździe, oraz naruszenie przepisu art. 233 § 1 kpc t.j. sprzeczność istotnych ustaleń Sądu, stanowiących podstawę zaskarżonego wyroku, z treścią zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego, w szczególności poprzez nie znajdujące oparcia w materiale dowodowym sprawy przyjęcie, że wjazd pojazdem na teren osiedla w sytuacji umieszczenia przed bramą wjazdową oraz w innych miejscach informacji o zaskarżonej uchwale stanowi przeniesienie posiadania pojazdu tj. wydanie pojazdu, skutkujące ustanowieniem na pojeździe zastawu cywilnego.

Sąd Apelacyjny zważył, co następuje:
Apelacja jest uzasadniona.
Zgodnie z art. 25 ust. ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku o własności lokali (Dz. U. z 2000r. Nr. 80, poz. 903 j.t.) właściciel lokalu może zaskarżyć uchwałę do sądu z powodu jej niezgodności z przepisami prawa lub z umową właścicieli lokali albo jeśli narusza ona zasady prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną lub w inny sposób narusza jego interesy.
  W ocenie Sądu Apelacyjnego zaskarĹźona uchwała jest sprzeczna z przepisami prawa, co uzasadnia jej uchylenie.
Przede wszystkim, jak słusznie zauważył skarżący, nie sposób zgodzić się z twierdzeniami Sądu I instancji, że możliwe jest ustanowienie zastawu na rzeczy ruchomej t.j. samochodzie poprzez sam wjazd nim na teren zamkniętego osiedla oraz założenie blokady na koło. Zastaw zwykły powstaje w drodze realnej czynności prawnej. Do jego ustanowienia niezbędne jest wydanie rzeczy wierzycielowi. Wydanie rzeczy musi nastąpić w taki sposób, aby wierzyciel mógł przejąć nad nią faktyczne władztwo. Jedynie w przypadku jeśli rzecz już znajduje się we władaniu wierzyciela, do ustanowienia zastawu wystarczy sama umowa (por. E. Gniewek, Komentarz do kodeksu cywilnego, Księga Druga, Własność i inne prawa rzeczowe, Zakamycze 2001). Zgodnie z art. 348 kc przeniesienie posiadania następuje przez wydanie rzeczy. Wydanie dokumentów, które umożliwiają rozporządzenie rzeczą, jak również wydanie środków, które dają faktyczną władzę nad rzeczą, jest jednoznaczne z wydaniem samej rzeczy.
  Samo zablokowanie koła, czyli uniemoĹźliwienie poruszania się pojazdem, nie jest rĂłwnoznaczne z wydaniem rzeczy, nie daje bowiem faktycznego władztwa nad nią. Wierzyciel w takim przypadku nie ma moĹźliwości swobodnego korzystania z przedmiotu zastawu. Nie dysponuje kluczykami, ani dokumentami pojazdu. W dodatku trudno byłoby tu mĂłwić o dobrowolnym oddaniu władztwa, bowiem blokada koła ze swej istoty ma cechy przymusu.
Zawarcie umowy zastawu bez realnego przeniesienia posiadania przedmiotu zastawu powoduje, Ĺźe umowa taka jest bezskuteczna.
Ponadto umowę zastawu zawrzeć ze sobą mogą wierzyciel i właściciel rzeczy obciążonej. Zastaw powstaje w wyniku czynności prawnej przysparzającej, gdyż jej celem i bezpośrednim skutkiem jest przysporzenie korzyści majątkowej osobie, na rzecz której czynność jest dokonywana. Zastaw ma służyć zabezpieczeniu wierzytelności, co ma się realizować w ten sposób, że w przypadku braku dobrowolnej spłaty wierzytelności, wierzyciel będzie mógł dochodzić zaspokojenia z rzeczy będącej przedmiotem zastawu bez względu na to, czyją stała się własnością, i z pierwszeństwem przed wierzycielami osobistymi właściciela rzeczy, wyjąwszy tych, którym z mocy ustawy przysługuje pierwszeństwo szczególne (art. 306 § 1 kc). Tym samym skoro ustanowienie zastawy na rzeczy może skutkować uzyskaniem z niej zaspokojenia wierzytelności, oczywistym jest, że nie może go ustanowić osoba nie będąca właścicielem pojazdu. W przeciwnym wypadku stanowiłoby to niedopuszczalne rozporządzenie majątkiem, przez osobę nie będącą jego właścicielem. Takie rozporządzenie byłoby z oczywistych względów bezskuteczne wobec właściciela pojazdu i tym samym pozbawiałoby wierzyciela możliwości uzyskania zaspokojenia w trybie art. 306 § 1 kc.
Samo zawarcie umowy zastawu może zatem nastąpić w drodze czynności adhezyjnej, nie ulega jednak wątpliwości, że zastawcą rzeczy może być jedynie jej właściciel, a ponadto że umowa ta może dojść do skutku jedynie jeśli zastawnik przejmie władztwo nad rzeczą, co jak wyżej wskazano nie ma miejsca w przypadku zablokowania koła samochodu.
Należy tu również podkreślić fakt, że w związku z zawarciem umowy zastawu wierzyciel nie tylko przejmuje władztwo nad przedmiotem zastawu ale także przyjmuje na siebie odpowiedzialność za ten przedmiot (por. art. 318 kc). Powstaje, zaś uzasadniona wątpliwość czy wspólnota mieszkaniowa stosując, blokadę na koło pojazdu, nie dysponując jednocześnie możliwością pełnego z niego korzystania, ma możliwości zabezpieczenia pojazdu przed skutkami ewentualnych zdarzeń, które mogą wywołać w nim szkodę. Należy tu również mieć na uwadze dysproporcję pomiędzy wysokością zabezpieczonej wierzytelności, a wartością obciążonej zastawem rzeczy. Już choćby z tego powodu należy uznać, że zaskarżona uchwała jest sprzeczna z zasadami prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną, bowiem nakłada na wspólnotę obowiązek, z którego nie może się ona wywiązać i obciąża ją nadmiernym ryzykiem, związanym z ewentualnymi szkodami w unieruchomionych pojazdach.
Abstrahując od powyĹźszych rozwaĹźań naleĹźy rĂłwnieĹź odnieść się do kwestii uprawnień wspĂłlnoty mieszkaniowej do zakładania blokad na koła pojazdĂłw. Dotychczasowy sposĂłb uregulowania w ustawodawstwie kwestii zakładania blokad na koła pojazdĂłw wskazuje na to, Ĺźe tego typu rozwiązanie naleĹźy traktować jako daleko idący środek represji. Wystarczy tu wspomnieć, Ĺźe w rozporządzeniu Rady MinistrĂłw z dnia 22 grudnia 2004 roku w sprawie środkĂłw przymusu bezpośredniego stosowanego przez funkcjonariuszy celnych (Dz. U. Nr 286, poz. 2874) i z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie środkĂłw przymusu bezpośredniego stosowanego przez inspektorĂłw i pracownikĂłw kontroli skarbowej (Dz. U. Nr 96, poz. 845), a takĹźe w uchylonym juĹź rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 stycznia 2000 roku w sprawie usuwania pojazdĂłw i blokowania ich kół (Dz. U. Nr 5, poz. 64) stosowanie blokad na koła pojazdĂłw jest traktowane jako środek przymusu bezpośredniego. Stosowanie tego typu urządzeń, jako środka represji ograniczającego prawo własności pozostaje tym samym w wyłącznej sferze władztwa państwa. Zgodnie z art. 64 Konstytucji RP własność moĹźe być ograniczona tylko w drodze ustawy i tylko w zakresie, w jakim nie narusza ona istoty prawa własności. Środki tego typu mogą być więc stosowane wyłącznie na podstawie wyraĹşnego upowaĹźnienia ustawowego nie budzącego Ĺźadnych wątpliwości. KaĹźda ingerencja w prawo własności stanowi środek ostateczny i moĹźe być dokonywana dopiero w sytuacji, gdy inne środki zawiodą i to tylko ze względu na waĹźną wartość mocniej chronioną (zasada hierarchiczności wartości chronionych przez prawo). Wartością wyĹźej chronioną jest np. interes publiczny, zdrowie czy  Ĺźycie.
W chwili obecnej uprawnieniem do stosowania blokad na koła pojazdów z pewnością dysponują policja i straż miejska/gminna (art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchy drogowym – Dz. U. z 2005r., Nr 108, poz. 908 – j.t.), oraz funkcjonariusze wskazani w w/w rozporządzeniach Rady Ministrów. Żaden zaś przepis nie daje takiego uprawnienia wspólnocie mieszkaniowej czy też innym wynajętym przez nich osobom fizycznym czy prawnym, w szczególności uprawnienia takiego nie daje przepis art. 13 ustawy o własności lokali. Samodzielne przyznanie sobie takiego uprawnienia przez wspólnotę mieszkaniową musi zostać zatem uznane za sprzeczne z prawem, to jest z Konstytucją RP.
W ocenie Sądu Apelacyjnego nie ulega wątpliwości, że powód parkując na terenie wspólnoty poza miejscami do tego wyznaczonymi, w sposób utrudniający korzystanie pozostałym współwłaścicielom z nieruchomości wspólnej narusza zasady przewidziane w art. 13 ustawy o własności lokali, nie usprawiedliwia to jednak stosowania wobec niego, czy wobec kogokolwiek innego, tak rażących sankcji.
Na marginesie powyższych rozważań należy jeszcze zwrócić uwagę na uchybienie przez Sąd Okręgowy przepisowi art. 228 § 2 kpc. Zgodnie z tym przepisem fakty znane Sądowi urzędowo nie wymagają dowodzenia, jednakże sąd powinien na rozprawie zwrócić na nie uwagę stron. Sąd Okręgowy zaś, stwierdził że faktem znanym mu z urzędu jest, że na większości zamkniętych osiedli panuje porządek, a mieszkańcy korzystają z zakupionych miejsc parkingowych, jednak nie poinformował o tym stron na rozprawie. Ponadto do stwierdzenia, że dany fakt jest znany Sądowi z urzędu nie wystarcza ogólnikowe powołanie się na niego, lecz niezbędne jest przytoczenie konkretnego faktu ze wskazaniem sprawy, w której nastąpiło jego stwierdzenie (por. wyrok SN z dnia 6 lutego 1963 roku, III CR 75/62, OSNC 1964/1/18). Powyższe uchybienie procesowe nie miało jednak wpływu na wynik sprawy, bowiem kwestia zachowania się członków innych wspólnot mieszkaniowych nie miała wpływu na zgodność z prawem zaskarżonej uchwały.
W tym stanie rzeczy na podstawie art. 386 § 1 k.p.c. należało orzec jak w sentencji wyroku.

Data: 2010-02-19 14:32:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 19 Feb 2010, wombi wrote:

2. zasądza od Wspólnoty Mieszkaniowej Woronicza  w Warszawie na rzecz Jacka K. kwotę 200 (dwieście) zł tytułem zwrotu kosztów procesu,
II  zasądza od Wspólnoty Mieszkaniowej Woronicza  w Warszawie na rzecz Jacka K. kwotę 200 (dwieście) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania apelacyjnego.

  Swoją drogą, czy teraz powód ma jakieś szanse na uzyskanie odszkodowania
za konieczność wyrównania szkody w wyniku samowolnego uwolnienia pojazdu?
(bo zdaje się że musiał zapłacić za uszkodzoną blokadę)

pzdr, Gotfryd

Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię