Bloki SPD

Data: 2011-03-10 09:29:32
Autor: cytawa
Bloki SPD
  Krzysztof Naworyta pisze:

Ja dalej w temacie pedałków.
Są bloki SM-SH51 (jednostronne) oraz SM-SH56 (wielostronne).
Znów niespecjalnie zauważam, aby różniły się czymś znacznie w
budowie/kształcie (???)
Bloki SH51 też da się wypiąć "do wewnątrz", choć może trudniej czy cóś (???)
Na pedałkach 520 napisane, że używać tylko z blokami SH51 (???)
a na blokach SH56, że są kompatybilne z 520 (???)

Do tego dochodzą bloki od Welgo, Author itd, bloki od XTS...

Jak to wszystko wygląda w praktyce?

Mam wiele roznych pedalow typu SPD shimano oraz Wellgo oraz prawie tylez butow. Niby sa takie same ale niestety nie sa. Po blizszym przyjrzeniu sie i pomiarach wyszlo, ze niektore bloki sa w pewnym miejscu 1-2 mm szersze i te po wpieciu w pedal nie chcialy sie wypiac. Musialem zdjac buta i na sile podwazajac srubokretem wyrwac buta. Potem sobie delikatnie szlifierka podpilowalem blok i teraz smiga bez problemow.

Moje najstarsze pedaly maja kilkanascie lat i te juz tak dobrze nie trzymaja. Ale mam do nich buty, ktore trzymaja dobrze.

Jan Cytawa

Bloki SPD