Blokada po IMEI

Data: 2014-12-24 20:27:45
Autor: ALEX Alpha MR
Blokada po IMEI
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/skradziono-prawie-2-tys-smartfonow-sprawdz-przed-zakupem,2,3,32277.html
Chyba operatorzy strzelili sobie w stopÄ™.

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2014-12-24 21:14:17
Autor: the_foe
Blokada po IMEI
W dniu 2014-12-24 o 20:27, ALEX Alpha MR pisze:
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/skradziono-prawie-2-tys-smartfonow-sprawdz-przed-zakupem,2,3,32277.html

Chyba operatorzy strzelili sobie w stopÄ™.

eee tam.. jak ukradnÄ… Ci telefon i pojdziesz na policjÄ™ by go namierzyli po IMEI to zrobiÄ… tylko wielkie oczy.

--
@foe_pl

Data: 2014-12-24 21:56:13
Autor: Marek
Blokada po IMEI
On Wed, 24 Dec 2014 21:14:17 +0100, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:
eee tam.. jak ukradnÄ… Ci telefon i pojdziesz na policjÄ™ by go
namierzyli
po IMEI to zrobiÄ… tylko wielkie oczy.

Zresztą w tym art. napisano, że złodzieje zmienili fabryczne imei, więc blokowanie oryginalnych imei jest lekko bezcelowe.

--
Marek

Data: 2014-12-25 01:28:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Blokada po IMEI

"Marek" almarsoft.4112140965013473877@news.icm.edu.pl

po IMEI to zrobi± tylko wielkie oczy.

Zreszt± w tym art. napisano, że złodzieje zmienili fabryczne imei, więc blokowanie oryginalnych imei jest lekko bezcelowe.

Imo namierzenie kosztuje więcej niż przeciętny smartfon.
IMO lepsza jest konieczno¶ć odblokowywania telefonu
w wypadku wymiany SIMKi -- nie uchroni przed kradzież±,
ale zniechęci złodziei. :)

Data: 2014-12-25 11:23:41
Autor: the_foe
Blokada po IMEI
W dniu 2014-12-24 o 21:56, Marek pisze:
[...]

"przebijaniem" IMEI zajmujÄ… sie wyspecjalizowane gangi, drobny paser, choc zapewne to umie, raczej tego nie robi bo mocno przybliza go do wtopy. De facto okazyjnie kradzionych telefonĂłw nikt nie szuka, a przebijanie IMEI to juz prawie terroryzm :) i zajmujÄ… siÄ™ tym wyspecjalizowane grupy dochodzeniowe.

--
@foe_pl

Data: 2014-12-25 12:35:16
Autor: ALEX Alpha MR
Blokada po IMEI
[...]

Nie pokładałbym zbyt dużej wiary, w to że pismak, który popełnił ten artykuł, ma choćby cień pojęcia o czym pisze.

Data: 2014-12-25 18:10:09
Autor: RadoslawF
Blokada po IMEI
W dniu 2014-12-25 o 12:35, ALEX Alpha MR pisze:

[...]

Nie jestem pewny czy właściciel (czyli operator) zna te numery.
Bo raczej ukradziono je z pudełkami i papierami.
Kolejna sprawa to z tego co wiem kradzione telefony wywozi siÄ™
i sprzedaje za granicą, tam nikt nie będzie ich blokował
nawet jeśli będą znane te numerki.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-25 21:24:50
Autor: Robert Tomasik
Blokada po IMEI
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m7hgdb$fr1$1node2.news.atman.pl...

Nie jestem pewny czy właściciel (czyli operator) zna te numery.
Bo raczej ukradziono je z pudełkami i papierami.

Ta akurat chyba znają, albowiem gdzieś w sieci widziałem zestawienie.

Kolejna sprawa to z tego co wiem kradzione telefony wywozi siÄ™
i sprzedaje za granicą, tam nikt nie będzie ich blokował
nawet jeśli będą znane te numerki.

Blokowanie po numerach IMEI moim zdaniem jest głupim pomysłem. Kiedyś, jak w zasadzie nie było możliwości zmiany tych numerów miało sens, ale teraz to zabezpeiczenie przed idiotami i drobnymi złodziejami. Z drugiej strony zmiana IMEI przez przestępców utrudnia złapanie sprawców.

Data: 2014-12-25 23:02:21
Autor: dizel
Blokada po IMEI
On Thu, 25 Dec 2014 21:24:50 +0100, "Robert Tomasik"
<robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Z drugiej strony zmiana IMEI przez przestępców utrudnia złapanie
sprawców. Czemu tu się dziwić jak operatorzy w Polsce nie maj± swojej bazy i nie
da rady zgłosić do sieci w Polsce numeru imei telefonu który został
skradziony. Bo bazy międzyoperatorskiej takich numerów nie ma, widać
komu¶ zależy żeby taka baza nie powstała bo to jest oczywista
oczywisto¶ć odk±d powstały sieci gsm. Pewnie logika jest taka,
straciłe¶ telefon to kup nowy, jak chcesz korzystać z usług bo jak
masz podpisany abo to i tak musisz płacić czy masz telefon czy nie.
Policja swojej bazy skradzionych imei też nie posiada, często nawet
nie chc± przyjmować zgłoszenia odno¶nie kradzieży telefonu. Mi się zdarzyło kilka razy że mnie policja spisała przy zwykłej
kontroli i z telefonu imei spisal po kodzie z telefonu,i tyle że jak
kto¶ jest sprytny to może to systemowo zmienić , więc sprawdzanie
przez *#06# nic nie daje.
Wystarzczyło by żeby porównywali numer na naklejce pod bateri±
telefonu z tym w systemie pod *#06# i by była prosta sprawa. Bo jak
kto¶ nie ma naklejki z imei na telefonie to od razu podejrzane, to
samo je¶li ten numer jest inny niż w telefonie systemowy.
Ale pewnie dla większo¶ci policjantów w naszym kraju to za trudne do
zrobienia.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-25 23:47:07
Autor: Robert Tomasik
Blokada po IMEI
Użytkownik "dizel" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:bb2p9a14cjutr3e274rqb3l2j7ov498e1o4ax.com...
[...]

Sk±d Ty takie informacje czerpiesz?

[...]

Tu już po prostu opowiadasz nieprawdopodobne głupoty.Policja bazę ma i zgłoszenia przyjmuje.

[...]

To jak ma to policjant na ulicy sparwdzać? Może podpowiesz.

[...]

Musisz go¶ciowi wył±czyć telefon i wyj±ć baterię.

Data: 2014-12-26 00:58:50
Autor: RadoslawF
Blokada po IMEI

Bo bazy międzyoperatorskiej takich numerów nie ma, widać
komuś zależy żeby taka baza nie powstała bo to jest oczywista
oczywistość odkąd powstały sieci gsm. Pewnie logika jest taka,
straciłeś telefon to kup nowy, jak chcesz korzystać z usług bo jak
masz podpisany abo to i tak musisz płacić czy masz telefon czy nie.
Policja swojej bazy skradzionych imei też nie posiada, często nawet
nie chcą przyjmować zgłoszenia odnośnie kradzieży telefonu.

Tu już po prostu opowiadasz nieprawdopodobne głupoty.Policja bazę ma i
zgłoszenia przyjmuje.

O ile z posiadaniem bazy nie dyskutuje, nie mam wiedzy, to na temat
przyjmowania zgłoszeń już mam. Dyżurny policjant zrobi wszystko
żeby przekonać interesanta do nieskładania zgłoszenia.
PowĂłd chyba jest ci dobrze znany ?
Z ciekawych historii o zgłoszeniach mam wmówienie interesantce
chcącej zgłosić kradzież tablic rejestracyjnych (obu) że mogła
zgubić a zgłoszeń o rzeczach zgubionych policja nie przyjmuje.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-26 08:42:45
Autor: Tomek
Blokada po IMEI
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚:

O ile z posiadaniem bazy nie dyskutuje, nie mam wiedzy, to na temat
przyjmowania zgłoszeń już mam.

Oczywiście. Z opowiadań.

Data: 2014-12-26 23:26:59
Autor: RadoslawF
Blokada po IMEI
W dniu 2014-12-26 o 08:42, Tomek pisze:

O ile z posiadaniem bazy nie dyskutuje, nie mam wiedzy, to na temat
przyjmowania zgłoszeń już mam.

Oczywiście. Z opowiadań.

Nie tylko z opowiadań.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-26 10:55:21
Autor: dizel
Blokada po IMEI
On Thu, 25 Dec 2014 23:47:07 +0100, "Robert Tomasik"
<robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Sk±d Ty takie informacje czerpiesz?

To idĽ zgło¶ do jakiej¶ sieci kradzież telefonu. Choćby w Play nie ma
takiej możliwo¶ci.

Tu już po prostu opowiadasz nieprawdopodobne głupoty.Policja bazę ma i zgłoszenia przyjmuje.

Tu masz racje machn±łem się, jak±¶ bazę maj± tych telefonów które
ludzie zgłaszaj±, ale przecież dużo ludzi wcale nie zgłasza.

To jak ma to policjant na ulicy sparwdzać? Może podpowiesz.
Musisz go¶ciowi wył±czyć telefon i wyj±ć baterię.

No wła¶nie przez *#06# i potem przez wyjęcie baterii, a sprawdzaj±
tylko po kodzie. O to mi chodziło.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-26 15:26:57
Autor: re
Blokada po IMEI

Użytkownik "dizel"

To jak ma to policjant na ulicy sparwdzać? Może podpowiesz.
Musisz go¶ciowi wył±czyć telefon i wyj±ć baterię.

No wła¶nie przez *#06# i potem przez wyjęcie baterii, a sprawdzaj±
tylko po kodzie. O to mi chodziło.
-- -
To by musieli go rozkręcić :-)

Data: 2014-12-28 21:17:48
Autor: m4rkiz
Blokada po IMEI
"dizel" <xxx@xxx.xx> wrote in message news:tsbq9a5h525ff4vid0tqfsc7ft2sh8cglb4ax.com...
No wła¶nie przez *#06# i potem przez wyjęcie baterii, a sprawdzaj±
tylko po kodzie. O to mi chodziło.

nie kazdy zyczy sobie zeby mu na ulicy bez powodu w telefonie grzebali,
zwlaszcza sprzetowo, bo w sofcie grzebac przeciez i tak nie pozwole

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-12-26 00:24:41
Autor: Tomek
Blokada po IMEI
Użytkownik "dizel"  napisał:

Ale pewnie dla większo¶ci policjantów w naszym kraju to za trudne do
zrobienia.

Poważnie? Patrz±c co napisałe¶ o blokowaniu w sieci pewnie sam się zaliczasz do takich policjantów. Ponadto potrafisz wróżyć z fusów. Tzn z imei.

Data: 2014-12-26 10:57:35
Autor: dizel
Blokada po IMEI
On Fri, 26 Dec 2014 00:24:41 +0100, "Tomek" <nie@odpisuj.pl> wrote:

Użytkownik "dizel"  napisał:

[...]

Na szczę¶cie nie jestem policjantem ale kilka razy byłem spisywany i
zawsze telefon sprawdzany był po kodzie zamiast dodatkowo porównać z
tym pod bateri±. Widocznie takie maj± procedury. Pozdrawiam

Data: 2014-12-26 19:25:01
Autor: the_foe
Blokada po IMEI

Użytkownik "dizel"  napisał:

[...]

pt: "nie dajcie sie nagrać" ;)

--
@foe_pl

Data: 2014-12-26 15:25:39
Autor: re
Blokada po IMEI

Użytkownik "dizel"

[...]
1. Nic mi nie wiadomo by policja miała uprawnienie do kontrolowania telefonów
2. Identyfikatorem urz±dzenia jest numer seryjny a nie IMEI

Data: 2014-12-26 00:22:49
Autor: Tomek
Blokada po IMEI
UĹĽytkownik "Robert Tomasik"  napisaĹ‚:

Kiedyś, jak w zasadzie nie było możliwości zmiany tych numerów miało sens

Pieprzysz jak potłuczony. Właśnie kiedyś, 8 - 10 lat temu imei mogłeś zmienić prostym programikiem w praktycznie każdym telefonie, ale to się niestety lub stety dla złodziei zmieniło. Powiadasz, że zmiana imeia to prosta rzecz? To zmień proszę w iPhonie lub galaxy5, no proszę zmień.
Nie masz chłopie pojęcia o czym piszesz. Ile imei w życiu zmieniłeś? Pochwal się, zadziw mnie ;)

Data: 2014-12-26 00:47:21
Autor: Robert Tomasik
Blokada po IMEI
Użytkownik "Tomek" <nie@odpisuj.pl> napisał w wiadomości news:m7i67l$74n$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nawet nigdy nie probowałem. Natomiast widziałem wiele telefonów ze zmienionym.

Data: 2014-12-26 08:44:51
Autor: Tomek
Blokada po IMEI
UĹĽytkownik "Robert Tomasik"  napisaĹ‚:

Nawet nigdy nie probowałem.

To bardzo Cię proszę, nie zabieraj głosu w sprawach, o których kompletnie nie masz pojęcia.

Natomiast widziałem wiele telefonów ze zmienionym.

Ziefff

Data: 2014-12-26 10:59:34
Autor: dizel
Blokada po IMEI
On Fri, 26 Dec 2014 00:22:49 +0100, "Tomek" <nie@odpisuj.pl> wrote:

Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał:

Kiedy¶, jak w zasadzie nie było możliwo¶ci zmiany tych numerów miało sens

Pieprzysz jak potłuczony. Wła¶nie kiedy¶, 8 - 10 lat temu imei mogłe¶ zmienić prostym programikiem w praktycznie każdym telefonie, ale to się niestety lub stety dla złodziei zmieniło. Powiadasz, że zmiana imeia to prosta rzecz? To zmień proszę w iPhonie lub galaxy5, no proszę zmień.
Nie masz chłopie pojęcia o czym piszesz. Ile imei w życiu zmieniłe¶? Pochwal się, zadziw mnie ;)

Ja mam tel z androidem i mogę sobie sam zmienić imei, raz przy
wgrywaniu softa jak uwaliłem tela to musiałem też poprawne imei
wgrywać.
Zreszt± kiedy¶ wcale nie było to proste, chyba że kto¶ boxa posiadał.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-26 15:30:07
Autor: Tomek
Blokada po IMEI
Użytkownik "dizel"  napisał:

Ja mam tel z androidem i mogę sobie sam zmienić imei, raz przy
wgrywaniu softa jak uwaliłem tela to musiałem też poprawne imei
wgrywać.

Uwaliłe¶ telefon przy wgrywaniu softu, a chcesz się porwać na zmianę oryginalnego imeia? Naprawdę?

Zreszt± kiedy¶ wcale nie było to proste, chyba że kto¶ boxa posiadał.

Przypomnę, bo chyba zbyt młody jeste¶, albo niedokładnie czytasz. Kiedy¶ imei się zmieniało prostym programikiem, Frei±, Nokia toolem czy setoolem, bez konieczno¶ci posiadania boxa, bo wtedy kolego - boxy jeszcze nie istniały.

Data: 2014-12-26 16:33:05
Autor: dizel
Blokada po IMEI
On Fri, 26 Dec 2014 15:30:07 +0100, "Tomek" <nie@odpisuj.pl> wrote:

Uwaliłe¶ telefon przy wgrywaniu softu, a chcesz się porwać na zmianę oryginalnego imeia? Naprawdę?

Nie b±dĽ taki m±dry bo cię Ruscy na komputer przerobi±.

Akurat taki mam telefon że można dużo w nim pozmieniać. Uwaliłem ale postawiłem z powrotem.

http://forum.android.com.pl/f277/powra-t-z-gen2-do-gen1-przywracanie-imei-fix-freeze-phone-64858/
zmiana imei jest pod II

[...]

To musiało być bardzo bardzo dawno.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-27 20:09:43
Autor: Tomek
Blokada po IMEI
Użytkownik "dizel"  napisał:

[...]

Czy widzisz różnicę między zmian± oryginalnego imei (tak żeby póĽniej działał zasięg) na inny a jego przywróceniem? Raczej nie.

Data: 2014-12-27 22:30:02
Autor: dizel
Blokada po IMEI
On Sat, 27 Dec 2014 20:09:43 +0100, "Tomek" <nie@odpisuj.pl> wrote:

Użytkownik "dizel"  napisał:

[...]

Widze, widze, akurat z tego tutoriala mogę sobie dowolny imei
wprowadzić. Przy wprowadzaniu poprawnego musiałem sięgn±ć do
oryginalnego pudełka od telefonu żeby był taki jak potrzeba.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-26 00:26:07
Autor: Tomek
Blokada po IMEI
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚:

Kolejna sprawa to z tego co wiem kradzione telefony wywozi siÄ™
i sprzedaje za granicÄ…

I ĹĽe niby skÄ…d to wiesz? Z komiksĂłw?

tam nikt nie będzie ich blokował
nawet jeśli będą znane te numerki.

A chcesz się założyć? Znasz zasady panujące wszędzie za granicą?

Data: 2014-12-26 00:53:57
Autor: RadoslawF
Blokada po IMEI
W dniu 2014-12-26 o 00:26, Tomek pisze:

Kolejna sprawa to z tego co wiem kradzione telefony wywozi siÄ™
i sprzedaje za granicÄ…

I ĹĽe niby skÄ…d to wiesz? Z komiksĂłw?

Nie chcesz wyjść na głupiego trolla skorzystaj z okazji i napisz
skąd ty wiesz że jest inaczej. Rozmówca przeczyta poda swoje źródło
i będzie okazja do weryfikacji.

tam nikt nie będzie ich blokował
nawet jeśli będą znane te numerki.

A chcesz się założyć? Znasz zasady panujące wszędzie za granicą?

Nie znam zasad panujÄ…cych w kaĹĽdym kraju, ale wiem na pewno
ĹĽe swojego czasu kradzione i zablokowane telefony z Anglii
przywożono i sprzedawano u nas. Ru działały.
Przynajmniej do czasu kiedy się z nimi do Anglii nie pojechało.
:-)

Ale bardzo chętnie poczytam w jakim kraju wyłapią skradzione
naszemu operatorowi telefony. Pisz śmiało i nie zapomnij
opisu dlaczego tak zrobiÄ….

Pozdrawiam

Data: 2014-12-26 08:50:29
Autor: Tomek
Blokada po IMEI
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚:

Nie chcesz wyjść na głupiego trolla skorzystaj z okazji i napisz
skÄ…d ty wiesz ĹĽe jest inaczej.

Ja nie muszę NIC udowadniać, ja tylko pytałem, skąd masz tę wiedzę. Swoją teorią zaprzeczyłeś, jakoby kradzione pozostawały w kraju. A to bzdura przecież.

Nie znam zasad panujÄ…cych w kaĹĽdym kraju

To skąd pewność, że ich tam nie zablokują?

ale wiem na pewno ĹĽe swojego czasu kradzione i zablokowane telefony z Anglii
przywoĹĽono i sprzedawano u nas.

Nie widzÄ™ zwiÄ…zku.

Ale bardzo chętnie poczytam w jakim kraju wyłapią skradzione
naszemu operatorowi telefony. Pisz śmiało i nie zapomnij
opisu dlaczego tak zrobiÄ….

Dalej nie rozumiesz. Albo udajesz. To TY zapewniłeś, że ich nie zablokują i powinieneś wskazać źródło swoich informacji.
Jeśli nie posiadasz - skończ pieprzyć farmazony.

Data: 2014-12-26 23:32:42
Autor: RadoslawF
Blokada po IMEI
W dniu 2014-12-26 o 08:50, Tomek pisze:

[...]

bzdura przecieĹĽ.

Nie musisz, ale mogłeś i tę okazję straciłeś, wiarygodność też.

[...]

A ja widzę związek. Telefony kradzione w jednym kraju pracowały
nie zablokowane w innym. Oba kraje sÄ… w UE.

[...]

Trollowi które nie potrafi napisać dlaczego tylko ogranicza
siÄ™ do chamskiej zagrywki z podwaĹĽaniem zdania rozmĂłwcy niczego
nie muszę. Normalnym ludziom przykłady niedziałania już
podałem. Więc skończ pieprzyć farmazony a zacznij pisać
konkrety potwierdzajÄ…ce co piszesz lub spadaj na drzewo.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-25 12:34:55
Autor: ALEX Alpha MR
Blokada po IMEI
W dniu 2014-12-24 o 21:14, the_foe pisze:

[...]

Opowie pokazali że jest to proste i łatwe. Choć zazwyczaj bronią się jak mogą przed blokowaniem po IMEI.