Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)

Data: 2015-09-08 06:14:59
Autor: jodle
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Witam,
W wiekszosci central stacjonarnych (Siemens EWSD, Alcatel S-12, Lucent 5ESS) funkcjonuje *26# - nazywa sie to madrze Do Not DIsturb.
W sieciach GSM funkcjonuje  *35*KKKK*16#  -  blokada przychodzacych smsów  oraz  *35*KKKK#  -  blokada przychodzacych smsów, faxów i danych (ale nie polaczen glosowych).
W roamingu dziala  *351*KKKK#  -  blokada absolutnie wszystkich polaczen przychodzacych  oraz  *351*KKKK*11#  -  blokada polaczen przychodzacych oprócz smsów.
Moje pytanie brzmi: jakim kodem zablokowac przychodzace polaczenia glosowe w kraju? (Byloby dobrze, gdyby w tym czasie smsy dochodzily - a wiec taki odpowiednik  roamingowego  *351*KKKK*11#).  Aktualnie stosuje rozwiazanie zastepcze:  *21*228059302#, ale wolalbym cos typu *35.
W biurach obslugi odpowiadaja, ze nie ma takiej mozliwosci, bo przeciez nie przyznaja sie ze sami nie wiedza. - Leon

Data: 2015-09-08 17:32:37
Autor: ToMasz
W dniu 08.09.2015 o 15:14, jodle@tlen.pl pisze:
[...]

1. Co to jest KKKK, bo sam bym wykorzystał?
2. To co  chcesz osiÄ…gnąć mozesz zrobić tak:

numer który ma nie odbierać rozmów a odbierac smsy, przekierowujesz na inny numer telefonu. Efekt będzie taki, że rozmowy będą przekierowane bez pozostawiania śladu, smsy będą dochodziły. Zadbaj aby tego drugiego telefonu nikt nie odbierał, bo TWÓJ pierwszy numer za to zapłaci. (da się to tanio obejśc)

ToMasz

Data: 2015-09-08 14:03:27
Autor: León J
El martes, 8 de septiembre de 2015, 17:32:40 (UTC+2), ToMasz  escribió:
> [...]
> W biurach obslugi odpowiadaja, ze nie ma takiej mozliwosci, bo przeciez nie przyznaja sie ze sami nie wiedza. - Leon

1. Co to jest KKKK, bo sam bym wykorzysta³?
2. To co  chcesz osi±gn±æ mozesz zrobiæ tak:

numer który ma nie odbieraæ rozmów a odbierac smsy, przekierowujesz na inny numer telefonu. Efekt bêdzie taki, ¿e rozmowy bêd± przekierowane bez pozostawiania ¶ladu, smsy bêd± dochodzi³y. Zadbaj aby tego drugiego telefonu nikt nie odbiera³, bo TWÓJ pierwszy numer za to zap³aci. (da siê to tanio obej¶c)

ToMasz

Ad 1. KKKK to indywidualny kod dostepu (domyslnie u wiekszosci operatorów 0000).
Ad 2. Dokladnie tak wlasnie teraz robie: *21*228059302#,  ale mam niekwestionowana pewnosc, ze mozna to uzyskac bez przekierowania a wlasnie poprzez odpowiedni kod USSD  *35*KKKK*??# i pytam o te ??  Jak na razie skanowanie kolejnych ?? nie dalo rezultatu (poza tym, ze ??=16 wlacza blokade odbierania smsów). - Leon

Data: 2015-09-09 08:37:47
Autor: Marek
On Tue, 8 Sep 2015 06:14:59 -0700 (PDT), jodle@tlen.pl wrote:
Moje pytanie brzmi: jakim kodem zablokowac przychodzace polaczenia
glosowe
w kraju? (Byloby dobrze, gdyby w tym czasie smsy dochodzily - a
wiec taki o

Ale kombinujesz, zainstaluj apkÄ™ odrzycajÄ…cÄ… poÅ‚Ä…czenia. Efekt brdzie taki, że  poÅ‚Ä…czenie nie istnieje.

--
Marek

Data: 2015-09-14 21:53:52
Autor: Michał Jankowski
W dniu 2015-09-08 o 15:14, jodle@tlen.pl pisze:
[...]

Powinno oczywiście działać *35*KKKK*11#

Jeśli nie działa, to pewnie operator ma to zablokowane.

   MJ

Data: 2015-09-16 11:48:38
Autor: León J
W dniu poniedziałek, 14 września 2015 21:53:53 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> [...]

Powinno oczywiście działać *35*KKKK*11#

Jeśli nie działa, to pewnie operator ma to zablokowane.

Rzeczywiscie dziala ale jedynie w sieci Play (zarówno w telefonach abonamentowych jak i prepaidowych). Natomiast nie dziala w VirginMobile, która korzysta przeciez z infrastruktury Playa. Reklamacji praktycznie nie da sie zlozyc, bo w Centrum Obslugi Klienta nie rozumieja tresci reklamacji ("po co to panu? - przeciez moze pan wylaczyc albo wyciszyc telefon). W koñcu zebym sie odczepil powiedzieli, ze nie ma mozliwosci technicznych, co jest absolutna bzdura.
Skarga do UKE zostala zlozona, ale Pani mgr inz. Anna Strezyñska juz nie jest prezesem UKE, wiec raczej oleja. I znowu bedzie trzeba przenosic wszystkie telefony z powrotem do Playa.

Data: 2015-09-17 11:02:16
Autor: Marek
On Wed, 16 Sep 2015 11:48:38 -0700 (PDT), León J<jodle@tlen.pl> wrote:
 w Centrum Obslugi Klienta nie rozumieja tresci reklamacji
 ("po co to panu? - przeciez moze pan wylaczyc albo wyciszyc
telefon). W ko

A nie mają trochę racji, że przekombinowujesz?
Pochodzące możesz zablokować korzystając z podstawowej funkcji telefonu (w każdym Androidzie jest to w opcjach "połączenia -> odrzucanie połączeń".

--
Marek

Data: 2015-09-17 14:33:46
Autor: León J
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne". Aplikacje androidowe albo wysylajá do abonenta wywolujácego sygnal zajetosci  (wtedy wielokrotnie próbuje ponownie wybierac numer) albo nie wysylajá nic (tzn. dostaje sygnal, ze telefon rzekomo dzwoni, ale nikt nie odbiera). Natomiast po aktywacji *35*KKKK*11# abonent wywolujácy dostaje komunikat slowny "Abonent nie przyjmuje polaczen przychodzacych".
Juz lepsze od aplikacji androidowych jest rozwiázanie zastépcze, które stosujé obecnie *21*228059304# (komunikat "poláczenie czasowo nie moze byc zrealizowane).  -  Leon

Data: 2015-09-18 00:53:06
Autor: Marek
On Thu, 17 Sep 2015 14:33:46 -0700 (PDT), León J<jodle@tlen.pl> wrote:
[...]

Ja nie mówię o zewnętrznych aplikacjach tylko o funkcji telefonu p.t. odrzucanie połaczeň. I nie jest to w efekcie sygnał zajętości ani sygnał braku odbierania. Nie ma po prostu nic, po wybraniu nr połączenie nie dochodzi do realizacji. Z sieci stacjonarnej słychać sygnał jak "nie ma takiego nr" ale bez zapowiedzi słownej. W sieci komórkowej połączenie się przerywa (bez sygnału zajętości).

--
Marek

Data: 2015-09-19 12:44:29
Autor: León J
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Zgoda. Poláczenie nie dochodzi do skutku, a abonent wywolujácy nie wie dlaczego i próbuje ponownie. To czy nie ma nic, czy jest sygnal zajétosci czy 4-tonowy sygnal niedostépnosci zalezy wylácznie od operatora sieci GSM, a w stacjonarnych od typu centrali (najczesciej spotykane Alcatele dajá sygnal niedostépnosci). Poláczenie jest jednak odrzucane z poziomu telefonu, a nie centrali. W starych modelach telefonów komórkowych byla opcja filtrowania numerów dajáca podobny efekt. Jednak np. odrzucanie poláczeñ anonimowych z poziomu telefonu rózni sié w istotny sposób od aktywowania ACR i odrzucania poláczeñ anonimowych z poziomu centrali. Móglbym np. upierac sié, ze odrzucanie poláczeñ z poziomu centrali jest bardziej ekologiczne, ale trudno mówic o ekologii w pañstwie, gdzie VAT na "zarówki" ekologiczne wynosi 23%, a na zarówki nieekologiczne tylko 8%.
Nie zmienia to faktu, ze ustawa "prawo Telekomunikacyjne" obowiázuje i powinna byc respektowana.
Dawno dawno temu walczylem kilka miesiécy o aktywacje uslugi "blokada odbierania poláczeñ przekierowanych" (byla to wtedy istotna sprawa zwiazana z pelnieniem dyzurów pod domowym telefonem stacjonarnym ale tylko w okreslonych godzinach). Pomogla dopiero interwencja w UKE.
Natomiast znacznie dawniej, kiedy byly jeszcze biura obslugi klientów (zlokalizowane zwykle przy centralach), po udostépnieniu przez TPSÉ opcji prezentacji numerów poszedlem do biura przy ul. Krasickiego i poprosilem o aktywacje tej uslugi. Po powrocie do domu (ok. 200 metrów) prezentacja numerów juz dzialala.  Tylko ze wtedy w biurach obslugi potrafili zrozumiec jakie klient ma zyczenie. I komu przeszkadzalo?  -  Leon

Data: 2015-09-20 08:47:35
Autor: Marek
On Sat, 19 Sep 2015 12:44:29 -0700 (PDT), León J<jodle@tlen.pl> wrote:
Tylko ze wtedy w biurach obslugi potrafili zrozumiec jakie klient
ma zyczenie. I komu przeszkadzalo?  -  Leon

99,99999% userów nie wykorzystuje i nie potrzebuje funkcjonalności, o którą zabiegasz a nawet nie ma pojęcia, że takową ktoś kiedyś przewidział, że powinna być.
Żaden operator nie będzie sobie zwracał głowy jednym userem, który stosować jakieś absurdalne zaklęcia w stylu #258%$ .

--
Marek

Data: 2015-09-21 01:05:45
Autor: León J
El domingo, 20 de septiembre de 2015, 8:47:40 (UTC+2), Marek  escribió:
> [...]

Żaden operator nie będzie sobie zwracał głowy jednym userem, który stosować jakieś absurdalne zaklęcia w stylu #258%$ .

Prawdá jest, ze niewielu userów korzysta z dodatkowych uslug central cyfrowych, albowiem nie ma takiego przymusu (ale sá takie mozliwosci). Nie ma równiez obowiázku uzywania telefonów stacjonarnych z klawiaturá zamiast tarczy numerowej (aczkolwiek nie wszystkie bramki voip akceptujá aparaty z tarczá numerowá).
Dozwolone jest korzystanie z telewizorów bez pilota.
Wolno jezdzic samochodem z manualná skrzyniá biegów [ale np. w USA nie wolno - w zwiázku z czym III RP nie uznaje amerykañskich praw jazdy, a w rewanzu USA nie znosi wiz dla obywateli III RP ale honoruje ich prawa jazdy].
Wolno wstac o swicie i czekac w kolejce do rejestracji w takiej przychodni, do której mozna zarezerwowac wizyté drogá elektroniczná.
Mozna chodzic na poczté placic comiesiéczne swiadczenia.
Nie ma przymusu posiadania telefonu GSM, aczkolwiek nie znam banku, który otworzylby rachunek osobie nie mogácej odbierac smsów.
Wolno nie korzystac z odkurzacza - sá jeszcze w sprzedazy miotly i smietniczki.
Nie ma zakazu spédzania wieczorów przy lampach naftowych.
Mozna nie korzystac z jeszcze wielu innych udogodnieñ - ale nie wchodzi to w zakres tematyczny tej grupy dyskusyjnej.
Ja natomiast mam swiadomosc tego, ze zyjé w 21 wieku i korzystam z udostépnionych uslug central cyfrowych (niestety wciáz nie wszystkie sá udostépnione) od kiedy jest to mozliwe, od 30 lat jezdzé samochodem z automatyczná skrzyniá biegów (a zona nie wyobraza sobie kierowania innym - przez co narazamy sié na uwagi córki "rodzice jezdzá samochodem dla inwalidów"), nie korzystam z uslug poczty, uzywam oswietlenia LED  i korzystam z mnóstwa innych udogodnieñ technologicznych (które powinny byc dostépne w kazdym sklepie, a z zasady sá nie do kupienia) ulatwiajácych codzienná egzystencjé.
A co do obowiázków operatora - wynikajá one z obowiázujácej ustawy "Prawo telekomunikacyjne".  Nie ja (na szczescie) ustanawiam prawo obowiázujáce w III RP, natomiast jestem zobowiázany (jak wszyscy) do jego przestrzegania  -  Leon J.
PS: Interesujáce spostrzezenia na temat funkcjonowania prawa znajdziesz w Tygodniku "NIE" oraz w wypowiedziach uczestnika tej grupy Leszka Eneula Ciszewskiego  -  L.

Data: 2015-09-21 08:16:31
Autor: masti
León J wrote:

> [...]
> Tylko ze wtedy w biurach obslugi potrafili zrozumiec jakie klient ma zyczenie. I komu przeszkadzalo?  -  Leon

99,99999% userów nie wykorzystuje i nie potrzebuje funkcjonalno¶ci, o któr± zabiegasz a nawet nie ma pojêcia, ¿e takow± kto¶ kiedy¶ przewidzia³, ¿e powinna byæ.
¯aden operator nie bêdzie sobie zwraca³ g³owy jednym userem, który stosowaæ jakie¶ absurdalne zaklêcia w stylu #258%$ .

[...]

rozumiem, ¿e w telewizorze prze³±czasz kana³y korzystaj± z prostej
sekwencji klawiszy:
*35*12654*16# - nastêpny kana³
*35*97623*29# - poprzedni kana³
*345*7896%*00065*KKK# - wybrany kana³ gdzie KKK to jego numer

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-09-22 09:09:41
Autor: Marek
On Mon, 21 Sep 2015 01:05:45 -0700 (PDT), León J<jodle@tlen.pl> wrote:
Wolno jezdzic samochodem z manualná skrzyniá biegów [ale np.
 w USA nie wolno - w zwiázku z czym III RP nie uznaje amerykañskich praw jaz

W USA wolno jeździć manuakem, nie wiem skąd to wziąłeś.

--
Marek

Data: 2015-09-23 14:16:44
Autor: León J
W dniu wtorek, 22 września 2015 09:09:44 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
>  w USA nie > wolno - w zwiázku z czym III RP nie uznaje amerykañskich praw jaz

W USA wolno jeździć manuakem, nie wiem skąd to wziąłeś.

Doprecyzowujé: wolno jezdzic, ale nie mozna zarejestrowac samochodu osobowego bez automatycznej skrzyni biegów. (Informacja z amerykañskiego internetu, jesli odszukam zródlo, to podam dokladnie).  -  Leon

Data: 2015-09-23 21:39:43
Autor: masti
León J wrote:

> [...]

Doprecyzowujé: wolno jezdzic, ale nie mozna zarejestrowac samochodu osobowego bez automatycznej skrzyni biegów. (Informacja z amerykañskiego internetu, jesli odszukam zródlo, to podam dokladnie).  -  Leon

i dlatego sprzedajÄ… samochody z manualami?
np. aktualna oferta Forda w USA
2016 Ford Mustang V6 Fastback, 3.7L Ti-VCT V6 Engine, 6-Speed
Manual Transmission

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-09-24 04:25:21
Autor: W
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
León J wystuka³, co nastêpuje:

W dniu wtorek, 22 wrze¶nia 2015 09:09:44 UTC+2 u¿ytkownik Marek
napisa³:
On Mon, 21 Sep 2015 01:05:45 -0700 (PDT), León J<jodle@tlen.pl> wrote:
> Wolno jezdzic samochodem z manualná skrzyniá biegów [ale np.
>  w USA nie > wolno - w zwiázku z czym III RP nie uznaje ameryka_skich praw jaz

W USA wolno je¼dziæ manuakem, nie wiem sk±d to wzi±³e¶.

-- Marek

Doprecyzowujé: wolno jezdzic, ale nie mozna zarejestrowac samochodu
osobowego bez automatycznej skrzyni biegów. (Informacja z
ameryka_skiego internetu, jesli odszukam zródlo, to podam dokladnie). -  Leon

Jakie¶ kiepskie masz te internety... Co najwy¿ej jest tam ma³o manuali (bo komu by siê chcia³o machaæ) ale s±, dzia³aj±, ludzie je¿d¿± i niektórzy sobie chwal±...

Data: 2015-09-23 03:07:19
Autor: Ircys
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
W dniu czwartek, 17 wrze¶nia 2015 23:33:48 UTC+2 u¿ytkownik León J napisa³:
Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne".
Leon

Przeceniasz t± ustawê :) Czy zdajesz sobie sprawê z tego ile us³ug ma centrala, a ile z nich jest dostêpnych dla abonentów? Podpowied¼ - ma³y procent.

Ircys

Data: 2015-09-23 14:18:50
Autor: León J
W dniu środa, 23 września 2015 12:07:21 UTC+2 użytkownik Ircys napisał:
W dniu czwartek, 17 września 2015 23:33:48 UTC+2 użytkownik León J napisał:
> Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne". Leon

Przeceniasz tą ustawę :) Czy zdajesz sobie sprawę z tego ile usług ma centrala, a ile z nich jest dostępnych dla abonentów? Podpowiedź - mały procent.

Ircys

To chyba nie kwestia ustawy, a brak Pani Anny S. na stanowisku prezesa UKE.
Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest udostépniana i nawet o nich nie wiemy. Chyba w 1998 czy w 1999 TPSA zdecydowala sié udostépnic abonentom stacjonarnym prezentacje numerów poláczeñ przychodzacych, a przeciez strowgery i ericsony zastápiono centralami elektronicznymi z zaimplementowaná uslugá prezentacji paré lat wczesniej.
Uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN (dla PSTNów nie sá dostépne). Usluga oddzwaniania na ostatnie poláczenie przychodzáce w ogóle nie jest udostépniona w znanych mi centralach [Byla dostépna w sieciach resortowych w latach 90-tych. Nie mam mozliwosci sprawdzenia jak jest obecnie, ale chyba nie, bo sekwencja która já uruchamia (*69#) moze sie zle kojarzyc].
Dawno temu w czasie pobytu w Królestwie Hiszpanii testowalem tamtejsze telefony stacjonarne. I wszyscy abonenci mieli natychmiast po podláczeniu telefonu dostépne wszystkie uslugi [z budek telefonicznych nie mozna bylo, co  zrozumiale, dokonywac przekierowañ] lácznie z "gorácá liniá", "lokalnym porozumiewaniem sié", numerami skróconymi, ACR, COLP, COLR i oczywiscie poláczeniem zwrotnym (*69#). Jako ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru zastrzezonego. System billingowy centrali rejestrowal poláczenie z nru zastrzezonego, ale go nie prezentowal, natomiast jezeli abonent wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent wywolywany (z aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.  Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu, tylko mówiá: "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w Polsce i to wyjasnia wszystko.  -  Leon

Data: 2015-09-24 03:45:05
Autor: Ircys
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
W dniu ¶roda, 23 wrze¶nia 2015 23:18:54 UTC+2 u¿ytkownik León J napisa³:
W dniu ¶roda, 23 wrze¶nia 2015 12:07:21 UTC+2 u¿ytkownik Ircys napisa³:
> [...]

Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest udostépniana i nawet o nich nie wiemy.

Tym razem przeceniasz Pani± Aniê. Je¿eli us³ugi nie ma w cenniku i zapisach regulaminowych, to pomimo, ¿e us³uga faktycznie istnieje, to dla klienta jej nie ma i koniec kropka. Uruchomienie ró¿nych "egzotycznych" us³ug taka jak Twoje oczekiwanie, zale¿y wtedy tylko i wy³±cznie od widzimisia operatora, a dok³adnie od tego do kogo trafisz ze swoim oczekiwaniem. Czy do konsultanta, który wczoraj sprzedawa³ frytki w KFC, a dzi¶ jest kierownikiem POK, czy mo¿e do kogo¶ kto wczoraj wprowadza³ aran¿acje na centrali, a dzi¶ siedzi za biurkiem (pod telefonem) i przyjmuje za¿alenia, oczekiwania, zlecenia itp. cudeñka. ¯eby by³a jasno¶æ wcale nie jest to polska przypad³o¶æ. W innych krajach niestety, te¿ tak jest (np. Francja i niekoniecznie my¶lê tu o Pomarañczy).

Ircys

Data: 2015-09-24 14:04:31
Autor: J.F.
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Użytkownik "León J"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:f5099860-bae1-4f95-b9f5-57bebb12a2c1@googlegroups.com...
> [...]
> Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie > uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy > "Prawo Telekomunikacyjne".

Cos chyba przesadziles z tym arykulem. Jakis konkretny cytat moze ?

[...]

TPSA miala ogolna niechec do udostepniania tych uslug. Cos sie wiec ustawa nie sprawdzila ... albo wydawalo Ci sie.

Co do TP to nie wiem - nie, bo nie, czy chcieli uniknac sytuacji ze "sasiad ma, a ja place tyle samo i nie mam", planowali sprzedawac ekstra uslugi,
czy po prostu chcieli miec jednolicie w calym kraju.
A wtedy moze sie okazac, ze centrala owszem ma mozliwosc, ale po oplaceniu, czy jak chcecie miec pod numerem *65, to musicie za zmiane doplacic.

[...]

Moglo wtedy byc tak, ze wymaga to innego "wyposazenia koncowego" na centrali. A zakupiono zwykle.

[...]

No coz, ja sie tam naczytalem o "opcjach obowiazkowych" w USA.
Nowe centrale, nowe mozliwosci, dodatkowo platne ... ale wylaczyc nie mozna :-)

[...]

Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.

Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu, tylko mówiá: "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w Polsce i to wyjasnia wszystko.  -  Leon

A u nich to niby nie ma specyfiki, dziwnej z kolei dla nas ?

J.

Data: 2015-09-26 12:26:08
Autor: León J
El jueves, 24 de septiembre de 2015, 14:04:35 (UTC+2), J.F.  escribió:

> [...]

Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.
Uzyskac poláczenie oczywiscie tez. Ale "caly smaczek" polegal na tym, ze mozna bylo poznac numer abonenta prywatnego (o ile nie mial aktywnego COLR):
Abonent A ma aktywny CLIR i dzwoni do abonenta B.
Abonent B nie ma aktywnego ACR (bo wtedy poláczenie nie doszloby do skutku), ale ma aktywny COLP.
Abonent B widzi na wyswietlaczu "nr zastrzezony" - nie odbiera telefonu. Po chwili abonent B wybiera *69# i widzi nr abonenta A, z którym jest láczony.
Usluga COLP pozwalala widziec z jakim numerem jest sié naprawde poláczonym - bardzo przydatne przy przekierowaniach (dzwonié do kogos na domowy stacjonarny, a widzé ze láczy mnie z jego komórkowym), poláczeniach z numerami typu 800xxxxxx, 801xxxxxx i numerami alarmowymi (np. wybranie 998 z Mokotowa láczy z nrem 225967090 [Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 9 Pañstwowej Strazy Pozarnej przy ul. Domaniewskiej 40A], a wybranie 998 z Bemowa láczy z nrem 225967070 [JRG nr 7 PSP przy ul. Powst. Sláskich 67]).
 - León J.

Data: 2015-09-26 23:16:00
Autor: J.F.
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Dnia Sat, 26 Sep 2015 12:26:08 -0700 (PDT), León J napisa³(a):
[...]

Hm, ale to chyba nie powinno tak dzialac ? Czy to byl ISDN ? Bo w analogowym ... chyba nie bylo wysylania nr w
przypadku wykrecania ...

J.

Data: 2015-09-30 14:07:37
Autor: León J
El sábado, 26 de septiembre de 2015, 23:16:49 (UTC+2), J.F.  escribió:
Dnia Sat, 26 Sep 2015 12:26:08 -0700 (PDT), León J napisał(a):

> [...]

Hm, ale to chyba nie powinno tak dzialac ? Czy to byl ISDN ? Bo w analogowym ... chyba nie bylo wysylania nr w

To byly telefony PSTN sieci Telefónica de España [dawniej Compañía Telefónica Nacional de España (CTNE)]. Podobne mozliwosci mialy w ostatnich latach Polski Ludowej i nieco pózniej telefony PSTN podláczone do sieci resortowych (tych, które mialy juz centrale cyfrowe). W TPSA (czy jak to sié teraz nazywa) uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN, ale nawet dla ISDN nie jest dostépne poláczenie zwrotne *69#.
Nie wiem jak jest obecnie w centralach resortowych. Wiem natomiast, ze ich (wybrani) abonenci majá zawsze dostépná uslugé CLIP. [Telefonowalem niedawno na nr 261xxxxxx z telefonu GSM córki, która ma aktywny CLIR. Pod koniec rozmowy pytanie do mnie: "A kontakt z panem jest na ten numer, który sié wyswietlil?" Ja: "Myslalem, ze zaden sié nie wyswietlil". Odpowiedz: "Wyswietlil sié numer 79xxxxxxx wraz z informacjá, ze jest zastrzezony"].  -  L. J.

Data: 2015-09-30 15:25:26
Autor: ircys
Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
W dniu ¶roda, 30 wrze¶nia 2015 23:07:40 UTC+2 u¿ytkownik León J napisa³:
[...]

U nich do¶æ powszechne jest CLIRO.

Ircys

Data: 2015-10-03 19:10:56
Autor: WAM
wrote:

Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne".

Zacytujesz ten przepis? Nie mogê go zlokalizowaæ w art 171.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)