Bloki i peda³y SPD

Data: 2009-06-16 21:48:10
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
Witam
Zakupi³em sobie peda³y z systemem SPD (Ritchey Comp V4) i zarazem do tego obuwie, od razu mówiê ¿e jestem nowicjuszem w tym temacie.
I teraz mam pewien problem z blokami, a dok³adnie po przykrêceniu bloków do obuwia nie mogê za nic zapi±æ lewego buta  do peda³ów, nawet poluzowanie kompletnie sprê¿yny nic nie daje (pierwotne ustawienie by³o na trzeciej kresce), mo¿e trzeba by trochê blok poluzowaæ?, ale chyba bloki nie mog± byæ lu¼ne?. Powiem tyle ¿e prawe obuwie zapina siê bez ¿adnych problemów.

Mo¿e kto¶ mi powie co zrobiæ z tym fantem?, bo jak na razie jestem trochê zra¿ony systemem SPD

Przemek Krawczyk __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________

Data: 2009-06-16 22:01:56
Autor: Solar
Bloki i peda³y SPD
Przemek Krawczyk pisze:

[...]

A jak próbujesz zapi±æ but? Rêk±, czy normalnie na nodze?
Mo¿e blok przykrêci³e¶ nie na ¶rodku osi buta i peda³ opiera siê o bie¿nik?

"Religia to komunikacja w jedn± stronê. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2009-06-16 22:10:49
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
Solar wrote:

A jak próbujesz zapi±æ but? Rêk±, czy normalnie na nodze?
Oczywi¶cie ¿e próbuje zapi±æ nog± (to chyba normalne;-) ), zauwa¿y³em jedn± rzecz, ¿e jak chce zapi±æ blok od ty³u, czyli najpierw tyln± czê¶æ a potem przedni±, to z wielkim trudem to siê udaje, ale chyba bloki powinno siê zapinaæ odwrotnie?
Mo¿e blok przykrêci³e¶ nie na ¶rodku osi buta i peda³ opiera siê o
bie¿nik?
Bloki s± dokladnie na samym ¶rodku, tak siê zastanawiam czy aby mo¿e podeszwa  w obuwiu daje jakie¶ opory w zapiêciu, mo¿e jest z byt gruba?

Data: 2009-06-16 22:32:45
Autor: Wojtek
Bloki i peda³y SPD
Przemek Krawczyk pisze:

podeszwa  w obuwiu daje jakie¶ opory w zapiêciu, mo¿e jest z byt gruba?

zrób fotki peda³u (z dwóch stron) i tego buta i powie¶ gdzie¶ - popatrzymy i pomo¿emy

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadaj±c prywatnie

Data: 2009-06-16 22:33:17
Autor: Wojtek
Bloki i peda³y SPD
Wojtek pisze:
Przemek Krawczyk pisze:

podeszwa  w obuwiu daje jakie¶ opory w zapiêciu, mo¿e jest z byt gruba?

zrób fotki peda³u (z dwóch stron) i tego buta i powie¶ gdzie¶ - popatrzymy i pomo¿emy

znaczy, podeszwy buta z przymocowanym blokiem, tak aby by³o go widaæ

Data: 2009-06-16 22:36:09
Autor: Solar
Bloki i peda³y SPD
Przemek Krawczyk pisze:

[...]

Faktycznie zrób zdjêcie, czy aby nie przykrêci³e¶ ich odwrotnie. :)

"Spali³bym stu niewinnych, gdyby tylko znalaz³ siê miêdzy nimi jeden winny."
                                    inkwiz. Konrad z Marburga

Data: 2009-06-16 22:49:25
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD

Zdjêcia obuwia mo¿na ogl±daæ tutaj http://picasaweb.google.pl/przemekkr/Buty# , zdjêæ peda³ów na razie nie zrobiê, rower stoi w gara¿u a nie chce mi siê w nocy lecieæ do gara¿u, jutro z rana z robiê zdjêcia peda³ów i umieszczê.

Data: 2009-06-16 20:57:56
Autor: Ryszard Mikke
Bloki i peda³y SPD
Przemek Krawczyk <przemekkr@spamwon.gmail.com> napisa³(a):
Solar wrote:

> [...]

Zdjêcia obuwia mo¿na ogl±daæ tutaj http://picasaweb.google.pl/przemekkr/Buty# , zdjêæ peda³ów na razie nie zrobiê, rower stoi w gara¿u a nie chce mi siê w nocy lecieæ do gara¿u, jutro z rana z robiê zdjêcia peda³ów i umieszczê.

Jak ja kupowa³em buty (razem z zatrzaskami), to do¶wiadczony sprzedawca od
razu usun±³ trochê gumy z podeszwy, ¿eby blok mia³ trochê wiêcej miejsca.
Wydaje mi siê, ¿e to by³ dobry krok...

rmikke

Data: 2009-06-16 23:07:59
Autor: MadMan
Bloki i peda³y SPD
Dnia Tue, 16 Jun 2009 20:57:56 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisa³(a):

Jak ja kupowa³em buty (razem z zatrzaskami), to do¶wiadczony sprzedawca od
razu usun±³ trochê gumy z podeszwy, ¿eby blok mia³ trochê wiêcej miejsca.
Wydaje mi siê, ¿e to by³ dobry krok...

A czy te peda³y to nie by³y czasem jakie¶ Time? W instrukcji moich butów (Specialized BG Sport) jest wspomniane ¿e
prawdopodobnie przy peda³ach Time trzeba bêdzie usun±æ ok. 2 mm gumowego
klocka podeszwy. Powód - peda³ mo¿e o to zahaczaæ. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-16 23:22:56
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
MadMan wrote:

[...]
Tak jak napisa³em w stêpie s± to peda³y Ritchey Comp V4

Data: 2009-06-17 08:12:03
Autor: MadMan
Bloki i peda³y SPD
Dnia Tue, 16 Jun 2009 23:22:56 +0200, Przemek Krawczyk napisa³(a):

Tak jak napisa³em w stêpie s± to peda³y Ritchey Comp V4

Ja pyta³em Ryszarda... :)

Data: 2009-06-17 08:23:37
Autor: Coaster
Bloki i pedały SPD
Przemek Krawczyk wrote:

[...] jak napisałem w stępie [...]

Hmm, a jak piszesz w klusie czy galopie?!
http://tinyurl.com/kn6m3w

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-06-17 13:04:06
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
Coaster wrote:

Hmm, a jak piszesz w klusie czy galopie?!
http://tinyurl.com/kn6m3w
A to wszystko zale¿y od tego jakim jadê koniem ;-)

Przepraszam za mój b³±d i dziêki za zwrócenie uwagi.

Przemek Krawczyk __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4161 (20090617) __________

Data: 2009-06-16 22:53:23
Autor: Wojtek
Bloki i peda³y SPD
Przemek Krawczyk pisze:
Solar wrote:

[...]

Próg wygl±da ok, ew. spróbuj prze³o¿yæ progi. Peda³ki s± nowe czy by³y u¿ywane?

Data: 2009-06-16 22:55:42
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
Wojtek wrote:
Przemek Krawczyk pisze:
Solar wrote:

[...]

Peda³y by³y...znaczy s± nowe, kupione w centrumrowerowym, dzi¶ przysz³y.
Mo¿e faktycznie z nimi a dok³adniej z lewym co¶ jest nie tak

Data: 2009-06-16 23:00:27
Autor: Wojtek
Bloki i peda³y SPD
Przemek Krawczyk pisze:

Peda³y by³y...znaczy s± nowe, kupione w centrumrowerowym, dzi¶ przysz³y.
Mo¿e faktycznie z nimi a dok³adniej z lewym co¶ jest nie tak

  Porównaj dobrze lewy peda³ z prawym (czy nie ma odgiêtych blach zatrzasku, czy co¶ w ¶rodku nie siedzi) a tak¿e spróbuj na prze³o¿onych blokach w butach(lewy na prawy) LUB spróbuj "na sucho" zapi±æ na próbê prawy but w lewy peda³.
Niemniej problem mo¿e le¿eæ w... Tobie. Peda³ zapina siê wk³adaj±c przód progu a potem dociskaj±c piêtê i palce jednocze¶nie "na dó³". Spotka³em siê ju¿ z tym, ¿e niektórym jedna noga zapina siê "lepiej"

Data: 2009-06-16 23:25:47
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
Wojtek wrote:
Przemek Krawczyk pisze:

[...]

Ok, popatrze i pobawie z tym siê jutro.

Niemniej problem mo¿e le¿eæ w... Tobie. Peda³ zapina siê wk³adaj±c
przód progu a potem dociskaj±c piêtê i palce jednocze¶nie "na dó³".
Mnie siê zdaje ¿e tak chce siê zapi±æ :)

Data: 2009-06-16 23:47:41
Autor: D¿ejm
Bloki i peda³y SPD
[...]
Zdjêcia obuwia mo¿na ogl±daæ tutaj http://picasaweb.google.pl/przemekkr/Buty#
[...]

A ja siê spytam jakie to buty :) ? Fajne maj¹ klocki przeciw œlizganiu / stukaniu blokiem. Moje stare Adidasy takich nie maj¹, star³y siê ju¿ trochê, wiêc mo¿na siê zabiæ :).

pozdro
D¿

Data: 2009-06-17 07:45:27
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
D¿ejm wrote:

A ja siê spytam jakie to buty :) ? Fajne maj¹ klocki przeciw
œlizganiu / stukaniu blokiem. Moje stare Adidasy takich nie maj¹, star³y siê ju¿
trochê, wiêc mo¿na siê zabiæ :).

Obuwie  to Adidasy Durango.

Data: 2009-06-17 08:06:57
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
Przemek Krawczyk wrote:
Solar wrote:

[...]

Tak jak obieca³em wczoraj, dzi¶ zrobi³em zdjêcia nieszczêsnego peda³a SPD
http://picasaweb.google.pl/przemekkr/Spd#

Data: 2009-06-17 08:52:12
Autor: Wojtek
Bloki i peda³y SPD
Przemek Krawczyk pisze:
Przemek Krawczyk wrote:
Solar wrote:

[...]

Wygl±da ok! Niech kto¶ potrzyma Tobie rower a Ty stoj±c z boku spróbuj zapi±æ praw± nogê w lewy peda³ i odwrotnie. Chyba jednak problem w technice

Data: 2009-06-17 13:02:24
Autor: Przemek Krawczyk
Bloki i peda³y SPD
Wojtek wrote:

Wygl±da ok! Niech kto¶ potrzyma Tobie rower a Ty stoj±c z boku spróbuj
zapi±æ praw± nogê w lewy peda³ i odwrotnie. Chyba jednak problem w
technice

Problem zosta³ rozwi±zany, podeszwa w obuwiu przy blokach zosta³a trochê podpi³owana tak z milimetr i teraz obuwie zapina siê elegancko, tak jak powinno:)

Dziêkuje wszystkim za pomoc w moim problemie :)