Blokada na przelewy podatkowe

Data: 2020-06-23 11:09:37
Autor: cef
Blokada na przelewy podatkowe
Ostatnio zauważyłem, że funkcjonalność, która była dla mnie bardzo przydatna
znikła. Chodzi o blokadę środków na przelewy podatkowe ustanawiane  z datą przyszłą.
(w ogóle niewiele banków miało opcję blokady na przyszłe zlecenia - ja korzystałem w Inteligo).
Po krótkich rozmowach z bankiem/infolinią wyszło, że ta funkcjonalność działa nadal dla przelewów podatkowych realizowanych z kont zwykłych. Problemem jest ustalanie blokad
dla przelewów z rachunku przedsiębiorcy, bo taki przelew podatkowy (i na ZUS też)  ma ustawiony mechanizm, że ciągnie środki najpierw z rachunku VAT a jak brakuje, to dopiero z podstawowego. W sumie nie znalazłem w przepisach nakazu dla przedsiębiorcy takiej kolejności wykorzystania środków, to tylko kolejność korzystna dla przedsiębiorcy przy "zużywaniu" środków z rachunku VAT.. Bank twierdząc, że nie planuje prac nad przywróceniem tej funkcjonalności powołuje się na niemożliwość ustalenia sald rachunku VAT w przyszłości w momencie realizacji. Czy bank nie może zrobić blokady tylko z rachunku podstawowego, ewentualnie jaki przepis im tego zabrania?
Czy to faktycznie jakiś problem informatyczny dokonać zmian w momencie realizacji przelewu?

Data: 2020-06-23 11:58:09
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ef1c6d1$0$17357$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co jest wystarczajace aby "wszyscy tak chcieli" :-)

[...]

Wydaje sie, ze zaden - ustawic blokade na rachunku podstawowym, zdjac z VAT, reszte z podstawowego, usunac blokade.

Ale pewnie zaraz wielu bedzie narzekalo, ze blokuje za duzo srodkow.
I przydalaby sie elastyczna blokada, na obu rachunkach.

Czyli troche roboty dla programistow ... a bank nie zamierza wydawac :-)

J.

Data: 2020-06-23 12:19:07
Autor: cef
W dniu 2020-06-23 o 11:58, J.F. pisze:
[...]

Niech się nauczą blokować w takiej kolejności
a nie likwidują funkcjonalność.

[...]

Ostatnio zrezygnowałem z produktu jednego banku, bo mu się też nie chciało
czegoś wprowadzić do końca chociaż w reklamach się tym chwalili, więc być może
taka blokada jest usługą o znikomym wpływie na całokształt.

Data: 2020-06-24 08:14:27
Autor: Pete
Blokada na przelewy podatkowe
Hello, cef.
On 23.06.2020 12:19 you wrote:

> Niech się nauczą blokować w takiej kolejności a nie likwidują > funkcjonalność.

Środki na subkoncie VAT należą do państwa, więc Bank nie może ich zablokować na żądanie klienta.
A nie blokuje ich na rachunku podstawowym dlatego że wszyscy klienci (oprócz jednego) nie chcą blokować środków skoro na rachunku VAT jest kasa na przelew podatkowy.
> Ostatnio zrezygnowałem z produktu jednego banku, bo mu się też nie > chciało czegoś wprowadzić do końca chociaż w reklamach się tym > chwalili, więc być może taka blokada jest usługą o znikomym wpływie > na całokształt.

Dla jednej osoby nikt tego nie zrobi.

--
Pete

Data: 2020-06-25 15:04:25
Autor: cef
Blokada na przelewy podatkowe
W dniu 2020-06-24 o 08:14, Pete pisze:
Hello, cef.
On 23.06.2020 12:19 you wrote:

> [...]

A nie blokuje ich na rachunku podstawowym dlatego że wszyscy klienci
(oprócz jednego) nie chcą blokować środków skoro na rachunku VAT jest

Sama blokada była ewenementem. Nie przypominam sobie, żeby w jakimkolwiek
innym banku, w którym miałem rachunek był taki mechanizm.
I chodzi mi jedynie o zachowanie poprzedniej funkcjonalności
Jest to opcja do odklikania więc mogła by byc zachowana jako narzędzie
do korzystania z rachunku i jak ktoś nie chce blokować na podstawowym,
to nie korzysta.

Nic nie trzeba robić.
Wystarczy zostawić stary mechanizm.

Data: 2020-06-26 10:08:50
Autor: Pete
On 25.06.2020 15:04 you wrote:

> [...]
> Nic nie trzeba robić. Wystarczy zostawić stary mechanizm.
Trzeba oprogramować zdjęcie blokady gdyby kasa poszła z rachunku VAT. Nikt tego za darmo nie zrobi.
--
Pete

Data: 2020-06-26 16:29:52
Autor: cef
Blokada na przelewy podatkowe
W dniu 2020-06-26 o 10:08, Pete pisze:
Hello, cef.
On 25.06.2020 15:04 you wrote:

  > Nic nie trzeba robić. Wystarczy zostawić stary mechanizm.

Trzeba oprogramować zdjęcie blokady gdyby kasa poszła z rachunku VAT.
Nikt tego za darmo nie zrobi.

Ale właśnie, żeby nie było "gdyby kasa poszła"
zostaje stary mechanizm czyli kasa jest blokowana
na podstawowym i idzie z podstawowego
  i ja klikając "załóż blokadę" zgadzam się na to.

Data: 2020-06-26 17:39:08
Autor: Pete
On 26.06.2020 16:29 you wrote:

> Ale właśnie, żeby nie było "gdyby kasa poszła" zostaje stary > mechanizm czyli kasa jest blokowana na podstawowym i idzie z > podstawowego i ja klikając "załóż blokadę" zgadzam się na to.

Napisz poczta wewnętrzną, może a nóż widelec Ci to zrobią.

--
Pete

Data: 2020-07-01 11:33:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada na przelewy podatkowe

"Pete" 5ef616a3$0$519$65785112@news.neostrada.pl

Napisz poczta wewnętrzną, może a nóż widelec Ci to zrobią.

'nuż', nie 'nóż'

  nuż <<wyraz o charakterze ekspresywnym>>
     a) <<oznaczający (w połączeniu z bezokolicznikiem) nagłe,
        gwałtowne, intensywne rozpoczęcie czynności; nuże>>
           A mały nuż wrzeszczeć.
           Dobiegł i nuż się wspinać na drzewo.

     b) <<nadający wypowiedzi odcień obawy, rzadziej nadziei>>
           A nuż przyjdzie.
           A nuż nie zrobi tego.

Po co blokować, gdy można zlecić bezzwłocznie? -- rachunki
chyba nie są opromilowane... Ktoś zleca przedwcześnie?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.  Felix Lee
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

    Dwór stoi jak stał -- siedlisko wróbli i kukułek.
    (Chociaż plotka i wróżba przyszłość jakąś mu stwarza)
    W zmatowiałych salonach, gdzie się niegdyś snuły
    Karmione pamięcią duchy przodków gospodarzy,
    Ciągle w modzie kolumny i obce statuy

    Co raz ktoś zawoła o winnych wykrycie,
    Pan ręka pokazuje mu graniczne pale,
    Za którymi znikliście wy -- wygnani w przeżycie.

    Widzę was nieraz, gdy twarz ukryję w dłoniach.
    Macie przynajmniej wasze chlubne poniżenie,
    Gdy wygnanym łuk ziemi Ojczyznę przesłonił

Data: 2020-07-01 21:23:16
Autor: cef
Blokada na przelewy podatkowe

Po co blokować, gdy można zlecić bezzwłocznie? -- rachunki
chyba nie są opromilowane... Ktoś zleca przedwcześnie?

Nie chodzi o odsetki.
Jak przykładowo przed terminem wypadnie coś niespodziewanego,
to zawsze można blokadę zdjąć i świadomie zapłacić pieniędzmi
przeznaczonymi na podatek za coś innego.
A jak zapłacisz od razu, to już tego nie ma.

Data: 2020-07-05 16:25:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada na przelewy podatkowe

"cef" 5efce2a5$0$17348$65785112@news.neostrada.pl

Jak przykładowo przed terminem wypadnie coś niespodziewanego,
to zawsze można blokadę zdjąć i świadomie zapłacić pieniędzmi
przeznaczonymi na podatek za coś innego.
A jak zapłacisz od razu, to już tego nie ma.

Z ciekawości zapytam -- ile tych podatków płacisz, skoro Ci
różno_rakie tarcze nie pomogły w płynności? [w upłynnianiu?]

Data: 2020-07-05 18:48:16
Autor: cef
[...]

Nie ważne ile - ważne, że wpływy też są nieregularne i
najczęściej nie wtedy kiedy podatek.
Jak w płynności może pomóc tarcza (piszę tylko o sobie) jak zwolnienie z
ZUS i pożyczka z PUP to raptem w sumie jakieś 10tys
a bieżących stałych wydatków jest kilka tys. a obrót zanikł.
Jakby co miesiąc dawali 10tys to bym jakoś płynniej miał :-)

Data: 2020-07-06 08:41:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada na przelewy podatkowe

"cef" 5f020451$0$519$65785112@news.neostrada.pl

Nie ważne ile - ważne, że wpływy też są nieregularne i

['Nie ważne', ale 'nieregularne'? -- dziwne zasady]

najczęściej nie wtedy kiedy podatek.
Jak w płynności może pomóc tarcza (piszę tylko o sobie) jak zwolnienie z ZUS i pożyczka z PUP to raptem w sumie

PFR itd. -- nie brałeś? Nie masz pracowników?
Więc i podatków za pracowników nie płacisz, i ZUSu...
Za 3 miesiące ZUS u Ciebie samego to 5kpln?...
Zdrowotnej nie odliczas od PITu?

jakieś 10tys a bieżących stałych wydatków jest kilka tys. a obrót zanikł.

Nie jest aby tak, że podatki są skorelowane z ,,obrotami''?
Zaś VAT płacisz tylko od dodanej -- zgodnie z definicją?
Czyli bez obrotów [ciał niebieskich ptaków?] VATu nie płacisz?
[zaś budując w mieszkaniówce mniej płacisz, niż otrzymujesz?...]

BTW -- co to 'obroty'?
 - przychody wykazane w KPiR
    czy
 - netto (bądź brutto) wykazane w rejestrach VAT?

Jakby co miesiąc dawali 10tys to bym jakoś płynniej miał :-)

Mnie też by przydało się tyle... Kiedyś tyle miałem dziennie...
[qpiłbym dom z wentylacją nad wodą... i smartfon z DF GNSS...
i może nawet akumulator do Fujitsu-Siemensa...]

Data: 2020-07-06 12:02:45
Autor: cef
[...]

Tak się szczęśliwie złożyło, że pracowników pozwalniałem
przed pandemią a ten co został
był od połowy lutego na zwolnieniu.
PFR wyszły jakieś grosze, więc zrezygnowałem.

[...]

Podatki są skorelowane z obrotami ale żeby to nie wywoływało
problemów, to kontrahenci muszą płacić terminowo.
VATu nie płacę - stawka 0%
Poza tym sytuacja na rynku była słabiutka już przed covidem
i dochodu specjalnie nie było w ostatnim roku stąd brak płynności.

BTW -- co to 'obroty'?
- przychody wykazane w KPiR
    czy
- netto (bądź brutto) wykazane w rejestrach VAT?

No może faktycznie zbyt potocznym określeniem się posłużyłem.
(a tu zaczepiony w księgowości wypytuje :-)
Zamieniam na przychody, że zanikły.
U mnie akurat to co w rejestrach netto zgadza się z tym w KPiR
(jedynie drobne odchyłki są z różnic kursowych)

Data: 2020-07-06 17:37:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada na przelewy podatkowe

"cef" 5f02f6c6$0$549$65785112@news.neostrada.pl

[cezfar? -- cezar i faraon w jednej osobie? cara też tam widać...]

[...]

Nie chwal się głośno, bo najwyraźniej dostałeś wsparcie jako już upadający...
Stawka 0 -- czyli zarabiasz na VAT?... Odliczasz, ale nie doliczasz?
Też bym tak chciał...

Więc jakie podatki płacisz? xIT? Nieruchomościowe? Niejawne
(aboRTV, śmieci, KGO, klimatyczne itp...) lub jakieś jeszcze inne?...

[...]

Podwórkowym określeniem premiera MMorawieckiego, którego prof. WSModzelewski
oficjalnie/publicznie zalicza do osób, które o podatkach wiedzą niewiele...

Zamieniam na przychody, że zanikły.

U mnie akurat to co w rejestrach netto zgadza się z tym
w KPiR (jedynie drobne odchyłki są z różnic kursowych)

U mnie zazwyczaj nie zgadza się...
Ale PFR ma wgląd nie tylko w deklaracje VAT czy JPK_VAT...
Mnie tak podsumował/podciął, że aż żal...

10 czerwca składałem wniosek via mBank -- w dniu imienin mojej siostry...
Tuż po złożeniu wniosku wyskoczyłem do Lidla (8km/h chodem) i wyjąłem
z wózka złotówkę. :) Po kilku dniach okazało się, że ta wyjęta z wózka
złotówka jest całkiem spory zyskiem z tamtego dnia... ;)

Ale nie narzekam na braki płynności -- ZUS za czerwiec zapłacony dawno,
VAT kwartalny jeszcze nie, ale tylko z przyczyn organizacyjnych...
W Millennium otworzyłem niedawno konto firmowe i choć w mBanku na
firmowym zalega szmal, chyba coś zlecę także z Millego...

Mille daje 200pln za założenie_plus_jakieś_wydatki...
To drobiazg, bo dodaje 400pln za terminal...

-=-

Mnie do upadłości daleko! Wprawdzie przychody zmalały z uwagi na pandemię,
ale dzięki wsparciu rządowemu daję sobie radę. [chyba napisałem zgodnie
z obowiązującą formułą...]

-=-

Trochę mnie niepokoi czerwcowa Postojówka -- wniosek poszedł bez
wyprofilowanego podpisu... Tak po prostu, spod PUE_ZUS...

Majową Postojówkę dostałem na swe imieniny. :)

Zwolnienia ze składek skończyły się -- jedno nie było pełne, bo
chorowałem w marcu... Gdzieś tam w tak zwanym sercu boli ta strata,
ale cóż poradzić...

-=-

[nuda... przydałaby się Klientka lub Klient...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-07-06 18:12:09
Autor: cef
[...]

Upadam już dwa lata i jeszcze w międzyczasie dochodowy płacę :-)

Stawka 0 -- czyli zarabiasz na VAT?... Odliczasz, ale nie doliczasz?
Też bym tak chciał...

Istotą VATu jest to, że jest teoretycznie neutralny.
Odliczam, nie doliczam, ale dostawcom płace brutto,
więc wychodzę na zero.
Zyskiem z preferencyjnej stawki jest jedynie to, że nie muszę
płacić go do US pod jakimś terminowym rygorem.
No i w dobie pandemii zanotowałem najszybszy zwrot VAT w swojej historii-
deklaracja 02.06.2020 wieczorem - zwrot 05.06.2020 na rachunku.

Więc jakie podatki płacisz? xIT? Nieruchomościowe? Niejawne
(aboRTV, śmieci, KGO, klimatyczne itp...) lub jakieś jeszcze inne?...

Pytasz tak jakbym skarżył się na podatki.
Płacę PIT jedynie i zawsze chciałem płacić wysokie podatki.

[...]

Brak płynności nie wynika
z podatku tylko ze stałych obciążeń, które trzeba płacić, żeby
utrzymać źródło dochodu

Mnie do upadłości daleko! Wprawdzie przychody zmalały z uwagi na pandemię,
ale dzięki wsparciu rządowemu daję sobie radę. [chyba napisałem zgodnie
z obowiązującą formułą...]

Każdy prowadzący działalność ma jakiś bufor, żeby nie upadać
po miesiącu czy dwóch słabszej koniunktury, ale w branży przemysłowej
zapowiedzi recesji były już od dawna i teraz nawet nikt nie wie czy ona już jest
czy to dopiero wstęp do tragedii.
Ja akurat jestem mocno związany z rynkiem niemieckim i jak słyszę
u polityków to antyniemieckie wycie, to czuję jakby mi ktoś przecinał
linę, której się chwytam.
Z kilkoma niemieckimi przedsiębiorcami znam się bardziej niż tylko
biznesowo i wiem jaki jest odbiór takiego gadania.
W sumie to działanie na szkodę Państwa, bo niszczy kontakty
i prowadzi do zubożenia budżetu, ale trudno na to paragraf KK znaleźć.

[nuda... przydałaby się Klientka lub Klient...]

O tak, klient zamawiający i płacący to skarb.

Data: 2020-07-06 17:50:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada na przelewy podatkowe

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5f02c7c5$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

cezfar>> Jakby co miesiąc dawali 10tys to bym jakoś płynniej miał :-)

E> Mnie też by przydało się tyle... Kiedyś tyle miałem dziennie...
E> [qpiłbym dom z wentylacją nad wodą... i smartfon z DF GNSS...
E> i może nawet akumulator do Fujitsu-Siemensa...]

[chyba nie zdążę z qpnem przed wprowadzeniem drakońskiego podatku
artystycznego... ciekawe, czy choć jeden grosz wpadnie rodzinie
JKaczmarskiego z tego podatku... czy może całość zgarnie PKukiz
i jego qmple, których znam tylko z polityki... smartfon potrzebny
mi głownie do: Carrefouru/a, Lidla, map i nawigacji, banków...
czasami odpalam także pornole z Jutuby, ale akurat artyści Jutuby
dostają szmal od Googli... oczywiście daję kciuki w górę, dzwonki,
suby... czasami nawet komenty... Kukiz chwali się publicznie w TV
swą rzekomą samowystarczalnością... szkoda, że nie wspomina przy
okazji o obowiązkowych haraczach ściąganych także od tych, którym
nie po drodze z taka sztuką... 6% -- podatek smartfonowy...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-06-29 12:17:38
Autor: Marek
On Tue, 23 Jun 2020 11:09:37 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
Ostatnio zauważyłem, że funkcjonalność, która była dla mnie bardzo przydatna
znikła. Chodzi o blokadę środków na przelewy podatkowe ustanawiane  z datą przyszłą.

Jaka jest przydatność takiej funkcji?

--
Marek

Data: 2020-06-29 12:52:08
Autor: Kamil Jońca
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

[...]

Że przypadkowo nie wydasz kasy przeznaczonej na podatki?
KJ

Data: 2020-07-01 14:30:28
Autor: Marek
On Mon, 29 Jun 2020 12:52:08 +0200, null<kjonca@poczta.onet.pl> wrote:
Że przypadkowo nie wydasz kasy przeznaczonej na podatki?

Heh, żebym tak mógł....

--
Marek

Data: 2020-06-29 17:49:38
Autor: cef
W dniu 2020-06-29 o 12:17, Marek pisze:
[...]

Po zasileniu konta i dokonaniu wszystkich przelewów
z datą przyszłą i blokadą środków widzę ile mi zostaje
po każdej takiej operacji - moge planować co zapłacić, jeśli na jakiś podatek mi nie wystarcza i mogę też nadwyżkę spokojnie przelać na coś innego.

Po drugie to co pisze Kamil- nie wydam tego przypadkowo
i potem nie zrobi mi się jakiś podatkowy przelew, bo nie będzie z czego.
To dość wygodne gdy w dostępnych środkach
nie ma tej kasy - jest tylko saldo widoczne większe.

Po trzecie przyzwyczajenie w planowaniu budżetu na miesiąc.

Data: 2020-06-29 17:59:35
Autor: Kamil Jońca
cef <cezfar@interia.pl> writes:

[...]

Tu należy jeszcze dość mocno podkreślić jedną rzecz. Ludzie
nieprowadzący DG nie zdają sobie sprawy o ile *trudniejsze* jest
planowanie w takim przypadku.[1]
Gdy etatowiec dostaje przelew - to z grubsza to są jego pieniądze, może
je wydać co do złotówki.
Gdy prowadzący DG dostaje pieniądze - moze się okazać że z
przychodzącego przelewu może 1/3 jest 'jego' i może je wydać. W tym
momencie bank może mu pomóc za pomocą blokad, albo trzeba posiłkować się
arkuszem kalkulacyjnym :)

KJ
[1] - tak, ja też przed założeniem dg nie zdawałem sobie z tego sprawy. --

Data: 2020-06-29 18:25:36
Autor: ąćęłńóśźż
Blokada na przelewy podatkowe
Była w PKO BP taka blokada środków (na wpisany przyszły przelew), ale nie wiem, czy nadal mają taką opcję.

-- -- -
W tym momencie bank może mu pomóc za pomocą blokad

Data: 2020-06-29 18:55:07
Autor: cef
Blokada na przelewy podatkowe
Przeczytaj raz jeszcze pierwszego posta,
to będziesz wiedział skąd się wziął ten wątek.

Data: 2020-06-29 22:45:33
Autor: Alf/red/
W dniu 29.06.2020 o 17:59, Kamil Jońca pisze:
Gdy prowadzący DG dostaje pieniądze - moze się okazać że z
przychodzącego przelewu może 1/3 jest 'jego' i może je wydać.

Ale że jak? Bo resztę "musi" wydać na różne składki i podatki? Ja etatowiec też muszę dużo pozycji opłacać co miesiąc, owszem nie ma tu ZUS czy US, ale mechanizm blokady przelewu przyszłego jest równie użyteczny.

--
Alf/red/

Data: 2020-06-29 23:51:26
Autor: Michal Jankowski
W dniu 29.06.2020 o 22:45, Alf/red/ pisze:
[...]

Nie trzeba nawet działalności żadnej prowadzić, a mogą się trafić dochody, od których nie są co miesiąc pobierane zaliczki. Mój ojciec robił sobie przelewy na subkonto...

   MJ

Data: 2020-06-29 23:58:45
Autor: Kamil Jońca
Alf/red/ <alf_2005@ump.waw.pl> writes:

[...]

Ale zwykle nie grozi ci za to KKS. :) Poza tym chodziło mi raczej o skalę
tego. Ale fakt, może nie najszczęśliwiej to ująłem.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-07-01 15:39:37
Autor: Krzysztof Halasa
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

Ale zwykle nie grozi ci za to KKS. :)

Jeśli nie zapłacisz jakiegoś PITu albo innego VATu? Bez żartów.
Przy obecnych stopach, to ludzie w taki sposób się finansują.
--
Krzysztof Hałasa

Blokada na przelewy podatkowe